ORDIN Nr. 299
din 21 septembrie 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si functionarea Colegiului Ministerului
Internelor si Reformei Administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 671 din 1 octombrie 2007
In temeiul art. 7 alin. (4) şi al art. 10 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
funcţionarea Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Colegiului
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
CAPITOLUL I
Organizarea Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
Art.1. - Colegiul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, denumit în continuare Colegiu, este organul consultativ ce funcţionează pe langă ministru, în conformitate cu
prevederile art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative.
Art. 2. - La şedinţele Colegiului participă:
a) preşedintele: ministrul internelor şi reformei
administrative;
b) membrii: secretarii de stat, secretarul general, adjunctul secretarului de stat şef al
Departamentului de ordine şi siguranţă publică, directorii generali ai unor
direcţii generale din aparatul central, directorul Oficiului purtătorului de
cuvant, directorul Cabinetului ministrului, consilieri
ai ministrului;
c) invitaţi permanent: directorii generali ai unor
direcţii generale, inspectorii generali ai inspectoratelor generale,
preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, preşedintele Corpului
Naţional al Poliţiştilor, directorul Unităţii de politici publice;
d) secretarul Colegiului;
e) invitaţi: în funcţie de problematica analizată. Pot
avea calitatea de invitaţi alte persoane cu funcţii de conducere în cadrul
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi preşedinţii
organizaţiilor sindicale ale poliţiştilor, legal constituite, reprezentative la
nivelul aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative sau al unei instituţii/structuri din subordinea/coordonarea
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, a căror participare se
solicită în scris secretarului Colegiului, împreună cu documentele care fac dovada
reprezentativităţii.
CAPITOLUL II
Atribuţiile Colegiului
Art. 3. - (1) Colegiul dezbate problemele principale
privind activitatea ministerului şi adoptă recomandări
pentru perfecţionarea managementului ministerial, îndeosebi cu privire la:
a) fundamentarea şi implementarea pe etape a concepţiei
generale referitoare la reforma şi modernizarea ministerului şi a structurilor sale componente;
b) strategiile, planificarea şi programarea
problematicii de interes major pentru minister, precum şi la stadiul
îndeplinirii acţiunilor şi măsurilor adoptate;
c) perfecţionarea cadrului juridic de nivel superior
şi cu caracter intern, necesar optimizării şi funcţionării instituţiei şi
structurilor sale componente;
d) concepţia şi realizarea cooperării între structurile
ministerului, precum şi între acestea şi celelalte componente organizaţionale
ale autorităţilor publice şi societăţii civile, care au competenţe în domeniile
de responsabilitate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
e) optimizarea funcţiei de control al procesului de
management ministerial, precum şi valorificarea concluziilor rezultate din
exercitarea acestei funcţii;
f) perfecţionarea relaţiilor externe ale Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, stabilirea şi îndeplinirea acţiunilor şi
măsurilor de competenţă a ministerului, ce decurg din integrarea Romaniei în structurile europene;
g) managementul resurselor
umane, cu referire specială la necesarul şi competenţa personalului, la
recrutarea, selecţia, instruirea şi educarea acestuia în cadrul procesului de
învăţămant şi al activităţii
de pregătire continuă, la starea şi practica disciplinară în randul efectivelor;
h) concepţia şi practica privind sistemul relaţiilor
publice ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, promovarea unei
strategii de imagine eficiente;
i) respectarea şi aplicarea standardelor interne şi
internaţionale în materie de drepturi ale omului şi de drept umanitar incidente
prerogativelor ministerului, inclusiv soluţionarea problemelor ridicate în
petiţii;
j) strategia asigurării bugetare şi logistice a
ministerului;
k) protecţia socială şi asistenţa medicală ale personalului;
l) activitatea de studii şi
cercetări în cadrul ministerului, precum şi valorificarea rezultatelor
acesteia;
m) modul de organizare şi desfăşurare a unor activităţi
specifice fiecărui inspectorat general, fiecărei direcţii generale şi direcţii
de specialitate;
n) alte probleme stabilite de ministrul internelor şi
reformei administrative.
(2) Colegiul asigură managementul procesului de
elaborare a Planului strategic al ministerului, avand următoarele atribuţii:
a) supervizează întregul proces
de elaborare a Planului strategic al ministerului;
b) stabileşte, pe baza propunerilor prezentate de
Unitatea de politici publice, mandatul, viziunea, valorile comune şi
priorităţile ministerului pe termen mediu;
c) adoptă direcţiile de activitate ale ministerului pe baza propunerilor prezentate de Unitatea de politici
publice;
d) stabileşte subgrupurile de lucru care gestionează
direcţiile de activitate ale ministerului şi numeşte persoanele care le conduc.
Subgrupurile de lucru, după avizarea lor de către Colegiu, se aprobă prin ordin
al ministrului internelor şi reformei administrative, elaborat de Unitatea de
politici publice;
e) avizează Planul de acţiune pentru elaborarea
Planului strategic al ministerului. Proiectul Planului de acţiune se elaborează
de Unitatea de politici publice, iar după avizare acesta se aprobă prin ordin
al ministrului internelor şi reformei administrative;
f) adoptă varianta finală a Planului strategic,
propusă de Unitatea de politici publice, care, ulterior, se aprobă prin ordin
al ministrului internelor şi reformei administrative;
g) analizează rapoartele de monitorizare şi evaluare
prezentate de Unitatea de politici publice referitoare la implementarea
Planului strategic al ministerului;
h) avizează propunerile Unităţii de politici publice de
actualizare a Planului strategic al ministerului.
(3) Gestionarea procesului de elaborare a documentelor
necesare îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (2) se asigură de către
Unitatea de politici publice care colaborează cu secretariatul tehnic.
CAPITOLUL III
Funcţionarea Colegiului
Art. 4. - Colegiul se întruneşte trimestrial sau ori de
cate ori este nevoie, sub
preşedinţia ministrului internelor şi reformei administrative, iar în lipsa acestuia, sub conducerea persoanei desemnate de ministru.
Art. 5. - Secretarul Colegiului este directorul general
al Secretariatului general.
Art. 6. - Convocarea membrilor Colegiului pentru
şedinţă se face de către secretarul Colegiului, de regulă, cu minimum 3 zile
înainte de data desfăşurării ori în timp util în situaţiile operativ
justificate.
Art. 7. - (1) Materialele elaborate pentru şedinţele
Colegiului se supun examinării şi acordului prealabil al secretarului de
stat/secretarului general care coordonează activitatea în domeniul respectiv,
după care se distribuie membrilor Colegiului, în timp util.
(2) Invitaţilor li se pun la dispoziţie pentru studiu
numai materialele la a căror dezbatere participă.
Art. 8. - Şedinţele Colegiului se desfăşoară în
condiţiile întrunirii a jumătate plus unu din numărul total al membrilor săi,
iar recomandările pe marginea problemelor dezbătute se adoptă prin acordul a
cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor prezenţi.
Art. 9. - (1) După şedinţă, secretarul Colegiului
asigură, prin Secretariatul tehnic, întocmirea notei cu sarcinile rezultate din
şedinţele Colegiului şi le distribuie către structurile responsabile.
(2) In activităţile de control de la toate nivelurile
se va urmări sistematic modul în care unităţile ministerului au pus în aplicare
recomandările Colegiului.
CAPITOLUL IV
Atribuţiile membrilor Colegiului
Art.10. - Preşedintele Colegiului are următoarele
atribuţii:
a) coordonează întreaga activitate a Colegiului,
asigurand cadrul necesar realizării
unor dezbateri utile şi eficiente pentru nevoile Ministerului Internelor şi
Reformei Administrative;
b) selectează şi supune dezbaterii în Colegiu
problematica majoră privind domeniile de activitate specifice ministerului,
sarcinile curente şi de perspectivă ce rezultă din programul de guvernare;
c) conduce şedinţele Colegiului şi concluzionează
asupra propunerilor şi recomandărilor ce rezultă din dezbaterile care au avut
loc în cadrul şedinţelor;
d) iniţiază, în funcţie de situaţiile de urgenţă,
convocarea Colegiului în şedinţele extraordinare;
e) emite ordine sau dispune, după caz, preluarea şi
aplicarea în practica activităţii Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative a celor mai valoroase propuneri şi recomandări rezultate din
şedinţele Colegiului;
f) solicită unor membri ai Colegiului să raporteze în
cadrul şedinţelor asupra modului în care se îndeplinesc sarcinile în diferite
compartimente ale ministerului sau în unităţile subordonate, problemele cu care
se confruntă şi propuneri;
g) aprobă, în funcţie de
necesităţi, schimbări în componenţa Colegiului.
Art.11. - Secretarul Colegiului îndeplineşte
următoarele atribuţii şi sarcini:
a) constituie un Secretariat tehnic care, sub
îndrumarea sa directă, asigură în cadrul sarcinilor de serviciu efectuarea
lucrărilor necesare bunei pregătiri şi desfăşurări a şedinţelor Colegiului;
b) asigură, prin Secretariatul tehnic, elaborarea
proiectului ordinii de zi a şedinţelor Colegiului, propune lista de invitaţi,
data, ora şi locul de întrunire, pe care le supune aprobării preşedintelui;
c) informează operativ membrii Colegiului sau alţi
specialişti care au primit sarcina de a elabora materialele înscrise pe ordinea
de zi şi pe baza cărora vor avea loc dezbaterile, astfel ca acestea să poată fi
distribuite membrilor Colegiului pentru studiu cu cel puţin 3 zile înaintea
şedinţelor programate sau în timp util, în situaţii operativ justificate;
d) asigură, prin Secretariatul tehnic, convocarea
şedinţelor ordinare şi extraordinare ale Colegiului; totodată, multiplică şi
distribuie membrilor Colegiului şi, după caz, invitaţilor ordinea de zi şi
materialele de studiu care urmează a fi dezbătute în cadrul şedinţelor;
e) asigură, prin Secretariatul tehnic, pregătirea
sălii de şedinţă, primirea şi consemnarea prezenţei membrilor Colegiului şi a
invitaţilor, evidenţiază distinct lista propunerilor şi recomandările rezultate
din dezbateri şi din concluziile celui care a condus şedinţa;
f) stabileşte măsuri pentru informarea operativă a
tuturor şefilor structurilor ministerului asupra sarcinilor ce le revin ca
urmare a propunerilor şi recomandărilor adoptate în şedinţele Colegiului. De
asemenea, instituie un sistem prin care să se urmărească modul în care au fost
însuşite şi realizate aceste sarcini;
g) supune aprobării
preşedintelui Colegiului propuneri bine justificate privind schimbări în
componenţa Colegiului;
h) asigură, prin Secretariatul tehnic, organizarea şi
păstrarea întregii arhive a Colegiului.
Art.12 - Membrii Colegiului au, în principal,
următoarele atribuţii şi sarcini:
a) participă la toate şedinţele ordinare şi
extraordinare ale Colegiului, precum şi, individual sau colectiv, la elaborarea
de materiale care se supun dezbaterii în şedinţele de Colegiu;
b) studiază materialele puse la dispoziţie şi au o
contribuţie activă la dezbaterea acestora în cadrul şedinţelor Colegiului;
c) formulează sugestii referitoare la îmbunătăţirea
activităţii ministerului;
d) formulează propuneri pentru o colaborare mai activă
a ministerului cu organismele neguvernamentale, care sunt în contact direct şi
permanent cu problematica din domeniile administraţiei publice şi ordinii şi
siguranţei publice;
e) urmăresc, în domeniile şi compartimentele proprii,
modul în care se regăsesc şi se aplică recomandările şi propunerile însuşite şi
adoptate de Colegiu;
f) selectează şi propun dezbaterii Colegiului problemele
specifice compartimentelor sau unităţilor pe care le coordonează;
g) formulează propuneri concrete pentru perfecţionarea
legislaţiei în domeniul de competenţă, în vederea iniţierii unor proiecte de
acte normative avand ca obiect
înfăptuirea sarcinilor în domeniile din responsabilitatea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative.