LEGE
Nr. 69 din 15 iulie 1992
pentru alegerea Presedintelui Romaniei
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 164 din 16 iulie 1992
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Presedintele Romaniei se alege prin vot universal, egal, direct, secret
si liber exprimat, in conditiile prezentei legi.
(2) Alegatorul are dreptul la un singur vot, in fiecare tur de scrutin
organizat pentru alegerea Presedintelui Romaniei, potrivit art. 81 alin. (2) si
(3) din Constitutie.
Art. 2
(1) In unitatile administrativ-teritoriale, operatiunile electorale pentru
alegerea Presedintelui Romaniei se fac in circumscriptiile electorale si sectiile
de votare, sub conducerea birourilor electorale prevazute de lege pentru
alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, pe baza acelorasi liste de
alegatori.
(2) Curtea Constitutionala, potrivit art. 144 lit. d) din Constitutie,
vegheaza la respectarea, in intreaga tara, a prevederilor prezentei legi si
confirma rezultatele sufragiului.
Art. 3
(1) La alegerile pentru Presedintele Romaniei se pot prezenta candidati
propusi de partide si formatiuni politice sau candidati independenti. Partidele
si formatiunile politice pot propune, fie separat, fie impreuna, numai cite un
singur candidat.
(2) Atit candidaturile propuse de partide sau formatiuni politice, cit si
candidaturile independente pot fi depuse numai daca sint sustinute de cel putin
100.000 alegatori. Un alegator poate sustine un singur candidat.
Art. 4
(1) Data alegerilor se stabileste si se aduce la cunostinta publica de
Guvern, cu cel putin 60 de zile inainte de ziua votarii si pina la implinirea a
5 zile de la data expirarii mandatului Presedintelui in functie sau, dupa caz,
de la data cind incepe sa curga termenul prevazut de art. 96 alin. (2) din
Constitutie.
(2) Alegerile au loc intr-o singura zi, care poate fi numai duminica.
CAP. 2
Organizarea si desfasurarea alegerilor
Sectiunea 1
Atributiile birourilor electorale
Art. 5
Biroul Electoral Central are urmatoarele atributii:
a) vegheaza la actualizarea listelor electorale, urmareste respectarea
dispozitiilor legale privitoare la alegerea Presedintelui Romaniei pe intreg
teritoriul tarii si asigura aplicarea lor uniforma;
b) constata respectarea prevederilor prezentei legi pentru depunerea
candidaturilor si inregistreaza candidaturile care indeplinesc aceste conditii;
c) comunica birourilor electorale de circumscriptie candidaturile
inregistrate si le face cunoscute prin presa;
d) rezolva intimpinarile la propria activitate si contestatiile trimise de
birourile electorale de circumscriptie; solutiile date sint definitive;
e) centralizeaza rezultatele alegerilor, constata candidatul ales si
prezinta Curtii Constitutionale documentatia necesara validarii mandatului de
Presedinte al Romaniei;
f) indeplineste orice alte obligatii ce ii revin potrivit prezentei legi.
Art. 6
Birourile electorale de circumscriptie au urmatoarele atributii:
a) fac publicatiile si afisarile prevazute de lege, in termen de 5 zile de
la primirea comunicarii privind candidaturile inregistrate la Biroul Electoral
Central;
b) rezolva intimpinarile referitoare la propria activitate si contestatiile
cu privire la operatiunile birourilor electorale ale sectiilor de votare;
c) distribuie birourilor electorale ale sectiilor de votare buletinele de
vot, stampile de control si stampile cu mentiunea "Votat";
d) centralizeaza rezultatul alegerilor pentru circumscriptia electorala si
inainteaza Biroului Electoral Central procesele-verbale cuprinzind aceste
rezultate, precum si intimpinarile, contestatiile si procesele-verbale primite
de la birourile electorale ale sectiilor de votare;
e) indeplinesc orice alte obligatii prevazute de lege in sarcina lor.
Art. 7
Birourile electorale ale sectiilor de votare indeplinesc, in mod
corespunzator, atributiile ce le revin, potrivit legii, pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului.
Art. 8
Birourile electorale lucreaza si iau hotariri cu votul majoritatii
membrilor prezenti.
Sectiunea a 2-a
Candidaturile
Art. 9
(1) Propunerile de candidati pentru alegerea Presedintelui Romaniei se
depun la Biroul Electoral Central, cel mai tirziu cu 30 de zile inainte de data
alegerilor.
(2) Propunerile se fac in scris si vor fi primite numai daca:
a) sint semnate de conducerea partidului sau a formatiunii politice ori de
conducerile acestora, care au propus candidatul sau, dupa caz, de candidatul
independent;
b) cuprind prenumele si numele, locul si data nasterii, starea civila,
domiciliul, studiile, ocupatia si profesia candidatului si precizarea ca
indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a candida;
c) sint insotite de declaratia de acceptare a candidaturii, scrisa, semnata
si datata de candidat, precum si de lista sau listele sustinatorilor, al caror
numar nu poate fi mai mic de 100.000 alegatori; lista sau listele
sustinatorilor trebuie sa cuprinda prenumele si numele candidatului, precum si
prenumele, numele, data nasterii, adresa, seria si numarul actului de
identitate si semnaturile alegatorilor care sustin candidatura.
(3) Lista sustinatorilor este un act public, sub sanctiunea prevazuta de
art. 292 Cod penal.
(4) Propunerea de candidatura se depune in 4 exemplare, un exemplar
original si 3 copii, din care originalul si o copie se pastreaza la Biroul
Electoral Central, un altul se inregistreaza la Curtea Constitutionala, iar al
patrulea, certificat de presedintele Biroului Electoral Central, se restituie
depunatorului.
Art. 10
Nu pot candida persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu
indeplinesc conditiile prevazute de art. 35 din Constitutie pentru a fi alese
sau care au fost alese anterior, de doua ori, ca Presedinte al Romaniei.
Art. 11
(1) Biroul Electoral Central aduce la cunostinta publica, prin presa, si
afiseaza, la sediul sau, propunerile de candidati pe care le-a primit, in
termen de 24 de ore de la inregistrare.
(2) Pina la 20 de zile inainte de data alegerilor, candidatul, partidele,
formatiunile politice sau cetatenii pot contesta inregistrarea sau
neinregistrarea candidaturii. Contestatia se depune la Biroul Electoral
Central, care o inainteaza impreuna cu dosarul candidaturii, in termen de 24 de
ore, spre solutionare, Curtii Constitutionale.
(3) Curtea Constitutionala solutioneaza contestatia in termen de 48 de ore
de la inregistrare. Solutia este definitiva si se publica in Monitorul Oficial
al Romaniei.
(4) A doua zi dupa expirarea termenului de solutionare a contestatiilor,
prevazut la alin. (3), Biroul Electoral Central comunica birourilor electorale
de circumscriptie candidaturile definitive inregistrate, in ordinea in care au
fost depuse.
Sectiunea a 3-a
Buletinele de vot
Art. 12
(1) Buletinele de vot se vor tipari potrivit modelului prevazut in anexa.
(2) Dimensiunile buletinului de vot se stabilesc de Biroul Electoral
Central, tinind seama de numarul candidatilor si de spatiul necesar pentru
imprimarea lor, si se transmit birourilor electorale de circumscriptie o data
cu comunicarea candidaturilor.
(3) Imprimarea buletinelor de vot se asigura de birourile electorale de
circumscriptie, prin intermediul prefectilor, cu respectarea prevederilor
legale referitoare la imprimarea buletinelor de vot pentru alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, care se aplica in mod corespunzator. Prefectii
raspund ca toate buletinele de vot necesare sa fie imprimate cu cel putin 10
zile inainte de data alegerilor.
Art. 13
(1) Semnele electorale se declara la Biroul Electoral Central o data cu
depunerea candidaturii.
(2) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc concomitent cu cele
pentru Camera Deputatilor si Senat, se vor utiliza numai semnele electorale
stabilite in cadrul alegerilor pentru cele doua Camere. Daca alegerile pentru
Presedintele Romaniei au loc la o data diferita, se vor utiliza numai semnele
electorale stabilite in cadrul ultimelor alegeri pentru Camera Deputatilor si
Senat. In cazul partidelor sau formatiunilor politice care nu au participat la
aceste alegeri, precum si in cazul coalitiilor electorale, se aplica
prevederile Legii pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului,
referitoare la semne si denumiri.
Art. 14
Prevederile legale pentru alegerea Camerei Deputatilor si Senatului,
referitoare la stampilele sectiilor de votare si la predarea, distribuirea si
afisarea buletinelor de vot sau eliberarea unor buletine vizate si anulate, se
aplica si pentru alegerile privind Presedintele Romaniei.
Sectiunea a 4-a
Campania electorala si desfasurarea alegerilor
Art. 15
(1) Campania electorala si desfasurarea alegerilor pentru Presedintele
Romaniei se fac potrivit dispozitiilor legale privind alegerea Camerei
Deputatilor si a Senatului, cu exceptiile prevazute in prezenta sectiune.
(2) Presedintele in functie poate participa la campania electorala a
partidului sau formatiunii politice care l-a propus sau ii sustine candidatura,
potrivit art. 9.
Art. 16
(1) Pentru candidatii la alegerea Presedintelui Romaniei, accesul la
serviciile publice la radio si televiziune este egal si gratuit.
(2) Orarul pentru campania electorala si repartizarea timpilor de antena
pentru accesul egal si gratuit al candidatilor la serviciile publice de radio
si televiziune se fac, dupa incheierea perioadei de depunere a candidaturilor,
de birourile permanente reunite ale celor doua Camere ale Parlamentului,
impreuna cu reprezentantii serviciilor publice de radio si televiziune si cu
participarea candidatilor.
(3) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc concomitent cu cele
pentru Camera Deputatilor si Senat, se vor avea in vedere si orarul si
repartizarea timpilor de antena pentru campania electorala privind alegerea
celor doua Camere.
Art. 17
Impotriva solutiei date de biroul electoral de circumscriptie la plingerile
ce ii sint adresate cu privire la impiedicarea unui partid sau a unei
formatiuni politice ori a unui candidat de a-si desfasura campania electorala,
contestatiile se solutioneaza de Curtea Constitutionala, in termen de 3 zile de
la sesizare.
Art. 18
(1) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc concomitent cu cele
pentru Camera Deputatilor si Senat, persoanele acreditate sa asiste la
efectuarea operatiunilor electorale pentru alegerea deputatilor si senatorilor
pot asista si la efectuarea celor pentru alegerea Presedintelui Romaniei.
(2) In cazul in care alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc la o
data diferita, acreditarea pentru a asista la operatiunile electorale a
delegatilor presei, cinematografiei, radioului si televiziunii, romane sau
straine, ori a observatorilor externi, care solicita aceasta, se face de Biroul
Electoral Central.
(3) In situatia prevazuta la alin. (2), partidele si formatiunile politice
care au propus candidati vor putea desemna cite un singur delegat, pentru
fiecare sectie de votare si birou electoral de circumscriptie, care sa asiste
la efectuarea operatiunilor electorale. Desemnarea se face prin comunicarea
prenumelui, numelui si domiciliului reprezentantului, sub semnatura conducerii
partidului sau formatiunii politice. Daca mai multe partide sau formatiuni
politice au propus acelasi candidat, ele pot desemna numai un reprezentant
comun.
Art. 19
(1) Alegatorul va vota aplicind stampila inauntrul patrulaterului care
cuprinde prenumele si numele candidatului pe care il voteaza.
(2) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc concomitent cu cele
pentru Camera Deputatilor si Senat, stampila se aplica pe cartea de alegator pe
un singur numar de scrutin.
(3) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc la o data diferita
de cele pentru Camera Deputatilor si Senat, stampila se aplica pe cartea de
alegator la numarul de scrutin adus la cunostinta publica de Guvern o data cu
data votarii.
(4) La al doilea tur de scrutin, stampila se aplica la numarul de scrutin
care urmeaza.
CAP. 3
Stabilirea rezultatului alegerilor
Art. 20
(1) Operatiunile electorale pentru constatarea rezultatelor votarii la
sectiile de votare, contestatiile si intimpinarile cu privire la operatiunile
de votare si de deschidere a urnelor se fac cu respectarea prevederilor legale
privind alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului.
(2) Rezultatul votarii la sectia de votare se consemneaza intr-un tabel.
(3) Candidatii la alegerile pentru Parlament din partea partidelor sau
formatiunilor politice ce au propus si candidati pentru alegerea Presedintelui
Romaniei au dreptul sa intocmeasca si ei un tabel. Daca alegerile pentru cele
doua Camere si pentru Presedintele Romaniei nu au loc concomitent, acest drept
revine delegatilor partidelor sau formatiunilor politice ce au propus
candidatii in alegerile pentru Presedintele Romaniei.
(4) Tabelele vor cuprinde voturile nule, prenumele si numele candidatilor
si voturile valabil exprimate pentru fiecare candidat.
Art. 21
(1) Dupa deschiderea urnelor si numararea voturilor, presedintele biroului
sectiei de votare incheie un proces-verbal in 2 exemplare, care va cuprinde:
a) numarul alegatorilor potrivit listelor electorale permanente;
b) numarul alegatorilor care s-au prezentat la urne; defalcarea acestui
numar in functie de alegatorii de pe lista permanenta si de pe cea speciala;
c) numarul total al voturilor valabil exprimate;
d) numarul voturilor nule;
e) numarul voturilor valabil exprimate pentru fiecare candidat;
f) expunerea, pe scurt, a intimpinarilor si contestatiilor si a modului lor
de solutionare, precum si a contestatiilor inaintate spre solutionare biroului
electoral de circumscriptie.
(2) Procesele-verbale se semneaza de presedinte si de membrii biroului.
(3) Membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare care au semnat
procesul-verbal li se elibereaza, la cerere, o copie certificata de catre toti
cei care au semnat originalul; cererea trebuie formulata inainte de intocmirea
procesului-verbal.
(4) Lipsa semnaturii unor membri ai biroului sectiei de votare nu
influenteaza asupra valabilitatii procesului-verbal. Presedintele va mentiona
motivele care au impiedicat semnarea.
(5) Procesele-verbale, impreuna cu toate contestatiile privitoare la
operatiunile electorale ale sectiei de votare, precum si cu buletinele de vot
nule si cele contestate, vor alcatui un dosar care, sigilat si stampilat, se va
inainta biroului electoral de circumscriptie, de presedintele biroului
electoral al sectiei de votare si membrii biroului, cu paza militara, in cel
mult 24 de ore.
(6) In termen de 24 de ore de la primirea dosarului, biroul electoral de
circumscriptie va trimite unul din exemplarele procesului-verbal la tribunalul
in a carei raza teritoriala este circumscriptia electorala; candidatii sau
partidele si formatiunile politice care i-au propus vor putea obtine copii
legalizate de pe acest exemplar.
Art. 22
(1) Dupa primirea proceselor-verbale de la toate birourile electorale ale
sectiilor de votare si dupa solutionarea contestatiilor si intimpinarilor
primite, biroul electoral de circumscriptie incheie un proces-verbal, care va
cuprinde:
a) numarul alegatorilor din circumscriptia electorala potrivit listelor
electorale permanente;
b) numarul total al alegatorilor ce s-au prezentat la urne; defalcarea
acestui numar de pe listele permanente si de pe cele speciale;
c) numarul total al voturilor valabil exprimate;
d) numarul voturilor nule;
e) numarul voturilor valabil exprimate pentru fiecare candidat in cadrul
circumscriptiei electorale;
f) expunerea, pe scurt, a intimpinarilor, contestatiilor si hotaririlor
luate de biroul electoral de circumscriptie.
(2) Prevederile art. 21 alin. (2) si (4) se aplica in mod corespunzator.
(3) Procesul-verbal, impreuna cu intimpinarile, contestatiile si
procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare,
formind un dosar, incheiat, sigilat si semnat de membrii biroului electoral, se
inainteaza, cu paza militara, la Biroul Electoral Central, in cel mult 48 de
ore de la primirea ultimului proces-verbal al birourilor electorale ale
sectiilor de votare.
Art. 23
(1) Biroul Electoral Central rezolva intimpinarile si contestatiile depuse,
deciziile date fiind definitive, dupa care incheie un proces-verbal cuprinzind:
a) numarul total al alegatorilor potrivit listelor electorale ale
localitatilor unde isi au domiciliul alegatorii;
b) numarul total al alegatorilor ce s-au prezentat la urne;
c) numarul total al voturilor nule;
d) numarul total al voturilor valabil exprimate, pe intreaga tara, pentru
fiecare candidat si constatarea indeplinirii conditiilor prevazute de art. 81
din Constitutie; in situatia in care aceste conditii nu sint intrunite,
prenumele si numele candidatilor ce vor participa la al doilea tur de scrutin;
e) centralizarea rezultatelor celui de-al doilea tur, potrivit prevederilor
de la lit. a) - d), care se aplica in mod corespunzator, prenumele si numele
candidatului a carui alegere a fost constatata;
f) modul de solutionare a contestatiilor si intimpinarilor primite.
(2) Prevederile art. 21 alin. (2) si (4) se aplica in mod corespunzator.
(3) Procesul-verbal, pentru fiecare tur de scrutin, impreuna cu dosarele
birourilor electorale de circumscriptie, primite potrivit art. 22 alin. (3), se
inainteaza, cu paza militara, la Curtea Constitutionala, in termen de 24 de ore
de la inregistrarea ultimului dosar.
Art. 24
(1) Curtea Constitutionala anuleaza alegerile in cazul in care votarea si
stabilirea rezultatelor au avut loc prin frauda de natura sa modifice
atribuirea mandatului sau, dupa caz, ordinea candidatilor care pot participa la
al doilea tur de scrutin. In aceasta situatie, Curtea va dispune repetarea
turului de scrutin in a treia duminica de la data anularii alegerilor.
(2) Cererea de anulare a alegerilor se poate face de partidele,
formatiunile politice si candidatii care au participat la alegeri, in termen de
cel mult 3 zile de la inchiderea votarii; cererea trebuie motivata si insotita
de dovezile pe care se intemeiaza.
(3) Cererea poate fi admisa numai daca cel care a sesizat nu este implicat
in producerea fraudei.
(4) Solutionarea cererii de catre Curtea Constitutionala se face pina la
data prevazuta de lege pentru aducerea la cunostinta publica a rezultatului
alegerilor.
Art. 25
(1) Curtea Constitutionala publica rezultatul alegerilor in presa si in
Monitorul Oficial al Romaniei pentru fiecare tur de scrutin si valideaza rezultatul
alegerilor pentru presedintele ales.
(2) Actul de validare se intocmeste in 3 exemplare, din care unul se
prezinta Parlamentului pentru depunerea juramintului prevazut de art. 82 alin.
(2) din Constitutie, iar al treilea se inmineaza candidatului ales.
Art. 26
(1) Al doilea tur de scrutin are loc in conditiile prevazute la art. 81
alin. (3) din Constitutie, la 2 saptamini de la primul tur de scrutin, in
aceleasi sectii de votare si circumscriptii electorale, sub conducerea
operatiunilor electorale de catre aceleasi birouri electorale si pe baza
acelorasi liste de alegatori de la primul tur.
(2) In al doilea tur de scrutin participa primii doi candidati care au
obtinut cel mai mare numar de voturi, valabil exprimate pe intreaga tara la primul
tur. Confirmarea acestui numar se face de Curtea Constitutionala in termen de
24 de ore de la primirea proceselor-verbale prevazute la art. 23 alin. (3),
prin aducerea la cunostinta publica a prenumelui si numelui celor doi candidati
care vor participa la cel de-al doilea tur de scrutin si a zilei votarii
stabilite potrivit alin. (1).
(3) Campania electorala pentru al doilea tur de scrutin incepe de la data
cind s-a adus la cunostinta publica ziua votarii.
(4) In termen de 2 zile de la deschiderea campaniei electorale se vor
stabili orarul pentru desfasurarea acesteia la serviciile publice de radio si
televiziune si repartizarea timpilor de antena, potrivit art. 16, care se
aplica in mod corespunzator.
(5) Persoanele acreditate sa asiste la efectuarea operatiunilor electorale
la primul tur de scrutin sint de drept acreditate sa asiste la efectuarea
acestor operatiuni si la al doilea tur de scrutin.
CAP. 4
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 27
Sanctiunile contraventionale si pedepsele, prevazute de lege pentru
incalcarea dispozitiilor legale privind alegerea Camerei Deputatilor si a
Senatului, se aplica si in ceea ce priveste incalcarea dispozitiilor legale
corespunzatoare privind alegerea Presedintelui Romaniei.
Art. 28
(1) Prevederile legale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului,
referitoare la suportarea cheltuielilor electorale, taxa de timbru, sprijinirea
de catre Guvern a activitatii birourilor electorale si judecarea de catre
instante a intimpinarilor, a contestatiilor si a oricaror alte cereri, se
aplica si in ceea ce priveste alegerile pentru Presedintele Romaniei.
(2) Daca alegerea Presedintelui Romaniei are loc concomitent cu alegerea
Camerei Deputatilor si a Senatului, cheltuielile pentru efectuarea
operatiunilor electorale, inclusiv pentru subventionarea partidelor si
formatiunilor politice de la bugetul de stat, se suporta din fondurile alocate
pentru alegerea celor doua Camere.
(3) In cazul in care alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc la o
data diferita de alegerile parlamentare, subventionarea campaniei electorale a
partidelor si formatiunilor politice care au propus candidatii se stabileste
prin lege speciala. Partidele si formatiunile politice care nu au obtinut cel
putin 10% din voturile valabil exprimate pe intreaga tara pentru candidatul pe
care l-au propus vor restitui subventia in termen de 2 luni de la data
incetarii campaniei electorale.
Art. 29
(1) Alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 1992 vor avea loc o
data cu cele pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului.
(2) Pentru alegerile de la alin. (1) pot fi acreditati sa asiste la
operatiunile electorale si observatori interni, in conditiile prevazute de
Legea pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului.
Art. 30
Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea Parlamentului si a Presedintelui
Romaniei se abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor si Senat in sedinta
comuna din 8 iunie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si art.
76 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATUI
academician ALEXANDRU BIRLADEANU
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
MARTIAN DAN
ANEXA 1
ROMANIA
P
BULETIN DE VOT
PENTRU ALEGEREA PRESEDINTELUI ROMANIEI
*)
Circumscriptia electorala nr. ..............
------------
*) Se trece data alegerilor
--------------------------------- -------------------------------
| 1) 2) | | |
| 3) | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
--------------------------------- -------------------------------
--------------------------------- -------------------------------
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
--------------------------------- -------------------------------
--------------------------------- -------------------------------
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
--------------------------------- -------------------------------
--------------
1) Se trece denumirea completa a partidului, formatiunii politice sau
mentiunea "Candidat independent".
2) Se trece semnul electoral; intre denumirea partidului, formatiunii
politice sau mentiunea "Candidat independent" si semnul electoral sa
se pastreze distanta de 3 litere.
3) Se trec prenumele si numele candidatului.
NOTA:
Se imprima atitea patrulatere citi candidati sint, in ordinea depunerii
candidaturilor.
Hirtia pentru buletinele de vot va fi de culoare alba si suficient de
groasa pentru a nu se distinge pe verso numele imprimat si votul dat.
Pe paginile buletinului de vot se vor imprima patrulatere in numar
suficient pentru a cuprinde toate candidaturile, in afara de ultima pagina,
care va ramine alba pentru stampila de control.
Toate numele, prenumele si cuvintele ce se inscriu in interiorul
patrulaterului se vor tipari cu litera corp 10 verzal drepte.
Paginile buletinului de vot, inclusiv ultima pagina care va ramine alba,
vor fi numerotate.
Pe teritoriul unei circumscriptii electorale se va folosi tus, pentru
stampile, de aceeasi culoare.
Semnul electoral se va imprima intr un spatiu grafic de 2,5 cm x 2,5 cm.