E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 9 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 10 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 12 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 13 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 14 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 15 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 16 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 17 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 21 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 22 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 23 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 25 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 27 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 28 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 29 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 30 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 31 din actul OUG 244 2000
Articolul 2 din actul Legea 466 2001 republica OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 aproba OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 1 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 2 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 3 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 4 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 5 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 6 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 7 din actul OUG 244 2000
Articolul 1 din actul Legea 466 2001 modifica articolul 8 din actul OUG 244 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 466 din 18 iulie 2001

pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 428 din 31 iulie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244 din 28 noiembrie 2000 privind siguranta barajelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 633 din 6 decembrie 2000, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul 1, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Evaluarea starii de siguranta in exploatare si verificarea respectarii exigentelor de performanta referitoare la siguranta barajelor se realizeaza de experti si specialisti atestati de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si certificati/avizati de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului."
    2. La articolul 2, literele a), b), c) si d) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) baraj - orice lucrare hidrotehnica avand o structura existenta sau propusa, care este capabila sa asigure acumularea, permanenta sau nepermanenta, de apa, de deseuri industriale lichide sau solide depuse subacvatic (din industria chimica, industria energetica si din iazurile de decantare din industria miniera), a caror rupere poate produce pierderea necontrolata a continutului acumulat, cu efecte negative deosebit de importante asupra mediului social, economic si/sau natural. Notiunea de baraj cuprinde:
    1. totalitatea elementelor constructive realizate, inclusiv constructiile si instalatiile-anexa aferente acestuia, precum si cele naturale, terenul de fundatie si versantii care asigura acumularea, reprezentand cuveta lacului de acumulare;
    2. barajele si digurile care realizeaza retentii permanente sau nepermanente de apa;
    3. lucrarile hidrotehnice speciale (centrale hidroelectrice si ecluze din frontul barat, derivatii cu nivel liber realizate in rambleu, rezervoare supraterane cu volume de peste 5.000 mc si conducte fortate);
    4. barajele si digurile care realizeaza depozite de deseuri industriale;
    b) categorie de importanta a barajelor - clasificare bazata pe cuantificarea riscului unui baraj, utilizandu-se un sistem de criterii, indici si notari, conform metodologiei de incadrare in categorii de importanta aprobate prin ordin comun al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si ministrului apelor si protectiei mediului.
    In functie de valoarea indicelui de risc asociat barajului, care pentru barajele cu risc acceptabil are o valoare adimensionala, mai mica sau egala cu 1, barajele se incadreaza in una dintre urmatoarele categorii de importanta:
    - A - baraj de importanta exceptionala;
    - B - baraj de importanta deosebita;
    - C - baraj de importanta normala;
    - D - baraj de importanta redusa.
    In cazul unei valori a indicelui de risc asociat barajului mai mare de 1, riscul este inacceptabil, iar barajul nu poate fi exploatat;
    c) baraj cu risc sporit - baraj care este declarat de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului ca fiind cu potential crescut privind consecintele produse asupra populatiei, proprietatii si mediului, in cazul cedarii;
    d) expert certificat/avizat - expert tehnic sau specialist verificator de proiecte, atestat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pentru constructii hidrotehnice in domeniile A7 (rezistenta si stabilitatea la solicitari statice, dinamice, inclusiv la cele seismice, pentru constructii si amenajari hidrotehnice) si B5 (siguranta in exploatare pentru constructii si amenajari hidrotehnice) si certificat/avizat de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor;"
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Incadrarea in categorii de importanta a barajelor reprezinta o obligatie legala a detinatorilor/administratorilor cu orice titlu, denumiti in continuare detinatori de baraje, si este utilizata pentru:
    a) stabilirea tipului de urmarire in timp a barajelor - speciala sau curenta -, in conformitate cu rigorile impuse de sistemul calitatii in constructii;
    b) ierarhizarea barajelor in vederea stabilirii programelor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a acestora;
    c) stabilirea listei cuprinzand barajele cu risc sporit;
    d) stabilirea atributiilor de verificare si control al barajelor, care revin Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
    e) stabilirea obligatiilor ce revin detinatorilor de baraje, precum si altor persoane juridice si fizice privind siguranta in exploatare a acestor tipuri de lucrari si luarea masurilor corespunzatoare de reducere a riscului.
    (2) La stabilirea categoriei de importanta a barajelor detinatorii acestor tipuri de lucrari, Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, vor tine seama de:
    a) caracteristicile tehnice ale lucrarii, furnizate de detinator;
    b) necesitatea protectiei populatiei, a proprietatii si a mediului impotriva consecintelor potentiale produse in cazul cedarii acestor lucrari;
    c) marimea pagubelor potentiale sau a prejudiciului pe care il poate aduce un accident la barajul respectiv;
    d) costul masurilor de siguranta impuse si daca acestea sunt acceptabile sub aspectul eficientei economice;
    e) impactul social-economic in cazul ruperii unui baraj;
    f) modul in care barajul este proiectat, construit, exploatat, reparat, afectat in timpul exploatarii, inspectat periodic, mentinut in exploatare, postutilizat sau abandonat;
    g) modul in care apa si deseul industrial lichid ori depus hidraulic sunt acumulate in cuveta lacului de acumulare;
    h) persoana care a avut responsabilitatea proiectarii, constructiei, repararii, exploatarii, inspectiei, deciziei de postutilizare sau de abandonare a barajului.
    (3) In scopul protectiei populatiei, a proprietatii si a mediului Ministerul Apelor si Protectiei Mediului poate majora categoria de importanta a unui baraj fata de cea declarata de detinator si il poate declara cu risc sporit. Lista cuprinzand barajele cu risc sporit si cele cu categorie de importanta majorata se aproba prin ordin al conducatorului acestei autoritati.
    (4) Metodologiile privind stabilirea categoriilor de importanta a barajelor si metodologiile de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor se aproba prin ordin comun al ministrului apelor si protectiei mediului si ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, pe baza avizului tehnic consultativ al CONSIB."
    4. La articolul 4, alineatele (1), (3), (4), (7) si (8) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Stabilirea exigentelor de performanta care definesc sistemul calitatii in domeniul constructiilor de baraje, procedurile si reglementarile tehnice, precum si controlul respectarii acestora sunt asigurate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului.
    ...............................................................................
    (3) Normele tehnice aferente asigurarii calitatii in constructiile de baraje se elaboreaza de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si se aproba prin ordin al ministrului.
    (4) Normele tehnice referitoare la comportarea in exploatare, expertizarea proiectelor si regimul de exploatare in siguranta a barajelor se aproba prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului. Iazurile de decantare din industria miniera se realizeaza, se exploateaza si se conserva conform normelor specifice intocmite prin grija Ministerului Industriei si Resurselor si aprobate prin ordine comune ale ministrului apelor si protectiei mediului, ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si ministrului industriei si resurselor.
    ...............................................................................
    (7) Expertii certificati/avizati pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor isi desfasoara activitatea in baza regulamentului privind organizarea si certificarea corpului de experti si a procedurii de avizare a specialistilor pentru evaluarea starii de siguranta a barajelor din categoriile de importanta C si D. Regulamentul si procedura se elaboreaza de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si se aproba prin ordin al conducatorului acestuia.
    (8) Certificarea personalului de exploatare privind activitatea de urmarire a comportarii in timp a barajelor se efectueaza in baza regulamentului specific. Regulamentul se elaboreaza de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si se aproba prin ordin al conducatorului acestuia."
    5. La articolul 5, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru barajele existente la care nu exista sau nu este cunoscut un proprietar sau administrator legal rolul de detinator revine administratiei publice locale - comuna, oras, municipiu, judet - pe teritoriul careia se gasesc acestea, la cererea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului sau/si a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei."
    6. La articolul 6, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Pentru barajele noi sau in cazul interventiilor constructive care modifica parametrii de baza ai barajelor existente detinatorii acestora sunt obligati sa obtina de la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului acordul de functionare in siguranta.
    (2) Prin exceptie, ministrul apelor si protectiei mediului stabileste prin ordin ca pentru lucrarile incadrate in categoriile de importanta C si D acordul de functionare in siguranta sa fie emis de unitatile teritoriale ale Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, pe baza avizului unui expert certificat/avizat."
    7. La articolul 7, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Pentru barajele aflate in exploatare sau in faza provizorie de punere in exploatare detinatorul acestora este obligat sa obtina o autorizatie de functionare in conditii de siguranta, emisa de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, pe baza recomandarilor din documentatia avizata de expertul certificat.
    (2) Prin exceptie, la recomandarea CONSIB, pentru lucrarile incadrate in categoriile de importanta C si D autorizatia de functionare in conditii de siguranta se poate emite de catre unitatile teritoriale ale Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, pe baza unei documentatii privind starea de siguranta avizate de expertul certificat."
    8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Procedurile si competentele de emitere a acordului de functionare in siguranta si a autorizatiei de functionare in conditii de siguranta pentru baraje se aproba prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, pe baza avizului tehnic consultativ al CONSIB."
    9. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Indeplinirea conditiilor de exploatare in conditii de siguranta prevazute prin expertize avizate de CONSIB sau a conditiilor stabilite prin ordine ale ministrului apelor si protectiei mediului si ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei este obligatorie."
    10. La articolul 10, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Activitatea de urmarire a comportarii in timp a barajelor se organizeaza pe 3 niveluri, astfel:
    a) nivelul I, cuprinzand inspectiile vizuale, masuratorile la aparate de masura si control si interpretarea primara a rezultatelor - depasirea unor valori de atentie si alarma -, realizate de personalul de exploatare cu sarcini specifice, certificat de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului;
    b) nivelul II, cuprinzand sinteza periodica a observatiilor, a masuratorilor si a inspectiilor tehnice anuale si interpretarea acestora din punct de vedere al sigurantei barajului, realizata prin grija detinatorului de specialisti care intocmesc raportate sintetice anuale;
    c) nivelul III, cuprinzand analiza si avizarea rapoartelor de sinteza anuale, realizate de o comisie de urmarire a comportarii in timp a barajelor, organizata de catre detinator, a carei componenta este avizata de CONSIB si aprobata de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului; in cazul detinatorilor care nu organizeaza comisii proprii, analiza si avizarea rapoartelor anuale vor fi realizate fie de comisiile aprobate ale altor detinatori, fie de grupuri de specialisti aprobati de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, cu avizul tehnic consultativ al CONSIB."
    11. La articolul 12 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Realizarea de lucrari de traversare a barajelor sau in zonele lor de protectie se poate face in baza permisului de traversare obtinut conform procedurii emise de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului."
    12. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    In cazul trecerii in conservare, al postutilizarii sau al abandonarii unui baraj, detinatorul acestuia va intocmi o documentatie distincta. Detinatorul va stabili si va asigura, pe cheltuiala proprie, lucrarile si masurile de incadrare intr-o categorie de folosinta posibila a barajului sau va demola constructia, cu asigurarea corespunzatoare a curgerii apelor, inclusiv a apelor maxime, in sectiunea barata initial. Procedura de trecere in conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor se elaboreaza de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si se aproba prin ordin."
    13. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Detinatorii cu orice titlu de baraje au obligatia de a declara public caracteristicile generale, categoria de importanta si gradul de risc asociat acestora. Declaratia se efectueaza conform procedurii care se elaboreaza de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si se aproba prin ordin."
    14. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Controlul indeplinirii exigentelor de performanta si al respectarii prevederilor legale aferente sigurantei barajelor se face de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului sau de imputerniciti ai acestuia."
    15. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Controlul indeplinirii exigentelor de performanta privind calitatea in constructii, stabilite prin Legea nr. 10/1995, se face de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sau de catre organele teritoriale ale acestuia."
    16. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Controlul curent al activitatii de urmarire a comportarii in timp a barajelor va fi asigurat de imputernicitii Ministerului Apelor si Protectiei Mediului si ai Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei."
    17. La articolul 21, literele b) si k) vor avea urmatorul cuprins:
    "b) neindeplinirea conditiilor de siguranta prevazute prin ordine ale ministrului apelor si protectiei mediului si ale ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei;
    ...............................................................................
    k) neindeplinirea conditiilor de exploatare in siguranta stabilite prin ordine ale ministrului apelor si protectiei mediului si/sau ale ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei;"
    18. La articolul 21, litera c) se abroga.
    19. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Contraventiile prevazute la art. 21, savarsite de persoane fizice, se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 50.000.000 lei la 500.000.000 lei cele prevazute la art. 21 lit. a), b), d), e), h) si i);
    b) cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei cele prevazute la art. 21 lit. f), g), j) si k).
    (2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) pot fi aplicate si persoanelor juridice.
    (3) Cuantumul amenzilor va fi actualizat prin hotarare a Guvernului."
    20. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Constituie infractiuni urmatoarele fapte:
    a) executarea barajelor fara acordul de functionare in siguranta a barajului;
    b) functionarea barajelor fara autorizatie de functionare in conditii de siguranta, punand in pericol populatia si mediul;
    c) nedeclararea barajelor detinute si a caracteristicilor acestora;
    d) neindeplinirea masurilor stabilite prin expertize avizate de CONSIB, daca fapta pune in pericol siguranta constructiei si produce urmari grave pentru populatie sau pentru factorii de mediu;
    e) deteriorarea sau distrugerea aparaturii de masura si control montate in baraje, precum si folosirea unei aparaturi neetalonate."
    21. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 22 se fac de inspectori din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului si de imputerniciti ai acestuia."
    22. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Apelor si Protectiei Mediului va elabora regulamentul privind organizarea si certificarea corpurilor de experti, respectiv procedura de avizare a expertilor si a specialistilor pentru intocmirea evaluarii starii de siguranta in exploatare a barajelor, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului.
    (2) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Apelor si Protectiei Mediului va elabora procedura de autorizare, care va fi aprobata prin ordin al ministrului."
    23. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) In termen de 120 de zile de la intrarea in vigoare a procedurilor de autorizare detinatorii cu orice titlu ai barajelor sunt obligati sa declare la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului lucrarile detinute si incadrarea lor in categorii de importanta, in vederea esalonarii obtinerii autorizarilor.
    (2) Depunerea documentatiei pentru obtinerea autorizatiei de functionare in siguranta a barajului se va face la termenele stabilite prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, in baza esalonarii propuse de CONSIB."
    24. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Detinatorii cu orice titlu ai barajelor aflate in exploatare, care in urma evaluarii starii de siguranta nu indeplinesc exigentele de performanta necesare pentru obtinerea autorizatiei de functionare in conditii de siguranta decat dupa realizarea unor masuri si lucrari propuse prin raportul de evaluare a starii de siguranta, sunt obligati sa realizeze aceste exigente de performanta in termenul stabilit de comun acord cu reprezentantii Ministerului Apelor si Protectiei Mediului si ai Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, dar nu mai tarziu de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta."
    25. La articolul 30, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    (1) Nerealizarea prevederilor art. 28 conduce imediat la introducerea restrictiilor de exploatare si, dupa caz, la declansarea operatiunilor de abandonare.
    ...............................................................................
    (3) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Apelor si Protectiei Mediului va elabora metodologia de declarare a operatiunilor de abandonare a barajelor, care va fi aprobata prin ordin al ministrului."
    26. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    (1) Detinatorul barajului are obligatia sa tina o fisa de evidenta a barajului cuprinzand datele importante privind constructia si evenimentele care au avut loc in timp. Fisa actualizata va fi transmisa anual la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, impreuna cu un raport privind starea barajului. La fiecare 2 ani raportul va fi completat cu o analiza aprofundata a comportarii in timp a barajului.
    (2) In cazul barajelor utilizate pentru alimentari cu apa sau al barajelor care realizeaza acumulari de apa in scopuri multiple, detinatorul cu orice titlu al barajului va transmite Ministerului Apelor si Protectiei Mediului un raport privind prima umplere a lacului de acumulare realizat prin barajul respectiv."
    Art. 2
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 633 din 6 decembrie 2000, cu modificarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Art. 3
    Continutul fisei de evidenta se va stabili prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 466/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 466 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu