E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 714 din  2 septembrie 1999

pentru aprobarea procedurii si competentelor de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 444 din 13 septembrie 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 82 alin. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, si ale art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Persoanele fizice sau juridice pot beneficia de inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale, potrivit prevederilor art. 1, indiferent de vechimea sumelor pentru care se solicita inlesnirea la plata.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes

                      Secretar de stat,
                      seful Departamentului pentru
                      Administratie Publica Locala,
                      Vlad Rosca

    ANEXA 1

    PROCEDURA SI COMPETENTELE DE ACORDARE A INLESNIRILOR LA PLATA IMPOZITELOR, TAXELOR SI A ALTOR VENITURI ALE BUGETELOR LOCALE

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Autoritatile administratiei publice locale pot acorda inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale, dupa cum urmeaza:
    a) amanari si esalonari la plata pentru orice fel de impozite, taxe si alte venituri ale bugetelor locale;
    b) scutiri si reduceri la plata pentru impozite, taxe si alte venituri ale bugetelor locale. Pentru impozite si taxe scutirile si reducerile la plata se pot acorda numai daca actele normative care reglementeaza venitul respectiv prevad expres posibilitatea acordarii unor asemenea inlesniri la plata;
    c) amanari, esalonari, scutiri si reduceri la plata majorarilor de intarziere calculate pentru neplata in termen a impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale.
    (2) Esalonarile la plata pot incepe prin acordarea unui termen de gratie de pana la 6 luni, iar amanarile si esalonarile la plata se pot acorda pe o perioada de cel mult 5 ani.

    CAP. 2
    Competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale

    Art. 2
    (1) Competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliile judetene, dupa caz, in functie de destinatia bugetara a venitului pentru plata caruia s-a solicitat inlesnirea.
    (2) Dosarul complet, intocmit de compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, precum si propunerea de solutionare a cererii de inlesnire la plata sunt inaintate de catre seful acestui compartiment primarului unitatii administrativ-teritoriale sau presedintelui consiliului judetean, dupa caz.
    (3) Consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliul judetean, dupa caz, va adopta hotarari de aprobare, respingere sau de modificare si completare, dupa caz, a cererii de inlesnire la plata respectivului impozit, a taxei si a altui venit al bugetului local.
    (4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei si a altui venit al bugetului local va fi instiintat in scris despre hotararea consiliului local, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului judetean, dupa caz, in termen de 5 zile lucratoare de la data adoptarii acesteia.

    CAP. 3
    Procedura de solutionare a cererii de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale

    Art. 3
    (1) Inlesnirile la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale se acorda numai pe baza de cerere de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local.
    (2) Cererea de inlesnire la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local va cuprinde:
    a) elementele de identificare a contribuabilului;
    b) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita inlesniri la plata, precum si destinatia bugetara a acestora;
    c) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum si data scadentei acestora;
    d) natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a posibilitatilor de plata a debitelor pentru care se solicita inlesnirea;
    e) modul de respectare a eventualelor inlesniri la plata, daca este cazul.
    (3) In sustinerea cererilor platitorii persoane juridice vor mai depune:
    a) ultimul bilant contabil si balanta de verificare, anterioare depunerii cererilor;
    b) situatia creditelor curente, contractate si nerambursate pana la data cererii;
    c) comunicarea Fondului Proprietatii de Stat privind statutul juridic si economico-financiar, daca este cazul.
    (4) Platitorii, persoane fizice sau persoane juridice, pot depune orice alte elemente si documente considerate utile pentru solutionarea cererii.
    Art. 4
    Cererea de inlesnire la plata respectivului impozit, a taxei si a altui venit al bugetului local, impreuna cu documentele prevazute la art. 3 se constituie intr-un dosar care se depune de catre platitor la consiliul local, la Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau la consiliul judetean, dupa caz, in functie de destinatia bugetara a venitului pentru plata caruia s-a solicitat inlesnirea.
    Art. 5
    (1) Inlesnirile la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite a debitului, cat si in timpul efectuarii acesteia.
    (2) Executarea silita nu va fi pornita sau va fi suspendata, dupa caz, pentru creantele bugetelor locale asupra carora s-au emis hotarari de aprobare a cererii de inlesnire la plata, de la data comunicarii acestor hotarari.
    Art. 6
    (1) Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale vor fi avute in vedere urmatoarele:
    a) rezultatele verificarilor efectuate de compartimentele de specialitate ale fiecarei autoritati a administratiei publice locale vor fi cuprinse intr-o nota de constatare in care vor fi prezentate, in principal:
    - realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local respectiv;
    - respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare privind disciplina financiara;
    - existenta unor programe de restructurare in derulare, in cazul contribuabililor persoane juridice, sau a unor posibilitati concrete de achitare in viitor a obligatiilor restante, in cazul persoanelor fizice;
    - informatiile rezultate cu ocazia verificarii pe teren a datelor prezentate in cererea contribuabilului pentru acordarea inlesnirii la plata, cat si cele solicitate organului fiscal teritorial la care a fost luat in evidenta platitorul pana la preluarea acestuia in evidentele autoritatii administratiei publice locale respective;
    - orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare, de respingere sau de modificare si completare a cererii;
    b) prevederile din legile speciale, potrivit carora se pot acorda, de la caz la caz, reduceri si scutiri de la plata impozitelor si a taxelor;
    c) documentele justificative prezentate de platitor;
    d) propunerea de solutionare a cererii de inlesnire la plata, elaborata de compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale respective;
    e) orice alte elemente necesare solutionarii cererii.
    (2) Termenul de solutionare a dosarului privind cererea de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale este de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la autoritatea administratiei publice locale la care s-a depus.
    (3) Dosarul privind cererea de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale se claseaza, daca acesta nu poate fi intocmit in mod complet, respectiv nu cuprinde toate elementele prevazute la art. 6 alin. (1), din motive imputabile solicitantului, cum ar fi: netinerea la zi a evidentei contabile, refuzul de a pune la dispozitie organelor de control informatiile solicitate, neprezentarea tuturor documentelor solicitate de compartimentul de specialitate in vederea definitivarii dosarului etc. Clasarea si motivele acesteia vor fi comunicate in scris solicitantului in termen de 5 zile de la clasarea dosarului.
    Art. 7
    De la data comunicarii hotararii de aprobare a cererii de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale se calculeaza majorari conform prevederilor legale.
    Art. 8
    (1) In cazul persoanelor juridice care beneficiaza de acordarea unor esalonari la plata, atat pentru impozite, taxe si alte venituri ale bugetului local, neachitate in termen, cat si pentru majorarile de intarziere aferente acestora, in sume de peste 100 milioane lei pentru fiecare dintre aceste obligatii si pentru perioade mai mari de 12 luni calendaristice, aprobarea inlesnirilor respective va fi conditionata de depunerea unei garantii corespunzatoare, potrivit legii.
    (2) In termen de pana la 45 de zile calendaristice de la data comunicarii aprobarii, dar nu mai tarziu de scadenta primei rate, persoanele juridice care au beneficiat de acordarea unor astfel de inlesniri vor constitui o garantie bancara echivalenta cu doua rate medii din esalonarea aprobata.
    (3) In cazul imposibilitatii de plata a unei rate, aparuta in timpul derularii esalonarii, aceasta rata se poate acoperi din garantia constituita, esalonarea ramanand valabila, cu conditia ca platitorul sa isi reintregeasca garantia pana la termenul de plata a ratei urmatoare.
    Art. 9
    Prin hotarare, consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliul judetean, dupa caz, poate acorda inlesniri la plata obligatiilor fata de bugetul local si in alte conditii care se considera a fi stimulative pentru incasarea veniturilor bugetare respective.
    Art. 10
    (1) Nerespectarea inlesnirilor la plata, astfel cum au fost acordate, respectiv termenul de plata, cuantumul, precum si conditiile stipulate, conduce la pierderea valabilitatii acestora, la calcularea majorarilor de intarziere conform legii, incepand cu data la care aceste termene si/sau conditii nu au fost respectate, precum si la inceperea sau continuarea, dupa caz, a procedurii de executare silita.
    (2) O noua cerere de inlesnire la plata obligatiilor fata de bugetele locale poate fi depusa numai dupa 6 luni de la data constatarii nerespectarii inlesnirii anterioare.
    Art. 11
    Daca petitionarul solicita, prin cererea de inlesnire la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale, reducerea sau scutirea de la plata majorarilor de intarziere, iar din analiza intregului dosar intocmit rezulta ca acordarea acestor inlesniri nu este oportuna, consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau, dupa caz, consiliul judetean poate hotari sa acorde o alta inlesnire, respectiv amanare sau esalonare.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 12
    Sefii compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, abilitate sa analizeze si sa intocmeasca dosarele pentru inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale, vor urmari permanent tinerea evidentei acestor lucrari, stadiul solutionarii, respectarea termenelor si vor raspunde de rezolvarea acestora in cadrul reglementarilor legale si in termenele stabilite de acestea.
    Art. 13
    (1) Personalul din compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale este obligat sa tina separat evidenta cererilor de inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale.
    (2) Pentru reducerile sau scutirile, acordate conform unor prevederi legale speciale, la plata impozitelor sau a taxelor datorate de persoanele fizice - pensionari, veterani de razboi, persoane cu handicap, raniti in revolutie si altele - se va tine o evidenta separata.
    Art. 14
    (1) Primarul, primarul general al Capitalei sau presedintele consiliului judetean, dupa caz, va aproba un regulament de organizare a evidentei si controlului asupra modului de respectare a conditiilor stabilite la acordarea inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale.
    (2) Personalul din compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale respective raspunde, potrivit legislatiei in vigoare, de respectarea prevederilor prezentei hotarari.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 714/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 714 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu