Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 23 din 15 aprilie 2008

pentru aprobarea Normei nr. 11/2008 privind colectarea contributiilor individuale ale participantilor la fondurile de pensii administrate privat

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 340 din 2 mai 2008



In temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea si funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 41 lit. f) şi ale art. 46 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile art. 131 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 15 aprilie 2008,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 11/2008 privind colectarea contribuţiilor individuale ale participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Direcţia Reglementare împreună cu Direcţia secretariat şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXĂ

NORMA   nr. 11/2008

privind colectarea contribuţiilor individuale ale participanţilor la fondurile de pensii administrate privat

Având în vedere prevederile art. 41 lit. f) şi ale art. 46 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile art. 131 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează:

a)  modalităţile de colectare a contribuţiilor participanţilor la fondurile de pensii administrate privat;

b)   procedurile de prelucrare a declaraţiilor, de calcul, evidenţă şi virare a contribuţiilor individuale către fondurile de pensii administrate privat;

c)  modalităţile şi procedurile de transmitere a informaţiilor între entităţile implicate în procesul de colectare şi virare a contribuţiilor la fondurile de pensii.

Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

(2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)  Legea pensiilor publice - Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

b) Norma de aplicare a Legii pensiilor publice - Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 340/2001, cu modificările şi completările ulterioare;

c)   declaraţie nominală - declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, iniţială, prevăzută de art. 6 din Legea pensiilor publice, aşa cum este descrisă în anexa nr. 1 la Norma de aplicare a Legii pensiilor publice;

d)   declaraţie rectificativă - declaraţia care modifică declaraţia nominală iniţială;

e) declaraţie de asigurare - declaraţia de asigurare depusă de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V din Legea pensiilor publice, aşa cum este descrisă în anexa nr. 4 la Norma de aplicare a Legii pensiilor publice;

f)  contract de asigurare - contractul de asigurare socială prevăzut la art. 5 alin. (2) din Legea pensiilor publice, aşa cum este descris în anexa nr. 3 la Norma de aplicare a Legii pensiilor publice;

g) validare declaraţie - procesul de înregistrare în sistemul public de pensii a unei declaraţii nominale, declaraţii de asigurare sau a unui contract de asigurare, corecte şi întocmite conform prevederilor Normei de aplicare a Legii pensiilor publice;

h) luna şi anul de referinţă - luna şi anul pentru care se depun declaraţiile nominale iniţiale;

i) Tabel electronic al contribuţiilor - TEC - tabelul electronic de evidenţă a contribuţiilor la fondurile de pensii.

(3) In procedurile de colectare, calcul, evidenţă şi virare a contribuţiilor individuale sunt implicate următoarele entităţi:

a)  participanţii la fondurile private de pensii administrate privat;

b) plătitorii - persoanele fizice sau juridice care plătesc ori, după caz, reţin şi virează la bugetul asigurărilor sociale de stat contribuţia individuală de asigurări sociale datorată conform prevederilor Legii pensiilor publice;

c)   ANAF - instituţia de colectare, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

d) CNPAS- instituţia de evidenţă, respectiv Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale;

e) administratori - administratorii fondurilor de pensii;

f) fond de pensii - fondul de pensii administrat privat;

g) depozitări - depozitarii activelor fondurilor de pensii.

(4)  Evidenţa participanţilor, precum şi viramentele către fondurile de pensii administrate privat se realizează pe baza codului numeric personal.

CAPITOLUL II

Contribuţiile la un fond de pensii administrat privat

SECŢIUNEA 1

Colectarea contribuţiei la fondurile de pensii administrate privat

Art. 3. - (1) Contribuţia la fondul de pensii administrat privat este parte din contribuţia individuală datorată de asigurat la sistemul public de pensii şi se virează de către plătitor în aceleaşi condiţii şi la aceleaşi termene cu cele stabilite pentru contribuţia de asigurări sociale.

(2)  Contribuţia la fondul de pensii administrat privat se deduce din veniturile brute lunare care reprezintă baza de calcul pentru contribuţia individuală de asigurări sociale, împreună şi prin aceeaşi modalitate de calcul cu contribuţia obligatorie datorată conform prevederilor Legii pensiilor publice.

(3)  Baza de calcul a contribuţiei individuale la fondurile de pensii este aceeaşi cu cea stabilită pentru contribuţia individuală de asigurări sociale prevăzută de Legea pensiilor publice.

Art. 4. - (1) Din momentul începerii activităţii de colectare, cota de contribuţie la fondul de pensii administrat privat este de 2% din baza de calcul.

(2) In termen de 8 ani de la începerea activităţii de colectare, cota de contribuţie la fondul de pensii administrat privat se majorează la 6%, cu o creştere de 0,5 puncte procentuale pe an, începând cu data de 1 ianuarie a fiecărui an.

Art. 5. - (1) ANAF are atribuţii privind declararea, constatarea, controlul, colectarea şi soluţionarea contestaţiilor pentru contribuţia de asigurări sociale datorată de persoanele juridice şi persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entităţile asimilate angajatorului, potrivit prevederilor legale.

(2)   CNPAS, prin structurile sale teritoriale, efectuează activităţile de constatare, control, colectare şi soluţionare a contestaţiilor pentru contribuţia de asigurări sociale plătită de asiguraţii prevăzuţi la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V şi alin. (2) din Legea pensiilor publice.

(3)  Pentru neachitarea de către debitor la termenul de scadenţă a obligaţiilor de plată reprezentând contribuţii de asigurări sociale, acesta datorează majorări de întârziere.

(4) In cazul neachitării la termen de către plătitori, potrivit legii, a contribuţiei de asigurări sociale datorate pentru persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. I, II şi III din Legea pensiilor publice, ANAF, prin structurile sale teritoriale, procedează la aplicarea măsurilor de executare silită în vederea încasării sumelor cuvenite, conform dispoziţiilor legale privind executarea creanţelor bugetare.

(5) In cazul neachitării la termen, potrivit legii, a contribuţiei de asigurări sociale datorate de asiguraţii individuali prevăzuţi la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V şi alin. (2) din Legea pensiilor publice, casele teritoriale de pensii procedează la aplicarea măsurilor de executare silită pentru încasarea sumelor cuvenite, conform dispoziţiilor legale privind executarea creanţelor bugetare.

(6)  Majorările de întârziere calculate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor de plată reprezentând contribuţie de asigurări sociale se fac venit la bugetul asigurărilor sociale de stat.

SECŢIUNEA a 2-a

Declararea contribuţiilor la fondurile de pensii administrate privat

Art. 6. - (1) In scopul determinării cuantumului contribuţiilor datorate fondurilor de pensii, CNPAS utilizează informaţiile înscrise în registrul participanţilor, declaraţiile nominale, declaraţiile de asigurare, precum şi, după caz, informaţiile înscrise în contractele de asigurare.

(2) La depunerea declaraţiilor nominale, casele judeţene de pensii procedează la verificarea acestora din punctul de vedere al întocmirii corecte, solicitând totodată persoanelor juridice sau persoanelor fizice care au calitatea de angajator ori entităţilor asimilate angajatorului corectarea eventualelor erori semnalate în cuprinsul acestora şi retransmiterea declaraţiilor corectate până la termenul legal de depunere prevăzut de lege.

(3)   Declaraţiile nominale corecte depuse în termenul prevăzut de lege, precum şi cele corectate, retransmise în acelaşi termen, se prelucrează şi se validează de casele judeţene de pensii până la termenul prevăzut la art. 7 alin. (1).

(4)  Declaraţiile nominale corecte depuse peste termenul prevăzut de lege, precum şi cele corectate, retransmise peste termen, se prelucrează şi se validează de casele judeţene de pensii până la următoarele termene prevăzute la art. 7 alin. (1), în funcţie de data depunerii acestor declaraţii.

(5) Transmiterea prin poştă a declaraţiilor nominale se face cu scrisoare recomandată, cu confirmare de primire. Data depunerii declaraţiei nominale este data confirmării de primire.

(6)  Declaraţiile nominale primite prin poştă sunt prelucrate conform prevederilor alin. (2), (3) şi (4).

Art. 7. - (1) Pe data de întâi a fiecărei luni următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale, casele judeţene de pensii transmit la CNPAS informaţiile aferente declaraţiilor nominale validate, însoţite de un inventar al acestora.

(2) In acelaşi termen prevăzut la alin. (1), casele judeţene de pensii transmit la CNPAS declaraţiile de asigurare şi contractele de asigurare aflate în evidenţă, însoţite de un inventar al acestora, plăţile reprezentând contribuţia de asigurări sociale luate în considerare la stabilirea stagiului de cotizare pentru luna de referinţă fiind plăţile înregistrate la nivelul caselor judeţene de pensii sau, după caz, a Casei de Pensii a Municipiului Bucureşti, până la data inventarului.

(3) In situaţia declaraţiilor de asigurare şi a contractelor de asigurare pentru care plata contribuţiei de asigurări sociale a fost efectuată după data inventarului, aceasta este luată în considerare la următorul termen prevăzut la alin. (1).

(4) Modalităţile concrete de transmitere de la casele judeţene de pensii la CNPAS, precum şi formatele informaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), inclusiv conţinutul şi formatul inventarelor, sunt stabilite prin norme interne de lucru ale CNPAS, aprobate prin decizie a preşedintelui CNPAS.

Art. 8. - (1) In situaţia depunerii, în conformitate cu prevederile Legii pensiilor publice şi ale Normei de aplicare a Legii pensiilor publice, a unor declaraţii rectificative, precum şi în situaţia modificărilor venitului asigurat, intervenite în declaraţiile de asigurare sau în contractele de asigurare, CNPAS procedează la efectuarea eventualelor regularizări către fondurile de pensii, fără a depăşi termenul maxim de 6 luni de la data constatării acestor situaţii.

(2) Procedurile de regularizare prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor.

SECŢIUNEA a 3-a

Calculul şi evidenţa contribuţiilor la fondurile de pensii administrate privat

Art. 9. - (1) Până pe data de 12 a lunii următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale sau în prima zi lucrătoare următoare, în cazul în care data de 12 nu este o zi lucrătoare, CNPAS actualizează Registrul participanţilor, aplicând următoarele proceduri:

a)  procedura de aderare continuă prevăzută de Norma nr. 18/2007 privind aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 46/2007, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Norma nr. 18/2007;

b)   procedura de aplicare a deciziilor Comisiei privind apartenenţa unor persoane la un anumit fond de pensii, ca urmare a analizării unor contestaţii depuse de participanţi sau a controalelor efectuate de Comisie (comenzi Comisie), prevăzută de Norma nr. 18/2007, cu modificările şi completările ulterioare, sau orice alte decizii ale Comisiei;

c)  procedura de efectuare a transferului participanţilor între fondurile de pensii, prevăzută de Norma nr. 3/2008 privind transferul participanţilor între fondurile de pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 4/2008;

d)  procedura de actualizare în baza declaraţiilor nominale, declaraţiilor de asigurare sau, după caz, a contractelor de asigurare prevăzute la art. 7;

e)  procedura de repartizare aleatorie lunară, prevăzută de Norma nr. 18/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Procedura tehnică de corectare a codului numeric personal şi/sau numelui/prenumelui participantului se stabileşte prin act adiţional la protocolul încheiat între CNPAS şi Comisie.

Art. 10. - (1) Procedura prevăzută la art. 9 lit. e) se efectuează de către CNPAS lunar, în perioada 10-12 a lunii următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale.

(2) CNPAS aplică procedurile prevăzute de Norma nr. 18/2007, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la repartizarea aleatorie a persoanelor eligibile obligate să adere la un fond de pensii administrat privat, care, în ultimele 4 luni anterioare lunii în care se efectuează repartizarea aleatorie, nu au fost comunicate de fondurile de pensii că au îndeplinit procedura de aderare, dar ale căror date figurează în declaraţiile nominale sau în declaraţiile de asigurare aflate în evidenţa CNPAS cu obligaţii de plată.

Art. 11. - (1) Lunar, în perioada 13-18 a lunii următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale, în vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de art. 431 alin. (7) din Lege, CNPAS actualizează TEC.

(2) TEC cuprinde următoarele informaţii:

a) anul bugetar;

b) codul numeric personal al participantului;

c) codul unic de identificare al angajatorului - CUI;

d) codul fondului de pensii - primele 3 caractere din seria actelor de aderare alocate de Comisie fiecărui fond de pensii;

e) numele şi prenumele participantului;

f)  luna pentru care se datorează contribuţia la fondul de pensii;

g)   informaţii aferente lunii pentru care se datorează contribuţia la fondul de pensii:

- venitul asigurat în lună;

- cuantumul contribuţiei lunare datorate la fondul de pensii în lună;

- cuantumul contribuţiei lunare virate efectiv la fondul de pensii în lună;

- suma restantă/de reţinut datorată (suma cu semn);

- suma totală virată/reţinută în lună (suma cu semn).

(3)   Baza de calcul a contribuţiei la un fond de pensii administrat privat este aceeaşi ca şi în cazul contribuţiei de asigurări sociale datorate sistemului public de pensii.

(4) Cuantumul contribuţiei lunare datorate la fondul de pensii administrat privat se calculează prin aplicarea cotei de contribuţie prevăzute la art. 4 asupra bazei de calcul prevăzute la alin. (3).

(5) Sumele rezultate potrivit prevederilor alin. (4) se rotunjesc la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv, fracţiunile de până la 49 de bani inclusiv neglijându-se.

Art. 12. - (1) Procedura de actualizare prevăzută la art. 11 alin. (1) se efectuează pe baza datelor din Registrul participanţilor şi a celor înscrise în declaraţiile prevăzute la art. 7.

(2) In situaţia în care persoanele care au îndeplinit procedura de aderare se află înregistrate în declaraţiile nominale depuse în termenul legal, CNPAS calculează sumele prevăzute la art. 11 lit. g) şi le înregistrează în TEC.

(3) In situaţia în care persoanele au îndeplinit procedura de aderare şi în acelaşi timp au realizat stagii de cotizare în sistemul public de pensii pe bază de declaraţie/contract de asigurare, CNPAS calculează sumele prevăzute la art. 11 lit. g) şi le înregistrează în TEC.

(4) In situaţia în care persoanele care au îndeplinit procedura de aderare se află înregistrate în declaraţiile nominale rectificative sau îşi modifică venitul asigurat înscris în declaraţia de asigurare, prin comunicări de modificare, aferente unei perioade anterioare, CNPAS calculează sumele prevăzute la art. 11 lit. g) şi le înregistrează în TEC. Sumele restante calculate pot fi pozitive sau negative, în funcţie de sumele înscrise în TEC ca fiind achitate efectiv la fondurile de pensii, pentru lunile care au făcut obiectul rectificărilor.

(5) In situaţia în care persoanele care au îndeplinit procedura de aderare îşi modifică venitul asigurat înscris în contractul de asigurare, prin act adiţional, CNPAS calculează sumele prevăzute la art. 11 lit. g) datorate de participantul la fondul de pensii, începând cu luna de la care acest act produce efecte pentru viitor. Sumele astfel recalculate le înregistrează în TEC.

(6) In situaţia în care persoanele care au îndeplinit procedura de aderare nu se află înregistrate în declaraţiile nominale prevăzute la art. 7 sau, după caz, nu au realizat stagii de cotizare în luna de referinţă ori figurează ca debitori în cazul declaraţiilor sau contractelor de asigurare, CNPAS va înscrie în TEC cifra „0" în rubricile aferente obligaţiilor lunare.

(7)  In cazul asiguraţilor pentru care CNPAS a procedat, conform normelor în vigoare, la repartizarea aleatorie, sumele prevăzute la art. 11 lit. g) se calculează şi se înregistrează în TEC luându-se în considerare şi lunile anterioare din intervalul legal în care persoana eligibilă şi obligată să contribuie avea posibilitatea să adere voluntar la un fond de pensii.

CAPITOLUL III

Modalitatea de virare a contribuţiilor în sistemul pensiilor private

SECŢIUNEA 1

Intocmirea listelor nominale de virare a contribuţiei la fondurile de pensii administrate privat

Art. 13. - (1) Lunar, până cel târziu în data de 18 a lunii următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale, pe baza sumelor înscrise în TEC, CNPAS întocmeşte listele nominale de viramente, distinct pentru fiecare fond de pensii.

(2) Listele nominale de viramente prevăzute la alin. (1) conţin următoarele informaţii:

a) anul şi luna pentru care se datorează contribuţia la fondul de pensii administrat privat;

b) codul de înscriere în Registrul Comisiei al administratorului fondului de pensii administrat privat;

c)  codul de înscriere în Registrul Comisiei al fondului de pensii administrat privat la care se efectuează plata;

d) codul de înscriere în Registrul Comisiei al depozitarului;

e) pentru fiecare participant:

- codul numeric personal al participantului;

- numele şi prenumele participantului;

- suma totală virată la fondul de pensii administrat privat;

- codul unic de identificare (CUI) al angajatorului.

(3)  Participanţii pentru care nu urmează a se efectua nicio plată sunt înscrişi în listele nominale de viramente, având înscrisă cifra „0" în câmpul „suma totală virată la fondul de pensii".

(4)   Participanţii pentru care sumele sunt negative sunt înscrişi în listele nominale de viramente, având înscrisă cifra negativă în câmpul „suma totală virată la fondul de pensii".

(5) Suma totală ce urmează a fi virată pentru fiecare fond de pensii se obţine prin însumarea aritmetică a câmpului „suma totală virată la fondul de pensii".

(6)   Listele nominale de viramente se transmit fiecărui administrator de fond de pensii în format electronic, în termenul prevăzut la alin. (1), prin fişiere semnate cu semnătură electronică extinsă emisă de un furnizor autorizat, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

(7) Fiecare administrator de fond de pensii administrat privat va lua măsuri de arhivare a tuturor fisierelor prevăzute la alin. (4) şi (5).

Art. 14. - (1) Listele nominale de viramente vor cuprinde şi o recapitulaţie având următorul conţinut:

a) luna şi anul pentru care se efectuează plata contribuţiei la fondul de pensii administrat privat;

b) codul de înscriere în Registrul Comisiei al administratorului fondului de pensii administrat privat către care se efectuează plata;

c)  codul de înscriere în Registrul Comisiei al fondului de pensii administrat privat la care se efectuează plata;

d) codul de înscriere în Registrul Comisiei al depozitarului la care se virează sumele;

e)  numărul total al participanţilor pentru care se efectuează plata contribuţiei la respectivul fond de pensii;

f) suma totală virată de CNPAS la fondul de pensii în lună.

(2) Recapitulaţia prevăzută la alin. (1) se întocmeşte pe suport hârtie şi în format electronic, semnate cu semnătura electronică extinsă în 4 exemplare de persoanele împuternicite în acest scop de către preşedintele CNPAS, exemplarele având următoarele destinaţii şi distribuindu-se după cum urmează:

a) un exemplar rămâne la CNPAS;

b)  un exemplar se transmite la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti împreună cu documentele de plată;

c)  un exemplar se transmite administratorului fondului de pensii administrat privat la care se efectuează plata;

d) un exemplar se transmite depozitarului la care se virează sumele.

SECŢIUNEA a 2-a

Virarea contribuţiilor în sistemul pensiilor private

Art. 15. - (1) Lunar, până cel târziu la data de 20 a lunii următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale, CNPAS virează, pentru fiecare fond de pensii, de la bugetul asigurărilor sociale de stat suma reprezentând contribuţiile la fondurile de pensii, calculată conform prevederilor art. 13.

(2) Virarea contribuţiilor pentru fondurile de pensii se face de către CNPAS, cu ordin de plată, prin diminuarea conturilor de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat, pe baza documentelor prevăzute la art. 14.

Art. 16. - (1) Lunar, până cel târziu la data de 25 a lunii următoare celei în care au fost depuse declaraţiile nominale, CNPAS transmite la ANAF anexele A1.2 (prevăzute de Norma de aplicare a Legii pensiilor publice) aferente declaraţiilor nominale prevăzute la art. 6, precum şi listele nominale, întocmite la nivel de angajator, cuprinzând viramentele efectuate către fondurile de pensii.

(2) Organele fiscale subordonate ANAF, pe baza informaţiilor prevăzute la alin. (1), identifică situaţiile în care angajatorii nu au respectat prevederile legale privind declararea şi plata contribuţiilor de asigurări sociale, dispunând măsurile prevăzute de lege.

(3)   Casele teritoriale de pensii, prin organele proprii, procedează la executarea creanţelor bugetare reprezentând contribuţii de asigurări sociale datorate şi neachitate de către asiguraţii sistemului public pe bază de declaraţie de asigurare sau pe bază de contract de asigurare.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 17. - (1) Colectarea contribuţiilor datorate fondurilor de pensii administrate privat începe odată cu declararea contribuţiilor de asigurări sociale datorate pentru luna de referinţă martie 2008.

(2) Termenul-limită de efectuare a primelor viramente către fondurile de pensii, aferente lunii martie 2008, este 20 mai 2008.

(3)  Comisia va comunica CNPAS lunar, până cel târziu la data de 15 a fiecărei luni, prin documente semnate cu semnătura electronică extinsă, următoarele informaţii:

a) denumirea fondului de pensii administrat privat;

b) codul fondului administrat privat din Registrul Comisiei;

c) denumirea depozitarului la care se vor vira contribuţiile;

d) codul depozitarului din Registrul Comisiei;

e) codul IBAN al depozitarului.

Art. 18. - (1) Termenele prevăzute de prezenta normă, care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare, se prelungesc până la sfârşitul următoarei zile lucrătoare.

(2) Decalarea oricărui termen prevăzut în prezenta normă, ca urmare a existenţei unor zile nelucrătoare, atrage decalarea corespunzătoare a celorlalte termene, asigurându-se însă cel puţin o zi bancară între data de finalizare a activităţilor prevăzute la art. 13 şi data prevăzută la art. 15.

Art. 19. - Incălcarea prevederilor prezentei norme se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 23/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 23 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 23/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu