E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 10 1995 modificat de Legea 17 2019
Legea 10 1995 completat de OUG 84 2018
Legea 10 1995 prorogat prin OUG 6 2018
Legea 10 1995 modificat si completat de Legea 163 2016
Legea 10 1995 modificat de OUG 46 2015
Legea 10 1995 a se vedea Legea 177 2015
Legea 10 1995 modificat de Legea 123 2007
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 914 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 903 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 904 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 905 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 871 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 604 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 605 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 606 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 607 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 608 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 609 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 610 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 611 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 612 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 613 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 622 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 623 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 624 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 625 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 641 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 643 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 644 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 645 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 646 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 647 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 639 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 640 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 614 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 615 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 616 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 617 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 618 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 619 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 620 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 621 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 603 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 300 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 301 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 305 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 306 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 307 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 308 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 309 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 310 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 302 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 303 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 304 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 777 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 603 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 604 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 605 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 606 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 607 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 550 2003
Articolul 40 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Hotărârea 203 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 91 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 92 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 166 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 165 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 164 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 70 2003
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 2002 2002
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 2003 2002
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1994 2002
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1995 2002
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1993 2002
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1992 2002
Articolul 38 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1991 2002
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1850 2002
Articolul 40 din actul Legea 10 1995 modificat de Legea 587 2002
Articolul 40 din actul Legea 10 1995 in legatura cu articolul 4 din actul Ordonanţa 63 2001
Legea 10 1995 in legatura cu Hotărârea 650 2001
Articolul 33 din actul Legea 10 1995 modificat de Hotărârea 498 2001
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 38 2000
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 21 2000
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 11 2000
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1099 1999
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 1098 1999
Articolul 5 din actul Legea 10 1995 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 877 1999
Legea 10 1995 in legatura cu Ordin 38 1999
Articolul 40 din actul Legea 10 1995 in legatura cu Hotărârea 595 1997
Legea 10 1995 in legatura cu Hotărârea 925 1995
Legea 10 1995 in legatura cu Hotărârea 344 1995
Legea 10 1995 republicat de Legea 10 1995
Legea 10 1995 republicat de Legea 10 1995
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 10 din 18 ianuarie 1995

privind calitatea in constructii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 12 din 24 ianuarie 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Calitatea constructiilor este rezultanta totalitatii performantelor de comportare a acestora in exploatare, in scopul satisfacerii, pe intreaga durata de existenta, a exigentelor utilizatorilor si colectivitatilor.
    Exigentele privind calitatea instalatiilor si a echipamentelor tehnologice de productie se stabilesc si se realizeaza pe baza de reglementari specifice fiecarui domeniu de activitate.
    Art. 2
    Prevederile prezentei legi se aplica constructiilor de orice categorie si instalatiilor aferente acestora - indiferent de forma de proprietate sau destinatie - denumite in continuare constructii, precum si lucrarilor de modernizare, modificare, transformare, consolidare si de reparatii ale acestora.
    Sunt exceptate cladirile pentru locuinte cu parter si parter plus un etaj si anexele gospodaresti situate in mediul rural si in satele ce apartin oraselor, precum si constructiile provizorii.
    Art. 3
    Prin prezenta lege se instituie sistemul calitatii in constructii, care sa conduca la realizarea si exploatarea unor constructii de calitate corespunzatoare, in scopul protejarii vietii oamenilor, a bunurilor acestora, a societatii si a mediului inconjurator.
    Art. 4
    Sistemul calitatii in constructii se aplica in mod diferentiat in functie de categoriile de importanta ale constructiilor, conform regulamentelor si procedurilor de aplicare a fiecarei componente a sistemului.
    Clasificarea in categorii de importanta a constructiilor se face in functie de complexitate, destinatie, mod de utilizare, grad de risc sub aspectul sigurantei, precum si dupa considerente economice.
    Art. 5
    Pentru obtinerea unor constructii de calitate corespunzatoare sunt obligatorii realizarea si mentinerea, pe intreaga durata de existenta a constructiilor, a urmatoarelor cerinte:
    a) rezistenta si stabilitate;
    b) siguranta in exploatare;
    c) siguranta la foc;
    d) igiena, sanatatea oamenilor, refacerea si protectia mediului;
    e) izolatie termica, hidrofuga si economie de energie;
    f) protectie impotriva zgomotului.
    Art. 6
    Obligatiile prevazute la articolul precedent revin factorilor implicati in conceperea, realizarea si exploatarea constructiilor, precum si in postutilizarea lor, potrivit responsabilitatilor fiecaruia.
    Acesti factori sunt: investitorii, cercetatorii, proiectantii, verificatorii de proiecte, fabricantii si furnizorii de produse pentru constructii, executantii, proprietarii, utilizatorii, responsabilii tehnici cu executia, expertii tehnici, precum si autoritatile publice si asociatiile profesionale de profil.
    Art. 7
    In contractele care se incheie ori, dupa caz, in dispozitiile sau in autorizatiile ce se emit, factorii prevazuti la articolul precedent sunt obligati sa inscrie clauzele referitoare la nivelul de calitate al constructiilor, corespunzatoare cerintelor, precum si garantiile materiale si alte prevederi, care sa conduca la realizarea acestor clauze.
    In contracte nu se pot inscrie niveluri si cerinte, referitoare la calitate, inferioare reglementarilor in vigoare, cu privire la cerintele prevazute la art. 5.

    CAP. 2
    Sistemul calitatii in constructii

    Art. 8
    Sistemul calitatii in constructii reprezinta ansamblul de structuri organizatorice, responsabilitati, regulamente, proceduri si mijloace, care concura la realizarea calitatii constructiilor in toate etapele de concepere, realizare, exploatare si postutilizare a acestora.
    Art. 9
    Sistemul calitatii in constructii se compune din:
    a) reglementarile tehnice in constructii;
    b) calitatea produselor folosite la realizarea constructiilor;
    c) agrementele tehnice pentru noi produse si procedee;
    d) verificarea proiectelor, a executiei lucrarilor si expertizarea proiectelor si a constructiilor;
    e) conducerea si asigurarea calitatii in constructii;
    f) autorizarea si acreditarea laboratoarelor de analize si incercari in activitatea de constructii;
    g) activitatea metrologica in constructii;
    h) receptia constructiilor;
    i) comportarea in exploatare si interventii in timp;
    j) postutilizarea constructiilor;
    k) controlul de stat al calitatii in constructii.
    Art. 10
    Reglementarile tehnice se stabilesc prin regulamente si proceduri si au ca obiect conceptia, calculul si alcatuirea, executia si exploatarea constructiilor. Prin reglementarile tehnice se stabilesc, in principal, conditiile minime de calitate cerute constructiilor, produselor si procedeelor utilizate in constructii, precum si modul de determinare si de verificare a acestora.
    Art. 11
    Certificarea calitatii produselor folosite in constructii se efectueaza prin grija producatorului, in conformitate cu metodologia si procedurile stabilite pe baza legii.
    La lucrarile de constructii se interzice folosirea de produse fara certificarea calitatii lor, care trebuie sa asigure nivelul de calitate corespunzator cerintelor.
    Art. 12
    Agrementele tehnice pentru produse, procedee si echipamente noi in constructii stabilesc, in conditiile prezentei legi, aptitudinea de utilizare, conditiile de fabricatie, de transport, de depozitare, de punere in opera si de intretinerea a acestora.
    La lucrarile de constructii care trebuie sa asigure nivelul de calitate conform cerintelor se vor folosi produse, procedee si echipamente traditionale, precum si altele noi pentru care exista agremente tehnice corespunzatoare.
    Art. 13
    Verificarea proiectelor pentru executia constructiilor, in ceea ce priveste respectarea reglementarilor tehnice referitoare la cerinte, se va face numai de catre specialisti verificatori de proiecte atestati, altii decat specialistii elaboratori ai proiectelor.
    Se interzice aplicarea proiectelor si a detaliilor de executie neverificate in conditiile alineatului precedent.
    Verificarea calitatii executiei constructiilor este obligatorie si se efectueaza de catre investitori prin diriginti de specialitate sau prin agenti economici de consultanta specializati.
    Expertizele tehnice ale proiectelor si constructiilor se efectueaza numai de catre experti tehnici atestati.
    Art. 14
    Conducerea si asigurarea calitatii in constructii constituie obligatia tuturor factorilor care participa la conceperea, realizarea si exploatarea constructiilor si implica o strategie adecvata si masuri specifice pentru garantarea calitatii acestora.
    Agentii economici care executa lucrari de constructii asigura nivelul de calitate corespunzator cerintelor, prin personal propriu si responsabili tehnici cu executia atestati, precum si printr-un sistem propriu conceput si realizat.
    Art. 15
    Autorizarea si acreditarea laboratoarelor de analize si incercari in constructii se fac in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 16
    Asigurarea activitatii metrologice in constructii se realizeaza conform prevederilor legale privind etalonarea, verificarea si mentinerea in stare de functionare a mijloacelor de masurare si control utilizate in acest domeniu.
    Art. 17
    Receptia constructiilor constituie certificarea realizarii acestora pe baza examinarii lor nemijlocite, in conformitate cu documentatia de executie si cu documentele cuprinse in cartea tehnica a constructiei.
    Cartea tehnica a constructiei cuprinde documentatia de executie si documente privitoare la realizarea si exploatarea acesteia. Ea se intocmeste prin grija investitorului si se preda proprietarului constructiei, care are obligatia sa o pastreze si sa o completeze la zi; prevederile din cartea tehnica a constructiei referitoare la exploatare sunt obligatorii pentru proprietar si utilizator.
    Receptia constructiilor se face de catre investitor - proprietar, in prezenta proiectantului si a executantului si/sau reprezentantilor de specialitate, legal desemnati de acestia.
    Art. 18
    Urmarirea comportarii in exploatare a constructiilor se face pe toata durata de existenta a acestora si cuprinde ansamblul de activitati privind examinarea directa sau investigarea cu mijloace de observare si masurare specifice, in scopul mentinerii cerintelor.
    Interventiile la constructiile existente se refera la lucrari de reconstruire, consolidare, transformare, extindere, desfiintare partiala, precum si la lucrari de reparatii, care se fac numai pe baza unui proiect avizat de proiectantul initial al cladirii sau a unei expertize tehnice intocmite de un expert tehnic atestat, si se consemneaza obligatoriu in cartea tehnica a constructiei.
    Art. 19
    Postutilizarea constructiilor cuprinde activitatile de dezafectare, demontare si demolare a constructiilor, de reconditionare si de refolosire a elementelor si a produselor recuperabile, precum si reciclarea deseurilor cu asigurarea protectiei mediului potrivit legii.
    Art. 20
    Controlul de stat al calitatii in constructii cuprinde inspectii la investitori, la unitatile de proiectare, de executie, de exploatare si de postutilizare a constructiilor, privind existenta si respectarea sistemului calitatii in constructii.
    Controlul de stat al calitatii in constructii se exercita de catre Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, care raspunde de executarea controlului statului cu privire la aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul calitatii constructiilor.

    CAP. 3
    Obligatii si raspunderi

    Sectiunea 1
    Obligatii si raspunderi ale investitorilor
    Art. 21
    Investitorii sunt persoane fizice sau juridice care finanteaza si realizeaza investitii sau interventii la constructiile existente in sensul legii si au urmatoarele obligatii principale referitoare la calitatea constructiilor:
    a) stabilirea nivelului calitativ ce trebuie realizat prin proiectare si executie pe baza reglementarilor tehnice, precum si a studiilor si cercetarilor efectuate;
    b) obtinerea acordurilor si a avizelor prevazute de lege, precum si a autorizatiei de construire;
    c) asigurarea verificarii proiectelor prin specialisti verificatori de proiecte atestati;
    d) asigurarea verificarii executiei corecte a lucrarilor de constructii prin diriginti de specialitate sau agenti economici de consultanta specializati, pe tot parcursul lucrarilor;
    e) actionarea in vederea solutionarii neconformitatilor, a defectelor aparute pe parcursul executiei lucrarilor, precum si a deficientelor proiectelor;
    f) asigurarea receptiei lucrarilor de constructii la terminarea lucrarilor si la expirarea perioadei de garantie;
    g) intocmirea cartii tehnice a constructiei si predarea acesteia catre proprietar;
    h) expertizarea constructiilor de catre experti tehnici atestati, in situatiile in care la aceste constructii se executa lucrari de natura celor prevazute la art. 18 alin. 2 al prezentei legi.

    Sectiunea 2
    Obligatii si raspunderi ale proiectantilor
    Art. 22
    Proiectantii de constructii raspund de indeplinirea urmatoarelor obligatii principale referitoare la calitatea constructiilor:
    a) precizarea prin proiect a categoriei de importanta a constructiei;
    b) asigurarea prin proiecte si detalii de executie a nivelului de calitate corespunzator cerintelor, cu respectarea reglementarilor tehnice si a clauzelor contractuale;
    c) prezentarea proiectelor elaborate in fata specialistilor verificatori de proiecte atestati, stabiliti de catre investitor, precum si solutionarea neconformitatilor si neconcordantelor semnalate;
    d) elaborarea caietelor de sarcini, a instructiunilor tehnice privind executia lucrarilor, exploatarea, intretinerea si reparatiile, precum si, dupa caz, a proiectelor de urmarire privind comportarea in timp a constructiilor. Documentatia privind postutilizarea constructiilor se efectueaza numai la solicitarea proprietarului;
    e) stabilirea, prin proiect, a fazelor de executie determinate pentru lucrarile aferente cerintelor si participarea pe santier la verificarile de calitate legate de acestea;
    f) stabilirea modului de tratare a defectelor aparute in executie, din vina proiectantului, la constructiile la care trebuie sa asigure nivelul de calitate corespunzator cerintelor, precum si urmarirea aplicarii pe santier a solutiilor adoptate, dupa insusirea acestora de catre specialisti verificatori de proiecte atestati, la cererea investitorului;
    g) participarea la intocmirea cartii tehnice a constructiei si la receptia lucrarilor executate.

    Sectiunea 3
    Obligatii si raspunderi ale executantilor
    Art. 23
    Executantul lucrarilor de constructii are urmatoarele obligatii principale:
    a) sesizarea investitorilor asupra neconformitatilor si neconcordantelor constatate in proiecte, in vederea solutionarii;
    b) inceperea executiei lucrarilor numai la constructii autorizate in conditiile legii si numai pe baza si in conformitate cu proiecte verificate de specialisti atestati;
    c) asigurarea nivelului de calitate corespunzator cerintelor printr-un sistem propriu de calitate conceput si realizat prin personal propriu, cu responsabili tehnici cu executia atestati;
    d) convocarea factorilor care trebuie sa participe la verificarea lucrarilor ajunse in faze determinante ale executiei si asigurarea conditiilor necesare efectuarii acestora, in scopul obtinerii acordului de continuare a lucrarilor;
    e) solutionarea neconformitatilor, a defectelor si a neconcordantelor aparute in fazele de executie, numai pe baza solutiilor stabilite de proiectant cu acordul investitorului;
    f) utilizarea in executia lucrarilor numai a produselor si a procedeelor prevazute in proiect, certificate sau pentru care exista agremente tehnice, care conduc la realizarea cerintelor, precum si gestionarea probelor-martor; inlocuirea produselor si a procedeelor prevazute in proiect cu altele care indeplinesc conditiile precizate si numai pe baza solutiilor stabilite de proiectanti cu acordul investitorului;
    g) respectarea proiectelor si a detaliilor de executie pentru realizarea nivelului de calitate corespunzator cerintelor;
    h) sesizarea, in termen de 24 de ore, a Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului in cazul producerii unor accidente tehnice in timpul executiei lucrarilor;
    i) supunerea la receptie numai a constructiilor care corespund cerintelor de calitate si pentru care a predat investitorului documentele necesare intocmirii cartii tehnice a constructiei;
    j) aducerea la indeplinire, la termenele stabilite, a masurilor dispuse prin actele de control sau prin documentele de receptie a lucrarilor de constructii;
    k) remedierea, pe propria cheltuiala, a defectelor calitative aparute din vina sa, atat in perioada de executie, cat si in perioada de garantie stabilita potrivit legii;
    l) readucerea terenurilor ocupate temporar la starea lor initiala, la terminarea executiei lucrarilor;
    m) stabilirea raspunderilor tuturor participantilor la procesul de productie - factori de raspundere, colaboratori, subcontractanti - in conformitate cu sistemul propriu de asigurare a calitatii adoptat si cu prevederile legale in vigoare.

    Sectiunea 4
    Obligatii si raspunderi ale specialistilor verificatori de proiecte, ale responsabililor tehnici cu executia si ale expertilor tehnici, atestati
    Art. 24
    Specialistii verificatori de proiecte atestati raspund in mod solidar cu proiectantul in ceea ce priveste asigurarea nivelului de calitate corespunzator cerintelor proiectului.
    Responsabilii tehnici cu executia atestati raspund, conform atributiilor ce le revin, pentru realizarea nivelului de calitate corespunzator cerintelor, la lucrarile de constructii pentru care sunt angajati.
    Expertii tehnici atestati, angajati pentru expertizarea unor proiecte, lucrari de constructii sau constructii aflate in exploatare, raspund pentru solutiile date.
    Obligatiile specialistilor atestati se stabilesc prin regulamente de aplicare a legii.

    Sectiunea 5
    Obligatii si raspunderi ale proprietarilor constructiilor
    Art. 25
    Proprietarii constructiilor au urmatoarele obligatii principale:
    a) efectuarea la timp a lucrarilor de intretinere si de reparatii care le revin, prevazute conform normelor legale in cartea tehnica a constructiei si rezultate din activitatea de urmarire a comportarii in timp a constructiilor;
    b) pastrarea si completarea la zi a cartii tehnice a constructiei si predarea acesteia, la instrainarea constructiei, noului proprietar;
    c) asigurarea urmaririi comportarii in timp a constructiilor, conform prevederilor din cartea tehnica si reglementarilor tehnice;
    d) efectuarea, dupa caz, de lucrari de reconstruire, consolidare, transformare, extindere, desfiintare partiala, precum si de lucrari de reparatii ale constructiei numai pe baza de proiecte intocmite de catre persoane fizice sau persoane juridice autorizate si verificate potrivit legii;
    e) asigurarea realizarii lucrarilor de interventii asupra constructiilor, impuse prin reglementarile legale;
    f) asigurarea efectuarii lucrarilor din etapa de postutilizare a constructiilor, cu respectarea prevederilor in vigoare.

    Sectiunea 6
    Obligatii si raspunderi ale administratorilor si ale utilizatorilor constructiilor
    Art. 26
    Administratorii si utilizatorii constructiilor au urmatoarele obligatii principale:
    a) folosirea constructiilor conform instructiunilor de exploatare prevazute in cartea tehnica a constructiei;
    b) efectuarea la timp a lucrarilor de intretinere si de reparatii care le revin conform contractului;
    c) efectuarea de lucrari de interventie la constructia existenta in sensul prevederilor art. 18 alin. 2, numai cu acordul proprietarului si cu respectarea prevederilor legale;
    d) efectuarea urmaririi comportarii in timp a constructiilor conform cartii tehnice a constructiei si contractului incheiat cu proprietarul;
    e) sesizarea, in termen de 24 de ore, a Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, in cazul unor accidente tehnice la constructiile in exploatare.

    Sectiunea 7
    Obligatii si raspunderi in activitatea de cercetare
    Art. 27
    Unitatile care presteaza activitati de cercetare in constructii au urmatoarele obligatii principale:
    a) efectuarea de cercetari teoretice si experimentale preliminare, in vederea fundamentarii reglementarilor tehnice in constructii;
    b) fundamentarea, elaborarea si experimentarea de solutii tehnice, produse si procedee noi pentru constructii;
    c) verificarea si controlul noilor produse si procedee la solicitarea producatorilor, in vederea eliberarii de agremente tehnice, conform dispozitiilor legale.

    Sectiunea 8
    Obligatii si raspunderi comune
    Art. 28
    Raspunderea pentru realizarea si mentinerea, pe intreaga durata de existenta, a unor constructii de calitate corespunzatoare, precum si pentru indeplinirea obligatiilor stabilite prin procedurile si regulamentele elaborate potrivit prevederilor prezentei legi, revine factorilor care participa la conceperea, realizarea, exploatarea si postutilizarea acestora.
    Art. 29
    Proiectantul, specialistul verificator de proiecte atestat, fabricantii si furnizorii de materiale si produse pentru constructii, executantul, responsabilul tehnic cu executia atestat, dirigintele de specialitate, expertul tehnic atestat raspund potrivit obligatiilor ce le revin pentru viciile ascunse ale constructiei, ivite intr-un interval de 10 ani de la receptia lucrarii, precum si dupa implinirea acestui termen, pe toata durata de existenta a constructiei, pentru viciile structurii de rezistenta rezultate din nerespectarea normelor de proiectare si de executie in vigoare la data realizarii ei.

    Sectiunea 9
    Obligatiile si raspunderile Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului
    Art. 30
    Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si inspectiile judetene si a municipiului Bucuresti in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului subordonate acesteia, precum si celelalte organisme similare cu atributii stabilite prin dispozitii legale raspund de exercitarea controlului statului cu privire la aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul calitatii constructiilor, in toate etapele si componentele sistemului calitatii in constructii, precum si de constatarea contraventiilor, aplicarea sanctiunilor prevazute de lege si, dupa caz, de oprirea lucrarilor realizate necorespunzator.
    Controlul de stat al calitatii in constructii pentru constructiile din cadrul obiectivelor cu caracter secret, stabilite prin ordine ale Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne si Serviciului Roman de Informatii, se realizeaza de catre organele proprii abilitate in acest scop.
    Organizarea si functionarea Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.

    CAP. 4
    Sanctiuni

    Art. 31
    Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 10 ani si interzicerea unor drepturi proiectarea, verificarea, expertizarea, realizarea unei constructii ori executarea de modificari a acesteia, fara respectarea reglementarilor tehnice privind stabilitatea si rezistenta, daca acestea ar putea produce una sau mai multe dintre urmatoarele consecinte: pierderi de vieti omenesti, vatamare grava a integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, distrugerea totala sau partiala a constructiei, distrugerea ori degradarea unor instalatii sau utilaje importante, ori alte consecinte deosebit de grave.
    Fapta prevazuta in alineatul precedent se pedepseste cu inchisoare de la 10 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi, in cazul in care a avut drept urmare distrugerea totala sau partiala a constructiei, moartea sau vatamarea grava a integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, distrugerea ori degradarea unor instalatii sau utilaje importante, ori alte consecinte deosebit de grave.
    Art. 32
    Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda continuarea lucrarilor de constructii executate necorespunzator si oprite prin dispozitii ale organelor de control, in toate cazurile in care acestea le afecteaza rezistenta si stabilitatea.
    Art. 33
    Constituie contraventie la prevederile prezentei legi urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa constituie infractiuni si se sanctioneaza cu amenda:
    1. De la 1.000.000 lei la 6.000.000 lei:
    a) executarea de modificari la constructie ori demolarea acesteia cu incalcarea prevederilor referitoare la autorizarea si executarea acesteia;
    b) neexecutarea obligatiilor privind urmarirea comportarii in timp a constructiilor de complexitate si importanta deosebita, referitoare la stabilitate si rezistenta.
    2. De la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei:
    a) realizarea de constructii fara proiecte sau pe baza de proiecte neverificate de specialisti atestati conform prevederilor legale;
    b) neexecutarea obligatiilor privind urmarirea comportarii in timp a constructiilor, a lucrarilor de intretinere, de reparatii si de consolidari;
    c) realizarea de modificari, transformari, modernizari, consolidari care pot afecta cerintele, fara proiect verificat de specialisti atestati conform prevederilor legale;
    d) organizarea necorespunzatoare si neaplicarea sistemului de conducere si de asigurare a calitatii, inclusiv realizarea de constructii fara responsabili tehnici cu executia atestati corespunzator prevederilor art. 14.
    3. De la 500.000 lei la 3.000.000 lei:
    a) elaborarea de proiecte incomplete sau continand neconcordante intre diferitele sectiuni ale acestora, care pot determina nerealizarea nivelului de calitate al constructiilor corespunzator cerintelor, precum si insusirea acestora de catre specialisti verificatori de proiecte atestati;
    b) incalcarea prevederilor din reglementarile tehnice referitoare la cerintele constructiei;
    c) receptionarea constructiei cu incalcarea prevederilor legale;
    d) necompletarea si nepastrarea cartii tehnice a constructiei conform prevederilor legale;
    e) stabilirea, in cadrul expertizei unor proiecte de executie sau lucrari de constructii, a unor solutii care pot determina nerealizarea nivelului de calitate al constructiilor corespunzator cerintelor;
    f) neamenajarea terenurilor ocupate temporar pentru aducerea lor la starea initiala, la terminarea lucrarilor de constructii;
    g) neasigurarea verificarii executiei lucrarilor de constructii prin diriginti de specialitate sau agenti economici de consultanta specializati, corespunzator prevederilor art. 21;
    h) interzicerea sau obstructionarea efectuarii controlului calitatii in constructii, neprezentarea documentelor si a actelor solicitate de persoanele cu atributii de control, conform prevederilor legale.
    4. De la 200.000 lei la 800.000 lei:
    a) neprecizarea in proiect a categoriei de importanta a constructiei si nestabilirea fazelor determinante supuse controlului calitatii;
    b) prevederea in proiect sau utilizarea unor produse necertificate sau pentru care nu exista agremente tehnice la lucrari la care trebuie sa se asigure nivelul de calitate corespunzator cerintelor;
    c) nerespectarea prin proiecte a nivelului de calitate si a celorlalte clauze contractuale referitoare la cerinte;
    d) neexecutarea obligatiilor de intretinere si reparatii care revin proprietarilor potrivit legii si care afecteaza nivelul de calitate corespunzator cerintelor;
    e) neconvocarea factorilor care trebuie sa participe la verificarea lucrarilor ajunse in faze determinante ale executiei si neasigurarea conditiilor de verificare.
    5. De la 100.000 lei la 200.000 lei:
    a) lipsa nemotivata de la verificarea lucrarilor ajunse in faze determinante, urmare convocarii facute de executant, precum si convocarea nejustificata, de catre acesta, a factorilor interesati;
    b) nesolicitarea de catre investitor sau executant a solutiilor de remediere a defectelor aparute in timpul executiei, referitoare la cerinte;
    c) neindeplinirea obligatiei proiectantului de a stabili solutii pentru remedierea defectelor sesizate, referitoare la cerinte;
    d) neaplicarea de catre executant a solutiilor stabilite de proiectant sau expert, pentru rezolvarea neconformitatilor, defectelor sau neconcordantelor aparute in timpul executiei;
    e) nesesizarea Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului in cazul producerii unor accidente tehnice la constructiile in executie, precum si la cele in exploatare;
    f) neindeplinirea, la termenul stabilit, a masurilor cuprinse in actele de control.
    Art. 34
    Sanctiunile contraventionale prevazute la art. 33 se aplica persoanelor juridice si fizice.
    Art. 35
    Constatarea contraventiilor prevazute la art. 33 si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoane cu atributii de control din cadrul Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, iar in cazurile prevazute la art. 30, de catre persoanele imputernicite de Ministerul Apararii Nationale, Ministerul de Interne si Serviciul Roman de Informatii.
    Art. 36
    Contraventiilor prevazute la art. 33 le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.

    Cap. 5
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 37
    Regulamentele si procedurile pentru clasificarea constructiilor in categorii de importanta si pentru componentele sistemului calitatii in constructii prevazute la art. 9 se elaboreaza de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, cu consultarea organismelor cu atributii stabilite prin dispozitii legale, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
    Art. 38
    Regulamentele prevazute la art. 37 se aproba prin hotarari ale Guvernului.
    Procedurile prevazute la art. 37 si normele pentru elaborarea si aplicarea componentelor sistemului calitatii in constructii se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului.
    Art. 39
    Autorizatia de construire pentru lucrarile prevazute la art. 3 lit. a), b), c), d) si e) din Legea nr. 50/1991 se va elibera numai pentru proiecte verificate de specialisti verificatori de proiecte atestati, cu exceptia prevazuta la art. 2 alin. 2 al prezentei legi.
    Art. 40
    Cheltuielile necesare pentru elaborarea reglementarilor tehnice si pentru inspectia statului pentru controlul calitatii lucrarilor de constructii se suporta de catre investitori sau proprietari prin virarea unei sume echivalente cu o cota de 0,70% din cheltuielile pentru lucrarile prevazute la art. 2. Calculul si virarea sumelor respective se fac esalonat, concomitent cu plata lucrarilor. Fondurile respective se utilizeaza 30% pentru elaborarea reglementarilor tehnice si 70% pentru controlul statului.
    Intarzierile la plata a cotelor de catre investitor sau proprietar, prevazute la alin. 1, se penalizeaza cu 0,15% pe zi de intarziere, fara a se depasi suma datorata.
    Cheltuielile necesare efectuarii activitatii de atestare tehnico-profesionala a specialistilor in constructii se suporta de catre partea interesata.
    Disponibilitatile la finele anului din veniturile extrabugetare se reporteaza in anul urmator si au aceeasi destinatie.
    Cheltuielile necesare certificarii calitatii produselor si procedeelor, eliberarii de agremente tehnice pentru noile materiale, procedee si echipamente, autorizarii si acreditarii laboratoarelor, verificarii proiectelor si executiei lucrarilor de constructii, conducerii si asigurarii calitatii, verificarilor metrologice, receptiei lucrarilor, urmaririi comportarii in exploatare si interventii in timp si postutilizarii constructiilor se suporta de catre factorii interesati.
    Art. 41
    Pe data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi se abroga Legea nr. 8/1977 privind asigurarea durabilitatii, sigurantei in exploatare, functionalitatii si calitatii constructiilor, Ordonanta Guvernului nr. 2/1994 privind calitatea in constructii, precum si orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            MARTIAN DAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 29 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                    prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN



SmartCity5

COMENTARII la Legea 10/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 10 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 6 2020
    Bună tuturor, aici vine un împrumut accesibil care îți va schimba definitiv viața și o dovadă a modului în care am primit un împrumut pentru a-mi schimba viața de familie muritoare. Ma numesc doamna Clancy Dexter. Locuiesc în Florida SUA și sunt azi o femeie fericită? M-am gândit că orice creditor poate schimba viața lui Brock și a familiei mele, voi trimite pe oricine îi caută un împrumut. Mi-au oferit fericirea mea și familiei mele. Mi-a luat un împrumut de 250.000 USD pentru a-mi începe din nou viața ca văduvă cu trei copii. Am mers la această companie, care a împrumutat un credit onest și temător de Dumnezeu, care m-a ajutat să obțin un împrumut de 250.000 USD. . Dolar, ei sunt de fapt temători de Dumnezeu care lucrează cu o companie de creditare de renume. Dacă aveți nevoie de un împrumut și sunteți sigur 100% de rambursare, contactați-le și anunțați-le că doamna Clancy vi le-a oferit. Contact pe e-mail: happyday99loanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 421 2020
    Ai mare nevoie de ajutor financiar? Căutați un împrumut care să vă ajute în aceste momente critice? Aveți nevoie de un împrumut pentru a vă susține afacerea? Trimiteți acum un e-mail la Lookoutrelief@gmail.com și obțineți împrumuturi promoționale fără dobândă ..
ANONIM a comentat Decizia 45 2020
    ATENȚIE SUNTI NEVOIE DE ÎMPRUMUT PERSONAL / ÎMPRUMUT DE INVESTIȚIE / FINANȚARE PENTRU AFACERI ??? Email: goodnewsloancompany7@gmail.com Serviciile noastre includ următoarele de mai jos ______________________________________________________ * Împrumuturi personale * Împrumuturi pentru camioane și mașini * Credite pentru consolidarea datoriilor * Împrumuturi pentru studenți * Împrumuturi pentru casă și hotel * împrumuturi pentru căsătorie și sărbătoare * Împrumuturi pentru agricultură și fermă * Împrumuturi de pornire a afacerilor sau împrumuturi de extindere a afacerilor. Oferim toate tipurile de împrumuturi Suntem consultanți financiari care se ocupă de finanțele internaționale pentru orice cantitate de instrumente bancare. Avem accesul / contactele pentru a ridica de la 10 mii dolari la 700 milioane dolari. Am readus la viață industriile aflate în dificultate și ne-am întors idei de afaceri bune, oferind fonduri pentru demararea lor. Avem o rețea de investitori care sunt dispuși să ofere fonduri pentru orice persoană și organizații pentru a începe activitatea și operațiunile. Compania noastră a înregistrat o serie de progrese în furnizarea de servicii financiare de primă calitate clienților noștri, în special în domeniul sindicalizării împrumuturilor și al furnizării de capital pentru persoane fizice și companii. Oferim împrumuturi pentru sectorul public și individual care au nevoie de asistență financiară cu o dobândă scăzută de 2%. Credit acceptabil, Termenii și condițiile sunt foarte simpli și atenți, suntem un grup de profesioniști cu împrumut energetic și cu experiență, cu cunoștințe minuțioase ale piețelor financiare, ne angajăm să oferim clienților și furnizorilor noastre forme simple și competitive de soluții financiare pentru toți utilizatori de afaceri. Cred că s-ar putea să vă intereseze să inițiați o afacere nouă care are nevoie de finanțare sau să extindă sfera afacerilor dvs. deja existente, investitorii noștri sunt, de asemenea, interesați de finanțare / parteneriat și gata să investească o sumă mare în comercianții care sunt gata să dovedească expertiza lor în noua industrie, cu compania noastră de împrumuturi de încredere și alte BANE TOP PRIME AAA precum Bank of America, HSBC, Lloyds, Wells Fargo, The Best Banks for SBA Credit și multe altele. Nu veți regreta nimic în această tranzacție de împrumut, deoarece vă voi face fericit prin e-mail {goodnewsloancompany7@gmail.com} obținerea unui împrumut de la această companie este 100% contact garantat și garantat prin e-mail goodnewsloancompany7@gmail.com Salutari Goodnewsloancompany Contact telefonic: +1 (860)866-4085 E-mail: goodnewsloancompany7@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    O zi buna Ai nevoie de un împrumut pentru toate scopurile? Aveți o problemă financiară? Bridge Finance este garantat prin furnizarea de servicii financiare clienților la o rată a dobânzii favorabilă. Împrumuturile noastre sunt simple și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați acum (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 9 2002
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 428 2006
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 253 2010
    We are Ireland based major/Direct providers of Fresh Cut BG, SBLC, POF, MTN, Bonds and CDs and this financial instruments are specifically for lease and sale.We are one of the leading Financial instrument providers with offices all over Europe. we always deliver on time and precision as Set forth in the agreement. You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs, project financing, Credit line enhancement, Corporate Loans (Business Start-up Loans or Business Expansion Loans), Equipment Procurement Loans (Industrial Equipment, Air crafts, Ships, etc.) as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed, Our Terms and Conditions are reasonable. DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG)/SBLC (Appendix A) 2. Total Face Value: 10M MIN to 50B MAX USD or Euro 3. Issuing Bank: HSBC, Deutsche Bank Frankfurt, UBS or any Top 25 . 4. Age: One Year, One Day 5. Leasing Price: 4+ 2% 6. Sale Price: 32+2% 7. Delivery by SWIFT . 8. Payment: MT103-23 9. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. If you have need for Corporate loans, International project funding, etc. or if you have a client that requires funding for his project or business, We are also affiliated with lenders who specialize on funding against financial instruments, such as BG, SBLC, POF or MTN, we fund 100% of the face value of the financial instrument. Inquiries from agents/ brokers/ intermediaries are also welcomed; do get back to us if you are interested in any of our services and for quality service. Name : Finn Walsh E-mail : everydayfinancedesignated@gmail.com Skype id : everydayfinancedesignated@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 157 2001
    Stimate Domn / Ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știu că există o mulțime de familii care trăiesc cu plata pentru a verifica plata și alte care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare, care include: Planificare de afaceri, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (jeannietuckerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 4 1966
    DO YOU THINK OF GETTING A LOAN?? APPLY TODAY FOR AFFORDABLE 100% LEGITIMATE HOME/REAL ESTATE/PERSONAL/BUSINESS LOANS Email for immediate response: (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 DO YOU NEED A LOAN? Are Financially down, Cry no more, Financial problem is nothing to cry about, it something we will have to fight against in one Love, Understanding, Trust and Unity. So our faith as Legitimate Financial Consultants is putting an end to the financial hardship. We are investors providing financial services and we specialize in both start up projects,Home Finance and existing businesses needing funding or Loan for expansion. We are committed to helping businesses develop and succeed.Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes? Do you need an urgent loan to buy a house? If Yes worry no more for we are out here to help the less financial privileges get the loan they need to get back on their feet no matter your credit score, you can say goodbye to all your financial crisis and difficulties. We offer loans ranging from ($5,000.00.USD To $500,000,000.00.USD) At a low and affordable interest rate of 2%, without collateral and without credit check. Bradley Louis Loans holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 Need emergency funds? Apply now and get your cash approval. we offer the following financial services: *Personal loans, *Debt consolidation loans, *Venture capital, *Business loans, *Education loans, *Home loans *Car Loans *Hotel Loans And many more. Are you looking for genuine loan? contacting the right company for legitimate loan lender have always been a huge problem to clients who have financial problem and in need of solution to it at an affordable interest rate? Are you in any financial mess or do you need funds to start up your own home project and real estate development? Do you need a loan to start a nice small or large scale and medium business? contact us today (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 Look forward to your response, Dr. Bradley Louis Text/Call (917) 383-2689
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Stimate domn / ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale. Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția de noi case, construcții, împrumuturi imobiliare, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bine ați venit în viitor! Finanțarea a fost ușoară cu noi. Contactați-ne deoarece oferim serviciul nostru financiar la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pe termen lung și scurt de împrumut. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumuturi prin: jeannietuckerfinancialservice@gmail.com Toate cele bune Jeannie Tucker
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 10/1995
Legea 17 2019
OUG 84 2018
OUG 6 2018
Legea 163 2016
OUG 46 2015
Legea 177 2015
Legea 123 2007
pentru modificarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii
Ordin 914 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid privind adoptarea masurilor specifice pentru accesul persoanelor cu handicap la monumente istorice", indicativ GP-088-03
Ordin 903 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid privind criteriile de performanta ale cerintelor de calitate conform Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, pentru instalatiile electrice din cladiri", indicativ GT-059-03
Ordin 904 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Metodologie privind echilibrarea hidraulica a retelelor termice cu apa calda si apa fierbinte", indicativ MP-028-03
Ordin 905 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea, executarea si exploatarea instalatiilor sanitare si a sistemelor de alimentare cu apa si canalizare, utilizand conducte din mase plastice", indicativ NP-084-03
Ordin 871 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ de proiectare a elementelor compuse din betoane de varste diferite si a conectorilor pentru lucrari de camasuieli si suprabetonari", indicativ NP-093-03
Ordin 603 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea si executia pietruirii drumurilor de pamant. Conditii tehnice de calitate", indicativ AND 582-2002
Ordin 604 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind activitatea districtului de drumuri" (revizuire DD 505-1988), indicativ DD 505-2001
Ordin 605 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind conditiile de proiectare si tehnologia de executie a lucrarilor de imbracaminti asfaltice" (revizuire CD 16-1978), indicativ CD 16-2000
Ordin 606 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea si executia de tratamente bituminoase duble inverse pe imbracaminti cu lianti hidraulici" (revizuire PD 216-1982), indicativ PD 216-2001
Ordin 607 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind protectia drumurilor publice pe timp de iarna, combaterea lunecusului si a inzapezirii" (revizuire AND 525-1995), indicativ AND 525-2000
Ordin 608 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind repararea si intretinerea podurilor si podetelor de sosea din beton, beton armat, beton precomprimat si zidarie de piatra" (revizuire CD 99-1977), indicativ CD 99-2001
Ordin 609 2003
privind aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru dimensionarea sistemelor rutiere suple si semirigide (metoda analitica)" (revizuire PD 177-1976), indicativ PD 177-2001
Ordin 610 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru determinarea capacitatii de circulatie a drumurilor publice" (revizuire PD 189 - 1978), indicativ PD 189 - 2000
Ordin 611 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind alcatuirea si calculul structurilor de poduri si de podete de sosea cu suprastructuri monolit si prefabricate" (revizuire PD 165 - 1983), indicativ PD 165 - 2000
Ordin 612 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru proiectarea si folosirea aparatelor de reazem din neopren pentru podurile de cale ferata si sosea" (revizuire CD 63 - 1984), indicativ CD 63 - 2000
Ordin 613 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind executarea la cald a imbracamintilor bituminoase pentru calea pe pod" (revizuire AND 546 - 1999), indicativ AND 546 - 2002
Ordin 614 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind conditiile tehnice si metodologia de testare a emulsiilor bituminoase cationice suprastabilizate", indicativ AND 581 - 2002
Ordin 615 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind organizarea si efectuarea anchetelor de circulatie, origine destinatie. Pregatirea datelor in vederea prelucrarii" (revizuire DD 506 - 1988), indicativ DD 506 - 2001
Ordin 616 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Metodologie privind efectuarea receptiei lucrarilor de intretinere si reparare curenta drumuri poduri" (revizuire AND 514 - 1992), indicativ AND 514 - 2000
Ordin 617 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru determinarea traficului de calcul pentru proiectarea drumurilor din punct de vedere al capacitatii portante si al capacitatii de circulatie", indicativ AND 584 - 2002
Ordin 618 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru executia betoanelor rutiere cu adaos de cenusa de termocentrala" (revizuire CD 147 - 1985), indicativ CD 147 - 2002
Ordin 619 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru determinarea prin deflectografie si deflectometrie a capacitatii portante a drumurilor cu structuri rutiere suple si semirigide" (revizuire CD 31 - 1994), indicativ CD 31 - 2002
Ordin 620 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru executia terasamentelor rutiere din cenusa de termocentrala" (revizuire CD 129 - 1979), indicativ CD 129 - 2002
Ordin 621 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru executia tratamentelor din anrobate bituminoase cu granulozitate discontinua" (revizuire DD 502 - 1987), indicativ DD 502 - 2001
Ordin 622 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea autostrazilor extraurbane" (revizuire PD 162 - 1983), indicativ PD 162 - 2002
Ordin 623 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind realizarea imbracamintilor rutiere din beton de ciment cu granulozitate discontinua" (revizuire CD 151 - 1985), indicativ CD 151 - 2002
Ordin 624 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru calculul placilor armate pe doua directii la podurile din beton armat" (revizuire PD 46 - 1979), indicativ PD 46 - 2001
Ordin 625 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind determinarea starii tehnice a drumurilor moderne" (revizuire CD 155 - 1985), indicativ CD 155 - 2001
Ordin 639 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru proiectarea constructiilor si instalatiilor de epurare a apelor uzate orasenesti - Partea a II-a: Treapta biologica", indicativ NP-088-03
Ordin 640 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru proiectarea constructiilor si instalatiilor de epurare a apelor uzate orasenesti - Partea a III-a: Statii de epurare de capacitate mica (5 < Q
Ordin 641 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid pentru proiectarea cailor navigabile", indicativ GP-085-03
Ordin 643 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid pentru stabilirea parametrilor de calcul ai valurilor de vant pentru determinarea actiunii asupra constructiilor portuare maritime si fluviale", indicativ GP-086-03
Ordin 644 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru instrumentarea seismica a barajelor", indicativ NP-090-03
Ordin 645 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru urmarirea comportarii constructiilor hidrotehnice", indicativ NP-087-03
Ordin 646 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru proiectarea constructiilor si instalatiilor de dezinfectare a apei in vederea asigurarii sanatatii oamenilor si protectiei mediului", indicativ NP-091-03
Ordin 647 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid de proiectare a constructiilor pentru tratarea apei in vederea potabilizarii", indicativ GP-087-03
Ordin 300 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Ghid privind proiectarea halelor usoare cu structura metalica", indicativ G.P. 078-03
Ordin 301 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Ghid privind proiectarea imbinarilor ductile la structuri metalice in zone seismice", indicativ G.P. 082-03
Ordin 302 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea planseelor compuse din tabla cutata-beton (revizuire P 134-93)", indicativ N.E. 020-03
Ordin 303 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea constructiilor din lemn (revizuire NP 005-96)", indicativ N.E. 018-03
Ordin 304 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Normativ privind calculul si alcatuirea structurilor de rezistenta din lemn amplasate in zone seismice (completare P 100)", indicativ N.E. 019-03
Ordin 305 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Ghid privind proiectarea si executia consolidarii structurilor in cadre din beton armat cu pereti turnati in situ", indicativ G.P. 079-03
Ordin 306 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Ghid privind proiectarea si executia rezervoarelor mici din elemente prefabricate in zone rurale", indicativ G.P. 081-03
Ordin 307 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Ghid privind proiectarea si executia consolidarii prin precomprimare a structurilor din beton armat si a structurilor din zidarie", indicativ G.P. 080-03
Ordin 308 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Metodologie privind evaluarea caracteristicilor fizico-mecanice reziduale ale betonului armat supus la incendii", indicativ M.P. 027-03
Ordin 309 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Normativ privind realizarea si urmarirea in timp a protectiei structurilor subterane ale metroului impotriva curentilor de dispersie produsi de circulatia trenurilor de metrou", indicativ N.E. 017-03
Ordin 310 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Normativ privind adaptarea pe teren a proiectelor-tip de podete pentru drumuri" (revizuire P 19-86), indicativ P 19-03
Ordin 777 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii"
Ordin 603 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid pentru stabilirea criteriilor de performanta si a compozitiilor pentru betoanele armate dispers cu fibre metalice"
Ordin 604 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid de proiectare si executie a placajelor ceramice exterioare aplicate la cladiri"
Ordin 605 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid privind proiectarea, executia si exploatarea elementelor de constructii hidroizolate cu materiale bituminoase si polimerice"
Ordin 606 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea, executia si exploatarea invelitorilor acoperisurilor in panta la cladiri"
Ordin 607 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea, executarea si exploatarea hidroizolatiilor la cladiri"
Ordin 550 2003
pentru aprobarea Reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea auditorilor energetici pentru cladiri si instalatiile aferente"
Hotărârea 203 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementari tehnice si de cheltuieli aferente activitatii de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, precum si a Normelor metodologice privind criteriile si modul de alocare a sumelor necesare unor lucrari de interventie in prima urgenta la constructii vulnerabile si care prezinta pericol public
Ordin 91 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind solicitarea, intocmirea, eliberarea si publicarea agrementelor tehnice pentru produse pentru constructii
Ordin 92 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii
Ordin 164 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind solicitarea, intocmirea, eliberarea si publicarea agrementelor tehnice pentru produse pentru constructii
Ordin 165 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii
Ordin 166 2003
pentru aprobarea Ghidului de interpretare a cerintelor esentiale ale constructiei, in vederea stabilirii adecvarii la o utilizare prevazuta a produselor pentru constructii
Ordin 70 2003
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid de termeni tehnici uzuali pentru instalatii (germana, franceza, engleza) in scopul armonizarii reglementarilor romanesti cu cele din Uniunea Europeana", indicativ GT-033-01
Ordin 2002 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid de evaluare a riscului de incendiu si a sigurantei la foc pentru camine de batrani si persoane cu handicap", indicativ GT-050-02
Ordin 2003 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid de evaluare a riscului de incendiu si a sigurantei la foc pentru cladiri din domeniul sanatatii", indicativ GT-049-02
Ordin 1992 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Norme de prevenire si stingere a incendiilor specifice activitatilor din domeniul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei. Prevederi generale", indicativ NP-073-02
Ordin 1993 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea salilor de sport (unitatea functionala de baza) din punct de vedere al cerintelor Legii nr. 10/1995", indicativ NP-065-02
Ordin 1994 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind criteriile de performanta specifice rampelor si scarilor pentru circulatia pietonala in constructii", indicativ NP-063-02
Ordin 1995 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea terenurilor sportive si stadioanelor (unitatea functionala de baza) din punct de vedere al cerintelor Legii nr. 10/1995", indicativ NP-066-02
Ordin 1991 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ pentru proiectarea mansardelor la cladiri de locuit", indicativ NP-064-02
Ordin 1850 2002
pentru aprobarea reglementarii tehnice "Metodologie privind atestarea auditorilor energetici pentru cladiri", indicativ MP 017-02
Legea 587 2002
pentru modificarea art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii
Ordonanţa 63 2001
privind infiintarea Inspectoratului de Stat in Constructii - I.S.C.
Hotărârea 650 2001
pentru aprobarea Regulamentului privind elaborarea reglementarilor tehnice in constructii
Hotărârea 498 2001
pentru actualizarea limitelor amenzilor contraventionale, prevazute la art. 33 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii
Ordin 38 2000
privind obligatia de marcare a constructiilor cu placute de identificare
Ordin 11 2000
pentru aprobarea Metodologiei privind stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice - NTLH-021
Ordin 21 2000
pentru aprobarea metodologiilor privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a lucrarilor hidrotehnice
Ordin 1098 1999
pentru aprobarea Metodologiei privind stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice - NTLH-021
Ordin 1099 1999
pentru aprobarea metodologiilor privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a lucrarilor hidrotehnice
Hotărârea 877 1999
privind obligativitatea furnizorilor de materiale, elemente de constructii si produse destinate constructiilor de a efectua incercari si analize de laborator numai prin laboratoare autorizate
Ordin 38 1999
privind avizarea, din punct de vedere tehnic, a solutiilor de interventie prin demolarea totala a constructiilor
Hotărârea 595 1997
pentru completarea Regulamentului privind elaborarea reglementarilor tehnice in constructii pentru componentele sistemului calitatii, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 399/1995
Hotărârea 925 1995
pentru aprobarea Regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor
Hotărârea 344 1995
privind unele masuri de sporire a sigurantei in exploatare a metroului
Legea 10 1995
Legea 10 1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu