Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1098/11N din  8 decembrie 1999

pentru aprobarea Metodologiei privind stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice - NTLH-021

ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI


SmartCity3

              NR. 1.098 din 8 decembrie 1999
              MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
              NR. 11N din 13 ianuarie 2000
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 167 din 19 aprilie 2000

    Ministerul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului si ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului,
    avand in vedere specificul deosebit al lucrarilor hidrotehnice in comparatie cu alte tipuri de constructii si necesitatea abordarii unitare in stabilirea categoriei de importanta si in activitatea de evaluare a starii lor de siguranta in exploatare, inclusiv a constructiilor si instalatiilor-anexa aferente, de catre expertii tehnici certificati si de specialistii avizati pentru efectuarea acestui tip de expertize,
    in conformitate cu prevederile art. 8 si 13 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii si ale art. 48, 62, 64, 68 si 110 din Legea apelor nr. 107/1996,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, republicata, si a art. 9 lit. d) din anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 104/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului,
    in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii,
    avand in vedere propunerea de Metodologie privind stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice - NTLH-021, analizata si avizata in cadrul sedintei Biroului operativ al Comisiei Nationale pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari Hidrotehnice din data de 7 octombrie 1999,
    emit prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia privind stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice - NTLH-021, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Expertii certificati conform prevederilor Regulamentului privind organizarea si certificarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta a barajelor si lucrarilor hidrotehnice speciale - NTLH-014, aprobat prin Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 1.096/1999*), specialistii avizati conform prevederilor Procedurii de avizare a specialistilor pentru intocmirea evaluarilor starii de siguranta a barajelor si digurilor din categoriile de importanta C si D - NTLH-015, aprobate prin Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 1.097/1999*) si detinatorii/administratorii, cu orice titlu, de lucrari hidrotehnice raspund, in aria lor de autoritate, de evaluarea starii de siguranta in exploatare a lucrarilor hidrotehnice si de aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
------------
    *) Ordinul nr. 1.096/1999 este reprodus in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 167 din 19 aprilie 2000, la pag. 1.
    *) Ordinul nr. 1.097/1999 este reprodus in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 167 din 19 aprilie 2000, la pag. 5.

    Art. 3
    Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si Directia generala a apelor din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului vor urmari si vor controla aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice alte dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.

                        Ministrul lucrarilor publice
                         si amenajarii teritoriului,
                               Nicolae Noica

                             Ministrul apelor,
                     padurilor si protectiei mediului,
                              Romica Tomescu

    ANEXA 1

                              METODOLOGIA
privind stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice - NTLH-021

    CAP. 1
    Obiectul metodologiei

    Art. 1
    Stabilirea categoriilor de importanta a lucrarilor hidrotehnice reprezinta o obligatie legala a detinatorilor/administratorilor, cu orice titlu, indiferent de proiectant, in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii, si are consecinte directe asupra nivelului de calitate impus acestora in conformitate cu Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, precum si asupra delimitarii obligatiilor care revin persoanelor juridice si fizice.
    Art. 2
    Incadrarea in categorii de importanta a lucrarilor hidrotehnice, realizata in conformitate cu prezenta metodologie, este utilizata in mod expres pentru:
    a) stabilirea tipului de urmarire - speciala sau curenta - care trebuie aplicata unui anumit tip de lucrare;
    b) stabilirea listei cuprinzand lucrarile hidrotehnice care intra sub incidenta reglementarilor privind sistemul de urmarire a sigurantei, inclusiv a competentelor de autorizare si control, in conformitate cu ordinele emise de ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului si de ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului, in baza avizului Comisiei Nationale pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari Hidrotehnice, organism consultativ care functioneaza pe langa Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
    c) ierarhizarea lucrarilor hidrotehnice, in vederea stabilirii programului de evaluare a starii de siguranta in exploatare a acestora.

    CAP. 2
    Principii generale

    Art. 3
    (1) Prezenta metodologie are in vedere o cuantificare a componentelor riscului si a riscului final al barajelor, in vederea incadrarii acestora in categoriile de importanta A, B, C si D, utilizand un sistem de criterii, indici si notari.
    (2) Criteriul de stabilire a categoriei de importanta a barajelor il constituie riscul determinat prin relatia:
    Risc = Indicele de cedare x Consecinta.
    (3) Incadrarea in categorii de importanta a celorlalte lucrari hidrotehnice (diguri, lucrari hidrotehnice speciale, baraje si diguri care realizeaza depozite de deseuri industriale si altele) se efectueaza potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 766/1997 si nu face obiectul prezentei metodologii.

    CAP. 3
    Criterii si subcriterii

    Art. 4
    (1) Criteriile utilizate in evaluarea riscului barajelor sunt:
    a) indicele BA este determinat de caracteristicile barajului (dimensiuni, tip, descarcatori, clasa de importanta) si ale amplasamentului acestuia (natura terenului de fundare si zona seismica); punctajele corespunzatoare sunt prevazute in tabelul nr. 1 cuprins in anexa la prezenta metodologie;
    b) indicele CB, de stare a barajului, este operant pentru barajele existente si depinde de sistemul de supraveghere, de lucrarile de intretinere, de principalele date din urmarirea comportarii in timp (UCC) si de conditiile lacului de acumulare si ale uvrajelor-anexa; subcriteriile si punctajele aferente sunt prevazute in tabelul nr. 2 cuprins in anexa la prezenta metodologie;
    c) indicele CA corespunde consecintelor avariei barajului si necesita intocmirea de studii si harti de inundabilitate, inventarul bunurilor inundate in zona aval, estimarea pierderilor de vieti omenesti etc.; criteriile partiale si numarul de puncte corespunzatoare sunt prevazute in tabelul nr. 3 cuprins in anexa la prezenta metodologie.
    (2) Pentru fiecare criteriu sunt stabilite subcriterii si un sistem de puncte atribuit acestora. Punctajul total al unui criteriu este dat de suma aritmetica a punctajelor subcriteriilor. In cazul indicilor BA si CB, situatia cea mai favorabila este exprimata prin punctajul maxim, iar suma punctajelor unui criteriu este plafonata la maximum 100. In cazul indicelui CA, subcriteriile sunt punctate maximal pentru consecintele cele mai grave, iar suma acestora, in situatia cea mai defavorabila, este plafonata la 100.

    CAP. 4
    Incadrarea in categorii de importanta a barajelor

    Art. 5
    Riscul asociat unui baraj se apreciaza printr-un indice de risc (RB) determinat cu relatiile:

    RB = BC x CA;
    PC = 1/SG;
    SG = alfa BA + beta CB,
    in care:
    RB = indicele de risc asociat barajului;
    PC = indicele de cedare a barajului (probabilitatea de rupere);
    SG = indicele de siguranta, determinat ca suma ponderata a criteriilor BA si CB.

    Art. 6
    In functie de valoarea indicelui de risc asociat barajului (RB), care variaza in domeniul 0,005... 10, se determina categoria de importanta dupa cum urmeaza:
    RB > 1          - risc inacceptabil, barajul nu poate fi exploatat;
    0,5 < RB < 1    - baraj de importanta exceptionala (A);
    0,25 < RB < 0,5 - baraj de importanta deosebita (B);
    0,1 < RB < 0,25 - baraj de importanta normala (C);
    RB < 0,1        - baraj de importanta redusa (D).

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 7
    (1) In conformitate cu prevederile legale, utilizarea prezentei metodologii pentru stabilirea categoriei de importanta a barajelor revine proprietarului, respectiv detinatorului, in cazul barajelor existente.
    (2) Stabilirea categoriei de importanta a barajelor se face de comisiile tehnice ale celor direct responsabili, urmand ca rezultatele sa fie validate de comisiile de urmarire a comportarii constructiilor (UCC) ale detinatorilor de baraje. Comisia Nationala pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari Hidrotehnice are drept de control asupra stabilirii categoriilor de importanta pentru toate barajele din Romania.
    Art. 8
    Anexa face parte integranta din prezenta metodologie.

    ANEXA 1
    la metodologie

    CRITERIILE, SUBCRITERIILE SI PUNCTAJELE DE EVALUARE A INDICILOR DE RISC ASOCIATE BARAJELOR

    1. Tabelul nr. 1 - Caracteristicile barajului si conditiile amplasamentului (BA)
 ______________________________________________________________________________
|Criteriul partial|             |                |           |               | | |_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|1. Dimensiunile  |mici H < 15 m|medii           |mari H > 30|               | |
|   barajului     |0,05 < V <   |15 < H < 30 m   | V > 50 hmc|               | |
|                 |1 hmc        |1 < V < 50 hmc  |           |               | |
|                 |          10 |              6 |         2 |               | |
|_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|2. Tipul de baraj|greutate sau |contrafort sau  |anrocamente|front de       | |
|                 |arcuite      |anrocamente cu  |cu nucleu  |retentie total | |
|                 |(PG + VA)    |masca (CB + ERm)|de argila  |sau partial din| |
|                 |             |                |(ERn)      |pamant (TE)    | |
|                 |          20 |             15 |        10 |             5 | |
|_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|3. Tipul de      |deversor     |deversor cu     |baraj      |fara           | |
|   descarcator   |liber        |stavile         |stavilar cu|descarcatori de| |
|                 |             |                |clapet si  |suprafata      | |
|                 |             |                |vane de    |(numai goliri) | |
|                 |             |                |fund       |               | |
|                 |          25 |             15 |        10 |             5 | |
|_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|4. Terenul de    |stanca       |aluviuni        |terenuri   |               | |
|   fundare       |             |                |dificile   |               | |
|                 |          20 |             10 |         2 |               | |
|_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|5. Clasa de      |      I      |       II       | III - IV  |        -      | |
|   importanta    |             |                |           |               | |
|   (STAS 4273-83)|          15 |             10 |         5 |               | |
|_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|6. Zona seismica |    D - F    |       C        |     B     |        A      | |
|   (P 100-92)    |          10 |              7 |         5 |             3 | |
|_________________|_____________|________________|___________|_______________|_|
|                            TOTAL BA:                                         |
|______________________________________________________________________________|

    2. Tabelul nr. 2 - Indicele de stare a barajului (CB)
 ______________________________________________________________________________
|Criteriul partial|               |            |              |              | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 1. Supraveghere |AMC*) + topo*)|topo*) +   |numai         |fara          | |
|                 | + vizual      |vizual      |vizual        |supraveghere  | |
|                 |               |            |              |              | |
|                 |            17 |          7 |            3 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 2. Echipament   |operational    |operational |incert (parte |capacitatea de| |
|    mecanic      | + manevre     | + manevre  |neoperational)|evacuare      | |
|                 |curente        |periodice   |              |afectata*)  | |
|                 |            17 |          7 |            3 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 3. Intretinere  | foarte buna   |acceptabila |     slaba    |      -       | |
|                 |          10   |          5 |            0 |              | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 4. Varsta (T)   | T < 10 ani    | 20 > T >   |50 > T > 20 de| T > 50 de ani| |
|                 |               | 10 ani     |ani           |              | |
|                 |            10 |          7 |            3 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 5. Infiltratii  |in limite      |atipice, dar|evolutive     |pun in pericol| |
| (debite sau     |prognozate     |nu          |(cresteri     |siguranta     | |
| subpresiuni)    |               |periculoase |necorelate)   |barajului     | |
| A. TE + ERn     |            17 |          7 |            3 |            0 | |
| B. PG + VA + ERm|             7 |          3 |            1 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 6. Deformatii   |in limite      |atipice, dar|evolutive (cu |care pun in   | |
|                 |prognozate     |nu          |cresteri      |pericol       | |
|                 |(conform       |periculoase |necorelate    |siguranta     | |
|                 |proiectului)   |(fara       |cu factorii   |barajului     | |
|                 |               |antrenari,  |exteriori)    |              | |
|                 |               |fara        |              |              | |
|                 |               |concentrari)|              |              | |
| A. Baraje din   |               |            |              |              | |
|    pamant sau   |               |            |              |              | |
|    anrocamente  |               |            |              |              | |
|    cu nucleu    |            17 |          7 |            3 |            0 | |
| B. Baraje din   |               |            |              |              | |
|    beton sau    |               |            |              |              | |
|    anrocamente  |               |            |              |              | |
|    cu masca     |               |            |              |              | |
|    din beton    |             7 |          3 |            1 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 7. Deformatii   |in limite      |atipice, dar|evolutive (cu |periculoase,  | |
|                 |prognozate     |nu          |cresteri      |care conduc la| |
|                 |(conform       |periculoase |necorelate    |crapaturi,    | |
|                 |proiectului)   |            |cu factorii   |deschideri de | |
|                 |               |            |exteriori)    |rost, cu      | |
|                 |               |            |              |afectarea     | |
|                 |               |            |              |etansarii     | |
| A. Baraje din   |               |            |              |              | |
|    pamant sau   |               |            |              |              | |
|    anrocamente  |               |            |              |              | |
|    cu nucleu    |             7 |          3 |            1 |            0 | |
| B. Baraje din   |               |            |              |              | |
|    beton sau    |               |            |              |              | |
|    anrocamente  |               |            |              |              | |
|    cu masca     |               |            |              |              | |
|    din beton    |            17 |          7 |            3 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 8. Colmatarea   |nesemnificativa|goliri de   |colmatari     |colmatare care| |
|    acumularii   |               |fund blocate|la coada, care|afecteaza     | |
|                 |               |            |afecteaza     |volumul de    | |
|                 |               |            |capacitatea   |de atenuare   | |
|                 |               |            |de tranzit    |              | |
|                 |            10 |          7 |            3 |            0 | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
| 9. Starea       |foarte buna    |acceptabila |foarte        |              | |
|    disipatorilor|               |            |deteriorate   |      -       | |
|    si a         |               |            |sau           |              | |
|    rizbermelor  |               |            |inexistente   |              | |
|                 |             6 |          3 |            0 |              | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
|10. Calcul       |conform        |calculul    |necalculat sau|      -       | |
|    seismic      |prevederilor   |reactualizat|situatie      |              | |
|                 |cuprinse in    |            |necunoscuta   |              | |
|                 |normele actuale|            |              |              | |
|                 |             6 |          3 |            0 |              | |
|_________________|_______________|____________|______________|______________|_|
|                             TOTAL CB:                                        |
|______________________________________________________________________________|
    *) AMC (aparate de masura si control) sunt suficiente si informatiile sunt satisfacator prelucrate.
    *) Masuratori topografice sistematice si interpretate.
    *) In cazul in care echipamentele sunt blocate sau infiltratiile sunt periculoase, indicele CB se multiplica cu 0,1.

    3. Tabelul nr. 3 - Consecintele avariei barajului (CA)
 ______________________________________________________________________________
|Criteriul       |               |              |              |             | |
|partial         |               |              |              |             | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|1. Densitatea   |mari aglomerari|normal        |putin populata|nepopulata   | |
|   populatiei in|(> 20.000      |populata      |(locuinte     |             | |
|   zona din aval|locuitori)     |(20.000 >     |razlete)      |             | |
|                |               |loc > 300)    |              |             | |
|                |            20 |           10 |            5 |           0 | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|2. Sistem de    |fara sistem de |posibilitate  |sistem de     |sistem de    | |
|   alarmare     |alarmare       |de informare  |alarmare      |alarmare     | |
|                |               |      a       |neverificat   |verificat    | |
|                |               |autoritatilor |de apararea   |de apararea  | |
|                |               |locale        |civila        |civila       | |
|                |            20 |           10 |            5 |           0 | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|3. Importanta in|unica sursa de |exista surse  |folosinte in  |alte         | |
|   raport cu    |apa pentru     |alternative   |energie si    |folosinte    | |
|   tertii       |populatie      |              |irigatii      |(piscicultura, |
|                |               |              |              |turism)      | |
|                |            20 |           10 |            5 |           2 | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|4. Numarul si   |industrii cu   |industrie     |ateliere      |fara         | |
|   importanta   |mai mult de 100|mica          |familiale     |industrie    | |
|   obiectivelor |de salariati   |              |              |             | |
|   economice    |               |              |              |             | |
|                |            10 |            5 |            3 |           0 | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|5. Folosirea    |   agricol     |pasune/padure |  neproductiv |     -       | |
|   terenului    |               |              |              |             | |
|   in aval      |            10 |            5 |            2 |             | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|6. Efecte asupra|dezastru       |efecte        |efecte        |     -       | |
|   mediului     |ecologic       |cuantificabile|neglijabile   |             | |
|                |(compromitere  |              |              |             | |
|                |totala a faunei|              |              |             | |
|                |si florei)     |              |              |             | |
|                |             5 |            3 |            1 |             | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|7. Pozitia      |cedarea        |cedarea       |cedarea nu    |      -      | |
|   lucrarii in  |antreneaza     |afecteaza     |are efecte    |             | |
|   amenajarea   |ruperi in      |atenuarea     |secundare     |             | |
|   bazinala     |cascada        |viiturilor    |              |             | |
|                |            15 |            7 |            2 |             | |
|________________|_______________|______________|______________|_____________|_|
|                             TOTAL CA:                                        |
|______________________________________________________________________________|

    4. Relatia de determinare a indicelui de siguranta a barajului (SG):
                                  ____     ____     ____     ____     ____
    SG = alfa x BA + beta x CB = |____| x |____| + |____| x |____| = |____|

    alfa = 1 - baraj proiectat conform reglementarilor actuale;
    alfa = 0,8 - baraj proiectat pe baza reglementarilor vechi, dar verificat
           in functie de standardele actuale;
    alfa = 0,4 - nu exista date privind proiectarea;
    beta = 1 - comportare normala;
    beta = 0,7 - incidente sau accidente trecute, care au necesitat lucrari
           majore de remediere.

    5. Indicele de cedare a barajului (PC):
                   ______     ______
    PC = 1/SG = 1/|______| = |______|

    6. Indicele de risc asociat barajului (RB):
                    ______     ______     ______
    RB = PC x CA = |______| x |______| = |______|

    7. Determinarea categoriei de importanta a barajelor in functie de indicele de risc (RB)
 ________________________________________________________________________
|  Indicele          |           Categoria                |   Urmarirea  |
|  de risc           |         de importanta              |  comportarii |
|____________________|____________________________________|______________|
| RB > 1,0           | Risc inacceptabil; este necesara scoaterea din    |
|                    | exploatare pana la aducerea in limite de risc     |
|                    | acceptabile                                       |
|____________________|___________________________________________________|
| 1 >/= RB > 0,5     |    A    | Importanta exceptionala  |     Speciala |
|____________________|_________|__________________________|______________|
| 0,5 >/= RB > 0,25  |    B    | Importanta deosebita     |     Speciala |
|____________________|_________|__________________________|______________|
| 0,1 >/= 0,25 >/= RB|    C    | Importanta normala       |     Curenta  |
|____________________|_________|__________________________|______________|
| Rb < 0,1           |    D    | Importanta redusa        |     Curenta  |
|____________________|_________|__________________________|______________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 11/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 11 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu