Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1856 din 22 decembrie 2005

privind plafoanele nationale de emisie pentru anumiti poluanti atmosferici

ACT EMIS DE:      GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:  MONITORUL OFICIAL  NR. 23 din 11 ianuarie 2006



    
    
     In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
    
     Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
    
     CAP. 1
     Dispozitii generale
    
     Art. 1. - (1) Prezenta hotarare are ca scop limitarea emisiilor de poluanti cu efect de acidifiere si eutrofizare si de precursori ai ozonului, prin stabilirea plafoanelor nationale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, considerand anul 2010 ca an tinta.
     (2) Prin limitarea emisiilor de poluanti cu efect de acidifiere si eutrofizare si de precursori ai ozonului se urmareste indeplinirea urmatoarelor obiective:
     a) imbunatatirea protectiei impotriva riscurilor efectelor daunatoare pentru sanatatea umana si mediu, datorate acidifierii, eutrofizarii solului si formarii ozonului de la nivelul solului;
     b) respectarea nivelurilor critice si a incarcarilor critice si asigurarea protectiei efective a populatiei impotriva riscurilor cunoscute pentru sanatate, provocate de poluarea atmosferica.
     Art. 2. - (1) Plafoanele nationale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac se revizuiesc periodic pe baza noilor informatii privind efectele poluarii atmosferice asupra sanatatii populatiei si mediului in scopul alinierii la reglementarile europene si internationale revizuite, in domeniu, in vederea atingerii obiectivelor pe termen mediu pentru anul 2010 si a obiectivelor pe termen lung pentru anul 2020.
     (2) Plafoanele nationale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, ce trebuie atinse pana cel mai tarziu in anul 2010, sunt cele prevazute in protocoalele Conventiei asupra poluarii atmosferice transfrontiere pe distante lungi, incheiata la Geneva la 13 noiembrie 1979, adoptate la Aarhus la 24 iunie 1998 si la Gothenburg la 1 decembrie 1999, ratificate prin Legea nr. 271/2003.
     Art. 3. - (1) Prevederile prezentei hotarari se refera la emisiile la nivel national de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac rezultate din toate sursele de poluare, ca urmare a activitatilor antropice.
     (2) Prevederile prezentei hotarari nu se aplica:
     a) emisiilor rezultate din traficul maritim international;
     b) emisiilor rezultate din traficul aerian, in afara ciclului de aterizare/decolare.
     Art. 4. - Pentru aplicarea prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos semnifica, dupa cum urmeaza:
     a) AOT 40 - suma diferentelor dintre concentratiile orare ale ozonului de la nivelul solului mai mari de 80 micrograme/mc (= 40 ppb) si 80 micrograme/mc, determinate in timpul orelor de zi, acumulate din luna mai pana in luna iulie in fiecare an;
     b) AOT 60 - suma diferentelor dintre concentratiile orare ale ozonului de la nivelul solului mai mari de 120 micrograme/mc (= 60 ppb) si 120 micrograme/mc, acumulate in timpul unui an;
     c) incarcare critica - o estimare cantitativa la o expunere la unul sau mai multi poluanti sub care nu se produc efecte daunatoare semnificative asupra elementelor sensibile specifice de mediu, conform cunostintelor actuale;
     d) nivel critic - concentratia de poluanti din atmosfera peste care, conform cunostintelor din prezent, se pot produce efecte daunatoare directe asupra receptorilor, cum sunt fiintele umane, plantele, ecosistemele sau materialele;
     e) emisie - eliberarea unei substante in atmosfera dintr-o sursa punctuala sau dintr-o sursa difuza;
     f) celula de retea - suprafata unui patrat de 150 km x 150 km, aceasta fiind rezolutia utilizata pentru reprezentarea pe harta a incarcarilor critice la scara europeana, precum si pentru reprezentarea evaluarii emisiilor si a depunerilor de poluanti atmosferici conform Programului de cooperare pentru supravegherea si evaluarea transportului pe distante lungi a poluantilor atmosferici in Europa, denumit EMEP;
     g) ciclul de aterizare/decolare - un ciclu reprezentat de urmatoarele intervale de timp in fiecare mod de functionare: coborare 4,0 minute; rulare la sol 26,0 minute; decolare 0,7 minute; ascensiune 2,2 minute;
     h) plafon national de emisie - cantitatea maxima dintr-o substanta, exprimata in kilotone, care poate fi emisa la nivel national in decursul unui an calendaristic;
     i) oxizi de azot, NOx - monoxid de azot si dioxid de azot, exprimati ca dioxid de azot;
     j) ozon de la nivelul solului - ozonul prezent in stratul inferior al troposferei;
     k) compusi organici volatili, COV - toti compusii organici rezultati din activitati antropice, altii decat metanul, care pot produce oxidanti fotochimici prin reactii cu oxizii de azot in prezenta luminii solare;
     l) obiectiv pe termen mediu - obiectivul ce trebuie indeplinit pe ansamblul Comunitatii Europene pana in anul 2010;
     m) obiectiv pe termen lung - obiectivul ce trebuie indeplinit pe ansamblul Comunitatii Europene pana in anul 2020.
     Art. 5. - Atingerea plafoanelor nationale de emisie are ca scop indeplinirea, pe cat posibil, a urmatoarelor obiective pe termen mediu, pana in anul 2010:
     a) Acidifierea
     Reducerea cu cel putin 50% a suprafetelor unde incarcarile critice sunt depasite, in fiecare celula de retea, comparativ cu situatia din 1990.
     b) Expunerea populatiei la ozonul de la nivelul solului cu efecte asupra sanatatii
     Reducerea cu doua treimi fata de situatia din 1990, a ozonului de la nivelul solului care depaseste nivelul critic pentru sanatatea umana (AOT60 = 0), in toate celulele de retea. Ozonul de la nivelul solului nu trebuie sa depaseasca valoarea limita absoluta de 2,9 ppm.h in oricare dintre celulele de retea.
     c) Expunerea la ozonul de la nivelul solului cu efecte asupra vegetatiei
     Reducerea cu o treime fata de situatia din 1990 a ozonului de la nivelul solului care depaseste nivelul critic pentru culturi si vegetatie seminaturala (AOT40 = 3 ppm.h), in toate celulele de retea. Ozonul de la nivelul solului nu trebuie sa depaseasca valoarea limita absoluta de 10 ppm.h, exprimata ca o depasire a nivelului critic de 3 ppm.h in oricare dintre celulele de retea.
    
     CAP. 2
     Atributii si responsabilitati
    
     Art. 6. - (1) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului impreuna cu autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului stabilesc masuri astfel incat, incepand cu anul 2010, emisiile nationale anuale de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac sa se limiteze la cantitati care sa nu depaseasca plafoanele nationale de emisie.
     (2) In vederea indeplinirii obiectivelor pe termen mediu si lung, autoritatea competenta pentru protectia mediului stabileste, acolo unde conditiile locale de mediu le impun, valori limita de emisie si masuri mai restrictive pentru titularii activitatilor ce constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac.
     Art. 7. - (1) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului in colaborare cu autoritatile publice centrale pentru sanatate, pentru agricultura, paduri si dezvoltare rurala si pentru transporturi, constructii si turism, prin institutii de specialitate, indeplinesc urmatoarele atributii:
     a) elaboreaza metodologiile privind stabilirea incarcarilor critice si a nivelurilor critice la nivel national, pentru elementele sensibile specifice de mediu;
     b) determina nivelurile si incarcarile, in fiecare celula de retea;
     c) identifica celulele de retea unde sunt depasiri ale incarcarilor critice si ale nivelurilor critice.
     (2) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului in colaborare cu autoritatile publice centrale pentru sanatate, pentru industrie, pentru agricultura, paduri si dezvoltare rurala si pentru transporturi, constructii si turism, prin institutii de specialitate, indeplineste urmatoarele atributii:
     a) elaboreaza prognoze de emisii bazate pe premise socioeconomice, in baza unor proceduri comune;
     b) elaboreaza anual prognoze ale modificarilor semnificative in distributia geografica a emisiilor nationale.
     (3) Prognozele de emisii prevazute la alin. (2), elaborate pentru anul 2010, trebuie sa includa si informatii care sa permita o apreciere cantitativa a premiselor socioeconomice utilizate la elaborarea lor.
     Art. 8. - (1) Agentia Nationala pentru Protectia Mediului organizeaza si actualizeaza un sistem informational si o baza de date centralizata referitoare la prevederile art. 7 alin. (1) lit. b) si c) si alin. (2).
     (2) Agentia Nationala pentru Protectia Mediului furnizeaza, la cererea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, o evaluare economica a punerii in aplicare a masurilor privind atingerea plafoanelor nationale de emisie, cuprinzand date despre:
     a) eficienta costurilor;
     b) beneficii;
     c) evaluarea costurilor si beneficiilor marginale;
     d) evaluarea impactului socioeconomic la nivel national asupra anumitor sectoare.
     (3) Pentru realizarea cerintelor prevazute la alin. (2), Agentia Nationala pentru Protectia Mediului colecteaza si centralizeaza, dupa caz, date si informatii privind:
     a) aplicarea celor mai bune tehnici disponibile;
     b) obiectivele de reducere a emisiilor pentru dioxid de sulf si de oxizi de azot de la instalatiile mari de ardere;
     c) evolutia transporturilor si actiuni desfasurate in scopul controlului emisiilor din transporturi;
     d) evolutiile din domeniul agriculturii, estimarile noilor efective de animale si perfectionarile metodelor de reducere a emisiilor din sectorul agricol;
     e) orice schimbari majore de pe piata alimentarii cu energie si noi previziuni ce reflecta actiunile intreprinse la nivel national pentru a se respecta legislatia nationala in domeniul schimbarilor climatice;
     f) evaluarea depasirilor prezente si prognozate ale incarcarilor critice si ale valorilor recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii pentru ozonul de la nivelul solului.
     Art. 9. - (1) In vederea indeplinirii prevederilor prezentei hotarari, autoritatile si institutiile publice implicate, conform legislatiei in vigoare, in asigurarea necesarului de date si informatii in vederea elaborarii inventarelor de emisii, a prognozelor de emisii, determinarea incarcarilor si a nivelurilor critice, elaborarea si implementarea programelor de reducere a emisiilor la nivel national si local sunt:
     a) autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului si autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului;
     b) autoritatea publica centrala pentru transport, constructii si turism;
     c) autoritatea publica centrala si autoritatile publice teritoriale pentru sanatate;
     d) autoritatea publica centrala pentru coordonarea administratiei publice;
     e) autoritatea publica centrala pentru industrie;
     f) autoritatea publica centrala pentru agricultura, paduri si dezvoltare rurala si autoritatile publice teritoriale din subordine;
     g) autoritatile administratiei publice locale.
     (2) Institutul National de Statistica va pune la dispozitie autoritatilor si institutiilor publice interesate datele si informatiile prevazute la alin. (1), in conformitate cu prevederile programelor anuale ale cercetarilor statistice.
    
     CAP. 3
     Programul national
    
     Art. 10. - (1) In vederea respectarii, pana cel tarziu in anul 2010, a plafoanelor nationale de emisie se stabilesc si se aplica masuri pentru reducerea la nivel national a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac.
     (2) Masurile prevazute la alin. (1) sunt cuprinse in programul national de reducere progresiva a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, denumit in continuare PNRPE.
     (3) PNRPE se elaboreaza de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului si Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, in colaborare cu autoritatile mentionate la art. 9.
     Art. 11. - PNRPE se elaboreaza tinandu-se cont de prevederile legislatiei in vigoare din domeniul protectiei mediului, a reglementarilor din domeniul transporturilor, a Codului bunelor practici agricole, precum si de prevederile Strategiei nationale de sanatate publica.
     Art. 12. - (1) PNRPE contine:
     a) informatii privind politicile si masurile adoptate si preconizate si estimarile cuantificate ale efectelor acestor politici si masuri in vederea respectarii plafoanelor nationale de emisii pana in anul 2010;
     b) prognoze de emisii pentru anul 2010 care au la baza informatii care sa permita o apreciere cantitativa a premiselor socioeconomice utilizate la elaborarea lor;
     c) prognoze cu privire la modificarile semnificative in distributia geografica a emisiilor nationale a poluantilor specificati in prezenta hotarare.
     (2) PNRPE se actualizeaza si se revizuieste o data la 4 ani sau ori de cate ori este necesar, in functie de modificarile aparute in evolutia emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac.
     Art. 13. - (1) PNRPE se aplica prin programe de reducere a emisiilor la nivel local, acolo unde conditiile de mediu le impun.
     (2) Autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului impreuna cu autoritatile publice locale competente, in colaborare cu titularii activitatilor care constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, elaboreaza la nivel administrativ corespunzator programe de reducere a emisiilor care indica luarea masurilor specifice pentru celulele de retea unde sunt depasiri ale incarcarilor si nivelurilor critice.
     (3) Proiectul programului de reducere a emisiilor la nivel local este facut public in scopul informarii si participarii publicului la luarea deciziei in domeniul protectiei mediului, conform Hotararii Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informatia privind mediul.
     (4) Prin aplicarea programelor de reducere a emisiilor la nivel local se asigura indeplinirea obiectivelor pe termen mediu si lung.
     Art. 14. - Titularii activitatilor care constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac au obligatia de a participa la elaborarea la nivel local a programelor de reducere a emisiilor de poluanti specificati in prezenta hotarare si de a respecta obligatiile ce le revin prin acestea.
     Art. 15. - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului si agentiile teritoriale de protectie a mediului asigura informarea clara si usor accesibila a titularilor activitatilor care constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, a publicului, a organizatiilor neguvernamentale din domeniul protectiei mediului privind PNRPE si programele de reducere a emisiilor la nivel local.
    
     CAP. 4
     Inventare de emisii si prognoze
    
     Art. 16. - Elaborarea si validarea inventarelor nationale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac se realizeaza prin Centrul de Evaluare a Calitatii Aerului, infiintat in temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 586/2004 privind infiintarea si organizarea Sistemului national de evaluare si gestionare integrata a calitatii aerului.
     Art. 17. - Centrul de Evaluare a Calitatii Aerului transmite autoritatii centrale pentru protectia mediului si Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, in fiecare an, pana cel mai tarziu la data de 30 octombrie, datele si informatiile privind:
     a) inventarul national final de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, cu 2 ani in urma anului curent;
     b) inventarul national preliminar de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, pentru anul anterior anului curent.
     Art. 18. - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului organizeaza si actualizeaza un sistem informational si o baza de date centralizata, la nivel national, cu informatii privind inventarele de emisii locale si nationale, inventarele preliminare si prognozele emisiilor pentru anul 2010 ale poluantilor atmosferici reglementati prin prezenta hotarare, asigurand accesul publicului la aceste informatii conform legislatiei nationale in domeniu.
     Art. 19. - (1) Inventarele nationale de emisie si prognozele emisiilor pentru anul 2010 se actualizeaza anual.
     (2) Pentru elaborarea inventarelor nationale de emisie si a prognozelor emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac se utilizeaza ghidul metodologic EMEP/CORINAIR recomandat de Agentia Europeana de Mediu si Conventia asupra poluarii atmosferice transfrontaliere pe distante lungi, incheiata la Geneva la 13 noiembrie 1979, ratificata prin Legea nr. 8/1991.
    
     CAP. 5
     Raportari
    
     Art. 20. - (1) Agentia Nationala pentru Protectia Mediului elaboreaza si transmite autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, in fiecare an, pana la data de 1 decembrie, rapoarte privind:
     a) inventarul national final de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, cu 2 ani in urma anului curent;
     b) inventarul national preliminar de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compusi organici volatili si amoniac, pentru anul anterior anului curent;
     c) prognozele de emisii ale poluantilor atmosferici reglementati prin prezenta hotarare pentru anul 2010, ce cuprind informatii care sa permita o apreciere cantitativa a premiselor socioeconomice-cheie utilizate la elaborarea acestor estimari.
     (2) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului aproba si transmite Comisiei si Agentiei Europene de Mediu, in fiecare an, pana la data de 31 decembrie, rapoartele prevazute la alin. (1).
     (3) Prima raportare se realizeaza incepand cu anul 2007.
    
     CAP. 6
     Dispozitii finale
    
     Art. 21. - Incalcarea prevederilor legale din domeniul protectiei mediului, stabilite in vederea respectarii plafoanelor nationale de emisii, respectiv a incarcarilor si a nivelurilor critice, se sanctioneaza conform prevederilor Legii protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
     Art. 22. - PNRPE se aproba prin hotarare a Guvernului pana la data de 30 octombrie 2006.
     Art. 23. - Metodologiile privind stabilirea incarcarilor critice si a nivelurilor critice la nivel national, in fiecare celula de retea, pentru elementele sensibile specifice de mediu si stabilirea atributiilor fiecarei autoritati implicate pentru determinarea incarcarilor si a nivelurilor prevazute la art. 7 alin. (1), se aproba prin ordin comun al ministrului mediului si gospodaririi apelor, ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si ministrului sanatatii, in termen de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
     Art. 24. - Procedurile comune privind elaborarea prognozelor de emisii bazate pe premise socioeconomice si stabilirea atributiilor fiecarei autoritati implicate in elaborarea prognozelor prevazute la art. 7 alin. (2) se aproba prin ordin comun al ministrului mediului si gospodaririi apelor, ministrului economiei si comertului, ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si ministrului sanatatii, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
     Art. 25. - In vederea indeplinirii prevederilor art. 1, Romania coopereaza, dupa caz, bilateral sau multilateral, cu tari terte si cu organizatii relevante, cum sunt Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite, Organizatia Maritima Internationala si Organizatia Internationala pentru Aviatie Civila, inclusiv prin schimbul de informatii privind cercetarea si dezvoltarea stiintifica si tehnica, in vederea perfectionarii mijloacelor care faciliteaza reducerea emisiilor.
     Art. 26. - Autoritatile publice centrale pentru protectia mediului, pentru sanatate, pentru agricultura, paduri si dezvoltare rurala, pentru transporturi, constructii si turism si pentru industrie asigura sursele de finantare necesare indeplinirii prevederilor art. 7.
     Prezenta hotarare transpune Directiva nr. 2001/81/CE privind plafoanele nationale de emisie pentru anumiti poluanti atmosferici, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 309/2001.
    
     PRIM-MINISTRU
     CALIN POPESCU-TARICEANU
    
     Contrasemneaza:
     Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
     Sulfina Barbu
    
     Ministrul administratiei si internelor,
     Vasile Blaga
    
     Ministrul agriculturii,
     padurilor si dezvoltarii rurale,
     Gheorghe Flutur
    
     Ministrul economiei si comertului,
     Codrut Ioan Seres
    
     p. Ministrul transporturilor,
     constructiilor si turismului,
     Alexandros Galiatatos,
     secretar de stat
    
     Ministrul sanatatii,
     Gheorghe Eugen Nicolaescu
    
     Ministrul finantelor publice,
     Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1856/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1856 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1856/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu