Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.4456 din 08.07.2015

privind aprobarea Cadrului general de organizare şi funcţionare a structurilor parteneriale consultative pentru învăţământul profesional şi tehnic
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 621 din 14 august 2015



SmartCity1

În baza art. 3 lit. c), e) şi t), art. 31 alin. (7) şi art. 32 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Cadrul general de organizare şi funcţionare a structurilor parteneriale consultative pentru învăţământul profesional şi tehnic, după cum urmează: a)Cadrul general de organizare şi funcţionare a comitetelor locale de dezvoltare a parteneriatului social, prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin; b)Cadrul general de organizare şi funcţionare a consorţiilor regionale, prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Structurile parteneriale consultative pentru învăţământul profesional şi tehnic sunt reprezentate de comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social, la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, şi consorţiile regionale, la nivel regional. Articolul 3Direcţia generală management şi reţea şcolară, Direcţia pentru învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ profesional şi tehnic duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţie contrară se abrogă. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu
ANEXA Nr. 1Cadrul general de organizare şi funcţionare a comitetelor locale de dezvoltare a parteneriatului social Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, denumit în continuare CLDPS, este structură partenerială consultativă, fără personalitate juridică, cu atribuţii în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, care funcţionează în sprijinul inspectoratului şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti. Articolul 2Rolul consultativ al CLDPS se exercită prin acţiuni şi măsuri specifice de elaborare/monitorizare a documentelor de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin sistemul de învăţământ profesional şi tehnic (ÎPT) la nivel judeţean/local, precum şi prin formulare de recomandări şi puncte de vedere, asistenţă şi colaborare în plan judeţean vizând domeniul educaţiei, formării profesionale şi dezvoltării resurselor umane, în condiţiile prevăzute de prezentul cadru general de organizare şi funcţionare. Articolul 3Obiectivul general al activităţii CLDPS este de a contribui, prin dialog social şi prin antrenarea răspunderii publice a celor implicaţi, la armonizarea politicilor, strategiilor şi acţiunilor concrete în domeniul educaţiei şi formării profesionale la nivelul învăţământului preuniversitar cu cerinţele complexe, generale sau specifice ale mediului economic, social şi cultural, la nivel judeţean şi local. Articolul 4Obiectivele specifice ale CLDPS sunt următoarele: a)instituţionalizarea, diversificarea şi dezvoltarea parteneriatului social în educaţie şi formare profesională, la nivelul învăţământului preuniversitar; b)identificarea comenzii sociale pentru învăţământul profesional şi tehnic şi a domeniilor prioritare pentru formarea profesională iniţială şi continuă; c)corelarea ofertei educaţionale din învăţământul profesional şi tehnic cu comanda socială şi cu nevoile de dezvoltare personală şi profesională a beneficiarilor pregătirii profesionale; d)creşterea capacităţii formării profesionale de a răspunde cerinţelor pieţei muncii, nevoilor de dezvoltare locală şi regională şi nevoilor individuale ale beneficiarilor; e)optimizarea politicilor şi a strategiilor judeţene referitoare la resursele financiare, materiale şi umane necesare în educaţie şi formare profesională. Articolul 5 (1) Atribuţiile CLDPS sunt:a)oferă, la nivel judeţean, cadrul organizatoric pentru promovarea parteneriatului social în formarea profesională iniţială şi continuă, organizată prin unităţile de învăţământ; b)monitorizează situaţia parteneriatului social la nivelul unităţilor de învăţământ, solicită şi propune soluţii de creştere a eficienţei acestuia; c)elaborează/actualizează Planul local de acţiune pentru învăţământ (PLAI) - document de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin sistemul de ÎPT la nivel judeţean; după avizarea de către CLDPS a PLAI, acest document este transmis spre aprobare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti; d)monitorizează implementarea planurilor de acţiune ale şcolilor (PAS) - documente de planificare strategică la nivelul unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic; e)analizează şi avizează propunerile prezentate de inspectoratul şcolar privind proiectele planurilor de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic, pe unităţi de învăţământ, domenii de formare profesională şi calificări; avizul CLDPS este obligatoriu pentru documentaţia transmisă de inspectoratul şcolar spre aprobare ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice, precum şi în cazul deciziilor care sunt în sfera lor de atribuţii; f)furnizează inspectoratului şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti avizul consultativ privind oportunitatea autorizării unităţilor de învăţământ pentru un nou nivel de învăţământ/specializare/calificare profesională în vederea emiterii avizului conform al inspectorului şcolar general la cererea de evaluare externă; g)participă, prin reprezentanţii desemnaţi, în cadrul comisiilor constituite cu ocazia desfăşurării examenelor de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului profesional şi tehnic, conform reglementărilor Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice; h)propune, din propria iniţiativă sau la solicitarea inspectoratului şcolar, modificarea/completarea Registrului naţional al calificărilor/nomenclatoarelor calificărilor profesionale, pentru calificări pentru care se organizează pregătirea prin învăţământul profesional şi tehnic; i)facilitează încheierea de acorduri de colaborare pentru organizarea pregătirii practice a elevilor la operatorii economici; j)se implică în realizarea consilierii, orientării şi informării privind cariera, în colaborare cu reprezentanţii instituţiilor cu atribuţii în acest domeniu; k)identifică şi promovează acţiuni ce vizează tranziţia de la şcoală la locul de muncă a absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic, în vederea realizării integrării socio-profesionale a acestora; l)colaborează cu alte structuri judeţene/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea şi implementarea de documente strategice în domeniul resurselor umane; m)contribuie la elaborarea şi implementarea de proiecte de dezvoltare a învăţământului profesional şi tehnic la nivel naţional/regional/judeţean; n)promovează proiectele iniţiate de unităţile de învăţământ ce vizează dezvoltarea resurselor umane şi colaborează cu unităţile de învăţământ în elaborarea şi implementarea acestora; o)avizează curriculumul în dezvoltare locală (CDL) conform reglementărilor în vigoare; p)alte atribuţii stabilite prin acorduri specifice. (2) CLDPS are dreptul de a formula recomandări în domeniul educaţiei şi formării profesionale şi al dezvoltării resurselor umane, în relaţia cu autorităţile locale şi alte instituţii, în condiţiile prezentului cadru general de organizare şi funcţionare. Articolul 6Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) asigură coordonarea metodologică a activităţilor CLDPS. Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social Secţiunea 1 Organizarea comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social Articolul 7 (1) CLDPS se constituie şi funcţionează, la nivelul fiecărui judeţ, în baza unui acord de colaborare voluntară a partenerilor sociali, persoane juridice reprezentative pentru contribuţia la dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti.(2) Acordul de colaborare voluntară a persoanelor juridice reprezentate în CLDPS se încheie pe o perioadă de minimum 6 ani şi se poate actualiza în funcţie de evoluţiile la nivelul reprezentativităţii structurilor parteneriale şi/sau schimbările în plan legislativ şi instituţional care influenţează organizarea administrativă şi politicile în domeniul educaţiei şi formării profesionale.(3) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar decide asupra relevanţei în domeniul formării profesionale a partenerilor sociali (operatori economici, asociaţii profesionale, organizaţii sindicale, organizaţii neguvernamentale, asociaţii profesionale, asociaţii ale părinţilor).(4) Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti transmite în scris partenerilor sociali reprezentativi solicitarea de participare în CLDPS şi de încheiere a acordului de colaborare voluntară.(5) Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, în baza acceptului partenerilor sociali, încheie acordul de colaborare voluntară în cadrul CLDPS.(6) După încheierea acordului de colaborare voluntară în cadrul CLDPS, inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti solicită partenerilor sociali nominalizarea persoanelor care vor reprezenta instituţia în CLDPS. Articolul 8 (1) CLDPS are o structură multipartită care urmăreşte reprezentarea echilibrată numeric a principalelor categorii de parteneri sociali din fiecare judeţ/municipiul Bucureşti, astfel:a)instituţii şi autorităţi publice, precum: inspectoratul şcolar, Instituţia prefectului, consiliul judeţean, consilii locale/primării, agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană/a Municipiului Bucureşti, Direcţia pentru agricultură a judeţului/Municipiului Bucureşti, inspectoratul teritorial de muncă, agenţia judeţeană de prestaţii sociale; b)operatori economici: asociaţii patronale şi operatori economici reprezentativi pentru domeniile în care se organizează formare profesională iniţială, Camera de Comerţ şi Industrie; c)organizaţii sindicale reprezentative pentru domeniile în care se organizează formare profesională iniţială şi organizaţii ale societăţii civile: organizaţii nonguvernamentale, asociaţii profesionale, asociaţii ale părinţilor. (2) Numărul membrilor CLDPS este impar şi este cuprins între 13 şi 25 de membri. Articolul 9 (1) La şedinţele CLDPS pot participa, cu statut de invitaţi, fără drept de vot, şi alţi reprezentanţi ai unor instituţii sau autorităţi publice, inclusiv personalităţi marcante ale vieţii culturale, ştiinţifice sau profesionale.(2) La şedinţele CLDPS pot participa, fără drept de vot, reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, precum şi ai CNDIPT. Articolul 10 (1) Nominalizarea membrilor CLDPS se realizează prin adresă scrisă din partea instituţiilor/organizaţiilor în cauză.(2) Instituţiile/Organizaţiile din componenţa CLDPS pot nominaliza un reprezentant titular şi unul supleant.(3) În cazul indisponibilităţii reprezentantului titular sau supleant pentru o durată mai mare de 6 luni, instituţia/organizaţia în cauză va desemna un nou titular sau supleant. Articolul 11Calitatea de membru al CLDPS încetează prin demisie, prin revocarea reprezentantului desemnat de instituţia în cauză, după o absenţă fără motive întemeiate mai mare de 6 luni de la activităţile CLDPS sau de la trei întâlniri succesive, prin acordul părţilor sau prin retragerea calităţii de membru, la propunerea membrilor CLDPS, cu votul a două treimi din membrii acestuia. Articolul 12CLDPS este considerat statutar constituit conform prezentului cadru general de organizare şi funcţionare din momentul îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii: a)reprezentarea în CLDPS a celor trei categorii de parteneri sociali menţionate la art. 8. alin. (1); b)semnarea de către toţi partenerii sociali, persoane juridice reprezentative, a acordului de colaborare voluntară în cadrul CLDPS; c)nominalizarea reprezentanţilor de către instituţiile/ organizaţiile din componenţa CLDPS; d)asigurarea numărului de membri conform art. 8 alin. (2); e)emiterea de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti a deciziei de funcţionare a CLDPS ca structură consultativă. Articolul 13CLDPS poate constitui grupuri de lucru sau structuri, formate din membrii săi şi/sau din reprezentanţi ai altor instituţii/organizaţii, care să contribuie tematic la realizarea obiectivelor propuse. Articolul 14(1) CLDPS este condus de un preşedinte şi doi vicepreşedinţi, aleşi din rândul membrilor acestuia prin vot cu majoritatea simplă a membrilor CLDPS, fiind obligatorie reprezentarea a trei categorii de parteneri sociali.(2) Secretariatul CLDPS este asigurat de către un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti desemnat de către inspectorul şcolar general. Secţiunea a 2-aFuncţionarea comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social Articolul 15(1) CLDPS funcţionează în baza regulamentului de organizare şi funcţionare, elaborat şi adoptat de către CLDPS în baza prezentului cadru general de organizare şi funcţionare.(2) Pentru detalierea unor aspecte specifice activităţilor sale, CLDPS elaborează şi adoptă planul anual de activitate, precum şi proceduri specifice care devin operaţionale după aprobarea acestora în cadrul întâlnirilor statutare ale CLDPS. Articolul 16Activitatea CLDPS se desfăşoară în plen şi/sau pe grupuri de lucru. Articolul 17(1) Hotărârile CLDPS se adoptă prin consens, în plen, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor, cu excepţia situaţiei menţionate la art. 11. (2) În situaţia în care nu se poate obţine consensul în condiţiile prevăzute la alin. (1), hotărârile respective se consideră statutar adoptate dacă sunt votate în plen sau validate în scris de majoritatea simplă din numărul membrilor CLDPS şi cu condiţia ca fiecare categorie de parteneri sociali să fie reprezentată.(3) Fiecare membru al CLDPS are dreptul la un singur vot. În cazul în care la adoptarea hotărârilor CLDPS participă atât reprezentantul titular, cât şi cel supleant, va fi luat în considerare doar votul exprimat de reprezentantul titular al instituţiei/organizaţiei respective. Articolul 18(1) Dezbaterile din şedinţele CLDPS se consemnează în registrul de procese-verbale, care se păstrează la secretariatul CLDPS. Conţinutul procesului-verbal este transmis spre informarea membrilor, până cel mai târziu la şedinţa următoare.(2) Hotărârile adoptate în cadrul CLDPS se transmit, imediat după adoptarea acestora, instituţiilor interesate, prin grija secretariatului CLDPS.(3) Hotărârile adoptate de CLDPS au caracter consultativ pentru instituţiile vizate.(4) Hotărârile CLDPS nu pot aduce atingere autonomiei instituţionale a instituţiilor/organizaţiilor care fac parte din structura CLDPS, în privinţa atribuţiilor ce le revin prin propriul statut.(5) Inspectoratul şcolar are obligaţia să informeze CLDPS cu privire la măsurile luate de către acesta pentru aplicarea avizelor, recomandărilor şi punctelor de vedere formulate în cadrul şedinţelor CLDPS.(6) Instituţiile/Organizaţiile membre ale CLDPS pot formula propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii şi hotărârilor CLDPS. Articolul 19CLDPS se convoacă în plen, semestrial sau ori de câte ori este nevoie, din iniţiativa inspectoratului şcolar, a preşedintelui CLDPS sau a cel puţin o treime din numărul total al membrilor săi. Convocarea se realizează de către secretariatul CLDPS prin invitaţie scrisă trimisă membrilor CLDPS cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de derularea şedinţei şi cu transmiterea materialelor şi a ordinii de zi. Articolul 20În scopul îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 5, membrii CLDPS: a)elaborează şi adoptă regulamentul de organizare şi funcţionare a CLDPS, precum şi planul anual de activitate şi proceduri specifice; b)contribuie la elaborarea/actualizarea PLAI, monitorizarea PAS, precum şi alte acţiuni convenite prin planul anual de activitate şi planurile operaţionale; c)contribuie la analizarea şi avizarea propunerilor prezentate de inspectoratul şcolar privind proiectele planurilor de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic, pe unităţi de învăţământ, domenii de formare profesională şi calificări profesionale; d)contribuie la avizarea oportunităţii autorizării unităţilor de învăţământ pentru noi calificări profesionale; e)contribuie la furnizarea de date şi informaţii relevante de care dispune instituţia/organizaţia pe care o reprezintă în scopul îndeplinirea atribuţiilor CLDPS; f)participă, în urma desemnării de către CLDPS, în cadrul comisiilor constituite cu ocazia desfăşurării examenelor de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului profesional şi tehnic, conform reglementărilor în vigoare; g)contribuie la avizarea CDL, conform reglementărilor în vigoare; h)contribuie la facilitarea încheierii de acorduri de colaborare pentru organizarea pregătirii practice a elevilor la operatorii economici; i)contribuie la facilitarea identificării reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor cu atribuţii în realizarea consilierii, orientării şi informării privind cariera; j)contribuie la identificarea şi promovarea acţiunilor ce vizează tranziţia de la şcoală la locul de muncă al absolvenţilor, în vederea realizării integrării socioprofesionale a acestora; k)colaborează cu alte structuri judeţene/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea şi implementarea altor documente strategice în domeniul resurselor umane, la solicitarea acestor instituţii; l)contribuie la elaborarea şi implementarea de proiecte de dezvoltare a învăţământului profesional şi tehnic la nivel naţional/regional/judeţean; m)promovează proiectele iniţiate de unităţile de învăţământ ce vizează dezvoltarea resurselor umane; n)contribuie la monitorizarea situaţiei parteneriatului social la nivelul unităţilor de învăţământ şi propune soluţii de creştere a eficienţei acestuia; o)informează conducerea instituţiei pe care o reprezintă cu privire la sarcinile şi activităţile desfăşurate, precum şi cu privire la hotărârile, documentele dezbătute sau elaborate în cadrul CLDPS în vederea asigurării coerenţei cu punctul de vedere oficial al instituţiei/organizaţiei pe care o reprezintă în cadrul CLDPS; p)diseminează către membrii CLDPS materiale şi informaţii de care dispune, relevante pentru obiectivele, rolul şi atribuţiile CLDPS; q)participă la diseminarea către alte instituţii şi organizaţii cu care se află în raporturi instituţionale a informaţiilor relevante referitoare la activitatea CLDPS şi a priorităţilor şi măsurilor din PLAI. Articolul 21(1) Atribuţiile preşedintelui CLDPS sunt:a)asigură conducerea operativă a CLDPS, prin consultare cu vicepreşedinţii; b)asigură adoptarea şi respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a CLDPS; c)solicită nominalizarea/actualizarea reprezentanţilor din partea instituţiilor membre ale CLDPS; d)aprobă agenda întâlnirilor şi convoacă participanţii la activităţile CLDPS; e)conduce întâlnirile în plen ale CLDPS; f)reprezintă CLDPS în relaţiile cu alte instituţii; g)urmăreşte îndeplinirea planului de activitate anual pentru activităţile CLDPS; h)semnează minutele şi hotărârile adoptate în întâlnirile CLDPS; i)stabileşte secretariatul întâlnirilor de lucru CLDPS; j)asigură, în colaborare cu instituţiile membre, spaţiul şi condiţiile logistice necesare pentru întâlnirile CLDPS; k)iniţiază şi coordonează atragerea de surse de finanţare în sprijinul activităţii CLDPS; l)transmite, spre aprobare metodologică, reprezentantului regional al CNDIPT, PLAI, înainte de a fi supus adoptării prin hotărâre a CLDPS; m)transmite, cu sprijinul secretariatului CLDPS, către membrii CLDPS documentele de lucru, PLAI şi alte documente supuse dezbaterii şi adoptării în cadrul CLDPS; n)transmite, cu sprijinul secretariatului CLDPS, către alte instituţii/autorităţi interesate sinteza dezbaterilor, hotărârile adoptate, propunerile şi solicitările formulate în cadrul CLDPS. (2) În situaţia de indisponibilitate temporară a preşedintelui CLDPS, atribuţiile acestuia vor fi preluate, prin delegare, de către unul dintre vicepreşedinţi. Articolul 22Atribuţiile secretariatului CLDPS sunt: a)pregăteşte agenda întâlnirilor pe care o supune aprobării preşedintelui CLDPS; b)asigură convocarea CLDPS în condiţiile stabilite prin prezentul cadru general; pregăteşte şi transmite invitaţiile şi documentele pentru întâlnirile CLDPS; c)asigură multiplicarea materialelor, întocmeşte procesul-verbal al întâlnirilor, redactează hotărârile adoptate şi le transmite membrilor CLDPS şi instituţiilor vizate, după validarea de către preşedintele CLDPS; d)gestionează datele şi informaţiile necesare grupurilor de lucru implicate în procesul de elaborare/actualizare PLAI şi în activităţile de monitorizare a PAS; e)primeşte, sintetizează şi distribuie propunerile şi observaţiile transmise de membrii CLDPS sau de persoanele cu statut de invitat; f)asigură primirea, păstrarea şi, după caz, distribuirea documentelor şi altor materiale primite de la membrii CLDPS sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat; g)pregăteşte condiţiile logistice necesare pentru întâlnirile CLDPS; h)asigură fluxul de informaţii în cadrul CLDPS, în conformitate cu planul anual de activitate şi procedurile specifice operaţionale; i)asigură fluxul de informaţii cu instituţiile/organizaţiile reprezentate în CLDPS şi cu alţi actori sociali din afara CLDPS. Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 23Răspunderea privind organizarea şi funcţionarea CLDPS aparţine inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti. Calitatea şi eficienţa parteneriatului social în formarea profesională constituie criteriu de evaluare instituţională pentru inspectoratul şcolar şi instituţiile subordonate acestuia. ANEXA Nr. 2Cadrul general de organizare şi funcţionare a consorţiilor regionale Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Consorţiul regional este o structură partenerială consultativă, fără personalitate juridică, în sprijinul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi al inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti pentru creşterea contribuţiei educaţiei şi formării profesionale la dezvoltarea regională. Articolul 2Rolul consultativ al consorţiului regional se exercită prin acţiuni şi măsuri specifice de elaborare şi monitorizare a documentelor de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin învăţământ profesional şi tehnic la nivel regional, precum şi prin formulare de recomandări şi puncte de vedere, asistenţă şi colaborare în plan regional şi judeţean vizând domeniul educaţiei, formării profesionale şi dezvoltării resurselor umane. Articolul 3Obiectivul general al activităţii consorţiului regional este de a contribui, prin dialog social şi prin antrenarea răspunderii publice a celor implicaţi, la armonizarea politicilor, strategiilor şi acţiunilor concrete în domeniul educaţiei şi formării profesionale cu cerinţele complexe, generale sau specifice ale mediului economic, social şi cultural, la nivel regional, judeţean şi local. Articolul 4Obiectivele specifice ale consorţiului regional sunt următoarele: a)instituţionalizarea, diversificarea şi dezvoltarea parteneriatului social în educaţie şi formare profesională; b)identificarea comenzii sociale pentru învăţământul profesional şi tehnic şi a domeniilor prioritare pentru formarea profesională iniţială şi continuă; c)corelarea ofertei educaţionale din învăţământul profesional şi tehnic cu comanda socială şi cu nevoile de dezvoltare personală şi profesională a beneficiarilor pregătirii profesionale; d)creşterea capacităţii formării profesionale de a răspunde cerinţelor pieţei muncii, nevoilor de dezvoltare locală şi regională şi nevoilor individuale ale beneficiarilor; e)optimizarea politicilor şi a strategiilor regionale şi judeţene referitoare la resursele financiare, materiale şi umane necesare în educaţie şi formare profesională; f)creşterea contribuţiei învăţământului superior la dezvoltarea regională. Articolul 5(1) Atribuţiile consorţiului regional sunt:a)elaborarea/actualizarea Planului regional de acţiune pentru învăţământ (PRAI) - document de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin sistemul de învăţământ profesional şi tehnic (IPT) la nivel regional, cu integrarea componentei privind contribuţia specifică a învăţământului superior la dezvoltarea regională; b)monitorizarea implementării PRAI; c)asistarea/sprijinirea inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi a comitetelor locale de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS) din judeţele regiunii de dezvoltare pentru elaborarea/actualizarea şi implementarea planurilor locale de acţiune pentru învăţământ (PLAI) - documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin sistemul de IPT la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti; d)monitorizarea implementării PLAI din judeţele regiunii de dezvoltare; e)colaborarea cu alte structuri regionale/judeţene/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea şi implementarea de documente strategice în domeniul resurselor umane, dezvoltării regionale etc.; f)contribuie la elaborarea şi implementarea de proiecte de dezvoltare a învăţământului profesional şi tehnic la nivel naţional/regional/judeţean; g)alte atribuţii stabilite prin acorduri specifice. (2) Consorţiul regional are drept de iniţiativă în domeniul educaţiei şi formării profesionale şi al dezvoltării resurselor umane, în relaţia cu autorităţile locale şi alte instituţii, în condiţiile prezentului cadru general de organizare şi funcţionare. Articolul 6Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) asigură coordonarea metodologică a activităţilor consorţiului regional. Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea consorţiului regional Secţiunea 1 Organizarea consorţiului regional Articolul 7(1) Consorţiul regional se constituie şi funcţionează la nivelul fiecărei regiuni de dezvoltare, în baza unui acord de
colaborare voluntară a persoanelor juridice reprezentative pentru domeniul educaţiei, formării profesionale şi dezvoltării resurselor umane. (2) Acordul de colaborare a persoanelor juridice reprezentate în consorţiul regional se încheie pe o perioadă de minimum 6 ani şi se poate actualiza în funcţie de evoluţiile la nivelul reprezentativităţii structurilor parteneriale şi/sau schimbările în plan legislativ şi instituţional care influenţează organizarea administrativă la nivel regional şi politicile în domeniul educaţiei şi formării profesionale, în contextul dezvoltării regionale. Articolul 8 (1) Consorţiul regional are o structură multipartită care urmăreşte reprezentarea următoarelor categorii de parteneri sociali din fiecare judeţ component al regiunii de dezvoltare/din municipiul Bucureşti, astfel:a)instituţii, autorităţi publice şi organisme neguvernamentale de utilitate publică, precum:

1 reprezentant al punctului de lucru regional al CNDIPT;

1 reprezentant al fiecărui inspectorat şcolar;

1 reprezentant al fiecărui consiliu judeţean;

1 reprezentant al fiecărei agenţii judeţene/a municipiului Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM/AMOFM);

1 reprezentant al agenţiei pentru dezvoltare regională (ADR); b)operatori economici, patronate, sindicate, ONG-uri, precum:

1 membru din partea fiecărui CLDPS, ca reprezentant al operatorilor economici/asociaţiilor profesionale/organizaţiilor patronale;

1 membru din partea fiecărui CLDPS, ca reprezentant al organizaţiilor sindicale;

1 membru din partea fiecărei camere de comerţ şi industrie; c)instituţii de învăţământ superior:

1 reprezentant al fiecărei instituţii de învăţământ superior reprezentative la nivel regional pentru profilul economic şi de piaţă a muncii al regiunii.
(2) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti transmit la CNDIPT propunerile de membri ai consorţiului regional, din partea CLDPS, menţionaţi la alin. (1) lit. b).(3) CNDIPT avizează, din punctul de vedere al reprezentării instituţionale, propunerile inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.(4) CNDIPT face demersurile necesare pentru semnarea acordului de colaborare voluntară în cadrul consorţiului regional şi nominalizarea membrilor de către instituţiile/organizaţiile reprezentate în consorţiul regional.
Articolul 9 (1) Nominalizarea membrilor consorţiului regional se realizează prin adresă scrisă din partea instituţiilor/ organizaţiilor din componenţa consorţiului regional menţionată la art. 8 alin. (1), transmisă la CNDIPT.(2) Instituţiile/Organizaţiile din componenţa consorţiului regional, menţionate la art. 8 alin. (1), pot nominaliza câte un reprezentant titular şi unul supleant. (3) În cazul indisponibilităţii reprezentantului titular sau supleant pentru o durată mai mare de 6 luni, instituţia/organizaţia în cauză va desemna un nou titular sau supleant. Articolul 10Calitatea de membru al consorţiului regional încetează prin demisie, prin revocarea reprezentantului desemnat de instituţia în cauză, după o absenţă fără motive întemeiate mai mare de 6 luni de la activităţile consorţiului regional sau de la trei întâlniri succesive, prin acordul părţilor sau prin retragerea calităţii de membru, la propunerea membrilor consorţiului regional, cu votul a două treimi din membrii acestuia. Articolul 11Consorţiul regional este considerat statutar constituit conform prezentului cadru general de organizare şi funcţionare din momentul îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii: a)semnarea de către reprezentanţii legali ai instituţiilor/organizaţiilor din componenţa consorţiului regional în structura prevăzută la art. 8 alin. (1) a acordului de colaborare voluntară; b)nominalizarea reprezentanţilor de către instituţiile/ organizaţiile din componenţa consorţiului regional, conform art. 8 şi art. 9 alin. (1); c)aprobarea în plenul consorţiului regional, cu majoritatea prevăzută la art. 17, a regulamentului de organizare şi funcţionare a consorţiului regional şi a componenţei instituţionale a acestuia. Articolul 12Consorţiul regional poate constitui grupuri de lucru sau structuri, formate din membrii săi şi/sau din reprezentanţi ai altor instituţii/organizaţii, care să contribuie tematic la realizarea obiectivelor propuse. Articolul 13Consorţiul regional este condus de un colegiu de coordonare format din preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 4-6 membri aleşi din rândul membrilor consorţiului regional prin vot cu majoritatea simplă a membrilor consorţiului regional, fiind obligatorie reprezentarea tuturor categoriilor de parteneri sociali menţionate la art. 8 alin. (1) şi a tuturor judeţelor componente ale regiunii. Articolul 14Secretariatul consorţiului regional este asigurat de către CNDIPT printr-un reprezentant al său de la nivel regional.
Secţiunea a 2-a Funcţionarea consorţiului regional Articolul 15(1) Consorţiul regional funcţionează în baza unui regulament de organizare şi funcţionare, elaborat de către consorţiul regional pe baza prezentului cadru general de organizare şi funcţionare, avizat de CNDIPT şi adoptat de către consorţiul regional.(2) Pentru detalierea unor aspecte specifice activităţilor sale, consorţiul regional elaborează şi adoptă planul anual de activitate, precum şi proceduri specifice, care devin operaţionale după aprobarea acestora în cadrul întâlnirilor statutare ale consorţiului regional. Articolul 16Activitatea consorţiului regional se desfăşoară în plen şi/sau pe grupuri de lucru. Articolul 17(1) Hotărârile consorţiului regional se adoptă prin consens, în plen, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor şi cu condiţia ca fiecare judeţ şi categorie instituţională să fie reprezentată.(2) În situaţia în care nu se poate obţine consensul în condiţiile prevăzute la alin. (1), hotărârile respective se consideră statutar adoptate dacă sunt votate în plen sau validate în scris de majoritatea simplă din numărul membrilor consorţiului regional, cu condiţia participării directe sau exprimării în scris a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor, cu respectarea condiţiei de reprezentare a fiecărui judeţ şi fiecărei categorii instituţionale.(3) Fiecare membru al consorţiului regional are dreptul la un singur vot. În cazul în care la adoptarea hotărârilor consorţiului regional participă atât reprezentantul titular, cât şi cel supleant, va fi luat în considerare doar votul exprimat de reprezentantul titular al instituţiei/organizaţiei respective. Articolul 18 (1) Dezbaterile din şedinţele consorţiului regional se consemnează într-o minută/proces-verbal, care se păstrează la secretariatul consorţiului regional. Conţinutul minutei/ procesului-verbal este transmis membrilor, în cel mai scurt timp posibil, până cel mai târziu la şedinţa următoare când se adoptă forma finală a documentului cu eventuale completări/modificări semnalate şi transmise de participanţi.(2) Hotărârile adoptate în cadrul consorţiului regional se transmit, imediat după adoptarea acestora, instituţiilor interesate, prin grija secretariatului consorţiului regional.(3) Hotărârile adoptate de consorţiului regional au caracter consultativ pentru instituţiile vizate.(4) Hotărârile consorţiului regional nu pot aduce atingere autonomiei instituţionale a instituţiilor care fac parte din structura consorţiului regional, în privinţa atribuţiilor ce le revin prin propriul statut.(5) Instituţiile/Organizaţiile membre ale consorţiului regional pot formula propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii şi hotărârilor consorţiului regional. Articolul 19 (1) Consorţiul regional se convoacă în plen, semestrial sau ori de câte ori este nevoie, din iniţiativa preşedintelui consorţiului sau la solicitarea CNDIPT sau a cel puţin o treime din numărul total al membrilor săi.(2) Locurile în care se desfăşoară şedinţele consorţiului regional sunt stabilite de CNDIPT, cu consultarea preşedintelui consorţiului regional şi a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti. Articolul 20Atribuţiile membrilor consorţiului regional sunt: a)contribuie la elaborarea/actualizarea PRAI, monitorizarea PRAI şi PLAI, sprijinirea CLDPS în actualizarea PLAI, precum şi alte acţiuni convenite prin planul anual de lucru şi planurile operaţionale; b)aprobă PRAI la fiecare actualizare; c)contribuie la asistarea inspectoratelor şcolare şi a CLDPS din judeţele regiunii pentru fundamentarea ofertei educaţionale a învăţământului profesional şi tehnic şi elaborarea proiectului planului de şcolarizare; d)colaborează cu alte structuri regionale/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea şi implementarea de documente strategice în domeniul resurselor umane, dezvoltării regionale etc.; e)participă şi furnizează puncte de vedere, propuneri şi observaţii în procesul de consultări iniţiate pe marginea unor proiecte de politici, strategii sau reglementări legale, relevante pentru obiectivele, rolul şi atribuţiile consorţiului regional; f)acordă sprijin inspectoratelor şcolare pentru elaborarea şi implementarea de proiecte de dezvoltare a învăţământului profesional şi tehnic; g)furnizează date şi informaţii relevante de care dispune instituţia/organizaţia pe care o reprezintă în scopul îndeplinirii atribuţiilor consorţiului regional; h)informează conducerea instituţiei pe care o reprezintă cu privire la sarcinile şi activităţile desfăşurate în cadrul consorţiului regional şi se asigură că poziţia sa în raport cu hotărârile, documentele dezbătute sau elaborate în cadrul consorţiului regional este coerentă cu punctul de vedere oficial al instituţiei/organizaţiei pe care o reprezintă în cadrul consorţiului regional; i)diseminează către membrii consorţiului regional materiale şi informaţii de care dispune, relevante pentru obiectivele, rolul şi atribuţiile consorţiului regional; j)diseminează către alte instituţii şi organizaţii cu care se află în raporturi instituţionale informaţiile relevante referitoare la activitatea consorţiului regional, priorităţile şi măsurile din PRAI. Articolul 21Atribuţiile colegiului de coordonare sunt: a)elaborează şi supune aprobării consorţiului regional planul anual de activitate şi procedurile specifice; b)stabileşte componenţa grupurilor de lucru/structurilor constituite pentru a contribui la realizarea obiectivelor propuse şi o supune aprobării consorţiului regional; c)diseminează către membrii consorţiului regional şi alte instituţii/organizaţii interesate informaţii relevante, referitoare la obiectivele strategiilor şi programelor în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, al ocupării şi dezvoltării resurselor umane; d)diseminează către alte instituţii şi organizaţii cu care se află în raporturi instituţionale şi în mass-media informaţiile relevante referitoare la activitatea consorţiului regional şi priorităţile şi măsurile din PRAI. Articolul 22Atribuţiile preşedintelui consorţiului regional sunt: a)asigură conducerea operativă a consorţiului regional, prin consultare cu vicepreşedinţii şi membrii colegiului de coordonare; b)asigură adoptarea şi respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a consorţiului regional; c)solicită nominalizarea/actualizarea reprezentanţilor din partea instituţiilor membre ale consorţiului regional; d)aprobă agenda întâlnirilor şi convoacă, prin invitaţii scrise, participanţii la activităţile consorţiului regional; e)conduce întâlnirile în plen ale consorţiului regional; f)reprezintă consorţiul regional în relaţiile cu alte instituţii; g)urmăreşte îndeplinirea planului anual de activitate pentru activităţile consorţiului regional; h)semnează minutele/procesele-verbale şi deciziile adoptate în întâlnirile consorţiului regional; i)stabileşte pentru fiecare întâlnire de lucru a consorţiului regional un secretariat al întâlnirii, format din 2 membri ai consorţiului regional; j)asigură, în colaborare cu instituţiile membre, spaţiul şi condiţiile logistice necesare pentru întâlnirile consorţiului regional; k)iniţiază şi coordonează atragerea de surse de finanţare în sprijinul activităţii consorţiului regional; l)transmite, spre aprobare metodologică, reprezentantului regional al CNDIPT PRAI, înainte de a fi supus adoptării prin hotărâre a consorţiului regional; m)transmite, cu sprijinul secretariatului consorţiului regional, către membrii consorţiului documentele de lucru, PRAI şi alte documente supuse dezbaterii şi adoptării în cadrul consorţiului regional; n)transmite, cu sprijinul secretariatului consorţiului regional, către inspectoratele şcolare şi/sau alte instituţii/autorităţi interesate sinteza dezbaterilor, hotărârile adoptate, propunerile şi solicitările formulate în cadrul consorţiului regional; o)deleagă atribuţii specifice vicepreşedinţilor în funcţie de activităţile din planul anual de activitate; p)deleagă unui vicepreşedinte atribuţiile preşedintelui în caz de indisponibilitate temporară. Articolul 23Atribuţiile secretariatului consorţiului regional sunt: a)pregăteşte agenda întâlnirilor pe care o supune aprobării preşedintelui consorţiului regional; b)asigură convocarea consorţiului regional în condiţiile stabilite prin prezentul cadru general de organizare şi funcţionare; pregăteşte şi transmite invitaţiile şi documentele pentru întâlnirile consorţiului regional; c)asigură multiplicarea materialelor, întocmeşte minutele/ procesele-verbale ale întâlnirilor, redactează hotărârile adoptate şi le transmite membrilor consorţiului regional şi instituţiilor vizate, după validarea de către preşedintele consorţiului regional; d)gestionează datele şi informaţiile necesare grupurilor de lucru implicate în procesul de elaborare/actualizare PRAI şi în activităţile de monitorizare a PRAI şi PLAI; e)primeşte, sintetizează şi distribuie propunerile şi observaţiile transmise de membrii consorţiului regional sau de persoanele cu statut de invitat; f)asigură primirea, păstrarea şi, după caz, distribuirea documentelor şi altor materiale primite de la membrii consorţiul regional sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat; g)pregăteşte condiţiile logistice necesare pentru întâlnirile consorţiului regional; h)asigură fluxul de informaţii în cadrul consorţiului regional, în conformitate cu planul anual de activitate şi procedurile specifice; i)asigură fluxul de informaţii cu instituţiile/organizaţiile reprezentate în consorţiul regional şi cu alţi parteneri sociali din afara consorţiului regional. Articolul 24Cheltuielile ocazionate de participarea la activităţile consorţiului regional se suportă din bugetul instituţiilor/ organizaţiilor membre ale consorţiului regional, bugetul unor proiecte cofinanţate din fonduri europene şi/sau alte resurse care pot fi atrase în sprijinul activităţilor consorţiului regional.
Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 25Răspunderea privind organizarea şi funcţionarea consorţiului regional aparţine CNDIPT.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4456/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4456 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4456/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu