Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.150 din 01.10.2015

pentru aprobarea Regulamentului privind soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 774 din 16 octombrie 2015



SmartCity1

În temeiul dispoziţiilor art. 71 alin. (2), art. 131 alin. (3) şi art. 174 alin. (11) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul 1(1) Se aprobă Regulamentul privind soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin; prin domeniul energiei se înţelege sectorul energiei electrice şi al gazelor naturale.(2) Din momentul înregistrării plângerii împotriva operatorului de reţea/sistem din domeniul energiei, regulamentul devine obligatoriu, cu excepţia cazului în care solicitantul s-a adresat pentru soluţionarea plângerii sale şi altei entităţi juridice, inclusiv instanţelor judecătoreşti, situaţie în care plângerea acestuia adresată Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) se clasează.(3) Termenul pentru înregistrarea plângerii la ANRE este de maximum 12 luni de la momentul săvârşirii de către operatorul de reţea/sistem a acţiunilor/inacţiunilor ce i se impută. Orice plângere transmisă cu nerespectarea termenului menţionat se respinge. Articolul 2 (1) Solicitantul, persoană fizică sau juridică, căruia îi este încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim, printr-un act emis de operatorul de reţea/sistem, prin răspunsul primit la cererea sa sau care nu a primit un răspuns în termenul prevăzut la alin. (3), poate învesti ANRE cu soluţionarea plângerii sale împotriva operatorului de reţea/sistem din domeniul energiei. De asemenea, se poate adresa ANRE şi cel care consideră că un drept sau un interes legitim al său a fost încălcat prin refuzul nejustificat de a efectua o anumită operaţiune necesară pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau interesului său legitim, de către operatorul de reţea/sistem din domeniul energiei.(2) Este îndreptăţită să introducă plângere împotriva operatorului de reţea/sistem şi persoana al cărei drept sau interes legitim a fost încălcat printr-un act emis de operator, adresat altui subiect de drept, din momentul în care a luat cunoştinţă, pe orice cale, de existenţa acestuia, în limitele termenului prevăzut la art. 1 alin. (3).(3) Nesoluţionarea în termenul legal de către operatorul de reţea/sistem a unei cereri reprezintă fapta de a nu răspunde solicitantului în termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii sale, dacă prin lege sau printr-o altă reglementare nu se prevede un alt termen. Articolul 3Operatorii de reţea/sistem din domeniul energiei vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de specialitate din cadrul ANRE vor duce la îndeplinire şi vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin. Articolul 4Deciziile pronunţate în baza prezentului ordin pot fi atacate în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, la Curtea de Apel Bucureşti.Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Niculae Havrileţ ANEXĂ REGULAMENTUL privind soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei Capitolul IScop Articolul 1Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), denumită în continuare Autoritate competentă, soluţionează plângerile împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei. Articolul 2Prezentul regulament este elaborat în scopul creării unui mecanism de soluţionare a plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei. Capitolul IIDispoziţii generale Secţiunea 1Domeniu de aplicare Articolul 3Prezentul regulament se aplică solicitanţilor în relaţia cu operatorii de reţea/sistem din domeniul energiei, în vederea soluţionării plângerilor acestora. Articolul 4Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentului regulament: a)soluţionarea neînţelegerilor precontractuale în sectorul energiei electrice şi medierea neînţelegerilor precontractuale în sectorul gazelor naturale; b)soluţionarea disputelor contractuale pe piaţa angro şi cu amănuntul apărute între participanţii la piaţa de energie; c)soluţionarea disputelor/divergenţelor privind accesul la reţelele/sistemele din domeniul energiei; d)soluţionarea unor probleme ce nu fac obiectul reglementărilor în vigoare din domeniul energiei; e)soluţionarea unor aspecte a căror rezolvare nu intră în competenţa autorităţii de reglementare, inclusiv aspecte legate de proprietate, dezmembrăminte ale dreptului de proprietate sau alte drepturi reale/de folosinţă. Secţiunea a 2-aDefiniţii Articolul 5(1) Termenii utilizaţi sunt definiţi în anexa nr. 1.(2) Definiţiile din anexa nr. 1 se completează cu definiţiile prevăzute în Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioareCapitolul IIISoluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem Articolul 6Limba oficială utilizată pe parcursul desfăşurării acestei proceduri este limba română, iar documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea legalizată; în caz contrar, acestea nu vor fi luate în considerare. Articolul 7(1) Soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei, care fac obiectul prezentului regulament, se realizează prin decizie a autorităţii competente, sub coordonarea direcţiei generale de resort, în termen de 60 de zile de la data înregistrării acesteia, cu posibilitatea de prelungire cu încă 60 de zile, cu înştiinţarea solicitantului cu privire la această prelungire. Cu acordul solicitantului, termenul de soluţionare a plângerii de 120 de zile poate fi prelungit cu încă 60 de zile.(2) În situaţia în care pe parcursul procesului de soluţionare a plângerilor apar şi alte neînţelegeri, între aceleaşi părţi şi cu privire la acelaşi obiect, în măsura în care autoritatea competentă hotărăşte că este posibil, acestea se includ în procedura aflată deja în derulare. În caz contrar, acestea vor face obiectul unei soluţionări ulterioare, reluându-se paşii procedurali. Articolul 8(1) Procedura de soluţionare a plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei se consideră declanşată odată cu înregistrarea la autoritatea competentă a plângerii transmise de solicitant, conform anexei nr. 2, împreună cu documentaţia aferentă.(2) Documentele care însoţesc plângerea trebuie să cuprindă cel puţin:a)indicarea temeiului legal în baza căruia îşi fundamentează pretenţiile; b)prezentarea situaţiei de fapt la care se referă plângerea; c)corespondenţa dintre părţi pe această temă; d)alte documente cuprinzând informaţii sau date necesare soluţionării plângerii. (3) Plângerea şi documentaţia anexată se depun în două exemplare, unul pentru autoritatea competentă şi altul pentru operatorul licenţiat. Certificarea copiilor documentelor se realizează, de asemenea, în două exemplare. Aceasta va conţine precizarea „conform cu originalul“, data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila entităţii respective, după caz.(4) Solicitantul anexează la cerere copia actului pe care îl contestă sau, după caz, răspunsul operatorului licenţiat prin care i se comunică refuzul rezolvării cererii sale. În situaţia în care reclamantul nu a primit niciun răspuns la cererea sa, va depune la dosar copia cererii, certificată prin numărul şi data înregistrării la operatorul licenţiat sau orice înscris prin care face dovada înregistrării. În situaţia în care reclamantul introduce plângere împotriva operatorului licenţiat, care refuză să pună în executare actul emis în urma soluţionării favorabile a cererii sale, va depune la dosar şi copia certificată după acest act. Articolul 9După înregistrarea plângerii la autoritatea competentă se parcurg următoarele etape, după caz: a)analiza preliminară a documentaţiei transmise şi solicitarea completării acesteia; b)solicitarea de puncte de vedere de la operatorii licenţiaţi; c)solicitarea de date şi informaţii suplimentare; d)convocarea şi audierea părţilor, după caz; e)solicitarea de date şi informaţii suplimentare de la alte instituţii publice şi/sau operatori economici; f)solicitarea de acţiuni de control de tip verificare, inclusiv la faţa locului; g)pronunţarea deciziei şi comunicarea acesteia părţilor. Articolul 10(1) În vederea soluţionării plângerii, autoritatea competentă poate solicita părţilor, în scris, date şi informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse. Părţile au obligaţia depunerii acestora în termen de cel mult 12 zile de la data primirii solicitării, în două exemplare.(2) În cazul în care una dintre părţi sau părţile, după caz, nu dau curs solicitării de transmitere a documentelor sau transmit parţial documentele solicitate în termenul prevăzut la alin. (1), autoritatea competentă va analiza şi va soluţiona plângerea pe baza documentelor deţinute. Articolul 11(1) Convocarea părţilor în vederea audierii are loc cu cel puţin 5 zile înainte de termenul stabilit pentru audiere.(2) Comunicarea convocării se realizează prin scrisoare, cu confirmare de primire, prin fax sau prin e-mail, dacă este posibil.(3) Comunicările se transmit la adresele indicate de părţi în cerere sau la adresele aduse la cunoştinţa autorităţii competente, pe parcursul derulării procedurii, ori la adresele din baza de date a ANRE. Articolul 12(1) Audierea are loc la sediul autorităţii competente.(2) Părţile vor participa la audiere prin reprezentanţi legali sau prin persoane împuternicite. Persoanele care nu pot proba cu înscrisuri această calitate nu vor fi acceptate la audiere. Documentul care atestă calitatea de împuternicit va fi păstrat la dosarul cauzei.(3) Oricare dintre părţi poate cere ca audierea să se realizeze în lipsa ei, pe baza cererii şi a actelor depuse. Solicitarea se va face în scris, cu cel puţin 2 zile înainte de data stabilită pentru audiere.(4) Lipsa uneia dintre părţi de la audiere nu afectează derularea procedurii sau luarea unei decizii.(5) Dacă ambele părţi, deşi înştiinţate, nu se prezintă la audiere şi nici nu au solicitat soluţionarea în lipsă, autoritatea competentă suspendă procedura de soluţionare, printr-o încheiere de suspendare, care va cuprinde menţiunea referitoare la obligaţia părţii în cauză de a face demersurile solicitate de autoritatea competentă. Încheierea de suspendare se comunică părţilor în termen de 7 zile. Perioada de soluţionare a plângerii se prelungeşte corespunzător cu durata de suspendare.(6) Dacă în termen de 30 de zile de la data suspendării oricare dintre părţi nu efectuează demersurile prevăzute la alin. (3), autoritatea competentă respinge solicitarea de soluţionare a plângerii.(7) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), dacă părţile solicită în prealabil, cu cel puţin 3 zile, reprogramarea audierii, autoritatea competentă poate amâna o singură dată audierea, cu respectarea termenului prevăzut la art. 7 alin. (1).(8) Audierea reprogramată va avea loc în termen de maximum 10 zile de la data fixată iniţial şi va fi comunicată părţilor, în conformitate cu prevederile art. 11. Articolul 13(1) În cadrul audierii, părţile îşi exprimă punctele de vedere argumentate cu probe pertinente, concludente şi utile soluţionării plângerii.(2) Expunerea părţilor va fi clară şi concisă, cu argumente de drept şi de fapt.(3) După ce fiecare parte îşi prezintă poziţia, se pot adresa întrebări pentru clarificarea aspectelor supuse soluţionării.(4) În situaţia în care se consideră necesar, se poate stabili o nouă audiere, în termen de maximum 10 zile de la data primei audieri. Cu această ocazie se pot solicita părţilor şi alte documente relevante pentru soluţionarea cererii, situaţie în care părţile au obligaţia de a transmite documentele, în termen de maximum 7 zile de la solicitare, atât către autoritatea competentă, cât şi către cealaltă parte. Articolul 14(1) După analizarea situaţiei se emite o decizie.(2) Decizia trebuie să conţină următoarele:a)calitatea şi datele de identificare a părţilor; b)obiectul plângerii, soluţia pronunţată, motivele de fapt şi de drept care stau la baza deciziei; c)precizarea căii de atac şi a termenului de exercitare a acesteia, precum şi a instanţei competente să soluţioneze cererea de chemare în judecată; d)semnătura preşedintelui autorităţii competente. (3) Decizia are caracter obligatoriu şi se comunică părţilor implicate în soluţionare. O nouă solicitare adresată autorităţii competente, având acelaşi obiect, urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.(4) Decizia este redactată în atâtea exemplare originale câte părţi sunt şi unul în plus pentru ANRE.(5) În termen de maximum 5 zile de la data emiterii acesteia, decizia se comunică părţilor implicate, prin scrisoare, cu confirmare de primire sau, după caz, prin fax. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 15(1) Pe toată durata desfăşurării procedurii, dar nu mai târziu de data la care se emite decizia autorităţii competente cu privire la plângerea respectivă, solicitantul îşi poate retrage plângerea sau părţile se pot înţelege pe cale amiabilă.(2) Părţile sunt obligate să comunice autorităţii competente înţelegerea la care au ajuns, în termen de 3 zile de la data soluţionării, fără a se depăşi termenul prevăzut la alin. (1). În acest caz, înţelegerea părţilor trebuie să fie redactată în scris, însuşită prin semnătură de fiecare parte şi să aibă dată certă. Prin înţelegere părţile nu pot deroga de la prevederile legale în vigoare.(3) În cazul în care solicitantul şi-a retras plângerea sau părţile au încheiat o înţelegere conform alin. (2), acesta/acestea nu mai are/au dreptul să revină ulterior la autoritatea competentă cu o nouă cerere, având acelaşi obiect.(4) Luând act de retragerea plângerii sau de înţelegerea părţilor, autoritatea competentă emite o încheiere, fără a mai emite o decizie în acest sens. Articolul 16Autoritatea competentă poate îndrepta erorile materiale din conţinutul deciziei, din oficiu ori la solicitarea părţii interesate, situaţie în care aceasta va comunica părţilor decizia modificată în condiţiile prevăzute la art. 14 alin. ( 5). Articolul 17(1) Dosarul este confidenţial. Nicio altă persoană în afara părţilor, a celor care au soluţionat plângerea, a reprezentanţilor Direcţiei juridice, a preşedintelui autorităţii competente sau a înlocuitorului de drept al acestuia nu are acces la dosar fără acordul scris al părţilor, cu excepţia situaţiei în care aceste informaţii, date şi documente sunt solicitate de către o autoritate a statului, în condiţiile legii.(2) În vederea apărării intereselor legitime ale părţilor, datele şi informaţiile de care s-a luat cunoştinţă cu ocazia soluţionării plângerii nu sunt publice şi nu vor fi divulgate fără a avea acordul scris al părţilor implicate.(3) Dosarul se păstrează la sediul autorităţii competente timp de 3 ani de la data emiterii deciziei prin care este soluţionată plângerea, după care se arhivează pentru încă o perioadă de 2 ani.(4) Evidenţa dosarelor privind soluţionarea plângerii se va ţine în registre speciale. Articolul 18Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament DEFINIŢII

Audiere Etapă a procesului de soluţionare a plângerii în cadrul căreia părţile îşi expun punctele de vedere şi argumentele pe care acestea se întemeiază
Operator de reţea/sistem Titular al unei licenţe de transport/sistem/distribuţie în sectorul energiei electrice, respectiv titularul unei licenţe de operare a sistemului de transport/distribuţie/înmagazinare subterană a gazelor naturale sau a unui terminal GNL
Părţi Solicitantul/Solicitanţii şi operatorul licenţiat împotriva căruia este formulată plângerea

ANEXA Nr. 2la regulament PLÂNGERE Subsemnatul/Subscrisa: ........ ................ ................ ........ .........., prin reprezentant legal (după caz) ........ ........ .............., (nume/denumire, date de identificare) solicit/solicităm soluţionarea plângerii împotriva ........ ................ ................ ......... intervenite cu ocazia ........ ........ ........., (denumire, date de identificare) prin reprezentant legal (după caz) ........... . (Continuarea expunerii, pe scurt, a obiectului plângerii, cu datele aferente: [ ] indicarea speţei; [ ] indicarea temeiului juridic.) Solicit soluţionarea prezentei plângeri, pe baza documentelor depuse la dosar, prin declanşarea procesului de soluţionare a plângerii împotriva operatorului de reţea/sistem din domeniul energiei, la nivelul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. Data ............... Semnătura .............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 150/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 150 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 150/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu