E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
OUG 113 1999 in legatura cu OUG 61 1998
Articolul 4 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 34 din actul OUG 85 1997
Articolul 4 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 35 din actul OUG 85 1997
Articolul 4 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 41 din actul OUG 85 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 23 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 3 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 2 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 2 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 2 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 108 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 110 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 111 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 27 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 31 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 37 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 48 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 49 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 54 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 56 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 57 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 62 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 66 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 67 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 70 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 71 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 78 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 82 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 83 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 84 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 abrogă articolul 85 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 92 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 95 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 96 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 100 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 102 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 103 din actul Ordonanţa 11 1996
Articolul 1 din actul OUG 113 1999 modifica articolul 105 din actul Ordonanţa 11 1996
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 113 din 30 iunie 1999

pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 315 din 30 iunie 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei si al pct. 3 din articolul unic al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 189/1998 privind finantele publice locale (aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1999),

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Creantele constand in impozite, taxe, contributii, amenzi si alte sume ce reprezinta resurse financiare publice, potrivit legii, sunt creante bugetare care se executa potrivit dispozitiilor prezentei ordonante."
------------
    *) Art. 1 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 258/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 30 decembrie 1998.

    2. Articolul 6^1*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6^1
    Plata obligatiilor bugetare se face in lei."
------------
    *) Art. 6^1 a fost introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    3. Articolul 10*) alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Cu toate acestea, Ministerul Finantelor sau, dupa caz, autoritatile administratiei publice locale, prin organele lor competente in solutionarea obiectiunilor, pot dispune, la cererea platitorului si tinand seama de motivele invocate de acesta, suspendarea obligatiei de plata la bugetul de stat sau, respectiv, la bugetele locale, pana la solutionarea primei cai de atac."
------------
    *) Art. 10 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    4. Articolul 11 alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Pentru platitorii care au cont bancar, data platii este data la care bancile debiteaza contul platitorului pe baza instrumentelor de decontare specifice, confirmate prin stampila si semnatura autorizata a acestora, cu conditia creditarii contului bugetar corespunzator."
    5. Articolul 12 alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul in care obligatia bugetara nu a fost achitata de debitor, la plata sumei datorate este obligat, in conditiile legii:
    a) mostenitorul care a acceptat succesiunea debitorului decedat;
    b) cel care preia, in tot sau in parte, drepturile si obligatiile persoanei juridice supuse reorganizarii;
    c) asociatii sau actionarii la societatea comerciala debitoare, potrivit Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare."
    6. Articolul 13*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Orice obligatie bugetara neachitata la scadenta genereaza plata unor majorari de intarziere calculate pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei obligatiei bugetare, pana la data realizarii sumei datorate, inclusiv, potrivit prevederilor art. 2.
    Pentru obligatiile bugetare datorate si neachitate la scadenta de catre persoanele fizice, reprezentand impozit pe cladiri, impozit pe teren si taxa asupra mijloacelor de transport, se calculeaza majorari de intarziere pentru fiecare luna sau pentru fiecare fractiune de luna de intarziere.
    In cazul constatarii unor diferente de obligatii bugetare, stabilite de organele competente, majorarile de intarziere se calculeaza de la data scadentei obligatiei bugetare la care s-a stabilit diferenta pana la data realizarii acesteia inclusiv, prevederile alin. 1 si 2 aplicandu-se in mod corespunzator.
    Cand o obligatie bugetara se stinge prin compensare, majorarile de intarziere pentru neplata acestei obligatii se calculeaza pana la data la care compensarea a devenit posibila, potrivit legii.
    Cota majorarilor de intarziere se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor, corelata cu rata medie a dobanzii practicate pe piata interbancara, la care se pot adauga cel mult 20 de puncte procentuale.
    Pentru obligatiile bugetare prevazute la alin. 2 cota majorarilor de intarziere se stabileste in conditiile alineatului precedent, corelata cu taxa oficiala a scontului.
    Majorarile de intarziere se calculeaza in lei atat pentru debitele stabilite in lei, cat si pentru cele stabilite in valuta.
    Pentru debitele datorate in valuta calculul majorarilor de intarziere se efectueaza prin aplicarea cotei majorarilor de intarziere asupra debitului datorat in valuta, transformat in lei la cursul de schimb valutar stabilit de Banca Nationala a Romaniei din ziua scadentei debitului."
------------
    *) Art. 13 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997, prin Legea nr. 258/1998 si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/1999.

    7. Articolul 17 alineatul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul inscriptiei ipotecare, un exemplar al procesului-verbal intocmit de organul de executare, precum si o copie certificata de pe incheierea instantei sau de pe dispozitia organului competent se vor transmite organului de executare in a carui raza teritoriala este situat imobilul, care, potrivit legii, are competenta de a solicita efectuarea inscriptiei ipotecare in evidentele de publicitate imobiliara."
    8. Articolul 24*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Pentru creantele bugetare administrate de catre Ministerul Finantelor, precum si pentru cele gestionate de catre institutiile publice, constand in venituri stabilite prin lege, care constituie resurse ale bugetului de stat, sunt abilitate sa aduca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita, prevazuta de prezenta ordonanta, organele de specialitate ale directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile subordonate acestora, unitatile subordonate Directiei Generale a Vamilor numai pentru creantele determinate in vama, precum si alte organe sau persoane, stabilite prin ordin al ministrului finantelor.
    Creantele trezoreriei statului, astfel cum sunt definite de reglementarile legale in materie, se executa silit de catre organele de specialitate competente sa gestioneze bugetul trezoreriei statului.
    Serviciile de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti si ale consiliilor judetene, dupa caz, sunt abilitate sa aduca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita in vederea realizarii creantelor apartinand bugetelor comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, dupa caz.
    Organele si serviciile de specialitate prevazute la alin. 1, 2 si 3 sunt denumite in continuare organe de executare.
    Creantele bugetare care se incaseaza, se administreaza, se contabilizeaza si se utilizeaza de institutiile publice, provenite din venituri extrabugetare, precum si cele rezultate din raporturi juridice contractuale se executa prin imputerniciti proprii, potrivit prevederilor prezentei ordonante.
    Pentru creantele bugetare prevazute la alin. 3 si 5 organele abilitate sa efectueze procedura de executare silita vor aduce la indeplinire si masurile asiguratorii.
    In cazul in care institutiile publice transmit spre executare silita organelor prevazute la alin. 1 debite reprezentand venituri extrabugetare, sumele realizate astfel se fac venit la bugetul de stat.
    Personalul organelor de executare, imputernicit sa aplice masurile de executare silita, indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat."
------------
    *) Art. 24 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    9. Articolul 25 alineatul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul in care suma neachitata la scadenta din obligatia bugetara a fost stabilita de organele competente ale Ministerului Finantelor sau ale serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, organul de executare va intocmi pentru fiecare creanta cate un act distinct, denumit titlu executoriu, care va contine: antetul organului emitent, numele si prenumele sau denumirea debitorului, domiciliul sau sediul acestuia, precum si orice alte date de identificare; cuantumul si natura sumelor datorate; temeiul legal al puterii executorii a titlului; data intocmirii titlului, stampila si semnatura organului de executare."
    10. Articolul 27*) alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Atunci cand se constata ca exista pericolul evident de instrainare, substituire sau de sustragere de la executare silita a bunurilor si veniturilor urmaribile ale debitorului, organul de executare coordonator, precum si serviciile de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti si ale consiliilor judetene, dupa caz, pot proceda la indisponibilizarea si la executarea silita a acestora, indiferent de locul in care se gasesc bunurile."
------------
    *) Art. 27 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    11. Articolul 29 alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Organele de executare au obligatia de a face demersurile necesare pentru identificarea domiciliului sau sediului debitorului, precum si a bunurilor si veniturilor lui urmaribile. In cazul in care titlul executoriu i-a fost transmis spre executare de catre un alt organ, organul de executare ii va confirma primirea in termen de 30 de zile."
    12. La articolul 31, inaintea alineatului 1 se introduce un alineat cu urmatorul cuprins:
    "Bancile au obligatia ca in termen de 15 zile sa comunice titularii si numerele conturilor deschise de persoanele juridice la organul fiscal in evidentele caruia sunt inregistrate acestea."
    13. Articolul 37*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    Cheltuielile de executare silita a creantelor bugetare se suporta din bugetul Ministerului Finantelor, al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, al autoritatilor administratiei publice locale sau al institutiilor publice, dupa caz."
------------
    *) Art. 37 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    14. Articolul 48 alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Bunurile mobile sechestrate vor putea fi lasate in custodia debitorului, a creditorului sau a altei persoane desemnate de organul de executare ori vor fi ridicate si depozitate de catre organul de executare. Atunci cand bunurile sunt lasate in custodia debitorului sau a altei persoane desemnate de organul de executare si cand se constata ca exista pericol de substituire sau de degradare, organul de executare silita poate aplica sigiliul asupra bunurilor."
    15. Articolul 49 alineatul 2 se abroga.
    16. Articolul 54 alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Cu acordul organului de executare, debitorul poate proceda el insusi la vanzarea bunurilor sechestrate, informandu-l in scris despre propunerile ce i s-au facut, indicand numele si adresa potentialului cumparator, precum si termenul in care acesta din urma se ofera sa consemneze pretul propus."
    17. Articolul 56 alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Dupa adjudecarea bunului, adjudecatarul este obligat sa plateasca intregul pret imediat sau in cel mult 3 zile, in numerar sau cu ordin de plata. In caz contrar, procedura vanzarii prin licitatie se va relua in termen de 5 zile, cheltuielile efectuate cu vanzarea fiind in sarcina adjudecatarului, dispozitiile art. 38 fiind aplicabile."
    18. Articolul 56 alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Organul de executare va elibera fiecarui cumparator, precum si debitorului, un document care va cuprinde in mod obligatoriu: organul emitent, data vanzarii, numele si prenumele sau denumirea cumparatorului si debitorului, domiciliul sau sediul acestora, indicarea bunurilor cumparate, a pretului platit si a taxei pe valoarea adaugata, daca este cazul."
    19. Articolul 57 alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul in care bunurile mobile nu au fost valorificate prin nici una dintre modalitatile prevazute de dispozitiile legale in vigoare, procedura de executare silita a acestora inceteaza; bunurile, atunci cand este cazul, se restituie debitorului, iar creanta bugetara urmeaza a fi stinsa prin una dintre modalitatile prevazute de prezenta ordonanta."
    20. Articolul 62 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    Creditorii debitorului, altii decat titularii drepturilor mentionate la art. 61, sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la inscrierea somatiei in evidentele de publicitate imobiliara, sa comunice in scris organului de executare titlurile pe care le au pentru imobilul prevazut in somatie."
    21. Articolul 66 alineatul 4 se abroga.
    22. Articolul 67 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 67
    Organul de executare va intocmi un proces-verbal de licitatie, in care se vor consemna rezultatul acesteia, modul in care s-a desfasurat, precum si elementele prevazute la art. 56 alin. 3.
    Procesul-verbal de licitatie se va semna de organul de executare si de cumparator sau de reprezentantul imputernicit al acestuia si se va preda cumparatorului dupa achitarea integrala a pretului.
    Procesul-verbal de licitatie constituie titlu de proprietate pentru imobilul transmis, pe baza caruia se face inscrierea in evidentele de publicitate imobiliara la organele competente in a caror raza teritoriala este situat imobilul."
    23. Dupa articolul 67 se introduce articolul 67^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 67^1
    In conditiile si la termenele stabilite de organul de executare sau cu acordul acestuia si, atunci cand este cazul, cu acordul creditorului care participa la urmarire pentru realizarea unei alte creante decat cea bugetara, cumparatorii pot sa plateasca pretul in cel mult 12 rate lunare, cu un avans de minimum 50% din pretul de evaluare sau de adjudecare al imobilului, dupa caz, si cu plata unei dobanzi stabilite la nivelul taxei oficiale a scontului.
    In cazul vanzarii directe sau la licitatie cumparatorului i se va preda procesul-verbal dupa plata avansului din pret, stabilit in conditiile alineatului precedent, si nu va putea instraina imobilul decat dupa plata in intregime a pretului, art. 67 alin. 1 si 3 aplicandu-se in mod corespunzator.
    Procesul-verbal in care s-a consemnat vanzarea cu plata in rate se va transmite organului de executare coordonator si creditorului. Totodata un exemplar al aceluiasi proces-verbal va fi trimis organelor competente pentru inscrierea in evidentele de publicitate imobiliara a interdictiei de instrainare a imobilului pana la plata integrala a pretului.
    In cazul in care cumparatorul, caruia i s-a incuviintat plata pretului in rate, nu plateste restul de pret in conditiile si la termenele stabilite, el va putea fi executat silit pentru plata sumei datorate, procesul-verbal in care s-a consemnat vanzarea cu plata in rate constituind titlu executoriu."
    24. Dupa articolul 68 se introduce articolul 68^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 68^1
    In tot cursul executarii silite asupra bunurilor imobile ale debitorului, persoana juridica, inclusiv in perioada in care poate avea loc reluarea procedurii de licitatie, obligatiile bugetare pot fi realizate, la propunerea debitorului si cu acordul Ministerului Finantelor, prin trecerea in proprietatea statului a bunurilor imobile supuse executarii silite. In acest sens, organul de executare, va transmite un exemplar al dosarului de executare, impreuna cu propunerile sale si ale debitorului, directiei de specialitate din Ministerul Finantelor, care va decide oportunitatea acestei masuri si va cere, dupa caz, organului de executare incheierea procesului-verbal de trecere in proprietatea statului a bunului imobil si stingerea creantei bugetare pentru care s-a inceput executarea silita."
    25. Articolul 70*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    Suma realizata prin executare silita reprezinta suma de bani incasata prin poprire, precum si suma diminuata, dupa caz, cu taxa pe valoarea adaugata, obtinuta din valorificarea bunurilor debitorului prin modalitatile prevazute de lege.
    Suma de bani realizata prin executare silita se elibereaza creditorului, prin modalitatile de plata admise de lege, pana la acoperirea integrala a drepturilor sale.
    Daca suma ce reprezinta atat creanta bugetara, cat si cheltuielile de executare este mai mica decat suma realizata prin executare silita, cu diferenta se va proceda la compensare, potrivit art. 87, sau se restituie, la cerere, debitorului."
------------
    *) Art. 70 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    26. Articolul 71*) alineatul 1 litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) creantele bugetare provenite din impozite, taxe, contributii si din alte sume stabilite potrivit legii, datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale;"
------------
    *) Art. 71 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    27. Articolul 78 alineatul 3 se abroga.
    28. Articolul 82*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 82
    La cererea temeinic justificata a debitorilor, Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, alte autoritati ale administratiei publice centrale, precum si autoritatile administratiei publice locale pot acorda:
    a) amanari si esalonari la plata impozitelor, taxelor si a altor obligatii bugetare;
    b) scutiri si reduceri de impozite si taxe, in conditiile legii;
    c) amanari, esalonari, scutiri sau reduceri de majorari de intarziere.
    Esalonarile la plata pot incepe prin acordarea unui termen de gratie de pana la 6 luni.
    Pentru creantele reprezentand venituri bugetare ale autoritatilor administratiei publice locale, inlesnirile la plata pot fi acordate, in conditiile prezentei ordonante, numai de catre acestea.
    Pentru creantele bugetare pentru care s-au aprobat cereri de inlesniri la plata incepand cu data comunicarii aprobarii, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz.
    Prin ordin al ministrului finantelor se vor stabili procedura, competentele de acordare a inlesnirilor la plata privind creantele bugetare administrate de Ministerul Finantelor, precum si componenta comisiilor care vor analiza si vor solutiona cererile de inlesniri la plata. In cazul celorlalte autoritati ale administratiei publice centrale de specialitate, procedura va fi stabilita de catre acestea, cu avizul Ministerului Finantelor.
    Pentru autoritatile administratiei publice locale procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata se stabilesc prin hotarare a Guvernului, elaborata de Ministerul Finantelor, cu avizul Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    Inlesnirile la plata pot fi acordate atat inaintea inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia. Pentru acordarea inlesnirilor organul de executare poate cere debitorului sa constituie garantii corespunzatoare, potrivit legii."
------------
    *) Art. 82 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    29. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    Pe perioada amanarii sau esalonarii se datoreaza majorari. Cota majorarilor se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor, corelata cu taxa oficiala a scontului."
    30. Articolul 84 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 84
    Nerespectarea conditiilor si a termenelor in care s-au aprobat inlesnirile la plata atrage anularea acestora, executarea silita pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere prevazute la art. 13, calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate."
    31. Articolul 85 se abroga.
    32. Articolul 92 se completeaza cu doua alineate cu urmatorul cuprins:
    "Creantele bugetare fata de debitorii societati comerciale, aflate in procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, pot fi cesionate persoanelor juridice la valoarea nominala, pe baza conventiei incheiate cu organul de executare.
    Atunci cand plata sumelor datorate in baza conventiei prevazute la alineatul precedent se face in rate, persoana juridica va plati o dobanda stabilita la nivelul taxei oficiale a scontului, garantand indeplinirea obligatiei prin garantii bancare."
    33. Articolul 95 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 95
    In cazuri cum sunt calamitati naturale, stare de necesitate, precum si in alte situatii deosebite, la propunerea Ministerului Finantelor, Guvernul poate aproba anularea unor categorii de obligatii bugetare."
    34. Articolul 96 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 96
    In situatiile in care cheltuielile de executare pot fi mai mari decat obligatiile bugetare supuse executarii silite, conducatorul organului de executare poate aproba anularea debitelor respective."
    35. Articolul 100 litera c) va avea urmatorul cuprins:
    "c) pe perioada respectarii amanarii sau esalonarii platii obligatiei bugetare acordate ca urmare a inlesnirilor la plata, dispuse prin lege, prin hotarare a Guvernului ori aprobate de organul competent;"
    36. Articolul 100 litera d) se abroga.
    37. Articolul 102 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 102
    Organul de executare este in drept ca, pentru creantele bugetare datorate de comerciantii, persoane fizice si societati comerciale, sa ceara instantelor judecatoresti competente inceperea procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului, in conditiile legii."
    38. Articolul 103*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 103
    Cererile organelor prevazute la art. 24 alin. 1 privind inceperea procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului se vor inainta instantelor judecatoresti numai cu aprobarea directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti si sunt scutite de consemnarea vreunei cautiuni."
------------
    *) Art. 103 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    39. Articolul 105 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 105
    Ministerul Finantelor si organele sale teritoriale, organele administratiei publice centrale, autoritatile administratiei publice locale, precum si institutiile publice sunt scutite de taxe pentru cererile, actiunile si pentru orice alte masuri pe care le indeplinesc in vederea realizarii creantelor bugetare."
    40. Articolul 108*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 108
    Creantele bugetare, altele decat cele pentru care executarea silita se efectueaza de catre organele Ministerului Finantelor prevazute la art. 24, se executa prin imputerniciti proprii ai Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, ai organelor administratiei publice centrale sau ai autoritatilor administratiei publice locale, precum si ai institutiilor publice, dupa caz."
------------
    *) Art. 108 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    41. Articolul 110^1*) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 110^1
    Sumele recuperate in contul cheltuielilor de executare silita vor fi utilizate de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, de directiile de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, de autoritatile administratiei publice locale, precum si de institutiile publice, dupa caz, pentru procurarea de bunuri de natura mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar necesare pentru desfasurarea activitatii organelor de executare silita.
    Lista cuprinzand bunurile de natura celor mentionate la alineatul precedent va fi aprobata de Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, de autoritatea administratiei publice locale, precum si de institutia publica, dupa caz, iar procurarea lor se va face cu respectarea prevederilor legale privind achizitionarea bunurilor si a serviciilor pentru institutiile publice."
------------
    *) Art. 110^1 a fost introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997.

    42. Articolul 111 alineatul 2 litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) altor organe, in scopul realizarii unor obligatii ce decurg din aplicarea unei legi;"
    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Toti platitorii, persoane juridice sau fizice, romane si straine, carora le revin, potrivit legii, obligatii fiscale catre bugetul de stat si bugetele locale, trebuie sa intocmeasca si sa depuna declaratii sau deconturi de impunere, denumite in continuare declaratii de impozite si taxe.
    (2) Declaratiile de impozite si taxe sunt documente prin care se declara:
    a) impozitele si taxele datorate, in cazul in care, potrivit legii, obligatia calcularii impozitelor si taxelor revine platitorului;
    b) bunurile si veniturile impozabile, in cazul in care, potrivit legii, stabilirea impozitului si a taxei se face de organul fiscal sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale;
    c) impozitele colectate prin stopaj la sursa, in cazul in care platitorul are obligatia de a calcula, retine si varsa impozite si taxe.
    (3) Declaratia de impozite si taxe se intocmeste prin completarea unui formular pus la dispozitie platitorilor, in mod gratuit, de catre Ministerul Finantelor sau de catre serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, dupa caz.
    (4) Declaratiile de impozite si taxe se intocmesc si se depun, potrivit reglementarilor legale in vigoare, precum si prezentei ordonante, la unitatea subordonanta Ministerului Finantelor, denumita in continuare organ fiscal competent, sau, dupa caz, la serviciul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in a carui raza teritoriala platitorul isi are sediul sau domiciliul ori unde este luat in evidenta fiscala."
    2. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Platitorul este obligat sa depuna o declaratie de impozite si taxe si daca in cursul anului fiscal se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) dizolvare, lichidare sau transformare, conform prevederilor legale;
    b) reorganizare prin divizare, fuziune prin absorbtie sau fuziune prin contopire, conform legii;
    c) incetarea activitatii, precum si terminarea activitatii supuse impozitarii sau taxarii;
    d) incetarea obligatiei de a calcula, retine si vira impozite si taxe;
    e) modificari intervenite in baza de impozitare, in cazul reprezentantilor firmelor straine cu activitate pe teritoriul Romaniei;
    f) modificari intervenite in baza de impozitare a impozitelor si taxelor locale.
    (2) Declaratia de impozite si taxe se depune in termen de 15 zile de la data aparitiei uneia dintre situatiile prevazute la lit. a) si b) ale alin. (1).
    (3) Declaratia de impozite si taxe se depune pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care platitorul s-a aflat in una dintre situatiile prevazute la lit. c), d) si e) ale alin. (1).
    (4) Declaratia de impozite si taxe se depune in termen de 30 de zile de la data aparitiei modificarii prevazute la lit. f)."
    3. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Constatarea faptelor prevazute la art. 13 si 14 si aplicarea penalitatilor si amenzilor se efectueaza de catre organele fiscale competente sau de catre serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, dupa caz, prin documente de constatare sau de verificare."
    Art. 3
    Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 64/1999, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    In sensul prezentei ordonante, prin impozite se intelege sumele datorate, potrivit legii, bugetului de stat si bugetelor locale, precum si orice alte sume care constituie venituri de natura fiscala, a caror administrare revine Ministerului Finantelor sau, dupa caz, autoritatilor administratiei publice locale."
    2. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Controlul fiscal se exercita de catre Ministerul Finantelor si de unitatile sale teritoriale, prin aparatul fiscal si prin organele de control financiar abilitate de lege, denumite in continuare organe de control fiscal, precum si de catre serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale.
    Angajatii organelor de control fiscal, precum si cei ai serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale indeplinesc o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat.
    Organizarea, competenta teritoriala si atributiile aparatului fiscal se aproba de catre ministrul finantelor."
    3. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    In exercitarea atributiilor ce le revin organele de control fiscal sau, dupa caz, serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale au dreptul:
    a) sa examineze orice inscrisuri, documente, registre sau evidente contabile ale contribuabililor, care pot fi relevante pentru stabilirea corecta a impozitelor datorate si pentru modul de respectare a obligatiilor fiscale de catre acestia;
    b) sa solicite contribuabililor informatiile, justificarile sau explicatiile referitoare la declaratiile sau la documentele supuse controlului. In cazul in care se solicita raspunsul in scris, contribuabilii sunt obligati sa furnizeze informatiile respective in termen de 10 zile de la primirea solicitarii;
    c) sa solicite prezenta contribuabililor sau a reprezentantilor legali ai acestora la sediul organului de control fiscal sau, dupa caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale. Solicitarea se face in scris si cuprinde, in mod obligatoriu, data, ora si locul intalnirii, precum si scopul acesteia. Solicitarea se comunica contribuabilului cu cel putin 15 zile inaintea datei fixate pentru intalnire;
    d) sa faca constatari faptice cu privire la natura activitatilor producatoare de venituri impozabile sau pentru identificarea bunurilor ori a surselor impozabile;
    e) sa primeasca copii de pe orice inscris, document sau inregistrare contabila;
    f) sa retina, in scopul protejarii impotriva instrainarii sau distrugerii, in schimbul unei dovezi scrise si semnate de organul de control fiscal, orice document sau orice element material care poate constitui o proba sau o dovada referitoare la determinarea impozitelor datorate de catre contribuabili, pe o perioada de maximum 30 de zile. In cazuri exceptionale, cu aprobarea conducerii directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, ori a serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, perioada de retinere poate fi prelungita pana la 90 de zile;
    g) sa intre, in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului legal al acestuia ori in prezenta unei alte persoane desemnate de contribuabil, in orice incinta a sediului in care isi desfasoara activitatea contribuabilul sau in locuri in care exista bunuri impozabile ori in care se desfasoara activitati producatoare de venituri. Accesul este permis in cursul programului normal de lucru al contribuabilului, iar in afara acestuia, numai cu autorizarea scrisa a conducerii organului de control fiscal sau, dupa caz, a conducerii serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale si cu acordul contribuabilului."
    4. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    In scopul determinarii modului de respectare a obligatiilor fiscale ce revin contribuabililor si al stabilirii exacte a impozitelor datorate, organele de control fiscal sau, dupa caz, serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale sunt in drept sa solicite informatii de la:
    - persoane fizice sau juridice care detin in pastrare sau in administrare bunuri ori sume de bani ale contribuabililor sau care au relatii de afaceri cu acestia;
    - organe ale administratiei publice centrale si locale, institutii publice sau de interes public;
    - institutii publice sau private care inregistreaza, sub orice forma, incheierile de contracte, circulatia marfurilor pe caile de comunicatie de orice fel, evidenta populatiei sau a bunurilor, exploatarea proprietatilor si altele asemenea.
    Persoanele, organele si institutiile mentionate la alin. 1 sunt obligate ca, in termenul specificat in solicitare, sa furnizeze informatiile si sa puna la dispozitie organelor de control fiscal sau, dupa caz, serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale actele, evidentele si datele respective.
    Toate actele, datele si informatiile obtinute de organele de control fiscal sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, in modul prevazut in prezentul articol, vor face parte din dosarul fiscal al contribuabilului si vor putea fi luate in considerare la recalcularea impozitelor datorate de acesta."
    5. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    In cazuri temeinic justificate, organele de control fiscal sau, dupa caz, serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale pot solicita persoanelor, potrivit competentelor teritoriale, sa faca declaratii sau sa prezinte documente, considerate necesare pentru a stabili daca persoana in cauza are sau nu are calitatea de contribuabil."
    6. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    Organele de control fiscal sau, dupa caz, serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale au obligatia sa exercite controlul fiscal in asa fel incat sa afecteze cat mai putin desfasurarea activitatilor curente ale contribuabililor.
    Pe intreaga durata a controlului fiscal organele de control fiscal sau, dupa caz, serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale au obligatia de a actiona cu profesionalism, dovedind corectitudine si obiectivitate in relatiile cu contribuabilii controlati si cu celelalte persoane cu care vin in contact pe parcursul indeplinirii atributiilor de serviciu."
    7. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    In baza constatarilor efectuate ca urmare a actiunilor de control, organele de control fiscal sau, dupa caz, serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale au dreptul:
    a) sa stabileasca in sarcina contribuabililor diferente de impozite, precum si sa calculeze majorari de intarziere pentru neplata la termenele legale a impozitelor datorate;
    b) sa constate contraventiile si sa aplice amenzile si penalitatile prevazute de legile fiscale;
    c) sa dispuna masurile necesare indeplinirii corecte de catre contribuabili a obligatiilor fiscale ce le revin."
    8. Articolul 11^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11^1
    Inaintea desfasurarii unei actiuni de control fiscal la sediul, domiciliul sau resedinta contribuabilului, acesta are dreptul:
    a) sa fie informat in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, prin transmiterea unui aviz de verificare;
    b) sa fie instiintat in legatura cu drepturile si obligatiile sale, care rezulta din prezenta ordonanta.
    Avizul de verificare va cuprinde:
    - baza legala a transmiterii lui si a desfasurarii controlului fiscal;
    - perioada in care este programata sa se desfasoare actiunea de control fiscal;
    - impozitele si perioadele impozabile care vor fi cuprinse in verificare.
    Avizul de verificare se transmite contribuabilului cu cel putin 15 zile inainte de data inceperii efective a actiunii de control fiscal.
    In cazul organelor de control fiscal, care, potrivit legii, pot executa controale inopinate, precum si in cazul in care actiunea de control fiscal se desfasoara in vederea solutionarii unor cereri ale contribuabililor, transmiterea avizului de verificare nu este obligatorie.
    Contribuabilul confirma luarea la cunostinta despre drepturile si obligatiile sale, prin semnarea avizului de verificare.
    Pentru motive intemeiate contribuabilii pot solicita modificarea datei de incepere a controlului fiscal cu maximum 30 de zile lucratoare, solicitare care se comunica, in scris, conducerii organului de control fiscal sau, dupa caz, a serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, la 5 zile de la primirea avizului de verificare si de la semnarea acestuia.
    O noua solicitare de amanare a controlului fiscal respectiv nu se admite."
    9. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Contribuabilii sunt obligati sa puna la dispozitie organului de control fiscal sau, dupa caz, serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale toate documentele tehnico-operative, contabile si orice alte documente legale justificative, care stau la baza calcularii corecte si in cuantumul legal a impozitelor datorate.
    Documentele neprezentate cu rea-credinta, dovedita cu ocazia controlului fiscal efectuat la sediul, domiciliul sau resedinta contribuabilului ori la sediul organului de control fiscal sau, dupa caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, nu vor fi luate in considerare ulterior, cu ocazia solutionarii eventualelor obiectiuni, contestatii si plangeri impotriva actelor de control."
    10. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Contribuabilii care, potrivit legii, organizeaza si conduc contabilitatea proprie, sunt obligati sa pastreze evidentele contabile, precum si documentele justificative pe baza carora s-au facut inregistrarile contabile, la sediul social declarat cu ocazia autorizarii si inregistrarii la organul fiscal, pana la implinirea termenului de prescriptie a dreptului organelor fiscale sau, dupa caz, a dreptului serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale de a stabili diferente de impozite.
    Evidentele contabile si documentele justificative se pastreaza si se arhiveaza intr-un mod adecvat, care sa permita desfasurarea normala a controlului fiscal."
    11. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Contribuabilii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt obligati sa coopereze la desfasurarea in conditii optime a controlului fiscal, prin respectarea drepturilor organelor fiscale sau, dupa caz, a drepturilor serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale si acordarea sprijinului necesar in exercitarea acestor drepturi."
    12. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Controlul fiscal se desfasoara la sediul, domiciliul ori resedinta contribuabilului sau la sediul organului de control fiscal ori, dupa caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale.
    Controlul fiscal se poate desfasura si in oricare alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul, acesta din urma avand, in acest caz, obligatia de a asigura conditiile si documentele necesare pentru derularea normala a actiunii de control."
    13. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
     Perioada afectata efectuarii controlului fiscal prevazut la art. 17 este stabilita de organele de control fiscal sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, in functie de obiectivele controlului si nu poate fi mai mare de 3 luni."
    14. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    Controlul fiscal la sediul, domiciliul ori resedinta contribuabilului sau la sediul organului de control fiscal ori, dupa caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, se efectueaza o singura data pentru fiecare impozit si pentru fiecare perioada supusa impozitarii.
    Prin exceptie de la prevederile alin. 1, conducatorul organului de control fiscal competent sau, dupa, caz, al serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale poate decide reverificarea unei anumite perioade, daca de la data incheierii controlului fiscal si pana la implinirea termenului de prescriptie prevazut de prezenta ordonanta apar date suplimentare, necunoscute organului de control fiscal sau, dupa caz, serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale la data efectuarii controlului, care influenteaza sau modifica rezultatele acestuia."
    15. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    Dreptul organelor de control fiscal sau, dupa caz, al serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale de a stabili diferente de impozite si majorari de intarziere pentru neplata in termen a acestora, precum si de a constata contraventii si a aplica amenzi si penalitati pentru faptele ale caror constatare si sanctionare sunt, potrivit legii, de competenta organelor de control fiscal sau, dupa caz, a serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, pentru o perioada impozabila, se prescrie dupa cum urmeaza:
    a) in termen de 5 ani de la data la care a expirat termenul de depunere a declaratiei pentru perioada respectiva;
    b) in termen de 5 ani de la data ultimului termen legal de plata a impozitului, in cazul in care legea nu prevede obligatia depunerii declaratiei;
    c) in termen de 5 ani de la data comunicarii, catre contribuabil, a impozitului stabilit de organele fiscale sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale in conditiile prevazute de lege."
    16. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Termenele de prescriptie prevazute la art. 21 se intrerup:
    a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
    b) la data depunerii de catre contribuabil a declaratiei fiscale dupa expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
    c) la data efectuarii de catre contribuabil a unui act voluntar de recunoastere a impozitului datorat, inclusiv plata integrala sau partiala a acestuia;
    d) la data comunicarii, catre contribuabil, a unor diferente de impozit stabilite de organele fiscale sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, ca urmare a actiunilor de control."
    17. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Termenele de prescriptie prevazute la art. 21 se suspenda:
    a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru suspendarea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
    b) pe timpul cat contribuabilul se sustrage, cu rea-credinta, de la efectuarea controlului fiscal;
    c) cat timp contribuabilul, ca urmare a dispozitiilor organelor fiscale sau, dupa caz, a serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, remediaza deficientele sau indeparteaza cauzele care impiedica desfasurarea controlului fiscal."
    18. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Constituie contraventii, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni, urmatoarele fapte:
    a) nefurnizarea de catre contribuabili sau de catre persoana imputernicita legal sa ii reprezinte a documentelor justificative sau a explicatiilor solicitate de catre organele de control fiscal sau, dupa caz, de catre serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale;
    b) neprezentarea contribuabililor sau a reprezentantilor legali ai acestora la sediul organului de control fiscal sau, dupa caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale la data, ora si locul fixate, la solicitarea scrisa a acestuia;
    c) refuzul contribuabilului de a permite accesul organului de control fiscal sau, dupa caz, al serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale in sediul sau de afaceri sau in orice alte locuri in care exista bunuri impozabile sau in care acesta desfasoara activitati producatoare de venituri, in vederea exercitarii controlului fiscal;
    d) nefurnizarea de catre persoanele, organele si institutiile prevazute la art. 8, in termenul stabilit de organele de control fiscal sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale a actelor, evidentelor si datelor solicitate;
    e) netinerea evidentelor contabile si a documentelor justificative la sediul social declarat sau pastrarea acestora in conditii improprii desfasurarii controlului fiscal.
    Contraventiile prevazute la alin. 1 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    1. cele de la lit. a) si b), cu amenda de la 500.000 lei la 2.000.000 lei;
    2. cele de la lit. c) si d), cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    3. cele de la lit. e), cu amenda de la 1.000.000 lei la 10.000.000 lei.
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele fiscale sau, dupa caz, de serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale.
    Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 si 26."
    Art. 4
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 246/1998, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    Stabilirea, constatarea, controlul, incasarea si urmarirea impozitelor potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se efectueaza de catre organele de specialitate ale Ministerului Finantelor."
    2. Articolul 35 alineatul (2) se abroga.
    3. Articolul 41 alineatul (3) se abroga.
    Art. 5
    In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Finantelor cu avizul Departamentului pentru Administratie Publica Locala, va propune Guvernului proiectul hotararii pentru aprobarea procedurii si competentelor de acordare a inlesnirilor la plata de catre autoritatile administratiei publice locale.
    Art. 6
    Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, aprobata si modificata prin Legea nr. 73/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 64/1999 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 246/1998, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, vor fi republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Vlad Rosca



SmartCity5

COMENTARII la OUG 113/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 113 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 130 2013
    Aveți nevoie de un împrumut pentru datorii pentru a plăti facturile? Preia controlul datoriei tale astăzi Disponibil acum Oferta de împrumut pentru extinderea afacerii? Aveți nevoie de un împrumut pentru a plăti facturile? Ai nevoie de împrumut? Ai nevoie de împrumut personal? Împrumut pentru extinderea afacerii? Înființare în afaceri, Educație, Împrumut pentru consolidarea datoriilor Împrumuturi cu bani grei Împrumut pentru orice lucru? Oferim împrumut cu o dobândă scăzută de 3% Împrumut fără cec de credit, e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 6 2020
    Bună tuturor, aici vine un împrumut accesibil care îți va schimba definitiv viața și o dovadă a modului în care am primit un împrumut pentru a-mi schimba viața de familie muritoare. Ma numesc doamna Clancy Dexter. Locuiesc în Florida SUA și sunt azi o femeie fericită? M-am gândit că orice creditor poate schimba viața lui Brock și a familiei mele, voi trimite pe oricine îi caută un împrumut. Mi-au oferit fericirea mea și familiei mele. Mi-a luat un împrumut de 250.000 USD pentru a-mi începe din nou viața ca văduvă cu trei copii. Am mers la această companie, care a împrumutat un credit onest și temător de Dumnezeu, care m-a ajutat să obțin un împrumut de 250.000 USD. . Dolar, ei sunt de fapt temători de Dumnezeu care lucrează cu o companie de creditare de renume. Dacă aveți nevoie de un împrumut și sunteți sigur 100% de rambursare, contactați-le și anunțați-le că doamna Clancy vi le-a oferit. Contact pe e-mail: happyday99loanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 421 2020
    Ai mare nevoie de ajutor financiar? Căutați un împrumut care să vă ajute în aceste momente critice? Aveți nevoie de un împrumut pentru a vă susține afacerea? Trimiteți acum un e-mail la Lookoutrelief@gmail.com și obțineți împrumuturi promoționale fără dobândă ..
ANONIM a comentat Decizia 45 2020
    ATENȚIE SUNTI NEVOIE DE ÎMPRUMUT PERSONAL / ÎMPRUMUT DE INVESTIȚIE / FINANȚARE PENTRU AFACERI ??? Email: goodnewsloancompany7@gmail.com Serviciile noastre includ următoarele de mai jos ______________________________________________________ * Împrumuturi personale * Împrumuturi pentru camioane și mașini * Credite pentru consolidarea datoriilor * Împrumuturi pentru studenți * Împrumuturi pentru casă și hotel * împrumuturi pentru căsătorie și sărbătoare * Împrumuturi pentru agricultură și fermă * Împrumuturi de pornire a afacerilor sau împrumuturi de extindere a afacerilor. Oferim toate tipurile de împrumuturi Suntem consultanți financiari care se ocupă de finanțele internaționale pentru orice cantitate de instrumente bancare. Avem accesul / contactele pentru a ridica de la 10 mii dolari la 700 milioane dolari. Am readus la viață industriile aflate în dificultate și ne-am întors idei de afaceri bune, oferind fonduri pentru demararea lor. Avem o rețea de investitori care sunt dispuși să ofere fonduri pentru orice persoană și organizații pentru a începe activitatea și operațiunile. Compania noastră a înregistrat o serie de progrese în furnizarea de servicii financiare de primă calitate clienților noștri, în special în domeniul sindicalizării împrumuturilor și al furnizării de capital pentru persoane fizice și companii. Oferim împrumuturi pentru sectorul public și individual care au nevoie de asistență financiară cu o dobândă scăzută de 2%. Credit acceptabil, Termenii și condițiile sunt foarte simpli și atenți, suntem un grup de profesioniști cu împrumut energetic și cu experiență, cu cunoștințe minuțioase ale piețelor financiare, ne angajăm să oferim clienților și furnizorilor noastre forme simple și competitive de soluții financiare pentru toți utilizatori de afaceri. Cred că s-ar putea să vă intereseze să inițiați o afacere nouă care are nevoie de finanțare sau să extindă sfera afacerilor dvs. deja existente, investitorii noștri sunt, de asemenea, interesați de finanțare / parteneriat și gata să investească o sumă mare în comercianții care sunt gata să dovedească expertiza lor în noua industrie, cu compania noastră de împrumuturi de încredere și alte BANE TOP PRIME AAA precum Bank of America, HSBC, Lloyds, Wells Fargo, The Best Banks for SBA Credit și multe altele. Nu veți regreta nimic în această tranzacție de împrumut, deoarece vă voi face fericit prin e-mail {goodnewsloancompany7@gmail.com} obținerea unui împrumut de la această companie este 100% contact garantat și garantat prin e-mail goodnewsloancompany7@gmail.com Salutari Goodnewsloancompany Contact telefonic: +1 (860)866-4085 E-mail: goodnewsloancompany7@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    O zi buna Ai nevoie de un împrumut pentru toate scopurile? Aveți o problemă financiară? Bridge Finance este garantat prin furnizarea de servicii financiare clienților la o rată a dobânzii favorabilă. Împrumuturile noastre sunt simple și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați acum (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 9 2002
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 428 2006
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 253 2010
    We are Ireland based major/Direct providers of Fresh Cut BG, SBLC, POF, MTN, Bonds and CDs and this financial instruments are specifically for lease and sale.We are one of the leading Financial instrument providers with offices all over Europe. we always deliver on time and precision as Set forth in the agreement. You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs, project financing, Credit line enhancement, Corporate Loans (Business Start-up Loans or Business Expansion Loans), Equipment Procurement Loans (Industrial Equipment, Air crafts, Ships, etc.) as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed, Our Terms and Conditions are reasonable. DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG)/SBLC (Appendix A) 2. Total Face Value: 10M MIN to 50B MAX USD or Euro 3. Issuing Bank: HSBC, Deutsche Bank Frankfurt, UBS or any Top 25 . 4. Age: One Year, One Day 5. Leasing Price: 4+ 2% 6. Sale Price: 32+2% 7. Delivery by SWIFT . 8. Payment: MT103-23 9. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. If you have need for Corporate loans, International project funding, etc. or if you have a client that requires funding for his project or business, We are also affiliated with lenders who specialize on funding against financial instruments, such as BG, SBLC, POF or MTN, we fund 100% of the face value of the financial instrument. Inquiries from agents/ brokers/ intermediaries are also welcomed; do get back to us if you are interested in any of our services and for quality service. Name : Finn Walsh E-mail : everydayfinancedesignated@gmail.com Skype id : everydayfinancedesignated@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 157 2001
    Stimate Domn / Ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știu că există o mulțime de familii care trăiesc cu plata pentru a verifica plata și alte care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare, care include: Planificare de afaceri, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (jeannietuckerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 4 1966
    DO YOU THINK OF GETTING A LOAN?? APPLY TODAY FOR AFFORDABLE 100% LEGITIMATE HOME/REAL ESTATE/PERSONAL/BUSINESS LOANS Email for immediate response: (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 DO YOU NEED A LOAN? Are Financially down, Cry no more, Financial problem is nothing to cry about, it something we will have to fight against in one Love, Understanding, Trust and Unity. So our faith as Legitimate Financial Consultants is putting an end to the financial hardship. We are investors providing financial services and we specialize in both start up projects,Home Finance and existing businesses needing funding or Loan for expansion. We are committed to helping businesses develop and succeed.Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes? Do you need an urgent loan to buy a house? If Yes worry no more for we are out here to help the less financial privileges get the loan they need to get back on their feet no matter your credit score, you can say goodbye to all your financial crisis and difficulties. We offer loans ranging from ($5,000.00.USD To $500,000,000.00.USD) At a low and affordable interest rate of 2%, without collateral and without credit check. Bradley Louis Loans holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 Need emergency funds? Apply now and get your cash approval. we offer the following financial services: *Personal loans, *Debt consolidation loans, *Venture capital, *Business loans, *Education loans, *Home loans *Car Loans *Hotel Loans And many more. Are you looking for genuine loan? contacting the right company for legitimate loan lender have always been a huge problem to clients who have financial problem and in need of solution to it at an affordable interest rate? Are you in any financial mess or do you need funds to start up your own home project and real estate development? Do you need a loan to start a nice small or large scale and medium business? contact us today (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 Look forward to your response, Dr. Bradley Louis Text/Call (917) 383-2689
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 113/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu