Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 479 din 20 februarie 2008

privind aprobarea schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii realizate de intreprinderile mari", aferenta operatiunii a) „Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii tangibile si intangibile", axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 189 din 12 martie 2008



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de stat „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de întreprinderile mari", aferentă operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie   inovativ  şi   ecoeficient",  din   cadrul   Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

SPRIJIN

pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de întreprinderile mari în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice"

I.  Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de stat regional pentru investiţii numită „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de întreprinderile mari", aferentă operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

(2) Acordarea ajutoarelor de stat regionale pentru investiţii în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat regional stipulate în Regulamentul (CE) nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutorului naţional regional pentru investiţii, adoptat de Comisia Europeană şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L302 din 1 noiembrie 2006, denumit în continuare Regulament.

(3) Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

(4) Prezenta schemă are drept scop consolidarea şi dezvoltarea întreprinderilor mari prin intermediul investiţiilor în active corporale şi necorporale care să permită adaptarea producţiei la cerinţele pieţei unice europene.

(5) Intreprinderile mari prezintă o mare importanţă în cadrul sectoarelor economice din România atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi în ceea ce priveşte gradul de ocupare a forţei de muncă, având un rol deosebit în diversificarea produselor şi serviciilor. Extinderea activităţilor înalt tehnologizate şi realizarea de produse cu valoare adăugată ridicată răspund dezideratului de coeziune economică, necesitând însă investiţii considerabile.

II.  Obiectivul şi scopul schemei

Art. 2. - Obiectivul prezentei scheme de ajutor de stat îl reprezintă dezvoltarea regională prin sprijinirea întreprinderilor mari prin finanţarea de investiţii iniţiale, în vederea realizării obiectivului general al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", şi anume creşterea productivităţii întreprinderilor din România în conformitate cu principiile dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor în comparaţie cu productivitatea medie a Uniunii Europene.

Art. 3. - Scopul schemei de finanţare îl constituie consolidarea şi dezvoltarea sectorului productiv românesc al întreprinderilor mari, prin:

• extindere şi modernizare;

• achiziţionarea de tehnologii şi echipamente noi, licenţe şi know-how;

• inovarea proceselor de producţie şi a produselor.

III.  Baza legală

Art. 4. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:

• Regulamentul (CE) nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutorului naţional regional pentru investiţii, adoptat de Comisia Europeană şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L302 din 1 noiembrie 2006;

• Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

IV. Domeniul de aplicare

Art. 5. - Schema de ajutor de stat se adresează întreprinderilor mari.

Art. 6. - (1) In cadrul acestei scheme se acordă sprijin financiar pentru următoarele activităţi economice (conform CAEN, rev. 2):

a)   B - Industria extractivă (cu excepţia codurilor 051 Extracţia cărbunelui superior, 052 Extracţia cărbunelui inferior, 061 Extracţia petrolului brut, 062 Extracţia gazelor naturale, 0721 Extracţia minereurilor de uraniu şi toriu, 0892 Extracţia turbei, 091 Activităţi de servicii anexe extracţiei petrolului brut şi gazelor naturale, 099 Activităţi de servicii anexe pentru extracţia mineralelor);

b)  C - Industria prelucrătoare (cu excepţia codurilor 101 Producţia, prelucrarea şi conservarea cărnii şi a produselor din carne, 102 Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor, 103 Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor, 104 Fabricarea uleiurilor şi a grăsimilor vegetale şi animale, 105 Fabricarea produselor lactate, 106 Fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi produselor din amidon, 107 Fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase, 108   Fabricarea altor produse alimentare, 109 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor, 110 Fabricarea băuturilor, 120 Fabricarea produselor din tutun, 191 Fabricarea produselor de cocserie, 192 Fabricarea produselor obţinute prin prelucrarea ţiţeiului, 2051 Fabricarea explozivilor, 206 Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale, 241 Producţia de metale feroase sub forme primare şi de feroaliaje, 242 Producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru acestea din oţel, 243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primară a oţelului, 2451 Turnarea fontei, 2452 Turnarea oţelului, 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei, 2591 Fabricarea de recipienţi, containere şi alte produse similare din oţel, 301 Construcţia de nave şi bărci, 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă, 331 Repararea articolelor fabricate din metal, repararea maşinilor şi echipamentelor, 332 Instalarea maşinilor şi echipamentelor industriale);

c) E - Distribuţia apei, salubritate, gestionarea deşeurilor, activităţi de decontaminare (cu excepţia codurilor 360 Captarea, tratarea şi distribuţia apei, 370 Colectarea şi epurarea apelor uzate, 381 Colectarea deşeurilor, 382 Tratarea şi eliminarea deşeurilor, 390 Activităţi şi servicii de decontaminare);

d) F - Construcţii [cu excepţia codurilor 411 Dezvoltare (promovare) imobiliară, 4399 Alte lucrări speciale de construcţii n.c.a.].

(2) In cadrul acestei scheme nu se acordă sprijin financiar pentru următoarele sectoare:

• sectorul pescuitului şi acvaculturii;

• sectorul construcţiei de nave;

• industria carboniferă;

• industria siderurgică;

• sectorul transporturilor;

• sectorul fibrelor sintetice.

(3) In cadrul acestei scheme nu se acordă sprijin financiar pentru:

• activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

• procesarea şi marketingul produselor care imită ori substituie laptele sau produsele din lapte, în conformitate cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1.898/1987 privind protejarea denumirilor folosite în comercializarea laptelui şi a produselor din lapte;

• susţinerea financiară a activităţilor de export către ţări terţe sau către state membre, legată direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

• utilizarea cu precădere a produselor naţionale în detrimentul produselor importate.

V. Definiţii

Art. 7. -In sensul prezentei proceduri următorii termeni se definesc astfel:

a)  ajutorul de stat - orice măsură care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 87 alin. (1) din Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

b) întreprindere mare - orice întreprindere care nu se încadrează în definiţia întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), conform Regulamentului CE nr. 70/2001 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 10/2001, sau/şi în definiţia IMM-urilor conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  investiţie iniţială - o investiţie în active corporale şi necorporale legată de crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente, diversificarea producţiei obţinute în cadrul unei unităţi existente prin realizarea de noi produse sau modificarea fundamentală a procesului global de producţie în cadrul întreprinderii existente;

d) proiect mare de investiţii - o investiţie iniţială, aşa cum este definită mai sus, ale cărei cheltuieli eligibile depăşesc 50 milioane euro, calculate la preţurile şi rata de schimb în vigoare la data acordării ajutorului; un proiect mare de investiţii va fi considerat ca un singur proiect de investiţii atunci când investiţia iniţială este realizată, în cursul unei perioade de 3 ani, de una sau mai multe întreprinderi şi este constituită dintr-o combinaţie economică indivizibilă de elemente de active corporale;

e) începerea lucrărilor- data începerii efective a lucrărilor de construcţii sau data primului angajament ferm legal al întreprinderii de a comanda echipamente, excluzând studiile de fezabilitate preliminare;

f) cheltuieli eligibile-cheltuielile legate de investiţia iniţială, respectiv cheltuielile cu active corporale şi active necorporale;

g) active corporale - terenuri, clădiri, utilaje/instalaţii;

h) active necorporale - transferul de tehnologie prin achiziţionarea de patente, licenţe, know-how sau informaţii tehnice nepatentate;

i) intensitatea ajutorului de stat în echivalent subvenţie brută - valoarea actualizată a ajutorului exprimată ca procent din valoarea actualizată a cheltuielilor eligibile ale investiţiilor;

j) rata de actualizare - rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

k) societăţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004);

l) furnizor de ajutor de stat - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

VI. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

Art. 8. - Solicitanţii trebuie să respecte următoarele criterii de eligibilitate:

• sunt întreprinderi mari;

•   sunt înregistraţi la registrul comerţului ca societăţi comerciale şi îşi desfăşoară activitatea în România;

• nu sunt în stare de faliment sau nu se află în procedură de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecător-sindic, nu au nicio restricţie asupra activităţii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori;

•  nu înregistrează datorii publice, şi-au plătit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevăzute de legislaţia în vigoare;

•  reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani de către nicio instanţă de judecată, din motive profesionale sau de etică profesională;

• reprezentantul legal al solicitantului nu furnizează informaţii false;

•  să nu fie societăţi în dificultate, aşa cum sunt definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat acordat pentru salvarea şi restructurarea societăţilor aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 1 octombrie 2004);

•  să demonstreze că deţine resursele financiare necesare pentru cofinanţarea proiectului;

• în cazul în care Comisia Europeană a emis o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva solicitantului, aceasta a fost deja executată, creanţa fiind integral recuperată;

• solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi Ghidul solicitantului, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

VII.  Condiţii de acordare a ajutorului de stat

Art. 9. -In cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele care prevăd realizarea de investiţii iniţiale, aşa cum sunt acestea definite la cap. V art. 7 lit. c).

Art. 10. - (1) Valoarea maximă a finanţării din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului nu poate depăşi:

• 40% din totalul cheltuielilor eligibile, pentru proiectele care se realizează în regiunea Bucureşti - Ilfov;

• 50% din totalul cheltuielilor eligibile, pentru proiectele care se realizează în celelalte 7 regiuni de dezvoltare (Nord-Est, Nord-Vest, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Vest şi Centru).

(2) Valoarea maximă a finanţării acordată pentru un proiect prin prezenta schemă este de 5 milioane euro (echivalent în lei).

(3) Prezenta schemă de ajutor de stat nu se aplică proiectelor mari de investiţii, aşa cum sunt definite la cap. V art. 7 lit. d).

Art. 11. - Beneficiarul de ajutor de stat în cadrul acestei scheme trebuie să facă dovada unei contribuţii de cel puţin 60%, respectiv 50% din cheltuielile eligibile, în funcţie de regiunea în care se realizează proiectul, contribuţie asigurată fie din resurse proprii, fie prin finanţare externă (de exemplu, credit bancar), într-o formă liberă de ajutor de stat.

Art. 12. - Investiţia realizată cu sprijin financiar în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat trebuie menţinută în regiunea beneficiară pentru o perioadă de cel puţin 5 ani după finalizarea sa. Această regulă nu împiedică înlocuirea instalaţiilor sau echipamentelor uzate moral în decursul perioadei de 5 ani datorită schimbărilor tehnologice rapide, cu condiţia ca activitatea economică să se desfăşoare în continuare în regiunea în cauză pe o durată egală cu perioada minimă prevăzută.

Art. 13. -Ajutorul de stat naţional regional pentru investiţii nu poate fi acordat în cadrul prezentei scheme decât după ce beneficiarul a semnat contractul de finanţare. Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul paragraf, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru a primi finanţare în cadrul acestei scheme.

VIII.  Durata

Art. 14. - Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

IX.  Bugetul schemei

Art. 15. - (1) Bugetul total estimat al schemei pentru perioada 2008-2013 este de 169.400.000 euro (echivalent în lei), finanţat din fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi din fonduri publice naţionale (bugetul de stat), şi este defalcat pe ani astfel:

                                                                                                                           - euro -

Anul

Buget total estimat al schemei, din care:

Fonduri europene nerambursabile (FEDR)

Fonduri publice

naţionale (bugetul de

stat)

2008

14.800.000

12.900.000

1.900.000

2009

25.400.000

22.100.000

3.300.000

2010

34.300.000

29.800.000

4.500.000

2011

35.900.000

31.200.000

4.700.000

2012

30.500.000

26.500.000

4.000.000

2013

28.500.000

24.800.000

3.700.000

(2) Numărul maxim estimat de beneficiari este de 60 de întreprinderi mari.

X. Criterii de selecţie a proiectelor

Art. 16. - (1) Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua în conformitate cu următoarele criterii: relevanţa, calitatea, maturitatea, sustenabilitatea proiectului şi capacitatea de implementare a beneficiarului.

(2) Aceste criterii sunt detaliate în Ghidul solicitantului, publicat pe site-ul www. minind.ro.

XI.  Modalitatea de acordare a ajutorului de stat

Art. 17. - Măsurile de sprijin acordate întreprinderilor mari constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.

Art. 18. -Alocările financiare nerambursabile vor fi acordate în maximum 5 tranşe. Momentul acordării ajutorului de stat este data la care se semnează contractul de finanţare de către ambele părţi.

Art. 19. -Ajutoarele plătibile în tranşe se vor actualiza la valoarea de la momentul acordării.

XII.  Cheltuielile eligibile

Art. 20. - Sunt considerate cheltuieli eligibile legate de investiţia iniţială următoarele categorii de cheltuieli:

• achiziţia de teren, în limita a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului;

• achiziţia/construcţia şi modernizarea clădirilor în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile;

• achiziţia de instalaţii, maşini şi utilaje;

• achiziţia de mijloace de transport tehnologice, strict legate de procesul de producţie (numai pentru întreprinderile mari ce au cod CAEN F şi B);

• achiziţia de brevete, licenţe, know-how, soluţii tehnice nebrevetate, incluzând software legat de procesul de producţie şi cerinţele manageriale ale întreprinderii, în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile.

Art. 21. - (1) Activele achiziţionate trebuie să fie noi.

(2) Nu se acordă finanţare pentru achiziţionarea de active în leasing.

Art. 22. - Activele necorporale trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a) să fie utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional;

b) să fie considerate active amortizabile;

c) să fi fost achiziţionate de la un terţ, în condiţii de piaţă;

d) să fie incluse în categoria activelor proprii firmei şi să rămână în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional pentru cel puţin 5 ani.

Art. 23. - Toate cheltuielile aferente investiţiei iniţiale vor fi considerate fără TVA.

XIII.  Reguli privind cumulul ajutoarelor de stat

Art. 24. - (1) Ajutorul de stat acordat în cadrul prezentei schemei se poate cumula cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul instituind Comunitatea Europeană, precum şi cu ajutorul de minimis, indiferent dacă acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare, raportat la aceleaşi cheltuieli eligibile aferente proiectului de investiţii în cauză, dacă prin acest cumul nu se depăşeşte intensitatea brută maximă admisibilă prevăzută în prezenta schemă.

(2) Furnizorul ajutorului de stat va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului, încadrarea în plafonul maxim admisibil a intensităţii ajutoarelor de stat, inclusiv a ajutoarelor de minimis, acordate pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.

XIV.  Modalitatea de derulare a schemei

Art. 25. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", este autoritatea responsabilă de administrarea prezentei scheme, urmând să asigure derularea acesteia şi fiind răspunzător pentru buna ei desfăşurare.

Art. 26. - (1) Procedura de implementare şi derulare a schemei se desfăşoară după cum urmează:

a) lansarea apelului de proiecte;

b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;

c) verificarea administrativă (verificarea conformităţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai proiectele care trec de aceasta etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

d) verificarea eligibilităţii beneficiarilor, activităţilor şi proiectului aşa cum sunt prevăzute în prezenta schemă şi în Ghidul solicitantului - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

e) evaluarea şi selecţia proiectelor;

f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare;

g) derularea proiectelor şi acordarea finanţării nerambursabile se fac de către Unitatea de plată a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", numai pe bază de documente justificative;

h) monitorizarea implementării proiectelor conform prevederilor contractuale.

(2)  Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemă, beneficiarul va depune la Ministerul Economiei şi Finanţelor o cerere de finanţare, însoţită de documentele necesare solicitate în Ghidul solicitantului.

(3) Detalierea modalităţii de derulare a prezentei schemei se găseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.minind.ro.

Art. 27. - Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative va fi anunţată la lansarea apelului de proiecte, pe pagina oficială de web a Ministerului Economiei şi Finanţelor http://www.minind.ro.

XV. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de stat

Art. 28. - (1) In vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat în conformitate cu art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 994/981), furnizorul de ajutor de stat va aplica prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, referitoare la procedura de pregătire a notificării şi informării.

(2) Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezenta schemă de ajutor de stat, în forma prevăzută la anexa nr. 1 la Regulamentul CE nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană în cazul ajutoarelor regionale pentru investiţii, în vederea transmiterii la Comisia Europeană în maximum 20 de zile lucrătoare de la implementarea prezentei scheme. Aceste informaţii vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Art. 29. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

Art. 30. - (1) Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

(2) Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa privind schema de ajutor de stat pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei.

(3) Beneficiarii sunt obligaţi să ţină o evidenţă specifică a ajutorului de care beneficiază în baza prezentei scheme, a unor scheme de minimis şi/sau alte ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de stat, şi a ajutoarelor de minimis primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.

Art. 31. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun.

(2) Furnizorul va monitoriza respectarea condiţiilor şi criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezenta schemă pe toată durata de derulare a acesteia.

(3) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

(4) In cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(5) In cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.

(6) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

Art. 32. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de stat.

Art. 33. - Textul prezentei scheme, precum şi textul actului normativ pentru aprobarea schemei vor fi publicate integral pe pagina oficială de web a Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.minind.ro.

1) Regulamentul (CE) nr. 994/98 cu privire la aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene pentru anumite categorii de ajutoare orizontale, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 142 din 14 mai 1998.

2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 479/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 479 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu