HOTARARE Nr.
415 din 4 mai 2007
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru
Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 25 mai 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 134/2006
privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi
Tehnologia Informaţiei şi al art. 27 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea
aparatului de lucru al Guvernului,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi
Tehnologia Informaţiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă:
a) Hotărârea Guvernului nr. 348/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi
tehnologia Informaţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 369 din 3 mai 2005;
b) art. 1, 3 şi anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului
nr. 880/2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a
Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, precum şi a unor măsuri pentru desfăşurarea activităţii acesteia,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 660 din 5 septembrie 2002.
(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri,
Hotărârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
a) articolul 3 alineatul
(1) punctul 33 va avea următorul cuprins:
„33. promovarea accesului la internet;";
b) articolul 3 alineatul
(1) punctul 37 se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei
Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei,
Dan Cristian Georgescu
p. Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Balint Marton Porcsalmi,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA
REGULAMENT DE
ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
a Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei
Art. 1. - Autoritatea Naţională pentru Reglementare în
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumită în continuare ANRCTI, se organizează şi funcţionează
ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Guvernului,
finanţată integral din venituri proprii, în coordonarea primului-ministru, prin
Cancelaria Primului-Ministru.
Art. 2. - (1) Rolul ANRCTI este de a pune în aplicare
politica naţională în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii
electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale.
(2) ANRCTI îşi desfăşoară activitatea în conformitate
cu prevederile legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii
electronice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, ale Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale
pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru
reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, precum şi ale prezentului
regulament.
Art. 3. - (1) ANRCTI exercită următoarele atribuţii
generale în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale,
echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice,
inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice,
tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale:
1. elaborează şi adoptă norme tehnice, iniţiază
standarde naţionale în acord cu cerinţele naţionale şi cu standardele
internaţionale în aceste domenii, propune spre adoptare standardele
internaţionale ca standarde naţionale şi adoptă reglementări tehnice care să
declare obligatorie aplicarea standardelor pe întregul teritoriu naţional, pe
plan zonal sau pe plan local, în domeniul comunicaţiilor electronice,
comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale
de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, precum şi
pentru utilizarea resurselor de numerotaţie;
2. asigură reprezentarea în instituţii şi în
organizaţii internaţionale din domeniul reglementării comunicaţiilor
electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de
vedere al compatibilităţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi
serviciilor poştale, susţinând în cadrul acestora politica şi strategia
naţională în domeniu;
3. colaborează cu instituţii
şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor
electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de
vedere al compatibilităţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, dezvoltă şi
stimulează relaţiile cu acestea; cooperează cu autorităţi de reglementare din
domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale din străinătate,
inclusiv prin încheierea de acorduri de colaborare şi schimb de informaţii;
4. aplică acordurile internaţionale în domeniul
comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio
şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul
de vedere al compatibilităţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi
serviciilor poştale;
5. colaborează cu Ministerul Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei în toate domeniile în care expertiza ANRCTI este
necesară sau utilă;
6. înaintează către ministerul
de specialitate propuneri privind cadrul legislativ pentru stimularea
dezvoltării sectoarelor de comunicaţii electronice, comunicaţii audiovizuale,
echipamente radio şi echipamente terminale de comunicaţii electronice, inclusiv
din punctul de vedere al compatibilităţii electromagentice, tehnologiei
informaţiei şi serviciilor poştale;
7. prognozează, planifică şi programează în proiectul
de buget propriu resursele financiare necesare în vederea realizării
politicilor în domeniile sale de competenţă;
8. coordonează derularea programelor de asistenţă
financiară de la Uniunea Europeană în domeniul comunicaţiilor electronice,
comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale
de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, care vizează
capacitatea instituţională a ANRCTI;
9. elaborează şi publică rapoarte, studii, analize şi
altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de
comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, în special
pentru evaluarea necesităţii şi oportunităţii emiterii de noi reglementări,
pentru evaluarea şi controlul implementării politicilor şi reglementărilor,
precum şi al conducerii programelor şi proiectelor, organizează seminarii şi
mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a
publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţă,
expertiză, asistenţă tehnică şi altele asemenea, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare;
10. urmăreşte şi controlează aplicarea prevederilor
cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internaţionale în
domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale,
echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice,
inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice,
tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, luând măsuri pentru prevenirea,
înlăturarea şi sancţionarea nerespectării acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea;
11. soluţionează litigiile dintre furnizorii din
domeniul comunicaţiilor electronice şi dintre furnizorii din domeniul
tehnologiei informaţiei, în scopul asigurării liberei concurenţe şi al
protecţiei intereselor utilizatorilor finali.
(2) ANRCTI exercită următoarele atribuţii specifice în
domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al
serviciilor poştale:
1. elaborează şi actualizează autorizaţiile generale;
2. monitorizează şi controlează respectarea
obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii
electronice prin autorizaţiile generale;
3. promovează şi sprijină armonizarea la nivel european
a utilizării resurselor de numerotaţie, în conformitate cu instrumentele
juridice în vigoare în cadrul Uniunii Europene;
4. adoptă Planul naţional de
numerotaţie şi orice modificări ale acestuia, sub rezerva restricţiilor impuse
din motive de siguranţă naţională;
5. gestionează la nivel naţional resursele de
numerotaţie şi frecvenţele radio din benzile alocate pentru utilizare
neguvernamentală;
6. administrează şi coordonează la nivel naţional
gestionarea frecvenţelor radio în conformitate cu Tabelul naţional de alocare a
benzilor de frecvenţă, denumit în continuare TNABF, şi cu acordurile internaţionale la care România este parte;
7. acordă licenţele de utilizare a resurselor de
numerotaţie, stabileşte şi încasează tarifele pentru emiterea licenţelor, în
conformitate cu legislaţia în vigoare şi în concordanţă cu costurile
administrative aferente emiterii acestora;
8. emite reglementări privind
modul de utilizare a resurselor de numerotaţie şi a frecvenţelor radio din
benzile alocate pentru utilizare neguvernamentală;
9. pune la dispoziţia Ministerului Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei datele necesare în vederea elaborării TNABF;
10. acordă licenţele de utilizare a frecvenţelor
radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de comunicaţii electronice care
utilizează spectrul radio, precum şi licenţele de emisie şi stabileşte şi
încasează tarifele pentru utilizarea spectrului;
11. alocă şi asignează frecvenţele radio în benzile
cu atribuire neguvernamentală, exclusivă sau în partaj, prevăzute în TNABF, cu
respectarea reglementărilor, acordurilor şi protocoalelor naţionale şi
internaţionale, şi implementează procedurile de coordonare stabilite prin
acordurile internaţionale;
12. acordă avizele tehnice, autorizaţiile de asignare
a frecvenţelor radio şi autorizaţiile tehnice de funcţionare, cu respectarea
reglementărilor în vigoare;
13. realizează expertizele tehnice necesare
utilizării raţionale şi eficiente a frecvenţelor radio;
14. alocă şi asignează codurile de identificare pentru
unele servicii de radiocomunicaţii, certifică personalul de operare a staţiilor
de radiocomunicaţii şi asigură activităţile de evidenţă conexe acestor
activităţi:
15. asigură evidenţa permanentă a utilizării
frecvenţelor radio prin asigurarea evidenţei asignărilor de frecvenţe şi întreţinerea permanentă a bazelor de date
specializate care formează Registrul naţional al frecvenţelor asignate/alocate;
16. monitorizează, supraveghează şi controlează
utilizarea spectrului de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentală;
17. identifică pieţele relevante din sectorul
comunicaţiilor electronice;
18. efectuează analizele de piaţă în situaţiile în
care acestea sunt obligatorii, potrivit legii;
19. desemnează furnizorii de reţele şi de servicii de
comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe piaţă;
20. impune în sarcina furnizorilor de reţele sau de
servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe piaţă
obligaţiile prevăzute la art. 9-13 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind
accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura
asociată, precum şi interconectarea acestora, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
şi la art. 15 - 18 din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi
drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii
electronice, cu modificările şi completările ulterioare;
21. gestionează mecanismele de finanţare a
obligaţiilor legate de asigurarea serviciului universal, prevăzute de
legislaţia specială;
22. controlează îndeplinirea obligaţiilor impuse
furnizorilor de serviciu universal în temeiul prevederilor legislaţiei
speciale;
23. exercită atribuţiile stabilite prin Legea nr.
506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii
private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu completările ulterioare;
24. exercită atribuţiile care revin autorităţii de
reglementare în temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 privind
serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
642/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
25. elaborează reglementările necesare în vederea
asigurării protecţiei mediului în domeniul comunicaţiilor electronice şi al
serviciilor poştale;
26. eliberează avizele
necesare obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clădirilor care
pot afecta funcţionarea sistemelor de monitorizare ale ANRCTI;
27. participă la lucrările Comisiei
interdepartamentale de radiocomunicaţii.
(3) ANRCTI exercită următoarele atribuţii specifice în
domeniul tehnologiei informaţiei:
1. reglementează la nivel naţional administrarea TLD
(top level domain) ,,.ro" şi a SLD (second level domain) „.eu" pentru
numele de domenii rezervate de România;
2. supraveghează şi controlează respectarea
prevederilor legale din domeniul comerţului electronic, exercitate în calitate
de autoritate de reglementare, în conformitate cu prevederile Legii nr.
365/2002 privind comerţul electronic, republicată;
3. exercită atribuţiile autorităţii de reglementare
şi supraveghere în domeniul semnăturii electronice, prevăzute de Legea nr.
455/2001 privind semnătura electronică;
4. exercită atribuţiile care revin autorităţii de
reglementare şi supraveghere potrivit Legii nr. 451/2004 privind marca
temporală;
5. exercită atribuţiile care revin autorităţii de
reglementare şi supraveghere potrivit Legii nr. 589/2004 privind regimul
juridic al activităţii electronice notariale;
6. exercită atribuţiile stabilite prin Legea nr.
196/2003 privind prevenirea şi combaterea pornografiei, cu modificările şi
completările ulterioare.
(4) ANRCTI exercită următoarele atribuţii specifice
în domeniul echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii
electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice:
1. controlează îndeplinirea cerinţelor esenţiale de
compatibilitate electromagnetică şi de utilizare eficientă a spectrului;
2. analizează şi realizează expertizarea tehnică a
utilizării frecvenţelor pentru asigurarea compatibilităţii electromagnetice
între staţiile şi reţelele de radiocomunicaţii autorizate, precum şi pentru
prevenirea perturbaţiilor prejudiciabile, în scopul evaluării posibilităţii de
asignare a acestora, în urma solicitărilor;
3. eliberează avize de
confirmare a conformităţii cu cerinţele esenţiale prevăzute de legislaţia
aplicabilă, pentru echipamentele radio şi echipamentele terminale de comunicaţii
electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice.
(5) ANRCTI îndeplineşte şi
alte atribuţii acordate prin dispoziţii legale speciale.
(6) ANRCTI îşi exercită atribuţiile cu respectarea
principiilor independenţei, transparenţei, obiectivitătii, proporţionalităţii,
imparţialităţii, neutralităţii tehnologice şi nediscriminării.
Art. 4. - (1) Finanţarea ANRCTI se asigură integral din
venituri proprii, în conformitate cu prevederile art. 41 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 25/2007.
(2) Sursele de finanţare prevăzute la alin. (1) se
administrează de către ANRCTI, fiind aplicabile în mod corespunzător
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia
cazului în care prin lege specială se dispune altfel.
Art. 5. - (1) Conducerea ANRCTI
este asigurată de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi numiţi de primul-ministru
conform prevederilor art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
134/2006.
(2) Preşedintele şi vicepreşedinţii conduc întreaga
activitate a ANRCTI şi asigură îndeplinirea atribuţiilor ce revin acesteia.
(3) Preşedintele reprezintă ANRCTI în raporturile cu
Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autorităţi publice şi organizaţii,
precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate.
(4) Preşedintele ANRCTI este
ordonator principal de credite.
(5) In lipsa preşedintelui, atribuţiile sale se
exercită de vicepreşedintele desemnat prin decizie a preşedintelui.
(6) Mandatul preşedintelui şi vicepreşedinţilor
încetează în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 134/2006.
Art. 6. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale
preşedintele ANRCTI emite decizii:
a) interne, care privesc activitatea internă a ANRCTI
şi care constituie, de regulă, acte de dreptul muncii;
b) externe, care privesc aspecte legate de
exercitarea competenţelor ANRCTI în raporturile cu alte persoane şi care
constituie, de regulă, acte administrative.
(2) Deciziile prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt:
a) cu caracter normativ, atunci când reglementează cu caracter general şi impersonal anumite relaţii
sociale;
b) cu caracter individual, atunci când reglementează
relaţii sociale între persoane individualizate.
Art. 7. - (1) Preşedintele ANRCTI are următoarele
atribuţii:
a) aprobă strategiile de dezvoltare instituţională a
ANRCTI, programele de activitate şi programele de cooperare;
b) aprobă planul anual de activitate al ANRCTI;
c) aprobă planurile de investiţii ale ANRCTI;
d) coordonează procesul de elaborare şi de
implementare a reglementărilor din domeniile de competenţă ale ANRCTI;
e) convoacă şi prezidează reuniunile plenare ale
Consiliului consultativ;
f) aprobă structura organizatorică şi statul de
funcţii ale ANRCTI;
g) stabileşte sediile structurilor teritoriale ale
ANRCTI;
h) stabileşte atribuţiile specifice fiecărui
compartiment din cadrul ANRCTI;
i) aprobă regulamentul intern al ANRCTI;
j) coordonează activitatea compartimentelor ANRCTI;
k) negociază şi semnează pentru şi în numele ANRCTI
contractul colectiv de muncă;
l) aprobă organizarea
concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul ANRCTI;
m) aprobă angajarea, avansarea, precum şi modificarea
sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului ANRCTI;
n) aprobă deplasările în ţară şi în străinătate ale
personalului ANRCTI;
o) orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
(2) Preşedintele ANRCTI poate delega exercitarea unora
dintre atribuţiile prevăzute la alin. (1) personalului din subordine.
(3) Preşedintele ANRCTI stabileşte atribuţiile
vicepreşedinţilor ANRCTI.
Art. 8. - (1) Structura organizatorică şi statul de
funcţii se stabilesc prin decizie internă a preşedintelui ANRCTI.
(2) In scopul asigurării exercitării în teritoriu a
competenţelor sale, ANRCTI are structuri teritoriale fără personalitate
juridică, stabilite prin decizie internă a preşedintelui ANRCTI.
Art. 9. - (1) In activitatea sa, ANRCTI este asistată
de Consiliul consultativ, organism fără personalitate juridică, care lucrează
în reuniuni plenare şi în grupuri de lucru.
(2) Grupurile de lucru se
constituie în vederea pregătirii desfăşurării reuniunilor plenare.
(3) La lucrările Consiliului consultativ sunt
invitaţi să participe, în funcţie de obiectul dezbaterii, reprezentanţi ai
furnizorilor din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii
electronice, al tehnologiei
informaţiei şi serviciilor poştale, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale
ale acestora, ai altor instituţii publice, alte persoane interesate ori
reprezentanţi ai altor organisme interesate.
(4) Consiliul consultativ are rolul de a sprijini
armonizarea intereselor părţilor reprezentate în cadrul său, evaluează impactul
reglementărilor ANRCTI şi face propuneri de îmbunătăţire a acestora.
Art. 10. - Angajarea personalului ANRCTI se face pe
posturile vacante, prin concurs organizat în condiţiile legii şi pe baza
metodologiei de concurs aprobate prin decizie internă a preşedintelui ANRCTI,
pe criteriul aptitudinilor şi al competenţei profesionale.
Art. 11. - (1) Personalul ANRCTI are drepturile şi
obligaţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare şi ale contractului
individual de muncă.
(2) Personalul ANRCTI, inclusiv preşedintele şi
vicepreşedinţii, are obligaţiile prevăzute la art. 39 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
591/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi celelalte
drepturi şi obligaţii prevăzute în regulamentul intern şi în contractul
colectiv de muncă încheiat la nivelul ANRCTI.
(3) Preşedintele ANRCTI aprobă fişa postului pentru
personalul din subordine, cu avizul şefului ierarhic superior.
Art. 12. - Salarizarea personalului ANRCTI, inclusiv a
preşedintelui şi a vicepreşedinţilor, se realizează, în temeiul art. 43 alin.
(4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile instituţiilor publice
finanţate integral din venituri proprii.
Art. 13. - (1) In activitatea sa, ANRCTI utilizează
următoarele registre:
a) registrul general de intrare-ieşire a
corespondenţei;
b) registrele de evidenţă a deciziilor preşedintelui
ANRCTI;
c) registrele de evidenţă a
furnizorilor din domeniile de competenţă ale ANRCTI;
d) registrele de evidenţă a licenţelor de utilizare a
resurselor de numerotaţie, a licenţelor de utilizare a frecvenţelor
radioelectrice, a licenţelor de emisie, precum şi a celorlalte documente de
autorizare emise de ANRCTI conform competenţelor sale;
e) registrul titlurilor de creanţă;
f) registrul de evidenţă a documentelor clasificate.
(2) Prin decizie internă a preşedintelui ANRCTI se
poate institui utilizarea altor registre decât cele prevăzute la alin. (1).
Art. 14. - Circuitul documentelor gestionate de ANRCTI,
inclusiv modul de utilizare a registrelor prevăzute la art. 13, se
reglementează prin decizie internă a preşedintelui ANRCTI.
Art. 15. - ANRCTI va pune la dispoziţie publicului în
limba română, precum şi, în măsura posibilului, în una sau mai multe limbi de
circulaţie internaţională, prin intermediul paginii sale de internet, toate
informaţiile prevăzute la art. 49 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
591/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 5 din Legea
nr. 544/2001 privind liberul acces
la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi alte informaţii privind domeniul radiocomunicaţiilor, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice
şi al tehnologiei informaţiei.
Art. 16. - (1) ANRCTI va publica pe pagina sa de
internet, până la data de 30 aprilie a fiecărui an, un
raport detaliat privind activitatea sa în anul anterior.
(2) ANRCTI va întocmi şi va publica, până la data prevăzută
la alin. (1), un raport anual privind accesul la informaţiile de interes public
în anul anterior.
Art. 17. - ANRCTI colaborează cu instituţiile Uniunii
Europene, cu autorităţi similare din alte state şi poate participa la
activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul său de activitate ori
poate să devină membră a acestora.
Art. 18. - (1) In cazul în care
exercitarea unor atribuţii ale ANRCTI implică participarea altor autorităţi,
ANRCTI va încheia acorduri de colaborare cu acestea, în scopul îndeplinirii în
mod eficient a competenţelor legale care îi revin.
(2) ANRCTI beneficiază în mod gratuit de informaţiile
puse la dispoziţie de alte instituţii publice, necesare în exercitarea
atribuţiilor sale.
(3) Paza sediului central şi a unora din structurile
teritoriale ale ANRCTI se organizează şi se efectuează cu efective de jandarmi,
în condiţiile legii. Sediile şi efectivele se stabilesc prin protocol încheiat
între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi ANRCTI.
Art. 19. - Preşedintele ANRCTI supune consultării
publice planul de activitate pentru anul următor, în care se vor arăta
obiectivele de atins, modalităţile de realizare, precum şi sarcinile specifice
încredinţate fiecărui compartiment în vederea realizării acestor obiective.
Planul de activitate se definitivează şi se aprobă de preşedinte după aprobarea
bugetului ANRCTI.
Art. 20. - (1) Până la
revizuirea legislaţiei secundare, actele normative emise de Ministerul
Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în exercitarea atribuţiilor de
reglementare, supraveghere sau control, în temeiul Legii nr. 455/2001, Legii
nr. 365/2002, republicată, Legii nr. 451/2004 şi al Legii nr. 589/2004, precum
şi cele emise de Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia
Informaţiei în exercitarea atribuţiilor legale din domeniul
radiocomunicaţiilor, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al
echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de
vedere al compatibilităţii electromagnetice, rămân în vigoare.
(2) Atribuţiile Ministerului Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei sau, după caz, ale Inspectoratului General pentru
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, stabilite prin actele normative
prevăzute la alin. (1), se exercită de către ANRCTI.
(3) Deciziile de acreditare sau de agreare,
licenţele, avizele sau autorizaţiile emise de Ministerul Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei sau, după caz, de Inspectoratul General pentru
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, în exercitarea atribuţiilor prevăzute la
alin. (1), îşi păstrează valabilitatea în conformitate cu reglementările în
vigoare.