Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 642 din 29 iunie 2005

pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 603 din 13 iulie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 4 alin. (2) din Legea nr. 481/2004 privind protectia civila,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Criteriile de clasificare a unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Pe baza criteriilor prevazute la art. 1, precum si a procedurii prezentate in anexa inspectoratele judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta stabilesc incadrarea localitatilor, institutiilor publice si operatorilor economici in clasificarea din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice.
    Art. 3
    In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, autoritatile administratiei publice locale, conducerile institutiilor publice si ale operatorilor economici, indiferent de forma de proprietate, vor pune la dispozitie inspectoratelor judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta datele si informatiile necesare, corespunzatoare criteriilor de clasificare.
    Art. 4
    In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, in cadrul centrelor operationale din inspectoratele judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta se intocmeste catalogul local cuprinzand clasificarea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice.
    Art. 5
    In termen de 120 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, prin Centrul Operational National, centralizeaza datele din catalogul local al fiecarei unitati administrativ-teritoriale in Catalogul national cuprinzand clasificarea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice.
    Art. 6
    (1) In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, autoritatile administratiei publice locale, institutiile publice si operatorii economici vor efectua analize de risc in detaliu, vor delimita geografic si vor constitui banci de date informatizate privind aceste riscuri, care vor fi reactualizate periodic si integrate in sistemul national de monitorizare.
    (2) Anual cataloagele locale si cel national se actualizeaza prin grija inspectoratelor judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta, respectiv a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Gheorghe Dobre

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                         CRITERII DE CLASIFICARE
a unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice

    Art. 1
    (1) Riscurile care se iau in consideratie pentru clasificarea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile sunt:
    a) riscuri naturale:
    1. cutremure;
    2. alunecari si prabusiri de teren;
    3. inundatii;
    4. fenomene meteorologice periculoase;
    5. avalanse;
    6. incendii de padure;
    b) riscuri tehnologice:
    1. accidente chimice;
    2. accidente nucleare;
    3. incendii in masa;
    4. accidente grave pe cai de transport;
    5. esecul utilitatilor publice;
    c) riscuri biologice:
    1. epidemii;
    2. epizootii/zoonoze.
    (2) Elementele expuse riscurilor specifice care se au in vedere sunt:
    1. populatia;
    2. animalele;
    3. proprietatea;
    4. activitatile social-economice;
    5. mediul inconjurator.
    Art. 2
    Prin risc se intelege nivelul de pierderi preconizat, in sens probabilistic, estimat in victime, proprietati distruse, activitati economice intrerupte, impact asupra mediului datorita manifestarii unui hazard intr-o anumita zona si cu referire la o anumita perioada de timp.
    Art. 3
    (1) Incadrarea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici in clase de risc se face in baza analizei de risc.
    (2) Analiza de risc este metoda de cuantificare a riscurilor pe baza identificarii riscului, determinarii frecventei evenimentelor si consecintelor asupra elementelor expuse ale fiecarui eveniment pentru fiecare tip de risc specific.
    Art. 4
    In functie de frecventa si de consecintele situatiilor de urgenta generate de tipurile de riscuri specifice, riscul poate fi principal sau secundar.
    Art. 5
    (1) Pentru clasificarea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice, in catalogul national si in cataloagele locale se vor folosi acronime.
    (2) Acronimele, modul de alocare si semnificatia lor sunt prezentate in tabelul de mai jos:

    Tabel - Modul de alocare a acronimelor asociate riscurilor

______________________________________________________________
Nr.           Tipul de risc                Principal  Secundar
crt.
______________________________________________________________
  1. Cutremur                              C          c
  2. Alunecare/prabusire de teren          At/Pt      at/pt
  3. Inundatie                             Id         id
  4. Seceta                                S          s
  5. Avalansa                              Av         av
  6. Incendiu de padure                    Ip         ip
  7. Accident chimic                       Ach        ach
  8. Accident nuclear                      An         an
  9. Incendiu in masa                      Im         im
 10. Accident grav de transport            Atp        atp
 11. Esecul utilitatilor publice           Eup        eup
 12. Epidemie                              Ed         ed
 13. Epizootie                             Ez         ez
______________________________________________________________

    Art. 6
    (1) Clasificarea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice si operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice, se face in baza incadrarii in criterii de clasificare.
    (2) Incadrarea se realizeaza prin aplicarea criteriilor cuprinse in prezenta anexa si poate avea si alte valori decat cele specificate, justificata in baza unui studiu de risc efectuat de catre institutii abilitate.
    Art. 7
    Clasificarea unitatilor administrativ-teritoriale din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice, constituie criteriul de baza pentru:
    a) stabilirea structurii, specializarii si amplasarii serviciilor publice profesioniste si voluntare;
    b) dotarea cu mijloace tehnice si materiale de interventie, aparatura si echipamente de protectie a structurilor profesioniste si voluntare pentru interventie in situatii de urgenta;
    c) intocmirea schemei de acoperire a riscurilor de catre inspectoratele judetene si al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta;
    d) elaborarea planurilor pentru gestionarea situatiilor de urgenta;
    e) stabilirea tematicii de pregatire si a exercitiilor pentru structurile profesioniste si voluntare pentru interventie in situatii de urgenta;
    f) constientizarea populatiei asupra riscurilor specifice si informarea acesteia cu privire la masurile ce trebuie luate pentru reducerea efectelor negative si adoptarea unui comportament adecvat in situatii de urgenta.
    Art. 8
    Clasificarea institutiilor publice/operatorilor economici din punct de vedere al protectiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice, constituie criteriul de baza pentru:
    a) stabilirea structurilor proprii de interventie pentru limitarea si inlaturarea efectelor situatiilor de urgenta la care sunt expuse/expusi;
    b) dotarea cu mijloace tehnice si cu materiale de interventie, aparatura si echipamente de protectie a structurilor de interventie in situatii de urgenta;
    c) intocmirea schemei proprii de acoperire a riscurilor;
    d) elaborarea planurilor de gestionare a situatiilor de urgenta;
    e) stabilirea tematicii de pregatire si a exercitiilor pentru personalul si structurile proprii de interventie in situatii de urgenta;
    f) determinarea frecventei auditului intern efectuat in cadrul sistemului de management al riscului;
    g) constientizarea personalului propriu si a populatiei potential afectate in ceea ce priveste riscurile specifice si informarea acesteia cu privire la masurile ce trebuie luate pentru reducerea efectelor negative si adoptarea unui comportament adecvat in situatii de urgenta.

    A. Criterii de clasificare a unitatilor administrativ-teritoriale

    Unitatile administrativ-teritoriale sunt clasificate astfel:
    1. Din punct de vedere al expunerii la riscul de cutremur:
    a) unitate administrativ-teritoriala dispusa in zona seismica de intensitate mai mare sau egala cu VII pe scara MSK;
    b) unitate administrativ-teritoriala dispusa in zona seismica de intensitate mai mica de VII pe scara MSK.
    2. Din punct de vedere al expunerii la riscul de alunecari/prabusiri de teren:
    a) unitate administrativ-teritoriala dispusa in zona cu potential ridicat de producere a alunecarilor de teren sau afectata de alunecari primare/reactivate;
    b) unitate administrativ-teritoriala dispusa in zona cu potential mediu/scazut de producere a alunecarilor de teren sau neafectata de alunecari primare/reactivate.
    3. Din punct de vedere al expunerii la riscul de inundatii:
    a) unitate administrativ-teritoriala potential afectata de inundatii datorate revarsarilor unui curs de apa, scurgerilor pe torenti sau unde cantitatea maxima de precipitatii, inregistrata in ultimii 100 de ani, depaseste 100 mm/24 h;
    b) unitate administrativ-teritoriala neafectata de inundatii datorate revarsarilor unui curs de apa, scurgerilor pe torenti sau unde cantitatea maxima de precipitatii, inregistrata in ultimii 100 de ani, este mai mica de 100 mm/24 h.
    4. Din punct de vedere al expunerii la riscul de seceta:
    a) unitate administrativ-teritoriala situata in zone cu risc fata de fenomenul de seceta;
    b) unitate administrativ-teritoriala situata in afara zonelor cu risc fata de fenomenul de seceta.
    5. Din punct de vedere al expunerii la riscul de avalanse:
    a) unitate administrativ-teritoriala dispusa in zona de munte;
    b) unitate administrativ-teritoriala dispusa in podis/deal/campie.
    6. Din punct de vedere al expunerii la riscul de incendii de padure:
    a) unitate administrativ-teritoriala situata in zona de influenta a unui incendiu de padure;
    b) unitate administrativ-teritoriala situata in afara zonei de influenta a unui incendiu de padure.
    7. Din punct de vedere al expunerii la riscul de accident chimic:
    a) unitate administrativ-teritoriala situata in interiorul zonelor de planificare la urgenta chimica;
    b) unitate administrativ-teritoriala situata in exteriorul zonelor de planificare la urgenta chimica.
    8. Din punct de vedere al expunerii la riscul de accident nuclear:
    a) unitate administrativ-teritoriala situata in interiorul zonelor de planificare la urgenta nucleara;
    b) unitate administrativ-teritoriala situata in exteriorul zonelor de planificare la urgenta nucleara.
    9. Din punct de vedere al riscului la incendii in masa:
    a) unitate administrativ-teritoriala situata in zona de influenta a incendiilor in masa;
    b) unitate administrativ-teritoriala situata in afara zonelor de influenta a incendiilor in masa.
    10. Din punct de vedere al riscului la accidente grave pe cai de transport:
    a) unitate administrativ-teritoriala cu trafic intens;
    b) unitate administrativ-teritoriala cu trafic moderat sau redus.
    11. Din punct de vedere al riscului de esec al utilitatilor publice:
    a) unitate administrativ-teritoriala dependenta de un sistem centralizat de utilitati publice;
    b) unitate administrativ-teritoriala dependenta de doua sau de mai multe sisteme centralizate de utilitati publice ori fara sistem centralizat de utilitati publice.
    12. Din punct de vedere al expunerii la riscul epidemiologic:
    a) unitate administrativ-teritoriala cu risc crescut;
    b) unitate administrativ-teritoriala cu risc mediu sau scazut.
    13. Din punct de vedere al expunerii la riscul epizootic:
    a) unitate administrativ-teritoriala cu risc crescut;
    b) unitate administrativ-teritoriala cu risc mediu sau scazut.

    B. Criterii de clasificare a institutiilor publice si operatorilor economici

    Institutiile publice si operatorii economici sunt clasificati astfel:
    1. Din punct de vedere al expunerii la riscul de cutremur:
    a) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zona seismica de intensitate mai mare sau egala cu VII pe scara MSK;
    b) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zona seismica de intensitate mai mica de VII pe scara MSK.
    2. Din punct de vedere al expunerii la riscul de alunecari/prabusiri de teren:
    a) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zona cu potential ridicat de producere a alunecarilor de teren sau afectata de alunecari primare/reactivate;
    b) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zona cu potential mediu/scazut de producere a alunecarilor de teren sau neafectata de alunecari primare/reactivate.
    3. Din punct de vedere al expunerii la riscul de inundatii:
    a) institutie publica/operator economic potential afectata/afectat de inundatii datorate revarsarilor unui curs de apa, scurgerilor pe torenti sau unde cantitatea maxima de precipitatii, inregistrata in ultimii 100 de ani, depaseste 100 mm/24 h;
    b) institutie publica/operator economic neafectata/neafectat de inundatii datorate revarsarilor unui curs de apa, scurgerilor pe torenti sau unde cantitatea maxima de precipitatii, inregistrata in ultimii 100 de ani, este mai mica de 100 mm/24 h.
    4. Din punct de vedere al expunerii la riscul de seceta:
    a) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zone cu risc fata de fenomenul de seceta;
    b) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in afara zonelor cu risc fata de fenomenul de seceta.
    5. Din punct de vedere al expunerii la riscul de incendii de padure:
    a) institutie publica/operator economic situata/situat in zona de influenta a incendiului de padure;
    b) institutie publica/operator economic situata/situat in afara zonei de influenta a incendiului de padure.
    6. Din punct de vedere al expunerii la riscul de accident chimic:
    a) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zonele de planificare la urgenta chimica;
    b) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in afara zonelor de planificare la urgenta chimica.
    7. Din punct de vedere al expunerii la riscul de accident nuclear:
    a) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in zona de planificare la urgenta nucleara;
    b) institutie publica/operator economic dispusa/dispus in afara zonelor de planificare la urgenta nucleara.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 642/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 642 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 642/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu