HOTARARE Nr.
590 din 3 mai 2006
pentru aprobarea Strategiei
de restructurare, privatizare si atragere de investitii la urmatoarele
societati cu capital de stat din sectorul minier - exploatari minereuri
metalifere (necarbonifere/altele decat exploatarea carbunelui): Societatea
Comerciala „Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea Comerciala „Moldomin"
- S.A. Moldova Noua, Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului
„Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comerciala „Baita" - S.A. Stei,
Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase „Remin" - S.A. Baia
Mare, Societatea Comerciala „Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum si
la filialele acestora
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 506 din 12 iunie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă Strategia de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la următoarele
societăţi cu capital de stat
din sectorul minier - exploatări
minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cărbunelui): Societatea Comercială „Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea
Comercială „Moldomin" -
S.A. Moldova Nouă, Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului „Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comercială „Băiţa" - S.A.
Stei, Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase
„Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comercială „Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum şi la filialele acestora, denumite în
continuare societăţi comerciale din minerit, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Restructurarea şi atragerea de investiţii la societăţile
comerciale din minerit se realizează în principal prin încheierea unui contract complex, denumit în
continuare contract de cooperare, al cărui obiectiv principal este continuarea activităţilor miniere, fără întrerupere, în
baza avizelor, autorizaţiilor şi aprobărilor existente la data încheierii contractului şi a unor mandate acordate adunării generale a acţionarilor a fiecărei
societăţi comerciale din
minerit de către Ministerul
Economiei şi Comerţului.
(3) Contractul de cooperare pentru restructurarea şi atragerea de investiţii la societăţile comerciale din minerit prevăzute la alin. (1) are ca obiect desfăşurarea de activităţi
miniere de către societăţile comerciale din minerit şi investitorii selectaţi în condiţiile prezentei hotărâri.
Contractul de cooperare poate presupune încheierea unui act adiţional la licenţa de exploatare minieră prin care investitorul este cooptat în calitate de asociat, a unui
contract de închiriere/uzufruct şi/sau vânzare a unor active (investitorul având calitatea de
locatar/uzufructuar) prin care sunt puse la dispoziţie investitorului anumite utilaje, mijloace de transport, clădiri, depozite, terenuri, a unui contract
de muncă/prestări de servicii prin care investitorul
contractează forţa de muncă şi utilităţile necesare, precum şi a unui contract de asistenţă tehnică de specialitate prin care investitorul este beneficiarul experienţei şi know-how-ului privind exploatările miniere ce constituie obiectul proiectului.
(4) Pentru partea de activitate ce nu face obiectul
contractului de cooperare prevăzut la alin. (2) sau dacă nu s-a finalizat contractul de cooperare, pot fi folosite orice
alte modalităţi de
restructurare şi atragere de
investiţii, în condiţiile legii.
(5) De regulă, exploatarea oricărei
resurse minerale dintr-un perimetru de licenţă va face obiectul unui singur contract de cooperare.
(6) Ulterior încheierii contractelor de cooperare
pentru societăţile comerciale
din minerit, prevăzute la
alin. (5), poate fi iniţiat
procesul de privatizare care se va realiza prin metodele prevăzute de legislaţia în vigoare, în principal cele prevăzute în anexă, cu
îndeplinirea de către potenţialii investitori a unor criterii de
precalificare.
(7) Se interzice transferul licenţelor de exploatare minieră existente în prezent, fără parcurgerea unor proceduri transparente prevăzute de lege cu privire la privatizarea
societăţii sau la vânzarea
activelor ei, cu excepţia
declarării falimentului
titularului licenţei.
Art. 2. - (1) Se mandatează Ministerul Economiei şi Comerţului să întreprindă măsurile necesare
pentru implementarea Strategiei de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la societăţile cu capital de stat din sectorul minier, precum şi la filialele acestora, aprobată în conformitate cu prevederile art. 1.
(2) Se mandatează Ministerul Economiei şi Comerţului, prin
Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în
Industrie, ca, ulterior demarării
restructurării, să întreprindă măsurile necesare
pentru iniţierea şi derularea privatizării următoarelor societăţi
cu capital de stat din sectorul minier - exploatări minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cărbunelui): Societatea Comercială „Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea
Comercială „Moldomin" -
S.A. Moldova Nouă, Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului „Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comercială „Băiţa" - S.A.
Stei, Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase
„Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comercială „Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum şi a filialelor acestora.
(3) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin
Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în
Industrie, colaborează cu
celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale implicate în procesul de restructurare şi atragere de investiţii la societăţile comerciale din minerit, precum şi la filialele acestora, care sunt obligate să răspundă cu
operativitate solicitărilor
Ministerului Economiei şi
Comerţului, prin Oficiul
Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie.
Art. 3. - Cheltuielile necesare pentru realizarea
restructurării şi atragerii de investiţii în vederea pregătirii şi realizării
privatizării societăţilor comerciale din minerit, potrivit
art. 1 alin. (2) şi (3),
inclusiv cele pentru consultanţă juridică asigurată în condiţiile art. 5 alin. (1) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat,
republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi orice
alte cheltuieli necesare pentru aplicarea prezentei strategii sunt suportate de
instituţia publică implicată în cazul societăţilor
comerciale din subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului.
Art. 4. - Ministerul Economiei şi Comerţului, prin
Oficiul Participaţiilor
Statului şi Privatizării în Industrie, acordă mandat special reprezentanţilor săi în adunarea generală a acţionarilor
societăţilor în vederea aprobării exercitării competenţelor
specifice corespunzătoare fiecărei etape de realizare a procesului de
restructurare, privatizare şi
atragere de investiţii prevăzute prin strategia de restructurare,
privatizare şi atragere de
investiţii aprobată prin prezenta hotărâre.
Art. 5. - Ministerul Finanţelor Publice, autorităţile administraţiei
publice locale şi ceilalţi creditori bugetari emit în termen de 30
de zile de la data solicitării
de către Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi
Privatizării în Industrie,
certificate de obligaţii
fiscale pentru societăţile
comerciale din minerit.
Art. 6. - (1) Prin ordin al ministrului economiei şi comerţului sunt numite:
a) o comisie pentru coordonarea restructurării, privatizării şi atragerii de
investiţii la societăţile comerciale din minerit, alcătuită din 7 membri, formată din reprezentanţi
ai Ministerului Economiei şi
Comerţului, ai Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi
Privatizării în Industrie;
b) comisii de negociere numite în scopul realizării procesului de restructurare şi atragere de investiţii la fiecare societate comercială din minerit, pe baza contractului de
cooperare;
c) comisii de negociere numite în scopul valorificării activelor neincluse în contractele de
cooperare prin metodele prevăzute
la art. 1 alin. (4);
d) comisii de negociere numite în scopul privatizării fiecărei societăţi
comerciale din minerit, formată din reprezentanţi
ai Ministerului Economiei şi
Comerţului şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în
Industrie.
(2) Fiecare instituţie reprezentată în
Comisia pentru coordonarea restructurării, privatizării şi atragerii de investiţii la societăţile comerciale din minerit îşi desemnează câte
un membru supleant.
(3) Comisia pentru coordonare prevăzută la alin. (1) lit. a) coordonează activitatea comisiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d).
Art. 7. - Comisia pentru coordonarea restructurării, privatizării şi atragerii de
investiţii la societăţile comerciale din minerit are următoarele atribuţii:
a) stabileşte întâlniri cu potenţialii investitori pentru fiecare societate comercială din minerit;
b) stabileşte elementele necesare realizării contractului de cooperare;
c) poartă discuţii cu
organizaţiile sindicale şi prezintă concluziile privind implementarea proiectelor specifice fiecărei societăţi comerciale din minerit;
d) coordonează activitatea comisiilor de negociere;
e) analizează informările
primite din partea comisiilor de negociere cu privire la stadiul negocierilor
cu ofertanţii;
f) analizează şi avizează raportul privind finalizarea procesului
de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii, inclusiv prevederile clauzelor contractuale, întocmit de
comisiile de negociere;
g) ia măsurile care se impun pe parcursul derulării procesului de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii.
Art. 8. - (1) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi
Privatizării în Industrie,
asigură secretariatul Comisiei
pentru coordonarea restructurării,
privatizării şi atragerii de investiţii la societăţile comerciale din minerit, constituit din 3 membri.
(2) Prin ordin al ministrului economiei şi comerţului se stabilesc componenţa secretariatului Comisiei pentru coordonarea restructurării, privatizării şi atragerii de
investiţii la societăţile comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia.
(3) Prin decizie a şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi
Privatizării în Industrie se
stabilesc numărul membrilor şi componenţa secretariatului tehnic al comisiilor de negociere în procesul de
restructurare şi atragere de
investiţii, respectiv al
secretariatului tehnic al comisiilor de negociere în procesul de privatizare a
societăţilor comerciale din
minerit, precum şi atribuţiile acestora.
Art. 9. - Comisia pentru coordonarea restructurării, privatizării şi atragerii de
investiţii la societăţile comerciale din minerit este
reprezentată, în raporturile
cu terţii, de către preşedintele acesteia.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi comerţului,
Codruţ Ioan Şereş
Preşedintele
Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,
Gheorghe Buliga
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ*)
STRATEGIA
de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la următoarele
societăţi cu capital de stat
din sectorul minier - exploatări
minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cărbunelui):
Societatea Comercială „Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea Comercială „Moldomin" - S.A. Moldova Nouă,
Compania Naţională a Cuprului,
Aurului şi Fierului
„Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comercială „Băiţa" - S.A. Stei,
Compania Naţională a Metalelor
Preţioase şi Neferoase „Remin" - S.A. Baia Mare,
Societatea Comercială „Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum şi la filialele acestora
1. Generalităţi
1.1. Prezenta strategie stabileşte mandatul instituţiei publice implicate, metodele de
restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a
următoarelor societăţi cu capital de stat din sectorul minier
-exploatări minereuri
metalifere (ne-carbonifere/altele decât exploatarea cărbunelui): Societatea Comercială „Cuprumin" S.A. Abrud, Societatea Comercială „Moldomin" S.A. Moldova Nouă, Compania Naţională a Cuprului,
Aurului şi Fierului
"Minvest" S.A. Deva, Societatea Comercială „Băiţa" S.A. Stei, Compania Naţională a Metalelor Preţioase
şi Neferoase "Remin"
S.A. Baia Mare, Societatea Comercială „Minbucovina" S.A. Vatra Dornei, precum şi a filialelor acestora, denumite în
continuare „societăţi
comerciale din minerit".
1.2. Reducerea implicării directe a statului prin atragerea treptată de investiţii din sectorul privat şi diminuarea treptată a subvenţiilor până la eliminarea acestora în anul 2007,
reprezintă unul din
principalele obiective ale Guvernului.
Strategia de accelerare a privatizării şi atragerii de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul
M.E.C.-O.PS.P.l. pentru anul 2005, şi unele măsuri pentru aplicarea acesteia, aprobată prin HG. nr. 184/2005, prevede ca proiect
prioritar, restructurarea şi
privatizarea următoarelor
societăţi: Societatea
Comercială „Moldomin"
S.A. Moldova Nouă, Societatea
Comercială „Cuprumin"
S.A. Abrud, Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" S.A.
1.3. Privatizarea societăţilor comerciale din minerit este un proces deosebit de complex, care
presupune o analiză atât din
punct de vedere tehnic, economico-financiar, al viabilităţii exploatărilor, cât şi din
punct de vedere al implicaţiilor
sociale şi de mediu. Aceasta
se va desfăşura într-o a doua
etapă, ulterior restructurării şi atragerii de investiţii.
2. Prezentarea societăţilor comerciale
2.1. Strategia de restructurare şi atragere de investiţii în vederea pregătirii privatizării societăţilor
din minerit ia în considerare următoarele aspecte:
a) eliminarea subvenţiilor începând cu 01.01.2007;
b) volumul foarte mare al datoriilor acestor societăţi, datorii în cea mai mare parte la
bugetul de stat şi care la
31.12.2004 erau după cum
urmează:
- Societatea Comercială „Moldomin" S.A. Moldova Nouă : 551.773.590 mii lei;
- Societatea Comercială „Cuprumin" S.A. Abrud: 735.960.589 mii lei;
- Compania Naţională a Cuprului,
Aurului şi Fierului
"Minvest" S.A. Deva : 4.383.532.836 mii lei.
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
c) situaţia patrimonială
(necesitatea clarificării
situaţiei juridice a clădirilor şi terenului - societăţile nu deţin
titluri de proprietate pentru o mare parte din clădiri şi terenuri,
precum şi a licenţelor, mărcilor, brevetelor etc);
d) retrocedarea în natură a unor bunuri în conformitate cu prevederile Legii nr. 247/2005;
e) închiderea unor activităţi miniere după anul
2007;
f) necesitatea evaluării activelor viabile după clarificările menţionate;
g) timpul îndelungat necesar pentru rezolvarea
problemelor prezentate mai sus,
h) identificarea problemelor de mediu cu care se
confrunta fiecare societate din minerit în parte care să includă şi inventarierea
degradărilor de mediu ca
rezultat direct al exploatărilor
miniere asupra zonelor învecinate şi asupra comunităţilor
locale, precum şi alocarea
unor fonduri de la bugetul de stat pentru remedierea pagubelor înainte de
privatizare, proces de durata;
i) lipsa fondurilor destinate retehnologizării şi modernizării unor
exploatări;
j) urgenţa atragerii resurselor financiare necesare restructurării şi modernizării
pentru a asigura continuitatea funcţionării acesteia şi după anul 2007.
2.2. Date sintetice privind societăţile comerciale din minerit sunt prevăzute în anexele nr. 1 - 6 la prezenta.
2.3. Având în vedere problemele cu care se confruntă societăţile din minerit (gradul scăzut de atractivitate în actuala formă organizatorică şi cu situaţia financiară şi operaţională din prezent)
precum şi contextul economic
actual, privatizarea acestora ar însemna un proces de lungă durată, cu şanse mici de
reuşită în momentul de faţă.
De aceea, pentru continuarea activităţii societăţilor din minerit şi
după anul 2007, se impune ca
absolut necesară
restructurarea acestora într-o perioadă premergătoare
privatizării.
2.4. Restructurarea societăţilor din minerit presupune implementarea unui program de măsuri care să contribuie la creşterea
atractivităţii acestora, în
special prin atragerea de investiţii pentru activităţile
de exploatare, explorare şi
activităţi de conservare şi închidere de mină, în scopul eficientizării activităţilor viabile şi
apoi intrarea lor în proces de privatizare.
3. Principalele obiective ale restructurării / privatizării
3.1. Menţinerea obiectului de activitate al societăţilor comerciale din minerit, asigurarea păstrării în funcţiune a capacităţilor de producţie
viabile şi dezvoltarea
acestora;
3.2. Restructurarea activităţii societăţii prin atragerea de investiţii pentru continuarea activităţii capacităţilor de
producţie viabile din cadrul
societăţilor comerciale din
minerit;
3.3. Atragerea unor investitori strategici care să demonstreze un real potenţial financiar şi care să poată prezenta garanţii în realizarea de investiţii, în scopul introducerii de noi tehnologii şi modernizării celor existente;
3.4. Transferul de know-how în cadrul societăţilor comerciale din minerit şi creşterea eficienţei
operaţionale a acestora;
3.5. Modernizarea organizatorică şi managerială;
3.6. Asigurarea de locuri de muncă pe termen lung pentru personalul societăţilor comerciale din minerit.
4. Strategia de restructurare şi atragere de investiţii
4.1. Modalităţi de restructurare
In urma analizei comparative a modalităţilor de restructurare prin atragere de
investiţii pentru activităţile de exploatare efectuate ţinând cont de elementele specifice
sectorului minier, se consideră ca varianta contractului de cooperare pentru restructurarea
exploatării,
exploatare şi
atragere de investiţii este cea mai adecvată în contextul economic actual pentru
societăţile comerciale din
minerit, fiind o construcţie
juridică ce permite acestora să dezvolte o colaborare pe o anumită exploatare minieră, având ca scop desfăşurarea de activităţi miniere şi activităţi de
conservare şi inchidere de mină.
In cadrul contractului de cooperare, investitorul va
participa cu bani şi
echipamente în scopul retehnologizării şi modernizării activităţii de producţie,
management şi kow-how,
preluând o parte din salariaţi
pe baza unor contracte de prestări servicii, iar societatea va participa cu active-terenuri, clădiri, mijloace fixe- (pe baza unor
contracte de închiriere), cu licenţe (se vor încheia acte adiţionale prin care se va acorda investitorului dreptul de a desfăşura anumite activităţi miniere, societatea rămânând proprietara licenţei). Sumele obţinute de societate din contractele de închiriere, prestări servicii, redevenţa pe care o va plăti investitorul pe cantitatea extrasă vor putea fi folosite la plata datoriilor şi la rezolvarea unor probleme de mediu, societatea devenind astfel
mai atractivă pentru
privatizare.
4.1.1. In consecinţă, restructurarea societăţilor comerciale din minerit, ca etapă premergătoare
privatizării, se realizează, în principal, prin încheierea unor
contracte de cooperare pentru restructurarea exploatării, exploatare şi
atragere de investiţii cu
parteneri români sau străini
având ca obiectiv principal continuarea activităţilor miniere. De regulă, exploatarea oricărei
resurse minerale dintr-un perimetru de licenţă va face obiectul unui singur contract de cooperare.
4.1.2. Pentru partea de activitate care nu face
obiectul contractului de cooperare sau dacă nu s-a finalizat contractul de cooperare pot fi folosite orice alte
modalităţi de restructurare
prevăzute de lege, în funcţie de particularităţile fiecăreia şi de
avantajele preconizate, respectiv:
(a) vânzarea unor active viabile, însoţită de obligaţii de
investiţii necesare modernizării şi retehnologizării
sau finalizarea unor investiţii;
(b) încheierea unor contracte de asociere în participaţiune cu parteneri români sau străini;
(c) încheierea unor contracte cu parteneri români sau
străini privind înfiinţarea unor societăţi cu capital mixt/infiinţarea unor filiale;
(d) încheierea unor contracte de închiriere cu
parteneri români sau străini;
(e) alte forme, în condiţiile legii.
4.2. Prezentarea structurii contractului de
cooperare pentru restructurarea exploatării, exploatare şi atragere de investiţii (Contract de cooperare):
4.2.1. Contractul de cooperare are ca obiect dezvoltarea
de către societate a colaborării pe o anumită exploatare minieră
şi desfăşurarea de activităţi miniere.
4.2.2. Intr-o astfel de structură sunt avute în vedere:
termenii generali: acte juridice ce trebuie încheiate,
durata şi termenele limită de implementare a proiectului, drepturi şi obligaţii ale părţilor, cazuri de încetare şi modalităţi de despăgubire;
acte necesare pentru implementarea proiectului: act adiţional la licenţa minieră prin care
investitorul este cooptat în calitate de "asociat", contract de
închiriere/uzufruct a unor active (investitorul acţionând în calitate de locatar/ uzufructuar) prin care sunt puse la
dispoziţia investitorului
anumite utilaje, mijloace de transport, clădiri, depozite, terenuri, un contract de prestări servicii prin care investitorul
contractează forţa de muncă şi utilităţile necesare, un contract de asistenţă tehnică de specialitate prin care investitorul este beneficiarul experienţei şi know-how-ului privind exploatările miniere ce constituie obiectul proiectului.
4.2.3. Avantajele unei astfel de structuri constau în:
- părţile pot stabili în mod liber modul în care
doresc să colaboreze, durata,
termenele, drepturile şi
obligaţiile părţilor, încetarea şi
modalităţile de despăgubire;
- activele societăţilor pot rămâne
proprietatea acestora, ele urmând a fi inchiriate şi nu înstrăinate în
prima fa2ă;
- veniturile societăţilor se obţin din
cesiunea parţiala a licenţei, chirii, prestări servicii, furnizarea utilităţilor, s.a., fondurile putând fi folosite la finanţarea altor activităţi sau la plata datoriilor;
- activitatea de exploatare este finanţată de investitor fără ca prin aceasta să se pună în pericol integritatea patrimoniului societăţilor;
- societăţile nu vor pierde licenţele de exploatare;
- societăţile vor putea beneficia de managementul adus de investitor;
- nu se mai fac disponibilizări de personal, existând posibilitatea ca o parte din salariaţii societăţilor să poată fi preluaţi de investitor;
- termenul de implementare este relativ scurt.
4.2.4. Participările societăţii şi investitorului, sintetic prezentate, vor
consta în principiu, în:
Societate
|
Investitor
|
- active : terenuri, clădiri, utilaje, mijloace fixe, mijloace de transport, cu privire la
care se va încheia contractul de închiriere;
- licenţe miniere : cu privire la care se vor
încheia acte adiţionale prin
care se va acorda dreptul investitorului de a desfăşura anumite activităţi miniere; societatea va rămâne (co)titular al licenţei miniere;
- salariaţii: vor fi preluaţi de către investitor pot fi detaşaţi sau vor putea
lucra pe baza unui contract de prestări servicii.
|
- resurse financiare, concretizate
în bani şi echipamente cu
titlul de investiţii :
sumele vor putea fi utilizate la:
-refacerea mediului;
-dezvoltarea unor activităţi;
-lucrări
de reparaţii/modernizare
active ce vor fi utilizate în procesul de extracţie.
- Management;
- Know-how
|
4.2.5. Având în vedere interesul pentru activităţile de exploatare şi preparare a minereurilor neferoase,
selectarea investitorilor se va face pe baza unor criterii de precalificare (spre
ex.: experienţă în activitatea
de exploatare, preparare, procesare a minereurilor neferoase şi rare şi/sau conservare, închidere, refacere a mediului, dovedită prin documente justificative, experienţă tehnică şi managerială dovedită, elemente ce dovedesc bonitatea investitorului, inclusiv
referitoare la inexistenţa
unor încălcări grave ale unor prevederi legale
relevante, autorizaţii, contracte
cu autorităţile/instituţiile publice, angajamente ferme de investiţii tehnologice, în infrastructură, de mediu, angajament ferm pentru
preluarea unui număr de angajaţi).
4.2.6. Selecţia ofertelor se va face pe baza unei grile de evaluare care
va cuprinde, în principal, oferta financiară şi oferta tehnică, alături de alte elemente considerate adecvate în vederea selecţiei potenţialilor investitori.
a) Oferta tehnică va conţine în principal:
- Prezentarea unui plan de afaceri din care să reiasă posibilitatea dezvoltării şi modernizării
activităţii şi asumarea unui volum de investiţii;
- Deţinerea/ dezvoltarea în ţară a unor capacităţi de prelucrare a minereurilor extrase
sau contracte/ angajamente ferme pentru prelucrarea în ţară a minereurilor extrase;
- Suportul logistic şi organizatoric;
- Experienţa în activitatea de exploatare, preparare, procesare a minereurilor
neferoase şi rare şi/sau conservare, închidere, refacere a
mediului.
b) Oferta financiara va conţine:
- Valoarea chiriei oferită pentru activele societăţii;
- Valoarea redevenţei oferită pe tona
de minereu extras;
- Alte sume reprezentând preţul unor servicii şi
lucrări.
Prin mandatul ce i se va acorda, Comisia de Negociere işi va putea rezerva dreptul de a cere
oferte îmbunătăţite, atât din punct de vedere tehnic cât şi financiar. Ofertele depuse vor fi
clasificate în funcţie de
punctajul final.
4.2.7. La negocierea Contractului cadru se vor
avea în vedere şi următoarele elemente:
- Durata contractului: 10-20 ani
calendaristici de la data semnării;
- Investitorul va realiza toate activităţile miniere incluse în documentaţiile de obţinere a licenţei
pentru perimetrul inclus în contractul de cooperare;
- Investitorul va închiria o parte din activele
societăţii cu care aceasta în
prezent desfăşoară activităţi de exploatare, în schimbul unei chirii;
- Investitorul va dobândi dreptul de a desfăşura activităţi miniere în urma încheierii unor acte adiţionale la licenţele
miniere (sau alte acte cu aceleaşi efecte juridice) în schimbul unei redevenţe ce va fi plătită lunar, pe tona de minereu extras în
fiecare lună calendaristică;
Termenii financiari ai colaborării se bazează pe o
componentă fixă - chiria - şi o componentă variabila
- redevenţa.
Redevenţa este stabilită în
baza cantităţii de minereu
extras de investitor într-o lună calendaristică, dar
nu mai puţin de o anumită sumă fixă ce va fi
stabilită după consultări cu societăţile
implicate, direcţiile de
specialitate din cadrul M.E.C. si A.N.R.M.
- Societatea are acces pe toată durata contractului la orice documente
ale investitorului privind activităţile sale desfăşurate
în perimetrul minier;
- Investitorul va
prelua definitiv un anumit număr de salariaţi ai
societăţii, al cărui număr nu va putea fi redus pentru o perioadă de 3 ani, exceptând reducerile naturale, pensionările la cerere, decesele, ş.a.m.d.;
- Intocmirea documentaţiilor de mediu şi
obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de mediu după semnarea contractelor de cooperare este în sarcina investitorului;
- Părţile vor efectua un bilanţ de mediu (realizat de un expert neutru, recunoscut de ambele părţi şi plătit în mod egal de societate şi investitor), care să stabilească obligaţiile de
mediu existente în perimetrul minier la data preluării acestuia de către
investitor;
- Investitorul se
obligă să extragă o cantitate minimă
data într-o anumită perioadă de timp;
- Investitorul va efectua investiţii tehnologice în tranşe anuale, ce vor fi garantate prin
instrumentele de garantare prevăzute de legislaţia
română în vigoare;
Investiţiile pot consta în sume de bani proprii sau atrase în nume propriu
de investitor, pentru realizarea unor investiţii ce vor fi menţionate
clar în anexa Ea contract şi/sau
în sume de bani proprii sau atrase în nume propriu, cheltuite pentru achiziţionarea de echipamente în vederea efectuării activităţilor descrise în contract. Lista echipamentelor anticipate va fi
convenită împreună cu societatea comercială. Certificarea investiţiilor va fi efectuată de experţi tehnici independenţi, agreaţi de
ambele părţi şi plătiţi de investitori;
- Procesul de
privatizare poate fi declanşat
oricând pe durata derulării
contractului de cooperare.
- In cazul rezilierii contractului în situaţia privatizării, investitorul va fi despăgubit într-o anumită limită în funcţie de data rezilierii şi suma investită, pe baza unei evaluări efectuate în condiţii ce vor fi stabilite în contractul de cooperare.
Condiţii precedente:
Contractul de cooperare va fi supus unor condiţii precedente precum:
- emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei decizii de autorizare necondiţionată din punct de
vedere al Legii nr. 21/1996 a tuturor actelor prevăzute în contract;
- la momentul finalizării nici una dintre părţi să nu fie supusă unei proceduri de reorganizare sau
faliment;
- A.N.R.M. să emită acordul său
favorabil în legătură cu actele juridice prevăzute în contract;
- partenerul social - sindicate, confederaţii sindicale pe ramură - să fie informat cu privire la acest proiect şi să existe un
protocol între toate părţile implicate.
Proiectul de contract se adaptează specificului fiecărei societăţi comerciale din minerit.
4.3. Etape necesare în implementarea proiectului
4.3.1. Societăţile comerciale din minerit vor stabili un set de informaţii, ce vor putea fi puse la dispoziţia potenţialilor investitori, în cadrul Camerei de date, respectând reglementările privind principiul tratamentului egal
pentru toţi potenţialii investitori şi pe cele ale Legii nr. 182/2002 privind
protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările
ulterioare, a Standardelor Naţionale
de protecţie a informaţiilor clasificate din România aprobate
prin H.G. nr. 585/2002, cu modificările şi completările ulterioare şi ale H.G. S nr. 1576/2002 privind aprobarea listei cuprinzând
informaţiile secrete de stat,
pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Industriei şi Resurselor, modificată prin H.G. S nr. 671/2003 pentru modificarea şi înlocuirea anexei la H.G. S nr.
1576/2002.
4.3.2. Publicarea de către fiecare societate în parte, a câte unui anunţ în presa centrală şi de către MEC. prin O.P.S.P.I., în cotidiene
locale şi naţionale de largă circulaţie, cât şi prin mijloace electronice şi într-un jurnal internaţional de largă circulaţie.
Potenţialii
investitori vor putea efectua vizite tehnice şi vor avea acces la date şi informaţii
privind societăţile comerciale
numai după semnarea unui Angajament
de confidenţialitate cu
acestea.
In ceea ce priveşte furnizarea de date şi informaţii
clasificate din domeniul geologic referitoare la perimetrele de exploatare
concesionate de Autoritatea Naţională de Resurse
Minerale (A.N.R.M.), potenţialii
investitori vor trebui să aibă acordul scris al acestei instituţii. A.N.R.M. ii revine obligaţia de a-şi exprima în scris poziţia faţă de accesul
investitorilor la informaţiile
solicitate prin acordarea accesului sau refuzul argumentat.
4.3.3. După publicarea ultimului anunţ din cele prezentate mai sus, într-un termen care va fi stabilit şi comunicat de către instituţia
publică implicată, potenţialii investitori vor depune la societăţi şi/sau la M.E.C.
o scrisoare conţinând expresia
de interes pentru participarea la proiect, în care vor indica, printre altele:
perimetrul de licenţă,
structura de active, nivelul de investiţii asumat şi numărul de personal.
4.3.4. Numirea comisiei de coordonare a derulării procesului formată din reprezentanţi ai direcţiilor de
specialitate din minister, O.P.S.P.I. şi A.N.R.M.
4.3.5. Consultări între comisia de coordonare şi investitorii care au depus scrisori de interes.
4.3.6. Consultări între comisia de coordonare şi organizaţiile
sindicale reprezentantive la nivelul societăţilor comerciale sau al ramurii.
4.3.7. Comisia de Coordonare stabileşte şi înaintează spre
aprobare ministrului economiei şi comerţului următoarele:
(a) perimetrele de exploatare, structura activelor şi numărul de personal propus a fi preluat de potenţialul investitor;
(b) criteriile de precalificare şi documentele de participare;
(c) conţinutul Caietului de sarcini ce va fi transmis potenţialilor investitori, cu anexele sale
(proiectul Contractului cadru de cooperare şi anexele acestuia);
(d) lista informaţiilor ce vor fi incluse în Camera de date ce va fi organizată la sediul societăţilor comerciale, sub îndrumarea Comisiei de Negociere şi regulamentul Camerei de date;
(e) grila de punctare a ofertelor;
(f) instrucţiunile pentru organizarea şi desfăşurarea
procesului;
(g) Contractul de cooperare şi a anexelor acestuia, care urmează a fi semnat;
(h) alte elemente considerate de interes în derularea
acestui proces.
4.3.8. Mandatarea reprezentanţilor în A.G.A. la societăţile comerciale din minerit pentru aprobarea documentaţiei necesare în vederea semnării Contractului de cooperare.
4.3.9. Numirea Comisiilor de negociere.
4.3.10. Derularea procesului de depunere, selecţie a ofertelor şi negociere a contractului.
5. Strategia de privatizare a societăţilor din minerit
5.1. Ulterior demarării restructurării societăţilor din
minerit, în funcţie de
rezultatele evaluării complexe
a fiecărei societăţi din punct de vedere al viabilităţii perimetrelor pentru care deţine licenţa, a situaţiei
financiare, juridice, patrimoniale şi a situaţiei dotărilor tehnologice, va fi iniţiat procesul de privatizare care se va
realiza printr-o metodă sau o
combinaţie de metode prevăzute de legislaţia în vigoare, cu îndeplinirea de către potenţialii
ofertanţi a unor criterii de
precalificare care vor fi stabilite de către MEC-OPSPI pentru fiecare societate din minerit în parte, în funcţie de particularităţi, conform Legii nr. 137/2002 privind
unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, cu
modificările şi completările ulterioare, şi
a Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările
şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002.
5.2. In derularea privatizării se
vor avea în vedere:
a) atragerea de investitori strategici cu experienţă, care să conducă la îmbunătăţirea structurilor după privatizare;
b) proceduri transparente de privatizare cu reguli şi criterii clare, comunicate public
investitorilor;
c) privatizarea să se facă cu
dobândirea pachetului majoritar de acţiuni, mergându-se până la 100%, decizia fiind legată de analiza specifică societăţii
respective, a rolului şi
impactului ei în economie;
d) privatizarea să conducă la mărirea siguranţei în exploatare şi
modernizare;
e) promovarea unei strategii adecvate care să ducă la crearea unor structuri viabile post privatizare;
f) privatizarea să se realizeze într-un mediu concurenţial real şi să se evite transferul unui monopol de stat
în monopol privat.
5.3. Asistenţa în pregătirea şi realizarea privatizării
In conformitate cu prevederile legale în vigoare,
Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în
Industrie, va declanşa
procesul de privatizare a societăţilor din minerit şi
va angaja, potrivit prevederilor legale, servicii de asistenţă juridică pentru restructurare în vederea pregătirii privatizării şi derularea privatizării societăţilor din minerit.
5.4. Etapele privatizării
Etapele de desfăşurare a privatizării
societăţilor
din minerit sunt următoarele:
5.4.1. Etapa publicităţii
Publicitatea se va asigura prin publicarea în presa
internă, internaţională şi pe INTERNET a
unui anunţ întocmit conform
prevederilor legale în vigoare.
5.4.2. Societăţile comerciale din minerit vor stabili un set de informaţii, ce
vor putea fi puse la dispoziţia
potenţialilor investitori, în
cadrul Camerei de date, respectând reglementările privind principiul tratamentului egal pentru toţi potenţialii investitori şi
pe cele ale Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor
clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, a Standardelor Naţionale de protecţie
a informaţiilor clasificate
din România aprobate prin H.G. nr. 585/2002, cu modificările şi completările
ulterioare şi ale H.G. S nr.
1576/2002 privind aprobarea listei cuprinzând informaţiile secrete de stat, pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Industriei şi Resurselor, modificată prin H.G. S nr. 671/2003 pentru
modificarea şi înlocuirea
anexei la H.G. S nr. 1576/2002.
5.4.3. Etapa de precalificare
Pentru a putea participa la privatizarea societăţilor din minerit potenţialii
investitori trebuie să dovedească îndeplinirea unor criterii de
precalificare specifice fiecărei
societăţi din
minerit, care vor fi menţionate în anunţul
de privatizare.
5.4.4 Etapa ofertării
Va fi adecvată metodei de privatizare stabilită de instituţia
publică implicată.
5.4.5 Etapa finală
După
finalizarea negocierilor cu ofertantul selectat va fi semnat contractul de
privatizare şi celelalte -
documente ale tranzacţiei.
Potenţialii
investitori vor putea efectua vizite tehnice şi vor avea acces la date şi informaţii
privind societăţile comerciale din minerit numai după semnarea unui Angajament de confidenţialitate cu acestea.
In ceea ce priveşte furnizarea de date şi informaţii
clasificate din domeniul geologic referitoare la perimetrele de exploatare
concesionate de Autoritatea Naţională de Resurse
Minerale (A.N.R.M.), potenţialii
investitori vor trebui să aibă acordul scris al acestei instituţii. A.N.R.M. îi revine obligaţia de a-şi exprima în scris poziţia faţă de accesul
investitorilor la informaţiile
solicitate prin acordarea accesului sau refuzul argumentat.
6. Dispoziţii finale
6.1. In conformitate cu prevederile H.G. nr, 184/2005
privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizării şi atragere de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul
Ministerului Economiei şi Comerţului pentru anul 2005, precum şi a unor măsuri pentru aplicarea acesteia, pentru
derularea procesului de restructurare, atragere de investiţii, iniţierea şi derularea
privatizării societăţilor din minerit, prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, vor
fi numite:
(a) Comisia pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit;
(b) Comisii de Negociere numite în scopul realizării procesului de restructurare şi atragere de investiţii a fiecărei societăţi comerciale din minerit pe baza
contractului de cooperare;
(c) Comisii de Negociere numite în scopul valorificării activelor neincluse în contractele de
cooperare;
(d) Comisii de negociere numite în scopul privatizării societăţilor din minerit, formate din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Comerţului şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în
Industrie.
6.1.1. Comisia pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit are următoarele atribuţii:
a) stabileşte întâlniri cu potenţialii investitori pentru fiecare societate în parte;
b) stabileşte elementele necesare realizării Contractului de cooperare;
c) poartă discuţii cu
organizaţiile sindicale şi prezintă concluziile privind implementarea proiectelor specifice fiecărei societăţi din minerit;
d) coordonează activitatea Comisiilor de negociere;
e) analizează informările
primite din partea Comisiilor de Negociere cu privire la stadiul negocierilor
cu ofertanţii;
f) analizează şi avizează raportul privind finalizarea procesului
de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare,
inclusiv prevederile clauzelor contractuale, întocmit de Comisiile de
Negociere;
g) ia măsurile care se impun pe parcursul derulării procesului de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare.
6.2. Comisiile de Negociere vor asigura implementarea
măsurilor prevăzute în Strategia de restructurare,
privatizare şi atragere de
investiţii a societăţilor comerciale din minerit. Numărul membrilor, membrilor supleanţi şi componenţa Comisiilor
de Negociere se stabileşte
prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
6.3. Fiecare instituţie reprezentată în
Comisiile de negociere ale societăţilor comerciale din minerit işi desemnează câte
un membru supleant.
6.4. (1) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin
Oficiul Participaţiilor
Statului şi Privatizării în Industrie, asigură secretariatul Comisiei pentru coordonarea
restructurării, atragerii de
investiţii şi privatizare a societăţilor din minerit, constituit din 3
membri.
(2) Prin ordin al ministrului economiei şi comerţului se stabileşte
componenţa secretariatului
Comisiei pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a
societăţilor comerciale din
minerit, precum şi atribuţiile acestuia.
(3) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin
Oficiul Participaţiilor
Statului şi Privatizării în Industrie, asigură secretariatul Comisiilor de negociere.
(4) Prin decizie a şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi
Privatizării în Industrie se
stabileşte numărul membrilor şi componenţa
secretariatului tehnic al Comisiilor de Negociere în procesul de restructurare,
atragere de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia.
6.5. Membrii Comisiei pentru Coordonare şi cei ai Comisiilor de Negociere, inclusiv
membrii supleanţi ai acestora
precum şi membrii
secretariatelor tehnice aferente, vor beneficia, de la data publicării hotărârii de guvern de aprobare a prezentei strategii şi până la data intrării
în vigoare a contractelor de cooperare, pentru comisiile de negociere numite în
scopul restructurării,
respectiv până la data
transferului dreptului de proprietate prevăzut în contractul de privatizare, de o indemnizaţie lunară stabilită la
nivelul a 50% din salariul directorului general al societăţii comerciale din minerit pentru membrii
comisiei de negociere şi,
respectiv 40%, pentru membrii secretariatelor tehnice ale comisiilor, indemnizaţie aprobată prin hotărârea
adunării generale a acţionarilor societăţilor comerciale din minerit, în baza mandatului acordat prin ordin
al ministrului economiei şi
comerţului, şi plătită de societatea
comercială din minerit.
Cheltuielile aferente remunerării membrilor Comisiilor menţionate mai sus, inclusiv membrii supleanţi ai acestora precum şi membrii secretariatelor tehnice aferente, vor fi suportate de către societăţile comerciale din minerit conform prevederilor art. 51 lit. b) teza
a ll-a din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările
şi completările ulterioare.
6.6. Cheltuielile pentru restructurare în vederea pregătirii privatizării şi pentru
realizarea privatizării societăţilor comerciale din minerit, inclusiv
cele pentru consultanţa
juridică asigurată de casele de avocatură, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru aplicarea prezentei
strategii sunt suportate de către
instituţia publică implicată în cazul societăţilor
comerciale din subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului,
conform prevederilor art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de companiile
naţionale pentru filialele
acestora.
7. Legislaţia în baza căreia s-a întocmit strategia de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a societăţilor din minerit
7.1. Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
7.2. Ordonanţa de urgenţa a
Guvernului nr. 88/2001 privind infiinţarea Oficiului Participaţiilor Statului şi
Privatizării in Industrie,
aprobată şi modificată prin Legea nr. 552/2001.
7.3. Hotărârea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Participaţiilor Statului şi
Privatizării în Industrie.
7.4. Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare;
7.5. Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr.
88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările si completările
ulterioare si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea
privatizării, cu modificările şi completările
ulterioare, aprobate prin H.G. nr. 577/2002 cu completările ulterioare;
7.6. Strategia de accelerare a privatizării şi atragerii de investiţii pentru agenţii
economici din portofoliul M.E.C.-O.P.S.P.I. pentru anul 2005, şi unele măsuri pentru aplicarea acesteia, aprobată prin H.G. nr. 184/2005;
7.7. Legea nr. 137/1995 privind protecţia mediului, republicată în 2000, cu modificările şi completările
ulterioare;
7.8. Ordonanţa de urgentă
nr.91/2002 pentru modificarea şi completarea Legii protecţiei mediului nr. 137/1995.
S.C. CUPRUMIN S.A. ABRUD
Nr. crt.
|
|
DATE SINTETICE
|
1.
|
Sediul
|
Abrud, str. Piaţa P.Dobra nr. 1, jud. Alba
|
2.
|
C.U.I.
|
R-11551757
|
3.
|
Nr. înregistrare la O.R.C.
|
J 01/64/1999
|
4.
|
Capital social (RON)
|
24.040.530
|
5.
|
Acţiuni:
-Valoare nominală
- Nr. total acţiuni
|
10 RON
2.404.053
|
6.
|
Structura acţionariat
|
M.E.C.-100%
|
7.
|
Sector de activitate:
- tipuri de zăcăminte
|
Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi rare- cod
CAEN 1350.
-zăcământ de cupru şi andezit.
|
8.
|
Perimetre de exploatare
|
Roşia Poieni
|
9.
|
Număr mediu de personal
(30.06.2005)
|
1.081
|
10.
|
Date economico-financiare
(mil. ROL)
|
31.12.2003
|
31.12.2004
|
30.06.2005
|
|
Venituri totale
|
771.188
|
838.374
|
398.730
|
|
Cifra de afaceri
|
748.622
|
798.634
|
368.960
|
|
Rezultat din exploat.
|
- 78.836
|
-4289
|
-96.053
|
|
Rezultat brut
|
- 79.992
|
-4.510
|
-95.988
|
|
Rezultat net
|
-79.992
|
-4.908
|
-96.270
|
|
Datorii, total
|
763.927
|
735.961
|
799.548
|
11.
|
Alte elemente
|
Mina Roşia Poieni, de unde se exploatează minereul de cupru,
dispune de o exploatare în cariera şi uzina de preparare cu toate
instalaţiile auxiliare. Gradul de utilizare a capacităţilor existente în
2005: 64%.
|
12.
|
Considerate viabile după anul 2007
|
Cariera Roşia Poieni Uzina de preparare
|
Anexa nr 1 la strategie
Anexa nr 2 la strategie
S.C. MOLDOMIN S.A.
MOLDOVA NOUA
Nr crt
|
|
DATE SINTETICE
|
1.
|
Sediul
|
Moldova Nouă, str. Dunării nr. 1, Jud. Caras Severin
|
2.
|
C.U.I.
|
R-11932018
|
3.
|
Nr. inregistrare la O.R.C.
|
J 11/233/1999
|
4.
|
Capital social (RON)
|
94.971.505
|
5.
|
Acţiuni:
-Valoare nominală
- Nr. total acţiuni
|
2,5 RON
37.988.602
|
6.
|
Structura acţionariat
|
M.E.C-100%
|
7.
|
Sector de activitate:
- tipuri de zăcăminte
|
Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi rare
(exclusiv minereuri radioactive) - cod CAEN DB 1320
-zăcământ de cupru.
|
8.
|
Perimetre de exploatare
|
Cariera de banatite - la suprafaţa).
Mina Centrală (zăcământul Suvorov şi Valea Mare) - în
subteran.
|
9.
|
Număr mediu de personal
(30.06.2005)
|
1.211
|
10.
|
Date economico-financiare
(mil. ROL)
|
31.12.2003
|
31.12.2004
|
30.06.2005
|
|
Venituri totale
|
774.368
|
935.683
|
325.477
|
|
Cifra de afaceri
|
574.157
|
657.309
|
309.276
|
|
Rezultat din exploat. (+/-)
|
638.176
|
6.056
|
2.704
|
|
Rezultat brut
|
-
|
5,978
|
2.711
|
|
Rezultat net
|
638.039
|
5.978
|
2.711
|
|
Datorii, total
|
1.850.364
|
551.774
|
557.974
|
11.
|
Alte elemente
|
Societate desprinsa in anul 2001 din MINVEST DEVA.
Minereul se extrage din 2 perimetre de exploatare: Cariera
de Banatite (suprafaţă) şi Mina centrală
(zăcământul
Suvorov şi Valea Mare).
Minereul se prelucrează la Uzina de preparare nr.2,
concentratul de cupru rezultat livrându-se la SC CUPROM
METALE SRL Baia Mare.
Gradul de utilizare a capacităţilor existente in anul: 85%.
|
12.
|
Considerate viabile după anul 2007
|
Cariera de banatite Uzina de preparare
|
Anexa nr 3 la
strategie
C.N.C.A.F. MINVEST S.A. DEVA
Nr. crt.
|
|
DATE SINTETICE
|
1.
|
Sediul
|
Deva, str. Piaţa Unirii nr.9,jud. Hunedoara
|
2.
|
C.U.I.
|
R 2117946
|
3.
|
Nr. înregistrare la O.R.C.
|
J20/333/1999
|
4.
|
Capital social (RON)
|
5.158.247,5
29.963.885 RON (participaţii la filiale)
|
5.
|
Acţiuni:
-Valoare nominală
- Nr. total acţiuni
|
2,5 RON
2.063.299
11.985.554 (aferent participaţiilor)
|
6.
|
Structura actionariat
|
M.E.C-100%
|
7.
|
Sector de activitate: - tipuri de zăcăminte
|
Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi rare (exclusiv
minereuri radioactive) - cod CAEN DB 1320 - minereu auro-argentifer,
cuprifere complexe şi fier.
|
8.
|
Filiale / Perimetre de exploatare
|
- filiala DEVAMIN S.A. - minereu cuprifer, minereu aurifer,
minereu complex (Pb, Zn, Cu)
- EM Deva - Em Veţel
- filiala CERTEJ S.A. - minereu aurifer, minereu complex
(Pb,Zn,Cu)
- filiala BRADMIN S.A. - minereu aurifer
- filiala IARAMIN S.A. - minereu de fier
- filiala ROŞIAMIN Roşia Montana S.A. - minereu aurifer
- filiala B|LAN S.A. - minereu cuprifer
- Perimetrul BĂLAN - FAGUL CETĂŢII
CENTRAL şi SUD
- filiala ECOMIN S.A.
- filiala POIANA RUSCA Teliuc - minereu de fier
|
9.
|
Număr mediu de personal
(30.06.2005)
|
4.283
|
10.
|
Date economico-financiare (mil. ROL)
|
31.12.2003
|
31.12.2004
|
30.06.2005
|
|
Venituri totale
|
2.337.956
|
2.639.246
|
833.765
|
|
Cifra de afaceri
|
2.010.158
|
1.983.183
|
754.769
|
|
Rezultat din exploat.
|
-1.341.098
|
-924.769
|
-381.951
|
|
Rezultat brut
|
-1.341.425
|
-924.173
|
-382.775
|
|
Rezultat net
|
-1.341.425
|
-924.173
|
-382.775
|
|
Datorii, total
|
6.484.828
|
4.383.532
|
4.677.790
|
11.
|
Alte elemente
|
Extracţia şi prepararea minereurilor(auro-argentifere, fier,
cuprifere) se desfăşoară în 13 mine şi 16 uzine de preparare. In anul 1998
s-au constituit 2 societăţi mixte romano-canadiene ce desfăşoară activităţi
miniere:
- la SC ROŞIA MONTANA GOLD CORPORATION SA (partener GABRIEL
RESOURCES LTD) deţine 19,31% din c.s.;
- la SC DEVAGOLD SA (partener CASTLE EUROPA LTD) deţine 19,25% din C.S.
|
12.
|
Considerate viabile după anul 2007
|
- filiala DEVAMIN S.A. - balastiera Braznic şi cariera de piatra
- filiala CERTEJ S.A. - halde aurifere (suprafaţa)
- filiala BRADMIN S.A.- halde aurifere Brad
- filiala IARAMIN S.A. - cariera Fagetu Ierii
- filiala ROŞIAMIN Roşia Montana S.A. - iaz aurifer (suprafaţă)
- filiala ECOMIN S.A.;
- E.M, Veţel - zguri metalurgice (suprafaţă)
|
Anexa nr 4 la strategie
S.C. BAIŢA S.A. STEI
Nr. crt.
|
|
DATE SINTETICE
|
1.
|
Sediul
|
Stei, Str. Cuza Vodă nr.9, Jud. Bihor
|
2.
|
C.U.I.
|
R 14322197
|
3.
|
Nr. înregistrare la O.R.C.
|
J 05/893/2001
|
4.
|
Capital social (RON)
|
2.043.100
|
5.
|
Acţiuni:
-Valoare nominală
- Nr. total acţiuni
|
10 RON
204.310
|
6.
|
Structura actionariat
|
M.E.C-100%
|
7.
|
Sector de activitate:
- tipuri de zăcăminte
|
Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi rare (exclusiv
minereuri radioactive), conform cod CAEN- 1320.
- minereu pofimetalic (Cu, Zn, Pb) şi molibden în subteran
- calcar cristalin- la suprafaţă.
|
8.
|
Perimetre de exploatare
|
Baiţa Bihor
|
9.
|
Număr mediu de personal
(30.06.2005)
|
338
|
10.
|
Date economico-financiare (mil. ROL)
|
31.12.2003
|
31.12.2004
|
30.06.2005
|
|
Venituri totale
|
21.947
|
218.123
|
94.949
|
|
Cifra de afaceri
|
205.142
|
217.187
|
94.621
|
|
Rezultat din exploat.
|
582
|
2.172
|
1.392
|
|
Rezultat brut
|
367
|
554
|
327
|
|
Rezultat net
|
153
|
554
|
327
|
|
Datorii, total
|
75.407
|
57.648
|
69.271
|
11.
|
Alte elemente
|
Societate desprinsă în anul 2001 din MINVEST DEVA.
Activitatea de producţie se desfăşoară în subteran-mina- pentru
extracţia minereului polimetalic şi molibden şi la suprafaţa -
cariera- exploatarea calcarului.
Procesul de producţie se realizează în patru puncte de lucru
distincte, tară personalitate juridică: Mina Băiţa, Uzina de
preparare, Cariera Băiţa, Platforma industriala Stei.
Prelucrarea minereului se realizează in uzina de preparare
proprie şi in atelierul de produse metalurgice.
Gradul de utilizare a capacităţilor existente în anul 2005: 85%.
|
12.
|
Considerate viabile după anul 2007
|
Mina Băiţa Cariera Băiţa Uzina de preparare
|
Anexa nr 5 la strategie
C.N.M.P.N. REMIN S.A. BAIA MARE
Nr. crt.
|
|
DATE SINTETICE
|
1.
|
Sediul
|
Baia Mare, Str. Piaţa Revoluţiei nr.1, Jud. Maramureş.
|
2.
|
C.U.I.
|
R 10349521
|
3.
|
Nr. înregistrare la O.R.C.
|
J 24/172/1998
|
4.
|
Capital social (RON)
|
56.367.340
|
5.
|
Acţiuni:
- Valoare nominală
- Nr. total acţiuni
|
10 RON
5.638.734
|
6.
|
Structura acţionariat
|
M.E.C-100%
|
7.
|
Sector de activitate:
- tipuri de zăcăminte
|
- extracţia şi prepararea minereurilor feroase, cod
CAEN -1310
- extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi rare - cod
CAEN-1320
(exclusiv minereurile radioactive).
- minereuri neferoase (cupru, zinc, plumb) şi mangan.
- minereu auro-argentifer.
|
8.
|
Perimetre de exploatare
|
1. Exploatarea Minieră Baia Sprie
2. Exploatarea Minieră Băiuţ
3. Exploatarea Minieră Borşa
4. Exploatarea Minieră Cavnic
5. Exploatarea Minieră Turţ
6. Exploatarea Minieră Şuior
7. Exploatarea Minieră Aurum
8. Exploatarea Minieră Rodna
9. Exploatarea Minieră Răzoare
|
9.
|
Număr mediu de personal
(30.06.2005)
|
6.278
|
10.
|
Date economico-financiare
(mil. ROL)
|
31.12.2003
|
31.12.2004
|
30.06.2005
|
|
Venituri totale
|
3.108.480
|
2.643.525
|
1.087.416
|
|
Cifra de afaceri
|
2.718.128
|
2.157.987
|
922.038
|
|
Rezultat din exploat.
|
-494.822
|
-102.738
|
-104.199
|
|
Rezultat brut
|
-508.515
|
-107.554
|
-108.430
|
|
Rezultat net
|
-508.515
|
-107.554
|
-108.430
|
|
Datorii, total
|
3.740.820
|
873.451
|
1.071.919
|
11.
|
Alte elemente
|
Aria geografică pe care îsi desfăşoară activitatea cuprinde
judeţele: Bistriţa Năsăud, Maramureş şi Satu Mare. Capacităţile de producţie
sunt concentrate in 6 uzine de preparare pentru minereuri neferoase şi
auro-argentifere şi într-o instalaţie de preparare pentru
minereuri Fe-Mn care prelucrează minereul extras.
Grad de utilizare a capacităţilor: 35%, Participaţii la societăţi
cu capital mixt:
- 44,8% in S.C. TRANSGOLD SA {parteneri: Esmeralda Exploration
Ltd.Australia-50%; Geomin Bucuresti-5%; UUMR Baia Mare-0,1%; ICPMN Baia
Mare-0,1%);
- 25% in S.C. MAXIM S.R.L. (partener SAMAX ROMÂNIA
Ltd).
|
12.
|
Considerate viabile după anul 2007
|
E.M. Aurum -activităţi conexe.
|
Anexa nr 6 la strategie
MINBUCOVINA S.A. VATRA DORNEI
Nr. crt.
|
|
DATE SINTETICE
|
1.
|
Sediul
|
Vatra Dornei, strada Mihai Eminescu nr. 1, Jud. Suceava.
|
2.
|
C.U.I.
|
R 14725610
|
3.
|
Nr. înregistrare la O.R.C.
|
J 33/358/2002
|
4.
|
Capital social (RON)
|
13.145.180
|
5.
|
Acţiuni:
-Valoare nominală
- Nr. total acţiuni
|
2,5 RON
5.258.072
|
6.
|
Structura actionariat
|
M.E.C-100%
|
7.
|
Sector de activitate:
- tipuri de zăcăminte
|
- extracţia şi prepararea minereurilor
feroase, cod CAEN -1310
- extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi rare
(exclusiv
minereurile radioactive) - cod CAEN -1320.
- minereu de cupru, zinc, mangan.
|
8.
|
Perimetre de exploatare
|
1. E.M. Lesu Ursului cu sectoarele:
- Sector Isipoaia - activitate neferosă
- Uzina de preparare Tarniţa: secţia neferoase
2. E.M. Dorna Iacobeni cu sectoarele:
- Sector Dorna - activitate mangan
- Sector Mănăila Sud - activitate polimetalic
|
|
|
In subordinea societăţii se mai află următoarele secţii: - Sector
Conservări Călimani
- Coloana auto Dorna Iacobeni
- Laboratoarele de analize chimice şi mineralogice
- Spitalul Frasin
- Depozitul de concentrate Frasin
- Sector închideri perimetre
|
9.
|
Număr mediu de personal
(30.06.2005)
|
992
|
10.
|
Date economico-financiare (mil. ROL)
|
31.12.2003
|
31.12.2004
|
30.06.2005
|
|
Venituri totale
|
515.761
|
476.021
|
204. 021
|
|
Cifra de afaceri
|
497.400
|
403.561
|
195.068
|
|
Rezultat din exploat. (+/-)
|
94.913
|
2.258
|
-31.702
|
|
Rezultat brut
|
91.291
|
1.993
|
-38.881
|
|
Rezultat net
|
91.291
|
1.993
|
-38.881
|
|
Datorii, total
|
167.178
|
35.484
|
74,661
|
11.
|
Alte elemente
|
Activitatea S.C. MINBUCOVINA S.A. Vatra Dornei se
desfăşoară în perimetrele Leşu Ursului, Dadu, Colacu, Oiţa,
Tolovanu, Argestrut, Caăprăria, Dealu Rusului si Mănăila ,
perimetre situate pe teritoriul judeţului Suceava.
Prelucrarea minereurilor se efectuează în Uzinele de preparare
Tarniţa (minereuri neferoase-Cu, Zn) şi Iacobeni (minereuri de
mangan).
Gradul de utilizare a capacităţilor de producţie in anul 2005:
99%.
|
12.
|
Considerate viabile după anul 2007
|
Cariera Mănaila
Cariera Dorna
Uzina de preparare Iacobeni
|