Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1869 din 22 decembrie 2005

pentru aprobarea Programului national de asigurare a calitatii in domeniul securitatii aeronautice - PNAC-SECA

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 42 din 17 ianuarie 2006





    Avand in vedere prevederile Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 2.320/2002 care stabileste reguli comune in domeniul securitatii aviatiei civile si ale Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.217/2003 cu privire la specificatiile comune pentru programele nationale de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile,
    in vederea asigurarii implementarii Programului national de securitate aeronautica, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 443/2005,
    in conformitate cu prevederile art. 79 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicata,
    in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 69 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ART. 1
    Se aproba Programul national de asigurare a calitatii in domeniul securitatii aeronautice, denumit in continuare PNAC-SECA, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    ART. 2
    In aplicarea PNAC-SECA, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului emite reglementari obligatorii pentru toti administratorii aerodromurilor, furnizorii de servicii de navigatie aeriana, precum si pentru orice institutie sau operator economic, persoane fizice si/sau juridice romane ori straine, care desfasoara activitati in perimetrul aerodromurilor.
    ART. 3
    Constituie contraventii urmatoarele fapte savarsite de catre persoanele fizice si/sau juridice prevazute la art. 2:
    a) inregistrarea la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a raportului anual cu privire la rezultatele aplicarii programului propriu de control intern al calitatii, dupa termenul prevazut in PNAC-SECA;
    b) neefectuarea la termenele stabilite a actiunilor corective cuprinse in planul de actiuni corective, aprobat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului in conformitate cu PNAC-SECA;
    c) obstructionarea accesului inspectorilor AVSEC in facilitatile proprii care pot fi supuse controlului conform PNAC-SECA.
    ART. 4
    Contraventiile prevazute la art. 3 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) contraventiile prevazute la lit. a), cu amenda de la 2.500 lei (RON) la 5.000 lei (RON);
    b) contraventiile prevazute la lit. b), cu amenda de la 6.000 lei (RON) la 8.000 lei (RON);
    c) contraventiile prevazute la lit. c), cu amenda de la 8.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON).
    ART. 5
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac, cu respectarea dispozitiilor legale, de catre persoane cu atributii de control din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, anume desemnate prin ordin al ministrului.
    ART. 6
    Contraventiilor prevazute in prezenta hotarare le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    ART. 7
    Refuzul nejustificat al unui operator aerian de a permite accesul la bordul unei aeronave operate de acesta al inspectorilor AVSEC, in vederea efectuarii inspectiei in conformitate cu PNAC-SECA, se sanctioneaza cu:
    a) in cazul operatorilor aerieni romani, pe langa sanctiunea aplicata potrivit art. 4 lit. c), cu suspendarea licentei de transport de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    b) in cazul operatorilor aerieni straini, cu interdictia operarii pe aeroporturile din Romania, in conformitate cu reglementarile in vigoare si in masura in care nu se prevede altfel in tratatele la care Romania este parte.
    ART. 8
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    ART. 9
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pct. 1.3.42 din cap. I si cap. XIX si anexele nr. 10 - 16 din Programul national de securitate aeronautica, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 443/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 461 din 31 mai 2005, se abroga.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Alexandros Galiatatos,
                       secretar de stat

                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       p. Ministrul integrarii europene,
                       Adrian Ciocanea,
                       secretar de stat

                       Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

    ANEXA 1

                              PROGRAMUL NATIONAL
de asigurare a calitatii in domeniul securitatii aeronautice - PNAC-SECA

    CAP. 1
    Prevederi generale

    ART. 1
    Programul national de asigurare a calitatii in domeniul securitatii aeronautice, denumit in continuare PNAC-SECA, stabileste masurile de monitorizare necesare pentru evaluarea, cu regularitate, a modului de implementare a Programului national de securitate aeronautica, denumit in continuare PNSA.
    ART. 2
    PNAC-SECA are urmatoarele obiective:
    a) de a verifica implementarea efectiva si intr-un mod eficient a masurilor de securitate de catre agentii aeronautici civili romani, operatorii aerieni straini care opereaza in Romania, precum si de catre toate celelalte entitati, carora, potrivit PNSA, le revin responsabilitati in aplicarea unor masuri de securitate aeronautica in perimetrul aeroporturilor civile;
    b) de a monitoriza nivelul conformitatii cu cerintele PNSA;
    c) de a evalua viabilitatea PNSA.
    ART. 3
    In sensul prezentului PNAC-SECA, termenii si definitiile utilizate au urmatorul inteles:
    a) audit de securitate - examinare aprofundata a tuturor aspectelor legate de masurile si procedurile de securitate, cu scopul de a determina daca acestea sunt implementate in mod continuu si la un standard acceptat;
    b) control - orice procedura sau proces utilizat pentru monitorizarea conformitatii la nivel national. Acest termen acopera auditul de securitate, inspectiile, evaluarile, testele si investigatiile;
    c) deficienta - neindeplinirea cerintelor de securitate aeronautica;
    d) evaluare - un studiu aprofundat al operatiunilor in scopul determinarii necesitatilor de securitate. Aceasta cuprinde identificarea vulnerabilitatilor care pot fi exploatate pentru comiterea unui act de interventie ilicita, cu toate ca sunt implementate masuri si proceduri de securitate aeronautica, precum si recomandarea unor masuri de protectie compensatorii pentru a face fata riscului constatat si care sa fie proportionale cu nivelul amenintarii;
    e) incident de securitate - eveniment care are consecinte negative asupra securitatii si sigurantei persoanelor si a bunurilor;
    f) inspector AVSEC - persoana desemnata pentru efectuarea activitatilor de control la nivel national;
    g) inspectie - o examinare a implementarii unuia sau mai multor aspecte legate de masurile si procedurile de securitate in scopul determinarii eficientei aplicarii acestora;
    h) investigatie - o examinare a unui incident de securitate si o explicare a cauzei care a condus la producerea acestuia, in scopul evitarii repetarii acestuia, si evaluarea oportunitatii de actionare in justitie;
    i) test - o punere la incercare a masurilor de securitate aeronautica, in cadrul careia autoritatea competenta prezinta sau simuleaza intentia de a comite un act de interventie ilicita in scopul evaluarii eficientei si a modului de implementare a masurilor de securitate existente.

    CAP. 2
    Autoritatea competenta

    SECTIUNEA 1
    Generalitati

    ART. 4
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este autoritatea competenta responsabila de coordonarea si monitorizarea implementarii PNSA.
    ART. 5
    In aplicarea prevederilor prezentului PNAC-SECA, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului emite reglementari specifice.
    ART. 6
    Incepand cu data aderarii la Uniunea Europeana, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va coopera cu Comisia Europeana pentru a facilita inspectiile din domeniul securitatii aeronautice pe care aceasta institutie le va efectua la aeroporturile civile din Romania.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atributii si responsabilitati

    ART. 7
    In calitatea sa de autoritate competenta, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) elaboreaza, implementeaza si actualizeaza PNAC-SECA in scopul asigurarii eficacitatii PNSA;
    b) monitorizeaza modul de implementare a PNSA;
    c) intocmeste planul anual al activitatilor de control de calitate;
    d) decide asupra oportunitatii efectuarii unor inspectii inopinate sau teste, precum si asupra conditiilor in care acestea urmeaza a fi efectuate;
    e) desemneaza inspectorii AVSEC care efectueaza activitatile de control descrise in prezentul PNAC-SECA si aproba componenta echipelor de control;
    f) autorizeaza persoanele desemnate sa efectueze testele sub acoperire ale masurilor de securitate;
    g) aproba planurile de actiuni corective pe care entitatile supuse controalelor de calitate sunt obligate sa le intocmeasca in situatia in care, in urma acestor controale, sunt constatate deficiente in aplicarea masurilor de securitate sau vulnerabilitati ale sistemului de securitate supus controlului. Urmareste indeplinirea cu strictete a actiunilor corective si, daca acestea nu se realizeaza conform calendarului convenit, aplica sanctiuni;
    h) verifica, in mod regulat, efectuarea de catre entitatile supuse controalelor de calitate a activitatilor descrise in programele proprii de control intern al calitatii;
    i) intocmeste raportul anual al activitatilor desfasurate in conformitate cu prevederile PNAC-SECA.
    ART. 8
    Pentru indeplinirea atributiilor si responsabilitatilor ce ii revin potrivit prevederilor prezentului PNAC-SECA, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului constituie o structura operationala a carei schema este prezentata in anexa nr. 1.

    CAP. 3
    Monitorizarea implementarii masurilor de securitate aeronautica

    SECTIUNEA 1
    Generalitati

    ART. 9
    (1) Monitorizarea conformitatii cu cerintele PNSA se realizeaza prin desfasurarea de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a urmatoarelor activitati:
    a) audit de securitate;
    b) inspectie;
    c) evaluare;
    d) test;
    e) investigatie.
    (2) Activitatile de control prevazute la alin. (1) lit. a) - d) se efectueaza cu regularitate, pe baza planului anual al activitatilor de control de calitate, aprobat de ministrul transporturilor, constructiilor si turismului. Pentru a-i asigura flexibilitate si eficienta, planul anual de control va fi conceput pe baza unei ordini de prioritati. La stabilirea prioritatilor se va tine cont de urmatorii factori: nivelul de amenintare, tipul, natura, marimea si frecventa operatiunilor, prezenta operatorilor cu nivel ridicat de risc, istoricul unor deficiente constatate anterior.
    (3) Suplimentar activitatilor de control cuprinse in planul anual al activitatilor de control de calitate, vor fi efectuate inspectii inopinate, precum si teste sub acoperire, ori de cate ori astfel de activitati vor fi considerate ca fiind necesare pentru determinarea eficientei masurilor de securitate.
    (4) Sunt exceptate de la prevederile alin. (3) dispozitivele institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala cu responsabilitati in aplicarea masurilor de securitate aeronautica.
    (5) Entitatile supuse activitatilor de control prevazute la alin. (1) sunt:
    a) aeroporturile civile din Romania, precum si aeroporturile din alte state ce constituie originea unor zboruri cu destinatia Romania, cu acordul prealabil din partea statelor respective;
    b) operatorii aerieni romani si straini care opereaza pe aeroporturile civile din Romania;
    c) agentii aeronautici civili carora, potrivit PNSA, le revin responsabilitati in domeniul securitatii aeronautice, cum ar fi: agentii regulati cargo, agentii regulati postali, companiile de catering, agentii de handling, furnizorii de servicii de navigatie aeriana, companiile care furnizeaza servicii de curatenie la bordul aeronavelor sau de alimentare cu combustibil a aeronavelor etc.;
    d) orice alt operator economic care desfasoara activitati in perimetrul unui aeroport civil sau al carui personal are acces in zonele restrictionate ale unui aeroport civil;
    e) institutiile si autoritatile publice carora, potrivit PNSA, le revin responsabilitati in aplicarea unor masuri de securitate aeronautica in perimetrul aeroporturilor civile.

    SECTIUNEA a 2-a
    Efectuarea activitatilor de control

    ART. 10
    (1) Activitatile de control prevazute la art. 9 alin. (1) vor fi efectuate in conformitate cu metodologiile aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului. Metodologiile vor descrie: scopul, obiectivul, continutul, frecventa, mijloacele si responsabilitatile pentru fiecare dintre activitatile de monitorizare, precum si sistemul armonizat de clasificare a conformitatilor.
    (2) In functie de complexitatea activitatilor de control, in componenta echipelor de control vor putea fi cooptati si specialisti din cadrul entitatilor prevazute la art. 9 alin. (5).
    (3) Fiecare activitate de control se finalizeaza prin intocmirea unui raport care va contine si recomandari de actiuni corective in cazul constatarii unor deficiente in implementarea sau aplicarea masurilor de securitate aeronautica.

    SECTIUNEA a 3-a
    Sistemul armonizat de clasificare a conformitatilor. Rectificarea deficientelor

    ART. 11
    Activitatile de control trebuie sa evalueze implementarea PNSA in baza sistemului armonizat de clasificare a conformitatilor, prezentat in anexa nr. 2.
    ART. 12
    Rectificarea deficientelor constatate cu ocazia activitatilor de control se va realiza prin: intocmirea de catre entitatea supusa monitorizarii a planului de actiuni corective si supunerea acestuia spre aprobare Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, implementarea actiunilor corective, urmarirea efectuarii actiunilor corective, inclusiv prin controale repetitive, constatarea rectificarii efective a deficientelor si atingerea conformitatii cu cerintele impuse. Modul de rectificare a deficientelor va fi descris in detaliu in cadrul metodologiilor prevazute la art. 10 alin. (1).

    CAP. 4
    Inspectorii AVSEC

    SECTIUNEA 1
    Desemnarea inspectorilor AVSEC

    ART. 13
    Activitatile de control prevazute la art. 9 alin. (1) se efectueaza de catre inspectorii AVSEC, desemnati de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului din randul functionarilor publici proprii sau, prin delegare de competente, din randul angajatilor entitatilor cu responsabilitati in domeniul securitatii aeronautice.
    ART. 14
    Inspectorii AVSEC desemnati de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului conform art. 13 trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fi absolvit cel putin un curs de instruire in domeniul securitatii aeronautice, recunoscut de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, si sa fi participat la cel putin 3 activitati de monitorizare dispuse de acest minister;
    b) sa posede:
    (i) o buna intelegere a PNSA si a modului in care acesta se aplica operatiunilor supuse activitatilor de monitorizare;
    (ii) o buna cunoastere a modului de aplicare a tehnologiilor si tehnicilor din domeniul securitatii aeronautice;
    (iii) cunostinte referitoare la principiile, procedurile si tehnicile de efectuare a activitatilor de monitorizare;
    (iv) cunostinte privind operatiunile supuse activitatilor de monitorizare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Drepturile si obligatiile inspectorilor AVSEC

    ART. 15
    (1) In exercitarea atributiilor, inspectorii AVSEC au urmatoarele drepturi:
    a) de a inspecta orice aeronava civila, indiferent de statul de inmatriculare, atunci cand aceasta se afla pozitionata pe un aeroport civil din Romania, din punct de vedere al respectarii masurilor de securitate aplicabile, fara a afecta programul de zbor al aeronavei;
    b) de a inspecta orice zona sau obiectiv din perimetrul unui aeroport civil;
    c) de a inspecta orice facilitate situata in afara unui aeroport civil, detinuta de un operator economic in scopul sustinerii unor activitati pe care acesta le desfasoara in perimetrul unui aeroport civil;
    d) de a supune verificarii/testarii orice bun, susceptibil a fi suspect sau suspect, gasit in perimetrul unui aeroport civil ori in spatiile operatorului economic mentionat la lit. c), oricare ar fi proprietarul;
    e) de a cerceta si de a verifica eficienta masurilor si procedurilor de securitate aplicate de entitatile prevazute la art. 9 alin. (5), urmand ca, in cazul dispozitivelor institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala cu responsabilitati in aplicarea masurilor de securitate aeronautica, sa fie informata in timp util conducerea institutiei vizate despre activitatile care se vor derula, precum si despre rezultatul acestora;
    f) de a solicita operatorului aerian, administratorului aeroportului civil sau detinatorului unor facilitati din afara aeroportului civil, utilizate in scopul sustinerii unor activitati pe care acesta le desfasoara in perimetrul unui aeroport civil, sa puna la dispozitie informatiile relevante pentru inspectie, evaluare, test sau investigatie;
    g) de a patrunde in orice incinta, zona sau cladire, daca acest lucru este necesar in scopul inspectarii unui aeroport civil;
    h) de a solicita informatii de la orice persoana angajata in cadrul uneia dintre entitatile mentionate la art. 9 alin. (5), supuse activitatilor de control, care poate sa acorde sprijin in activitatea de evaluare a masurilor si procedurilor de securitate;
    i) de a inregistra in scris, fotografic, audio sau video orice zona, orice operatie, procedura ori instalatie supusa inspectarii, cu respectarea prevederilor legale privind protectia informatiilor clasificate.
    (2) Drepturile prevazute la alin. (1) se aplica, fara discriminare, si pentru elementele de infrastructura, instalatiile si echipamentele utilizate pentru furnizarea serviciilor de navigatie aeriana.
    ART. 16
    Pe timpul efectuarii activitatilor de control, inspectorii AVSEC au urmatoarele obligatii:
    a) sa cunoasca si sa respecte cerintele de securitate aeronautica ale aeroporturilor civile, operatorilor aerieni si ale altor organizatii cu activitate aeroportuara si sa foloseasca caile normale de acces, cu exceptia cazurilor in care, procedand astfel, activitatea de control ar avea de suferit;
    b) sa respecte prevederile reglementarilor din domeniul securitatii aeronautice;
    c) sa nu foloseasca forta pentru a obtine accesul la aeronava sau la facilitatile supuse activitatilor de control;
    d) sa nu deschida usile de acces ale aeronavelor, sa nu atinga suprafetele de comanda ale aeronavelor si sa nu patrunda in cabina echipajului daca nu sunt insotiti de un reprezentant competent al operatorului aerian;
    e) la incheierea activitatii de monitorizare, sa informeze un reprezentant al organizatiei supuse controlului asupra rezultatului controlului: ce anume a fost controlat, daca a corespuns cerintelor stabilite prin PNSA;
    f) sa nu conduca autovehicule in zona de miscare a aeroporturilor, fara autorizatie;
    g) sa nu faca uz de drepturile pe care le au, pentru a intarzia sau a retine o aeronava, daca nu exista motive serioase de a proceda astfel, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    h) sa afecteze cat mai putin activitatea profesionala curenta a persoanelor audiate.
    ART. 17
    Inspectorii AVSEC desemnati sa efectueze activitatile de control mentionate la art. 9 alin. (1) se vor identifica cu legitimatii ale caror model si continut se aproba prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.

    CAP. 5
    Comunicari si rapoarte cu privire la activitatile de monitorizare a conformitatii

    ART. 18
    (1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va intocmi in fiecare an un raport cu privire la masurile luate pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin in conformitate cu prevederile prezentului PNAC-SECA, precum si cu privire la situatia securitatii aeronautice existenta pe aeroporturile civile din Romania. Raportul va fi intocmit in conformitate cu instructiunile de redactare a rapoartelor prezentate in anexa nr. 3.
    (2) Perioada de referinta pentru raport va cuprinde intervalul 1 ianuarie - 31 decembrie. Raportul trebuie intocmit in cel mult 6 saptamani dupa incheierea perioadei de referinta.
    (3) Incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, raportul prevazut la alin. (1) va fi transmis la Comisia Europeana in cel mult doua luni dupa incheierea perioadei de referinta.

    CAP. 6
    Obligatiile entitatilor supuse activitatilor de control

    ART. 19
    Entitatile supuse activitatilor de control, mentionate la art. 9 alin. (5), au urmatoarele obligatii:
    a) sa elaboreze, sa implementeze si sa mentina la zi un program de control intern al calitatii pentru a asigura implementarea efectiva si eficienta a propriilor masuri de securitate;
    b) sa intocmeasca planul de actiuni corective pentru deficientele semnalate cu ocazia activitatilor de control intern sau al celor de control efectuate de inspectorii AVSEC;
    c) sa efectueze la termenele stabilite actiunile corective mentionate in planul de actiuni corective aprobat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    d) sa se conformeze intocmai si la termenul prevazut recomandarilor formulate in scris de inspectorii AVSEC in situatia constatarii unor deficiente in aplicarea masurilor de securitate aeronautica din sfera lor de responsabilitate;
    e) sa nu obstructioneze in nici un fel exercitarea de catre inspectorii AVSEC a atributiilor ce le revin potrivit prezentului PNAC-SECA;
    f) sa furnizeze inspectorilor AVSEC informatiile pe care acestia le solicita;
    g) sa nu furnizeze inspectorilor AVSEC informatii false sau sa includa astfel de informatii in rapoartele anuale pe care le transmit la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    h) sa intocmeasca un raport anual cu privire la rezultatele aplicarii propriului program de control intern al calitatii. Perioada de referinta pentru raport va cuprinde intervalul 1 ianuarie - 31 decembrie. Raportul trebuie transmis la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pana cel tarziu pe data de 31 ianuarie a fiecarui an. Intocmirea raportului se va face in conformitate cu instructiunile de redactare a rapoartelor prezentate in anexa nr. 3.
    ART. 20
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul PNAC-SECA.

    ANEXA 1
    la PNAC-SECA

                 STRUCTURA OPERATIONALA SI DIAGRAMA DE RELATII
a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru aplicarea PNAC-SECA

                                ___________
                               | MINISTRU  |<--------------------
                               |___________|                     |
                                     |                           |
                           __________v_________                  |
                          |  SECRETAR DE STAT  |<----------------|
                          |____________________|                 |
                                     |                           |
                        _____________v_____________   Raportare  |
                       |     Directia generala     |-------------
                       |      aviatie civila       |<------------
                       |___________________________|             |
                                     |                           |
                        _____________v_____________   Raportare  |
                       | Compartimentul securitate |-------------
                       | si facilitati aeronautice |<------------
                       |___________________________|             |
                                     :             |
                        _____________v_____________              |
                       |     Inspectori AVSEC,     |  Raportare  |
                       | desemnati conform art. 13 |-------------
                       |       din PNAC-SECA       |
                       |___________________________|

    ANEXA 2
    la PNAC-SECA

                              SISTEMUL ARMONIZAT
                       de clasificare a conformitatilor

    Pentru evaluarea implementarii Programului national de securitate aeronautica si a programelor proprii de securitate aeronautica ale entitatilor mentionate la art. 9 alin. (5) din PNAC-SECA se va aplica urmatoarea clasificare a conformitatilor:
__________________________________________________________________________
                                            Audit de     Inspectie    Test
                                            securitate
__________________________________________________________________________
 Conform in totalitate
 Conform, dar sunt necesare imbunatatiri
 Neconform/numai discrepante
 Neconform/deficiente majore
 Neaplicabil
 Nu se confirma
__________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la PNAC-SECA

                              INSTRUCTIUNI
                      pentru redactarea rapoartelor*)

    *) Pentru rapoartele anuale ale entitatilor supuse activitatilor de control [a se vedea art. 19 lit. h) din PNAC-SECA] sunt aplicabile prevederile sectiunilor I, II si III, care vor fi adaptate la masurile proprii de securitate aeronautica.

    Rapoartele vor fi structurate in patru sectiuni, dupa cum urmeaza:

    I. Structura organizatorica, responsabilitati si resurse:
    - modalitati de control al calitatii din punct de vedere al organizarii, responsabilitatilor si resurselor, inclusiv viitoarele modificari planificate;
    - numarul de inspectori - actual si planificat;
    - calificarea inspectorilor - facilitati de instruire utilizate, pregatire de specialitate initiala si periodica, resurse alocate (a se vedea art. 14 din PNAC-SECA);
    - daca este cazul, explicarea motivelor pentru care programul de control al calitatii, pentru prezenta sectiune, nu este aplicat integral.

    II. Activitati operationale de monitorizare:
    - situatia implementarii activitatilor operationale de monitorizare: tipuri, scop, continut, frecventa si obiectiv pentru toate activitatile de monitorizare, inclusiv numarul de controale per aeroport si per categorii de cerinte privind masurile de securitate aeronautica (de exemplu: controlul accesului, protectia aeronavelor, controlul de securitate al bagajelor de cala), in functie de nevoi si posibilitati;
    - proportionalitatea activitatilor operationale de monitorizare raportate la activitatile concrete din domeniu;
    - nivelul de conformitate per categorii de cerinte privind masurile de securitate aeronautica (de exemplu: controlul accesului, protectia aeronavelor, controlul de securitate al bagajelor de cala);
    - daca este cazul, explicarea motivelor pentru care activitatile operationale de monitorizare nu sunt aplicate integral.

    III. Activitati de rectificare a deficientelor:
    - situatia implementarii activitatilor de rectificare a deficientelor;
    - zone principale cu probleme in ceea ce priveste implementarea cerintelor din domeniul securitatii aeronautice (de exemplu: controlul accesului, paza si protectia aeronavelor, controlul de securitate al bagajelor de cala);
    - principalele activitati intreprinse sau planificate in scopul corectarii deficientelor (de exemplu: sesiuni de informare in domeniul securitatii aeronautice, seminarii, programe de stimulare);
    - masuri coercitive (sanctiuni, penalitati etc.) utilizate, in conformitate cu reglementarile in vigoare.

    IV. Situatia din domeniul securitatii aeronautice la aeroporturi:
    - situatia generala din domeniul securitatii aeronautice la aeroporturile din Romania.

         


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1869/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1869 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1869/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu