Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 6 din 12 ianuarie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 36, art. 37 si art. 38 din Legea concurentei nr. 21/1996

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 132 din 26 februarie 2010



Acsinte Gaspar                                - preşedinte

Nicolae Cochinescu                         -judecător

Aspazia Cojocaru                            -judecător

Petre Lăzăroiu                                 -judecător

Ion Predescu                                   -judecător

Puskas Valentin Zoltan                    -judecător

Tudorel Toader                                -judecător

Augustin Zegrean                            -judecător

Carmen-Cătălina Gliga                    - procuror

Ioana Marilena Chiorean                 - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 36, art. 37 şi art. 38 din Legea concurenţei nr. 21/1996, excepţie ridicată de Banca Română de Dezvoltare - Groupe Societe Generale - SA. în Dosarul nr. 115/2/2009 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

La apelul nominal răspunde avocatul Valeriu Stoica, pentru Banca Română de Dezvoltare - Groupe Societe Generale - S.A., cu împuternicire avocaţială la dosar, şi inspectori de concurenţă Dorina Călin şi Andrei Pufulescu pentru Consiliul Concurenţei, cu delegaţie la dosar.

Procedura de citare este legal îndeplinită.

Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul apărătorului autorului excepţiei de neconstituţionalitate, care solicită admiterea acesteia, întrucât dispoziţiile art. 36, art. 37 şi art. 38 din Legea concurenţei nr. 21/1996 contravin prevederilor art. 27, art. 53 şi art. 148 din Constituţie, celor ale art. 8 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, precum şi jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene referitoare la inviolabilitatea domiciliului. Astfel, arată că, deşi iniţial noţiunea de „domiciliu" fusese privită restrictiv în jurisprudenţa Curţii de la Strasbourg, ulterior, în cauza Societe Colas Est şi alţii contra Franţei, 2002, aceasta a extins aplicabilitatea noţiunii de „domiciliu" şi la localurile profesionale ale persoanelor juridice. In acelaşi sens este şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, care, prin Hotărârea Roquette Freres contra Comisiei Europene din 2002, a ajuns la aceeaşi concluzie.

Totodată, arată că, referitor la problema întinderii protecţiei constituţionale acordată sediului persoanei juridice în cazul unei ingerinţe din partea unei autorităţi publice, noţiunea de „control" a fost privită de legiuitor în mod diferenţiat, făcându-se distincţie între controlul preventiv şi controlul represiv, diferenţă care poate opera în baza a 3 criterii, şi anume: natura demersului autorităţilor (investigaţie cu caracter de anchetă sau acţiune cu natură preventivă), întinderea puterii de control (dacă e vorba despre puteri nelimitate, se justifică asimilarea acestui control cu percheziţia imobiliară), natura şi gravitatea controlului, din perspectiva sancţiunii aplicate (în speţă, fiind vorba despre amenzi foarte mari). In concluzie, inspecţia inopinată realizată de Consiliul Concurenţei în temeiul dispoziţiilor de lege criticate este asimilată în noţiunea de percheziţie prevăzută de Codul de procedură penală şi, în consecinţă, lipsa cerinţei mandatului judiciar conduce la încălcarea dispoziţiilor art. 27 alin. (3) din Constituţie.

De asemenea, autorul excepţiei de neconstituţionalitate consideră că dispoziţiile criticate din Legea concurenţei nr. 21/1996 contravin şi prevederilor art. 53 din Constituţie, nefiind îndeplinite cerinţele pentru a se putea restrânge protecţia constituţională a domiciliului sau sediului.

In final, arată că Regulamentul nr. 1/2003 al Consiliului, care stabileşte la nivel comunitar competenţa şi procedura Comisiei de a efectua anchete şi inspecţii inopinate, în aplicarea art. 81 şi 82 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, trebuie interpretat în lumina noilor tendinţe din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene.

Având cuvântul, reprezentanţii Consiliului Concurenţei solicită respingerea excepţiei ca inadmisibilă, deoarece aspectele invocate de autorul excepţiei privesc instanţa de judecată, iar nu Curtea Constituţională.

Pe fondul excepţiei, reprezentanţii Consiliului Concurenţei arată că nu au intervenit elemente noi care să schimbe cele constatate de Curtea Constituţională în deciziile nr. 38/2001 şi nr. 296/2005. Astfel, controlul exercitat de către Consiliul Concurenţei în temeiul dispoziţiilor de lege criticate este un control preventiv, care se realizează cu cooperarea agenţilor economici, iar nu prin forţă şi, în consecinţă, dispoziţiile art. 27 din Constituţie nu sunt aplicabile. Pe de altă parte, arată că acest control nu poate fi asimilat cu percheziţia prevăzută de Codul de procedură penală, iar Regulamentul nr. 1/2003 a intrat în vigoare în anul 2004, ulterior jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, aşadar nu se poate invoca nerespectarea jurisprudenţei acestei instanţe. In concluzie, arată că prevederile de lege criticate sunt în concordanţă cu cele ale art. 53 alin. (2) din Constituţie şi cele ale art. 8 paragraful 2 din Convenţie.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, întrucât dispoziţiile de lege criticate dau expresie prevederilor art. 53 alin. (2) şi art. 135 din Constituţie. Totodată, arată că art. 27 din Legea fundamentală nu este aplicabil, deoarece percheziţia presupune existenţa unei cauze penale, în speţă fiind vorba despre domeniul concurenţei.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

Prin Incheierea din 9 iunie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 115/2/2009, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 36, art. 37 şi art. 38 din Legea concurenţei nr. 21/1996, excepţie ridicată de Banca Română de Dezvoltare - Groupe Societe Generale - SA. într-o cauză având ca obiect soluţionarea cererii de anulare a unor ordine emise de preşedintele Consiliului Concurenţei, prin care s-au dispus declanşarea din oficiu a unei investigaţii şi efectuarea unei inspecţii inopinate la sediul Băncii Române de Dezvoltare - Groupe Societe Generale - S.A. şi în orice alte spaţii în care aceasta îşi desfăşoară activitatea, în temeiul dispoziţiilor Legii concurenţei nr. 21/1996.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţă, că dispoziţiile de lege criticate sunt neconstituţionale, deoarece instituie posibilitatea realizării actelor de inspecţie în spaţiile deţinute de agenţii economici fără un mandat judiciar şi fără garanţiile care asigură inviolabilitatea domiciliului şi prevenirea săvârşirii unor abuzuri de către organele de inspecţie.

Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal nu şi-a exprimat opinia asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, „punându-se eventual problema necesităţii completării legislaţiei naţionale cu garanţii suplimentare pentru societăţile comerciale, opţiune lăsată la aprecierea legiuitorului."

Avocatul Poporului apreciază că dispoziţiile de lege criticate sunt constituţionale, deoarece au în vedere combaterea încălcării legii, iar măsurile prevăzute de acestea sunt proporţionale cu scopul legitim urmărit, întrucât numai în acest mod se asigură desfăşurarea în condiţii optime a operaţiunilor de control de către Consiliul Concurenţei. Drepturile conferite inspectorilor de concurenţă au în vedere atât specificul activităţii de control exercitate, cât şi importanţa socială a acestei activităţi de ordine publică.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat Curţii Constituţionale punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile părţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile Legii nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 36, art. 37 şi art. 38 din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 16 august 2005, cu următorul conţinut:

- Art. 36: „(1) Pentru investigarea încălcării prevederilor prezentei legi, inspectorii de concurenţă sunt abilitaţi cu puteri de inspecţie, cu excepţia debutanţilor, şi au următoarele puteri de inspecţie:

a) să intre în spaţiile, terenurile sau mijloacele de transport pe care agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici le deţin legal;

b)  să examineze orice documente, registre, acte financiar-contabile şi comerciale sau alte evidenţe legate de activitatea agenţilor economici sau asociaţiilor de agenţi economici, indiferent de locul în care sunt depozitate;

c)  să ia declaraţii reprezentanţilor şi angajaţilor agentului economic sau asociaţiei de agenţi economici referitoare la fapte sau documente considerate relevante;

d) să ridice sau să obţină în orice formă copii ori extrase din orice documente, registre, acte financiar-contabile şi comerciale sau din alte evidenţe legate de activitatea agentului economic sau asociaţiei de agenţi economici;

e)   să sigileze orice amplasament destinat activităţilor agentului economic sau asociaţiei de agenţi economici şi orice documente, registre, acte financiar-contabile şi comerciale sau alte evidenţe legate de activitatea agentului economic sau asociaţiei de agenţi economici, pe durata şi în măsura necesară inspecţiei.

(2) Inspectorii de concurenţă cu puteri de inspecţie, prevăzuţi la alin. (1), vor proceda la actele prevăzute la alin. (1) numai dacă există indicii că pot fi găsite documente sau pot fi obţinute informaţii considerate necesare pentru îndeplinirea misiunii lor, iar rezultatul acestora va fi consemnat într-un proces-verbal de constatare şi inventariere.

(3) Inspectorii de concurenţă cu puteri de inspecţie pot face inspecţii inopinate şi pot solicita orice fel de informaţii sau justificări legate de îndeplinirea misiunii, atât la faţa locului, cât şi la convocare la sediul Consiliului Concurenţei.

(4) Exercitarea puterilor de inspecţie se face în conformitate cu regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi procedura Consiliului Concurenţei.";

- Art. 37: „In baza autorizării judiciare date prin încheiere, conform art. 38, inspectorul de concurenţă poate efectua inspecţii în orice alte spaţii, inclusiv domiciliul, terenuri sau mijloace de transport aparţinând conducătorilor, administratorilor, directorilor şi altor angajaţi ai agenţilor economici sau asociaţiilor de agenţi economici supuşi investigaţiei.";

- Art. 38: „(1) Inspectorii de concurenţă pot proceda la inspecţii, în conformitate cu prevederile art. 37, doar în baza unui ordin emis de către preşedintele Consiliului Concurenţei şi cu autorizarea judiciară dată prin încheiere de către preşedintele tribunalului în a cărui circumscripţie sunt situate locurile de controlat sau de către un judecător delegat de acesta. Când aceste locuri sunt situate în circumscripţiile unor tribunale diferite şi acţiunea trebuie desfăşurată simultan în fiecare dintre ele, oricare dintre preşedinţii tribunalelor competente poate emite o încheiere unică.

(2)   Cererea de autorizare trebuie să cuprindă toate informaţiile de natură a justifica inspecţia, iar judecătorul sesizat este ţinut să verifice dacă cererea este întemeiată.

(3) Inspecţia şi actele pe care le cuprinde se efectuează sub autoritatea şi sub controlul judecătorului care le-a autorizat.

(4)  Judecătorul poate inspecta locurile supuse intervenţiei, putând decide în orice moment suspendarea sau încetarea inspecţiei.

(5)  Oricare ar fi împrejurările, inspecţia nu poate începe înainte de ora 8,00 sau după ora 18,00 şi trebuie efectuată în prezenţa ocupantului locului sau a reprezentantului său; numai inspectorii de concurenţă, ocupantul locului sau reprezentantul său pot lua cunoştinţă de piese şi documente înaintea ridicării acestora.

(6) Inventarele şi punerile de sigilii se fac conform dispoziţiilor Codului de procedură penală; originalele procesului-verbal şi ale inventarului sunt transmise judecătorului care a ordonat inspecţia, iar piesele şi documentele care nu mai sunt utile stabilirii adevărului vor fi restituite ocupantului locului.

(7)  Incheierea menţionată la alin. (1) poate fi atacată cu recurs la curtea de apel; recursul nu este suspensiv de executare.

(8)  Consiliul Concurenţei este informat de îndată despre începerea inspecţiei şi despre operaţiunile efectuate."

Autorul excepţiei de neconstituţionalitate susţine că prevederile de lege criticate încalcă dispoziţiile constituţionale cuprinse în art. 27 referitoare la inviolabilitatea domiciliului, în art. 53 privind restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi şi în art. 148 privind integrarea în Uniunea Europeană. De asemenea, se invocă prevederile art. 8 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, referitoare la respectarea vieţii private şi de familie, a domiciliului şi a corespondenţei.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată următoarele:

Dispoziţiile art. 36 din Legea concurenţei nr. 21/1996 stabilesc puterile de inspecţie ale inspectorilor de concurenţă pentru investigarea încălcării prevederilor legii, puteri care pot fi exercitate numai dacă există indicii că pot fi găsite documente sau pot fi obţinute informaţii considerate necesare pentru îndeplinirea misiunii lor.

Curtea observă că, prin Decizia nr. 296 din 9 iunie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 10 august 2005, s-a pronunţat cu privire la dreptul inspectorilor de muncă de a avea acces liber în sediul persoanei juridice şi în orice alt loc de muncă organizat de aceasta fără nicio încuviinţare şi fără nicio avizare. Astfel, referitor la dispoziţiile art. 27 alin. (1)-(3) din Constituţie, privind inviolabilitatea domiciliului, Curtea a reţinut că, în cazul sediilor industriale sau comerciale care nu sunt în acelaşi timp şi locuri de domiciliu, inviolabilitatea sediului nu este supusă aceloraşi reguli ca spaţiul în care se desfăşoară viaţa privată a persoanei, şi că, prin urmare, autorităţile pot exercita controlul asupra activităţilor profesionale care se desfăşoară în aceste sedii. In consecinţă, Curtea a reţinut că activităţile pe care Inspecţia Muncii le controlează nu ţin de sfera privată, ci, dimpotrivă, de cea publică, vizând în mod evident ocrotirea unui interes general.

Curtea reţine, pentru identitate de raţiune, că soluţia şi considerentele deciziei menţionate îşi păstrează valabilitatea şi în cazul de faţă.

Referitor la dispoziţiile art. 8 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, Curtea reţine că acestea nu au aplicabilitate în cauza de faţă, referindu-se la respectarea vieţii private şi de familie. Dispoziţiile de lege criticate reglementează activităţi de inspecţie ale Consiliului Concurenţei - autoritatea naţională în domeniul concurenţei -, activităţi ce au ca scop ocrotirea unui interes general şi care vizează aspecte ce ţin de sfera publică a activităţii persoanei juridice, iar nu de cea privată. Prin Hotărârea din 16 aprilie 2002, pronunţată în Cauza Societe Colas Est şi alţii contra Franţei, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a stabilit că drepturile garantate de art. 8 al Convenţiei „pot fi interpretate" în sensul că includ, pentru o societate, dreptul la respectul sediului său social, al agenţiilor sau al localurilor sale profesional, însă această interpretare se poate face numai „în anumite circumstanţe", care se stabilesc de la caz la caz, în speţă, ţinându-se cont de competenţa exclusivă a agenţilor specializaţi de a aprecia oportunitatea, numărul, durata şi amploarea operaţiunilor de inspecţie.

Referitor la susţinerile autorului excepţiei, potrivit cărora inspecţia inopinată realizată de Consiliul Concurenţei trebuie asimilată noţiunii de „percheziţie" prevăzută de Codul de procedură penală şi, prin urmare, trebuie dispusă de judecător, Curtea constată că acestea nu pot fi primite. Astfel, dispoziţiile art. 27 alin. (3) din Legea fundamentală, potrivit cărora percheziţia se dispune de judecător şi se efectuează în condiţiile şi în formele prevăzute de lege, se referă la instituţia reglementată de prevederile art. 100 din Codul de procedură penală, şi nu poate fi asimilată cu inspecţia efectuată, în baza Legii concurenţei nr. 21/1996, de către Consiliul Concurenţei.

In ceea ce priveşte dispoziţiile art. 37 şi 38 din Legea concurenţei, Curtea observă că acestea prevăd - în cazul efectuării inspecţiilor în orice alte spaţii, inclusiv domiciliul, terenuri sau mijloace de transport aparţinând conducătorilor şi altor angajaţi ai agenţilor economici supuşi investigaţiei - că inspectorii de concurenţă pot proceda la acest tip de inspecţii doar în baza unui ordin emis de către preşedintele Consiliului Concurenţei şi cu autorizarea judiciară dată prin încheiere de către preşedintele tribunalului în a cărui circumscripţie sunt situate locurile de controlat sau de către un judecător delegat de acesta. Prin urmare, susţinerile autorului excepţiei referitoare la neconstituţionalitatea acestor dispoziţii de lege datorită faptului că nu există autorizare judiciară pentru efectuarea inspecţiilor respective sunt neîntemeiate.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 36, art. 37 şi art. 38 din Legea concurenţei nr. 21/1996, excepţie ridicată de Banca Română de Dezvoltare - Groupe Societe Generale - S.A. în Dosarul nr. 115/2/2009 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 12 ianuarie 2010.

PREŞEDINTE,

ACSINTE GASPAR

Magistrat-asistent,

Ioana Marilena Chiorean


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 6/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 6 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 6/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu