E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
OUG 67 1997 in legatura cu Legea 34 2003
OUG 67 1997 abrogat de articolul 49 din actul Legea 630 2002
OUG 67 1997 in legatura cu Hotărârea 807 2001
Articolul 2 din actul OUG 67 1997 abrogat de articolul 10 din actul OUG 9 2001
Articolul 3 din actul OUG 67 1997 abrogat de articolul 10 din actul OUG 9 2001
Articolul 7 din actul OUG 67 1997 abrogat de articolul 10 din actul OUG 9 2001
Articolul 8 din actul OUG 67 1997 abrogat de articolul 10 din actul OUG 9 2001
Articolul 9 din actul OUG 67 1997 abrogat de articolul 10 din actul OUG 9 2001
Articolul 10 din actul OUG 67 1997 abrogat de articolul 10 din actul OUG 9 2001
Articolul 3 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 5 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 6 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 6 din actul OUG 67 1997 articole noi... articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 7 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 8 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 9 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 10 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 12 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 13 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 17 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 17 din actul OUG 67 1997 articole noi... articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 18 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 19 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 20 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 21 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 22 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 23 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 24 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 25 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 26 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 28 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 32 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 33 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 33 din actul OUG 67 1997 articole noi... articolul 1 din actul OUG 152 2000
Articolul 34 din actul OUG 67 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 152 2000
OUG 67 1997 republicat de articolul 2 din actul Legea 22 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 67 din 24 octombrie 1997    * Republicata

privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei si constituirea Fondului cinematografic national

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 282 din 18 iunie 1999


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 22 din 18 ianuarie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 21 ianuarie 1999.
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67 din 24 octombrie 1997 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 295 din 30 octombrie 1997, si a mai fost modificata prin Legea nr. 154 din 15 iulie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 266 din 15 iulie 1998.

    Art. 1
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta constituie cadrul general pentru reglementarea organizarii, finantarii si desfasurarii activitatii cinematografice.
    Art. 2
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se infiinteaza Oficiul National al Cinematografiei, organ de specialitate al administratiei publice centrale aflat direct in subordinea Guvernului, prin reorganizarea Centrului National al Cinematografiei care se desfiinteaza.
    (2) Oficiul National al Cinematografiei are personalitate juridica, iar cheltuielile curente si cheltuielile de capital se finanteaza integral de la bugetul de stat.
    Art. 3
    (1) Oficiul National al Cinematografiei este condus de un presedinte, a carui functie este asimilata celei de secretar de stat, precum si de un vicepresedinte, a carui functie este asimilata celei de subsecretar de stat. Presedintele si vicepresedintele sunt numiti de primul-ministru.
    (2) Presedintele Oficiului National al Cinematografiei este ordonator principal de credite.
    Art. 4
    Organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei se stabilesc prin hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 5
    (1) Oficiul National al Cinematografiei coordoneaza activitatea cinematografica din Romania, administrand patrimoniul cinematografiei nationale si resursele financiare alocate in acest scop.
    (2) Patrimoniul cinematografiei nationale, aflat in administrarea Oficiului National al Cinematografiei, este format din:
    a) filmele romanesti de toate genurile: lungmetraj, scurtmetraj, filme documentare, precum si materiale nemontate ale filmelor documentare, filme de animatie, negativul si toate materialele primare ale acestora, realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat;
    b) materialele ramase in urma finalizarii productiilor realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat si care pot fi utilizate in producerea de noi filme, cum ar fi: obiecte de recuzita, mobilier, costume, arme, decoruri sau elemente de decor, achizitionate sau confectionate pe costurile respectivelor filme, aflate in depozitele Societatii Comerciale "Studioul Cinematografic" Bucuresti - S.A. sau in oricare alt loc de depozitare;
    c) cinematografele aflate in administrarea Oficiului National al Cinematografiei, prin intermediul Regiei Autonome a Distributiei si Exploatarii Filmelor - Romaniafilm Bucuresti.
    (3) Oficiul National al Cinematografiei autorizeaza, pe baza unor norme unitare pe care le elaboreaza, desfasurarea tuturor activitatilor cinematografice de pe teritoriul tarii, realizate de persoane fizice sau juridice, romane sau straine.
    (4) In scopul stabilirii unitare a modului de inregistrare, evidenta si autorizare a tuturor activitatilor din domeniu, precum si a modului de clasificare a operelor cinematografice, se instituie Registrul cinematografiei.
    Art. 6
    Oficiul National al Cinematografiei are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul sau de competenta;
    b) emite norme si instructiuni pentru unitatile din subordine;
    c) asigura participarea cinematografiei romanesti la organisme si manifestari nationale si internationale de profil;
    d) emite normele de organizare si functionare a Registrului cinematografiei, precum si normele de clasificare a operelor cinematografice;
    e) administreaza si exploateaza patrimoniul mobil si imobil al cinematografiei nationale;
    f) organizeaza sau sprijina organizarea de festivaluri si alte manifestari cinematografice in Romania;
    g) sprijina participarea unor productii cinematografice romanesti la festivaluri sau la alte manifestari internationale;
    h) organizeaza activitati de formare si de perfectionare a personalului de specialitate;
    i) preia datele necesare de la persoanele fizice sau juridice care desfasoara activitati in domeniul cinematografiei si le transmite Comisiei Nationale pentru Statistica in vederea elaborarii "statisticii cinematografice";
    j) controleaza respectarea reglementarilor in domeniul cinematografiei;
    k) participa la initierea si la negocierea conventiilor, a acordurilor si a altor intelegeri internationale sau bilaterale in domeniul cinematografiei, potrivit legii;
    l) poate edita publicatii de specialitate si de informare in domeniu;
    m) acorda in fiecare an Premiul National al Cinematografiei si poate institui si alte premii pentru fiecare dintre domeniile specifice creatiei si tehnicii cinematografice.
    Art. 7
    (1) Se infiinteaza Consiliul Oficiului National al Cinematografiei, organism de coordonare a strategiei Oficiului National al Cinematografiei.
    (2) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei este alcatuit din presedintele si vicepresedintele Oficiului National al Cinematografiei si din 13 membri.
    (3) In cadrul Consiliului Oficiului National al Cinematografiei 11 membri sunt numiti de catre presedintele Oficiului National al Cinematografiei dintr-un numar de doua propuneri pentru fiecare loc, formulate de urmatoarele persoane juridice:
    a) asociatiile si uniunile de creatori, existente: 4 membri;
    b) societatile comerciale care au ca obiect de activitate exploatarea filmelor in salile de cinematograf: un membru;
    c) societatile comerciale a caror activitate principala este productia de film: 2 membri;
    d) societatile comerciale a caror activitate principala este distributia de filme: un membru;
    e) Societatea Romana de Televiziune: un membru;
    f) societatile de televiziune private pe unde hertziene, cu transmisie terestra sau prin satelit, si societatile de televiziune prin cablu: un membru;
    g) publicatiile cu specific cinematografic: un membru.
    (4) Ministrul culturii si ministrul finantelor desemneaza fiecare cate un membru in Consiliul Oficiului National al Cinematografiei.
    (5) Secretariatul lucrarilor Consiliului Oficiului National al Cinematografiei este asigurat de personalul Oficiului National al Cinematografiei.
    Art. 8
    (1) Mandatul membrilor Consiliului Oficiului National al Cinematografiei este de 2 ani; membrii consiliului nu pot sa exercite mai mult de doua mandate, acestea neputand fi succesive.
    (2) Membrii Consiliului Oficiului National al Cinematografiei vor fi remunerati conform anexei nr. 11 la Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si Guvernului Romaniei, precum si a personalului Presedintiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive, republicata, cu modificarile ulterioare.
    Art. 9
    (1) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei are urmatoarele atributii:
    a) stabilirea strategiei de dezvoltare a industriei cinematografice romanesti;
    b) promovarea si reprezentarea pe plan international intereselor cinematografiei nationale;
    c) stabilirea unui program national de cultura cinematografica;
    d) coordonarea unor proiecte si programe specifice diverselor forme ale creatiei cinematografice;
    e) acordarea Premiului National al Cinematografiei si a altor premii instituite de Oficiul National al Cinematografiei;
    f) stabilirea strategiei, a principiilor si a prioritatilor de alocare a sumelor din Fondul cinematografic national pentru sprijinirea productiei si distribuirii filmului romanesc.
    (2) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei ia hotarari in prezenta a minimum 11 membri, cu majoritatea simpla a voturilor celor prezenti.
    (3) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei stabileste regulamentul pentru acordarea anuala a Premiului National al Cinematografiei pentru fiecare dintre domeniile specifice.
    Art. 10
    (1) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei stabileste componenta juriului de acordare a sprijinului financiar pentru productia, distribuirea si incurajarea filmului romanesc.
    (2) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei se intruneste trimestrial in sedinte ordinare, la convocarea presedintelui Oficiului National al Cinematografiei sau, in absenta acestuia, a vicepresedintelui.
    (3) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei se poate intruni si in sedinte extraordinare, la convocarea presedintelui Oficiului National al Cinematografiei sau, in absenta acestuia, a vicepresedintelui, precum si la cererea a cel putin 6 membri ai consiliului.
    Art. 11
    (1) Pentru realizarea scopurilor si atributiilor Oficiului National al Cinematografiei se constituie Fondul cinematografic national, care este administrat de catre oficiu.
    (2) Fondul cinematografic national se constituie din surse alocate de la bugetul de stat si din surse extrabugetare.
    Art. 12
    (1) Sursele extrabugetare ale Fondului cinematografic national se constituie din sumele realizate de catre Oficiul National al Cinematografiei prin:
    a) organizarea de manifestari culturale, studii si proiecte, precum si exploatarea unor bunuri aflate in dotare;
    b) perceperea taxelor pentru efectuarea operatiunilor de clasificare, inregistrare si autorizare in cadrul Registrului cinematografiei;
    c) o contributie de 1,5% din pretul de vanzare angro al casetelor video inregistrate, care se adauga la pretul acestora, platibile de catre agentul economic care face vanzarea catre public si care este autorizat ca atare. Agentii economici, distribuitori angro de casete video inregistrate, sunt obligati sa transmita Oficiului National al Cinematografiei liste cu contractele de vanzare, cuprinzand valoarea acestora, precum si denumirea agentilor economici cumparatori, pentru vanzarile efectuate pana la data de 25 a lunii in curs pentru luna anterioara;
    d) o contributie de 3% din pretul minutelor de publicitate vandute de Societatea Romana de Televiziune si de posturile de televiziune private cu difuzare pe cale radioelectrica, terestra sau prin satelit, care se adauga la acest pret. Agentiile de publicitate si agentii economici, care cumpara minute de publicitate de la televiziunile mentionate mai sus, sunt obligati sa transmita Oficiului National al Cinematografiei lista cu contractele de cumparare a minutelor de publicitate, cuprinzand valoarea acestora, precum si denumirea agentilor economici vanzatori, pana la data de 25 a lunii in curs pentru luna anterioara. In cazul in care intre agentia de publicitate si postul de televiziune exista un agent economic intermediar, obligatia de plata a acestei contributii revine agentului economic intermediar care a efectuat vanzarea minutelor respective catre agentia de publicitate;
    e) o contributie de 3% din pretul minutelor de publicitate vandute din spatiul propriului program pentru societatile de televiziune prin cablu care au licenta pentru productia de programe, care se adauga acestui pret;
    f) o contributie din incasarile provenite din difuzarea filmelor pe orice fel de suport, in cinematografe sau in alte spatii publice destinate vizionarii cu public, al carei cuantum este de 10% pentru filmele de provenienta straina si de 20% pentru filmele care au interdictie de vizionare pentru minori;
    g) o contributie de 3% din profitul brut obtinut de agentii economici care desfasoara activitati comerciale de alt profil in spatiile destinate exploatarii filmelor si in anexele acestora;
    h) cesiunea drepturilor de exploatare a filmelor romanesti realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat, produse inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, cu respectarea legislatiei privind dreptul de autor si drepturile conexe;
    i) sumele provenite din inchirierea imobilelor sau a altor bunuri aflate in administrarea sa;
    j) sumele provenite din exploatarea bunurilor aflate in patrimoniul cinematografiei nationale;
    k) exploatarea, comercializarea sau inchirierea obiectelor de recuzita, a mobilierului, costumelor, armelor, decorurilor sau a elementelor de decor, care au fost achizitionate sau confectionate si contabilizate pe costuri in timpul productiei filmelor finantate integral de la bugetul de stat si realizate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, cu respectarea legislatiei privind dreptul de autor;
    l) o taxa de 0,5% din bugetul aferent filmarilor in Romania pentru autorizarea de catre Oficiul National al Cinematografiei a echipelor straine; aceeasi taxa se aplica si asupra bugetelor filmelor realizate prin prestari de servicii pentru parteneri straini, care se adauga acestor bugete. Se considera prestari de servicii si coproductiile la care aportul in numerar al partii romane este mai mic de 5% din valoarea bugetului de productie a filmului;
    m) alte activitati realizate direct de catre Oficiul National al Cinematografiei;
    (2) Definirea spatiilor mentionate la alin. (1) lit. g) si stabilirea cuantumului contributiei se vor face de catre Oficiul National al Cinematografiei in termen de 90 de zile de la infiintarea sa.
    (3) Sumele provenite din contributiile stabilite la alin. (1) lit. c) - g) reprezinta cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil al agentilor economici respectivi.
    Art. 13
    (1) Contributiile prevazute la art. 12 alin. (1) lit. d) se pot reduce cu 50%, la cererea agentului economic respectiv, cu obligatia utilizarii integrale de catre acesta a sumelor provenite din aceasta reducere, pentru participarea directa la realizarea unor filme, in conditiile art. 28 alin. (1), destinate proiectarii in cinematografe sau in alte spatii definite ca atare de Oficiul National al Cinematografiei.
    (2) Cererile formulate in acest scop vor fi depuse la Oficiul National al Cinematografiei pana la data de 31 decembrie pentru anul urmator.
    (3) Suma ramasa disponibila, neutilizata pana la data de 31 decembrie a anului in curs, se va vira Oficiului National al Cinematografiei cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care s-a solicitat reducerea.
    Art. 14
    (1) Agentii economici sunt obligati sa declare si sa vireze Oficiului National al Cinematografiei sumele prevazute la art. 12 alin. (1) lit. b) - g) si l) pana la data de 25 a lunii in curs pentru luna anterioara, cu exceptiile prevazute la art. 13.
    (2) Nedeclararea sau nevirarea la termen a sumelor prevazute la alin. (1), precum si nedeclararea valorii contractelor, potrivit art. 12 alin. (1) lit. c) si d), se sanctioneaza potrivit prezentei ordonante de urgenta.
    (3) Veniturile extrabugetare, ramase in Fondul cinematografic national la sfarsitul anului dupa acoperirea cheltuielilor, se reporteaza in anul urmator, pastrandu-si aceeasi destinatie.
    Art. 15
    (1) Pentru virarea cu intarziere a sumelor datorate de catre agentii economici, potrivit prevederilor art. 12, se percep penalitati in conformitate cu reglementarile privind impozitele si taxele datorate bugetului de stat.
    (2) Pentru urmarirea incasarii sumelor datorate Oficiul National al Cinematografiei este autorizat sa aplice procedurile de executare silita, conform dispozitiilor legale.
    Art. 16
    (1) Sumele gestionate de catre Oficiul National al Cinematografiei prin Fondul cinematografic national vor fi utilizate cu prioritate pentru acordarea de sprijin financiar producatorilor si distribuitorilor de filme de toate genurile: scurtmetraj si lungmetraj de fictiune, documentar, film experimental sau de animatie, pe orice fel de suport, cu conditia ca filmul sa fie realizat potrivit prevederilor art. 28 alin. (1).
    (2) Sprijinul financiar se acorda sub forma de credite rambursabile fara dobanda, astfel:
    a) credit pentru productie si/sau distribuire;
    b) credit pentru dezvoltarea scenariului;
    c) credit pentru succes.
    (3) Creditele rambursabile, cu exceptia creditului pentru succes, se acorda exclusiv pe baza de concurs organizat de catre Oficiul National al Cinematografiei, astfel:
    a) pentru sprijinirea financiara a producerii si distribuirii de filme, sub forma de credite pentru productie si/sau distribuire;
    b) pentru sprijinirea financiara a agentilor economici producatori de film sau, individual, a autorilor, pentru pregatirea si realizarea de scenarii cinematografice, sub forma de credite pentru dezvoltarea scenariului.
    Art. 17
    (1) Concursurile pentru acordarea creditelor pentru productie si/sau distribuire si a creditelor pentru dezvoltarea scenariului se organizeaza de doua ori pe an.
    (2) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei desemneaza un juriu, diferit pentru fiecare sesiune de concurs, alcatuit din 5 persoane.
    (3) Desemnarea juriului se face in maximum 3 zile dupa expirarea termenului de prezentare a proiectelor pentru concurs.
    (4) Juriul isi desfasoara activitatea si delibereaza potrivit regulamentului si criteriilor aprobate de catre Consiliul Oficiului National al Cinematografiei.
    (5) Hotararile juriului se iau prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total de membri, urmand ca in argumentarea hotararii sale juriul sa redacteze o motivare scrisa in termen de 10 zile de la deliberare.
    (6) Hotararile juriului pot fi contestate in termen de 30 de zile de la comunicare la Consiliul Oficiului National al Cinematografiei.
    (7) Hotararile Consiliului Oficiului National al Cinematografiei pot fi contestate, potrivit legii, la instanta judecatoreasca competenta.
    (8) Acordarea creditului pentru dezvoltarea scenariului este conditionata de o scrisoare de intentie a unui agent economic producator de film, in care sa se precizeze intentia acestuia de achizitionare a dreptului de productie a filmului dupa scenariul realizat cu acest sprijin, la un pret cel putin egal cu valoarea creditului solicitat.
    Art. 18
    (1) Creditul pentru productie si/sau distribuire, acordat de catre Oficiul National al Cinematografiei producatorului sau distribuitorului de film, nu poate depasi 49% din valoarea totala a bugetului de cheltuieli al proiectului prezentat de solicitant.
    (2) Valoarea creditului acordat pentru un film nu poate depasi 20% din sumele alocate in acest scop din Fondul cinematografic national.
    (3) Creditul pentru productie si/sau distribuire se acorda exclusiv pentru proiectul de film prezentat la concurs si nu este transmisibil.
    (4) Oficiul National al Cinematografiei poate acorda, pe baza de concurs, si forme speciale de finantare din Fondul cinematografic national, astfel:
    a) pana la 75% din totalul bugetului necesar pentru productia unui film de debut, cu conditia sa nu depaseasca bugetul mediu al unui film realizat in anul precedent cu sprijinul Oficiului National al Cinematografiei;
    b) pana la 75% din totalul bugetului necesar pentru productia si distribuirea de filme experimentale, de scurtmetraj de fictiune, documentare sau de animatie.
    Art. 19
    (1) Persoana fizica sau juridica romana care solicita credite pentru productie si/sau distribuire ori credite pentru succes trebuie sa faca dovada unui aport direct la finantarea proiectului, in valoare de minimum 5% din bugetul total al productiei sau al distribuirii filmului, in numerar, in natura sau in servicii, la pretul pietei.
    (2) Acest aport poate fi sub forma de credite sau scrisoare de garantie bancara ori de garantii echivalente.
    (3) Creditul pentru productie si/sau distribuire ori creditul pentru succes se poate acorda numai o singura data pentru un film, la solicitarea reprezentantului autorizat al coproducatorilor.
    (4) Persoanele fizice sau juridice romane care solicita sprijin financiar sub forma de credit trebuie sa faca dovada ca au obtinut cesiunea drepturilor de realizare a adaptarii, ca opera derivata, obiect al solicitarii, iar in cazul agentilor economici producatori sau distribuitori de film, drepturile de exploatare exclusiva a filmului pentru care s-a solicitat acest sprijin, de la toti titularii de drepturi asupra acestuia, in conditiile legislatiei in materie.
    Art. 20
    (1) Atat creditul pentru productie si/sau distribuire, cat si creditul pentru succes se acorda pe baza unui contract incheiat intre Oficiul National al Cinematografiei si agentul economic producator sau distribuitor al filmului.
    (2) Contractul se incheie numai dupa verificarea dosarului financiar al proiectului de catre Oficiul National al Cinematografiei, dosar prin care trebuie sa se ateste faptul ca finantarea integrala a proiectului, atat ca surse, cat si ca termene, este pe deplin asigurata.
    (3) Creditul pentru dezvoltarea scenariului se atribuie pe baza de contract incheiat intre agentul producator de film sau autorul solicitant si Oficiul National al Cinematografiei.
    (4) Termenul de predare a scenariului, realizat cu ajutorul creditului pentru dezvoltarea scenariului, este de un an de la data acordarii acestuia.
    (5) Productia unui film realizat cu ajutorul creditului pentru productie si/sau distribuire ori al creditului pentru succes trebuie sa inceapa in termen de cel mult un an de la acordarea acestora, iar realizarea copiei standard nu trebuie sa depaseasca 3 ani de la aceasta data.
    (6) Creditul pentru productie si/sau distribuire si creditul pentru succes pot fi cumulate, cu conditia de a nu depasi in total 60% din cheltuielile de productie si distribuire.
    (7) In conditiile stabilite la alin. (6) solicitarea unui credit pentru productie si/sau distribuire se poate face numai in masura in care sumele cuvenite drept credit pentru succes nu acopera integral procentul de 60% .
    (8) In cazuri bine justificate Consiliul Oficiului National al Cinematografiei poate prelungi termenele prevazute la alin. (5).
    (9) In bugetele filmelor realizate cu sprijin financiar, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta trebuie sa fie prevazute, la cererea Oficiului National al Cinematografiei, primele pentru urmatoarele asigurari care se incheie de catre producatori cu societatile de asigurare specializate: asigurarea impotriva deteriorarii negativului filmului sau a benzii video; asigurarea de boala sau de deces pentru realizatorii principali, regizor, actorii principali sau altii asimilati acestora; asigurarea recuzitei, mobilierului si a decorului; asigurarea fata de terti; asigurarea sumelor in numerar. Oficiul National al Cinematografiei poate cere producatorului incheierea unei asigurari pentru terminarea filmului.
    Art. 21
    (1) Cota din Fondul cinematografic national ce poate fi acordata anual creditelor pentru succes nu poate depasi o treime din totalul sumelor ce constituie acest fond.
    (2) Creditul pentru succes se calculeaza prin stabilirea unei sume fixe pentru fiecare dintre spectatorii platitori ai unui film realizat in conditiile art. 28 alin. (1), daca filmul de referinta a avut cel putin 40.000 de spectatori platitori.
    (3) Cuantumul sumei acordate in conditiile alin. (2) se stabileste anual de catre Oficiul National al Cinematografiei.
    (4) La calcularea cuantumului creditului pentru succes se va lua in considerare numai numarul de spectatori platitori in sali de cinematograf sau in alte sali destinate unei vizionari cu public, definite si autorizate ca atare de catre Oficiul National al Cinematografiei.
    (5) Creditul pentru succes se acorda unui producator numai pentru producerea unui film nou, realizat in conditiile art. 28 alin. (1).
    (6) In cazul in care cota din Fondul cinematografic national, repartizata pentru anul respectiv, nu este suficienta pentru acoperirea cuantumului creditului pentru succes, cuvenit unui film in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sumele neacoperite vor fi transferate agentului economic din fondurile Oficiului National al Cinematografiei pentru anul urmator.
    Art. 22
    (1) Oficiul National al Cinematografiei poate lua in considerare, cu avizul Consiliului Oficiului National al Cinematografiei, si alte forme de sprijin financiar din surse extrabugetare pentru realizarea scopurilor sale, in conformitate cu dispozitiile art. 5.
    (2) Oficiul National al Cinematografiei poate utiliza fondurile extrabugetare aflate la dispozitia sa si pentru efectuarea cheltuielilor de capital, de personal, de materiale si de servicii, necesare pentru indeplinirea atributiilor si responsabilitatilor ce ii revin potrivit dispozitiilor art. 5 si 6.
    Art. 23
    (1) Creditele acordate in conditiile prezentei ordonante de urgenta se ramburseaza Oficiului National al Cinematografiei din veniturile obtinute prin utilizarea ori exploatarea scenariului sau a filmului, realizate cu aceste credite.
    (2) Beneficiarii creditelor pentru productie si/sau distribuire, precum si ai creditelor pentru succes garanteaza cu o cota procentuala din veniturile provenite din exploatarea filmului, corespunzatoare participarii Oficiului National al Cinematografiei la bugetul de productie si distribuire al filmului respectiv.
    (3) Creditul pentru dezvoltarea scenariului se garanteaza de catre beneficiar cu partea din veniturile obtinute prin cesionarea drepturilor asupra scenariului, corespunzatoare participarii Oficiului National al Cinematografiei la realizarea acestuia.
    (4) Obligatia de rambursare se stinge dupa trecerea a 10 ani de la data inceperii utilizarii sau exploatarii scenariului ori, dupa caz, a filmului.
    (5) Suma ramasa nerambursata dupa aceasta data se ia in calcul la determinarea profitului impozabil al agentului economic care beneficiaza de acest credit.
    (6) In cazul in care un agent economic, persoana fizica sau juridica, contribuie la producerea sau distribuirea unui film cu mai mult de 10% din buget, recuperarea acestei contributii se face cu prioritate.
    Art. 24
    (1) Beneficiarii creditelor pentru productie si/sau distribuire, precum si ai creditelor pentru succes au obligatia de a transfera Oficiului National al Cinematografiei, din veniturile realizate prin exploatarea filmului, sumele corespunzatoare cotei procentuale de participare a Oficiului National al Cinematografiei la bugetul de productie si distribuire al filmului respectiv.
    (2) Transferul sumelor mentionate la alin. (1) se face pana in ultima zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care s-a realizat venitul.
    Art. 25
    (1) Proprietatea asupra negativului, precum si toate drepturile de exploatare a filmului apartin producatorului, inclusiv in situatia in care acesta a beneficiat de sprijin financiar de la Oficiul National al Cinematografiei.
    (2) In termen de 30 de zile de la finalizarea copiei standard, negativul si materialele primare ale filmului realizat cu sprijinul financiar al Oficiului National al Cinematografiei se vor depune intr-un laborator de prelucrare a peliculei, acceptat atat de Oficiul National al Cinematografiei, cat si de producator, pe numele producatorului sau al producatorilor, dupa caz, si al Oficiului National al Cinematografiei, costurile depunerii fiind suportate de catre producator. Pentru filmele 100% productie romaneasca, dupa 3 ani de la premiera materialele prevazute mai sus se vor depune, in aceleasi conditii, la Arhiva Nationala de Filme, costurile fiind suportate de producator. Negativul se va inapoia producatorului o data cu restituirea integrala a sumelor acordate.
    Art. 26
    Nu pot beneficia de credite pentru productie si/sau distribuire ori de credite pentru dezvoltarea scenariului:
    a) membrii juriilor, pentru sesiunea de concurs la care au fost desemnati;
    b) presedintele si vicepresedintele Oficiului National al Cinematografiei;
    c) personalul care isi desfasoara activitatea in cadrul Oficiului National al Cinematografiei.
    Art. 27
    (1) Prin venituri, in sensul prezentei ordonante de urgenta, se intelege totalitatea sumelor incasate de agentul economic, producator al filmului, din utilizarea sau exploatarea scenariului ori a filmului, dupa caz, pe plan intern si international, pentru exploatarea in cinematografe sau in alte sali destinate vizionarii cu public, prin organismele de televiziune sau prin distribuitorii de programe prin cablu, precum si din drepturile de exploatare separata pentru muzica, coloana sonora, scenariu sau text, prin producerea de publicatii, fonograme, casete audio si video, alte opere derivate, obiecte, jocuri si altele asemenea, care folosesc, ca opera preexistenta sau ca sursa, filmul respectiv si ale caror drepturi de exploatare au fost obtinute de agentul economic producator, cu respectarea legislatiei in materia dreptului de autor si a drepturilor conexe.
    (2) Agentul economic care produce sau distribuie un film cu sprijinul financiar al Oficiului National al Cinematografiei este obligat sa evidentieze separat in contabilitatea sa veniturile si cheltuielile pentru acest film si sa raporteze periodic veniturile realizate din utilizarea si exploatarea acestuia.
    (3) Raportarea se va face, in primul an de exploatare, lunar, pana la data de 25 a lunii curente pentru luna anterioara, apoi trimestrial, pana la implinirea termenului de 3 ani, si apoi anual, pana la implinirea termenului de 10 ani.
    (4) Nerespectarea de catre agentul economic producator a prevederilor art. 23 si 24 privind rambursarea sprijinului acordat, conform prezentei ordonante de urgenta, atrage rezilierea contractului de creditare si obligarea la restituirea, in termen de maximum 30 de zile, a sumelor acordate ca sprijin financiar.
    Art. 28
    (1) Pot beneficia de credite persoanele fizice sau juridice romane care prezinta proiecte de film sau de scenariu ce indeplinesc cel putin doua dintre urmatoarele conditii:
    a) cel putin 2 dintre autorii filmului (scenarist, regizor sau compozitor), jumatate din numarul actorilor din rolurile principale, jumatate din numarul tehnicienilor si jumatate din numarul muncitorilor sa fie cetateni romani;
    b) filmarile sa aiba loc, in proportie de doua treimi, in Romania, cu exceptia filmarilor in studio, care trebuie efectuate integral in Romania; in cazul in care subiectul filmului impune altfel, compensarea se face prin alte servicii de specialitate efectuate in Romania, cum sunt: montaj, sonorizare, lucrari de laborator, precum si alte operatiuni tehnice;
    c) in cazul coproductiilor, partea romana trebuie sa aiba o cota de participare de minimum 51% din bugetul filmului, fara a include in acesta costurile pentru scenariu, muzica, regie, producator si interpretii principali, cu exceptia productiilor realizate in cadrul programelor Consiliului Europei, ale Comisiei Europene si ale organismelor subordonate acestora.
    (2) Detalierea conditiilor prevazute la alin. (1) se stabileste de catre Consiliul Oficiului National al Cinematografiei.
    (3) Nu pot beneficia de creditele acordate de Oficiul National al Cinematografiei:
    a) filmele care propaga defaimarea tarii sau a natiunii ori care incita la razboi de agresiune, la ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa, la discriminare pe criterii etnice, religioase sau de sex, la separatism teritorial;
    b) filmele care prejudiciaza demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si dreptul la propria imagine;
    c) filmele care au ca scop incitarea directa sau indirecta la violenta publica;
    d) filmele cu continut obscen, contrar bunelor moravuri;
    e) filmele care, potrivit clasificarii Oficiului National al Cinematografiei, au interdictie de vizionare pentru minori.
    Art. 29
    Agentii economici care beneficiaza de sprijin financiar din partea Oficiului National al Cinematografiei pentru realizarea unui film au obligatia de a preda Arhivei Nationale de Film o copie a acestuia, in limba romana, pe suportul pe care a fost realizata versiunea originala, in termen de 60 de zile de la data finalizarii copiei standard.
    Art. 30
    Nepredarea copiei filmului la Arhiva Nationala de Filme in termenul prevazut la art. 29 se sanctioneaza cu plata unei penalitati reprezentand 0,5% din valoarea bugetului aprobat filmului.
    Art. 31
    In sensul prezentei ordonante de urgenta, personalul cinematografic este constituit din persoanele care participa, sub forma artistica sau tehnica, la organizarea productiei cinematografice, personalul laboratoarelor cinematografice, precum si personalul angajat in distributia si exploatarea filmului.
    Art. 32
    Persoanele fizice si juridice care produc, comercializeaza sau difuzeaza in sali de cinematograf ori in alte sali destinate vizionarii cu public, definite ca atare si autorizate de catre Oficiul National al Cinematografiei, filme pe orice fel de suport sau care desfasoara orice alte activitati in domeniul cinematografiei au obligatia sa se inregistreze la Registrul cinematografiei si sa obtina autorizatie de functionare.
    Art. 33
    (1) Desfasurarea unor activitati de natura celor prevazute la art. 32 fara autorizatie de functionare eliberata de Registrul cinematografiei se sanctioneaza cu suspendarea activitatii si cu plata unei penalitati cuprinse intre 5 milioane lei si 25 milioane lei.
    (2) Impotriva sanctiunilor prevazute la alin. (1) agentul economic nemultumit se poate adresa cu plangere la judecatoria in a carei raza teritoriala isi are sediul.
    Art. 34
    (1) Agentii economici care au ca obiect de activitate exploatarea filmelor pe orice fel de suport, in sali de cinematograf sau in alte sali destinate vizionarii cu public, au obligatia sa difuzeze filme, produse in conditiile art. 28 alin. (1), in proportie de minimum 5% din totalul anual al orelor de proiectie.
    (2) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) se penalizeaza cu 10 milioane lei pentru fiecare ora nedifuzata.
    (3) Constatarea situatiilor prevazute in prezentul articol se face de catre imputerniciti ai Oficiului National al Cinematografiei, care aplica si penalitatile.
    (4) Impotriva constatarilor si penalitatilor aplicate agentii economici se pot adresa cu plangere la judecatoriile in a caror raza teritoriala isi au sediul.
    Art. 35
    (1) Sumele provenite din aplicarea penalitatilor se fac venit la bugetul Oficiului National al Cinematografiei si se utilizeaza in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Cuantumul si procentele de aplicare a penalitatilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta pot fi actualizate periodic, la propunerea Oficiului National al Cinematografiei, prin hotarare a Guvernului.
    Art. 36
    In scopul dezvoltarii cinematografiei romanesti, consiliile locale si alte autoritati publice sprijina, in limitele competentei lor, construirea de noi cinematografe, cu unul sau mai multe ecrane, prin alocarea de fonduri ori prin inchirierea sau concesionarea de terenuri adecvate pentru persoanele care doresc sa investeasca in acest domeniu.
    Art. 37
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Centrul National al Cinematografiei, care se desfiinteaza, va asigura predarea-preluarea patrimoniului si a intregii activitati de catre Oficiul National al Cinematografiei.
    (2) Personalul de specialitate existent la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta in cadrul Centrului National al Cinematografiei va fi preluat, prin transfer, de catre Oficiul National al Cinematografiei.
    Art. 38
    (1) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Arhiva Nationala de Filme trece in subordinea Ministerului Culturii.
    (2) Reorganizarea si functionarea Arhivei Nationale de Filme se vor face prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului culturii.
    Art. 39
    Pentru agentii economici care realizeaza filme finantate cu capital integral privat depunerea unei copii la Arhiva Nationala de Filme nu este obligatorie.
    Art. 40
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Oficiul National al Cinematografiei va elabora si va supune spre aprobare Guvernului normele si instructiunile necesare pentru punerea in aplicare a prevederilor acesteia.
    (2) Pentru nerespectarea obligatiilor prevazute in normele ce vor fi elaborate de Oficiul National al Cinematografiei, potrivit art. 6 lit. d), cu privire la Registrul cinematografiei, Guvernul va stabili, o data cu aprobarea acestora, si cuantumul contraventiilor si regimul de aplicare a acestora.
    Art. 41
    In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Oficiul National al Cinematografiei va prezenta Guvernului propuneri pentru reorganizarea activitatii regiilor autonome si a societatilor comerciale cu capital de stat din domeniul productiei, distributiei, difuzarii filmului si al prelucrarii peliculei.
    Art. 42
    (1) In scopul integrarii europene Oficiul National al Cinematografiei, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si cu Ministerul Finantelor, va actiona, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru inscrierea Romaniei in programele specializate ale Uniunii Europene EURIMAGES, precum si in alte organisme si programe internationale, inclusiv pentru unitatile subordonate.
    (2) Taxele de inscriere, precum si plata contributiei anuale aferente se vor asigura din bugetul de stat prin Oficiul National al Cinematografiei.
    Art. 43
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Decretul lege nr. 80/1990 privind organizarea activitatii cinematografice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 27 din 10 februarie 1990, precum si orice alte dispozitii contrare.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 67/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 67 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 67/1997
Legea 34 2003
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/1997 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei si constituirea Fondului cinematografic national
Legea 630 2002
Legea cinematografiei
Hotărârea 807 2001
privind organizarea si functionarea Centrului National al Cinematografiei
OUG 9 2001
privind unele masuri in domeniile culturii si artei, cultelor, cinematografiei si dreptului de autor
OUG 152 2000
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/1997 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei si constituirea Fondului cinematografic national
Legea 22 1999
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/1997 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei si constituirea Fondului cinematografic national
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu