HOTARARE Nr. 203 din 20 februarie 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementari tehnice si de
cheltuieli aferente activitatii de reglementare in constructii, urbanism,
amenajarea teritoriului si habitat, precum si a Normelor metodologice privind
criteriile si modul de alocare a sumelor necesare unor lucrari de interventie
in prima urgenta la constructii vulnerabile si care prezinta pericol public
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 4 martie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 40 alin. (1) lit. a) si b) din
Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare,
si al art. 67 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind tipurile de reglementari tehnice si de
cheltuieli aferente activitatii de reglementare in constructii, urbanism,
amenajarea teritoriului si habitat, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2
Se aproba Normele metodologice privind criteriile si modul de alocare a
sumelor necesare unor lucrari de interventie in prima urgenta la constructii
vulnerabile si care prezinta pericol public, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 4
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 650/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind elaborarea reglementarilor
tehnice in constructii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 416 din 26 iulie 2001, precum si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind tipurile de reglementari tehnice si de cheltuieli aferente activitatii
de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat
Art. 1
Activitatea de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea
teritoriului si habitat constituie o componenta a activitatii de
cercetare-dezvoltare in domeniile mentionate, care valorifica rezultatele
acesteia, cuprinzand elaborarea de reglementari tehnice si efectuarea unor
activitati specifice.
Art. 2
(1) Reglementarile tehnice in constructii, urbanism, amenajarea
teritoriului si habitat, mentionate la art. 1, sunt acte cu caracter de
directivare, a caror aplicare este obligatorie in vederea asigurarii cerintelor
de calitate in constructii si a mediului construit, prevazute la art. 5 din
Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare.
(2) Reglementarile tehnice se elaboreaza pentru fiecare cerinta de
calitate, pentru toate etapele de existenta a constructiilor - proiectare,
executie, urmarire a comportarii in exploatare, interventii in timp si
postutilizare -, precum si pentru cerintele de asigurare a calitatii mediului
construit, in urbanism si amenajarea teritoriului.
(3) Reglementarile tehnice se stabilesc potrivit prevederilor art. 10 din
Legea nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare, si cuprind:
a) regulamente pentru componentele sistemului calitatii in constructii;
b) proceduri pentru cerintele de calitate in constructii si ale mediului
construit: coduri/normative, ghiduri/metodologii, specificatii tehnice.
(4) Reglementarile tehnice se aproba in conditiile legii.
Art. 3
(1) Activitatile specifice, mentionate la art. 1, constau in
elaborarea/realizarea de cercetari, testari, documentatii, studii, audit, banci
de date, prototipuri.
(2) Cercetarile cuprind cercetari experimentale, documentari si sinteze
documentare, achizitii de publicatii de specialitate din tara si din
strainatate, traduceri, inclusiv traduceri ale standardelor, valorificarea
activitatii de reglementare si diseminarea informatiilor tehnice prin publicare
- tiparire de carti, imprimate, publicatii, difuzare pe suport magnetic,
Internet, participare si/sau organizare de manifestari tehnico-stiintifice
si/sau schimburi de experienta intre specialisti, in tara si in strainatate,
inclusiv asigurarea protocolului, dotarea cu mijloace fixe si obiecte de
inventar, birotica, consumabile, service, intretinerea si dezvoltarea retelelor
nationale de inregistrari seismice pentru constructii.
(3) Testarile cuprind incercari si/sau experimentari in situ ori in
laboratoare sau poligoane privind tehnologiile si/sau comportarea in exploatare
a constructiilor, subansamblurilor, elementelor, materialelor si instalatiilor
aferente constructiilor, monitorizare, inspectii si/sau deplasari in teritoriu,
inclusiv cu mijloace auto, la obiective in constructie sau existente, privind
aplicabilitatea reglementarilor tehnice in constructii, urbanism, amenajarea
teritoriului si habitat.
(4) Documentatiile cuprind planuri de amenajare a teritoriului si planuri
de urbanism, inclusiv regulamentele aferente acestora si ilustrarile
urbanistice, documentatii tehnico-economice, de cadastru si geodezie, harti de
riscuri naturale, expertize tehnice si/sau energetice la constructii existente,
evaluari de bunuri imobile, suporturi de curs si organizare de activitati de
instruire si/sau perfectionare profesionala a specialistilor din domeniile
mentionate.
(5) Studiile cuprind expertize tehnico-economice, studii de fezabilitate,
de impact, de prognoza, de piata, sociologice, de caz, pilot, urbanistice,
concursuri de solutii cu premii organizate de institutii publice si/sau
asociatii profesionale.
(6) Auditul cuprinde consultanta, audit energetic, audit al conducerii si
asigurarii sistemului calitatii in constructii.
(7) Bancile de date cuprind date, informatii, ilustrari grafice, planuri,
harti, inregistrari ale miscarilor seismice.
(8) Prototipurile cuprind realizarea de constructii si/sau subansambluri
ori elemente de constructii in situ sau in laborator, standuri ori poligoane,
realizarea de programe-pilot de proiectare, executie si de urmarire a
comportarii in exploatare pentru introducerea de solutii constructive,
materiale si/sau tehnologii noi, realizarea de programe privind consolidarea
si/sau reabilitarea termica a constructiilor existente, prevenirea si atenuarea
efectelor riscurilor naturale.
Art. 4
(1) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
gestioneaza, potrivit legii, activitatea de reglementare in constructii,
urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, astfel cum este detaliata la art.
2 si 3, scop in care efectueaza cheltuieli curente - cheltuieli de personal,
cheltuieli materiale si servicii - si cheltuieli de capital, din fondul
constituit cu aceasta destinatie din veniturile proprii incasate potrivit prevederilor
art. 40 alin. (1) din Legea nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare.
(2) Excedentele anuale rezultate din executia bugetului de venituri si
cheltuieli al fondului mentionat la alin. (1) se reporteaza in anul urmator, cu
aceeasi destinatie, potrivit prevederilor art. 66 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice.
Art. 5
(1) Metodologia privind initierea, programarea, achizitia, elaborarea,
avizarea, aprobarea si valorificarea reglementarilor tehnice si a rezultatelor
activitatilor specifice in constructii, amenajarea teritoriului, urbanism si
habitat se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor
si locuintei.
(2) Programele privind activitatea de reglementare in constructii,
urbanism, amenajarea teritoriului si habitat se aproba prin ordin al
ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
Art. 6
Specificatiile tehnice, manualele, solutiile si programele-cadru de calcul
care au fost elaborate pana la data intrarii in vigoare a prezentului
regulament isi pastreaza valabilitatea in forma aprobata.
ANEXA 2
NORME METODOLOGICE
privind criteriile si modul de alocare a sumelor necesare unor lucrari de
interventie in prima urgenta la constructii vulnerabile si care prezinta
pericol public
Art. 1
(1) In sensul prezentelor norme metodologice, prin constructie vulnerabila
si care prezinta pericol public se intelege constructia existenta in
proprietatea/administrarea autoritatilor publice, a celorlalte institutii
publice si, dupa caz, in proprietatea persoanelor fizice/juridice, amplasata
intr-o zona de risc natural cauzat de cutremure de pamant, inundatii si/sau
alunecari de teren si care, din punct de vedere al cerintei de rezistenta si
stabilitate, prezinta pericol de prabusire/avariere a unor elemente de
constructie si a instalatiilor aferente, care poate produce pierderi de vieti
omenesti si/sau raniri grave de persoane, distrugeri de bunuri materiale,
culturale si/sau artistice de valoare.
(2) Zonele de risc natural cauzat de cutremure de pamant, inundatii si/sau
alunecari de teren sunt definite in Legea nr. 575/2001 privind aprobarea
Planului de amenajare a teritoriului national - Sectiunea a V-a - Zone de risc
natural.
(3) La constructiile definite la alin. (1) se pot aplica programe-pilot de
expertizare, proiectare, executie si urmarire a comportarii in exploatare,
monitorizate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
pentru introducerea de solutii constructive, materiale si/sau tehnologii noi.
Art. 2
Constructiile vulnerabile si care prezinta pericol public pot fi incluse in
programe anuale pentru executarea si, dupa caz, expertizarea tehnico-economica
si proiectarea lucrarilor de interventie in prima urgenta, denumite in
continuare programe anuale.
Art. 3
(1) La elaborarea documentatiei - raport de expertiza tehnica si proiect -,
precum si in executarea lucrarilor de interventie in prima urgenta la
constructii vulnerabile si care prezinta pericol public se vor respecta
Normativul pentru proiectarea antiseismica a constructiilor de locuinte,
social-culturale, agrozootehnice si industriale, indicativ P100-92, aprobat
prin Ordinul ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr. 3/N
din 14 aprilie 1992, publicat in "Reglementari in constructii - INCERC
Bucuresti" nr. 23 - 24 - 25/1994, cu modificarile si completarile
ulterioare, si celelalte reglementari tehnice si acte normative in vigoare la
elaborarea documentatiei, respectiv la executarea lucrarilor de interventie in
prima urgenta.
(2) Contractarea elaborarii documentatiei si a executarii lucrarilor de
interventie in prima urgenta se face cu respectarea prevederilor legale in
vigoare privind achizitiile publice.
Art. 4
La nominalizarea constructiilor vulnerabile si care prezinta pericol public
si stabilirea prioritatilor pentru includerea in programele anuale privind
executarea si, dupa caz, expertizarea tehnica si proiectarea lucrarilor de
interventie in prima urgenta se vor avea in vedere urmatoarele criterii:
1. destinatia constructiei si functiile acesteia pentru:
a) coordonarea actiunilor de aparare impotriva dezastrelor;
b) operatiuni de salvare;
2. criterii tehnice:
a) clasa de importanta, conform Normativului pentru proiectarea
antiseismica a constructiilor de locuinte, social-culturale, agrozootehnice si
industriale, indicativ P100-92;
b) riscul natural al zonei in care este amplasata constructia;
c) perioada de proiectare/construire;
d) dimensiuni in plan/deschideri/inaltimi/volume;
e) comportarea in timp a constructiei;
f) actiunea unor factori cu consecinte agravante asupra rezistentei si
stabilitatii;
g) interventii intreprinse asupra constructiei;
3. valoarea de patrimoniu si/sau arhitecturala;
4. numarul de persoane existent:
a) permanent;
b) temporar;
5. existenta spatiilor publice;
6. amplasarea constructiei, vecinatati, consecinte la scara urbana in caz
de prabusire/avariere a constructiei;
7. existenta documentatiei pentru lucrari de interventie in prima urgenta:
a) expertiza tehnica;
b) proiect;
8. participarea detinatorului constructiei la cofinantarea lucrarilor de
interventie in prima urgenta.
Art. 5
(1) Programele anuale se elaboreaza de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, cu participarea specialistilor din comisiile
tehnice de specialitate, pe baza prioritatilor stabilite de consiliile
judetene, respectiv de Consiliul General al municipiului Bucuresti, avizate de
comisiile judetene de aparare impotriva dezastrelor, respectiv de Comisia
Municipiului Bucuresti de aparare impotriva dezastrelor.
(2) Programele anuale se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei.
Art. 6
(1) Primarii municipiilor, oraselor si comunelor, respectiv primarii
sectoarelor municipiului Bucuresti, actioneaza in aria lor de autoritate
pentru:
a) identificarea si inventarierea constructiilor vulnerabile si care
prezinta pericol public ce necesita lucrari de interventie in prima urgenta;
b) intocmirea fiselor de identificare pentru constructiile definite la lit.
a), impreuna cu experti tehnici atestati pe categorii de constructii;
c) emiterea autorizatiilor necesare lucrarilor de interventie in prima
urgenta, cu respectarea actelor normative in vigoare;
d) transmiterea catre consiliile judetene a listelor cuprinzand
inventarierea constructiilor vulnerabile si care prezinta pericol public ce
necesita lucrari de interventie in prima urgenta.
(2) Fisele de identificare cuprind informatiile corespunzatoare criteriilor
prevazute la art. 4, insotite de:
a) datele de identificare a constructiei si, dupa caz, documentele
prevazute la art. 4 pct. 7;
b) nota de constatare intocmita de inspectoratul in constructii judetean,
respectiv al municipiului Bucuresti, la solicitarea autoritatii publice locale;
c) concluziile fundamentate ale expertilor tehnici atestati, insusite de
consiliile locale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, privind
oportunitatea si necesitatea executarii si, dupa caz, expertizarii tehnice si
proiectarii lucrarilor de interventie in prima urgenta in vederea asigurarii
cerintei de rezistenta si stabilitate;
d) fotografii color pe suport electronic, din care sa rezulte amplasarea in
zona, fatade, detalii exterioare/interioare care sustin necesitatea
interventiilor.
(3) Primarii municipiilor, oraselor si comunelor, respectiv primarii
sectoarelor municipiului Bucuresti, raspund pentru necesitatea si oportunitatea
executarii si, dupa caz, expertizarii tehnice si proiectarii lucrarilor de
interventie in prima urgenta.
Art. 7
Consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti,
actioneaza in aria lor de competenta pentru:
a) stabilirea prioritatilor;
b) intocmirea si transmiterea la Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei a listelor de prioritati, insotite de fisele de
identificare pentru sustinerea includerii constructiilor vulnerabile si care
prezinta pericol public in programele anuale pentru executarea si, dupa caz,
expertizarea tehnica si proiectarea lucrarilor de interventie in prima urgenta.
Art. 8
(1) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
monitorizeaza derularea programelor anuale pentru executarea si, dupa caz,
expertizarea tehnica si proiectarea lucrarilor de interventie in prima urgenta
la constructiile vulnerabile si care prezinta pericol public, scop in care
efectueaza transferuri de sume catre Compania Nationala de Investitii - S.A.,
denumita in continuare "CNI" - S.A., societate pe actiuni aflata sub
autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in
limita fondului constituit cu aceasta destinatie din veniturile proprii
incasate potrivit prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 10/1995 privind
calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare.
(2) Transferurile de sume definite la alin. (1), in limita devizelor
generale aprobate, includ cheltuielile forfetare stabilite potrivit art. 8
alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2001 privind infiintarea Companiei
Nationale de Investitii "CNI" - S.A., aprobata si modificata prin
Legea nr. 117/2002, in cuantum de 5% din valoarea lucrarilor de constructii-montaj
definite la art. 5 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.179/2002
privind aprobarea Structurii devizului general si a Metodologiei privind
elaborarea devizului general pentru obiecte de investitii si lucrari de
interventii.
(3) Excedentele anuale rezultate din executia bugetului de venituri si
cheltuieli al fondului mentionat la alin. (1) se reporteaza in anul urmator cu
aceeasi destinatie, potrivit prevederilor art. 66 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice.
Art. 9
(1) "CNI" - S.A. nominalizeaza in lista proprie de investitii
constructiile vulnerabile si care prezinta pericol public, cuprinse in
programele anuale aprobate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, pentru executarea si, dupa caz, expertizarea tehnica si proiectarea
lucrarilor de interventie in prima urgenta.
(2) Solutia de interventie fundamentata in raportul de expertiza tehnica si
detaliata in proiect se avizeaza din punct de vedere tehnic de catre Comisia
tehnica pentru reducerea riscului seismic al constructiilor si, impreuna cu
indicatorii tehnico-economici, se aproba in Consiliul Tehnico-Economic al
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
Art. 10
(1) "CNI" - S.A. raspunde pentru derularea programelor anuale,
scop in care va lua masurile necesare pentru:
a) incheierea conventiilor in conditiile legii intre "CNI" -
S.A., in calitate de investitor, si detinatorul constructiei, in calitate de
beneficiar, si contractarea executarii si, dupa caz, a expertizarii si
proiectarii lucrarilor de interventie in prima urgenta, cu respectarea
procedurilor de achizitie publica;
b) receptia documentatiilor;
c) organizarea impreuna cu detinatorii constructiei a receptiei la
terminarea lucrarilor de interventie, precum si a receptiei finale la expirarea
perioadei de garantie;
d) asigurarea inspectorilor de santier autorizati;
e) verificarea documentelor de plata, intocmirea centralizatorului
deconturilor justificative si acordarea vizei de control financiar preventiv;
f) inregistrarea centralizatorului deconturilor justificative la Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pana la data de 10 a fiecarei
luni pentru luna precedenta.
(2) Prin conventia mentionata la alin. (1) lit. a) se stabilesc sursele si
modul de finantare, precum si obligatiile partilor pentru executarea si, dupa
caz, expertizarea si proiectarea lucrarilor de interventie in prima urgenta.
(3) Continutul-cadru al centralizatorului deconturilor justificative
prevazute la alin. (1) lit. e) este prezentat in anexa A.
Art. 11
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei examineaza
centralizatorul deconturilor justificative, intocmeste nota de fundamentare
conform modelului prezentat in anexa B si, in limita sumelor disponibile,
vireaza sumele aprobate, cu ordine de plata tip trezorerie, intr-un cont
special deschis de "CNI" - S.A. la Directia trezorerie si
contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
Art. 12
(1) In termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor in cont,
"CNI" - S.A. va efectua platile in conturile executantilor persoane
juridice, nominalizati in deconturile justificative.
(2) "CNI" - S.A. raspunde pentru realitatea, exactitatea si legalitatea
sumelor cheltuite in scopul pentru care au fost transferate.
Art. 13
Anexele A si B*) fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
------------
*) Anexele A si B sunt reproduse in facsimil.
ANEXA A
la normele metodologice
COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII - "CNI" - S.A.
Aprobat
Nr. ........... din .............. Director
General,
................
CENTRALIZATORUL DECONTURILOR JUSTIFICATIVE
pe luna ........... anul ..............
pentru plata*) cheltuielilor privind executarea si, dupa caz, expertizarea
tehnica si proiectarea lucrarilor de interventie in prima urgenta la constructii
vulnerabile si care prezinta pericol public, nominalizate in programe anuale
aprobate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
N = Nr. si data contractului si, dupa caz, a actelor aditionale
inregistrate la "CNI" - S.A.
D = Denumire executant persoana juridica
NC = Nr. cont executant deschis la Trezoreria Municipiului Bucuresti
ND = Nr. si data inregistrarii documentatiei/situatiei la "CNI" -
S.A.
M = - mii lei - (inclusiv TVA)
S = - suma echiv. in EURO - (exclusiv TVA)
______________________________________________________________________________
|N | Date privind contractarea lucrarilor de
|Documentatia|
|r.| interventie in prima urgenta la constructii |elaborata
|
| | vulnerabile si care prezinta pericol public |(expertiza/
|
|c |______________________________________________________________|proiect)/
|
|r | Denumire |Tip | N | Pret contract | D| NC|situatia de
|
|t.|____________________|prestatie | |___________________| | |lucrari
real|
| |Detinator |Obiectiv|*1) | |- mii |suma | | |executate
in|
| |constructie| ______ | | |lei - |echiv. | | |luna pentru
|
| |persoana |Adresa | | |(inclusiv|in EURO | | |care s-a
|
| |juridica | | | |TVA) |(exclusiv| | |intocmit
|
| | | | | | |TVA) | | |decontul
|
| | | | | | | | |
|justificativ|
| | | | | | | | |
|____________|
| | | | | | | | | | ND | M | S
|
|__|___________|________|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
| 0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8 | 9 | 10|
11|
|__|___________|________|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
|1.| | |E | | | | | | | |
|
| | |
|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
| | | |P | | | | | | | |
|
| | |
|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
| | | |C + M | | | | | | | |
|
| | |
|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
| | | |Total (1):| | | | | | | |
|
|__|___________|________|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
______________________________________________________________________________
|TOTAL CENTRALIZATOR |E | | | | | | | |
|
|DECONTURI
|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
|JUSTIFICATIVE: |P | | | | | | | |
|
| |__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
| |C + M | | | | | | | |
|
|
|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
| |Total | | | | | | | |
|
| |general: | | | | | | | |
|
|_______________________|__________|___|_________|_________|__|___|____|___|___|
- continuare -
__________________________________________________________________________
| Situatia cumulata de la semnarea contractului pana |Sume |
| la finele lunii pentru care s-a intocmit |solicitate de|
| prezentul decont justificativ |"CNI"
S.A. |
|____________________________________________________________|pentru plata |
| Valoarea |Transferuri|Plati |Sold in |deconturilor |
| documentatiilor/ |de sume din|efectuate |contul |justificative|
| lucrarilor real |fondul*2) |de "CNI" - |special |din
fondul*2)|
| executate |constituit |S.A. |deschis de |constituit la|
|______________________|la MLPTL |- mii lei -|"CNI" - S.A.
|MLPTL |
|- mii lei -|- suma |- mii lei -| |la Trezoreria| |
|(inclusiv |echiv. | | |Municipiului | |
|TVA) |in EURO - | | |Bucuresti | |
| |(exclusiv | | |- mii lei - | |
| |TVA) | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
__________________________________________________________________________
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
| | | | | | |
|___________|__________|___________|___________|_____________|_____________|
*) In limita fondului constituit cu aceasta destinatie din veniturile
proprii incasate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
potrivit prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea
in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare.
*1) E - expertizare tehnica; P - proiectare; C + M - lucrari de
constructii-montaj.
*2) Fond constituit cu aceasta destinatie din veniturile proprii incasate
de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei potrivit
prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in
constructii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si
exactitatea datelor inscrise.
Compartiment tehnic Compartiment economic
............................... ...............................
(numele, functia si semnatura (numele, functia si semnatura
persoanei autorizate) persoanei autorizate)
Vizat
Control financiar preventiv
.....................................................
(numele, functia si semnatura persoanei autorizate)
ANEXA B
la normele metodologice
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE,
TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Aprobat,
Ministru
............
NOTA DE FUNDAMENTARE
pe luna ............... anul .......
privind aprobarea transferurilor de sume catre Compania Nationala de Investitii
"CNI" - S.A. pentru plata*) cheltuielilor privind executarea si, dupa
caz, expertizarea tehnica si proiectarea lucrarilor de interventie in prima
urgenta la constructii vulnerabile si care prezinta pericol public,
nominalizate in programe anuale aprobate de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei
______________________________________________________________________________
| Centralizator deconturi | Tip |Transferuri din fondul*)
|Observatii|
| justificative |prestatie*1)|constituit la MLPTL |
|
|____________________________| | - mii lei - |
|
| Nr. si data |Nr. si data | |_________________________|
|
| documentului |inregistrarii| | Sume |Sume |
|
| emis de catre|documentului | | solicitate de|aprobate |
|
| "CNI" - S.A. |la MLPTL | | "CNI" - S.A.
|de MLPTL | |
|______________|_____________|____________|______________|__________|__________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|______________|_____________|____________|______________|__________|__________|
| | | E | | |
|
| | |____________|______________|__________|
|
| | | P | | |
|
| | |____________|______________|__________|
|
| | | C + M | | |
|
| | |____________|______________|__________|
|
| | | Total | | |
|
| | | general | | |
|
|______________|_____________|____________|______________|__________|__________|
Secretar de stat
....................
Directia generala tehnica Directia generala economica
in constructii si relatii bugetare
Director general Director general
................ ................
------------
*) In limita fondului constituit cu aceasta destinatie din veniturile
proprii incasate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
potrivit prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 10/1995 privind
calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare.
*1) E expertizare tehnica; P proiectare; C + M lucrari de constructii
montaj.