E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 8 din actul Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 2139 2004
Articolul 17 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 88 2004
Articolul 3 din actul Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 1553 2003
Articolul 10 din actul Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 1553 2003
Articolul 20 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 26 din actul Ordonanţa 81 2003
Articolul 21 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 26 din actul Ordonanţa 81 2003
Articolul 18 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Legea 576 2001
Legea 15 1994 in legatura cu articolul 14 din actul Legea 332 2001
Articolul 3 din actul Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 424 2001
Articolul 11 din actul Legea 15 1994 completat de Legea 149 2000
Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 568 2000
Articolul 10 din actul Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 403 2000
Articolul 1 din actul Legea 15 1994 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 5 2000
Articolul 21 din actul Legea 15 1994 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 5 2000
Articolul 3 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 1035 1999
Articolul 18 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 3 din actul OUG 127 1999
Articolul 17 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 84 1999
Legea 15 1994 republicat de articolul 4 din actul Ordonanţa 54 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 15 din 24 martie 1994    * Republicata

privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 242 din 31 mai 1999




    *) Republicata in temeiul art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 54 din 28 august 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 30 august 1997, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Legea nr. 15 din 24 martie 1994 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80 din 29 martie 1994 si a mai fost modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 19 din 4 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 188 din 18 august 1995 (aprobata prin Legea nr. 96 din 1 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 8 noiembrie 1995), si prin Ordonanta Guvernului nr. 54 din 28 august 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 30 august 1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 227 din 4 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 473 din 9 decembrie 1998).

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Unitatile care desfasoara activitati economice, denumite in continuare agenti economici, si care imobilizeaza capital in active corporale si necorporale supuse deprecierii, prin utilizare sau in timp, vor calcula, vor inregistra in contabilitate si vor recupera uzura fizica si morala a acestora, pentru refacerea capitalului angajat:
    Aceste operatiuni sunt denumite generic amortizarea capitalului imobilizat.
    Persoanele juridice fara scop lucrativ care au dreptul, potrivit legii, sa desfasoare activitati economice vor amortiza capitalul imobilizat numai pentru acele activitati desfasurate in scopul obtinerii de profit si pentru care, potrivit legii, acestea sunt platitoare de impozit pe profit.
    Art. 2
    Capitalul imobilizat supus amortizarii este reflectat in patrimoniul agentilor economici prin bunurile si valorile destinate sa deserveasca activitatea pe o perioada mai mare de un an si care se consuma treptat.
    Art. 3
    Activele corporale aferente capitalului imobilizat sunt:
    a) terenurile, inclusiv investitiile pentru amenajarea acestora;
    b) mijloacele fixe.
    Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizeaza ca atare si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) are o valoare de intrare mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Aceasta valoare poate fi actualizata anual, in functie de indicele de inflatie;
    b) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.
    Pentru obiectele care sunt folosite in loturi, seturi sau care formeaza un singur corp, la incadrarea lor ca mijloace fixe se are in vedere valoarea intregului corp, lot sau set.
    Art. 4
    Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe supuse amortizarii:
    a) investitiile efectuate la mijloacele fixe luate cu chirie;
    b) capacitatile puse in functiune partial, pentru care nu s-au intocmit formele de inregistrare ca mijloace fixe. Acestea se cuprind in grupele in care urmeaza a se inregistra, la valoarea rezultata prin insumarea cheltuielilor efective ocazionate de realizarea lor;
    c) investitiile efectuate pentru descoperta, in vederea valorificarii de substante minerale utile, cu carbuni si alte zacaminte ce se exploateaza la suprafata, precum si cele pentru realizarea lucrarilor miniere subterane de deschidere a zacamintelor;
    d) investitiile efectuate la mijloacele fixe, in scopul imbunatatirii parametrilor tehnici initiali, prin majorarea valorii de intrare a mijlocului fix.
    Art. 5
    Sunt considerate active corporale, dar nu se supun amortizarii: mijloacele fixe aflate in proprietatea publica, lacurile, baltile, iazurile, care nu sunt rezultatul unei investitii, precum si terenurile, inclusiv cele impadurite.
    Art. 6
    Nu sunt considerate mijloace fixe:
    a) motoarele, aparatele si alte subansambluri ale mijloacelor fixe, procurate in scopul inlocuirii componentelor uzate cu ocazia reparatiilor de orice fel, care nu modifica parametrii tehnici initiali ai mijlocului fix;
    b) sculele, instrumentele si dispozitivele speciale ce se folosesc fie la fabricarea anumitor produse in serie, fie la executarea unei anumite comenzi, indiferent de valoarea si de durata lor de functionare normala;
    c) constructiile si instalatiile provizorii;
    d) animalele care nu au indeplinit conditiile pentru a fi trecute la animale adulte, animalele de ingrasat, pasarile si coloniile de albine;
    e) padurile;
    f) investitiile efectuate pentru realizarea lucrarilor miniere din afara perimetrelor de exploatare, precum si cele pentru foraj, executate pentru explorari, prospectiuni geologice si geofizice, forajele pentru alimentarea cu apa, care nu au dat rezultate, sondele situate in gaz - capul unor zacaminte de titei, precum si sondele de cercetare geologica, care au pus in evidenta acumulari de hidrocarburi, dar care, din motive geologico-tehnice si economice obiective, nu pot fi exploatate;
    g) prototipurile, atata timp cat servesc ca model la executarea productiei de serie, inclusiv seria zero, sau sunt supuse incercarilor in vederea omologarii la producator;
    h) echipamentul de protectie si de lucru, imbracamintea speciala, precum si accesoriile de pat, indiferent de valoarea si de durata lor de utilizare.
    Art. 7
    Activele necorporale aferente capitalului imobilizat cuprind:
    a) cheltuielile de constituire: taxele si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuielile privind emiterea si vanzarea de actiuni, cheltuielile de prospectare a pietei si de publicitate si alte cheltuieli de aceasta natura legate de infiintarea si dezvoltarea activitatii unitatii patrimoniale;
    b) cheltuielile de cercetare-dezvoltare;
    c) cheltuielile cu descoperirea rezervelor de substante minerale utile, neconcretizate in mijloace fixe, la zacamintele puse in exploatare;
    d) concesiunile, imobilizarile necorporale de natura superficiei si a uzufructului, brevetele si alte drepturi si valori asimilate;
    e) alte imobilizari necorporale, inclusiv programe informatice create de agentii economici sau achizitionate de la terti.
    Art. 8
    Duratele normale de functionare, precum si clasificatia mijloacelor fixe se aproba prin hotarare a Guvernului. La determinarea lor se va tine seama de parametrii tehnico-economici stabiliti de proiectanti si de producatori prin cartile sau documentatiile tehnice ale mijloacelor fixe respective, precum si de efectele uzurii morale.
    Aceste durate vor fi revizuite periodic, dar nu mai tarziu de 5 ani.

    CAP. 2
    Calcularea amortizarii

    Art. 9
    Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare.
    Art. 10
    Prin valoarea de intrarea a mijloacelor fixe se intelege:
    a) valoarea de intrare aferenta fiecarui mijloc fix, reevaluata in conformitate cu prevederile legale;
    b) cheltuielile de achizitie pentru mijloacele fixe procurate cu titlu oneros;
    c) costul de productie pentru mijloacele fixe construite sau produse de unitatea patrimoniala;
    d) valoarea actuala pentru mijloacele fixe dobandite cu titlu gratuit, estimata la inscrierea lor in activ pe baza raportului intocmit de experti si cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic, a responsabilului cu gestiunea patrimoniului, in cazul persoanelor juridice fara scop lucrativ, sau a ordonatorului de credite bugetare, in cazul institutiilor publice;
    e) valoarea de aport acceptata de parti pentru mijloacele fixe intrate in patrimoniu cu ocazia asocierii, fuziunii etc., conform statutelor sau contractelor, determinata prin expertiza.
    Art. 11
    Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare.
    Amortizarea mijloacelor fixe concesionate, inchiriate sau date in locatie de gestiune se calculeaza de catre agentul economic care le are in proprietate.
    Amortizarea investitiilor efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune se recupereaza de agentul economic care a efectuat investitia, pe perioada contractului.
    Amortizarea cladirilor si a constructiilor speciale ale minelor, salinelor cu extractie in solutie prin sonde, carierelor, exploatarilor la zi, pentru substante minerale solide, a caror durata de folosire este limitata de durata rezervelor si care nu pot primi alte utilizari dupa epuizarea rezervelor, precum si a investitiilor pentru descoperta se calculeaza pe unitate de produs, in functie de rezerva exploatabila de substanta minerala utila.
    Amortizarea pe unitatea de produs se recalculeaza:
    a) din 5 in 5 ani la mine, cariere, precum si la cheltuielile de investitii pentru descoperta;
    b) din 10 in 10 ani la saline.
    Recalcularea se face anual in cazul in care intervin schimbari mai importante (de minimum 10%) in volumul rezervelor exploatabile.
    Art. 12
    Cheltuielile de constituire, precum si cheltuielile de cercetare-dezvoltare se amortizeaza intr-o perioada de cel mult 5 ani.
    Art. 13
    Brevetele, licentele, know-how, marcile de fabrica, de comert si de servicii si alte drepturi de proprietate industriala si comerciala similare, subscrise ca aport, achizitionate pe alte cai, se amortizeaza pe durata prevazuta pentru utilizarea lor de catre agentul economic care le detine.
    Imobilizarile necorporale de natura concesiunii, superficiei si a uzufructului se amortizeaza pe durata contractului.
    Art. 14
    Programele informatice create de agentul economic sau achizitionate de la terti se amortizeaza in functie de durata probabila de utilizare, care nu poate depasi o perioada de 5 ani.
    Art. 15
    Terenurile se inregistreaza in contabilitate la intrarea in patrimoniu, la valoarea stabilita, in functie de clasele de calitate, suprafata, amplasare si/sau alte criterii legale, la costul de achizitie sau la valoarea aportului in natura, dupa caz.
    Art. 16
    In situatii justificate, agentii economici sunt scutiti de la calculul amortizarii, cu avizul directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat, pentru urmatoarele active corporale:
    a) minele trecute in conservare sau scoase definitiv din functiune, precum si sondele de titei si gaze care nu se dau in productie, la propunerea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale;
    b) mijloacele fixe din patrimoniul agentilor economici trecute in conservare pe o durata mai mare de 30 de zile;
    c) lucrarile de imbunatatiri funciare si de gospodarire a apelor, cu caracter general de deservire, destinate apararii impotriva inundatiilor si inlaturarii excesului de umiditate, si anume: diguri si canale principale, de desecare, precum si lucrarile de combatere a eroziunii solului, de regularizare a scurgerii apelor pe versanti si de corectare a torentilor, destinate apararii terenurilor agricole si silvice si obiectivelor social-economice din zona aparata, senalele navigabile, tunelele de metrou, infrastructura caii ferate, drumurile, podurile, apeductele, precum si celelalte cai de comunicatie.
    Art. 17
    In cazul nerecuperarii integrale, pe calea amortizarii, a valorii de intrare a mijloacelor fixe scoase din functiune, agentii economici asigura acoperirea valorii neamortizate din sumele rezultate in urma valorificarii acestora. Diferenta ramasa neacoperita se include in cheltuieli exceptionale, nedeductibile fiscal, pe o perioada de maximum 5 ani, sau diminueaza capitalurile proprii, cu respectarea dispozitiilor legale.
    Durata recuperarii si anuitatile de acoperire a valorii neamortizate se stabilesc de catre consiliul de administratie al agentului economic, respectiv de responsabilul cu gestiunea patrimoniului, in cazul persoanelor juridice fara scop lucrativ, definite la art. 1 alin. 3.

    CAP. 3
    Regimuri de amortizare

    Art. 18
    Agentii economici amortizeaza mijloacele fixe potrivit prevederilor prezentei legi, utilizand unul dintre urmatoarele regimuri de amortizare:
    A. Amortizarea liniara - se realizeaza prin includerea uniforma in cheltuielile de exploatare a unor sume fixe, stabilite proportional cu numarul de ani ai duratei normale de utilizare a mijlocului fix.
    Amortizarea liniara se calculeaza prin aplicarea cotei anuale de amortizare la valoarea de intrare a mijloacelor fixe.
    B. Amortizarea degresiva - consta in multiplicarea cotelor de amortizare liniara cu unul dintre coeficientii urmatori:
    a) 1,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix de amortizat este intre 2 si 5 ani;
    b) 2,0, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix de amortizat este intre 5 si 10 ani;
    c) 2,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix de amortizat este mai mare de 10 ani.
    Acesti coeficienti pot fi modificati numai prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor.
    C. Amortizarea accelerata - consta in includerea, in primul an de functionare, in cheltuielile de exploatare a unei amortizari de pana la 50% din valoarea de intrare a mijlocului fix respectiv.
    Amortizarile anuale pentru exercitiile urmatoare sunt calculate la valoarea ramasa de amortizat, dupa regimul liniar, prin raportare la numarul de ani de utilizare ramasi.
    Art. 19
    Competentele de aprobare a utilizarii regimului de amortizare liniara sau degresiva revin consiliului de administratie al agentului economic, respectiv responsabilului cu gestiunea patrimoniului, in cazul persoanelor juridice fara scop lucrativ definitive la art. 1 alin. 3.
    Utilizarea regimului de amortizare accelerata se aproba de catre directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat, la propunerea consiliului de administratie al agentului economic sau a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.

    CAP. 4
    Contabilitatea si destinatia amortizarii mijloacelor fixe

    Art. 20
    Agentii economici, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, precum si persoanele juridice fara scop lucrativ au obligatia sa evidentieze in contabilitate, in conturi distincte, mijloacele fixe si amortizarea acestora.
    Institutiile publice au obligatia sa evidentieze in contabilitate, in conturi distincte, mijloacele fixe si sumele rezultate din dezmembrarea si valorificarea prin scoaterea din functiune a acestora.

    CAP. 5
    Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe

    Art. 21
    Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului, in cazul persoanelor juridice fara scop lucrativ definite la art. 1 alin. 3.
    La institutiile publice scoaterea mijloacelor fixe din functiune se face cu aprobarea ordonatorului principal de credite bugetare.
    Art. 22
    La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe care nu au fost integral amortizate agentii economici, precum si persoanele juridice fara scop lucrativ vor proceda in conformitate cu prevederile art. 17 si 21.
    Art. 23
    La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe apartinand agentilor economici la care statul detine peste 50% din capitalul social se va urmari valorificarea la maximum a ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor componente prin executarea unor mijloace fixe noi, ca piese de schimb in cadrul unitatii respective sau prin vanzare, pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 24
    Constituie contraventii la normele privind calcularea si inregistrarea amortizarii capitalului imobilizat in active corporale sau necorporale urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) inregistrarea ca mijloace fixe a unor obiecte care, conform prezentei legi, nu se incadreaza in aceasta categorie;
    b) calcularea si inregistrarea in contabilitate a amortizarii mijloacelor fixe exceptate conform art. 5;
    c) aplicarea unor durate normale de utilizare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legale;
    d) inregistrarea unor valori de intrare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legale;
    e) modificarea, pe parcursul duratei normale de functionare a mijlocului fix, a duratei si a regimului de amortizare, stabilite conform art. 8, 18 si 19.
    Art. 25
    Contraventiile prevazute la art. 24 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cele de la lit. c) si d), cu amenda de la 3.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    b) cele de la lit. a), b) si e), cu amenda de la 5.000.000 lei la 15.000.000 lei.
    Cuantumul acestor contraventii va fi actualizat prin hotarare a Guvernului, in functie de indicele de inflatie.
    Art. 26
    Contraventiilor prevazute in prezenta lege li se aplica dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 - 27.
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele de specialitate ale Ministerului Finantelor.
    Art. 27
    Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.
    Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, apartinand institutiilor publice, sunt de competenta ordonatorului de credite bugetare.
    Art. 28
    Guvernul va aproba clasificatia si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe in termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei legi.
    Ministerul Finantelor va elabora, in termenul prevazut la alin. 1, norme metodologice de aplicare a prezentei legi.
    Art. 29
    Prezenta lege se aplica incepand cu data de ianuarie 1994*).
    Pe aceeasi data se abroga Legea nr. 62/1968, cu modificarile ulterioare, H.C.M. nr. 139/1969, decretul nr. 49/1982, Decretul-lege nr. 50/1990, precum si orice alte dispozitii contrare.
           
    *) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative modificatoare.



COMENTARII la Legea 15/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 15 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 15/1994
Hotărârea 2139 2004
pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe
Ordonanţa 88 2004
privind scoaterea din functiune a unor mijloace fixe, inclusiv a constructiilor aferente acestora, uzate fizic sau moral, neamortizate integral, din cadrul unor capacitati de productie oprite ale agentilor economici din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului
Hotărârea 1553 2003
privind reevaluarea imobilizarilor corporale si stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe
Ordonanţa 81 2003
privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice
Legea 576 2001
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 127/1999 privind instituirea unor masuri cu caracter fiscal si imbunatatirea realizarii si colectarii veniturilor statului
Legea 332 2001
privind promovarea investitiilor directe cu impact semnificativ in economie
Hotărârea 424 2001
privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe
Legea 149 2000
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2000 pentru completarea Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Hotărârea 568 2000
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 909/1997
Hotărârea 403 2000
privind reevaluarea imobilizarilor corporale
Ordonanţa 5 2000
pentru completarea Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Hotărârea 1035 1999
privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe
OUG 127 1999
privind instituirea unor masuri cu caracter fiscal si imbunatatirea realizarii si colectarii veniturilor statului
Ordonanţa 84 1999
privind scoaterea din functiune a unor mijloace fixe uzate fizic sau moral, neamortizate, apartinand agentilor economici din constructii
Ordonanţa 54 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu