ORDIN
Nr. 74 din 4 aprilie 2003
pentru modificarea Ordinului ministrului pentru intreprinderile mici si
mijlocii si cooperatie nr. 35/2003 privind aprobarea Procedurii de implementare
a Programului national multianual pe perioada 2002 - 2005 de sprijinire a
intreprinderilor mici si mijlocii in dezvoltarea exportului
ACT EMIS DE: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII
SI COOPERATIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 248 din 10 aprilie 2003
In temeiul art. 4 alin. (1) lit. e) si al art. 6 alin. (5) din Hotararea
Guvernului nr. 15/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului pentru
Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile ulterioare,
ministrul pentru intreprinderile mici si mijlocii si cooperatie emite
prezentul ordin.
ARTICOL UNIC
Anexa la Ordinul ministrului pentru intreprinderile mici si mijlocii si
cooperatie nr. 35/2003 pentru aprobarea Procedurii de implementare a
Programului national multianual pe perioada 2002 - 2005 de sprijinire a
intreprinderilor mici si mijlocii in dezvoltarea exportului, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 146 din 6 martie 2003, se modifica
si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Punctul 3 se completeaza cu litera g) cu urmatorul cuprins:
"g) desfasoara activitati de productie de bunuri si/sau servicii. Sunt
excluse de la finantare:
- societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile
de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori
mobiliare, societatile cu activitate exclusiva de comert exterior, societatile
de consultanta precum si societatile care desfasoara activitati privind
selectia si plasarea fortei de munca;
- societatile care au inclus in obiectul de activitate tiparirea
materialelor pentru publicitate (cod CAEN 2222), in cazul solicitarii de
finantare pentru activitatea de la pct. 4 subpct. 4.1 lit. c)."
2. Punctul 5 subpunctul 5.2 litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) certificat constatator emis de Oficiul registrului comertului de
pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea, in care sa se mentioneze
reprezentantii legali ai societatii, precum si domeniile de activitate
principale si secundare ale societatii solicitante;"
3. Punctul 6 subpunctul 6.4 va avea urmatorul cuprins:
"6.4. Data limita de depunere a Cererii-tip de acord de principiu
pentru finantare este 15 octombrie a anului bugetar in curs, in conditiile
neepuizarii pana la aceasta data a bugetului alocat Programului pentru anul
bugetar in curs".
4. Punctul 7 subpunctul 7.2 va avea urmatorul cuprins:
"7.2. Acordarea alocatiei financiare nerambursabile se face pe baza
unei Cereri-tip de eliberare a alocatiei financiare nerambursabile, prezentata
in anexa nr. 5, pe care solicitantul selectat trebuie sa o transmita la MIMMC
prin posta sau prin curier, insotita de urmatoarele documente:
a) notificarea privind acordul de principiu pentru finantare, in original;
b) formularul de decont prevazut in anexa nr. 6, insotit de documentele
justificative prevazute in anexa nr. 1, in original si in copie, in ordinea
activitatilor si documentelor justificative completate in formularul de decont;
c) copie de pe declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a
obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, inregistrata
la casa teritoriala de pensii, valabila pentru luna/lunile anterioare
efectuarii activitatilor, insotita de o declaratie pe propria raspundere, semnata
si stampilata de reprezentantul legal al societatii sau de imputernicitul
agentului economic, privind evidenta nominala a salariatilor, respectiv
functiile de decizie sau de executie detinute de acestia in cadrul societatii
beneficiare, in cazul solicitantilor care au participat la activitatile de
promovare a exportului prevazute la pct. 4. subpct. 4.1 lit. a), b) si e);
d) lista tuturor documentelor depuse in vederea eliberarii alocatiei
financiare nerambursabile."
5. Punctul 7 subpunctul 7.3 va avea urmatorul cuprins:
"7.3. Termenul limita pentru depunerea Cererii-tip de eliberare a
alocatiei financiare nerambursabile completate este 15 noiembrie a anului
bugetar in curs."
6. Punctul 7 subpunctul 7.6 va avea urmatorul cuprins:
"7.6. Virarea efectiva a sumei care constituie alocatie financiara
nerambursabila se face de catre MIMMC, in contul beneficiarului, deschis la
trezoreria statului in a carei raza teritoriala isi are sediul sau la care este
luat in evidenta fiscala, dupa caz, pe baza analizei setului de documente
prevazute la pct. 7.2, in termen de 30 de zile calendaristice de la
inregistrarea Cererii-tip de eliberare a a alocatiei financiare nerambursabile
conform anexei nr. 5. Documentele originale vor fi ridicate de catre beneficiari
de la sediul MIMMC, dupa verificarea conformitatii copiilor si virarea efectiva
a sumei reprezentand alocatia financiara nerambursabila."
7. Punctul 8 se completeaza cu subpunctul 8.3 cu urmatorul cuprins:
"8.3. Beneficiarii sunt obligati sa efectueze activitatile pentru care
au solicitat finantare si sa depuna cererea de eliberare a alocatiei financiare
nerambursabile in termen de maximum 4 luni de la data emiterii notificarii de
acord de principiu la finantare. In caz contrar solicitantul nu va mai putea
beneficia de alocatii financiare nerambursabile in cadrul prezentului program
multianual, pe toata durata derularii acestuia."
8. Dupa punctul 8 se introduce punctul 9 cu urmatorul cuprins:
"9. Confidentialitate
Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul prezentului
program sunt confidentiale, membrii UIP avand obligatia de a nu dezvalui
informatii mentionate in acestea catre terte persoane."
9. Anexa nr. 1 "Activitatile de stimulare a exportului si cheltuieli
eligibile aferente care constituie obiectul finantarii" se inlocuieste cu
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Ministrul pentru intreprinderile
mici si mijlocii si cooperatie,
Silvia Ciornei
ANEXA 1
(anexa nr. 1 la ordin)
ACTIVITATILE
de stimulare a exportului si cheltuieli eligibile aferente care constituie
obiectul finantarii
________________________________________________________________________________
N Activitatea Cheltuieli Valoarea Documente justificative
r. eligibila eligibile maxima a
finantarii
c pe
r activitati
t. - lei -
________________________________________________________________________________
1. Participari la - Cheltuieli pentru: 80.000.000 - Contractul cu
targuri si expozitii - Taxa de organizatorul
internationale, participare targului/expozitiei
organizate in - Inchirierea - Ordin de deplasare
strainatate, cu standului - Factura fiscala/
stand propriu sau - Amenajarea chitanta fiscala*3)
in asociere cu alti standului - Documente de plata -
agenti economici - Cheltuieli de bilete pentru
transport*1) mijloacele de
- Cheltuieli de transport
cazare*1) pe - Asigurare auto si
perioada targului carte verde (daca
este
- Cheltuieli cu cazul)
transportul de - Foaie de parcurs
(daca
mostre este cazul)
- Ordine de plata
- Dispozitii de plata
valutara externa
- Declaratie de export
temporar (pentru
mostre)
- Copie de pe extrasul
de cont
________________________________________________________________________________
2. Participari la - Cheltuieli pentru: 50.000.000 - Contractul cu
targuri si expozitii - Taxa de organizatorul
internationale, participare targului/expozitiei
organizate in tara, - Inchirierea - Ordin de deplasare
cu stand propriu sau standului - Factura fiscala/
in asociere cu alti - Amenajarea chitanta fiscala*3)
agenti economici standului - Documente de plata -
- Cheltuieli de bilete pentru
transport*2) mijloacele de
- Cheltuieli de transport
cazare*2) pe - Foaie de parcurs
perioada targului (daca este cazul)
- Ordine de plata
- Copie de pe extrasul
de cont
________________________________________________________________________________
3. Elaborarea si - Cheltuieli pentru 80.000.000 - Contracte de
productia de elaborarea si furnizare*7)
materiale tiparite productia - Factura fiscala/
de promovare a materialelor de chitanta fiscala*10)
agentului promovare: - Ordine de plata
economic*4) a) pliante - Copie de pe extrasul
b) brosuri de cont
c) cataloage - Mostre pentru
d) afise materialele de
e) CD-uri promovare realizate
________________________________________________________________________________
4. Realizarea unui site - Elaborare de 10.000.000 - Contracte de
pe Internet pentru pagini web pentru servicii*8)
prezentarea prezentarea - Factura
activitatii pe Internet a fiscala/chitanta
solicitantului activitatii fiscala*10)
si a produselor solicitantului si - Ordine de plata
promovate*5) a produselor - Copie de pe extrasul
promovate la de cont
export
________________________________________________________________________________
5. Participari la - Taxa de 80.000.000 - Contracte de prestari
cursuri de pregatire participare servicii*9)
in tara si/sau in pentru salariatii - Factura
strainatate in solicitantului fiscala/chitanta
domeniul tehnicilor - Cheltuieli pentru fiscala*11)
de promovare a transport*6) - Ordine de plata
exportului - Cheltuieli pentru - Ordin de deplasare
cazare pentru - Documente plata -
personalul angajat bilete pentru
al mijloacele de
solicitantului*6), transport
pe perioada - Asigurare auto si
cursului carte verde (daca
este cazul)
- Foaie de parcurs
(daca este cazul)
- Copie de pe extrasul
de cont
________________________________________________________________________________
6. Contractarea unor - Cheltuieli pentru 50.000.000 - Contracte de
servicii de achizitia de furnizare*12)
consultanta pentru servicii de - Factura fiscala/
elaborarea consultanta in chitanta fiscala
strategiilor vederea elaborarii - Ordine de plata
de export si/sau strategiei de - Copie de pe extrasul
studiilor export si/sau a de cont
de piata studiilor de piata - Copie de pe
de la firme materialele elaborate
specializate in cadrul
contractelor
incheiate cu
furnizorii de
servicii
________________________________________________________________________________
7. Achizitionarea de - Cheltuieli pentru 30.000.000 - Contract de
informatii achizitionarea de furnizare*12)
privind pietele informatii - Factura fiscala/
externe furnizate de referitoare la chitanta fiscala
firme specializate pietele externe, - Ordine de plata
furnizate de - Copie de pe extrasul
firme specializate de cont
- Copie de pe
materialele elaborate
in cadrul
contractelor
incheiate cu
furnizorii de
servicii
________________________________________________________________________________
*1) Va fi decontat 60% din valoarea cheltuielilor pentru transport si
cazare, in baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevazute in
Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale
personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu
caracter temporar, cu modificarile si completarile ulterioare. Se deconteaza
numai transportul pana la/de la destinatia unde se desfasoara targul/expozitia,
exclusiv transportul in localitate.
*2) Va fi decontat 60% din valoarea cheltuielilor pentru transport si
cazare, in baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevazute in
Hotararea Guvernului nr. 543/1995 privind drepturile banesti ale salariatilor
institutiilor publice si regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada
delegarii, detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in
cadrul localitatii, in interesul serviciului, republicata, cu modificarile
ulterioare (exclusiv transport de mostre). Se deconteaza numai transportul pana
la/de la destinatia unde se desfasoara targul/expozitia, exclusiv transportul
in localitate.
*3) In cazul facturilor de cazare, acestea trebuie sa fie emise de unitati
de cazare cu mentiunea categoriei acestora si a numelor persoanelor cazate.
*4) Materialele promotionale vor fi realizate in limbi de larga circulatie
internationala.
*5) Site-ul se realizeaza in limba romana si cel putin intr-o limba de
larga circulatie internationala.
*6) Pentru actiunile din tara, va fi decontat 60% din valoarea
cheltuielilor pentru transport si cazare, in baza documentelor de plata, la
nivelul sumelor prevazute in Hotararea Guvernului nr. 543/1995 privind
drepturile banesti ale salariatilor institutiilor publice si regiilor autonome
cu specific deosebit pe perioada delegarii/detasarii in alta localitate, precum
si in cazul deplasarii in cadrul localitatii, in interesul serviciului,
republicata, cu modificarile ulterioare, exclusiv transportul mostrelor.
Pentru actiuni care se desfasoara in strainatate, va fi decontat 60% din
valoarea cheltuielilor pentru transport si cazare, in baza documentelor de
plata, la nivelul sumelor prevazute in Hotararea Guvernului nr. 518/1995
privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in
strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Se deconteaza numai transportul pana la/de la destinatia unde se desfasoara
cursul, exclusiv transportul in localitate.
*7) In contract trebuie sa se precizeze perioada de desfasurare a
activitatii si limba/limbile in care se realizeaza materialele promotionale,
precum si informatii privind: caracteristicile materialelor realizate, tirajul
si pretul unitar.
*8) In contract trebuie sa se precizeze perioada de desfasurare a
activitatii, limbile in care se realizeaza site-ul si adresa paginii web.
*9) In contract trebuie sa se precizeze perioada de desfasurare a
cursului/cursurilor si numarul de persoane participante.
*10) Factura fiscala trebuie sa contina informatii detaliate privind
obiectul platii.
*11) In cazul facturilor de cazare, acestea trebuie sa fie emise de unitati
de cazare cu mentiunea categoriei acestora si a numelor persoanelor cazate.
*12) In contract trebuie sa se precizeze perioada de desfasurare a
activitatii.