Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1021 din 29.07.2013

privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 501 din 08 august 2013





În baza prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 86 alin. (1), ale art. 109 alin. (3) şi ale art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“, cod 14.13.02.18, prevăzut în anexa nr. 1. Articolul 2Formularul prevăzut la art. 1, emis în urma inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, are rol şi de decizie de rambursare. Articolul 3Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“ se emite şi se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2. Articolul 4Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală“ sunt prevăzute în anexa nr. 3. Articolul 5Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Autoritatea Naţională a Vămilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 6Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Gelu-Ştefan Diaconu
ANEXA Nr. 1 DECIZIE DE IMPUNERE privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice 1. Datele de identificare ale contribuabilului Denumirea contribuabilului: ........ ................ ............ Cod unic de înregistrare: ........ .......... Nr. ORC ........ ................ Domiciliul fiscal: localitatea ........ ........, str. ........ .......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ........ ........... 2. Date privind creanţa fiscală 2.1.1. Obligaţii fiscale suplimentare de plată

Nr. crt. Denumire impozit, taxă, contribuţie/obligaţii fiscale accesorii Perioada verificată/Perioada pentru care s-au calculat obligaţii fiscale accesorii Baza impozabilă stabilită suplimentar - lei - Impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar de plată/Obligaţii fiscale accesorii de plată - lei - Cod cont bugetar Număr de evidenţă a plăţii
De la data Până la data
0 1 2 3 4 5 6 7
1. Obligaţia fiscală principală*) zz.ll.aaaa zz.ll.aaaa
2. Dobânzi/Majorări de întârziere**) zz.ll.aaaa zz.ll.aaaa
3. Penalităţi de întârziere***) zz.ll.aaaa zz.ll.aaaa

*) Lista cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată prezentei decizii de impunere. **) Se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată. ***) Se va înscrie valoarea cumulată a penalităţilor de întârziere calculate conform legii, atât pentru obligaţiile suplimentare de plată cu scadenţă până la 1 iulie 2013, cât şi pentru cele cu scadenţă după această dată. 2.1.2. Motivul de fapt ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ 2.1.3. Temeiul de drept Actul normativ: ........ ................ ........, art.: ........ ............, paragraful: ........ ..........., pct.: ............., lit.: ........, alin.: .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. 2.2.1. Rezultatele soluţionării decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - TVA solicitată la rambursare - lei B - TVA respinsă la rambursare - lei C - TVA aprobată la rambursare - lei D - TVA stabilită suplimentar şi rămasă de plată - lei E - Valoare obligaţii fiscale accesorii de plată - lei F - De la data G - Până la data H - Baza impozabilă - lei I - TVA stabilită suplimentar de plată - lei

Nr. crt. Numărul şi data decontului de TVA*) Denumirea obligaţiei fiscale Perioada verificată/Perioada de calcul obligaţii fiscale accesorii A Obligaţie fiscală stabilită suplimentar B C D E Cod cont bugetar Număr de evidenţă a plăţii
F G H I
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1. TVA zz.ll. aaaa zz.ll. aaaa X
2. Dobânzi/Majorări de întârziere**) zz.ll. aaaa zz.ll. aaaa X X X X X
3. Penalităţi de întârziere***) zz.ll. aaaa zz.ll. aaaa X X X X X

*) În cazul soluţionării mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se vor completa rândurile „TVA“, „Dobânzi/Majorări de întârziere“ şi „Penalităţi de întârziere“ pentru fiecare decont în parte. **) Se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată. ***) Se va înscrie valoarea cumulată a penalităţilor de întârziere calculate conform legii, atât pentru obligaţiile suplimentare de plată cu scadenţă până la 1 iulie 2013, cât şi pentru cele cu scadenţă după această dată. 2.2.2. Motivul de fapt ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ 2.2.3. Temeiul de drept Actul normativ: ........ ................ ........, art.: ........ ............, paragraful: ........ ..........., pct.: ............., lit.: ........, alin.: ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... 3. Data comunicării Data comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ fiscal în condiţiile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:

data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de primire“, dacă a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

data confirmării de primire în cazul comunicării prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanţă, în condiţiile art. 44 alin. (21) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 44 alin. (22) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.4. Termenul de plată Diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie constatată de organele de inspecţie fiscală şi stabilită de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei decizii de impunere, astfel:

până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;

până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.5. Dispoziţii finale Organele de inspecţie fiscală stabilesc dobânzi/majorări de întârziere potrivit prevederilor art. 120 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de scadenţa obligaţiilor suplimentare de plată. Organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţi de întârziere aplicând, conform legii, prevederile art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, atât pentru debitele suplimentare cu scadenţă până la 1 iulie 2013, cât şi pentru cele cu scadenţă după această dată. Pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, cu scadenţă până la 1 iulie 2013, se va anexa la prezenta decizie de impunere Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere, care cuprinde componenţa debitului suplimentar şi termenul scadent aferent fiecăruia. În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului act administrativ fiscal se poate formula contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii. La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine ....... pagini. Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.

Aprobat Avizat Întocmit
Conducătorul activităţii de inspecţie fiscală Şef de serviciu Numele şi prenumele Semnătura
Funcţia Numele şi prenumele 1.
Numele şi prenumele 2.
Semnătura şi ştampila*) Semnătura 3.

*) Ştampila se va aplica numai pentru coloana „Aprobat“. Cod 14.13.02.18, aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.021/2013. ANEXA Nr. 2INSTRUCŢIUNI de completare a formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“ Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală pentru stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată, precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată la rambursare. Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice se va completa la încheierea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de obligaţii fiscale suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în „Raportul de inspecţie fiscală“, întocmit la încheierea acesteia. Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală. Informaţiile din conţinutul Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice se vor completa după cum urmează: 1. „Datele de identificare ale contribuabilului“ va cuprinde, în clar, următoarele informaţii:

denumirea completă a contribuabilului;

codul de identificare fiscală;

numărul de înregistrare la oficiul registrul comerţului;

domiciliul fiscal.2. „Date privind creanţa fiscală“ va cuprinde: 2.1.1. Obligaţii fiscale suplimentare de plată: se va completa câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu următoarele informaţii:

rândul 1 coloana 1: denumirea obligaţiei fiscale principale; în acest rând se vor înscrie denumirea impozitului, taxei sau contribuţiei care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiunea de rambursare);

rândul 2 coloana 1: „Dobânzi/majorări de întârziere“ calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar;

rândul 3 coloana 1: „Penalităţi de întârziere“ calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar.În cazul în care se stabilesc debite suplimentare reprezentând impozitul pe venitul din salarii, valoarea va fi defalcată pe sediul principal şi sediile secundare, conform următoarei anexe: ANEXĂLista impozitului pe venit din salarii stabilit suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare F.1. Sediul principal

Codul de înregistrare fiscală Suma de plată

F.2. Sediile secundare

Nr. crt. Codul de înregistrare fiscală sediu secundar Suma de plată

În această situaţie, Lista cu impozitul pe venitul din salarii, stabilit suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată prezentei decizii de impunere. Pentru rândurile 1-3, organele de inspecţie fiscală vor înscrie următoarele: Rândul 1 coloana 2 - „Data de la care începe perioada verificată“ - se completează cu data de început a perioadei verificate. Rândul 1 coloana 3 - „Data de sfârşit a perioadei verificate“ - se completează cu data de sfârşit a perioadei verificate. Rândul 1 coloana 4 - „Baza impozabilă stabilită suplimentar“ - reprezintă valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale. Rândul 1 coloana 5 - „Impozit, taxă, contribuţie stabilit(ă) suplimentar de plată“ - se completează cu valoarea totală a sumelor stabilite suplimentar de către inspecţia fiscală pentru impozitul, taxa, contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale, pentru toată perioada verificată. Rândul 1 coloana 6 - „Cod cont bugetar“ - reprezintă codul de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale. Rândul 1 coloana 7 - „Număr de evidenţă a plăţii“ - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru obligaţiile fiscale de plată stabilite de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare. Rândul 2 coloana 2 - se completează cu data de la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 2 coloana 3 - se completează cu data până la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 2 coloana 4 - „Baza impozabilă stabilită suplimentar“ - se completează cu suma totală a bazei impozabile stabilite suplimentar. Rândul 2 coloana 5 - „Obligaţii fiscale accesorii de plată“ - în acest rând se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul. Rândul 2 coloana 6 - „Cod cont bugetar“ - se completează cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale. Rândul 2 coloana 7 - „Număr de evidenţă a plăţii“ - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru majorările de întârziere aferente obligaţiei fiscale de plată stabilite de organele de inspecţie fiscală; Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare. Rândul 3 coloana 2 - se completează cu data de la care se calculează penalităţile de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 3 coloana 3 - se completează cu data până la care se calculează penalităţile de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată, sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 3 coloana 4 - „Baza impozabilă stabilită suplimentar“ - se completează cu suma totală a bazei impozabile stabilite suplimentar. Rândul 3 coloana 5 - „Obligaţii fiscale accesorii de plată“ - se completează cu suma totală a penalităţilor de întârziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspecţia fiscală, în cazul în care cota de penalităţi de întârziere a rămas definitivă. Rândul 3 coloana 6 - „Cod cont bugetar“ - se completează cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale. Rândul 3 coloana 7 - „Număr de evidenţă a plăţii“ - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru penalităţile de întârziere aferente obligaţiei fiscale de plată stabilite de organele de inspecţie fiscală; Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare. 2.1.2. „Motivul de fapt“: se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat şi înregistrat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat-o din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi tratamentul fiscal aplicat de acesta, precum şi prezentarea consecinţelor fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta. 2.1.3. „Temeiul de drept“: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta. Informaţiile prevăzute la pct. 2.1.1, 2.1.2 şi 2.1.3 se vor completa pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale şi/sau accesorii aferente acestora. În cazurile în care legea permite şi există constatări, se pot înscrie obligaţii fiscale accesorii, fără ca organele fiscale să stabilească o obligaţie fiscală principală suplimentară. În acest caz, în coloana 4 „Baza impozabilă stabilită suplimentar“ se va înscrie obligaţia fiscală principală stabilită suplimentar de plată pe o anumită perioadă, chiar dacă în perioadele următoare aceasta s-a anulat. 2.2.1. Rezultatele soluţionării decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală se efectuează pentru soluţionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxă pe valoarea adăugată sau obligaţii fiscale accesorii pentru cel puţin unul din deconturi. În cazul în care se soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare se va efectua o singură inspecţie fiscală pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont, în ordine cronologică, pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA, se vor face constatări separate şi vor cuprinde următoarele perioade:

prima perioadă verificată va cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de prescripţie) până la data de sfârşit a perioadei aferente primului decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare;

următoarea perioadă verificată va începe de la data de sfârşit a ultimului decont verificat până la sfârşitul perioadei aferente următorului decont ce urmează a se verifica;

va cuprinde în tabel câte un rând pentru fiecare perioadă verificată aferentă unui decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare.În cazul soluţionării mai multor deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, decizia de impunere va cuprinde în tabelul „Rezultatele soluţionării decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare“ pentru fiecare decont de TVA, după caz, câte un rând de „TVA“, „Dobânzi“ şi „Penalităţi de întârziere“. În acelaşi mod se va continua până la soluţionarea tuturor deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, depuse şi neverificate. Tabelul „Rezultatele soluţionării decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare“ va avea câte un rând pentru fiecare perioadă aferentă unui decont de taxă pe valoarea adăugată care se verifică şi va cuprinde următoarele: Rândul 1 coloana 1 - „Numărul şi data decontului de TVA“ - se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată. Rândul 1 coloana 2 - cuprinde denumirea obligaţiei fiscale. Rândul 1 coloana 3 - se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 1 coloana 4 - se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării, sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 1 coloana 5 - „TVA solicitată la rambursare“ - se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată. Rândul 1 coloana 6 - „Baza impozabilă“ - se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. În cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora. Rândul 1 coloana 7 - „TVA stabilită suplimentar de plată“ - se completează cu taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de plată în perioada verificată. Rândul 1 coloana 8 - „TVA respinsă la rambursare“ - se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii: a)este egală cu TVA solicitată la rambursare, dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare; b)este egală cu TVA stabilită suplimentar, dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare.Rândul 1 coloana 9 - „TVA aprobată la rambursare“ - se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare. Rândul 1 coloana 10 - „TVA stabilită suplimentar şi rămasă de plată“ - se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la rambursare. Rândul 1 coloana 11 - nu se completează. Rândul 1 coloana 12 - „Cod cont bugetar“ - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată. Rândul 1 coloana 13 - „Număr de evidenţă a plăţii“ - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru taxa pe valoarea adăugată de plată stabilită de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare. Rândul 2 coloana 2 - Denumirea obligaţiei fiscale accesorii - Dobânzi/Majorări de întârziere. Rândul 2 coloana 3 - se completează cu data de la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 2 coloana 4 - se va înscrie data până la care se calculează dobânzile/majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 2 coloana 5 - nu se completează. Rândul 2 coloana 6 - „Baza impozabilă“ - se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de dobânzi/majorări de întârziere pentru calculul obligaţiilor fiscale accesorii. Rândul 2 coloanele 7-10 - nu se completează. Rândul 2 coloana 11 - „Valoare obligaţii fiscale accesorii de plată“ - în acest rând se va înscrie valoarea cumulată a majorărilor de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi a dobânzilor calculate după această dată pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul. Rândul 2 coloana 12 - „Cod cont bugetar“ - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobânzile/majorările de întârziere calculate pentru taxa pe valoarea adăugată datorată suplimentar. Rândul 2 coloana 13 - „Număr de evidenţă a plăţii“ - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru dobânzile/majorările de întârziere calculate pentru taxa pe valoarea adăugată de plată stabilită de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare. Rândul 3 coloana 2 - „Denumirea obligaţiei fiscale accesorii“ - Penalităţi de întârziere. Rândul 3 coloana 3 - se completează cu data de la care se calculează penalităţile de întârziere şi se va înscrie sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 3 coloana 4 - se va înscrie data până la care se calculează penalităţile de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aaaa. Rândul 3 coloana 5 - nu se completează. Rândul 3 coloana 6 - „Baza impozabilă“ - se completează cu valoarea totală a bazelor impozabile cumulate, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, asupra căreia se aplică cota pentru penalităţi de întârziere. Rândul 3 coloanele 7-10 - nu se completează. Rândul 3 coloana 11 - „Valoare obligaţii fiscale accesorii de plată“ - se completează cu valoarea cumulată a penalităţilor de întârziere calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA datorată suplimentar. Rândul 3 coloana 12 - „Cod cont bugetar“ - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalităţile de întârziere calculate pentru taxa pe valoarea adăugată datorată suplimentar. Rândul 3 coloana 13 - „Număr de evidenţă a plăţii“ - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru penalităţile de întârziere calculate pentru taxa pe valoarea adăugată de plată stabilită de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare. 2.2.2. „Motivul de fapt“: se înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune cu influenţă în veniturile sau cheltuielile activităţii economice, cu prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta. 2.2.3. „Temeiul de drept“: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta. Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“ are rol şi de „Decizie de rambursare a taxei pe valoare adăugată“ în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată. Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 116 sau, după caz, 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 3. „Data comunicării“ reprezintă data când actul administrativ este comunicat contribuabilului şi este stabilită în funcţie de modalitatea de comunicare, în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:

data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de primire“, dacă a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

data confirmării de primire în cazul comunicării prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanţă, în condiţiile art. 44 alin. (21) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 44 alin. (22) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.O copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă, împreună cu aceasta, la organul fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul verificat, iar o altă copie va fi anexată la exemplarul rămas la organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea. 4. „Termenul de plată“ - diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei decizii de impunere, astfel:

până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;

până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.5. La „Dispoziţii finale“ se va completa cu numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală. 5.1. Precizări pentru „Dobânzi/Majorări de întârziere“ La stabilirea valorii ce se va înscrie la „Dobânzi/Majorări de întârziere“ se vor cumula majorările de întârziere calculate până la 1 iulie 2010 şi dobânzile calculate după această dată, acolo unde este cazul. 5.2. Precizări pentru „Penalităţi de întârziere“ La stabilirea valorii ce se va înscrie la „Penalităţi de întârziere“ vor fi cumulate penalităţile de întârziere, indiferent de modul de calcul, atât pentru debitele suplimentare cu scadenţă până la 1 iulie 2013, cât şi pentru cele cu scadenţă după această dată. Pentru obligaţiile de plată cu scadenţă până la 1 iulie 2013, organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numai dacă la data încheierii inspecţiei fiscale sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, respectiv:

obligaţiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numărul zilelor de întârziere este mai mare de 90;

obligaţiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a rămas definitivă, în condiţiile legii.Pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, care nu îndeplinesc, la data încheierii inspecţiei fiscale, condiţia legală de a calcula penalităţile de întârziere, prevăzute la art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, organele de inspecţie fiscală vor întocmi o listă care va fi anexată la decizia de impunere. Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie componenţa debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecăruia, şi va fi transmisă organelor fiscale de administrare, conform următorului model: Lista debitelor stabilite suplimentar de inspecţia fiscală pentru care nu s-au calculat penalităţi de întârziere la data încheierii inspecţiei fiscale

Nr. crt. Denumirea impozitului, taxei sau contribuţiei Valoarea debitului stabilit suplimentar - lei - Data scadenţei debitului suplimentar (zz.ll.aaaa)



Pentru obligaţiile de plată cu scadenţă după 1 iulie 2013, organele de inspecţie fiscală stabilesc penalităţile de întârziere prevăzute la art. 1201 din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă până la data stingerii sumei datorate inclusiv, menţionându-se în raportul de inspecţie fiscală, pentru obligaţiile nestinse, data până la care au fost calculate penalităţile de întârziere. Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“ se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, de către echipa de inspecţie, avizată de şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală. ANEXA Nr. 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice“ 1. Denumire: Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane juridice 2. Cod: 14.13.02.18 3. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini) 4. Caracteristici de tipărire:

se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se echipamente informatice pentru editare; poate avea număr variabil de pagini, în funcţie de impozitele, taxele sau contribuţiile pentru care s-au stabilit obligaţii fiscale suplimentare.5. Se difuzează gratuit. 6. Se utilizează la stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată de către organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza Raportului de inspecţie fiscală. 7. Se întocmeşte în 3 exemplare de organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală. 8. Circulă:

un exemplar la contribuabil;

un exemplar la organul fiscal care a efectuat inspecţia fiscală;

un exemplar la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor şi a dosarului fiscal al contribuabilului.9. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.


COMENTARII la Ordinul 1021/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1021 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1021/2013
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu