E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 17 1990 modificat de Legea 255 2013
Legea 17 1990 modificat de Legea 187 2012
Legea 17 1990 modificat de OUG 51 2011
Legea 17 1990 completat de OUG 51 2011
Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 1 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 1 din actul Legea 17 1990 articole noi... articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 7 din actul Legea 17 1990 articole noi... articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 9 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 12 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 18 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 20 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 24 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 5 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 26 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 28 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 29 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 29 din actul Legea 17 1990 articole noi... articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 30 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 31 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 32 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 33 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 33 din actul Legea 17 1990 articole noi... articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 34 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 35 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 36 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 37 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 38 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 39 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 41 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 43 din actul Legea 17 1990 modificat de articolul 1 din actul Legea 36 2002
Articolul 33 din actul Legea 17 1990 modificat de Rectificare 36 2002
Legea 17 1990 republicat de Legea 17 1990
Legea 17 1990 republicat de Legea 17 1990
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 17 din  7 august 1990

privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale si al zonei contigue ale Romaniei

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din  9 august 1990


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Marea teritoriala si apele maritime interioare ale Romaniei

    Art. 1
    Marea teritoriala a Romaniei cuprinde fisia de mare adiacenta tarmului ori, dupa caz, apelor maritime interioare, avind latimea de 12 mile marine (22.224 m) masurata de la liniile de baza.
    Liniile de baza sint liniile celui mai mare reflux de-a lungul tarmului sau, dupa caz, liniile drepte care unesc punctele cele mai avansate ale tarmului, inclusiv ale tarmului dinspre larg al insulelor, ale locurilor de acostare, amenajarilor hidrotehnice si ale altor instalatii portuare permanente.
    Coordonatele geografice ale punctelor intre care sint trasate liniile de baza drepte sint prevazute in anexa.
    Limita exterioara a marii teritoriale este linia care are fiecare punct situat la o distanta de 12 mile marine, masurata de la punctul cel mai apropiat al liniilor de baza.
    Art. 2
    Marea teritoriala a Romaniei se delimiteaza de marea teritoriala a statelor vecine prin intelegeri cu fiecare dintre aceste state, in conformitate cu principiile si normele dreptului international.
    Art. 3
    Limitele exterioare si laterale ale marii teritoriale, stabilite conform prevederilor art. 1 si 2, constituie frontiera de stat maritima a Romaniei.
    Art. 4
    Suprafetele de apa situate intre tarmul marii si liniile de baza stabilite in art. 1 constituie apele maritime interioare ale Romaniei.
    Art. 5
    Apele maritime interioare, marea teritoriala, solul si subsolul acestora, precum si spatiul aerian de deasupra lor fac parte din teritoriul Romaniei.
    In aceste spatii Romania isi exercita suveranitatea in conformitate cu legislatia sa interna, cu prevederile conventiilor internationale la care este parte si tinind seama de principiile si normele dreptului international.

    CAP. 2
    Zona contigua a Romaniei

    Art. 6
    Zona contigua a Romaniei este fisia de mare adiacenta marii teritoriale care se intinde spre largul marii pina la distanta de 24 mile marine, masurata de la liniile de baza stabilite in art. 1.
    Art. 7
    In zona sa contigua, Romania exercita controlul pentru prevenirea si reprimarea incalcarilor, pe teritoriul sau, a legilor si reglementarilor sale din domeniul vamal, fiscal, sanitar si al trecerii frontierei de stat.

    CAP. 3
    Trecerea inofensiva prin marea teritoriala

    SECTIUNEA A
    Reguli aplicabile tuturor navelor straine
    Art. 8
    Trecerea inofensiva a navelor straine prin marea teritoriala a Romaniei se efectueaza in conditiile stabilite de prezenta lege si de alte reglementari in vigoare, cu respectarea normelor dreptului international.
    Prin "trecere" se intelege faptul de a naviga in marea teritoriala in scopul:
    a) de a o traversa fara a intra in apele maritime interioare ori fara a ancora intr-o rada sau a face escala intr-o instalatie portuara situata in afara apelor maritime interioare;
    b) de a intra in apele maritime interioare si a ancora intr-o rada sau a face escala intr-o instalatie portuara sau de a le parasi.
    Trecerea trebuie sa fie neintrerupta si rapida. Navele vor urma drumurile maritime, senalele si pasele recomandate, specificate de hartile maritime si in documentele de navigatie.
    Pe timpul trecerii inofensive nu se permite oprirea sau ancorarea, in afara cazurilor cind acestea sint impuse de nevoile navigatiei, sau ca urmare a unui caz de forta majora ori avarie, pentru salvarea persoanelor sau pentru ajutorarea navelor si aeronavelor aflate in pericol.
    Art. 9
    Trecerea unei nave straine prin marea teritoriala este inofensiva atit timp cit nu aduce atingere pacii, ordinii publice sau securitatii nationale.
    Se considera ca trecerea aduce atingere pacii, ordinii publice sau securitatii nationale daca o asemenea nava desfasoara, in marea teritoriala sau in apele maritime interioare, una dintre urmatoarele activitati:
    a) amenintarea cu forta sau folosirea fortei impotriva suveranitatii, integritatii teritoriale sau independentei politice a Romaniei sau in orice alt mod contrar principiilor dreptului international;
    b) manevre sau exercitii cu arme de orice fel;
    c) culegerea de informatii in detrimentul apararii sau securitatii nationale;
    d) propaganda care prejudiciaza interesele apararii sau ale securitatii nationale;
    e) decolarea de pe nave, apuntarea sau imbarcarea pe nave a oricarui fel de aparate de zbor;
    f) lansarea, debarcarea sau imbarcarea de tehnica militara, scafandri, submarine, alte vehicule submersibile si orice alte instalatii in masura sa execute cercetari subacvatice;
    g) imbarcarea sau debarcarea de marfuri, fonduri banesti sau de persoane, contrar legilor si reglementarilor in vigoare;
    h) poluarea deliberata si grava, de orice natura, a apei si atmosferei;
    i) orice activitate de pescuit;
    j) orice activitate de cercetari stiintifice, arheologice sau ridicari hidrografice;
    k) orice activitate care se desfasoara cu incalcarea reglementarilor internationale in domeniul radiocomunicatiilor sau care poate perturba functionarea sistemelor de comunicatii sau a oricarui alt echipament sau instalatii;
    l) orice alta activitate care nu are o legatura directa cu trecerea sau care se desfasoara cu incalcarea conditiilor prevazute in prezenta lege.
    Art. 10
    In marea teritoriala, in apele maritime interioare si in porturile Romaniei este interzis accesul oricarei nave care are la bord arme nucleare, chimice ori alte arme de distrugere in masa, sau care transporta asemenea arme sau munitie pentru acestea, precum si orice alte marfuri sau produse interzise de legile Romaniei.
    Art. 11
    Navele straine cu propulsie nucleara pot intra in rade sau in porturi numai cu aprobarea prealabila a organelor romane competente, care va fi solicitata cu cel putin 30 de zile inainte de data intrarii.
    Art. 12
    Navele straine cu propulsie nucleara si navele care transporta substante radioactive sau alte substante periculoase sint obligate, atunci cind se afla in trecere prin marea teritoriala, sa aiba asupra lor documentele prevazute de acordurile internationale pentru aceste nave si incarcatura pe care o transporta si sa ia masurile speciale de precautie prevazute de aceste acorduri.
    Art. 13
    Controlul documentelor de siguranta a navelor cu propulsie nucleara si a navelor care transporta substante radioactive sau alte substante periculoase, controlul dozimetric si celelalte controale legate de protectia mediului inconjurator se executa de organele romane competente, in locuri stabilite de catre acestea. Pe timpul stationarii navelor in porturi sau in rade pot fi executate controale suplimentare.
    Daca in urma controlului se constata ca prezenta unei nave poate duce la consecinte periculoase, organele romane competente pot dispune ca, intr-un termen stabilit, nava respectiva sa paraseasca marea teritoriala.
    Art. 14
    Navele straine aflate in trecere prin marea teritoriala sau stationate in rade ori in porturi nu vor folosi mijloacele de navigatie radio, aparatura hidroacustica si de radiocomunicatii, sistemele electronice si optice de observare decit pentru necesitatile sigurantei navigatiei si stationarii la ancora, precum si pentru a comunica cu autoritatile portuare si a realiza traficul radio, in clar sau folosind coduri, cu statiile romanesti de pe uscat, potrivit regulilor si procedurilor prevazute in Regulamentul radiocomunicatiilor care este anexa la Conventia internationala a telecomunicatiilor.
    Art. 15
    Organele romane competente vor lua masurile necesare pentru a preveni orice incalcare a conditiilor stabilite prin reglementarile in vigoare cu privire la admiterea navelor straine in apele maritime interioare sau la instalatiile portuare si vor folosi orice mijloace legale, inclusiv de constringere pentru a impiedica trecerea oricarei nave straine prin apele maritime interioare sau marea teritoriala, daca aceasta trecere nu este inofensiva.
    Art. 16
    Organele romane competente pot suspenda temporar, in anumite zone ale marii teritoriale, trecerea inofensiva a navelor straine, ori  de cite ori aceasta suspendare este ceruta de asigurarea securitatii tarii sau este necesara pentru a se putea executa exercitii militare.
    Masurile de suspendare a trecerii inofensive prevazute la alineatul precedent vor fi publicate in "avize pentru navigatori" emise de organele romane competente.

    SECTIUNEA B
    Reguli aplicabile navelor straine folosite in scopuri comerciale

    Art. 17
    Jurisdictia penala a Romaniei se aplica cu privire la orice infractiune savirsita pe teritoriul roman de catre persoane imbarcate la bordul navelor straine folosite in scopuri comerciale, precum si cu privire la orice infractiune savirsita la bordul unei asemenea nave, pe timpul cind aceasta se afla in porturile romanesti sau in apele maritime interioare.
    Jurisdictia penala a Romaniei nu se va exercita la bordul unei nave straine folosite in scopuri comerciale, care trece prin marea teritoriala, cu privire la o infractiune savirsita la bordul acesteia, cu exceptia cazurilor cind:
    a) infractiunea a fost savirsita de un cetatean roman sau de o persoana fara cetatenie care are domiciliul pe teritoriul Romaniei;
    b) infractiunea este indreptata impotriva intereselor Romaniei sau impotriva unui cetatean roman, ori a unei persoane rezidente pe teritoriul Romaniei;
    c) infractiunea este de natura sa tulbure ordinea si linistea publica in tara sau ordinea in marea teritoriala;
    d) exercitarea jurisdictiei romane este necesara pentru reprimarea traficului ilicit de stupefiante sau de substante psihotrope;
    e) asistenta autoritatilor romane a fost ceruta, in scris, de capitanul navei ori de un agent diplomatic sau un functionar consular al carui pavilion il arboreaza nava.
    Art. 18
    Jurisdictia penala a Romaniei se aplica si in cazul incalcarii legislatiei romane in vigoare cu privire la zona economica exclusiva a Romaniei in Marea Neagra de catre persoane imbarcate la bordul navelor straine folosite in scopuri comerciale, daca faptele sint savirsite in astfel de conditii incit, potrivit legii penale, sint considerate infractiuni.
    Art. 19
    Jurisdictia penala la bordul unei nave sub pavilionul unui stat cu care Romania a incheiat o conventie consulara sau un alt acord similar se exercita cu respectarea prevederilor acestora.
    Art. 20
    In exercitarea jurisdictiei Romaniei, organele romane competente vor putea dispune, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, retinerea sau sechestrarea unei nave straine folosita in scopuri comerciale si vor putea lua masuri de executare silita impotriva unei asemenea nave, care se gaseste in marea teritoriala sau in apele maritime interioare ale Romaniei, pentru asigurarea executarii obligatiilor contractate sau a altor obligatii asumate de nava respectiva in timpul trecerii sau in legatura cu trecerea sa prin marea teritoriala a Romaniei, precum si pentru alte pretentii rezultind din evenimente de navigatie care au avut ca urmare avarii ale navei sau incarcaturii, sau rezultind din abordaje, asistenta sau salvare, ca si pentru despagubiri, taxe si altele asemenea.

    SECTIUNEA C
    Reguli aplicabile navelor militare straine, submarinelor si celorlalte vehicule submersibile, precum si altor nave de stat folosite pentru servicii guvernamentale
    Art. 21
    Navele militare straine, submarinele si celelalte vehicule submersibile, precum si navele sub pavilion strain folosite pentru servicii guvernamentale pot intra in marea teritoriala, in porturi si rade numai cu aprobarea prealabila a guvernului roman, exceptindu-se cazurile de avarie sau adapostire de furtuna.
    Aprobarea se solicita cu cel putin 30 de zile inainte de data la care ar urma sa aiba loc trecerea prin marea teritoriala sau vizitarea porturilor sau radelor, cu exceptia cazurilor cind intre Romania si statul pavilionului s-a convenit altfel.
    Art. 22
    Submarinele si celelalte vehicule submersibile straine in trecere prin marea teritoriala sint obligate sa navigheze la suprafata si sa arboreze pavilionul national. Cele care se vor afla in imersiune vor fi constrinse sa iasa la suprafata. In cazul cind, din cauza unei avarii nu pot iesi la suprafata, acestea sint obligate sa semnalizeze, prin toate mijloacele despre situatia in care se afla.
    Art. 23
    Daca o nava militara straina incalca legile si reglementarile Romaniei in apele maritime interioare sau in marea teritoriala si nu tine seama de avertismentul ce i-a fost dat de a se conforma acestora, va fi somata sa paraseasca imediat marea teritoriala a Romaniei.
    Art. 24
    Statul pavilionului va purta raspunderea pentru orice prejudicii sau daune cauzate de catre o nava militara straina sau de catre orice alta nava de stat folosita pentru servicii guvernamentale, precum si de catre persoane care fac parte din echipajul acestor nave, pe timpul cind nava respectiva s-a aflat in porturi, in apele maritime interioare si in marea teritoriala ale Romaniei.
    Art. 25
    Sub rezerva exceptiilor prevazute in Sectiunea A si a conditiilor din art. 21 - 24, navele militare straine si alte nave de stat straine folosite pentru servicii guvernamentale se bucura de imunitate de jurisdictie pe timpul cit se afla in porturi, in apele maritime interioare si in marea teritoriala ale Romaniei.

    CAP. 4
    Dreptul de urmarire in afara marii teritoriale

    Art. 26
    O nava straina folosita in scopuri comerciale poate fi urmarita in afara marii teritoriale a Romaniei si poate fi retinuta pentru a fi trasa la raspundere daca exista motive intemeiate sa se creada ca acea nava a incalcat legile si reglementarile romane, pe timpul cind s-a aflat in apele nationale, in apele maritime interioare, in marea teritoriala sau in zona contigua ale Romaniei.
    Urmarirea poate incepe atunci cind nava straina sau una din ambarcatiunile acesteia se gaseste in apele maritime interioare, in marea teritoriala sau in zona contigua.
    Urmarirea incepe cind nava straina nu se conformeaza semnalului de oprire si poate continua, fara intrerupere, pina la intrarea navei urmarite in marea teritoriala a propriului sau stat sau a unui alt stat.
    Nava retinuta conform prevederilor acestui articol poate fi condusa pina la cel mai apropiat port romanesc, pentru cercetari si aplicarea de sanctiuni.
    Daca o nava a fost retinuta in afara marii teritoriale, in imprejurari care nu justifica exercitarea dreptului de urmarire, ea va fi despagubita pentru orice pierdere sau dauna suferita ca urmare a acestei actiuni.
    Art. 27
    Dreptul de urmarire prevazut la articolul precedent se aplica si in cazul incalcarii de catre o nava straina, folosita in scopuri comerciale, a legislatiei romane cu privire la zona economica exclusiva a Romaniei in Marea Neagra.
    In acest caz, urmarirea poate incepe numai cind nava straina in cauza sau una din ambarcatiunile sale se gaseste in apele maritime interioare, in marea teritoriala sau in zona economica exclusiva a Romaniei.

    CAP. 5
    Cercetarea stiintifica in marea teritoriala a Romaniei

    Art. 28
    Activitatea de cercetare stiintifica, precum si cea de prospectare si de amenajare a navigatiei in marea teritoriala a Romaniei se realizeaza de catre institutiile romane de specialitate, in baza programelor aprobate si cu avizul organelor romane competente.
    Art. 29
    Persoanele fizice sau juridice straine pot efectua cercetari stiintifice in marea teritoriala a Romaniei numai cu autorizarea expresa a organelor romane competente si potrivit conditiilor stabilite de catre acestea.

    CAP. 6
    Protectia mediului marin

    Art. 30
    Organele romane competente stabilesc reguli privind prevenirea, reducerea si mentinerea sub control a poluarii mediului marin si asigura respectarea acestora in porturi, in apele maritime interioare si in marea teritoriala ale Romaniei.
    Art. 31
    Este interzisa, potrivit legislatiei in vigoare, poluarea apelor maritime interioare si a marii teritoriale, precum si a atmosferei de deasupra acestora, prin deversarea, aruncarea, scufundarea sau degajarea de pe nave sau alte instalatii plutitoare sau fixe, de pe aparatele de zbor, precum si de catre surse aflate pe tarm, a unor substante sau reziduuri de substante toxice, radioactive, hidrocarburi, precum si a altor substante daunatoare sau periculoase pentru sanatatea oamenilor, ori pentru flora si fauna marii, sau alte reziduuri ori materiale care pot sa produca pagube tarmului romanesc ori sa creeze obstacole in calea utilizarii legitime a marii.
    Art. 32
    In cazul in care exista motive intemeiate sa se creada ca o nava folosita in scopuri comerciale, care se afla in apele maritime interioare sau in marea teritoriala, a incalcat prevederile legislatiei romane sau regulile internationale privind prevenirea, reducerea si mentinerea sub control a poluarii mediului marin, organele romane competente sint in drept sa ceara navei respective explicatii in legatura cu faptele care ii sint imputate, precum si sa inspecteze aceasta nava in cazul in care ar refuza sa prezinte explicatiile cerute ori daca explicatiile primite nu concorda cu faptele.
    Art. 33
    In cazul in care exista dovezi neindoielnice ca o nava folosita in scopuri comerciale, care se afla in apele maritime interioare sau in marea teritoriala, a incalcat, in aceste ape sau in zona economica exclusiva a Romaniei, regulile prevazute la articolele 30 si 31 si a facut deversari de substante toxice sau radioactive, hidrocarburi sau de alte substante si reziduuri care au cauzat o paguba importanta sau care ameninta cu o asemenea paguba tarmul romanesc sau resursele din apele maritime interioare si din marea teritoriala, organele romane competente vor putea retine nava si deschide o actiune in legatura cu aceasta incalcare, in conformitate cu legislatia romana.
    Art. 34
    In cazul in care apele maritime interioare sau in marea teritoriala a Romaniei are loc o coliziune de nave, o esuare sau o alta avarie maritima, iar actiunile legate de un asemenea eveniment pot avea consecinte daunatoare pentru apele maritime interioare si marea teritoriala sau pentru tarmul romanesc, organele romane competente sint in drept sa adopte masurile necesare, corespunzator cu paguba efectiva sau cu amenintarea pe care o reprezinta, in scopul apararii impotriva poluarii sau amenintarii cu poluarea.

    CAP. 7
    Sanctiuni

    Art. 35
    Constituie contraventie urmatoarele fapte, daca nu sint savirsite in astfel de conditii incit sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:
    a) incalcarea interdictiei prevazute la art. 10;
    b) incalcarea interdictiei prevazute la art. 31, precum si aducerea ilegala, in scopul deversarii, aruncarii sau scufundarii in apele maritime interioare ori in marea teritoriala a Romaniei sau degajarii in atmosfera de deasupra acestora, de pe nave sau de pe alte instalatii plutitoare sau fixe, de pe aparate de zbor sau vehicule submersibile, de substante sau reziduuri de substante toxice, radioactive, hidrocarburi sau alte substante daunatoare sau periculoase pentru sanatatea oamenilor ori pentru flora si fauna marii, sau alte reziduuri ori materiale care pot sa produca pagube tarmului romanesc ori sa creeze obstacole in calea utilizarii legitime a marii;
    c) pescuitul industrial sau alta activitate de exploatare ilegala a resurselor naturale ale apelor maritime interioare sau ale marii teritoriale, inclusiv ale fundului marii si ale subsolului din aceste zone;
    d) sabordarea unei nave in apele maritime interioare, in marea teritoriala ori esuarea ei la tarm;
    e) intrarea in porturile romanesti, fara aprobarea organelor romane competente, a navelor cu propulsie nucleara;
    f) neprezentarea documentelor prevazute de acordurile internationale pentru navele care transporta substante radioactive sau toxice ori alte substante periculoase, precum si neluarea masurilor de precautie prevazute de aceste acorduri;
    g) efectuarea, fara autorizarea organelor romane competente, sau cu incalcarea conditiilor stabilite in autorizatie, a unor activitati de cercetare stiintifica, de prospectiuni sau a altor activitati in apele maritime interioare sau in marea teritoriala a Romaniei;
    h) imbarcarea sau debarcarea de persoane ori marfuri in afara porturilor sau a locurilor unde aceste operatiuni sint autorizate;
    i) patrunderea neautorizata a unei nave intr-un port declarat inchis sau intr-o zona a marii teritoriale in care trecerea inofensiva a fost suspendata temporar;
    j) incalcarea restrictiilor prevazute in art. 14;
    k) incalcarea interdictiilor prevazute in art. 9 lit. e), f) si k);
    l) nerespectarea regulilor stabilite de organele romane competente cu privire la securitatea navigatiei si la protectia cablurilor de telecomunicatii si a conductelor submarine in apele maritime interioare sau in marea teritoriala.
    Contraventiile prevazute la lit. a) - g) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000 la 2.000.000 lei iar cele prevazute la lit. h) - l) cu amenda de la 10.000 la 500.000 lei, sanctiunile fiind aplicabile la locul constatarii faptelor contraventionale.
    Art. 36
    Daca faptele prevazute in art. 35 lit. a) - g) au cauzat pagube importante sau au produs alte consecinte grave ori au fost savirsite in mod repetat, sanctiunea este amenda de la 1.000.000 la 2.000.000 lei.
    Pentru faptele prevazute in art. 35 lit. b) si c) sanctiunea poate fi, in functie de gravitatea consecintelor si intinderea pagubelor, amenda de la 2.000.000 la 10.000.000 lei.
    In situatii deosebit de grave, organele romane competente pot dispune, ca masuri complementare, confiscarea navei, a instalatiilor, a uneltelor de pescuit, a aparaturii si a altor obiecte de la contravenient, folosite la savirsirea contraventiei.
    Bunurile dobindite prin savirsirea contraventiei se confisca.
    Art. 37
    Nu constituie contraventie faptele prevazute in art. 35 lit. d), h), i) si j) daca au fost savirsite in scopul garantarii securitatii navei sau al salvarii de vieti omenesti ori in scopul evitarii unor avarii la nava sau incarcatura.
    Art. 38
    Contraventiile se constata si sanctiunea se aplica, in conformitate cu reglementarile in vigoare, de organele de supraveghere si controlul navigatiei ale Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului si de catre organele special imputernicite de Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Mediului, Ministerul de Interne, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Ministerul Sanatatii, precum si de alte organe special imputernicite prin lege.
    Impotriva procesului-verbal de contraventie se poate face plingere, in termen de 15 zile de la data comunicarii, la Sectia maritima si fluviala a Judecatoriei Constanta.
    Art. 39
    Aplicarea amenzilor pentru contraventii nu scuteste contravenientul de obligatia de despagubire pentru daunele pricinuite pe uscat, in apele maritime interioare si marea teritoriala ale Romaniei, in conformitate cu legislatia romana.
    Art. 40
    Amenzile aplicate persoanelor fizice sau juridice straine se platesc in valuta convertibila, prin transformarea amenzilor din lei in valuta la cursul de schimb oficial din momentul savirsirii contraventiei.
    Art. 41
    Contraventiilor prevazute in art. 35 le sint aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25, 26 si 27 din acea lege.
    Art. 42
    In cazul comiterii unor fapte pentru care legea romana prevede arestarea comandantului navei straine sau retinerea acesteia, organele romane competente vor instiinta imediat oficiul consular sau misiunea diplomatica ale statului de pavilion despre masurile luate.
    Nava retinuta si echipajul sau vor fi eliberate de indata ce a fost depusa o cautiune corespunzatoare, potrivit reglementarilor legale in vigoare. Cautiunea va fi stabilita in lei si se va plati in valuta convertibila, prin transformarea sumei din lei in valuta la cursul de schimb oficial de la data savirsirii contraventiei.
    Art. 43
    Organele Ministerului Apararii Nationale vor asigura aplicarea prevederilor art. 21 - 23 si 26 - 27 si vor acorda sprijin altor organe de stat competente la aplicarea unor masuri de constringere impotriva navelor straine in marea teritoriala in baza prevederilor prezentei legi.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 44
    Termenul mare teritoriala, astfel cum este definit in art. 1, inlocuieste termenul ape teritoriale folosit in dispozitiile legale anterioare prezentei legi.
    Art. 45
    Prezenta lege intra in vigoare dupa 90 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 46
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Decretul nr. 39/1956 pentru reglementarea regimului apelor teritoriale, publicat in Buletinul Oficial nr. 3 din 28 ianuarie 1956, precum si orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta sa din ziua de 31 iulie 1990.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                   academician ALEXANDRU BIRLADEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Adunarea Deputatilor in sedinta sa din ziua de 31 iulie 1990.

                 PRESEDINTELE ADUNARII DEPUTATILOR
                            MARTIAN DAN

    In temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului si a Presedintelui Romaniei,
    promulgam Legea privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale si al zonei contigue ale Romaniei.

                         PRESEDINTELE ROMANIEI
                             ION ILIESCU

    ANEXA 1

                         COORDONATELE GEOGRAFICE
ale punctelor intre care sint trasate liniile de baza drepte, de la care este masurata latimea spatiilor maritime ale Romaniei
 __________________________________________________________________________
|           |             |      Coordonatele geografice ale punctelor     |
| Segmentul |  Punctele   |________________________________________________|
|           |             |         Latitudine     |   Longitudine         |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      1      |  45 grade 10' 51"      |   29 grade 45' 56"    |
|    A      |_____________|________________________|_______________________|
|           |      2      |  45 grade 08' 42"      |   29 grade 46' 20"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      2      |               Ca la segmentul A                |
|    B      |_____________|________________________________________________|
|           |      3      |  44 grade 50' 28"      |   29 grade 36' 52"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      3      |                                                |
|    C      |_____________|        Linia celui mai mare reflux             |
|           |      4      |                                                |
|___________|_____________|________________________________________________|
|           |      4      |  44 grade 46' 52"      |   29 grade 31' 48"    |
|    D      |_____________|________________________|_______________________|
|           |      5      |  44 grade 43' 38"      |   29 grade 03' 10"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      5      |               Ca la segmentul D                |
|    E      |_____________|________________________________________________|
|           |      6      |  44 grade 31' 26"      |   28 grade 52' 26"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      6      |               Ca la segmentul E                |
|    F      |_____________|________________________________________________|
|           |      7      |  44 grade 07' 15"      |   28 grade 41' 50"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      7      |               Ca la segmentul F                |
|    G      |_____________|________________________________________________|
|           |      8      |  43 grade 59' 14"      |   28 grade 40' 09"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|
|           |      8      |               Ca la segmentul G                |
|    H      |_____________|________________________________________________|
|           |      9      |  43 grade 44' 20"      |   28 grade 34' 51"    |
|___________|_____________|________________________|_______________________|



SmartCity5

COMENTARII la Legea 17/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 17 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 153 2002
    Ești bărbat sau femeie de afaceri? Sunteți într-o mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Trebuie să plătiți împrumuturile datoriei lor sau să vă achitați facturile sau să începeți o afacere plăcută? Aveți un scor de credit scăzut și vă va fi greu să obțineți împrumut de capital de la băncile locale / alte instituții financiare? Aveți nevoie de un împrumut sau finanțare din orice motiv, cum ar fi: a) Împrumut personal, extinderea afacerii, b) Înființarea afacerii, educație, c) Consolidarea datoriilor, d) Împrumuturi cu bani grei Oferim împrumut la o rată a dobânzii redusă de 3% și cu garanție și nu Garanție, oferim împrumuturi personale, împrumuturi de consolidare a datoriilor, risc capital Capital, împrumut de afaceri, împrumut pentru educație, ipotecă sau Împrumuturi pentru orice motiv". Cu toate acestea, metoda noastră oferă posibilitatea de a specifica valoarea împrumutului necesar și, de asemenea, durata pe care o puteți permite, vă oferă o șansă reală de a obține fondurile de care aveți nevoie! Aceste împrumuturi personale pot fi aprobate indiferent de creditul dvs. și există o mulțime de clienți fericiți care susțin această cerere. Dar nu veți obține doar împrumutul personal de care aveți nevoie; Aceasta este promisiunea noastră: garantăm cea mai mică rată pentru toate împrumuturile cu beneficii colaterale gratuite. Ne străduim să lăsăm o impresie pozitivă de durată prin depășirea așteptărilor clienților mei în tot ceea ce fac. Scopul nostru este să vă tratăm cu demnitate și respect, oferind în același timp servicii de cea mai înaltă calitate. E-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Vizitați-ne la: www.midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Decretul 460 2020
    Mi-am luat deja cardul ATM programat și gol pentru a retrage zilnic 5.500 USD timp de șase luni. Sunt atât de fericit de acest lucru, deoarece l-am primit pe al meu săptămâna trecută și l-am folosit pentru a obține deja 33.000 de dolari. Georg Bednorz Hackers dă cărțile pentru a ajuta pe cei săraci și nevoiași, deși este ilegal, dar este ceva drăguț și el nu este ca alte escrocherii care pretind că au cărțile ATM goale. Nimeni nu este prins când folosește cardul. primește-l pe al tău de la Georg Bednorz Hackers astăzi! Trimiteți un e-mail la georgbednorzhackers@gmail.com sau trimiteți-i un mesaj text / WhatsApp prin +1 (262) 355-8285
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 153 2002
    Ești bărbat sau femeie de afaceri? Sunteți într-o mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? . Acordăm împrumuturi legitime persoanelor serioase sau firmelor de afaceri care au nevoie de împrumuturi. Suntem o firmă de împrumut înregistrată, care este pregătită să satisfacă nevoile persoanelor care aspiră să fie mai mari în prima linie a acumulării de capital. Împrumuturile noastre sunt oferite la o rată a dobânzii subvenționată, care este favorabilă tuturor cetățenilor din întreaga lume și din diferite țări. .Suntem pregătiți să vorbim cu dvs. despre cum vă putem satisface nevoile financiare. Dacă sunteți interesați de această ofertă extraordinară, contactați-ne astăzi pentru un împrumut urgent. Aveți o idee de afaceri, dar nu aveți finanțe, aveți un istoric de credit slab, solicitați soluții pentru soluționarea problemei dvs. așteptați răspunsul dvs. urgent la acest AD sau trimiteți-ne un e-mail la: (midland.credit2@gmail.com) Imprumuturi personale Împrumuturi pe zi Finanțarea vehiculelor Imprumut pentru casa Consilierea datoriei Împrumut de afaceri Împrumut de student Împrumut de consolidare Împrumut medical De asemenea, sunt disponibile asigurări de viață / proprietate. Contactați-ne astăzi la adresa de e-mail :( midland.credit2@gmail.com) Pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 198 2017
    Sunteţi în nevoie de un împrumut rapid şi urgent cu o rată a dobânzii relativ scăzută la 3%? Oferim credite de afaceri, credite personale, credite acasă, credite auto, student credite, credite de consolidare a datoriilor etc indiferent de scorul de credit. Suntem garantați că vom oferi servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail:(midland.credit2@gmail.com) și asistați la o experiență financiară în schimbare.
ANONIM a comentat Ordin 400 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 535 1945
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 55 2008
    Aveți nevoie de un împrumut rapid și urgent, cu o rată a dobânzii relativ scăzută cu 3%? Oferim împrumuturi de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi pentru locuințe, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor e.t.c. indiferent de scorul dvs. de credit. Avem garanția că oferim servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail: (midland.credit2@gmail.com) și asistăm la o experiență financiară în schimbare a vieții.
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu