E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 269 din 16 iunie 2004

privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 566 din 28 iunie 2004




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Obiectul prezentei legi il constituie stabilirea unor masuri pentru stimularea achizitionarii de calculatoare, prin acordarea unor ajutoare financiare stabilite pe criterii sociale, pentru crearea de competente in utilizarea tehnicii de calcul.
    Art. 2
    (1) Beneficiare ale prevederilor prezentei legi sunt familiile cu elevi si/sau studenti ai invatamantului de stat sau particular acreditat, in varsta de pana la 26 de ani, care provin din familii cu venituri brute lunare de maximum 1,5 milioane lei pe membru de familie.
    (2) Plafonul de 1,5 milioane lei se indexeaza anual, prin hotarare a Guvernului, in functie de indicele de crestere a preturilor de consum.
    Art. 3
    (1) Familiile beneficiare prevazute la art. 2 primesc un ajutor financiar din partea statului pentru achizitionarea unui calculator personal nou.
    (2) Familia cu elevi si/sau studenti, indiferent de numarul acestora, beneficiaza de ajutor financiar pentru achizitionarea unui singur calculator.
    Art. 4
    Ajutorul financiar prevazut la art. 3 reprezinta echivalentul in lei a 200 de euro pentru un calculator, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ultima zi a lunii precedente, fara a depasi valoarea calculatorului achizitionat.
    Art. 5
    Ajutorul financiar se acorda beneficiarilor de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii, pe baza documentelor doveditoare prevazute in normele metodologice.
    Art. 6
    (1) Instrainarea calculatoarelor inainte de expirarea perioadei de 3 ani de la cumpararea acestora este interzisa.
    (2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage raspunderea celor vinovati si se sanctioneaza cu restituirea echivalentului in lei al ajutorului financiar acordat, calculat la cursul de schimb de la data constatarii.
    (3) Constatarea nerespectarii prevederilor prezentei legi se efectueaza de persoane imputernicite in acest scop de Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si de alte institutii abilitate de lege pentru a efectua controale in domeniul financiar-bugetar.
    (4) Sumele recuperate din restituirea ajutorului financiar constituie venituri la bugetul de stat.
    Art. 7
    (1) Elevii care au dreptul de a beneficia de prevederile prezentei legi depun o cerere de acordare a ajutorului financiar pentru achizitionarea unui calculator, insotita de documentele prin care se face dovada acestui drept, potrivit legii si normelor metodologice de aplicare, la unitatea de invatamant la care sunt inscrisi.
    (2) Unitatea de invatamant verifica eligibilitatea solicitantilor si transmite documentele inspectoratelor scolare.
    (3) Studentii care au dreptul de a beneficia de prevederile prezentei legi depun o cerere de acordare a ajutorului financiar pentru achizitionarea unui calculator, insotita de documentele prin care se face dovada acestui drept, potrivit legii si normelor metodologice de aplicare, la institutiile de invatamant.
    (4) Institutiile de invatamant verifica eligibilitatea solicitantilor si transmit documentele Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (5) Cererile prevazute la alin. (1) si (3) se vor depune, pentru anul 2004, pana cel tarziu la data de 1 septembrie 2004.
    (6) Incepand cu anul 2005, cererile prevazute la alin. (1) si (3) se vor depune in fiecare an, pana cel tarziu la data de 31 martie.
    Art. 8
    (1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Ministerul Educatiei si Cercetarii vor realiza un portal in vederea publicarii listei cu persoanele eligibile care pot beneficia de prevederile prezentei legi.
    (2) Inregistrarea in portal a elevilor eligibili in urma evaluarii este facuta de catre inspectoratele scolare judetene, respectiv Inspectoratul Municipiului Bucuresti, care verifica si realizeaza centralizarea la nivel de judet pe baza documentelor primite de la unitatile de invatamant.
    (3) Inregistrarea in portal a studentilor eligibili in urma evaluarii este facuta de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii, care verifica si realizeaza centralizarea la nivel national pe baza documentelor primite de la rectoratele universitare.
    (4) Pe baza inregistrarilor prevazute la alin. (2) si (3), prin intermediul portalului va fi publicata, pentru anul 2004, la data de 1 octombrie, lista cu toate persoanele eligibile.
    (5) Pentru anii urmatori lista va fi publicata, prin intermediul portalului, la data de 1 mai.
    (6) Acordarea ajutorului financiar, conform prezentei legi, se realizeaza in ordinea crescatoare a venitului brut lunar pe membru de familie, in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (7) Persoanele beneficiare ale prevederilor prezentei legi, care sunt cuprinse in lista prevazuta la alin. (4) si (5) si carora li se acorda ajutor financiar conform alin. (6), vor primi de la unitatile de invatamant si/sau institutiile de invatamant la care sunt inscrise un document care va face dovada ca sunt beneficiari ai acestui ajutor si care va fi folosit la achizitionarea calculatorului.
    (8) In termen de 30 de zile de la primirea documentului mentionat la alin. (7), beneficiarii vor face dovada achizitionarii calculatorului, in conditiile prezentei legi, in caz contrar urmand a-si pierde eligibilitatea pentru anul in curs.
    Art. 9
    (1) Pentru anul 2004 suma aferenta ajutorului financiar acordat potrivit prevederilor prezentei legi se aloca in bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii la rectificarea bugetului de stat.
    (2) Incepand cu anul 2005 sumele alocate pentru acordarea de ajutoare financiare potrivit prezentei legi vor fi cuprinse in bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    Art. 10
    In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Ministerul Finantelor Publice vor elabora normele metodologice de punere in aplicare a prezentei legi, ce vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

                          PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU



COMENTARII la Legea 269/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 269 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 269/2004
Ordin 3813 2013
Ordin 4433 2011
privind aprobarea listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, pentru anul 2011
Ordin 4074 2010
privind aprobarea Listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, pentru anul 2010
OUG 104 2004
pentru modificarea alin. (8) al art. 8 din Legea nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare
Ordin 4908 2004
privind aprobarea Listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004, pentru anul 2004
Hotărârea 1294 2004
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare
Decretul 461 2004
pentru promulgarea Legii privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu