ORDIN Nr. 431
din 30 ianuarie 2007
privind aprobarea Normelor
tehnice pentru aplicarea regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 103 din 12 februarie 2007
In baza prevederilor Hotărarii
Guvernului nr. 1.552/2006 privind reorganizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor,
în vederea aplicării unitare a regimului vamal de
tranzit sub acoperirea carnetelor TIR, prevăzut în Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal
comunitar, cu toate modificările ulterioare, şi în Regulamentul Comisiei (CEE)
nr. 2.454/93 din 2 iulie 1993, cuprinzand Dispoziţii de aplicare a Codului vamal comunitar, cu toate
modificările ulterioare,
în aplicarea prevederilor Convenţiei vamale relative la
transportul internaţional al mărfurilor sub acoperirea carnetelor TIR (Convenţia
TIR, 1975),
în aplicarea art. 664 din Regulamentul de aplicare a
Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 707/2006, publicată în
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 520 din 15
iunie 2006,
vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice pentru aplicarea
regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La intrarea în vigoare a prezentului ordin se
abrogă pct. I „Organizarea
culoarelor verzi" (subpct. 1 -6)din Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală nr. 343/2005 privind organizarea culoarelor
verzi şi descărcarea electronică a carnetelor TIR, publicat în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 278 din 4 aprilie
2005.
Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Gelu Ştefan Diaconu
ANEXA
NORME TEHNICE
pentru aplicarea regimului de tranzit sub acoperirea
carnetelor TIR
PARTEA I
Prevederi generale
1. Prezentele norme tehnice se aplică regimului de
tranzit sub acoperirea carnetelor TIR, prevăzut în Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal
comunitar, cu toate modificările ulterioare, în Regulamentul Comisiei (CEE) nr.
2.454/93 din 2 iulie 1993, cuprinzand Dispoziţii de aplicare a Codului vamal comunitar, cu toate
modificările ulterioare (denumite în continuare Codul
vamal comunitar, respectiv Regulamentul vamal comunitar) şi în Convenţia vamală relativă la transportul internaţional al
mărfurilor sub acoperirea carnetelor TIR (Convenţia TIR, 1975) (denumită în
continuare Convenţie), la care Romania a devenit parte contractantă începand
cu data de 5 decembrie 1979.
2. (1) In aplicarea prezentelor norme tehnice, prin
termenii de mai jos se înţelege:
a) transport TIR - transportul
de mărfuri de la un birou vamal de plecare la un birou vamal de destinaţie, sub
regim, denumit regim TIR, stabilit în Convenţie;
b) operaţiune TIR - partea unui transport care este efectuată într-o parte
contractantă, de la un birou de plecare sau de intrare (de trecere) la un birou
vamal de destinaţie sau de ieşire (de trecere), utilizand un set de voleţi (voletul nr. 1 + voletul nr. 2);
c) birou centralizator - biroul autorităţii vamale, cu următoarele funcţii principale:
confirmarea operaţiunilor de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR efectuate
între birouri din Comunitate şi birouri din Romania şi invers; realizarea procedurii de cercetare pentru operaţiuni
TIR efectuate între birouri din Comunitate şi birouri din Romania şi invers, acordarea asistenţei pentru
recuperarea creanţelor.
(2) Biroul centralizator
funcţionează în cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor.
3. (1) Pot efectua operaţiuni de tranzit sub
acoperirea carnetelor TIR persoanele al căror acces la regimul TIR a fost
autorizat de autoritatea competentă şi care îndeplinesc condiţiile şi cerinţele
minimale prevăzute în anexa nr. 9, partea a II-a din Convenţie.
(2) Autorizarea la regimul TIR se efectuează potrivit
instrucţiunilor emise prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală.
PARTEA a II-a
Garanţii
4. Cuantumul maxim pe fiecare
carnet TIR al sumelor care pot fi pretinse asociaţiei garante, în conformitate
cu art. 8 paragraful 3 din Convenţie, este de 60.000 (şaizeci mii) euro.
5. Asociaţiile garante autorizate să elibereze
carnete TIR pe teritoriul Romaniei sunt:
- Asociaţia Romană pentru Transporturi Rutiere Internaţionale, denumită în
continuare ARTRI;
- Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din
Romania, denumită în
continuare UNTRR.
6. Carnetele TIR emise de cele două asociaţii vor
prezenta pe prima pagină a coperţii, în rubrica 4, semnătura reprezentantului
asociaţiei şi ştampila acesteia.
7. Carnetele TIR furnizate asociaţiilor garante de
către Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere, denumită în continuare IRU, vor avea imprimată pe prima pagină a coperţii, în rubrica 5, semnătura
secretarului general al IRU.
PARTEA a III-a
Procedura de agreare a vehiculelor rutiere
8. Vehiculele rutiere, aşa cum sunt definite la art.
1 lit. g) şi h) din Convenţie, pot beneficia de prevederile acesteia în
efectuarea de transporturi internaţionale de mărfuri doar dacă îndeplinesc, din
punctul de vedere al construcţiei şi echipamentului lor, condiţiile definite de
anexa nr. 2 la Convenţie şi au fost agreate conform procedurii definite în
anexa nr. 3 la Convenţie.
9. Agrearea se efectuează la biroul vamal situat în
oraşul reşedinţă de judeţ unde îşi are sediul societatea comerciala în cauză.
Lista birourilor vamale, în sensul celor menţionate, este prezentată în anexa
nr. 1 la prezentele norme tehnice.
10. (1) Certificatul de agreare se eliberează pentru
vehiculele rutiere înmatriculate în Romania.
(2) Certificatul de agreare trebuie să fie conform
modelului din anexa nr. 4 la Convenţie.
11. (1) Certificatul de agreare se eliberează la solicitarea persoanelor juridice romane
pentru vehiculele rutiere ale căror proprietari sau utilizatori sunt.
(2) Proprietarul sau utilizatorul vehiculelor rutiere
va prezenta autorităţii vamale formularul certificatului de agreare însoţit de:
a) copia autorizaţiei pentru
utilizarea carnetelor TIR;
b) cartea de identitate a vehiculului, eliberată de
Regia Autonomă „Registrul Auto Roman" pe numele
proprietarului;
c) certificatul de înmatriculare al vehiculului,
eliberat de organele de poliţie pe numele proprietarului;
d) contractul de utilizare (de închiriere), după caz.
In această situaţie, termenul de valabilitate a certificatului de agreare va fi
corelat cu durata contractului de utilizare (închiriere), dar nu mai mare de 2
ani [conform paragrafului (3) din anexa nr. 3 la Convenţie], perioadă după care
vehiculele vor fi prezentate unităţii vamale pentru o nouă verificare;
e) 3 fotografii ale mijlocului de transport care
urmează a fi agreat. Fotografiile se vor realiza color şi vor prezenta mijlocul
de transport din faţă, lateral dreapta şi spate. La mijloacele de transport
prevăzute cu uşă laterala, fotografia se va realiza numai pe această parte.
Fotografiile se prezintă fixate pe un suport format A4, iar identificarea
mijlocului de transport se va face prin aplicarea ştampilei autorităţii vamale
emitente la toate colţurile fotografiilor. Filele suplimentare vor reprezenta
anexe la certificatul de agreare, iar numărul lor va fi menţionat în rubrica 6 din
certificat.
12. Originalul certificatului de agreare se remite solicitantului şi va trebui să se afle la bordul
vehiculului. O copie a acestui certificat rămane în evidenţele biroului vamal emitent, împreună cu adresa de
solicitare.
13. Pierderea sau deteriorarea certificatului de
agreare ori a fotografiilor însoţitoare atrage
anularea agreării vehiculului respectiv.
14. Termenul maxim de valabilitate a unui certificat de
agreare este de 2 ani. Pentru prelungirea acestuia,
vehiculele vor fi prezentate autorităţii vamale pentru
o nouă verificare.
15. Prevederile pct. 8 - 14 sunt valabile numai
pentru agrearea individuală a vehiculelor rutiere.
PARTEA a IV-a
Confirmarea operaţiunilor TIR
16. (1) Biroul de plecare/de intrare (trecere) completează
carnetul TIR sau/şi voletul nr. 1 şi înscrie în rubrica „Pentru utilizare
oficială" a voletului nr. 2 următorul text: „De returnat la biroul
centralizator/ str. Matei Millo nr. 13, sectorul 1, 010144 Bucureşti, Romania". Acest text poate fi imprimat pe
volet şi cu ajutorul unei ştampile.
(2) Biroul de plecare/de
intrare (trecere) păstrează voletul nr. 1 al carnetului TIR.
17. Biroul vamal de destinaţie/de ieşire (trecere)
atestă încheierea operaţiunii TIR prin completarea cotorului şi a rubricilor 24
- 28 ale voletului nr. 2, restituie carnetul persoanei care l-a prezentat şi
confirmă operaţiunea conform pct. 18.
18. (1) Atunci cand biroul de
plecare este un birou dintr-un alt stat membru al Comunităţii, partea
corespunzătoare din voletul nr. 2 al carnetului TIR, completată corespunzător,
va fi transmisă de biroul de destinaţie, prin poştă, biroului centralizator, în
maximum 5 zile de la data înregistrării, astfel încat aceasta să ajungă la biroul de plecare în termen de maximum o
lună de la încheierea operaţiunii TIR.
(2) Atunci cand biroul de plecare este un birou vamal
din Romania, partea corespunzătoare din voletul nr. 2
al carnetului TIR, completată corespunzător, va fi transmisă de biroul de
destinaţie, prin poştă, direct biroului de plecare, în vederea confirmării
încheierii operaţiunii, în maximum 10 zile de la data înregistrării, astfel încat aceasta să ajungă la biroul de plecare
în termen de maximum o lună de la încheierea operaţiunii TIR.
19. (1) La cererea transportatorului, biroul de destinaţie
este obligat să elibereze o copie certificată a voletului nr. 2 sau o recipisă
completată anticipat de persoana interesată.
(2) Aceste documente se eliberează la momentul
încheierii operaţiunii TIR şi nu ulterior.
20. La primirea voletului nr. 2 (rubricile 18-28),
biroul vamal de plecare/de intrare (de trecere)
compară informaţiile conţinute de acesta cu cele conţinute de voletul nr. 1
aflat în evidenţele sale.
PARTEA a V-a
Procedura de cercetare
21. (1) Procedura de cercetare se aplică în situaţia
în care operaţiunea TIR nu a fost încheiată.
(2) Aceasta se declanşează fără întarziere dacă autoritatea vamală a fost
informată că operaţiunea TIR nu s-a încheiat sau, în termen de 4 luni de la
data înregistrării, dacă autoritatea vamală nu a primit dovada că operaţiunea
TIR s-a încheiat.
(3) Procedura de cercetare
se declanşează, de asemenea, atunci cand ulterior se dovedeşte că încheierea operaţiunii TIR a fost
falsificată.
SECŢIUNEA 1
Cercetarea operaţiunilor TIR emise de birouri de plecare
din Romania
22. (1) Dacă biroul de plecare din Romania nu a intrat în posesia părţii
corespunzătoare din voletul nr. 2 al carnetului TIR în termen de două luni de
la data acceptării carnetului TIR, acesta are obligaţia de a informa în scris
asociaţia garantă cu privire la aceasta, fără a aduce atingere notificării care
trebuie prezentată în conformitate cu art. 11 paragraful (1) din Convenţie.
(2) In aplicarea alin. (1), biroul de plecare va
informa:
- ARTRI pentru carnetele TIR eliberate de această
asociaţie, precum şi de asociaţii străine afiliate la Uniunea Internaţională a
Transporturilor Rutiere (IRU); sau
- UNTRR pentru carnetele TIR eliberate de această
asociaţie.
(3) In aplicarea art. 455 alin. (2) din Regulamentul
vamal comunitar, biroul de plecare informează, de asemenea, titularul
carnetului TIR şi solicită atat acestuia, cat şi asociaţiei garante respective să furnizeze dovada că
operaţiunea tlR a fost încheiată.
23. Titularul carnetului TIR/asociaţia garantă are
obligaţia să prezinte biroului de plecare, în termen de două luni de la data
solicitării:
a) un document certificat „conform cu
originalul" de autoritatea vamală a ţării de destinaţie, care conţine
identificarea mărfurilor în cauză şi care stabileşte că ele au fost prezentate
la destinaţie;
b) copia documentului vamal (declaraţie vamală sau declaraţie sumară) de plasare a mărfurilor sub
un regim vamal sau sub supraveghere vamală, certificată de biroul de destinaţie
ca fiind „conformă cu originalul";
c) un document vamal de plasare sub o altă destinaţie
vamală într-o ţară terţă sau o copie ori fotocopie ce conţine identificarea
mărfurilor în cauză. Copia sau fotocopia trebuie să fie certificată „conform cu
originalul" fie de către administraţia vamală care a vizat documentul
original, fie de serviciile oficiale ale ţării terţe în cauză;
d) cotoarele nr. 1 sau 2 corespondente carnetului TIR,
corect ştampilate de o parte contractantă, sau o copie certificată conform cu
originalul a acestora furnizată de IRU;
e) recipisa.
24. In cazul prezentării documentelor menţionate la
pct. 23 Jit. a)-d) operaţiunea TIR se consideră încheiată.
25. In cazul neprezentării uneia dintre dovezile
menţionate la pct. 23 lit. a)-d) sau atunci cand principalul obligat prezintă o recipisa, în termen de 4 luni de
la data emiterii tranzitului, biroul de plecare procedează astfel:
a) atunci cand biroul de
destinaţie este un birou din Romania, îi solicită în scris informaţii privind operaţiunea TIR;
b) atunci cand biroul de
destinaţie este un birou dintr-un alt stat membru, comunică în scris biroului
centralizator neconfirmarea operaţiunii TIR, anexand o copie a voletului nr. 1 al carnetului TIR, în vederea
declanşării procedurii de cercetare.
26. In situaţia menţionată la pct. 25 lit. a) se va
proceda astfel:
Biroul de destinaţie va efectua investigaţiile în
funcţie de informaţiile primite, va proceda la verificarea evidenţelor proprii
(unde sunt înregistrate carnetele TIR) sau, după caz, ale destinatarului agreat
si, în termen de maximum 30 de zile de la data solicitării, va informa biroul
de plecare cu privire la rezultatele verificărilor. Prin această verificare
poate fi găsit originalul dovezii încheierii regimului (partea corespunzătoare
din voletul nr. 2 al carnetului TIR), care nu a fost transmis sau a fost arhivat din eroare.
27. In situaţia menţionată la pct. 25 lit. b) se va
proceda astfel:
(1) Biroul centralizator transmite biroului de
destinaţie avizul de cercetare al cărui model este prezentat în anexa nr. 2 la
prezentele norme tehnice, împreună cu o copie a voletului nr. 1 al carnetului,
şi solicită informaţii în legătură cu încheierea operaţiunii TIR.
(2) In funcţie de răspunsul biroului de destinaţie,
biroul centralizator poate finaliza procedura de cercetare prin dispoziţie de
încasare a drepturilor de import şi a altor taxe devenite exigibile sau prin
încheierea operaţiunii TIR.
28. In situaţia în care procedura de cercetare se
finalizează prin încasarea drepturilor de import şi a altor taxe devenite
exigibile, biroul vamal va adresa cererea de plată către asociaţia garantă în conformitate cu prevederile art.
11 paragrafele (1) şi (2) din Convenţie.
SECŢIUNEA a 2-a
Cercetarea operaţiunilor TIR emise de alte state
membre UE cu destinaţie Romania
29. Pentru operaţiunile TIR emise de birouri de
plecare din alte state membre UE cu destinaţie un birou vamal din Romania, se va proceda astfel:
a) avizele de cercetare sunt transmise de
autorităţile competente din celelalte ţări, prin poştă, direct birourilor de
destinaţie;
b) după efectuarea verificărilor corespunzătoare,
biroul de destinaţie completează avizul de cercetare şi îl trimite biroului
centralizator, în termen de maximum 30 de zile, în vederea transmiterii
răspunsului către autoritatea competentă din ţara biroului de plecare;
c) scrisorile de revenire
prevăzute în anexa nr. 3 la prezentele norme tehnice sunt transmise prin biroul
centralizator. Biroul de destinaţie are obligaţia de a răspunde la scrisorile
de revenire primite într-un termen de maximum 10 zile.
PARTEA a VI-a
Simplificări -
Destinatar agreat
30. (1) La solicitarea destinatarului, autoritatea
vamală îi poate acorda acestuia statutul de destinatar agreat, autorizandu-l să primească la sediul său sau în
oricare loc specificat mărfurile transportate sub regimul TIR.
(2) In aplicarea prevederilor
Regulamentului vamal comunitar autorizarea se acordă numai persoanelor care:
a) sunt stabilite în Romania;
b) primesc în mod regulat mărfuri care au fost
înregistrate pentru regimul TIR sau despre care autoritatea vamală ştie că
îndeplinesc condiţiile pentru acest regim. Se consideră că o persoană „primeşte
în mod regulat mărfuri care au fost înregistrate pentru regimul TIR"
atunci cand acea persoană
primeşte în calitate de destinatar mărfuri transportate sub regim TIR, cel
puţin 100 de operaţiuni într-un an calendaristic;
c) nu a comis încălcări grave sau repetate ale
legislaţiei vamale ori fiscale.
(3) Autorizaţia nu se aplică decat operaţiunilor TIR care au ca loc de descărcare
finală spaţiile stabilite în autorizaţie.
(4) In autorizaţie se stabilesc: biroul sau birourile
de destinaţie competente pentru mărfurile pe care le primeşte destinatarul
agreat, termenul şi modalităţile în care destinatarul desemnat informează biroul
de destinaţie în legătură cu sosirea mărfurilor, pentru a-i permite să poată
efectua un eventual control la sosirea mărfurilor, categoriile sau
transporturile de mărfuri excluse.
31. (1) Cererea de autorizare pentru acordarea
statutului de destinatar agreat, justificată, se depune la biroul vamal la care
destinatarul primeşte mărfuri transportate sub regim T[R.
(2) In cererea de autorizare vor fi menţionate:
denumirea societăţii comerciale şi sediul social al acesteia, adresele la care
sunt primite mărfurile în vederea încheierii operaţiunii TIR.
(3) La cerere, pe langă
documentele care atestă că societatea îndeplineşte condiţiile generale
prevăzute la art. 373 din Regulamentul vamal comunitar, respectiv la pct. 30
alin. (2) din prezentele norme tehnice, vor fi anexate următoarele:
a) documente justificative care
atestă calitatea şi obiectul de activitate al societăţii (beneficiar al
procedurii de vămuire la domiciliu pentru mărfuri care se importă, comisionar
în vamă, transportator, casă de expediţii). Pentru ultimele trei calităţi se va
prezenta şi situaţia operaţiunilor
TIR primite (sau care vor fi primite) ca destinatar;
b) adresa/adresele locaţiilor unde primeşte mărfurile
transportate sub regim TIR, în vederea încheierii regimului;
c) declaraţie-angajament din care să rezulte că
societatea va respecta prevederile referitoare la
procedura TIR.
32. (1) Autorizaţiile de destinatar agreat pentru
mărfurile transportate sub regimul TIR se eliberează de biroul vamal în a cărui
rază de competenţă teritorială îşi are sediul sau punctul de lucru solicitantul.
(2) Autorizaţia de expeditor/destinatar agreat se
întocmeşte în două exemplare şi se semnează de şeful biroului vamal.
(3) Un exemplar al autorizaţiei se remite titularului
şi un exemplar se reţine de biroul vamal. Biroul vamal transmite o copie a
exemplarului care rămane în
evidenţa sa la Autoritatea Naţională a Vămilor.
33. (1) Se emite o singură autorizaţie, indiferent de
numărul birourilor vamale pe langă care se utilizează procedura simplificată. Numărul autorizaţiei
se acordă în ordine cronologică şi crescătoare.
(2) Extinderea autorizaţiei şi pe langă alte birouri vamale se va acorda cu
respectarea procedurii de autorizare. Noul birou vamal va completa o anexă la
autorizaţia iniţială, în care vor fi înscrise toate elementele corespunzătoare.
34. In vederea încheierii regimului TIR, destinatarul
agreat este obligat:
a) să informeze biroul vamal despre sosirea
mijlocului de transport, prin întocmirea şi transmiterea avizului de sosire la
biroul de destinaţie;
b) să înregistreze avizul de sosire în Registrul de
evidenţă al avizelor;
c) dacă biroul vamal nu intervine în termenul prevăzut
în autorizaţie, să verifice existenţa şi integritatea sigiliilor, să descarce
mărfurile şi să efectueze controlul acestora;
d) să prevină imediat autorităţile vamale de la biroul
de destinaţie despre orice sigiliu care nu este intact şi despre orice altă
neregulă, cum ar fi cantităţi suplimentare, cantităţi lipsă sau înlocuiri;
e) să înscrie fără întarziere rezultatele descărcării în registrele sale;
f) să prezinte fără întarziere autorităţilor vamale de la biroul de destinaţie un aviz care
precizează detaliile şi situaţia sigiliilor aplicate, precum şi data înscrierii
în registre;
g) la primirea mărfurilor să elibereze
transportatorului o recipisa corespunzătoare unei copii a avizului prevăzut la
lit. f);
h) să trimită fără întarziere,
cel tarziu a doua zi, la biroul de destinaţie carnetul
TIR care a însoţit mărfurile.
35. In aplicarea art. 454 lit. b) din Regulamentul
vamal comunitar, biroul de destinaţie completează
corespunzător voletul nr. 2 (rubricile 24-28) şi cotorul nr. 2 şi restituie
carnetul TIR titularului sau persoanei care îl reprezintă.
36. Confirmarea operaţiunii TIR se va face de agentul
vamal responsabil cu această operaţiune.
37. Autorizaţiile de destinatar agreat eliberate
înainte de data de 1 ianuarie 2007, în temeiul Regulamentului de aplicare a
Codului vamal al Romaniei,
aprobat prin Hotărarea
Guvernului nr. 707/2006, îşi menţin valabilitatea dacă cerinţele care au stat
la baza eliberării acestora sunt îndeplinite în continuare.
ANEXA Nr. 1 la normele tehnice
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Biroul Vamal
|
1.
|
Alba
|
Alba Iulia
|
2.
|
Arad
|
Arad
|
3.
|
Teleorman
|
Alexandria
|
4.
|
Bucureşti şi Ilfov
|
Antrepozite Bucureşti Sud Targuri si Expoziţii
|
5.
|
Bacău
|
Bacău
|
6.
|
Bistrita-Năsăud
|
Bistriţa
|
7.
|
Botoşani
|
Botoşani
|
8.
|
Braşov
|
Braşov
|
9.
|
Brăila
|
Brăila
|
10.
|
Buzău
|
Buzău
|
11.
|
Baia Mare
|
Baia Mare
|
12.
|
Cluj
|
Cluj-Napoca
|
13.
|
Constanta
|
Constanta
|
14.
|
Călăraşi
|
Călăraşi
|
15.
|
Dolj
|
Craiova
|
16.
|
Mehedinţi
|
Drobeta-Turnu Severin
|
17.
|
Vrancea
|
Focşani
|
18.
|
Galaţi
|
Galaţi
|
19.
|
Giurgiu
|
Giurgiu
|
20.
|
Iaşi
|
Iaşi
|
21.
|
Harghita
|
Miercurea-Ciuc
|
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Biroul Vamal
|
22.
|
Bihor
|
Oradea
|
23.
|
Arges
|
Piteşti
|
24.
|
Neamţ
|
Piatra-Neamt
|
25.
|
Prahova
|
Ploieşti
|
26.
|
Caras-Severin
|
Resita
|
27.
|
Valcea
|
Ramnicu Valcea
|
28.
|
Covasna
|
Sfantu Gheorghe
|
29.
|
Hunedoara
|
Deva
|
30.
|
Ialomiţa
|
Slobozia
|
31.
|
Olt
|
Slatina
|
32.
|
Sibiu
|
Sibiu
|
33.
|
Suceava
|
Suceava
|
34.
|
Satu Mare
|
Satu Mare
|
35.
|
Gorj
|
Targu Jiu
|
36.
|
Mureş
|
Targu Mureş
|
37.
|
Timiş
|
Timişoara
|
38.
|
Tulcea
|
Tulcea
|
39.
|
Dambovita
|
Targoviste
|
40.
|
Vaslui
|
Vaslui
|
41.
|
Sălaj
|
Zalău
|
ANEXA Nr. 2 la normele tehnice
Modelul avizului de cercetare
CARNET TIR - AVIZ DE CERCETARE
I. Se completează de biroul de plecare/biroul de intrare în
Comunitate
|
A. Carnet TIR
Nr. B.Biroul de destinaţie/Biroul de ieşire din Comunitate Copia
voletului nr. 1 ataşată
(denumirea şi statul membru)
C. Biroul de plecare/Biroul de intrare în Comunitate D.
Numărul de înmatriculare
(numele şi adresa
completă) al vehiculului rutier
sau denumirea vasului, dacă sunt cunoscute
E.Conform informaţiilor disponibile la acest birou, transportul a
fost:
1. prezentat ..................................... în
|__|__|__|
Z L A
2. livrat la ....................................... în
|__|__|__|
Z L A
(denumirea şi adresa persoanei sau ale societăţii comerciale)
3. Titularul carnetului nu poate furniza nicio informaţie despre
destinaţia mărfurilor:
Locul şi
data
Semnătura Ştampila
|
II. Se completează de biroul de
destinaţie/biroul de ieşire din Comunitate Cerere de informaţii complementare
|
Pentru continuarea cercetărilor, rog biroul vamal de
plecare/biroul de intrare în Comunitate să-mi trimită:
1. descrierea exactă a mărfurilor;
2. o copie a CMR;
3. următoarele documente sau informaţii:
Locul şi data
Semnătura Ştampila
|
III. Se completează de biroul de plecare/biroul de intrare în
Comunitate Răspuns la cererea de informaţii complementare
|
1. Informaţiile, copiile sau documentele cerute se anexează.
1 2 3
2. Informaţiile, copiile sau documentele marcate la cifrele |__|__|__| din cererea dumneavoastră nu
sunt disponibile.
Locul şi
data
Semnătura Ştampila
|
IV. Se completează de biroul de
destinaţie/biroul de ieşire din Comunitate
|
1. Voletul nr. 2 a fost returnat în |__|__|__| : alăturat copia voletului nr. 1, vizată corespunzător.
Z L A
2. Voletul nr. 2, vizat corespunzător, este anexat la prezentul
aviz de cercetare.
3. Cercetările sunt în curs şi voletul nr. 2 sau o copie a
voletului nr. 1 va fi returnată în cel mai scurt timp.
4. Transportul a fost prezentat aici fără
documentul aferent.
5. Nici transportul şi nici carnetul TIR nu au fost prezentate
aici şi nicio informaţie cu privire la aceasta nu a putut fi obţinută.
Locul şi
data Semnătura
Ştampila
|
ANEXA Nr. 3 la normele tehnice
Modelul scrisorii de revenire
CARNET TIR - SCRISOARE DE REVENIRE
I. Biroul de plecare/Biroul de intrare în Comunitate (denumirea
şi adresa)
|
II. Autoritatea solicitată (denumirea şi
adresa)
|
III. Referinţa/Nr.
|
IV. Carnet TIR (nr. şi data)
|
V. Aviz de cercetare (nr. şi data)
|
VI. Precizări eventuale cu privire la
biroul de destinaţie/biroul de ieşire din Comunitate
|
VII. Orice alte informaţii eventuale
- continuare pe verso -
|
VIII. Nu am primit încă răspunsul la avizul de cercetare
sus-menţionat.
Vă rog să binevoiţi a mă informa asupra stadiului actual al
cercetărilor efectuate.
|
IX. Răspunsul autorităţii solicitate
- continuare pe verso -
|
Intocmit la
....................................................................................................................
Semnătura Ştampila
|
Anexe: O copie a voletului nr. 1 al Carnetului TIR
O copie a avizului de cercetare.
- verso -
VII. Orice alte informaţii (continuare)
|
IX. Răspunsul autorităţii solicitate
(continuare)
|