Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 4 din 18 februarie 2004

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 26 august 2003, pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 179 din  2 martie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut*) dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 26 august 2003, in valoare de 80 milioane dolari S.U.A., denumit in continuare acord, pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii, denumit in continuare proiect.
------------
    *) A se vedea si Decretul nr. 851/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 898 din 16 decembrie 2003.

    Art. 2
    (1) Proiectul se realizeaza de catre Unitatea de management al proiectului, denumita in continuare UMP, infiintata in cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin ordin al ministrului.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va incheia un acord de imprumut subsidiar cu Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin care se vor delega acestuia, prin UMP, intreaga autoritate si responsabilitate in realizarea proiectului si utilizarea sumelor din imprumut.
    Art. 3
    Contributia partii romane la finantarea proiectului se asigura astfel:
    a) de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, in limita echivalentului in lei al sumei de 20,622 milioane dolari S.U.A.;
    b) din surse proprii ale comunitatilor locale, respectiv asociatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii, in limita echivalentului in lei al sumei de 2,325 milioane dolari S.U.A.
    Art. 4
    (1) Plata comisionului initial de 1% din valoarea totala a imprumutului se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    (2) Serviciul datoriei publice externe, respectiv plati de dobanzi, comisioane si rate de capital, se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    Art. 5
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare ale acordului, amendamente la continutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la acord convenite conform alin. (1) se aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 16 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 5 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Imprumut nr. 4.717 RO

                              ACORD DE IMPRUMUT
(Proiectul privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

    *) Traducere.

    Acord, datat 26 august 2003, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Avand in vedere ca Imprumutatul, declarandu-se satisfacut in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord, a solicitat Bancii sa sprijine finantarea proiectului; si
    avand in vedere ca Banca a acceptat, pe baza, inter alia, a urmatoarelor, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si conditiile prevazute in acest acord,
    prin urmare, partile la prezentul acord convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale. Definitii
    Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii, datate 30 mai 1995 (asa cum au fost amendate la 6 octombrie 1999), denumite in continuare Conditiile generale, constituie parte integranta a acestui acord.
    Sectiunea 1.02. In afara cazului in care contextul o cere altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulul la prezentul acord vor avea intelesurile respective, iar urmatorii termeni suplimentari vor avea intelesurile urmatoare:
    a) Planul de management pentru mediu inseamna planul, acceptabil Bancii, elaborat si adoptat de catre Imprumutat, care sa contina cerintele de mediu pentru realizarea proiectului si masurile de atenuare propuse si la care se face referire in paragraful 3 b) al anexei nr. 5 la acest acord;
    b) raportul de monitorizare financiara inseamna fiecare raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 a acestui acord;
    c) CPS inseamna Comitetul de politici strategice al Imprumutatului, infiintat prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 508/2002 si la care se face referire in paragraful 2 c) al anexei nr. 5 la acest acord;
    d) OSAIA inseamna Oficiul pentru servicii de achizitii intre agentii, din cadrul Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD);
    e) ANIF inseamna Agentia Nationala a Imbunatatirilor Funciare a Imprumutatului, care va fi infiintata de Imprumutat in cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului in concordanta cu Legea imbunatatirilor funciare (dupa cum este definita de acum inainte);
    f) Legea imbunatatirilor funciare inseamna legea la care se face referire in sectiunea 6.01 b) a acestui acord;
    g) MAPAM inseamna Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului al Imprumutatului;
    h) UMP inseamna Unitatea de management al proiectului in cadrul MAPAM, care urmeaza a fi infiintata oficial, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului, sau orice succesor legal al acesteia acceptabil Bancii;
    i) PIP inseamna Planul de implementare a proiectului elaborat de catre Imprumutat si la care se face referire in paragraful 3 a) al anexei nr. 5 la acest acord;
    j) Comitetul de coordonare tehnica a proiectului inseamna comitetul infiintat prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 509/2002 si la care se face referire in paragraful 2 b) al anexei nr. 5 la acest acord;
    k) contul special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02 a) a acestui acord;
    l) SNIF inseamna Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. a Imprumutatului, infiintata prin Legea nr. 440/2001 a Imprumutatului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 409 din 24 iulie 2001;
    m) SPP inseamna o statie de pompare si punere sub presiune care furnizeaza apa pentru irigatii catre fermierii care efectueaza irigatii;
    n) Planul de privatizare a SNIF inseamna planul Imprumutatului de a restructura si privatiza SNIF si la care se face referire in paragraful 11 al anexei nr. 5 la acest acord;
    o) AUAI inseamna asociatiile utilizatorilor de apa sau succesorul lor legal, infiintate in conformitate cu Legea imbunatatirilor funciare;
    p) subproiect AUAI inseamna activitatea din cadrul partii A.6 a) a proiectului, care va fi realizata de UMP si la care se face referire in paragraful 4 al anexei nr. 5 la acest acord; si
    q) acordul de subproiect AUAI inseamna un acord intre MAPAM, prin UMP, si o AUAI pentru a implementa un subproiect AUAI in cadrul partii A.6 a) a proiectului si la care se face referire in paragraful 4 c) al anexei nr. 5 la acest acord.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile prevazute sau la care se face referire in acord, o suma egala cu optzeci de milioane de dolari S.U.A. (80.000.000 USD).
    Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, care urmeaza a fi efectuate) privind costurile rezonabile ale bunurilor, lucrarilor, serviciilor si costurilor operationale necesare proiectului si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    b) Imprumutatul poate, pentru scopurile proiectului, deschide si mentine in dolari S.U.A. un cont special de depozit intr-o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare Bancii, protejat corespunzator impotriva compensarii, confiscarii si sechestrarii. Depozitele in si platile din contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord.
    Sectiunea 2.03. Data inchiderii va fi 31 martie 2011 sau o data ulterioara, dupa cum va stabili Banca. Banca va notifica Imprumutatul cu promptitudine asupra acestei date.
    Sectiunea 2.04. Imprumutatul va plati Bancii, la data sau imediat dupa data intrarii in vigoare, un comision initial egal cu un procent (1%) din suma imprumutului.
    Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati periodic Bancii un comision de angajament la o rata de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicata la suma neutilizata din imprumut.
    Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumelor trase din imprumut si nerambursate, la o rata egala cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR, aferente fiecarei perioade de dobanda.
    b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la, si incluzand, data prezentului acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii care survine dupa aceasta, iar dupa perioada initiala, fiecare perioada de la, si incluzand, data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, data de plata a dobanzii imediat urmatoare;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna fiecare data specificata in sectiunea 2.07 din acest acord;
    (iii) rata dobanzii cu baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza la depozitele pe 6 luni in dolari S.U.A., valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei initiale de dobanda, rata valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda sau in ziua imediat urmatoare), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca, si exprimata ca procent pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata pentru o astfel de perioada de dobanda, mai mica (sau mai mare) decat ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta la depozite pe 6 luni, aplicata la imprumuturile nerambursate ale Bancii sau la portiuni din acestea, alocate de catre Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura valuta sau la portiuni din acestea care includ imprumutul, dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca, si exprimata ca procent pe an.
    c) Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatul despre rata dobanzii cu baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, de indata ce acestea vor fi determinate.
    d) Ori de cate ori, avand in vedere schimbarile survenite in practica pietei care ar putea afecta determinarea ratelor dobanzii la care se face referire in aceasta sectiune, Banca decide ca este in interesul tuturor imprumutatilor sai si al Bancii sa aplice o modalitate de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in aceasta sectiune, Banca poate modifica modalitatea de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, nu mai devreme de 6 (sase) luni dupa ce a notificat Imprumutatul cu privire la noua modalitate. Noua modalitate va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, in afara cazului in care Imprumutatul instiinteaza Banca, in decursul perioadei mentionate, asupra obiectiilor sale, caz in care modificarea respectiva nu va fi aplicata in cadrul imprumutului.
    Sectiunea 2.07. Dobanda si alte comisioane vor fi platite semestrial, la datele de 15 februarie si 15 august ale fiecarui an.
    Sectiunea 2.08. Imprumutatul va rambursa imprumutul in conformitate cu graficul de rambursare prevazut in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Executia proiectului
    Sectiunea 3.01. a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de obiectivele proiectului si, pentru aceasta, va realiza proiectul, prin MAPAM, cu diligenta si eficienta cuvenite si in conformitate cu practici administrative, financiare, tehnice si de protectie a mediului corespunzatoare, si va furniza cu promptitudinea necesara fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare proiectului.
    b) Fara a contraveni prevederilor paragrafului a) al acestei sectiuni, imediat dupa data intrarii in vigoare, Imprumutatul, prin MAPAM, va deschide un cont al proiectului, in termeni si conditii satisfacatoare Bancii, si va asigura alimentarea acestui cont cu alocatiile bugetare corespunzatoare, in fiecare trimestru calendaristic pe parcursul implementarii proiectului, pentru finantarea cheltuielilor acestuia.
    c) Fara a contraveni prevederilor paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul, prin MAPAM, va realiza proiectul in conformitate cu programul de implementare stabilit in anexa nr. 5 la acest acord.
    Sectiunea 3.02. Daca Banca nu va stabili altfel, achizitiile de bunuri, lucrari si servicii de consultanta necesare proiectului si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 4 la acest acord.
    Sectiunea 3.03. Pentru scopurile sectiunii 9.07 din Conditiile generale si fara a limita prevederile acesteia, Imprumutatul:
    a) va elabora, pe baza unor reguli acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 6 (sase) luni dupa data inchiderii sau o alta data ulterioara care poate fi convenita intre Imprumutat si Banca in acest scop, un plan pentru operarea viitoare a proiectului; si
    b) va oferi Bancii posibilitatea de a analiza impreuna cu Imprumutatul planul mentionat mai sus.
    Art. 4
    Clauze financiare
    Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul, prin MAPAM, va mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va elabora declaratii financiare intr-un format acceptabil Bancii, adecvate pentru reflectarea operatiunilor, resurselor si cheltuielilor derulate in cadrul proiectului.
    b) Imprumutatul, prin MAPAM:
    (i) va audita in fiecare an fiscal inregistrarile contabile, conturile si declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile contabile si conturile aferente contului special, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate corespunzator de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii de indata ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui an fiscal: (A) exemplare certificate ale declaratiilor financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, auditate pentru fiecare an fiscal; si (B) opinia si raportul auditorilor asupra acestor declaratii, inregistrari si conturi, in scopul si cu detaliile pe care Banca le va solicita in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii referitoare la inregistrari si conturi, auditul acestora si auditorii respectivi, pe care Banca le va solicita periodic, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care tragerile din contul imprumutului s-au facut pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin MAPAM:
    (i) va mentine sau va lua masuri pentru mentinerea, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, de inregistrari si conturi separate care sa evidentieze aceste cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin inca un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, chitante sau alte documente) care evidentiaza aceste cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa analizeze aceste inregistrari; si
    (iv) se va asigura ca aceste inregistrari si conturi au fost incluse in auditul anual la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul respectiv de audit va contine comentariul separat al auditorilor asupra faptului ca declaratiile de cheltuieli depuse in decursul unui an fiscal, impreuna cu procedurile si controlul intern implicat in elaborarea acestora, sunt corecte in ceea ce priveste tragerile la care se refera.
    Sectiunea 4.02. a) Fara a limita obligatiile de raportare a progresului derularii proiectului, prevazute in paragraful 1b) al anexei nr. 5 la acest acord, Imprumutatul, prin MAPAM, va elabora si va transmite Bancii un raport de monitorizare financiara, satisfacator pentru Banca din punct de vedere al formei si continutului, care:
    (i) stabileste sursele si modul de utilizare a fondurilor proiectului, atat cumulat, cat si aferente perioadei la care face referire raportul mentionat, evidentiind separat fondurile furnizate in cadrul imprumutului, si explica diferentele dintre utilizarile actuale si cele previzionate ale acestor fonduri;
    (ii) descrie progresul fizic al implementarii proiectului, atat cumulat, cat si pentru perioada la care face referire raportul mentionat, si explica diferentele care apar intre tintele implementarii proiectului previzionate initial si cele actuale; si
    (iii) stabileste stadiul achizitiilor in cadrul proiectului, pentru sfarsitul perioadei la care face referire raportul mentionat.
    b) Primul raport de monitorizare financiara va fi transmis Bancii nu mai tarziu de 45 (patruzeci si cinci) de zile dupa terminarea primului trimestru calendaristic de la data la care imprumutul intra in vigoare si va acoperi perioada cuprinsa intre data la care a fost efectuata prima cheltuiala in cadrul proiectului si sfarsitul primului trimestru calendaristic; dupa aceea fiecare raport de monitorizare financiara va fi furnizat Bancii nu mai tarziu de 45 de zile dupa fiecare trimestru calendaristic si va acoperi acest trimestru.
    Art. 5
    Conditii suplimentare solicitate de Banca
    Sectiunea 5.01. In conformitate cu sectiunea 6.02 (p) din Conditiile generale, sunt prevazute urmatoarele evenimente suplimentare:
    a) modificarea, suspendarea, abrogarea, revocarea sau renuntarea la aplicarea Legii imbunatatirilor funciare a Imprumutatului, astfel incat sa afecteze material si negativ capacitatea Imprumutatului de a-si indeplini oricare dintre obligatiile din cadrul acestui acord; si
    b) modificarea PIP si a Planului de management pentru mediu astfel incat sa afecteze material si negativ capacitatea Imprumutatului de a-si indeplini oricare dintre obligatiile din cadrul acestui acord.
    Sectiunea 5.02. In conformitate cu sectiunea 7.01 (k) din Conditiile generale, urmatorul eveniment suplimentar este prevazut, si anume ca situatia specificata in paragrafele a) si b) din sectiunea 5.01 a prezentului acord s-a produs si continua timp de 60 (saizeci) de zile de la data la care a fost adusa la cunostinta Imprumutatului de catre Banca.
    Art. 6
    Data intrarii in vigoare; terminarea proiectului
    Sectiunea 6.01. Se prevad urmatoarele evenimente ca fiind conditii suplimentare de intrare in vigoare a prezentului acord de imprumut, in sensul prevederilor sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale:
    a) angajarea in cadrul Unitatii de management al proiectului (UMP) a personalului esential cu experienta, calificarea si termenii de referinta acceptabili Bancii; si
    b) intrarea in vigoare a Legii imbunatatirilor funciare, intr-o forma satisfacatoare Bancii.
    Sectiunea 6.02. Data ce survine la 120 (o suta douazeci) de zile de la data semnarii acestui acord este specificata pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 7
    Reprezentantii Imprumutatului; adrese
    Sectiunea 7.01. Ministrul finantelor publice din tara Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 7.02. Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti
    Romania
    Telex: 11239
    Fax: 4021 312 67 92

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.,
    Washington, D.C. 20433,
    Statele Unite ale Americii
    Telegraf:        Telex:           Fax:
    INTBAFRAD        248423 (MCI) sau (202) 477 - 6391
    Washington, D.C. 64145 (MCI)

    Drept care partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor autorizati, au convenit ca acest acord sa fie semnat in numele lor in Bucuresti, Romania, in ziua si anul specificate mai sus.

                 ROMANIA
                 Mihai Nicolae Tanasescu,
                 reprezentant autorizat

                 BANCA INTERNATIONALA
                 PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
                 Owaise Saadat,
                 reprezentant autorizat

    ANEXA 1

                         TRAGERI DIN IMPRUMUT

    1. Tabelul de mai jos cuprinde categoriile de cheltuieli care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor imprumutului pentru fiecare categorie, precum si procentul in care urmeaza sa fie finantate cheltuielile in cadrul fiecarei categorii:

________________________________________________________________________________
      Categoria          Suma alocata    Procentul (%) din cheltuielile care
                         din imprumut    urmeaza a fi finantate din imprumut
                         (exprimata in
                         dolari S.U.A.)
________________________________________________________________________________
1. Lucrari                 57.414.000                     80%
________________________________________________________________________________
2. Bunuri                  10.938.000    100% din cheltuielile externe, 100% din
                                         cheltuielile locale (cost ex-factory)
                                         si 80% din cheltuielile locale pentru
                                         alte bunuri cumparate de pe piata
                                         interna
________________________________________________________________________________
3. Consultanta, inclusiv    5.644.000    85% din cheltuielile externe si 75% din
   instruire si servicii                 cheltuielile locale
   de audit
________________________________________________________________________________
4. Costuri curente de       1.504.000    75% din cheltuieli
   operare
________________________________________________________________________________
5. Nealocate                4.500.000
________________________________________________________________________________
   TOTAL:                  80.000.000
________________________________________________________________________________

    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli efectuate in valuta oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunurile si serviciile furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului; in cazul in care valuta Imprumutatului este, de asemenea, valuta altei tari de pe teritoriul careia sunt furnizate bunurile sau serviciile, cheltuielile efectuate intr-o asemenea valuta pentru asemenea bunuri ori servicii vor fi considerate cheltuieli externe; si
    c) termenul costuri curente de operare inseamna urmatoarele cheltuieli generate de managementul si coordonarea activitatilor proiectului, incluzand: salariile personalului UMP (exclusiv functionarii guvernamentali), diurnele personalului si costurile pentru cazare, precum si costurile deplasarilor in teren pentru implementarea proiectului; consumabile si utilitati; costurile pentru comunicatii (inclusiv Internet); costurile de operare si intretinere a vehiculelor (inclusiv combustibil, service si asigurare auto) si echipamentelor de birou achizitionate pentru implementarea proiectului.
    3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi efectuata pentru: a) platile efectuate pentru categoriile 1, 2, 3, 4 si 5 stabilite in tabelul din paragraful 1 al acestei anexe, pana cand comisionul prevazut in sectiunea 2.04 a acestui acord va fi fost platit; si b) fara a contraveni prevederilor subparagrafului a) de mai sus, platile efectuate pentru cheltuielile facute inainte de data acestui acord, cu exceptia tragerilor intr-o suma totala care nu depaseste echivalentul a 50.000 dolari S.U.A., care pot fi efectuate pentru categoria 4, asa cum este stabilita in tabelul din paragraful 1 al acestei anexe, in contul platilor efectuate inainte de aceasta data, insa dupa 25 iulie 2003.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru: a) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu consultanti individuali cu valoare mai mica de 25.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; b) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu firme de consultanta cu valoare mai mica de 200.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; c) bunuri in cadrul contractelor cu valoare mai mica de 100.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; d) lucrari in cadrul contractelor cu valoare mai mica de 1.000.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; e) costuri curente de operare; si f) instruire, toate in termenii si conditiile pe care Banca le va specifica in notificarile catre Imprumutat.

    ANEXA 2

                         DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivele proiectului sunt: cresterea productivitatii agricole in aria proiectului, promovarea coeziunii si initiativei comunitare in managementul irigatiilor si intarirea sustenabilitatii institutionale in sectorul irigatiilor.
    Proiectul se constituie din urmatoarele componente, care pot fi modificate, dupa cum Imprumutatul si Banca vor conveni periodic, in scopul indeplinirii acestor obiective:

    Partea A: Reabilitarea amenajarilor de irigatii
    1. a) Proiectarea reabilitarii principalelor infrastructuri de irigatii, reabilitarea principalelor infrastructuri de irigatii si supervizarea lucrarilor in timpul reabilitarii principalelor infrastructuri de irigatii pentru amenajarile de irigatii Sadova - Corabia si Nicoresti - Tecuci.
    b) Efectuarea studiilor de fezabilitate pentru lucrarile de reabilitare a irigatiilor care vor fi efectuate in afara zonelor identificate in paragraful a) de mai sus.
    c) Proiectarea reabilitarii principalelor infrastructuri de irigatii, reabilitarea principalelor infrastructuri de irigatii si supervizarea lucrarilor in timpul reabilitarii principalelor sisteme de distributie in afara zonelor identificate in paragraful a) de mai sus.
    2. Reabilitarea statiilor de pompare principale in amenajarile de irigatii, altele decat cele mentionate in paragrafele a), b) si c) de mai sus.
    3. Proiectarea, furnizarea si instalarea contoarelor pentru apa la SPP-uri.
    4. Furnizarea, instalarea si functionarea echipamentului de monitorizare si control pentru amenajarile de irigatii la care se face referire in partea A.1 de mai sus.
    5. Planificarea si proiectarea reabilitarii sistemului tertiar de irigatii si reabilitarea infrastructurii tertiare.
    6. a) Furnizarea, la cerere, a echipamentului de irigatii din teren, a sistemelor de comunicatii, echipamentului de planificare a irigatiilor si a motocicletelor pentru supervizare pe teren.
    b) Reamenajarea birourilor si furnizarea echipamentului de birou pentru functionarea initiala a AUAI.

    Partea B: Consolidarea institutionala
    1. Sprijin pentru pregatirea si implementarea reformelor institutionale ale SNIF si functionarea si operarea initiala a ANIF si AUAI.
    2. Consolidarea capacitatii MAPAM de a-si asuma rolul de supervizor al ANIF si AUAI si de a instrui personalul MAPAM in cele mai bune practici de management al irigatiilor.
    3. Dezvoltarea unei strategii de reabilitare si renovare pentru sectorul de irigatii, cu accent pe amenajarile de irigatii cu viabilitate economica corespunzatoare.
    4. Sprijinirea MAPAM in desfasurarea campaniilor de constientizare si informare a opiniei publice cu privire la utilizarea corespunzatoare a substantelor agrochimice si instruirea fermierilor in cele mai bune practici agricole care respecta mediul si diminueaza poluarea mediului in Sadova - Corabia si in alte amenajari de irigatii de-a lungul Dunarii.

    Partea C: Tehnologii pentru reducerea consumului de energie si managementul apei in amenajarile interioare
    Sprijinirea studiilor si a proiectelor-pilot de mici dimensiuni care privesc necesitatea reducerii consumului de energie prin reducerea, acolo unde este posibil, a inaltimii de pompare, utilizand, printre altele, imbunatatiri tehnice si aspersoare de presiune mai mica.

    Partea D: Managementul proiectului
    Furnizarea de servicii, instruire si bunuri pentru sprijinirea UMP in managementul si implementarea proiectului.

                                *  *  *

    Se asteapta ca proiectul sa fie realizat pana la data de 30 septembrie 2010.

    ANEXA 3

                          GRAFIC DE RAMBURSARE

    Data scadentei                           Rata de capital
                                             (dolari S.U.A.)*)
    La fiecare 15 februarie si 15 august
       incepand cu 15 februarie 2009            3.335.000
       pana la 15 februarie 2020                3.335.000
       la 15 august 2020                        3.295.000

------------
    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta sumele exprimate in dolari S.U.A. ce urmeaza a fi rambursate, exceptand prevederile din sectiunea 4.04 (d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                                 ACHIZITII

    SECTIUNEA I
    Achizitiile de bunuri si lucrari

    Partea A: Generalitati
    Bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din "Ghidul pentru achizitii in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor AID", publicat de catre Banca in ianuarie 1995 si revizuit in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul), precum si cu respectarea urmatoarelor prevederi ale sectiunii I a acestei anexe.

    Partea B: Licitatia internationala competitiva
    1. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Ghid si ale paragrafului 5 din anexa nr. 1 la acesta.
    2. Pentru achizitiile de bunuri si lucrari in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din aceasta parte se vor aplica urmatoarele proceduri:
    a) Preferinta pentru bunuri produse intern
    Pentru bunurile produse pe teritoriul Imprumutatului se vor aplica prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 din Ghid si ale anexei nr. 2 la acesta.
    b) Notificare si publicitate
    Invitatia la licitatie pentru fiecare contract avand un cost estimat de peste 10.000.000 dolari S.U.A. echivalent va fi publicata in conformitate cu procedurile pentru contracte mari din paragraful 2.8 din Ghid.

    Partea C: Alte proceduri de achizitie
    1. Licitatie competitiva nationala
    a) Lucrarile estimate la un cost mai mic decat 1.000.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.3 si 3.4 din Ghid.
    b) In cazul lucrarilor achizitionate in conformitate cu procedura mentionata in paragraful a) de mai sus, se vor aplica urmatoarele proceduri: (i) nu va fi folosit un sistem punctual de evaluare; (ii) nu se va aplica preferinta interna; (iii) ofertantii internationali nu vor fi exclusi din cadrul licitatiei; (iv) proiectele caietelor de sarcini vor fi elaborate si transmise Bancii pentru analiza si aprobare inainte de lansarea oricarei licitatii; (v) nici o oferta nu va fi respinsa la deschiderea acestora; (vi) toate ofertele transmise inainte de sau la data limita de transmitere a ofertelor vor fi deschise si citite in cadrul deschiderii publice a ofertelor; (vii) ofertantii isi vor demonstra posibilitatea de a obtine garantii si accesul rezonabil la creditare; (viii) criteriile de evaluare a ofertelor vor fi anuntate in prealabil ofertantilor; si (ix) specificatiile tehnice vor fi precizate in mod clar.
    2. Cumparare nationala
    Bunurile estimate la un cost mai mic decat 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de cumparare nationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    3. Cumparare internationala
    Bunurile estimate la un cost mai mic decat 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de cumparare internationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    4. Achizitii prin agentiile Natiunilor Unite
    Bunurile care urmeaza sa fie achizitionate pentru partea C.3 a proiectului pot fi procurate prin intermediul OSAIA in conformitate cu prevederile paragrafului 3.9 din Ghid.
    5. Achizitii de lucrari mici
    Lucrarile al caror cost este estimat la mai putin de 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate pe baza contractelor cu suma globala si pret fix, adjudecate pe baza ofertelor de pret de la 3 (trei) antreprenori interni calificati, ca raspuns la o cerere de oferta scrisa. Cererea de oferta va cuprinde o descriere amanuntita a lucrarilor, inclusiv specificatiile de baza, data la care se cere finalizarea lucrarilor, un proiect de acord acceptabil Bancii si schite relevante, daca este cazul. Contractul va fi adjudecat in favoarea contractorului care ofera cel mai mic pret pentru lucrarea ceruta si care are si experienta si resursele necesare realizarii cu succes a contractului.

    Partea D: Evaluarea de catre Banca a deciziilor de achizitie
    1. Planificarea achizitiilor
    Inainte de lansarea oricarei invitatii pentru participarea la licitatia contractelor, se va furniza Bancii, pentru analiza si aprobare, planul de achizitii propus pentru proiect, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa nr. 1 la Ghid. Toate bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu un astfel de plan de achizitii, aprobat de catre Banca, precum si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat mai sus.
    2. Analiza anterioara
    a) Cu privire la contractele ce urmeaza a fi achizitionate in conformitate cu procedurile specificate in partea B de mai sus si pentru primul contract ce urmeaza a fi achizitionat in conformitate cu prevederile specificate in partea C.1 de mai sus, se vor aplica prevederile paragrafelor 2 si 3 din anexa nr. 1 la Ghid.
    b) Cu privire la primul contract ce urmeaza sa fie achizitionat, in conformitate cu procedurile prevazute la partile C.2 si C.3 de mai sus, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (i) inainte de alegerea oricarui furnizor pe baza procedurilor de cumparare, Imprumutatul va transmite Bancii un raport referitor la compararea si evaluarea cotatiilor primite;
    (ii) inainte de semnarea unui contract incheiat prin procedura de cumparare, Imprumutatul va transmite Bancii un exemplar al specificatiilor si proiectul de contract; si
    (iii) se vor aplica procedurile mentionate in paragrafele 2 (f), 2 (g) si 3 din anexa nr. 1 la Ghid.
    3. Analiza ulterioara
    Cu privire la fiecare contract care nu se incadreaza in prevederile paragrafului 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile mentionate in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Ghid.

    SECTIUNEA a II-a
    Angajarea consultantilor

    Partea A: Cadru general
    Serviciile consultantilor vor fi contractate in conformitate cu prevederile sectiunilor I si IV din "Ghidul pentru selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuit in septembrie 1997, ianuarie 1999 si mai 2002 (Ghidul cu privire la consultanti), paragraful 1 al anexelor nr. 1 si 2 la acesta, precum si cu respectarea prevederilor din aceasta sectiune.

    Partea B: Selectia pe baza de calitate si cost
    1. Cu exceptia cazului in care se specifica altfel in partea C a acestei sectiuni, serviciile consultantilor vor fi achizitionate prin contracte incheiate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Ghidul cu privire la consultanti, precum si in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.13 - 3.18 din acesta, care se aplica in cazul selectiei consultantilor pe baza de calitate si cost.
    2. Pentru achizitia serviciilor de consultanta prin contracte incheiate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 se vor aplica urmatoarele proceduri: lista scurta a consultantilor pentru servicii estimate la un cost mai mic decat 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract poate sa cuprinda consultanti locali in exclusivitate, in conformitate cu prevederile paragrafului 2.7 si cu nota de subsol 8 din Ghidul cu privire la consultanti.

    Partea C: Alte proceduri pentru selectia consultantilor
    1. Selectie pe baza de buget fix
    Serviciile pentru intocmirea studiilor de fezabilitate in cadrul partii A.1 b) a proiectului si sprijin pentru infiintarea ANIF si reorganizarea SNIF pot fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.5 din Ghidul cu privire la consultanti.
    2. Selectie pe baza celor mai mici costuri
    Serviciile de audit pot fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Ghidul cu privire la consultanti.
    3. Selectie pe baza calificarii consultantilor
    Serviciile estimate la un cost mai mic de 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.7 din Ghidul cu privire la consultanti.
    4. Consultantii individuali
    Serviciile pentru realizarea sarcinilor care indeplinesc cerintele prevazute in paragraful 5.1 din Ghidul cu privire la consultanti vor fi achizitionate prin contracte adjudecate consultantilor individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 din Ghidul cu privire la consultanti.

    Partea D: Analiza de catre Banca a selectiei consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Inainte de transmiterea catre consultanti a oricarei cereri de oferta, se va furniza Bancii pentru analiza si aprobare planul propus pentru selectia consultantilor, care sa includa estimarile costurilor contractelor, gruparea contractelor si criteriile si procedurile aplicabile pentru selectie. Acest plan va fi actualizat periodic pe parcursul executiei proiectului si fiecare actualizare va fi furnizata Bancii pentru analiza si aprobare. Toate serviciile consultantilor vor fi selectate in conformitate cu un astfel de plan (actualizat periodic), aprobat de catre Banca.
    2. Analiza anterioara
    a) Pentru fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta, estimat la un cost de 200.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, se vor aplica procedurile prevazute in paragrafele 2, 3 si 5 din anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti.
    b) Pentru fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, estimat la un cost de 25.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, va fi transmis Bancii pentru analiza si aprobare prealabila un raport referitor la compararea calificarii si experientei candidatilor, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor. Contractul va fi adjudecat numai dupa ce Banca va fi dat o asemenea aprobare. Se vor aplica, de asemenea, prevederile paragrafului 3 al anexei nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti.
    3. Postevaluare
    Pentru fiecare contract care nu intra sub incidenta paragrafului 2 al acestei parti se vor aplica procedurile prevazute in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti.

    ANEXA 5

                          REALIZAREA PROGRAMULUI

    1. Imprumutatul, prin MAPAM:
    a) va mentine politici si proceduri adecvate care sa-i permita sa monitorizeze si sa evalueze continuu, in conformitate cu indicatorii acceptati de Banca, realizarea proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
    b) va elabora, in cadrul unor termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, si va furniza Bancii, la data sau in jurul datei de 30 noiembrie 2006, un raport care sa integreze rezultatele activitatii de monitorizare si evaluare, desfasurata in conformitate cu prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni, a progresului inregistrat in realizarea proiectului in perioada de dinainte de data raportului mentionat si stabilirea masurilor recomandate pentru asigurarea realizarii eficiente a proiectului si atingerea obiectivelor acestuia in perioada care urmeaza acestei date; si
    c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 31 ianuarie 2007 sau o alta data ulterioara pe care Banca o poate solicita, raportul la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si dupa aceasta va lua toate masurile necesare pentru realizarea eficienta a proiectului si atingerea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat, precum si pe baza opiniei Bancii in aceasta privinta.
    2. Imprumutatul, prin MAPAM, pe parcursul implementarii proiectului:
    a) va mentine UMP in cadrul MAPAM cu personal si resurse suficiente, dupa cum va fi necesar pentru ca UMP sa isi poata indeplini sarcinile sale in legatura cu managementul general si realizarea proiectului, in conformitate cu PIP si satisfacator pentru Banca;
    b) va mentine un comitet de coordonare tehnica a proiectului constituit din reprezentanti ai MAPAM, Ministerului Finantelor Publice si ai Ministerului Administratiei si Internelor, care va asigura supravegherea realizarii proiectului, si va furniza CPS recomandari in legatura cu proiectul; si
    c) va mentine un CPS constituit din ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului si secretari de stat reprezentand Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor sau alti reprezentanti desemnati sa-i reprezinte pe acestia, care va furniza Guvernului Imprumutatului recomandari in legatura cu proiectul.
    3. Imprumutatul, prin MAPAM, va realiza proiectul in conformitate cu:
    a) PIP, care va include un plan anual de lucru pentru fiecare an pe parcursul realizarii proiectului si parametrii-cheie pentru executia si coordonarea proiectului (incluzand procedurile de achizitie si management financiar) si ghiduri, proceduri si criterii pentru subproiecte AUAI, si nu va amenda PIP fara acordul prealabil al Bancii; si
    b) Planul de management pentru mediu, care va include masuri de atenuare, monitorizare si institutionale pentru executia proiectului si va asigura ca toate masurile necesare pentru realizarea unui asemenea plan vor fi luate la timp.
    4. a) In scopul realizarii partii A.6 a) a proiectului, AUAI vor fi eligibile pentru prezentarea de subproiecte in conformitate cu criteriile si procedurile stabilite in PIP.
    b) Subproiectele vor fi evaluate si aprobate de catre Comitetul de coordonare tehnica a proiectului si implementate de catre UMP in conformitate cu criteriile si procedurile stabilite in PIP, intr-o forma acceptabila Bancii si prin consultare cu reprezentantii AUAI.
    c) Pentru scopurile fiecarui subproiect, MAPAM, prin UMP, va incheia un acord cu o AUAI, intr-o forma acceptabila Bancii si in conformitate cu PIP (Acordul de subproiect AUAI).
    5. Imprumutatul, prin MAPAM, va asigura realizarea lucrarilor de reabilitare a irigatiilor in cadrul partii A.1 in doua faze consecutive. Imprumutatul, prin MAPAM, va realiza partea A.1 c) a proiectului doar dupa ce: a) studiile de fezabilitate realizate in cadrul partii A.1 b) a proiectului au fost finalizate satisfacator; si b) Banca este satisfacuta in urma realizarii lucrarilor de reabilitare in cadrul partii A.1 c) conform unei evaluari a impactului asupra mediului in termeni satisfacatori Bancii, Planului de management pentru mediu si legislatiei in vigoare a Imprumutatului.
    6. Pentru scopurile partii A.6 a) a proiectului, Imprumutatul, prin MAPAM, prin Comitetul de coordonare tehnica a proiectului: a) va asigura respectarea de catre UMP a ghidului de evaluare, monitorizare si analiza din punct de vedere al mediului pentru subproiecte, inclus in Planul de management pentru mediu; si b) va evalua in mod regulat, va identifica si va atenua, daca este necesar, orice efecte cumulate rezultand din realizarea acestei parti a proiectului, in conformitate cu Planul de management pentru mediu si legislatia in vigoare a Imprumutatului.
    7. Nu mai tarziu de 31 octombrie 2003, Imprumutatul va pregati proiectul de norme pentru implementarea noilor proceduri privind subventionarea in domeniul irigatiilor, in conformitate cu Legea imbunatatirilor funciare.
    8. Imprumutatul, prin MAPAM, va asigura auditarea anuala a ANIF de catre Curtea de Conturi si va informa Banca despre rezultatele acestor auditari nu mai tarziu de data de 30 iunie a fiecarui an pe parcursul realizarii proiectului.
    9. Nu mai tarziu de 28 februarie 2004, Imprumutatul, prin MAPAM, va furniza Bancii dovezi satisfacatoare privind angajarea intr-o forma satisfacatoare pentru Banca a auditorilor mentionati in sectiunea 4.01 a acestui acord.
    10. Nu mai tarziu de 1 ianuarie 2004, Imprumutatul, prin MAPAM, va infiinta ANIF, in conformitate cu legislatia romana in vigoare, cu obiective si responsabilitati satisfacatoare pentru Banca.
    11. Imprumutatul, prin MAPAM, va elabora pana la 30 septembrie 2004 planul de privatizare a SNIF, intr-o forma satisfacatoare pentru Banca, incluzand un grafic de implementare pentru privatizarea SNIF, vizand, printre altele, necesitatile de personal (inclusiv politica de plati compensatorii), institutionale si organizationale ale SNIF, si va implementa planul imediat dupa aceasta, in conformitate cu prezenta anexa.

    ANEXA 6

                            CONTUL SPECIAL

    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile 1, 2, 3 si 4 stabilite in tabelul de la paragraful 1 din anexa nr. 1 la acest acord;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile privind costurile rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare pentru proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului alocate periodic categoriilor eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 4.000.000 dolari S.U.A., care urmeaza sa fie trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special, in conformitate cu paragraful 3 a) al acestei anexei, cu mentiunea ca totusi, daca Banca nu stabileste altfel, alocatia autorizata va fi limitata la o suma egala cu 2.000.000 dolari S.U.A., pana cand suma cumulata a tragerilor din contul imprumutului plus suma totala neutilizata din angajamentele speciale emise de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale egaleaza sau depaseste echivalentul a 10.000.000 dolari S.U.A.
    2. Platile din contul special se vor efectua numai pentru cheltuieli eligibile in conformitate cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovada satisfacatoare ca a fost deschis contul special, tragerile alocatiei autorizate si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor face dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerea alocatiei autorizate, Imprumutatul, prin MAPAM, va trimite Bancii o cerere sau cereri de depozit in contul special al unei/unor sume care nu depasesc cumulat alocatia autorizata. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca va trage din contul imprumutului, in numele Imprumutatului, si va depune in contul special suma sau sumele respective, asa cum a fost solicitat de Imprumutat.
    b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul, prin MAPAM, va trimite Bancii cereri de tragere in contul special la intervale pe care le va mentiona Banca.
    (ii) Inainte de sau la data fiecarei astfel de cereri, Imprumutatul, prin MAPAM, va transmite Bancii documentele sau alte dovezi necesare, in conformitate cu prevederile paragrafului 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in legatura cu care a fost solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca va trage din contul imprumutului, in numele Imprumutatului, si va depune in contul special suma pe care Imprumutatul a solicitat-o si despre care se demonstreaza prin documentele si dovezile respective ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de Banca din contul imprumutului in cadrul categoriei eligibile respective si in sumele respective, dupa cum au fost justificate prin documentele mentionate si alte dovezi.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de catre Imprumutat, prin MAPAM, din contul special, Imprumutatul va furniza Bancii, prin MAPAM, intr-un interval de timp pe care Banca il va solicita in mod rezonabil, toate documentele si alte dovezi evidentiind ca plata respectiva a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va solicita sa efectueze alte depozite in contul special:
    a) daca Banca stabileste oricand ca toate tragerile care urmeaza ar trebui efectuate de catre Imprumutat, prin MAPAM, direct din contul imprumutului in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) al sectiunii 2.02 a acestui acord;
    b) daca Imprumutatul, prin MAPAM, nu a furnizat Bancii in perioada mentionata in sectiunea 4.01 b) (ii) din acest acord oricare dintre rapoartele de audit solicitate sa fie trimise Bancii, asa cum specifica sectiunea mentionata, in legatura cu auditul inregistrarilor si conturilor aferente contului special;
    c) daca Banca notifica oricand Imprumutatul asupra intentiei sale de a suspenda in intregime sau partial dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului, in baza prevederilor sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) din momentul in care suma totala neutilizata din imprumut, alocata categoriilor eligibile pentru contul special respectiv, minus suma totala neutilizata din angajamentele speciale emise de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale va fi egala cu echivalentul dublului alocatiei autorizate. Dupa aceasta, tragerea din contul imprumutului a sumei neutilizate restante din imprumut, alocata pentru categoriile eligibile, va urma procedurile pe care Banca le va notifica Imprumutatului. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si cu conditia ca Banca se va declara satisfacuta, la data notificarii, cu documentatia care evidentiaza ca toate sumele care vor ramane depozitate in contul special vor fi utilizate pentru plata unor cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va constata in orice moment ca oricare dintre platile din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma care nu este eligibila in conformitate cu paragraful 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata cu documente furnizate Bancii, Imprumutatul, ca raspuns la notificarea Bancii: (A) va furniza Bancii cu promptitudine documente justificative suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va rambursa Bancii) o suma egala cu suma acestei plati sau a partii acesteia care nu este eligibila sau justificata. Numai daca Banca nu va stabili altfel, nici o alta tragere din contul special nu va mai fi efectuata pana cand Imprumutatul nu va transmite documentele respective sau nu va depune suma respectiva ori nu o va rambursa, dupa cum este cazul.
    b) Daca Banca va constata ca orice suma neutilizata din contul special nu va fi solicitata pentru acoperirea unor cheltuieli urmatoare, Imprumutatul va rambursa Bancii suma respectiva neutilizata, imediat dupa ce a primit notificarea din partea Bancii.
    c) Imprumutatul poate rambursa Bancii, la notificarea acesteia, toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
    d) Rambursarile catre Banca efectuate in conformitate cu paragrafele 6 a), b) si c) din aceasta anexa vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord, incluzand Conditiile generale.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 4/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 4 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 4/2004
Hotărârea 1363 2010
pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Washington la 1 iunie 2010 si la Bucuresti la 25 iunie 2010, la acordurile de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare aflate in implementare
Hotărârea 385 2009
pentru aprobarea amendamentului convenit prin scrisorile semnate la Bucuresti la 30 septembrie 2008 si 5 noiembrie 2008 si la Washington la 9 octombrie 2008, între Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 26 august 2003, pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii
Hotărârea 199 2007
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 3 august 2006 si la Zagreb la 12 septembrie 2006 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 26 august 2003,pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii
Hotărârea 1759 2006
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 30 ianuarie 2006 si 19 iunie 2006 si la Zagreb la 7 iunie 2006, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 26 august 2003, pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii
Decretul 52 2004
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 26 august 2003, pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu