E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 1 din 12 ianuarie 1999

pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 5 din 14 ianuarie 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 1 pct. 2 lit. a) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare*), aprobata si modificata prin Legea nr. 196/1998, cu modificarile si completarile ulterioare*), se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatele 5 si 6 ale articolului 6^1 vor avea urmatorul cuprins:
    "Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonoma <<Imprimeria Nationala>> fiecarei directii generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, in baza solicitarii acestora.
    Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic in parte. Distribuirea lor catre utilizatori se va face direct de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea acestora va fi acordata numai daca solicitantul justifica necesitatea achizitionarii de facturi fiscale si de avize de insotire a marfii, in calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonante de urgenta, sa comercializeze alcool si bauturi alcoolice."
------------
    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 35/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 30 ianuarie 1998 (aprobata si modificata prin Legea nr. 185/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 392 din 15 octombrie 1998), prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 100 din 3 martie 1998 (aprobata prin Legea nr. 184/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 14 octombrie 1998), prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 18/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 30 septembrie 1998, a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 196/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 417 din 5 noiembrie 1998.
    *) Dupa aprobarea ei prin lege, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 a mai fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 489 din 18 decembrie 1998.

    2. Alineatul 3 al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Acciza totala datorata bugetului de stat pentru tigarete se reduce cu 35%, in situatia in care agentii economici producatori utilizeaza in retetele de fabricatie cel putin 50% tutun din productia interna."
    3. Alineatele 5 si 6 ale articolului 11^1 vor avea urmatorul cuprins:
    "Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonoma <<Imprimeria Nationala>> fiecarei directii generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, in baza solicitarii acestora.
    Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic in parte. Distribuirea lor catre utilizatori se va face direct de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea acestora va fi acordata numai daca solicitantul justifica necesitatea achizitionarii de facturi fiscale si de avize de insotire a marfii, in calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonante de urgenta, sa comercializeze produse din tutun."
    4. Alineatele 5 si 6 ale articolului 19^1 vor avea urmatorul cuprins:
    "Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonoma <<Imprimeria Nationala>> fiecarei directii generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, in baza solicitarii acestora.
    Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic in parte. Distribuirea lor catre utilizatori se va face direct de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea acestora va fi acordata numai daca solicitantul justifica necesitatea achizitionarii de facturi fiscale si de avize de insotire a marfii, in calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonante de urgenta, sa comercializeze cafea."
    5. Articolul 23^5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23^5
    (1) Agentii economici, producatori interni, importatori, comercianti in sistem angro si en detail, care realizeaza venituri din vanzarile de alcool etilic alimentar, bauturi alcoolice si orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care contin alcool etilic alimentar, produse din tutun, cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv amestecuri cu cafea solubila, isi pot desfasura activitatea numai in baza autorizatiei de comercializare emise de:
    - Ministerul Finantelor, in cazul alcoolului;
    - directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, in cazul bauturilor alcoolice, al produselor din tutun si al cafelei, precum si in cazul alcoolului vandut de agentii economici producatori de bauturi alcoolice.
    (2) Autorizatia se emite cu percepere de taxe, in baza unei cereri-tip, conform modelului prezentat in anexa nr. 15 la prezenta ordonanta de urgenta, si a urmatoarelor documente:
    a) certificatul de inmatriculare eliberat de oficiul registrului comertului;
    b) certificatul de inregistrare fiscala;
    c) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte ca solicitantii de autorizatii nu au obligatii fiscale fata de bugetul de stat. Nu se considera obligatii fiscale fata de bugetul de stat:
    - sumele pentru care agentii economici au obtinut de la Ministerul Finantelor inlesniri la plata acestora;
    - sumele stabilite in urma controalelor efectuate de organele fiscale de specialitate si care se afla in diferite stadii de contestare sau in judecata;
    - sumele care fac obiectul certificatelor de suspendare a executarii, emise de instantele judecatoresti;
    d) declaratia solicitantului pe propria raspundere privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de depozitare, magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea, precum si adresele acestora;
    e) licenta de fabricatie emisa de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, in cazul agentilor economici producatori interni care obtin venituri din vanzarea produselor supuse autorizarii, provenite din productia proprie, insotita, in cazul agentilor economici producatori de alcool, de o declaratie privind dotarea cu mijloace de masurare a productiei, vizata de supraveghetorul fiscal;
    f) contractele de import incheiate cu partenerii externi sau comenzile de import, dupa caz, in situatia agentilor economici importatori care obtin venituri din vanzarea produselor supuse autorizarii, provenite din operatiuni proprii de import;
    g) autorizatia sanitara;
    h) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte detinerea in patrimoniu a capacitatilor de productie proprii sau existenta contractelor de leasing pentru astfel de capacitati, in cazul producatorilor interni de alcool si de bauturi alcoolice, altele decat vinurile, tuica si rachiurile naturale.
    (3) Autorizatia se elibereaza in termen de pana la 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete. Cererile si documentatia necesare eliberarii autorizatiei vor putea fi depuse incepand cu data de 10 decembrie a fiecarui an, dar nu mai tarziu de data de 10 ianuarie a anului urmator.
    (4) Pentru agentii economici nou-infiintati sau pentru agentii economici care isi completeaza obiectul de activitate pe linia comercializarii de produse supuse autorizarii, termenul de depunere a documentatiei este de 30 de zile inainte de data inceperii activitatii pentru care se solicita autorizarea.
    (5) Autorizatiile sunt documente cu regim special, tiparite prin grija Ministerului Finantelor de catre Regia Autonoma <<Imprimeria Nationala>>. La realizarea acestora se vor utiliza hartii si cerneluri speciale, precum si alte elemente de siguranta. Cheltuielile legate de tiparirea acestor documente vor fi suportate din bugetul Ministerului Finantelor.
    (6) Toate relatiile comerciale dintre producatorii, importatorii si comerciantii in sistem angro de produse supuse autorizarii, conform prezentei ordonante de urgenta, vor avea la baza contracte vizate si inregistrate intr-un registru de catre organele fiscale teritoriale in a caror raza isi au sediul partile semnatare.
    (7) Transferul produselor supuse autorizarii dintr-un depozit al societatii comerciale intr-un alt depozit al acesteia, fara a schimba dreptul de proprietate asupra marfii, se va face pe baza unui aviz de insotire a marfii, cu aceleasi caracteristici ca si documentele fiscale speciale. Pe lungimea in diagonala a fiecarui aviz se va inscriptiona, dupa caz, "Alcool - transfer", "Bauturi alcoolice - transfer", "Produse din tutun - transfer", "Cafea - transfer". Aceste avize se tiparesc de catre Regia Autonoma <<Imprimeria Nationala>>. Necesarul de astfel de documente se stabileste de fiecare agent economic autorizat potrivit prezentei ordonante de urgenta, iar distribuirea lor catre utilizatori se va face in aceleasi conditii ca si in cazul distribuirii facturilor si avizelor de insotire speciale.
    (8) In anexa nr. 16 la prezenta ordonanta de urgenta sunt redate tipurile de relatii comerciale care se pot desfasura intre agentii economici furnizori si cumparatori de produse supuse autorizarii.
    (9) Un singur agent economic producator intern sau importator de alcool poate avea relatii contractuale cu maximum 15 agenti economici producatori de bauturi alcoolice.
    (10) Nu intra sub incidenta alineatului de mai sus livrarile de alcool destinat utilizatorilor in scop tehnologic, altii decat producatorii de bauturi alcoolice, precum si spitalelor si farmaciilor.
    (11) Producatorul intern sau importatorul de produse supuse autorizarii, altele decat alcoolul, poate avea relatii contractuale fie direct, fie printr-un agent comercial si de marketing propriu, dupa caz, cu cate un distribuitor pe fiecare judet si sector al municipiului Bucuresti, precum si cu maximum 15 agenti economici care isi desfasoara activitatea in sistem angro.
    (12) Distribuitorii pot avea relatii contractuale cu maximum 15 agenti economici care desfasoara activitate in sistem angro.
    (13) Agentul comercial si de marketing al producatorului sau al importatorului reprezinta un agent economic de sine statator care preia intreaga cantitate de produse finite fabricate de producator sau introduse in tara de importator, pentru a organiza vanzarea pe piata interna a produselor sau exportul, dupa caz.
    (14) Distribuitorul este un agent economic de sine statator specializat in depozitarea si distribuirea produselor in sistem angro pe intregul teritoriu geografic definit, respectiv judet sau sector al municipiului Bucuresti, in cadrul contractului incheiat cu producatorul, cu agentul comercial si de marketing al acestuia sau cu un importator.
    (15) Agentii economici care desfasoara activitati de comercializare a produselor supuse autorizarii, organizati in sistem tip "Cash & Carry", pot avea relatii contractuale nelimitate cu agentii economici care desfasoara activitate in sistem angro, cu conditia ca toate decontarile cu acesti beneficiari sa se desfasoare prin unitati bancare. Prin comercializarea de tip "Cash & Carry" se intelege forma de comercializare cu autoservire de tip angro catre persoane juridice, in numar de peste 100.000, precum si en detail, prin intermediul unor depozite, a unui sortiment larg de articole alimentare si nealimentare cu structura sortimentala de peste 10.000 de articole diferite. In baza de date proprie a comerciantilor de tip "Cash & Carry" sunt inregistrati si cunoscuti toti clientii.
    (16) Nu vor fi autorizati de catre Ministerul Finantelor agentii economici producatori interni de alcool si de bauturi alcoolice, altele decat vinurile, tuica si rachiurile naturale, care obtin venituri din comercializarea acestor produse si care:
    - inregistreaza obligatii fiscale fata de bugetul de stat;
    - nu detin in patrimoniu capacitati de productie proprii sau nu au incheiate contracte de leasing pentru astfel de capacitati;
    - nu au in dotare mijloace de masurare a productiei realizate, in cazurile in care legea prevede aceasta.
    (17) Taxele de autorizare sunt mentionate in anexa nr. 17 la prezenta ordonanta de urgenta.
    (18) Autorizarea este valabila timp de 12 luni de la data emiterii.
    (19) Taxele se platesc in doua transe egale, astfel:
    - prima transa, in cuantum de 50% din valoarea totala prevazuta in anexa nr. 17 la prezenta ordonanta de urgenta, inainte de emiterea autorizatiei;
    - a doua transa, in termen de 3 luni de la data emiterii autorizatiei.
    (20) Taxele de autorizare se fac venituri la bugetul de stat si se varsa in acelasi cont in care se colecteaza accizele.
    (21) Continutul informational al autorizatiei emise de Ministerul Finantelor sau de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti este prezentat in anexa nr. 18 la prezenta ordonanta de urgenta.
    (22) Evidenta acestor autorizatii se va tine de catre organele emitente intr-un registru destinat acestui scop.
    (23) Produsele supuse autorizarii, comercializate in mijloace de transport terestre, navale si aeriene, precum si in magazinele autorizate, potrivit legii, sa comercializeze marfuri in regim "duty-free" nu intra sub incidenta prevederilor alin. (1), nefiind obligatorie utilizarea documentelor fiscale speciale prevazute in prezenta ordonanta de urgenta."
    6. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Accizele si impozitele prevazute in prezenta ordonanta de urgenta se stabilesc si se platesc in lei si se actualizeaza trimestrial, in functie de evolutia ratei inflatiei, de catre Ministerul Finantelor, prin ordin al ministrului."
    7. La articolul 34, dupa alineatul (25) se introduce alineatul (25^1) cu urmatorul cuprins:
    "(25^1) Desfasurarea de activitati de comercializare a alcoolului etilic alimentar, a bauturilor alcoolice si a oricaror alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care contin alcool etilic alimentar, a produselor din tutun, a cafelei, cafelei cu inlocuitori, cafelei solubile, inclusiv a amestecurilor cu cafea solubila, de catre agentii economici neautorizati constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 10.000.000 lei si confiscarea tuturor cantitatilor de astfel de produse. In cazul in care produsele supuse autorizarii au fost deja vandute, se vor confisca sumele rezultate din aceasta vanzare."
    8. Alineatul (26) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
    "(26) Nerespectarea prevederile art. 23^5 alin. (9), (11), (12) si (19) atrage dupa sine anularea autorizatiei. Dupa anularea autorizatiei este interzisa efectuarea operatiunilor supuse autorizarii."
    9. Pozitiile nr. 9 - 11 din anexa nr. 1 "Lista cuprinzand taxele speciale de consumatie (accize)" vor avea urmatorul cuprins:
----------------------------------------------------------------
 "Nr.  Denumirea produsului                   U.M.    Acciza
 crt.                                                 (lei/U.M.)
----------------------------------------------------------------
  9.   Benzina premium, regular si normala    tona    3.032.440
 10.   Benzina fara plumb                     tona    2.967.920
 11.   Motorina auto (combustibil pentru
       motoare Diesel)                        tona    1.329.112"
----------------------------------------------------------------

    10. Anexa nr. 3 "Lista cuprinzand impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna" va avea urmatorul cuprins:
----------------------------------------------------------------
 "Nr.  Denumirea produsului                   U.M.    Impozit
 crt.  si a grupei de produse                         (lei/U.M.)
----------------------------------------------------------------
  1.   Titei                                  tona      51.616
  2.   Gaze naturale                        1.000 mc    96.780"
----------------------------------------------------------------

    11. Anexa nr. 16 "Relatiile comerciale dintre furnizorii si cumparatorii de produse supuse autorizarii" se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanta.
    12. Anexa nr. 17 "Taxele de autorizare pentru comercializarea alcoolului, bauturilor alcoolice, produselor din tutun si a cafelei" se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezenta ordonanta.
    Art. 2
    Pentru anul intrarii in vigoare a prezentei ordonante cererile si documentatia necesare eliberarii autorizatiei se vor putea depune pana la data de 31 ianuarie a acestui an. Pana la eliberarea efectiva a autorizatiilor si pana la procurarea documentelor fiscale speciale prevazute de ordonanta de urgenta, agentii economici care au depus pana la data de 31 ianuarie documentatiile necesare eliberarii autorizatiilor isi pot desfasura activitatea si pot utiliza documentele fiscale folosite inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998.
    Agentii economici care comercializeaza in sistem en detail produse supuse autorizarii, care inregistreaza stocuri de astfel de produse la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, vor inventaria aceste stocuri pana la data de 31 ianuarie 1999. Listele de inventariere vor fi intocmite pe sortimente de produse si vor fi depuse la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti pana la data de 5 februarie 1999.
    In termen de 10 zile de la depunerea acestor inventare organele fiscale vor verifica realitatea faptica a acestor stocuri si vor viza fiecare lista de inventar.
    Agentii economici, producatori interni, importatori si comercianti in sistem angro si en detail de produse supuse autorizarii, care nu indeplinesc conditiile de obtinere a autorizatiei sau nu doresc sa obtina autorizatii pentru anul 1999, vor putea sa comercializeze produsele aflate in stoc numai catre agentii economici autorizati, in baza unei aprobari emise de organul fiscal care are competenta de eliberare a autorizatiei.
    Art. 3
    Pe perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 1999 si data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei ordonante, calculul in lei al accizelor aferente produselor prevazute la pozitiile 9 - 11 din anexa nr. 1, precum si al celor aferente produselor prevazute in anexa nr. 3 se va face pe baza cursului de revenire leu/ECU comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data de 31 decembrie 1998.
    Art. 4
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

    ANEXA Nr. 1
    (anexa nr. 16 la Ordonanta de urgenta
    a Guvernului nr. 82/1997)

                       RELATIILE COMERCIALE
dintre furnizorii si cumparatorii de produse supuse autorizarii

    I. Pentru comercializarea alcoolului
------------------------------------------------------------
   Furnizor                Cumparator
------------------------------------------------------------
 1. Producator de alcool   Producator de bauturi alcoolice*)
 2. Producator de alcool   Spitale, farmacii
 3. Producator de alcool   Utilizatori in scop tehnologic,
                           altii decat producatorii de
                           bauturi alcoolice
 4. Importator de alcool   Producator de bauturi alcoolice
 5. Importator de alcool   Spitale, farmacii
 6. Importator de alcool   Utilizatori in scop tehnologic,
                           altii decat producatorii de
                           bauturi alcoolice
------------------------------------------------------------

    II. Pentru comercializarea bauturilor alcoolice, a produselor din tutun si a cafelei
----------------------------------------------------------------------
   Furnizor                            Cumparator
----------------------------------------------------------------------
 1. Producator intern sau importator   Agent comercial si de marketing
                                       Distribuitor*)
                                       Comerciant in sistem angro
                                       Comerciant in sistem en detail
                                       Producator*)
 2. Agent comercial si de marketing    Distribuitor
                                       Comerciant in sistem angro
                                       Comerciant in sistem en detail
 3. Distribuitor                       Comerciant in sistem angro
                                       Comerciant in sistem en detail
 4. Comerciant in sistem angro         Comerciant in sistem en detail
----------------------------------------------------------------------
    *) Valabila si in cazul alcoolului vandut de catre producatorii de bauturi alcoolice.
    *) Activitatea distribuitorului se asimileaza cu cea a agentilor economici comercianti in sistem angro si se autorizeaza in aceleasi conditii ca si in cazul agentilor economici care desfasoara activitate in sistem angro.
    *) Valabila doar in cazul achizitionarii de produse supuse autorizarii, utilizate ca materie prima pentru realizarea altor produse supuse autorizarii.

    ANEXA Nr. 2
    (anexa nr. 17 la Ordonanta de urgenta
    a Guvernului nr. 82/1997)

                              TAXELE
de autorizare pentru comercializarea alcoolului, bauturilor alcoolice, produselor din tutun si a cafelei
---------------------------------------------------------------------------
 Nr.   Denumirea activitatii                              Taxa de
 crt.                                                     autorizare
---------------------------------------------------------------------------
  1.   Alcool*)
       a) productia interna:
       - pentru o productie anuala de pana la 40.000 hl    50.000.000 lei
       - pentru o productie anuala de peste 40.000 hl
       pana la 120.000 hl                                 200.000.000 lei
       - pentru o productie anuala de peste 120.000 hl    350.000.000 lei
       b) pentru import:
       - de pana la 40.000 hl/an                           50.000.000 lei
       - peste 40.000 hl/an pana la 120.000 hl/an         200.000.000 lei
       - peste 120.000 hl/an                              350.000.000 lei
  2.   Bauturi alcoolice*)
       a) pentru comercializarea fiecarui sortiment de
       bauturi alcoolice din productie proprie sau din
       operatiuni de import proprii                        10.000.000 lei
       b) pentru comercializarea urmatoarelor grupe de
       produse in sistem angro si en detail:
       - bauturi spirtoase                                 10.000.000 lei
       - tuica si rachiuri naturale                        10.000.000 lei
       - vinuri si produse pe baza de vin                  10.000.000 lei
       - bere                                              10.000.000 lei
       - bauturi alcoolice din import                      10.000.000 lei
       c) pentru comercializarea bauturilor alcoolice
       in sistem de alimentatie publica:
       - unitati de alimentatie publica cu pana la 40
       de locuri la masa sau la bar                         5.000.000 lei
       - unitati de alimentatie publica cu 41 - 100 de
       locuri la masa sau la bar                            7.500.000 lei
       - unitati de alimentatie publica cu peste 100 de
       locuri la masa sau la bar                           10.000.000 lei
       - unitati de alimentatie publica cu activitate
       sezoniera                                           1/3 din taxa
                                                           de autorizare
                                                           perceputa pentru
                                                           unitatile cu
                                                           activitate
                                                           permanenta,
                                                           corespunzator
                                                           numarului de
                                                           locuri la masa
                                                           sau la bar
       - cantine si cantine-restaurant, care organizeaza   5% din taxa
         mese festive                                      minima
                                                           perceputa pentru
                                                           unitatile de
                                                           alimentatie
                                                           publica
       d) pentru comercializarea de bauturi alcoolice
       in magazine de vanzare la preturi cu amanuntul
       taxa se percepe, pe fiecare unitate de desfacere,
       pe urmatoarele grupe de produse*), astfel:
       - bauturi spirtoase                                   1.000.000 lei
       - vinuri si bauturi pe baza de vin                    1.000.000 lei
       - tuica si rachiuri naturale                          1.000.000 lei
       - bere                                                1.000.000 lei
       - produse din import                                  1.000.000 lei
       3. Produse din tutun
       a) pentru comercializarea tigaretelor provenite
       din productia proprie                               150.000.000 lei
       b) pentru comercializarea tigaretelor provenite
       din operatiuni de import proprii                    150.000.000 lei
       c) pentru comercializarea produselor din tutun,
       altele decat tigaretele, provenite din productia
       proprie                                               5.000.000 lei
       d) pentru comercializarea produselor din tutun,
       altele decat tigaretele provenite din operatiuni
       de import proprii                                     5.000.000 lei
       e) pentru comercializarea tigaretelor si a
       produselor din tutun in sistem angro                100.000.000 lei
       f) pentru comercializarea numai a produselor din
       tutun, altele decat tigaretele, in sistem angro       5.000.000 lei
       g) pentru comercializarea tigaretelor si a
       produselor din tutun in sistem en detail              1.000.000 lei
       4. Cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila,
       inclusiv amestecuri cu cafea solubila
       a) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
       cafea supuse autorizarii, provenite din productia
       proprie sau din operatiuni proprii de import         50.000.000 lei
       b) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
       cafea supuse autorizarii in sistem angro             10.000.000 lei
       c) pentru comercializarea sortimentelor de cafea
       supuse autorizarii in sistem de alimentatie
       publica*):
       - cofetarii                                           2.000.000 lei
       - unitati de alimentatie publica cu pana la 40 de
       locuri la masa sau la bar                             1.000.000 lei
       - unitati de alimentatie publica cu peste 40 de
       locuri la masa sau la bar                             2.500.000 lei
       d) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
       cafea supuse autorizarii prin unitati de desfacere
       la preturi cu amanuntul                               1.000.000 lei
---------------------------------------------------------------------------
    NOTA:
    A. *) 1. Nivelul productiei anuale sau al importului anual de alcool, in functie de care se va datora taxa de autorizare, este cel declarat de agentii economici producatori sau importatori la solicitarea autorizatiei.
    2. In conditiile trecerii de la o transa inferioara la o transa superioara, taxele de autorizare achitate vor fi regularizate in raport cu productia efectiv realizata sau cu cantitatea de alcool importata.
    3. Regularizarea se face in termen de 30 de zile de la expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei.
    4. Taxa se aplica in aceleasi conditii si pentru producatorii de bauturi alcoolice care vand alcool.
    *) 1. Prin sortiment de bautura alcoolica se intelege fiecare tip de bautura cu denumire diferita.
    2. Pentru fiecare nou sortiment de bauturi alcoolice, produs sau importat ulterior obtinerii autorizatiei initiale, se va solicita o noua autorizatie, cu achitarea taxei aferente. Acelasi principiu se va aplica si pentru grupele de bauturi alcoolice comercializate in sistem angro si en detail.
    *) Pentru mediul rural, in centrul de comuna taxa se reduce cu 50%, iar in satele apartinatoare, cu 75% .
    *) Taxa de autorizare pentru cafea nu se mai percepe si pentru unitatile de alimentatie publica care platesc taxa de autorizare pentru comercializarea bauturilor alcoolice.
    B. Pentru comerciantii in sistem en detail si de alimentatie publica de produse supuse autorizarii, care detin in subordine unitati de desfacere care au sedii diferite, autorizatia se elibereaza cu plata taxei corespunzatoare, pentru fiecare unitate in parte. Eliberarea autorizatiilor se face de catre organul fiscal in evidenta caruia este inregistrat comerciantul, persoana juridica, ca platitor de impozite si taxe.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 1/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 1 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 110 2007
    Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, așa că colaborarea cu noi vă oferă maximă asigurare de a obține finanțare pentru că avem un rating A+ în finanțare. Frank Loan Services (FLS) de-a lungul anilor a fost apreciat ca una dintre cele mai bune companii online cu o rată a dobânzii mai ieftină. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (713-389-6778) sau prin e-mail: k.frankloans@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1790 2005
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Decretul 388 2019
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 1/1999
Legea 81 2000
privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 1/1999 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte
Legea 148 1999
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 pentru modificarea si completarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte
OUG 10 1999
privind prorogarea termenului prevazut la art. II alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 1/1999 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte
Ordin 53 1999
privind aprobarea solutiilor pentru aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 si ale Ordonantei Guvernului nr. 1/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu