Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 29 din 16 august 2001

privind acceptarea unor amendamente la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 510 din 28 august 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. I.20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974, publicat in Buletinul Oficial nr. 170 din 31 decembrie 1974, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981, prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987, prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989, prevazute in anexa nr. 3.
    Art. 4
    Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993, prevazute in anexa nr. 4.
    Art. 5
    Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta ordonanta.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Ion Selaru,
                         secretar de stat

                          Ministrul afacerilor externe,
                          Mircea Geoana

    ANEXA 1

                              AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)

    *) Traducere.

    1. La regula 1 textul paragrafului c) se modifica astfel:
    "c) Nici o dispozitie din prezentele reguli nu va impiedica aplicarea oricaror reguli speciale stabilite de guvernul unui stat cu privire la numarul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare, semne sau semnale sonore utilizate de navele de razboi si pentru navele in convoi sau cu privire la numarul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare ori semne utilizate de navele de pescuit angajate in operatiuni de pescuit in cadrul unei flotile. Aceste lumini de pozitie, semnale suplimentare luminoase sau semnale sonore trebuie, in masura posibilului, sa fie astfel incat sa faca imposibila confundarea cu orice alt tip de lumina, semn sau semnal autorizat in oricare dintre prezentele reguli."
    2. La regula 3 in paragraful g) se inlocuieste fraza dinaintea alineatelor i) - vi) cu urmatoarele:
    "Expresia nava cu capacitatea de manevra redusa va include dar nu se va limita la:".
    3. La regula 3 in paragraful g) v) se inlocuiesc cuvintele "dragare de mine" cu cuvintele "degajare de mine".
    4. La regula 10 in paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "cand se angajeaza sau iese lateral" cu cuvintele "cand se apropie de sau pleaca din oricare dintre borduri".
    5. La regula 10 textul paragrafului d) se completeaza cu urmatoarea fraza:
    "Totusi navele cu o lungime mai mica de 20 de metri si velierele pot utiliza in toate situatiile zonele de navigatie costiera."
    6. La regula 10 textul paragrafului e) se modifica astfel:
    "e) O nava, alta decat o nava care traverseaza sau o nava care intra ori iese dintr-o schema de separare a traficului, nu trebuie, in mod normal, sa intre [...]."
    7. La regula 10 se adauga paragrafele k) si l) cu urmatorul cuprins:
    "k) O nava cu capacitate redusa de manevra cand este angajata intr-o operatiune pentru mentinerea sigurantei navigatiei intr-o schema de separare a traficului este exceptata de la respectarea acestei reguli in masura in care este necesar pentru efectuarea operatiunii.
    l) O nava cu capacitate redusa de manevra, cand este angajata intr-o operatiune pentru imersarea, intretinerea sau ridicarea unui cablu submarin, in cadrul unei scheme de separare a traficului, este exceptata de la respectarea acestei reguli in masura necesara pentru efectuarea operatiunii."
    8. La regula 13 textul paragrafului a) se modifica astfel:
    "a) Oricare ar fi dispozitiile regulilor sectiunilor I si II din partea B, [...]."
    9. La regula 22 se adauga paragraful d) cu urmatorul cuprins:
    "d) pentru navele sau obiectele remorcate care sunt partial imersate sau greu de observat:
    - o lumina alba vizibila pe intreg orizontul: 3 mile marine."
    10. La regula 23 textul paragrafului c) se modifica astfel:
    "c) i) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate ca in locul luminilor prevazute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul si luminile din borduri.
    ii) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri, a carei viteza maxima nu depaseste 7 noduri, poate ca in locul luminilor prevazute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul si, daca este posibil, trebuie, de asemenea, sa mai poarte luminile din borduri.
    iii) Lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul de la bordul unei nave cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate sa nu se gaseasca dispusa in axa longitudinala a navei daca nu este posibil sa fie amplasata in aceasta axa, cu conditia ca luminile din borduri sa fie combinate intr-un singur felinar dispus in axa longitudinala a navei sau situat cat mai aproape posibil de axa longitudinala pe care se gaseste lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul."
    11. La regula 24, in paragrafele a) i) si c) i) se introduc cuvintele "sau a) ii) in regula 23 a) i)" si se elimina cuvintele "la prova".
    12. La regula 24, in paragraful d) se inlocuiesc cuvintele "paragrafele a) si c)" din primul rand prin cuvintele "paragraful a) sau c)."
    13. La regula 24 fraza introductiva a paragrafului e) se modifica astfel:
    "e) O nava sau un obiect remorcat, altul decat cele mentionate la paragraful g) din aceasta regula, trebuie sa poarte:"
    14. La regula 24 textul paragrafului g) se inlocuieste cu urmatorul text:
    "g) O nava sau un obiect remorcat care este partial imersat si dificil de observat sau un ansamblu de astfel de nave sau obiecte remorcate trebuie sa poarte:
    i) daca are o latime mai mica de 25 metri, o lumina alba vizibila pe intreg orizontul la sau in apropiere de extremitatea prova si una la sau aproape de extremitatea pupa, cu exceptia draconelor (corpurilor elastice remorcate), care nu trebuie sa poarte o lumina la sau aproape de extremitatea prova;
    ii) daca are o latime mai mare de 25 metri, doua lumini suplimentare albe vizibile pe intreg orizontul la sau aproape de extremitatile latimii sale;
    iii) daca depaseste 100 metri in lungime, se amplaseaza suplimentar lumini albe vizibile pe intreg orizontul dintre luminile prevazute la alin. i) si ii) astfel incat distanta dintre lumini sa nu depaseasca 100 metri;
    iv) un semn biconic la sau aproape de extremitatea dinspre pupa ultimei nave sau obiectului remorcat si, daca lungimea remorcii depaseste 200 metri, un semn suplimentar biconic in locul unde este cel mai vizibil si situat cat mai in prova navei daca este posibil."
    15. La regula 24 paragraful g) devine paragraful h) si se modifica astfel:
    "h) Daca dintr-o cauza justificata nava sau obiectul remorcat se afla in imposibilitate de a purta luminile sau semnele prevazute la paragraful e) sau g) din aceasta regula, se vor lua toate masurile posibile pentru iluminarea navei sau a obiectului remorcat sau cel putin pentru indicarea prezentei acestei nave sau a acestui obiect."
    16. La regula 24 se adauga paragraful i) cu urmatorul cuprins:
    "i) Daca dintr-o cauza justificata este imposibil ca o nava care nu este angajata in mod normal in operatiuni de remorcare sa poarte luminile prevazute in paragraful a) sau c) din aceasta regula, acestei nave nu i se va cere sa poarte lumini daca este angajata in remorcarea altei nave in pericol sau care are nevoie de ajutor. Trebuie luate toate masurile posibile pentru a se indica natura relatiei dintre nava remorcher si nava remorcata, astfel cum s-a permis prin regula 36, in special prin iluminarea remorcii."
    17. La regula 25 paragraful b) se modifica "18 metri" cu "22 metri".
    18. La regula 27 paragraful b), in preambul, se inlocuiesc cuvintele "dragaj de mine" cu cuvintele "degajare a minelor".
    19. La regula 27 paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "doua lumini de catarg" cu cuvintele "o lumina sau lumini de catarg".
    20. La regula 27 paragraful c) se modifica astfel:
    "O nava cu propulsie mecanica angajata intr-o operatiune de remorcare care face imposibila o abatere a ei din drum, in afara de luminile prescrise la regula 24 a), trebuie sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele b) i) si ii) din aceasta regula."
    21. La regula 27 in paragraful d):
    - se inlocuiesc cuvintele "paragraful b)" cu cuvintele "paragrafele b) i), ii) si iii)";
    - se elimina alineatul existent iii);
    - se renumeroteaza alineatul iv) care devine alineatul iii) si se modifica astfel:
    "iii) atunci cand este la ancora, luminile sau semnele prevazute in acest paragraf in locul luminilor sau semnelor prevazute la regula 30."
    22. La regula 27 paragraful e) se modifica astfel:
    "e) O nava care ia parte la lucrari cu scafandri si care nu poate din cauza dimensiunilor sale sa poarte semnele prescrise la paragraful d) din aceasta regula trebuie sa poarte urmatoarele:
    i) trei lumini vizibile pe intreg orizontul, pe aceeasi verticala, in locul cel mai vizibil. Cea mai de sus si cea mai de jos din aceste lumini vor fi rosii, iar cea din mijloc, alba;
    ii) o reproducere rigida de cel putin 1 metru inaltime a pavilionului <<A>> din Codul international de semnale. Trebuie luate masuri pentru ca aceasta reproducere sa fie vizibila pe intreg orizontul."
    23. La regula 27 paragraful f) se modifica astfel:
    "f) O nava care efectueaza operatiuni de degajare a minelor trebuie sa poarte trei lumini verzi vizibile pe intreg orizontul sau trei bule, in afara de luminile prevazute in regula 23 pentru navele cu propulsie mecanica ori de luminile sau indicatoarele prevazute in regula 30 pentru o nava la ancora, dupa caz. Nava trebuie sa arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la marul arborelui din prova sau aproape de mar si una dintre astfel de lumini sau indicatoare la fiecare capat al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare arata ca este periculos pentru o alta nava sa se apropie la mai putin de 1.000 metri de nava care efectueaza degajare de mine."
    24. La regula 27 paragraful g) se modifica astfel:
    "g) Navele cu o lungime mai mica de 12 metri, cu exceptia celor care iau parte la lucrari cu scafandri, nu trebuie sa poarte luminile prevazute de prezenta regula."
    25. La regula 29 paragraful a), alineatul iii) se modifica astfel:
    "iii) in plus, la ancora, in afara de luminile prevazute la alin. i), lumina, luminile sau semnele prevazute de regula 30 pentru navele la ancora."
    26. La regula 30 paragraful e) se elimina cuvintele "sau esuate", iar cuvintele "semnele prescrise la paragrafele a), b) sau d)" se inlocuiesc cu cuvintele "semnele prevazute la paragrafele a) si b) din aceasta regula".
    27. La regula 30 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:
    "f) O nava cu o lungime mai mica de 12 metri esuata nu este obligata sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele d) i) si ii) din aceasta regula."
    28. La regula 33 paragraful a), in ultimul rand se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul "prevazute".
    29. La regula 34 paragraful b) iii) se adauga cuvintele "la acest regulament" dupa cuvintele "anexa I".
    30. La regula 35 se introduce un nou paragraf, d), si se renumeroteaza paragrafele existente d) - i) care devin e) - j), dupa caz:
    "d) O nava angajata in actiuni de pescuit, atunci cand este la ancora, si o nava cu capacitate de manevra redusa care isi desfasoara operatiunile la ancora vor trebui ca in loc de semnalele prevazute la paragraful g) din aceasta regula sa utilizeze semnalul sonor prevazut in paragraful c) din aceasta regula."
    31. La regula 36 se adauga urmatorul text:
    "Orice lumina folosita pentru a atrage atentia altei nave trebuie sa fie astfel incat ea sa nu poata fi confundata cu alte semnale de navigatie. Trebuie evitata utilizarea luminilor intermitente sau rotative cu intensitate mare, cum ar fi luminile giroscopice."
    32. La regula 37 se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul "descrise".
    33. La regula 38 se introduc cuvintele "la acest regulament" dupa cuvintele "anexa I" din paragrafele d), i), e) si f) si dupa cuvintele "anexa III" din paragraful g).
    34. La regula 38 se adauga paragraful h) cu urmatorul cuprins:
    "h) Repozitionarea luminilor cu vizibilitate pe intreg orizontul, care rezulta din prescriptiile sectiunii 9 b) din anexa I la acest regulament, scutire permanenta."
    35. In anexa I, la sectiunea 1 se adauga urmatoarea fraza la textul definitiei:
    "Aceasta inaltime trebuie masurata pe verticala sub locul de amplasare a luminii."
    36. In anexa I, sectiunea 2, paragraful e) se modifica astfel:
    "e) Una dintre cele doua sau trei lumini de catarg prevazute pentru o nava cu propulsie mecanica, care remorcheaza sau impinge alta nava, trebuie sa se gaseasca in acelasi loc cu lumina de catarg prova sau pupa, cu conditia ca, in cazul in care este amplasata pe catargul pupa, lumina cea mai de jos de pe catargul pupa sa fie cu cel putin 4,5 metri mai sus pe verticala decat lumina de pe catargul prova."
    37. In anexa I, sectiunea 2, paragraful f) se modifica astfel:
    "f) i) Lumina de catarg sau luminile prescrise la regula 23 a) trebuie sa fie asezate astfel incat sa fie deasupra si la o distanta destul de mare fata de toate celelalte lumini si obstacole, cu exceptia celor descrise la alin. ii).
    ii) Daca este imposibil sa se poarte luminile cu vizibilitate pe intreg orizontul, prevazute la regula 27 b) i) sau la regula 28, sub luminile de catarg, ele pot fi purtate deasupra luminii/luminilor de catarg pupa sau vertical intre lumina/luminile de catarg prova si lumina/luminile de catarg pupa, cu conditia ca in cel de-al doilea caz sa se respecte cerinta sectiunii 3 c) din aceasta anexa."
    38. In anexa I sectiunea 2 paragraful i) i) se inlocuiesc toate cuvintele din acest alineat dupa cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu cuvintele "amplasate la o inaltime de cel putin 4 metri deasupra corpului navei".
    39. In anexa I sectiunea 2 paragraful i) ii) se inlocuiesc toate cuvintele din acest alineat dupa cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu cuvintele "amplasate la o inaltime de cel putin 2 metri deasupra corpului navei".
    40. In anexa I sectiunea 2, la paragraful j) cuvintele "navele de pescuit" se inlocuiesc cu cuvintele "o nava".
    41. In anexa I sectiunea 2, la paragraful k) se introduc cuvintele "prescrisa in regula 30 a) i) intre cuvintele "prova" si "trebuie sa fie".
    In cea de-a doua fraza cuvintele "la mai putin de 6 metri deasupra puntii" se inlocuiesc cu cuvintele "amplasata la o inaltime de cel putin 6 metri deasupra corpului navei".
    42. In anexa I sectiunea 3 paragraful b) se inlocuiesc in primul rand cuvintele "La bordul unei nave" cu cuvintele "La bordul unei nave cu propulsie mecanica".
    43. In anexa I, la sectiunea 3 se adauga paragraful c) cu urmatorul cuprins:
    "c) In cazul in care luminile prevazute la regula 27 b) i) sau la regula 28 sunt amplasate pe verticala intre lumina/luminile de catarg prova si lumina/luminile de catarg pupa, aceste lumini vizibile pe intreg orizontul vor fi plasate la o distanta pe orizontala de cel putin 2 metri perpendicular pe planul longitudinal al navei."
    44. In anexa I sectiunea 5 se introduc in primul rand dupa cuvintele "Luminile din borduri" cuvintele "unei nave cu o lungime mai mare sau egala cu 20 m" si se adauga urmatoarea fraza dupa prima propozitie:
    "La navele cu o lungime mai mica de 20 metri luminile din borduri trebuie prevazute, daca este necesar sa se respecte cerintele sectiunii 9 din aceasta anexa, cu ecrane negre mate inspre interiorul navei."
    45. In anexa I, la nota de la sfarsitul sectiunii 8 se adauga urmatoarea fraza:
    "Aceasta nu se va realiza prin dispozitiv de control variabil al intensitatii luminoase."
    46. In anexa I, la sectiunea 9 paragraful a) i) se inlocuieste "trebuie sa aiba" cu "vor avea".
    47. In anexa I, la sectiunea 9 paragraful b) se introduce "prescrise de regula 30" intre cuvintele "luminilor" si "care nu este necesar sa fie ...".
    48. In anexa I, in frazele introductive ale sectiunii 10 paragrafele a) si b) se introduc cuvintele "asa cum este prevazut" dupa cuvintele "luminilor electrice".
    49. Sectiunea 13 din anexa I se modifica astfel:
    "Executia luminilor si semnelor si instalarea luminilor la bordul navei trebuie sa fie socotite satisfacatoare de catre autoritatea competenta a statului al carui pavilion este autorizata sa il arboreze nava."
    50. In anexa III, la sectiunea 1 paragraful d) se inlocuieste "4 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu "4 dB sub presiunea acustica prevazuta" si "10 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu "10 dB sub presiunea acustica prevazuta".
    51. In anexa III, la sectiunea 2 paragraful a) se inlocuiesc cuvintele "un metru" cu cuvintele "o distanta de un metru fata de ea".
    52. In anexa III, la sectiunea 2 paragraful b) se modifica a doua fraza astfel:
    "Diametrul gurii clopotului nu trebuie sa fie mai mic de 300 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri si trebuie sa fie de cel putin 200 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 12 metri, dar mai mica de 20 metri."
    53. In anexa III, la sectiunea 3 se inlocuiesc cuvintele "statului unde este inmatriculata nava" cu cuvintele "statul al carui pavilion nava este autorizata sa il arboreze".

    ANEXA 2

                              AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A. 626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987*)

    *) Traducere.

    1. La regula 1 textul paragrafului e) se inlocuieste cu urmatorul text:
    "e) Atunci cand guvernul interesat constata ca o nava de constructie speciala sau destinata unor operatiuni speciale nu se poate conforma tuturor dispozitiilor vreuneia dintre prezentele reguli in ceea ce priveste numarul, amplasarea, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor si semnelor, precum si in ceea ce priveste pozitia si caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, aceasta nava trebuie sa se conformeze altor asemenea dispozitii care se refera la numar, amplasare, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor sau semnelor, precum si la pozitia si caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, care, dupa aprecierea guvernului interesat, permit ca nava sa se conformeze cat mai mult posibil prezentelor reguli."
    2. La regula 3 textul paragrafului h) existent se inlocuieste cu urmatorul text:
    "h) Expresia nava stanjenita de pescajul sau inseamna orice nava cu propulsie mecanica care, din cauza pescajului sau in raport cu adancimea apei sub chila si cu latimea senalului, este limitata sever in ceea ce priveste capacitatea sa de modificare a drumului pe care il urmeaza."
    3. La regula 8 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:
    "f) i) O nava care sub incidenta oricareia dintre aceste reguli nu trebuie sa impiedice trecerea sau trecerea in siguranta a altei nave, iar atunci cand imprejurarile o impun, va lua din timp masuri pentru a permite trecerea in siguranta a altei nave la o distanta suficient de mare.
    ii) O nava care nu trebuie sa impiedice trecerea sau trecerea in siguranta a altei nave nu este eliberata de aceasta obligatie daca se apropie de alta nava astfel incat sa implice pericolul coliziunii si trebuie, in cazul in care se ia masura, sa acorde o atentie deosebita fata de masura care poate fi ceruta de regulile acestei parti.
    iii) O nava a carei trecere urmeaza sa nu fie stanjenita ramane pe deplin obligata sa respecte regulile acestei parti atunci cand doua nave se apropie una de alta astfel incat sa implice pericolul coliziunii."
    4. La regula 10 textul paragrafului a) se inlocuieste cu urmatorul text:
    "a) Prezenta regula se aplica schemelor de separare a traficului adoptate de organizatie si nu scuteste vreo nava de obligatia sa fata de orice alta regula."
    5. La regula 10 textul paragrafului c) se inlocuieste cu urmatorul text:
    "c) O nava trebuie, pe cat posibil, sa evite intretaierea paselor de trafic, dar daca este obligata sa o faca, ea va trebui sa traverseze pe un drum, pe cat este posibil, perpendicular pe directia generala a fluxului de trafic."
    6. In anexa I sectiunea 2 textul paragrafului d) se inlocuieste cu urmatorul text:
    "d) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate avea lumina cea mai de sus la o inaltime mai mica de 2,5 metri deasupra puntii. Totusi, atunci cand in afara de luminile din borduri si lumina de pupa sau lumina vizibila pe intreg orizontul prescrisa la regula 23 c) i) este montata o lumina de catarg suplimentar fata de luminile din borduri, aceasta lumina de catarg sau lumina vizibila pe intreg orizontul trebuie sa se afle la cel putin un metru deasupra luminilor din borduri."
    7. In anexa I sectiunea 2 textul alineatului ii) al paragrafului i) existent se inlocuieste cu urmatorul text:
    "ii) la bordul unei nave cu o lungime mai mica de 20 metri aceste lumini trebuie sa fie distantate cu cel putin un metru si lumina inferioara trebuie sa se afle la o inaltime de cel putin 2 metri deasupra copastiei, cu exceptia cazului in care nava trebuie sa poarte o lumina de remorcaj;"
    8. In anexa I sectiunea 10, in partea introductiva a paragrafelor a) si b) cuvintele "in mars" se adauga dupa cuvintele "navele cu vele".
    9. In anexa IV la alineatul 1 se introduce paragraful o) cu urmatorul cuprins:
    "o) semnalele aprobate transmise prin instalatii de radiocomunicatii."

    ANEXA 3

                              AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989*)

    *) Traducere.

    - La regula 10 "Scheme de separare a traficului" textul paragrafului d) se inlocuieste cu urmatorul text:
    "d) i) O nava nu va folosi o zona de navigatie costiera atunci cand poate utiliza in deplina siguranta o cale de circulatie corespunzatoare din cadrul schemei de separare a traficului adiacenta. Totusi navele cu o lungime mai mica de 20 metri, navele cu vele si navele care pescuiesc pot utiliza zona de navigatie costiera.
    ii) Contrar prevederilor subparagrafului d) i), o nava poate utiliza o zona de navigatie costiera cand se afla in mars spre sau de la un port, instalatie sau constructie in larg, statie de pilotaj sau orice alt loc situat in cadrul zonei de navigatie costiere sau pentru a evita un pericol imediat."

    ANEXA 4

                             AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993*)

    *) Traducere.

    1. La regula 26 paragraful b) i) se elimina cuvintele "o nava cu o lungime mai mica de 20 metri poate purta in locul acestui semn un cos (paner)".
    2. La regula 26 paragraful c) i) se elimina cuvintele "o nava cu o lungime mai mica de 20 metri, in locul acestui semn, poate sa poarte un cos".
    3. La regula 26 paragraful d) se modifica astfel:
    "d) Semnalele suplimentare descrise in anexa II la prezentul regulament se aplica unei nave care pescuieste in apropierea altor nave care pescuiesc."
    4. In anexa I, la sectiunea 3 se introduce paragraful d) cu urmatorul cuprins:
    "d) Daca pentru o nava cu propulsie mecanica se prevede doar o lumina de catarg, aceasta lumina trebuie purtata la prova in linia mediana a navei; se face exceptie pentru o nava cu lungime mai mica de 20 metri, care nu trebuie sa poarte aceasta lumina la prova pe linia mediana a navei, dar o va purta cat mai in prova posibil."
    5. In anexa I sectiunea 9 paragraful existent b) se renumeroteaza ca "b) i)" si se introduce paragraful b) ii) cu urmatorul cuprins:
    "b) ii) Daca este imposibil sa se respecte prevederile paragrafului b) i) din aceasta sectiune prin purtarea doar a unei singure lumini vizibile pe intreg orizontul, trebuie utilizate doua lumini vizibile pe intreg orizontul, amplasate in mod corespunzator sau protejate astfel incat la o distanta de o mila sa apara pe cat posibil ca o singura lumina."
    6. In anexa I sectiunea 13 devine sectiunea "14. Aprobare" si se introduce o noua sectiune 13 cu urmatorul cuprins:
    "13. Ambarcatiuni de mare viteza
    Lumina de catarg a ambarcatiunii de mare viteza, cu raportul dintre lungime si latime mai mic de 3, poate fi amplasata la o inaltime care, raportata la latimea ambarcatiunii, este mai mica decat cea prevazuta la sectiunea 2 a) i) din aceasta anexa, cu conditia ca unghiul de baza al triunghiurilor isoscele formate de luminile din borduri si lumina catargului, cand sunt vazute la elevatie maxima, sa nu fie mai mic de 27 grade."
    7. In anexa II sectiunea 2 se modifica astfel:
    - fraza introductiva a paragrafului a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) Navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri cand trauleaza, daca folosesc instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, vor purta:"
    - fraza introductiva a paragrafului b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) Fiecare nava cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri care trauleaza in pereche va purta:"
    - se introduce paragraful c) cu urmatorul cuprins:
    "c) O nava care trauleaza, avand o lungime mai mica de 20 metri, daca foloseste instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, ori o nava care trauleaza in pereche poate purta, dupa caz, luminile prescrise la paragrafele a) sau b) din aceasta sectiune."
    8. In anexa IV paragraful o) al alineatului 1 se modifica astfel:
    "o) semnalele aprobate transmise prin sisteme de radiocomunicatii, inclusiv transponderele radar pentru ambarcatiunile de salvare."



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 29/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 29 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu