E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 214 1999
Articolul 17 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 25 1999
Articolul 17 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1999
Legea 15 1994 modificat de Legea 227 1998
Legea 15 1994 in legatura cu Ordin 15515 1998
Legea 15 1994 in legatura cu Hotărârea 909 1997
Articolul 1 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 2 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 3 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 4 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 5 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 6 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 7 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 8 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 10 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 11 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 13 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 15 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 16 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 17 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 18 din actul Legea 15 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 19 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 20 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 21 din actul Legea 15 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 22 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 23 din actul Legea 15 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 24 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 25 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 26 din actul Legea 15 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 27 din actul Legea 15 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 28 din actul Legea 15 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 29 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 30 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 32 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 54 1997
Articolul 17 din actul Legea 15 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1997
Articolul 3 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 105 1997
Legea 15 1994 in legatura cu Norma 18845 1997
Legea 15 1994 in legatura cu Norma 1224 1997
Articolul 34 din actul Legea 15 1994 modificat de Decizia 101 1995
Articolul 32 din actul Legea 15 1994 modificat de articolul 4 din actul Ordonanţa 19 1995
Legea 15 1994 in legatura cu Ordin 106 1995
Legea 15 1994 in legatura cu Norma 180200 1995
Legea 15 1994 in legatura cu articolul 3 din actul Hotărârea 500 1994
Legea 15 1994 in legatura cu Ordin 746 1994
Legea 15 1994 republicat de Legea 15 1994
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 15 din 24 martie 1994

privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 80 din 29 martie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Unitatile care desfasoara activitati economice, denumite in continuare agenti economici, si care imobilizeaza capital in active corporale si necorporale supuse deprecierii, prin utilizare sau in timp, vor calcula, inregistra in contabilitate si recupera uzura fizica si morala a acestora, pentru refacerea capitalului angajat.
    Aceste operatiuni sunt denumite generic amortizarea capitalului imobilizat.
    Art. 2
    Capitalul angajat supus amortizarii este reflectat in patrimoniul agentilor economici prin bunurile si valorile destinate sa deserveasca activitatea pe o perioada mai mare de un an si care se consuma treptat.
    Art. 3
    Activele corporale aferente capitalului imobilizat sunt:
    a) terenurile, inclusiv investitiile pentru amenajarea acestora;
    b) mijloacele fixe.
    Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizeaza ca atare si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) are o valoare de intrare mai mare de 200.000 lei;
    b) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.
    Pentru obiectele care sunt folosite in loturi, seturi sau care formeaza un singur corp, la incadrarea lor ca mijloace fixe se are in vedere valoarea intregului corp, lot sau set.
    Prin hotarari ale Guvernului, valoarea prevazuta la alin. 2 lit. a) din prezentul articol poate fi corectata in functie de evolutia preturilor in economie.
    Art. 4
    Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe supuse amortizarii:
    a) investitiile efectuate la mijloacele fixe luate cu chirie;
    b) capacitatile puse in functiune partial, pentru care nu s-au intocmit formele de inregistrare ca mijloace fixe. Acestea se cuprind in grupele in care urmeaza a se inregistra, la valoarea rezultata prin insumarea cheltuielilor efective ocazionate de realizarea lor;
    c) investitiile efectuate pentru descoperta, in vederea valorificarii de substante minerale utile.
    Art. 5
    Sunt considerate active corporale, dar nu se supun amortizarii: lacurile, baltile, iazurile, care nu sunt rezultatul unei investitii, precum si terenurile, inclusiv cele impadurite, cu exceptia terenurilor cu destinatie economica obtinute prin acte de vanzare-cumparare, inclusiv prin despagubiri in cazul exproprierilor.
    Art. 6
    Nu sunt considerate mijloace fixe:
    a) motoarele, aparatele si alte subansambluri ale mijloacelor fixe procurate in scopul inlocuirii componentelor uzate cu ocazia reparatiilor de orice fel sau in scopul efectuarii unor mici modernizari in cadrul reparatiilor capitale;
    b) sculele, instrumentele si dispozitivele speciale ce se folosesc fie la fabricarea anumitor produse in serie, fie la executarea unei anumite comenzi, indiferent de valoarea si durata lor de functionare normala;
    c) constructiile si instalatiile provizorii executate din fondurile de investitii;
    d) animalele care nu au indeplinit conditiile pentru a fi trecute la animale adulte, animalele de ingrasat, pasarile si coloniile de albine;
    e) padurile;
    f) investitiile efectuate pentru realizarea lucrarilor miniere din afara perimetrelor de exploatare, precum si cele pentru foraj executate pentru explorari, prospectiuni geologice si geofizice, forajele pentru alimentarea cu apa care nu au dat rezultate, sondele situate in gaz - capul unor zacaminte de titei, precum si sondele de cercetare geologica care au pus in evidenta acumulari de hidrocarburi, dar care, din motive geologo-tehnice si economice obiective, nu pot fi exploatate;
    g) prototipurile, atat timp cat servesc ca model la executarea productiei de serie, inclusiv seria zero, sau sunt supuse incercarilor in vederea omologarii la producator;
    h) echipamentul de protectie si de lucru, imbracamintea speciala, precum si accesoriile de pat, indiferent de valoarea si durata lor de utilizare.
    Art. 7
    Activele necorporale aferente capitalului imobilizat cuprind:
    a) cheltuielile de constituire: taxele si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuielile privind emiterea si vanzarea de actiuni, cheltuielile de prospectare a pietei si de publicitate si alte cheltuieli de aceasta natura legate de infiintarea si dezvoltarea activitatii unitatii patrimoniale;
    b) cheltuielile de cercetare-dezvoltare;
    c) cheltuielile cu descoperirea rezervelor de substante minerale utile, neconcretizate in mijloace fixe, la zacamintele puse in exploatare;
    d) concesiuni, brevetele si alte drepturi si valori asimilate;
    e) alte imobilizari necorporale, inclusiv programe informatice create de agentii economici sau achizitionate de la terti.
    Art. 8
    Duratele normale de functionare, precum si clasificatia mijloacelor fixe se aproba prin hotarare a Guvernului, pe baza consultarii reprezentantilor asociatiilor patronale constituite la nivel national, conform legii. La determinarea lor se va tine seama de duratele tehnico-economice stabilite de proiectanti si producatori prin cartile sau documentatiile tehnice ale mijloacelor fixe respective, precum si de efectele uzurii morale.
    Aceste durate vor fi revizuite periodic, dar nu mai tarziu de 5 ani.

    CAP. 2
    Calcularea amortizarii

    Art. 9
    Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare.
    Art. 10
    Prin valoarea de intrare a mijloacelor fixe se intelege:
    a) valoarea ramasa actualizata aferenta fiecarui mijloc fix care a fost reevaluat in conformitate cu hotarari ale Guvernului;
    b) pretul de achizitie pentru mijloacele fixe procurate cu titlu oneros;
    c) costul de productie pentru mijloacele fixe construite sau produse de unitatea patrimoniala;
    d) valoarea actuala, pentru mijloacele fixe dobandite cu titlu gratuit, estimata la inscrierea lor in activ pe baza propunerilor facute de specialisti si cu aprobarea adunarii generale a asociatilor la societatile comerciale, respectiv a consiliului de administratie la regiile autonome sau institutii publice, tinand seama de valoarea mijloacelor fixe cu caracteristici identice sau similare;
    e) valoarea de aport acceptata de parti, pentru mijloacele fixe intrate in patrimoniu cu ocazia asocierii, fuziunii etc., conform statutelor sau contractelor, determinata prin expertiza.
    Art. 11
    Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza de la data punerii acestora in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare si conditiilor de utilizare ale acestora.
    Amortizarea mijloacelor fixe concesionate, inchiriate sau date in locatie de gestiune se calculeaza de catre agentul economic care le are in proprietate.
    Amortizarea mijloacelor fixe concesionate, inchiriate sau date in locatie de gestiune de catre regiile autonome care au in administratie, potrivit legii, asemenea bunuri din domeniul public, se calculeaza de catre acestea.
    Amortizarea investitiilor efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune este in sarcina agentului economic care a efectuat investitia.
    Amortizarea cladirilor si a constructiilor speciale ale minelor, salinelor cu extractie in solutie prin sonde, carierelor, exploatarilor la zi, pentru substante minerale solide, a caror durata de folosire este limitata de durata rezervelor si care nu pot primi alte utilizari dupa epuizarea rezervelor, precum si a investitiilor pentru descoperta se calculeaza pe unitate de produs, in functie de rezerva exploatabila de substanta minerala utila.
    Amortizarea pe unitatea de produs se recalculeaza:
    a) din cinci in cinci ani la mine, cariere, precum si la cheltuielile de investitii pentru descoperta;
    b) din zece in zece ani la saline.
    Recalcularea se face anual in cazul cand intervin schimbari mai importante (de minimum 10%) in volumul rezervelor exploatabile.
    Art. 12
    Cheltuielile de constituire, precum si cheltuielile de cercetare-dezvoltare se amortizeaza intr-o perioada de cel mult 5 ani.
    Art. 13
    Brevetele, licentele, know-how-ul, marcile de fabrica, de comert si de servicii si alte drepturi de proprietate industriala si comerciala similare subscrise ca aport, achizitionate pe alte cai, se amortizeaza pe durata prevazuta pentru utilizarea lor de catre agentul economic care le detine.
    Art. 14
    Programele informatice create de agentul economic sau achizitionate de la terti se amortizeaza in functie de durata probabila de utilizare, care nu poate depasi o perioada de 5 ani.
    Art. 15
    Terenurile se inregistreaza in contabilitate la intrarea in patrimoniu, la valoarea stabilita, in functie de clasele de calitate, suprafata, amplasare si/sau alte criterii legale, la valoarea de achizitie sau la valoarea aportului in natura, dupa caz.
    Valoarea terenurilor cu destinatie economica obtinute prin acte de vanzare-cumparare, inclusiv prin despagubiri in cazul exproprierilor, se amortizeaza prin aplicarea unei cote de 25% din cuantumul dobanzii curente la disponibilitati banesti de valoare egala cu pretul de achizitie al terenurilor respective, acordata de unitatea bancara la care are deschis contul principal agentul economic.
    Art. 16
    Guvernul poate aproba, in situatii justificate, scutiri totale sau partiale de la calculul amortizarii, solicitate de ministere si alte organe centrale si locale ale administratiei publice pentru active corporale, precum:
    a) minele trecute in conservare sau scoase definitiv din functiune, precum si sondele de titei si gaze care nu se dau in productie, potrivit intereselor economiei nationale;
    b) mijloacele fixe din cadrul obiectivelor economice de interes national care sunt propuse a fi trecute in conservare pe o durata mai mare de 30 de zile;
    c) lucrarile de imbunatatiri funciare si de gospodarire a apelor, cu caracter general de deservire, destinate apararii contra inundatiilor si inlaturarii excesului de umiditate, si anume: diguri si canale principale, de desecare, precum si lucrarile de combatere a eroziunii solului, de regularizare a scurgerii apelor pe versanti si de corectare a torentilor, destinate apararii terenurilor agricole si silvice si obiectivelor social-economice din zona aparata, efectuate din fondurile statului;
    d) senalele navigabile, tunelele de metrou, infrastructura caii ferate, precum si celelalte cai de comunicatie.
    Art. 17
    In cazul nerecuperarii integrale, pe calea amortizarii, a valorii de intrare a mijloacelor fixe scoase din functiune, agentii economici cu capital integral sau majoritar de stat vor asigura acoperirea valorii neamortizate din sumele rezultate in urma valorificarii acestora, conform procedurilor legale, iar diferenta ramasa neacoperita se include esalonat in cheltuielile de exploatare.
    Durata recuperarii si anuitatile de acoperire a valorii neamortizate se stabilesc de catre adunarea generala a asociatilor la societatile comerciale si, respectiv, de catre consiliul de administratie la regiile autonome, fara a depasi 5 ani.

    CAP. 3
    Regimuri de amortizare

    Art. 18
    Amortizarea calculata conform prevederilor art. 9 se include in cheltuielile de exploatare ale agentilor economici, in directa corelatie cu gradul de utilizare a mijloacelor fixe aflate in patrimoniu.
    Art. 19
    Agentii economici sunt obligati sa amortizeze mijloacele fixe potrivit prevederilor prezentei legi, utilizand unul dintre urmatoarele regimuri de amortizare:
    A. Amortizarea liniara - se realizeaza prin includerea uniforma in cheltuielile de exploatare a unor sume fixe, stabilite proportional cu numarul de ani ai duratei normale de utilizare a mijlocului fix.
    Amortizarea liniara se calculeaza prin aplicarea cotei anuale de amortizare la valoarea de intrare a mijloacelor fixe.
    B. Amortizarea degresiva - consta in multiplicarea cotelor de amortizare liniara cu unul dintre coeficientii urmatori:
    a) 1,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix de amortizat este intre 2 si 5 ani;
    b) 2,0, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix de amortizat este intre 5 si 10 ani;
    c) 2,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix de amortizat este mai mare de 10 ani.
    Acesti coeficienti pot fi modificati numai prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor.
    C. Amortizarea accelerata - consta in includerea, in primul an de functionare, in cheltuielile de exploatare, a unei amortizari de pana la 50% din valoarea de intrare a mijlocului fix respectiv.
    Amortizarile anuale pentru exercitiile urmatoare sunt calculate la valoarea ramasa de amortizat, dupa regimul liniar, prin raportare la numarul de ani de utilizare ramasi.
    Art. 20
    Competentele de aprobare a utilizarii regimului de amortizare liniara sau degresiva revin adunarii generale a asociatilor la societatile comerciale, respectiv consiliului de administratie la regiile autonome.
    Utilizarea regimului de amortizare accelerata se aproba de catre Ministerul Finantelor, la propunerea adunarii generale a asociatilor la societatile comerciale, respectiv a consiliului de administratie la regiile autonome.
    Art. 21
    In cazuri justificate, altele decat cele prevazute la art. 17 din prezenta lege, consiliul de administratie, pentru regia autonoma, respectiv adunarea generala a asociatilor, pentru societatea comerciala cu capital majoritar de stat, pot aproba trecerea in conservare a mijloacelor fixe pe o perioada de maximum un an, fara calcularea amortizarii pentru respectiva perioada. In asemenea cazuri, amortizarea anuala aferenta perioadei de conservare se va recupera din profitul net al anului in care expira durata normala de utilizare a mijlocului fix trecut in conservare.
    Daca perioada de conservare se prelungeste peste durata de un an, iar mijloacele fixe in cauza nu sunt cuprinse in programul de restructurare, agentii economici cu capital integral sau majoritar de stat sunt obligati sa vanda mijloacele fixe respective prin licitatie, conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Contabilitatea si destinatia amortizarii mijloacelor fixe

    Art. 22
    Agentii economici, indiferent de forma de organizare si tipul de proprietate, precum si institutiile publice au obligatia evidentierii in contabilitate, in conturi distincte, a mijloacelor fixe, a amortizarii acestora si a sumelor nete rezultate din dezmembrarea si valorificarea mijloacelor fixe scoase din functiune.
    Sumele reprezentand amortizarea calculata pentru mijloacele fixe, precum si cele rezultate din valorificarea mijloacelor fixe scoase din functiune, in conditiile legii, reprezinta surse de constituire a fondului de dezvoltare.
    Daca agentii economici cu capital majoritar de stat nu au prevazut realizarea in anul curent a unor lucrari de investitii sau rambursarea de credite pentru investitii, acestia pot folosi sumele respective pentru investitii financiare pe termen scurt sau mediu, cu obligatia ca la finele anului sa reconstituie sumele respective.
    Art. 23
    Sumele realizate din valorificarea ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor componente si a altor materiale provenite din dezmembrarea mijloacelor fixe scoase din functiune - inainte de amortizarea lor integrala - diminuate cu cheltuielile efectuate cu demolarea, demontarea, dezmembrarea si valorificarea acestora, se inregistreaza in contabilitate in contul amortizarii mijloacelor fixe respective, in limita valorii de intrare ramasa de amortizat.

    CAP. 5
    Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe

    Art. 24
    Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe amortizate integral se face cu aprobarea adunarii generale a asociatilor la societatile comerciale, respectiv a consiliului de administratie la regiile autonome.
    Art. 25
    La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe care nu au fost amortizate integral agentii economici cu capital majoritar de stat vor proceda in conformitate cu prevederile art. 17 si art. 24 din prezenta lege.
    In cazul institutiilor publice, scoaterea din functiune a mijloacelor fixe inainte de expirarea duratei normale de utilizare se face cu aprobarea ministerului de resort si cu avizul prealabil al Ministerului Finantelor, pe baza unor justificari temeinic argumentate.
    Art. 26
    La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe apartinand agentilor economici unde statul detine peste 50% din capitalul social se va urmari valorificarea la maximum a ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor componente prin executarea unor mijloace fixe noi, ca piese de schimb in cadrul unitatii respective sau prin vanzare, pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 27
    Valoarea ramasa de amortizat, actualizata, aferenta mijloacelor fixe cu valori unitare cuprinse intre 501 si 200.000 lei, care, potrivit prezentei legi, nu mai sunt considerate mijloace fixe, se include in cheltuielile de exploatare intr-o perioada de pana la 3 ani, stabilita de adunarea generala a asociatilor, la societatile comerciale, respectiv de consiliul de administratie la regiile autonome.
    Art. 28
    Pentru cunoasterea modificarilor intervenite in structura mijloacelor fixe si a duratei medii de utilizare, agentii economici vor raporta anual valoarea ramasa a mijloacelor fixe pe categorii, precum si amortizarea totala a mijloacelor fixe printr-o dare de seama statistica, potrivit modelului si normelor ce vor fi stabilite de Ministerul Finantelor si Comisia Nationala pentru Statistica.
    Art. 29
    Constituie contraventii la normele privind calcularea si inregistrarea amortizarii capitalului imobilizat in active corporale sau necorporale urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) inregistrarea ca mijloace fixe a unor obiecte care, conform prezentei legi, nu se incadreaza in aceasta categorie;
    b) calcularea si inregistrarea in contabilitate a amortizarii mijloacelor fixe exceptate conform art. 5 din prezenta lege;
    c) aplicarea unor durate normale de utilizare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legale;
    d) inregistrarea unor valori de intrare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legale;
    e) modificarea, pe parcursul duratei normale de functionare a mijloacelor fixe, a duratelor si a regimului de amortizare stabilite conform art. 8, art. 19 si art. 20 din prezenta lege;
    f) nereconstituirea, pana la finele anului, a sumelor rezultate din amortizare, utilizate pentru investitii financiare conform art. 22 alin. 3 din prezenta lege.
    Art. 30
    Contraventiile prevazute la art. 29 din prezenta lege se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cele de la lit. c), d) si f), cu amenda de la 200.000 lei la 500.000 lei;
    b) cele de la lit. a), b) si e), cu amenda de la 300.000 lei la 600.000 lei.
    Art. 31
    Contraventiilor prevazute in prezenta lege li se aplica dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 - 27.
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele de specialitate ale Ministerului Finantelor.
    Art. 32
    Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici cu capital majoritar de stat.
    La institutiile publice, in afara aprobarii consiliului de administratie, este necesar si avizul Ministerului Finantelor pentru valorile ce depasesc 1.000 lei pe unitatea de masura.
    Art. 33
    Guvernul va aproba clasificatia si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe in termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei legi.
    Ministerul Finantelor va elabora, in termenul prevazut la alin. 1, norme metodologice de aplicare a prezentei legi.
    Art. 34
    Prezenta lege se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 1994.
    Pe aceeasi data se abroga Legea nr. 62/1968, cu modificarile ulterioare, H.C.M. nr. 139/1969, Decretul nr. 49/1982, Decretul-lege nr. 50/1990, precum si orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat si de Camera Deputatilor in sedinta comuna din 2 martie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

               PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                        ADRIAN NASTASE

                  p. PRESEDINTELE SENATUI
                      DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 15/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 15 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 15/1994
Hotărârea 214 1999
privind activitatile de natura economica pentru care se calculeaza amortizarea mijloacelor fixe
Ordonanţa 25 1999
privind scoaterea din functiune a unor mijloace fixe uzate fizic sau moral, neamortizate, apartinand agentilor economici din industrie
Ordonanţa 19 1999
privind acordarea unor facilitati agentilor economici din domeniul transporturilor, la scoaterea din functiune a mijloacelor fixe uzate fizic sau moral, neamortizate integral
Legea 227 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 54/1997 pentru modificarea si completarea Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Ordin 15515 1998
pentru aprobarea Precizarilor privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni, precum si unele masuri referitoare la inchiderea exercitiului financiar-contabil pe anul 1997 la societatile bancare
Hotărârea 909 1997
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 54/1997
Ordonanţa 54 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Ordonanţa 11 1997
privind acordarea unor facilitati agentilor economici din domeniul transporturilor, la scoaterea din functiune a mijloacelor fixe uzate fizic sau moral, neamortizate integral
Hotărârea 105 1997
privind majorarea valorii de intrare a mijloacelor fixe
Norma 18845 1997
privind situatia activelor imobilizate, determinarea gradului de utilizare a mijloacelor fixe detinute de agentii economici, necesar stabilirii valorii amortizarii incluse in cheltuielile de exploatare pe anul 1996
Norma 1224 1997
privind situatia activelor imobilizate, determinarea gradului de utilizare a mijloacelor fixe detinute de agentii economici, necesar stabilirii valorii amortizarii incluse in cheltuielile de exploatare pe anul 1996
Decizia 101 1995
privind solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 din Legea nr. 15/1994
Ordonanţa 19 1995
privind unele masuri de perfectionare a regimului achizitiilor publice, precum si a regimului de valorificare a bunurilor scoase din functiune, apartinand institutiilor publice
Ordin 106 1995
de aprobare a Normelor privind aplicarea, in anul 1995, a prevederilor Legii nr. 15/1994, pentru mijloacele fixe reevaluate in conformitate cu reglementarile aprobate prin Hotarirea Guvernului nr. 500/1994
Norma 180200 1995
privind aplicarea, in anul 1995, a prevederilor Legii nr. 15/1994, pentru mijloacele fixe reevaluate in conformitate cu reglementarile aprobate prin Hotarirea Guvernului nr. 500/1994
Hotărârea 500 1994
privind reevaluarea imobilizarilor corporale si modificarea capitalului social
Ordin 746 1994
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Legea 15 1994
privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu