E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 53 din 20 ianuarie 1999

privind aprobarea solutiilor pentru aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 si ale Ordonantei Guvernului nr. 1/1999

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 26 din 25 ianuarie 1999


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    in temeiul art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 pentru modificarea si completarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte,
    emite urmatorul ordin:

    ARTICOL UNIC
    Pentru aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/1998, cu modificarile ulterioare, se aproba solutiile cuprinse in anexa la prezentul ordin.
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                         Ministrul finantelor,
                         Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                               SOLUTII
pentru aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 si ale Ordonantei Guvernului nr. 1/1999

    1. Autorizatiile emise de Ministerul Finantelor sau de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti pot fi eliberate sub semnatura:
    - directorului Directiei de administrare a monopolului de stat din cadrul Ministerului Finantelor, in cazul producatorilor si importatorilor de alcool;
    - directorului general sau directorului general adjunct coordonator al comisiei de eliberare a acestor autorizatii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, in cazul bauturilor alcoolice, al produselor din tutun si al cafelei, precum si in cazul alcoolului vandut de agentii economici producatori de bauturi alcoolice.
    2. Nu vor fi autorizati de catre Ministerul Finantelor sa comercializeze alcool si bauturi alcoolice agentii economici producatori care nu detin capacitati de productie proprii sau nu au incheiate contracte de leasing pentru astfel de capacitati, chiar daca au incheiate contracte de colaborare sau contracte de asociere cu detinatorii de astfel de capacitati.
    3. Agentii economici care au depus pana la data de 31 ianuarie 1999 documentatiile complete necesare eliberarii autorizatiilor (inclusiv documentul care face dovada achitarii taxei aferente) pot desfasura activitatea de comercializare a produselor supuse autorizarii, prin utilizarea documentelor fiscale folosite inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998.
    Aceste documente pot fi utilizate numai pana la obtinerea autorizatiei si pana la procurarea documentelor fiscale speciale prevazute in ordonanta.
    4. Pe documentele fiscale speciale pentru comercializarea alcoolului, bauturilor alcoolice, produselor din tutun si a cafelei se inscriu numai denumirile produselor inscriptionate strict pe aceste documente si nu altele.
    5. Comerciantii autorizati in sistem en detail, care, potrivit prevederilor ordonantei, nu sunt obligati sa utilizeze documente fiscale speciale, pot obtine astfel de documente de la organele fiscale competente sa elibereze autorizatiile, pe baza de comanda, in vederea utilizarii acestora in cazul solicitarii exprese a clientilor. Limita cantitativa minima ce se poate solicita in acest caz este de un carnet de astfel de documente fiscale.
    6. Se supun regimului de autorizare prevazut de ordonanta si agentii economici, inclusiv asociatiile familiale si persoanele fizice autorizate, care desfasoara accidental activitati de comercializare a produselor supuse autorizarii, in sistem en detail sau de alimentatie publica, prin rulote sau prin tonete, in targuri, oboare, piete.
    Se supun, de asemenea, regimului de autorizare prevazut de ordonanta si agentii economici, inclusiv asociatiile familiale si persoanele fizice autorizate, care desfasoara activitati de comercializare a bauturilor alcoolice naturale provenite din uium.
    7. In cazul in care distribuitorul detine depozite fara personalitate juridica in alte judete decat cele in care acesta isi are sediul social, numarul maxim al agentilor economici in sistem angro cu care poate incheia relatii contractuale este de 15. Deci, in cazul depozitelor fara personalitate juridica, nu se pot incheia astfel de contracte. Facturile fiscale speciale pentru depozitele fara personalitate juridica vor fi obtinute, pe baza de comanda, de catre agentii economici cu personalitate juridica.
    8. In cazul in care un agent economic comercializeaza produse supuse autorizarii in sistem de alimentatie publica prin mai multe unitati proprii, situate insa in sedii diferite, se elibereaza autorizatii, cu plata taxei corespunzatoare, pentru fiecare unitate in parte.
    In ceea ce priveste agentii economici care, la acelasi sediu, au organizate mai multe unitati de comercializare in sistem de alimentatie publica ce practica adaosuri de alimentatie publica diferite, au gestiuni sau denumiri diferite, autorizarea se face cu plata taxei corespunzatoare pentru fiecare unitate in parte.
    9. Prevederea cuprinsa la pct. 2 lit. b) din anexa nr. 17 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, astfel cum a fost inlocuita prin anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 1/1999, se refera la agentii economici care comercializeaza respectivele grupe de produse atat in sistem angro, cat si in sistem en detail.
    10. In situatia in care un agent economic care comercializeaza produse supuse autorizarii, prin achizitionarea acestora - indiferent de modul de achizitionare - de la Ministerul Finantelor, ca fiind bunuri confiscate si devenite proprietate de stat, acesta va primi autorizare de comercializare conform prevederilor de autorizare corespunzatoare formei de comercializare practicate.
    11. Valorificarea bunurilor supuse autorizarii, confiscate si devenite proprietatea statului, efectuata prin magazinele proprii ale Ministerului Finantelor, nu intra sub incidenta prevederilor ordonantei.
    12. Agentul economic care achizitioneaza in vrac produse supuse autorizarii, pe care le ambaleaza apoi in ambalaje mai mici, in vederea comercializarii acestora, va fi autorizat, cu plata taxei corespunzatoare formei de comercializare practicate.
    13. Agentii economici care detin unitati de vanzare cu amanuntul si care efectueaza operatiuni de prajire a cafelei verzi, precum si de macinare a acesteia in aparate aflate in incinta magazinului, in vederea comercializarii, vor fi autorizati pentru activitatea de comercializare in sistem en detail.
    14. Agentii economici cu activitate sezoniera, care comercializeaza produse supuse autorizarii, vor fi autorizati pentru aceasta activitate cu 30 de zile inainte de inceperea ei.
    15. In ceea ce priveste bauturile, se supun autorizarii "agentii economici producatori interni, importatori, comercianti in sistem angro si en detail, care realizeaza venituri din vanzarile de alcool etilic alimentar, bauturi alcoolice si de orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care contin alcool etilic alimentar", respectiv:
    1. alcool etilic alimentar, produse pe baza de alcool etilic alimentar si bauturi alcoolice obtinute din distilate de cereale (alcool etilic alimentar, vodca, rom, lichioruri, rachiuri pe baza de alcool etilic alimentar, whisky, gin, rom si rachiuri din trestie de zahar, alte bauturi alcoolice spirtoase, precum si orice alte produse care contin alcool etilic alimentar, destinate industriei alimentare sau consumului, care au o concentratie alcoolica mai mare de 0,5% in volum);
    2. bauturi alcoolice naturale (tuica si rachiuri naturale);
    3. vinuri si produse pe baza de vin;
    4. bere,
asa cum sunt definite la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 196/1998.
    16. Prin sortiment de bautura alcoolica spirtoasa se intelege fiecare tip de bautura cu denumire diferita. Denumirea diferita implica o reteta de fabricatie proprie si avizul sanitar aferent. In situatia produselor fabricate in tara dupa o licenta straina, denumirea diferita implica existenta licentei de fabricatie.
    In ceea ce priveste bauturile alcoolice spirtoase din import, prin sortiment se intelege fiecare tip de bautura cu denumire diferita.
    17. In grupa "Vinuri" sunt cuprinse urmatoarele sortimente:
    - vinuri de consum curent;
    - vinuri de calitate;
    - vinuri speciale,
asa cum sunt definite la art. 15 din Legea viei si vinului nr. 67/1997.
    18. In grupa "Bere" sunt cuprinse urmatoarele sortimente:
    - bere blonda;
    - bere bruna.
    19. In grupa "Bauturi alcoolice naturale" sunt cuprinse sortimentele:
    - tuica (de prune);
    - rachiuri din alte fructe, drojdie, tescovina si din vin.
    20. In cazul agentilor economici care au obtinut autorizatii de comercializare a produselor supuse autorizarii, in sistem en detail si de alimentatie publica, in alte conditii decat cele prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 1/1999, eventualele diferente de taxe se vor regulariza cu bugetul de stat pana la termenul prevazut de ordonanta pentru plata transei a II-a a taxei.
    21. Intra sub incidenta prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998, cu modificarile ulterioare, si activitatea de comercializare in sistem en detail si in sistem de alimentatie publica a produselor supuse autorizarii de catre institutiile publice si organizatiile nonprofit, prin unitati proprii ale acestora, cu exceptia celor care utilizeaza credite bugetare conform Legii nr. 72/1996 privind finantele publice.
    22. Agentii economici care desfasoara activitate de comercializare a produselor supuse autorizarii in sistem angro si care detin depozite fara personalitate juridica la alte adrese decat sediul social al acestora vor fi autorizati o singura data, cu plata unei singure taxe.
    23. In cazul agentilor economici care comercializeaza produse supuse autorizarii in sistem angro si en detail, in baza unor contracte de asociere in participatiune, fara a da nastere unei noi persoane juridice, autorizatiile se elibereaza pe numele agentului economic care tine evidenta contabila a acestei activitati.
    24. Pentru comerciantii in sistem en detail de produse supuse autorizarii, care detin in subordine unitati de desfacere cu sedii diferite, se elibereaza autorizatii, cu plata taxelor aferente, pentru fiecare unitate in parte.
    25. Din punct de vedere al taxei de autorizare, activitatea agentilor comerciali si de marketing se asimileaza cu cea a agentilor economici care desfasoara activitate in sistem angro.
    26. In momentul verificarii si vizarii listelor de inventar de catre organele fiscale teritoriale vor fi avute in vedere intrarile si iesirile de produse, inregistrate in evidenta contabila dupa data de 31 decembrie 1998, pana la data vizarii, in conditiile in care aceste operatiuni s-au efectuat prin respectarea intocmai a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 si ale Ordonantei Guvernului nr. 1/1999.
    27. Potrivit art. 23^5 alin. (16) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 1/1999, vor fi autorizati agentii economici producatori interni de vinuri, de tuica si de rachiuri naturale, chiar daca acestia inregistreaza obligatii fiscale fata de bugetul de stat.
    28. Taxele de autorizare pentru comercializarea produselor supuse autorizarii se varsa la bugetul de stat in conturile analitice prevazute la pct. 20 lit. b) alin. 2 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.577/1998, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 510 din 29 decembrie 1998.
    29. Se vor autoriza, in vederea comercializarii produselor supuse autorizarii, si cantinele apartinand agentilor economici cu alt gen de activitati decat cele de comercializare a produselor supuse autorizarii.
    In acest caz se vor elibera autorizatii nominale pentru cantinele care sunt inregistrate la organele fiscale teritoriale, avand cod fiscal distinct, si care nu au obligatii fiscale proprii restante fata de bugetul de stat, chiar daca agentii economici de care apartin inregistreaza astfel de obligatii.

                           Ministrul finantelor,
                           Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 53/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 53 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu