E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 3 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 5 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 6 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 adauga dupa articolul 6 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 7 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 8 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 9 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 10 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 12 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 13 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 17 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 adauga dupa articolul 17 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 18 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 19 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 20 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 21 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 22 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 23 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 24 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 25 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 26 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 28 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 32 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 33 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 adauga dupa articolul 33 din actul OUG 67 1997
Articolul 1 din actul OUG 152 2000 modifica articolul 34 din actul OUG 67 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 152 din  5 octombrie 2000

pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/1997 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei si constituirea Fondului cinematografic national

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 517 din 20 octombrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/1997 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Cinematografiei si constituirea Fondului cinematografic national, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 282 din 18 iunie 1999, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Oficiul National al Cinematografiei este condus de un presedinte si de un vicepresedinte. Presedintele si vicepresedintele sunt numiti in functii de primul-ministru. In structura Oficiului National al Cinematografiei va fi prevazut si postul de secretar general, numit in functie pe baza de concurs sau de examen."
    2. La articolul 5, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Patrimoniul cinematografiei nationale, aflat in administrarea Oficiului National al Cinematografiei, este format din:
    a) cinematografele aflate in administrarea Oficiului National al Cinematografiei prin intermediul Regiei Autonome a Distributiei si Exploatarii Filmelor - Romania - Film Bucuresti;
    b) drepturile de exploatare a filmelor romanesti de toate genurile (lungmetraj, scurtmetraj, filme documentare, filme de animatie), realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat sau de la bugetele unitatilor cinematografice de stat;
    c) materialele ramase in urma finalizarii productiilor realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat sau de la bugetele unitatilor cinematografice de stat, care pot fi utilizate in producerea de noi filme, cum ar fi: obiecte de recuzita, mobilier, costume, arme, decoruri sau elemente de decor achizitionate ori confectionate pe costurile filmelor respective, aflate in orice loc de depozitare;
    d) materialele nemontate ale filmelor documentare si de animatie, negativul si materialele primare ale acestora, realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat sau de la bugetele unitatilor cinematografice de stat aflate in administrarea Arhivei Nationale de Filme."
    3. La articolul 6, dupa litera m) se introduc literele n) si o) cu urmatorul cuprins:
    "n) asigura resursele financiare necesare pentru intretinerea, conservarea, restaurarea, reconditionarea si exploatarea filmelor, precum si a altor bunuri care fac parte din patrimoniul cinematografiei nationale;
    o) acorda sprijin financiar - sub forma de credit rambursabil fara dobanda - pentru producerea si/sau distribuirea filmelor romanesti. Oficiul National al Cinematografiei acorda sprijin financiar nerambursabil din veniturile extrabugetare si pentru conservarea patrimoniului cinematografic national."
    4. Dupa articolul 6 se introduce articolul 6^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 6^1
    (1) Pot beneficia de sprijin financiar acordat potrivit art. 6 lit. o) persoanele fizice sau juridice romane care prezinta proiecte de film sau de scenariu care indeplinesc cel putin doua dintre urmatoarele conditii:
    a) cel putin doi dintre autorii filmului (scenarist, regizor sau compozitor), jumatate din numarul actorilor din rolurile principale, jumatate din numarul tehnicienilor si jumatate din numarul muncitorilor sa fie cetateni romani;
    b) filmarile sa aiba loc, in proportie de doua treimi, in Romania; in cazul in care subiectul filmului impune altfel, compensarea se face prin alte servicii de specialitate efectuate in Romania, cum sunt: montaj, sonorizare, lucrari de laborator, precum si alte operatiuni tehnice;
    c) in cazul coproductiilor care nu indeplinesc conditiile prevazute la lit. a), pot beneficia de sprijin financiar coproductiile cu doi coproducatori, in care partea romana are o cota de participare de minimum 30% din bugetul filmului ori o contributie majoritara la coproductiile cu trei coproducatori, fara a include in buget costurile pentru scenariu, regizor, producator executiv, compozitor si interpret principal. In cazul coproductiilor din cea de-a doua categorie, realizate in cadrul programelor europene Eurimages, Media II etc., cota partii romane poate fi mai mica, in conformitate cu aceste programe. Coproductiile care indeplinesc conditiile prevazute la lit. a) si b), indiferent de marimea contributiei partii romane, pot beneficia integral de sprijin financiar. De asemenea, pot beneficia de sprijin financiar si productiile cu capital integral strain, daca indeplinesc conditiile prevazute la lit. a) si b).
    (2) Detalierea conditiilor prevazute la alin. (1) se stabileste de Consiliul Oficiului National al Cinematografiei."
    5. La articolul 7, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei este alcatuit din presedintele, vicepresedintele Oficiului National al Cinematografiei si 15 membri."
    6. La articolul 7, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In cadrul Consiliului Oficiului National al Cinematografiei 13 membri sunt numiti de presedintele Oficiului National al Cinematografiei dintr-un numar de doua propuneri pentru fiecare loc, formulate de urmatoarele persoane juridice:
    a) Uniunea Cineastilor din Romania - 2 membri; alte asociatii si uniuni ale creatorilor - un membru;
    b) societatile comerciale care au ca obiect de activitate exploatarea filmelor in salile de cinematograf - 2 membri;
    c) societatile comerciale a caror activitate principala este productia de film - 3 membri;
    d) societatile comerciale a caror activitate principala este distribuirea de film - 2 membri;
    e) Societatea Romana de Televiziune - un membru;
    f) societatile de televiziune private, pe unde hertziene, cu transmisie terestra sau prin satelit, si societatile de televiziune prin cablu - 2 membri;"
    7. La articolul 7, dupa alineatul (5) se introduce alineatul (6) cu urmatorul cuprins:
    "(6) Agentii economici prevazuti la alin. (3) lit. b) - d) si f), care au ca asociati actionari sau structuri de conducere formate din aceleasi persoane fizice sau juridice, nu pot face propuneri decat pentru un membru al consiliului, indiferent de domeniul in care isi desfasoara activitatea."
    8. La articolul 8, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Mandatul membrilor Consiliului Oficiului National al Cinematografiei este de 2 ani; membrii consiliului nu pot sa exercite mai mult de doua mandate, care pot fi succesive."
    9. La articolul 9, litera f) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "f) stabilirea strategiei, a principiilor si a prioritatilor de alocare a sumelor din Fondul cinematografic national pentru sprijinul productiei si/sau distribuirii filmului romanesc, precum si pentru conservarea patrimoniului cinematografic national."
    10. La articolul 10, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Consiliul Oficiului National al Cinematografiei stabileste componenta comisiilor de acordare a sprijinului financiar pentru productia si distribuirea filmului romanesc."
    11. La articolul 12, litera c) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "c) o contributie de 1,5% din pretul de vanzare cu ridicata al casetelor video inregistrate, care se adauga la pretul acestora, platibile de agentul economic care face vanzarea catre public si care este autorizat ca atare. Agentii economici distribuitori angro de casete video inregistrate sunt obligati sa transmita Oficiului National al Cinematografiei, pentru vanzarile efectuate, liste cu contractele de vanzare, cuprinzand valoarea acestora, precum si denumirea agentilor economici cumparatori, pana la data de 25 a lunii in curs pentru luna anterioara;"
    12. La articolul 12, litera d) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "d) o contributie de 3% din pretul minutelor de publicitate platite pentru difuzare de agentiile de publicitate sau de un alt agent economic pentru cumpararea acestor minute de publicitate direct de la Societatea Romana de Televiziune si de la posturile de televiziune private cu difuzare pe cale radioelectrica sau prin satelit ori indirect de la orice agent economic vanzator de minute de publicitate pentru aceste televiziuni, care se adauga la acest pret. Agentiile de publicitate sau agentii economici care cumpara aceste minute sunt obligati sa transmita Oficiului National al Cinematografiei lista cu contractele de cumparare a minutelor de publicitate, cuprinzand valoarea acestora, precum si denumirea agentilor economici vanzatori, pana la data de 25 a lunii in curs pentru luna anterioara. Obligatia de a plati aceasta contributie revine agentiei de publicitate sau agentului economic cumparator al acestor minute. In cazul in care cumpararea acestor minute se face prin sistem barter in vederea realizarii unei productii sau in alte scopuri, valoarea de 3% se calculeaza plecand de la valoarea barterului respectiv, iar obligatia de plata revine agentului economic care realizeaza productia finantata prin acest barter;"
    13. La articolul 12, litera f) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "f) o contributie din incasarile provenite din difuzarea filmelor pe orice fel de suport, in cinematografe sau in alte spatii destinate vizionarii cu public, al carei cuantum este de 8% pentru toate filmele, cu exceptia filmelor care au interdictie de vizionare pentru minori care este de 20% . Aceasta contributie se plateste in procente egale de 50% de catre distribuitori si exploatanti;"
    14. La articolul 12, litera h) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "h) cesiunea drepturilor de exploatare a filmelor romanesti realizate cu finantare integrala de la bugetul de stat sau de la bugetele unitatilor cinematografice de stat, produse inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, cu respectarea legislatiei privind dreptul de autor si drepturile conexe;"
    15. La articolul 12, litera k) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "k) exploatarea, comercializarea sau inchirierea obiectelor de recuzita, a armelor, decorurilor sau a elementelor de decor care au fost achizitionate ori confectionate si contabilizate pe costuri in timpul productiei filmelor finantate integral de la bugetul de stat sau de la bugetele unitatilor cinematografice de stat si realizate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, cu respectarea legislatiei privind dreptul de autor;"
    16. La articolul 12, litera l) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "l) o taxa de 0,5% din bugetul aferent filmarilor in Romania, achitata de producator sau de reprezentantul delegat al acestuia, pentru autorizarea echipelor straine de catre Oficiul National al Cinematografiei. In cazul in care filmarile in Romania sunt asigurate de un prestator autohton autorizat, acesta are responsabilitatea de a achita taxa de 0,5% aplicabila filmarilor realizate pe teritoriul Romaniei. Se considera prestari de servicii si coproductiile la care aportul in numerar al partii romane este mai mic de 5% din valoarea costurilor definitive ale filmarilor realizate pe teritoriul Romaniei;"
    17. La articolul 12, litera m) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "m) o contributie de 2% aplicata asupra veniturilor realizate lunar de agentii economici prin incasarea taxelor de abonament platite pentru receptia prin cablu a emisiunilor de televiziune;"
    18. La articolul 12, dupa litera m) a alineatului (1) se introduce litera n) cu urmatorul cuprins:
    "n) alte activitati realizate direct de Oficiul National al Cinematografiei."
    19. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Contributiile prevazute la art. 12 alin. (1) lit. d) si e) se pot reduce cu 50% la solicitarea posturilor de televiziune sau a agentilor economici vanzatori ori cumparatori ai acestor minute, cu obligatia de a utiliza integral sumele provenite din aceasta reducere pentru participarea directa la productia unor filme realizate cu sprijinul financiar al Oficiului National al Cinematografiei, in conditiile prevazute la art. 6^1 alin. (1), si destinate proiectarii in cinematografe sau in alte sali destinate vizionarii cu public, indiferent de suportul pe care se produc sau se difuzeaza.
    (2) Solicitarea reducerii prevazute la alin. (1) va insotita de urmatoarele documente:
    a) un contract ferm de coproductie sau de finantare, cu titlu executoriu, pentru filmul la care se solicita reducerea, cu indicarea titlului filmului si a cuantumului participarii agentului economic solicitant al reducerii la productia respectiva;
    b) bugetul filmului pentru care s-a solicitat reducerea, cuprinzand planificarea calendaristica si financiara, cu indicarea cuantumului si a termenelor de plata a contributiei solicitantului reducerii.
    (3) Aprobarea cererii de reducere se comunica in scris de catre Oficiul National al Cinematografiei solicitantilor, iar sumele rezultate din aceste reduceri se vor vira de catre agentiile de publicitate sau de agentii economici cumparatori de minute de publicitate direct catre posturile de televiziune sau catre agentii economici solicitanti ai reducerii, in urma unei notificari scrise din partea Oficiului National al Cinematografiei.
    (4) Contributia prevazuta la art. 12 alin. (1) lit. f) se poate reduce cu 50% la solicitarea agentului economic platitor, cu obligatia de a utiliza integral sumele provenite din aceasta reducere pentru avansurile de distribuire sau pentru difuzarea si promovarea unui film realizat cu sprijinul financiar al Oficiului National al Cinematografiei, in conditiile prevazute la art. 6^1 alin. (1).
    (5) Reducerile prevazute la alin. (4) se acorda numai in cazul in care solicitantul prezinta Oficiului National al Cinematografiei pana in ziua de 25 a ultimei luni din trimestru bugetul de cheltuieli pentru filmele care urmeaza sa fie promovate, distribuite sau exploatate in trimestrul urmator.
    (6) In cazul in care reducerea acordata potrivit alin. (1) si (4) nu a fost utilizata in totalitate pana la data de 31 decembrie a anului in curs, conform aprobarii Oficiului National al Cinematografiei, suma ramasa disponibila, inclusiv majorarile si penalizarile calculate potrivit prezentei ordonante de urgenta de la data aprobarii reducerii, va fi virata Oficiului National al Cinematografiei pana la data de 25 ianuarie a anului urmator celui in care s-a solicitat reducerea, dupa cum urmeaza:
    a) de catre posturile de televiziune si de agentii vanzatori si/sau cumparatori de minute de publicitate pentru contributiile prevazute la art. 12 alin. (1) lit. d) si e);
    b) de catre distribuitorii sau exploatantii beneficiari ai reducerii pentru contributiile prevazute la art. 12 alin. (1) lit. f)."
    20. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Sumele gestionate de Oficiul National al Cinematografiei prin Fondul cinematografic national vor fi utilizate cu prioritate pentru acordarea de sprijin financiar sub forma de credit rambursabil fara dobanda producatorilor si/sau distribuitorilor de filme de toate genurile: scurtmetraj si lungmetraj de fictiune, documentar, film experimental sau de animatie, pe orice fel de suport, cu conditia ca filmul sa fie realizat potrivit prevederilor art. 6^1 alin. (1).
    (2) Sprijinul financiar selectiv sub forma de credit rambursabil fara dobanda se poate acorda pentru filme, indiferent de suport, destinate proiectiei in cinematografe sau in alte spatii destinate vizionarii cu public, in urmatoarele situatii:
    a) pentru productia de filme de lung metraj a caror durata depaseste 60 de minute;
    b) pentru rescrierea scenariului;
    c) pentru debut regizoral;
    d) pentru filme a caror durata de proiectie este mai mica de 60 de minute, indiferent de gen, inclusiv pentru proiecte de diploma ale studentilor din invatamantul de profil;
    e) pentru distribuirea de filme;
    f) pentru succes.
    (3) Sprijinul financiar selectiv sub forma de credit se poate acorda de Oficiul National al Cinematografiei pe baza avizului comisiilor pentru sprijin financiar selectiv pentru productie si/sau distribuire. El se acorda o singura data pentru acelasi proiect.
    (4) Cererile pentru sprijin financiar selectiv sub forma de credit pentru productia de film pot fi depuse de catre scenaristi, regizori scenaristi sau de producatori, cu conditia ca acestia sa aiba cetatenia romana sau sa fie cetateni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ori sa aiba statut de rezident in Romania sau sa aiba sediul social in Romania ori intr-un stat membru al Uniunii Europene.
    (5) Sumele ce se constituie in sprijin financiar din Fondul cinematografic national nu pot fi cheltuite decat pe teritoriul Romaniei."
    21. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Sprijinul financiar selectiv sub forma de credit se poate acorda de catre comisiile de sprijin financiar selectiv pentru productie si/sau distribuire in doua sesiuni pe an.
    (2) Comisiile pentru acordarea sprijinului financiar selectiv pentru productie si/sau distribuire sunt compuse fiecare din cate 7 membri titulari si 3 membri supleanti si sunt alcatuite din presedinte, vicepresedinte si 5 membri. Ele sunt desemnate de Consiliul Oficiului National al Cinematografiei pe o perioada de un an. Membrii comisiei pentru acordarea sprijinului financiar selectiv pentru productie sunt numiti dintre:
    a) producatori cu experienta in productia de film pe orice fel de suport;
    b) scenaristi;
    c) regizori;
    d) distribuitori cu activitate in domeniu de cel putin 3 ani;
    e) critici de film.
    Comisia pentru acordarea sprijinului financiar selectiv sub forma de credit pentru distribuire va fi stabilita de Consiliul Oficiului National al Cinematografiei.
    (3) Inaintea inceperii dezbaterilor membrii comisiei pentru acordarea sprijinului financiar selectiv vor depune la Oficiul National al Cinematografiei o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca nici ei, nici rudele lor pana la gradul al doilea inclusiv nu au legatura direct sau indirect cu solicitantii creditelor. Comisia isi desfasoara activitatea si delibereaza potrivit regulamentului si criteriilor aprobate de Consiliul Oficiului National al Cinematografiei. Hotararile comisiei se iau prin vot deschis cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor, urmand ca pentru argumentarea hotararii sale comisia sa redacteze o motivare scrisa in termen de 10 zile de la deliberare. Hotararile comisiei pot fi contestate, in termen de 30 de zile de la comunicare, la Consiliul Oficiului National al Cinematografiei.
    (4) Evaluarea proiectelor pentru acordarea sprijinului financiar selectiv sub forma de credit pentru productie se face in doua etape:
    a) in prima etapa comisia prevazuta la alin. (2) evalueaza si selecteaza scenariile prezentate. Hotararea comisiei se comunica solicitantilor printr-o scrisoare care certifica selectarea proiectului pentru acordarea sprijinului financiar de catre Oficiul National al Cinematografiei. Aceasta hotarare este valabila 12 luni; daca in acest interval finantarea filmului nu a putut fi realizata, hotararea comisiei isi pierde valabilitatea. In cazuri bine motivate Oficiul National al Cinematografiei poate prelungi acest termen cu inca un an;
    b) in a doua etapa o comisie financiara compusa din presedintele Oficiului National al Cinematografiei, presedintii de comisii, cate un specialist din domeniul productiei, distribuirii si exploatarii de filme studiaza dosarul de finantare si decide procentul de sprijin financiar.
    (5) Modalitatile de plata ca si cele de rambursare sunt precizate printr-un contract semnat de presedintele Oficiului National al Cinematografiei si producator.
    (6) Hotararile comisiei pentru acordarea sprijinului financiar selectiv pot fi contestate in termen de 30 de zile de la comunicare la Consiliul Oficiului National al Cinematografiei."
    22. Dupa articolul 17 se introduce articolul 17^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 17^1
    (1) Sprijinul financiar pentru distribuirea de filme romanesti se poate acorda societatilor de distribuire de filme, care au autorizatie de functionare eliberata de Oficiul National al Cinematografiei.
    (2) Sprijinul financiar pentru distribuirea de filme poate fi acordat unei societati de distribuire de filme, in vederea asigurarii distribuirii proiectelor de film finantate de Oficiul National al Cinematografiei, in urmatoarele situatii:
    a) pentru copiile de tiraje al caror numar este stabilit pe baza bugetului de distribuire aprobat de comisia pentru acordarea sprijinului financiar selectiv pentru distribuire;
    b) pentru campania de promovare a proiectelor de film finantate de Oficiul National al Cinematografiei."
    23. La articolul 18, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Sumele reprezentand sprijin financiar pentru productie sunt alocate in urmatoarele cuantumuri:
    a) pentru filmele de lung metraj de fictiune suma totala nu poate depasi 65% din valoarea devizului si se acorda in doua etape: in prima etapa, o suma reprezentand pana la 49% din valoarea devizului, iar in a doua etapa, diferenta pana la suma totala aprobata, in urma unui audit financiar care sa certifice corecta folosire a sumei acordate in prima etapa;
    b) pentru filmele de debut, precum si pentru filmele documentare, de animatie si de scurt metraj suma totala nu poate depasi 85% din valoarea devizului si se acorda in doua etape: in prima etapa, o suma reprezentand pana la 75% din valoarea devizului, iar in a doua etapa, diferenta pana la suma totala aprobata, in urma unui audit financiar care sa certifice corecta folosire a sumei acordate in prima etapa."
    24. La articolul 18, dupa alineatul (4) se introduc alineatele (5), (6), (7), (8) si (9) cu urmatorul cuprins:
    "(5) In cazuri exceptionale, altele decat cele prevazute la alin. (4), in care se constata incapacitatea producatorului de a termina filmul, Consiliul Oficiului National al Cinematografiei poate aproba acordarea unei finantari cu depasirea procentului prevazut la alin. (1).
    (6) In situatia prevazuta la alin. (5), negativul filmului trece in proprietatea statului roman si in administrarea Oficiului National al Cinematografiei.
    (7) Atunci cand depasirea procentului prevazut la alin. (1) este determinata de incalcarea clauzelor contractuale de catre beneficiarul creditului sau de catre un coproducator al acestuia, Oficiul National al Cinematografiei poate prelua productia filmului sau poate desemna prin licitatie un alt producator pentru finalizarea filmului.
    (8) In situatia prevazuta la alin. (7) Oficiul National al Cinematografiei este obligat sa recupereze cu prioritate sumele acordate sub forma de credit beneficiarului initial.
    (9) Contributia beneficiarului initial al creditului va fi recuperata de acesta numai dupa achitarea integrala a datoriei catre Oficiul National al Cinematografiei."
    25. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Persoana fizica sau juridica romana care solicita sprijinul financiar sub forma de credit pentru productie si/sau distribuire ori pentru succes trebuie sa faca dovada unui aport propriu la finantarea proiectului, in valoare de minimum 5% din bugetul total al productiei sau al distribuirii filmului, din care o cota-parte trebuie sa fie in numerar sau scrisoare de garantie bancara. Cota-parte se stabileste anual de Oficiul National al Cinematografiei in functie de evolutia situatiei agentilor economici producatori sau distribuitori.
    (2) Prima rata a sprijinului financiar pentru productie si/sau distribuire se plateste numai dupa prezentarea documentelor justificative privind cheltuirea cotei-parti prevazute la alin. (1).
    (3) Solicitantii sprijinului financiar trebuie sa faca dovada ca au obtinut cesiunea drepturilor de realizare a adaptarii, ca opera derivata, iar in cazul distribuitorilor de film, drepturile exclusive pentru exploatarea filmului de la toti titularii de drepturi."
    26. La articolul 20, alineatele (1), (2), (5) si (9) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) Realizarea copiei-standard nu trebuie sa depaseasca 24 de luni de la incheierea contractului dintre Oficiul National al Cinematografiei si producator. In cazuri bine justificate Oficiul National al Cinematografiei, in urma unui raport documentat, poate prelungi termenul de finalizare a productiei cu inca un an.
    (2) Contractul de acordare a sprijinului financiar va prevedea ca Oficiul National al Cinematografiei sa poata suspenda efectuarea platilor sau, dupa caz, sa rezilieze unilateral contractul in una dintre urmatoarele situatii:
    a) beneficiarul sprijinului financiar nu prezinta situatia cheltuielilor efectuate si documentele justificative corespunzatoare in termen de maximum 15 zile de la data solicitarii scrise, adresata de Oficiul National al Cinematografiei;
    b) cofinantatorii filmului nu isi respecta obligatiile contractuale;
    c) se constata ca beneficiarul sprijinului financiar nu indeplineste una sau mai multe dintre prevederile art. 19;
    d) sprijinul financiar nu este utilizat timp de 6 luni de la data incheierii contractului.
    ........................................................................
    (5) Productia unui film realizat cu ajutorul creditului pentru productie ori al creditului pentru distribuire sau pentru succes trebuie sa inceapa in termen de cel mult 6 luni de la acordarea acestuia, iar realizarea copiei standard nu trebuie sa depaseasca 2 ani de la aceasta data.
    ........................................................................
    (9) In bugetele filmelor realizate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta vor fi prevazute in mod obligatoriu primele pentru urmatoarele asigurari:
    a) asigurarea pentru acoperirea costurilor refilmarii, in cazul deteriorarii sau al disparitiei negativului filmului ori a benzii video originale;
    b) asigurarea pentru acoperirea cheltuielilor de refilmare sau de terminare a filmului in caz de boala sau de deces pentru realizatorii principali: regizor, actorii principali sau altii asimilati acestora;
    c) asigurarea recuzitei, a mobilierului si a decorului la valoarea de inlocuire;
    d) asigurarea fata de terti;
    e) asigurarea sumelor in numerar;
    f) asigurarea pentru terminarea filmului, la solicitarea Oficiului National al Cinematografiei;"
    27. La articolul 20, dupa alineatul (9) se introduce alineatul (10) cu urmatorul cuprins:
    "(10) Asigurarile prevazute la alin. (9) vor fi incheiate cu societati de asigurare specializate."
    28. La articolul 21, alineatele (1), (2) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) Sumele acordate anual din Fondul cinematografic national creditelor pentru succes nu pot depasi o treime din totalul sumelor ce constituie acest fond.
    (2) Creditul pentru succes se calculeaza prin stabilirea unei sume fixe pentru fiecare dintre spectatorii platitori ai unui film realizat in conditiile art. 6^1 alin. (1), daca filmul de referinta a avut cel putin 40.000 de spectatori platitori.
    ........................................................................
    (5) Creditul pentru succes se acorda unui producator numai pentru producerea unui film nou, realizat in conditiile art. 6^1 alin. (1)."
    29. La articolul 21, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (2^1) cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Numarul de spectatori platitori prevazut la alin. (2) poate fi modificat prin hotarare a Guvernului, la propunerea Oficiului National al Cinematografiei."
    30. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Oficiul National al Cinematografiei poate lua in considerare, cu avizul Consiliului Oficiului National al Cinematografiei, si alte forme de sprijin financiar din surse extrabugetare pentru realizarea scopurilor sale, in conformitate cu dispozitiile art. 5 si 6."
    31. La articolul 23, alineatele (4) si (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "(4) Durata de rambursare nu poate depasi 7 ani; dupa expirarea acestei perioade Oficiul National al Cinematografiei isi va exercita dreptul de exploatare pana la recuperarea sumelor alocate; in cazul coproductiilor acest drept se refera la finantarea romaneasca.
    ........................................................................
    (6) In cazul in care un agent economic, persoana fizica sau juridica, contribuie in numerar la producerea sau la distribuirea unui film cu mai mult de 10% din bugetul acestuia, recuperarea acestei contributii se face inaintea rambursarii creditului primit catre Oficiul National al Cinematografiei."
    32. La articolul 24, dupa alineatul (2) se introduc alineatele (3), (4), (5), (6) si (7) cu urmatorul cuprins:
    "(3) In primul an de exploatare producatorul este obligat sa ramburseze trimestrial sumele mentionate la alin. (1) pana la data de 25 a ultimei luni din trimestrul respectiv si sa prezinte documentele referitoare la:
    a) sumele incasate;
    b) cheltuielile efectuate;
    c) copii de pe contractele de vanzare si de distribuire;
    d) sumele care ii revin.
    (4) Dupa primul an de exploatare producatorul va comunica documentele prevazute la alin. (3), o data pe an, pana la data de 31 ianuarie a anului urmator.
    (5) Producatorul este obligat sa tina evidenta contabila a incasarilor pentru fiecare film, pe toata durata detinerii drepturilor de exploatare pentru filmul care a avut sprijin financiar din partea Oficiului National al Cinematografiei.
    (6) Beneficiarul sprijinului financiar din cadrul Fondului cinematografic national este obligat sa deruleze operatiunile financiare ale proiectului printr-un cont bancar deschis si utilizat exclusiv in acest scop.
    (7) Beneficiarul este obligat sa tina evidenta contabila a acestui cont pe toata durata contractului de sprijin financiar si sa puna la dispozitie Oficiului National al Cinematografiei, la cerere, toate documentele contabile corespunzatoare."
    33. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Proprietatea asupra negativului, precum si toate drepturile de exploatare a filmului apartin producatorului, inclusiv in situatia in care acesta a beneficiat de sprijin financiar de la Oficiul National al Cinematografiei, cu exceptia situatiei prevazute la art. 18 alin. (6).
    (2) In termen de 90 de zile de la finalizarea copiei standard sau a matritei video negativul si materialele primare ale filmului realizat cu sprijin financiar din partea Oficiului National al Cinematografiei se vor depune intr-un laborator de prelucrare a peliculei, acceptat atat de Oficiul National al Cinematografiei, cat si de producatorul delegat, pe numele tuturor coproducatorilor care au participat la finantarea filmului, iar costurile depunerii vor fi suportate de parti, in functie de procentul de participare la productia filmului. Pentru filmele 100% productie romaneasca, dupa 3 ani de la premiera materialele prevazute mai sus se vor depune in aceleasi conditii la Arhiva Nationala de Filme, costurile fiind suportate de producator. Negativul se va inapoia producatorului, o data cu restituirea integrala a sumelor acordate.
    (3) Pana la data rambursarii integrale a sprijinului financiar primit din cadrul Fondului cinematografic national producatorul (coproducatorul roman, acolo unde este cazul) nu va putea dispune in nici un fel de negativul filmului sau de masterul video fara aprobarea expresa a Oficiului National al Cinematografiei.
    (4) Agentii economici care beneficiaza de sprijin financiar din partea Oficiului National al Cinematografiei pentru realizarea unui film au obligatia de a preda unui depozit autorizat o copie de pe acesta in limba romana pe suportul pe care a fost realizata versiunea originala, in termen de 90 de zile de la data finalizarii copiei standard.
    (5) Nepredarea copiei filmului in termenul prevazut la alin. (4) se sanctioneaza cu plata unei penalitati reprezentand 0,5% pentru fiecare zi de intarziere din valoarea bugetului filmului; sumele incasate in conditiile prezentului alineat se varsa la Fondul cinematografic national."
    34. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Nu pot beneficia de sprijin financiar din cadrul Fondului cinematografic national:
    a) presedintele si vicepresedintele Oficiului National al Cinematografiei, pe timpul mandatului lor;
    b) presedintii si membrii comisiilor de evaluare si cei ai comisiei financiare, pe timpul mandatului lor;
    c) personalul angajat cu contract individual de munca in cadrul Oficiului National al Cinematografiei."
    35. Alineatele (1) si (2) ale articolului 28 se abroga.
    36. La articolul 28, alineatul (3) se completeaza cu litera f) cu urmatorul cuprins:
    "f) filmele cu caracter de propaganda electorala."
    37. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    (1) Persoanele fizice si juridice care produc, distribuie, multiplica sau difuzeaza filme pe orice fel de suport au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din partea Oficiului National al Cinematografiei si sa se inregistreze la Registrul cinematografiei.
    (2) In cazul neindeplinirii obligatiilor prevazute la alin. (1) autorizatia de functionare se retrage.
    (3) Nerespectarea prevederilor alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 25 milioane lei la 50 milioane lei.
    (4) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii se fac de personalul specializat, autorizat de Oficiul National al Cinematografiei.
    (5) Impotriva sanctiunilor prevazute la alin. (3) agentul economic care se considera nedreptatit se poate adresa cu plangere la judecatoria in a carei raza teritoriala isi are sediul."
    38. La articolul 33, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    (1) Desfasurarea unei activitati de natura celor prevazute la art. 32 fara autorizatie de functionare eliberata de Oficiul National al Cinematografiei constituie contraventie si se sanctioneaza cu plata unei amenzi cuprinse intre 25 milioane lei si 50 milioane lei si cu suspendarea activitatii."
    39. Dupa articolul 33 se introduce articolul 33^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 33^1
    Contraventiilor prevazute la art. 32 si 33 le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare."
    40. La articolul 34, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    (1) In scopul incurajarii filmului romanesc, exploatantii de sali care difuzeaza film romanesc prin proiectarea a minimum 5% din numarul de spectacole dintr-un an pot beneficia de o reducere cu un punct procentual a contributiei prevazute la art. 12 alin. (1) lit. f)."
    Art. 2
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/1997, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 282 din 18 iunie 1999, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia de catre Parlament, dandu-se textelor o noua numerotare.

                 PRIM-MINISTRU
           MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                      Contrasemneaza:
                      Presedintele
                      Oficiului National al Cinematografiei,
                      Stere Gulea

                      Ministrul culturii,
                      Ion Caramitru

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la OUG 152/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 152 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu