ORDIN Nr. 2008
din 10 decembrie 2008
privind aprobarea
Metodologiei de rambursare de catre Ministerul Sanatatii Publice a sumelor
aferente TVA pentru bunurile si serviciile achizitionate in cadrul programelor
privind combaterea HIV/SIDA si tuberculozei in Romania, finantate din fonduri
nerambursabile
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 853 din 18 decembrie 2008
In vederea stabilirii mecanismului de rambursare, din
bugetul statului, a TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate din
ţară sau importate care fac obiectul programelor privind combaterea HIV/SIDA şi
tuberculozei în România, cu finanţare nerambursabilă de la Fondul Global de
Combatere a HIV/SIDA, Tuberculozei şi Malariei,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
buget şi credite externe nr. E.N. 12.730/2008,
având în vedere prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Sănătăţii Publice, a sumelor necesare acoperirii plăţii TVA
aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate în cadrul programelor privind
combaterea HIV/SIDAşi tuberculozei în România, implementate de Fundaţia
Romanian Angel Appeal, faptul că începând cu data aderării României la Uniunea
Europeană nu se mai aplică scutirea de TVA pentru bunurile şi serviciile
achiziţionate din ţară sau importate care fac obiectul programelor pentru care
se acordă finanţare externă nerambursabilă, precum şi prevederile Hotărârii
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de rambursare de către
Ministerul Sănătăţii Publice a sumelor aferente TVA pentru bunurile şi
serviciile achiziţionate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDAşi
tuberculozei în România, finanţate din fonduri nerambursabile, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţiile de specialitate din Ministerul
Sănătăţii Publice, precum şi implementatorii programelor privind combaterea
HIV/SIDA şi tuberculozei duc la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sanataţn publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
METODOLOGIE
de rambursare de către Ministerul Sănătăţii Publice
a sumelor aferente TVA pentru bunurile şi serviciile achiziţionate în cadrul
programelor privind combaterea HIV/SIDA si tuberculozei în România, finanţate
din fonduri nerambursabile
Art. 1. - Suma necesară acoperirii plăţii TVA aferente
bunurilor şi serviciilor achiziţionate din ţară sau importate care fac obiectul
programelor privind combaterea HIV/SIDA şi tuberculozei în România, cu
finanţare nerambursabilă de la Fondul Global de Combatere a HIV/SIDA,
Tuberculozei şi Malariei, implementate de Unitatea de Management al Proiectelor
Fondului Global, precum şi de Fundaţia Romanian Angel Appeal, denumite în
continuare implementatori, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Sănătăţii Publice.
Art. 2. - (1) Rambursarea TVA aferente bunurilor şi
serviciilor achiziţionate din ţară sau importate în nume propriu ori de
autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, unităţi subordonate,
în coordonarea acestora, organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate
publică, cu personalitate juridică, sau organisme neguvernamentale nonprofit,
cu personalitate juridică, denumite în continuare subcontractori,
se face pe bază de documente justificative
prezentate la Ministerul Sănătăţii Publice de către implementatori.
(2) In vederea rambursării sumelor prevăzute la art.
1, implementatorii întocmesc un dosar de rambursare, care cuprinde:
a) cererea de rambursare a sumei reprezentând TVA,
cuprinzând datele de identificare ale
implementatorului şi suma solicitată, semnată de conducerea acestuia, potrivit
anexei nr. 1 la prezenta metodologie;
b) lista documentelor justificative pe fiecare program
şi în cadrul acestuia, grupate şi totalizate pe fiecare implementator pentru
plăţile efectuate în nume propriu şi subcontractor pentru cele efectuate de
alte autorităţi, potrivit anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Documentele se
prezintă în copie, confirmată cu originalul pe fiecare pagină de către un
reprezentant desemnat al implementatorului.
(3) In situaţia în care TVA a fost plătită în valută,
contravaloarea în lei a sumei respective se calculează prin aplicarea cursului
de schimb al Băncii Naţionale a României la data la care a fost efectuată
plata.
(4) Trimestrial, implementatorul depune la Ministerul
Sănătăţii Publice dosarul rambursării, în termen de 15 zile de la finele
trimestrului.
(5) Responsabilitatea privind
certificarea realităţii, regularităţii şi legalităţii documentelor conţinute în
dosarul de rambursare revine în exclusivitate implementatorilor.
(6) Implementatorul va desemna din partea sa o
persoană cu responsabilitatea depunerii documentelor.
(7) Implementatorul va transmite în termen de 5 zile
de la aprobarea prezentei metodologii numele persoanei desemnate potrivit art.
2 alin. (2) lit. b) şi alin. (6).
Art. 3. - (1) Rambursarea sumelor către implementator
se face de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza dosarului de rambursare, în
termen de 30 de zile de la finele fiecărui trimestru.
(2) Dosarul de rambursare a TVA aferente bunurilor şi
serviciilor achiziţionate până la apariţia Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Sănătăţii Publice, a sumelor necesare acoperirii plăţii TVA aferente bunurilor
şi serviciilor achiziţionate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA
şi tuberculozei în România, implementate de Fundaţia Romanian Angel Appeal, se depune de către Fundaţia
Romanian Angel Appeal până la data de 29 decembrie 2008 şi se decontează din
bugetul anului 2009.
Art. 4. - (1) Dosarul de rambursare se depune la
Direcţia generală buget şi credite externe - Serviciul
financiar.
(2) In termen de 5 zile de la aprobarea prezentei
metodologii, Direcţia generală buget şi credite externe va comunica
implementatorului numele persoanei desemnate pentru primirea şi verificarea
dosarului de rambursare.
(3) La depunere, dosarul de
rambursare se verifică din punctul de vedere al existentei documentelor
menţionate la art. 2 alin. (2).
(4) Persoana nominalizată din cadrul Direcţiei generale
buget şi credite externe - Serviciul financiar verifică documentele
justificative cuprinse în dosarul de rambursare, le centralizează şi certifică,
prin semnătură, verificarea acestora.
(5) Pe baza propunerii de angajament şi a ordonanţării
se întocmeşte ordinul de plată pentru virarea contravalorii TVA în contul
implementatorului.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
CERERE DE RAMBURSARE A SUMEI
REPREZENTÂND TVA Acord de finanţare
|
|
Denumire
|
|
Cod fiscal
|
|
Adresa
|
|
Trezoreria
|
|
Cod IBAN
|
|
In concordantă cu
prevederile.....................................................................pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice, a sumelor necesare acoperirii
plăţii TVA aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA si tuberculozei în
România, vă rugăm să ne rambursaţi suma
de..........................lei,
reprezentând TVA aferentă
perioadei....................................................
Semnături autorizate:
|
ANEXA Nr. 2 la metodologie
LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE
Nr. crt.
|
Subcontractori
|
Document justificativ tip/nr./data
|
Valoare achiziţie - lei -
|
TVA
-lei -
|
Plată
- lei -
(col. 3+4)
|
Document de plată nr./data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
Implementator
|
|
|
|
|
|
|
Subtotal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Subcontractor 1
|
|
|
|
|
|
|
Subtotal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Subcontractor 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Subtotal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL
|
|
|
|
|
|