ORDIN Nr. 60
din 21 mai 2007
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA ANTIDOPING
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 374 din 1 iunie 2007
Având în vedere prevederile art. 12 alin. (2) din Legea
nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea
dopajului în sport şi ale art. 11 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Agenţiei Naţionale Anti-Doping, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.522/2006,
în temeiul art. 11 din Legea nr. 227/2006,
preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Comisiei de apel, prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping,
Graziela Elena Vâjială
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de apel
CAPITOLUL I
Cadru legislativ
Art. 1. - Agenţia Naţională Anti-Doping, denumită în
continuare Agenţia, organizează procedura de soluţionare a contestaţiilor formulate
împotriva deciziilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 227/2006 privind
prevenirea şi combaterea dopajului în sport.
Art. 2. - Procedura soluţionării contestaţiilor se
desfăşoară în faţa Comisiei de apel, denumită în continuare Comisia, ce se constituie în
conformitate cu art. 12 din Legea nr. 227/2006.
CAPITOLUL II
Organizare
Art. 3. - (1) Comisia este formată din 5 membri,
reprezentanţi ai autorităţilor publice fără atribuţii în activitatea sportivă,
desemnaţi de acestea.
(2) Membrii Comisiei sunt numiţi prin ordin al
preşedintelui Agenţiei.
Art. 4. - (1) Durata mandatului de membru al Comisiei
este de un an, cu posibilitatea reînnoirii acestuia la propunerea instituţiei
din care face parte.
(2) Cu 30 de zile înainte de data încheierii
mandatului, Agenţia va declanşa procedura de numire a noilor membri, conform
art. 3.
Art. 5. - Membrii Comisiei trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie cetăţeni români cu domiciliul în România;
b) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
c) să aibă o bună reputaţie şi pregătire
profesională;
d) să nu fi suferit condamnări pentru infracţiuni
săvârşite cu intenţie;
e) să aibă studii superioare juridice de lungă
durată, atestate în condiţiile legii.
Art. 6. - (1) Mandatul membrilor Comisiei încetează
înainte de termen în următoarele situaţii:
a) renunţarea la calitatea de membru;
b) transferarea în cadrul altei autorităţi sau
instituţii publice;
c) revocarea de către instituţia care i-a desemnat;
d) aplicarea unei sancţiuni disciplinare;
e) neîndeplinirea obligaţiilor ce le revin;
f) deces.
(2) In cazurile prevăzute la alin. (1) se numeşte un
nou membru, al cărui mandat durează până la expirarea mandatului celui în locul
căruia a fost numit.
Art. 7. - (1) Pentru asigurarea condiţiilor
organizatorice necesare desfăşurării activităţii Comisiei, activitatea de
secretariat este asigurată de către un consilier din cadrul Serviciului juridic
al Agenţiei.
(2) Secretarul Comisiei nu are
calitatea de membru şi nu are drept de vot.
CAPITOLUL III
Funcţionare
Art. 8. - (1) Comisia se întruneşte la solicitarea
preşedintelui.
(2) Preşedintele Comisiei se desemnează din rândul
membrilor, cu votul majorităţii acestora, pe o perioadă de maximum un an, fără
posibilitatea desemnării consecutive.
Art. 9. - Convocarea membrilor Comisiei se face în
scris, prin grija secretariatului, care va transmite fiecărui membru invitaţia
de participare.
Art. 10. - Şedinţele Comisiei nu sunt publice.
Art. 11. - Şedinţele Comisiei
sunt conduse de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către decanul de
vârstă dintre ceilalţi membri ai Comisiei.
Art. 12. - (1) Comisia este legal întrunită în prezenţa
a minimum 3 membri, iar deciziile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din
numărul membrilor prezenţi.
(2) In caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui
sau, în absenţa acestuia, cel al înlocuitorului de drept care conduce şedinţa
este hotărâtor.
(3) In situaţia în care nu este întrunit cvorumul
necesar prevăzut la alin. (1), şedinţa se amână pentru 7 zile calendaristice.
(4) Decizia adoptată este obligatorie pentru toţi
membrii Comisiei, membrii care au votat împotrivă urmând a-şi consemna opinia
separată în Procesul-verbal al şedinţei respective.
(5) Membrii Comisiei îşi exercită mandatul potrivit
legii. Ei răspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepţia celor
absenţi şi a celor care au votat împotriva unei decizii şi au consemnat opinia
separată în Procesul-verbal.
Art. 13. - Pentru fiecare
şedinţă a Comisiei se întocmeşte câte un proces-verbal ce se consemnează în
registrul de procese-verbale, fiecare proces-verbal fiind semnat de membrii
prezenţi la şedinţă şi de secretar. Registrul de procese-verbale se păstrează
la secretariatul Comisiei.
Art. 14. - Secretariatul Comisiei ţine o evidenţă
strictă a documentaţiei aferente fiecărui caz analizat, a proceselor-verbale
întocmite în cadrul şedinţelor acesteia, a deciziilor luate, precum şi a
celorlalte documente depuse la Comisie sau emise de
aceasta.
Art. 15. - Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale,
Comisia emite decizii, sub semnătura preşedintelui, cu respectarea
dispoziţiilor prezentului regulament.
CAPITOLUL IV
Atribuţii
Art. 16. - Comisia are următoarele atribuţii
principale:
a) cercetează aspectele pentru care a fost sesizată;
b) propune menţinerea, modificarea sau anularea
deciziilor Comitetului pentru stabilirea sancţiunilor ori a Comisiei de
acordare a scutirilor pentru uz terapeutic, după caz;
c) întocmeşte rapoarte cu privire la fiecare cauză
pentru care a fost sesizată.
Art. 17. - Preşedintele Comisiei are următoarele
atribuţii principale:
a) stabileşte locul, data şi ora când au loc
şedinţele Comisiei;
b) verifică existenţa cvorumului necesar pentru luarea
deciziilor, la deschiderea şedinţelor;
c) conduce şedinţele Comisiei;
d) coordonează activitatea Comisiei şi a
secretariatului acesteia;
e) reprezintă Comisia în faţa altor autorităţi sau
instituţii publice, precum şi în faţa oricărei alte persoane fizice sau juridice.
Art. 18. - Principalele atribuţii ale secretariatului
Comisiei sunt:
a) înregistrarea contestaţiei;
b) convocarea, la solicitarea preşedintelui, a
membrilor Comisiei, reprezentantului Comitetului pentru stabilirea sancţiunilor
sau, după caz, Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic, a
contestatorului şi, dacă este cazul, a persoanelor ce urmează să fie audiate;
c) punerea la dispoziţia membrilor a documentelor ce
fac obiectul întrunirilor (pe suport hârtie sau electronic, după caz);
d) redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor şi a
deciziilor emise;
e) păstrarea documentelor în conformitate cu
prevederile art. 13;
f) îndeplinirea oricăror alte sarcini stabilite în
cadrul şedinţelor şi dispuse de preşedinte sau, în absenţa acestuia, de
înlocuitorul de drept.
CAPITOLUL V
Confidenţialitatea informaţiilor
Art. 19. - (1) Membrii Comisiei au obligaţia de a
păstra confidenţialitatea cu privire la orice activitate legată de caz, precum
şi la orice informaţie aflată în cursul procedurii de stabilire a sancţiunilor.
(2) Membrii Comisiei semnează declaraţii de
confidenţialitate.
CAPITOLUL VI
Procedura de soluţionare a contestaţiilor
Art. 20. - Procedura de soluţionare a contestaţiilor se
desfăşoară cu respectarea următoarelor principii:
a) dreptul la o audiere echitabilă şi imparţială;
b) dreptul persoanei de a fi reprezentată pe
cheltuiala sa;
c) dreptul la o decizie în formă scrisă, motivată,
redactată şi comunicată într-un timp rezonabil.
Art. 21. - (1) Pot fi
contestate următoarele decizii: a) deciziile Comitetului pentru stabilirea
sancţiunilor de pe lângă
Agenţie, referitoare la încălcările reglementărilor
anti-doping;
b) deciziile Comisiei de acordare a scutirilor de uz
terapeutic de pe lângă Agenţie, referitoare la acordarea/neacordarea folosirii
în scopuri terapeutice a substanţelor şi/sau metodelor interzise.
(2) Deciziile contestate îşi păstrează efectele pe durata
desfăşurării procedurii de soluţionare a contestaţiei, cu excepţia situaţiei în care Comisia decide suspendarea efectelor acestora, în cazuri
temeinic justificate.
Art. 22. - (1) Sesizarea Comisiei se face prin
depunerea şi înregistrarea contestaţiei la secretariatul Agenţiei.
(2) Agenţia va transmite de îndată contestaţia
secretariatului Comisiei, care va verifica dacă contestaţia îndeplineşte
cerinţele prevăzute la art. 23. Dacă este cazul, contestatorului i se pune în
vedere să completeze sau să modifice de îndată contestaţia. In cazul în care
contestaţia a fost primită prin poştă, contestatorului i se vor comunica în
scris lipsurile ei, cu menţiunea că urmează să facă completările sau
modificările necesare în cel mai scurt timp posibil.
Art. 23. - (1) Contestaţia va cuprinde în mod
obligatoriu:
a) numele, prenumele, domiciliul sau reşedinţa, precum şi calitatea contestatorului, iar pentru
persoanele juridice, denumirea şi sediul lor. Se vor menţiona totodată numărul
certificatului de identitate sportivă, dacă este cazul, numărul de telefon, de
fax, adresa de e-mail;
b) numele şi calitatea celui
care reprezintă partea în litigiu;
c) decizia contestată;
d) obiectul contestaţiei;
e) motivele contestaţiei;
f) arătarea dovezilor pe care se sprijină contestaţia;
g) precizarea numelui şi domiciliului martorilor, în
cazul în care se solicită proba cu martori;
h) data şi semnătura contestatorului.
(2) Lipsa menţiunilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi
h) atrage clasarea contestaţiei.
Art. 24. - (1) La primirea contestaţiei, respectiv după
completarea sau modificarea acesteia potrivit art. 22 alin. (2), secretariatul
Comisiei informează preşedintele acesteia, care fixează termenul pentru
întrunirea membrilor în vederea soluţionării contestaţiei.
(2) Termenul stabilit pentru întrunirea membrilor
Comisiei nu poate fi mai mare de 15 zile de la data
depunerii sau completării ori modificării contestaţiei, după caz.
(3) La solicitarea preşedintelui Comisiei,
secretariatul convoacă membrii Comisiei, părţile, respectiv reprezentantul
Comitetului pentru stabilirea sancţiunilor sau, după caz, Comisiei de acordare
a scutirilor pentru uz terapeutic şi contestatorul, pentru data, ora şi locul
stabilit. Totodată, vor fi convocate şi persoanele desemnate ca martori, dacă
este cazul.
(4) Notificarea datei stabilite pentru soluţionarea
contestaţiei se face în scris, cu confirmare de
primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.
Art. 25. - (1) Dacă contestatorul, până la data
stabilită pentru soluţionarea contestaţiei, renunţă în scris la aceasta, membrii Comisiei se vor întruni la data stabilită pentru a lua act de renunţare.
(2) Dacă contestatorul renunţă la contestaţie în
cadrul dezbaterilor, acesta are obligaţia de a da o declaraţie scrisă în acest
sens.
(3) Renunţarea se consemnează în Procesul-verbal de
şedinţă, contestaţia urmând a fi clasată.
Art. 26. - (1) Procedura de soluţionare a contestaţiei
se desfăşoară în prezenţa părţilor.
(2) Dacă una dintre părţi, deşi legal notificată, nu
se prezintă la şedinţa Comisiei, aceasta decide în lipsă, conform prevederilor
prezentului regulament.
(3) In cazul în care Comisia apreciază ca fiind
necesară prezenţa la dezbateri a părţii lipsă, aceasta poate stabili un nou
termen de soluţionare a contestaţiei, cu notificarea părţii în cauză. Termenul
nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice.
Art. 27. - (1) După deschiderea
şedinţei, dacă cerinţele de cvorum sunt îndeplinite, preşedintele Comisiei
verifică dacă contestaţia a fost formulată în termen. In caz contrar, Comisia
decide respingerea contestaţiei ca tardiv formulată.
(2) In cazul în care
contestaţia a fost formulată în termen, preşedintele Comisiei acordă cuvântul
părţilor în vederea susţinerii contestaţiei, prezentării probelor utile
soluţionării acesteia, aflate în legătură directă cu aceasta.
(3) Membrii Comisiei pot pune întrebări şi, după caz,
pot interoga martorii propuşi.
Art. 28. - (1) După încheierea dezbaterilor, Comisia se
pronunţă în şedinţă secretă, printr-o decizie scrisă şi motivată, cu
respectarea dispoziţiilor art. 12 alin. (1), (2) şi (4).
(2) Decizia Comisiei este obligatorie.
Art. 29. - Comisia verifică motivele contestaţiei şi
temeinicia deciziei contestate pe baza documentelor şi materialelor aflate la
dosarul cauzei, precum şi a probelor noi depuse.
Art. 30. - Soluţionând contestaţia, Comisia poate
decide:
a) respingerea contestaţiei
şi menţinerea deciziei contestate, dacă contestaţia a fost tardiv formulată ori
dacă este nefondată;
b) admiterea contestaţiei, cu modificarea sau
desfiinţarea deciziei contestate.
Art. 31. - Decizia Comisiei trebuie să conţină
următoarele elemente, sub sancţiunea nulităţii:
a) data, ora şi locul unde s-a desfăşurat şedinţa
Comisiei;
b) obiectul contestaţiei;
c) decizia contestată;
d) numele şi prenumele părţilor prezente şi ale celor
care au lipsit, cu arătarea calităţii lor;
e) temeiurile de fapt şi de drept care au dus, după
caz, la admiterea sau respingerea contestaţiei;
f) decizia luată de Comisie;
g) termenul de exercitare a căii de atac;
h) data şi numărul deciziei;
i) semnătura preşedintelui Comisiei.
Art. 32. - (1) Decizia se
comunică părţilor în cel mult 15 zile de la data pronunţării ei.
(2) Comunicarea deciziei se face cu confirmare de
primire.
(3) Decizia poate fi înmânată şi personal
contestatorului ori reprezentantului acestuia, sub semnătura certificată de
secretarul Comisiei, cu precizarea datei înmânării.
(4) Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei.
Art. 33. - (1) Aspectele dezbătute în cadrul şedinţei Comisiei sunt consemnate în
Procesul-verbal de şedinţă, semnat de toţi membrii acestuia şi de secretar. (2)
Procesul-verbal de şedinţă va cuprinde:
a) componenţa nominală a Comisiei, locul şi data
întrunirii membrilor;
b) locul şi data pronunţării deciziei;
c) numele părţilor, domiciliul sau reşedinţa lor ori,
după caz, denumirea şi sediul, precum şi numele reprezentanţilor părţilor şi
ale celorlalte persoane care au participat la procedura în faţa Comisiei;
d) susţinerile părţilor şi declaraţiile martorilor
audiaţi;
e) opinia separată a membrilor care au votat
împotrivă, dacă este cazul, cu arătarea considerentelor pe care aceasta se
sprijină;
f) semnăturile membrilor prezenţi şi a secretarului
Comisiei.
(3) La cererea contestatorului, se comunică o copie de
pe Procesul-verbal de şedinţă.
Art. 34. - Decizia Comisiei poate fi atacată la Curtea de Arbitraj Sportiv de la Lausanne, în termen de 21 de zile de
la comunicare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 35. - Prevederile prezentului regulament se
completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc respectarea
principiului echităţii.