E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 40 din  5 august 1999

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 382 din 12 august 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 lit. C pct. 28 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    (1) Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999.
    (2) Derularea imprumutului privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL) si realizarea obiectivelor programului de reforma structurala finantat de acesta se fac prin Unitatea de management a Proiectului (U.M.P.), constituita in acest scop la Ministerul Transporturilor sub directa responsabilitate si coordonare a ministrului transporturilor, numit in continuare coordonatorul proiectului, potrivit art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1999 pentru ratificarea Scrisorii de acord dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind acordarea unui avans in valoare de 1,5 milioane U.S.D. din viitorul imprumut de asistenta tehnica in valoare de 25 milioane U.S.D., destinat dezvoltarii institutionale a sectorului privat, semnata la Bucuresti la 26 ianuarie 1999.
    (3) Ministerul Finantelor va incheia cu Ministerul Transporturilor un acord de subimprumut prin care ii va delega acestuia intreaga autoritate si responsabilitate in aplicarea prevederilor acordului de imprumut si in implementarea prin U.M.P. a programului de reforma structurala convenit cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.). Operatiunile rezultate vor fi supuse controlului financiar conform regulilor aplicabile fondurilor publice.
    (4) Se aproba efectuarea de operatiuni in valuta pe teritoriul Romaniei pentru plata bunurilor si serviciilor necesare in realizarea proiectului, finantate prin PIBL si contractate cu persoane juridice sau fizice rezidente.
    (5) Taxa pe valoarea adaugata, taxele vamale si orice alte impozite si taxe aferente bunurilor si serviciilor necesare in realizarea proiectului finantat prin PIBL, precum si spezele si comisioanele bancare reprezinta contributia Romaniei la realizarea proiectului si vor fi suportate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor. Se autorizeaza Ministerul Finantelor sa introduca modificarile corespunzatoare in bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 1999. Ministerul Transporturilor va prevedea anual in bugetul propriu sume corespunzatoare pentru derularea proiectului, pentru a fi prevazute in bugetul de stat.
    (6) Contributia Romaniei la realizarea proiectului finantat prin PIBL, in valoare de 33 milioane dolari S.U.A., este de 8 milioane dolari S.U.A. in echivalent lei si constituie sursa locala de finantare a cheltuielilor prevazute la alin. (5).
    (7) Se suplimenteaza bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 1999 cu suma de 5,58 miliarde lei, la capitolul 68.01 "Transporturi si comunicatii", cu urmatoarea defalcare:
    - 0,4 miliarde lei - cheltuieli materiale si servicii;
    - 4,38 miliarde lei - impozite si taxe;
    - 0,8 miliarde lei - rambursari de credite externe, plati de dobanzi si comisioane externe.
    Art. 2
    (1) Plata comisionului initial de 1% din suma imprumutului, precum si a ratelor de capital si dobanzilor aferente perioadei de rambursare a imprumutului, inclusiv influentele financiare rezultate din diferentele de curs valutar, dupa caz, se asigura de catre Ministerul Finantelor din sumele prevazute anual cu aceasta destinatie in bugetul de stat.
    (2) Plata comisionului de angajament, a dobanzilor si a altor costuri ale imprumutului pe perioada de utilizare a acestuia se asigura anual din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
    Art. 3
    (1) Achizitiile de bunuri si de servicii ale proiectului finantat prin PIBL se desfasoara in conformitate cu procedurile B.I.R.D. si in conditiile prevazute de prezentul articol, prin U.M.P., precum si prin unitatile de implementare a Proiectului (U.I.P.), infiintate de Guvern in acest scop.
    (2) Coordonatorul proiectului finantat prin PIBL va supune spre aprobare Guvernului documentatia de licitatie agreata de B.I.R.D., pentru selectarea bancilor de investitii si a celorlalti agenti de privatizare, care va contine elementele esentiale ale mandatului ce urmeaza sa se acorde acestora privind metoda de privatizare, metodele de evaluare a ofertelor, durata mandatului, modul de determinare a onorariului agentului de privatizare si modul de plata a acestuia.
    (3) Ofertele de privatizare elaborate de bancile de investitii si de ceilalti agenti de privatizare selectati vor fi supuse aprobarii Guvernului.
    (4) In cadrul U.M.P. se vor organiza comisiile de evaluare a ofertelor tehnice si de pret, depuse pentru componentele proiectului finantat prin PIBL si pentru desemnarea castigatorului, astfel:
    a) comisiile de evaluare pentru preselectarea ofertelor pentru toate componentele proiectului, precum si pentru adjudecarea contractului pentru orice achizitii de bunuri si de servicii, cu exceptia comisiilor prevazute la lit. b), sunt formate din cate 5 membri cu drept egal de vot, dupa cum urmeaza:
    - 3 - 4 reprezentanti ai institutiei implicate;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor;
    - un reprezentant al Agentiei Romane de Dezvoltare (numai in comisiile de preselectie a bancilor de investitii sau a altor agenti de privatizare/lichidare); si
    - un presedinte fara drept de vot din cadrul U.M.P.;
    b) comisiile pentru selectarea bancii de investitii sau a celorlalti agenti de privatizare sunt formate din cate 5 membri cu drept egal de vot, dupa cum urmeaza:
    - un presedinte;
    - doi reprezentanti ai institutiei implicate;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor;
    - un reprezentant al Agentiei Romane de Dezvoltare; si
    - un secretar fara drept de vot din cadrul U.M.P.
    (5) Propunerile pentru reprezentantii in comisiile de evaluare se transmit de institutiile prevazute la alin. (4) lit. a) si b) coordonatorului proiectului finantat prin PIBL, la cererea acestuia. In cazul comisiilor prevazute la alin. (4) lit. b) se va formula un numar de propuneri cel putin dublu fata de numarul de reprezentanti, prevazut pentru fiecare institutie.
    (6) Numirea comisiilor de evaluare se aproba astfel:
    a) de primul-ministru, in cazurile de constituire a comisiilor de evaluare prevazute la alin. (4) lit. b), pe baza propunerii prezentate in sedinta Guvernului de catre coordonatorul proiectului PIBL, a cate unui titular si a unui supleant pentru fiecare din cei 4 membri ai comisiei si pentru secretar;
    b) de coordonatorul proiectului PIBL pentru toate celelalte cazuri.
    (7) Presedintele comisiei de evaluare este numit de autoritatea care aproba componenta comisiei.
    (8) Dreptul la vot in cadrul comisiei poate fi exprimat numai de catre reprezentantul numit ca membru sau de supleantul sau. Hotararile comisiei de evaluare se iau cu majoritate simpla.
    Art. 4
    Publicarea in presa scrisa si/sau in sistem electronic, pe plan local si/sau international, a listelor cuprinzand societatile comerciale care se privatizeaza in cadrul proiectului finantat prin PIBL, a invitatiilor la licitatie, precum si corespondenta cu firmele participante la procedurile de selectare pentru achizitia de bunuri si de servicii in cadrul proiectului se realizeaza de catre U.M.P. si institutiile publice implicate.
    Art. 5
    (1) Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va stabili pana la data de 20 august 1999 procedurile necesare care sa asigure obtinerea avizelor de mediu pentru societatile comerciale supuse privatizarii, in maximum 15 zile de la data primirii bilantului de mediu, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Societatile comerciale supuse privatizarii prin programul finantat prin PIBL vor initia imediat procedurile de elaborare a bilanturilor de mediu de nivel 0, astfel incat acestea sa fie depuse la autoritatea de mediu competenta in termenele stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 450/1999 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Autoritatile de mediu competente vor stabili, in maximum 7 zile de la data primirii bilantului de mediu de nivel 0, pentru care din societatile comerciale supuse privatizarii prin programul finantat prin PIBL sunt necesare bilanturi de mediu de nivel 1 si/sau 2.
    (4) Societatile comerciale supuse privatizarii in cadrul programului finantat prin PIBL, pentru care este necesara elaborarea bilanturilor de mediu de nivel 1 si/sau 2, vor initia procedurile de selectare a expertilor de mediu autorizati si de incheiere a contractelor cu acestia pentru elaborarea concomitenta a celor doua bilanturi, astfel incat acestea sa fie depuse la autoritatea de mediu competenta pana la data de 15 decembrie 1999 pentru toate societatile comerciale supuse privatizarii in cadrul programului finantat prin PIBL.
    Art. 6
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor, de comun acord cu B.I.R.D., sa introduca, pe parcursul derularii imprumutului, in functie de conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de B.I.R.D. sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin coordonatorul proiectului, cu instiintarea Ministerului Finantelor, sa negocieze cu B.I.R.D., pe parcursul derularii proiectului, in functie de conditiile concrete de derulare a imprumutului, modificari ale conditionalitatilor convenite la semnarea acordului de imprumut, care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de B.I.R.D. sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                                                  Imprumut nr. 4491 RO

                           ACORD DE IMPRUMUT*)
(Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare

                           Datat 17 iunie 1999

    *) Traducere.

    Acord din 17 iunie 1999 intre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Avand in vedere ca Imprumutatul, considerand satisfacatoare fezabilitatea si prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), a solicitat Bancii asistenta in finantarea Proiectului; si
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, inter alia, pe baza celor de mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si in conditiile prezentate in acest acord;
    prin prezentul acord partile convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii

    Sectiunea 1.01
    "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi denominate intr-o singura valuta" ale Bancii din data de 30 mai 1995, dupa cum au fost amendate pana la data de 2 decembrie 1997 (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord.

    Sectiunea 1.02
    Daca din context nu reiese altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in Preambulul la prezentul acord au semnificatiile respective prezentate in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri:
    a) categorii eligibile reprezinta categoriile 1, 2 si 3 prezentate in tabelul din partea A.1 din anexa nr. 1 la prezentul acord;
    b) cheltuieli eligibile reprezinta cheltuielile pentru bunuri si servicii la care se face referire in sectiunea 2.02 a) din prezentul acord;
    c) U.M.P. reprezinta Unitatea de management a Proiectului, creata in cadrul Ministerului Transporturilor din tara Imprumutatului;
    d) raportul privind managementul Proiectului reprezinta fiecare raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 din prezentul acord;
    e) avansul pentru pregatirea Proiectului reprezinta avansul pentru pregatirea proiectului, acordat de catre Banca Imprumutatului in conformitate cu scrisoarea de acord semnata in numele Bancii la data de 21 ianuarie 1999 si in numele Imprumutatului, la data de 26 ianuarie 1999;
    f) C.C.P. reprezinta Comitetul de conducere al Proiectului la care se face referire in sectiunea 3.05 din prezentul acord; si
    g) contul special reprezinta contul la care se face referire in partea B din anexa nr. 1 la prezentul acord.

    Art. 2
    Imprumutul

    Sectiunea 2.01
    Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile prevazute sau la care se face referire in acordul de imprumut, o suma egala cu douazeci si cinci milioane dolari (25.000.000 dolari S.U.A.).

    Sectiunea 2.02
    a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi fost de acord astfel, care urmeaza sa fie efectuate) privind costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    b) Imediat dupa data intrarii in efectivitate, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va plati siesi suma necesara rambursarii sumei avansului pentru pregatirea Proiectului, trasa si nerambursata la o astfel de data, si va plati toate spezele neachitate pentru aceasta. Soldul ramas netras din suma autorizata a avansului pentru pregatirea Proiectului va fi dupa aceea anulat.

    Sectiunea 2.03
    Data inchiderii va fi 30 iunie 2002 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatului despre aceasta data ulterioara.

    Sectiunea 2.04
    La data sau imediat dupa data intrarii in efectivitate, Imprumutatul va plati Bancii un comision egal cu o suma reprezentand un procent (1%) din suma imprumutului.

    Sectiunea 2.05
    Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la un nivel de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an din suma imprumutului netrasa periodic.

    Sectiunea 2.06
    a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumei imprumutului, trasa si nerambursata, la o rata, pentru fiecare perioada de dobanda, egala cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data prezentului acord, pana la, dar excluzand prima data de plata a dobanzii care survine dupa aceasta si dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand o data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand data de plata a dobanzii imediat urmatoare;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.07 din prezentul acord;
    (iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza pentru depozitele in dolari la 6 luni, valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei de dobanda initiale, valabila la data de plata a dobanzii care survine la sau care precede imediat prima zi a unei astfel de perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un procent pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru o astfel de perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta pentru depozite la 6 luni, cu privire la imprumuturile acordate de Banca si nerambursate sau la parti din acestea alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor denominate intr-o singura valuta ori a partilor din acestea acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca procent pe an.
    c) Banca va notifica Imprumutatului in legatura cu rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
    d) Ori de cate ori, ca urmare a schimbarilor intervenite in practicile de piata, care afecteaza determinarea ratelor de dobanda la care se face referire in aceasta sectiune, Banca decide ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in totalitate, si al Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in aceasta sectiune, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului prin notificarea Imprumutatului cu privire la noua baza cu cel putin sase (6) luni inainte. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, cu exceptia cazului in care Imprumutatul notifica Bancii, in timpul perioadei specificate, cu privire la obiectiile sale referitoare la aceasta, caz in care modificarea mentionata nu se va aplica imprumutului.

    Sectiunea 2.07
    Dobanda si alte speze vor fi platibile semestrial, la 15 martie si la 15 septembrie in fiecare an.

    Sectiunea 2.08
    Imprumutatul va rambursa suma imprumutului in conformitate cu graficul de amortizare prevazut in anexa nr. 3 la prezentul acord.

    Art. 3
    Executia Proiectului

    Sectiunea 3.01
    Imprumutatul declara ca se angajeaza sa indeplineasca obiectivele Proiectului si in acest scop va realiza Proiectul cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile financiare, tehnice si administrative corespunzatoare si va furniza cu promptitudine, dupa cum va fi necesar, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.

    Sectiunea 3.02
    Cu exceptia cazului in care Banca va fi convenit altfel, achizitionarea bunurilor si a serviciilor de consultanta necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.

    Sectiunea 3.03
    Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara a se limita la acestea, Imprumutatul:
    a) va pregati, pe baza liniilor directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de sase (6) luni dupa data inchiderii sau la o astfel de data ulterioara, asa cum poate fi convenita in acest scop de catre Imprumutat si Banca, un plan privind functionarea viitoare a Proiectului; si
    b) va acorda Bancii posibilitatea rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul in legatura cu planul respectiv.

    Sectiunea 3.04
    Imprumutatul:
    a) va mentine politici si proceduri adecvate care sa ii permita sa monitorizeze si sa evalueze cu continuitate, conform indicatorilor acceptabili Bancii, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
    b) va pregati, conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, si va furniza Bancii, la sau pana la 31 decembrie 2000, un raport care integreaza rezultatele activitatilor de monitorizare si evaluare desfasurate conform paragrafului a) al prezentei sectiuni, privind progresul inregistrat in realizarea Proiectului in perioada anterioara datei raportului mentionat, si care prezinta masurile recomandate pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia in perioada urmatoare unei astfel de date; si
    c) va analiza cu Banca, pana la 31 martie 2001 sau pana la o astfel de data ulterioara, dupa cum va solicita Banca, raportul la care se face referire in paragraful b) al prezentei sectiuni si dupa aceea va lua toate masurile necesare pentru asigurarea finalizarii cu eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si a recomandarilor din raportul mentionat si a analizei Bancii in aceasta privinta.

    Sectiunea 3.05
    Pe tot parcursul implementarii Proiectului, Imprumutatul va mentine, intr-o maniera si conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, un C.C.P. condus de un presedinte numit de catre primul-ministru al Imprumutatului si compus din cate un reprezentant al Fondului Proprietatii de Stat, Bancii Nationale a Romaniei, Ministerului Finantelor, Ministerului Justitiei, Ministerului Transporturilor, Ministerului Industriei si Comertului, Cabinetului primului-ministru, Comitetului de Restructurare Bancara si Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare. C.C.P. va fi responsabil cu analiza progresului implementarii Proiectului.

    Sectiunea 3.06
    U.M.P. va raspunde de administrarea, managementul si coordonarea curenta a Proiectului, inclusiv de activitatile de achizitii, contabilitate, trageri, auditare si raportare. Pe tot parcursul implementarii Proiectului, Imprumutatul va mentine U.M.P. cu un numar suficient de personal calificat si facilitatile adecvate, satisfacatoare pentru Banca.

    Art. 4
    Clauze financiare

    Sectiunea 4.01
    a) Imprumutatul va mentine un sistem de management financiar, inclusiv inregistrari si conturi, si va pregati situatiile financiare intr-un format acceptabil Bancii, care sa reflecte operatiunile, resursele si cheltuielile legate de Proiect.
    b) Imprumutatul:
    (i) va tine evidentele, conturile si situatiile financiare, la care se face referire in paragraful a) din prezenta sectiune, si inregistrarile si conturile pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii, care vor fi fost numiti nu mai tarziu de 31 octombrie 1999;
    (ii) va transmite Bancii, imediat ce este posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui asemenea an, (A) copii certificate de pe situatiile financiare la care se face referire in paragraful a) al prezentei sectiuni, pentru fiecare astfel de an auditat, si (B) un punct de vedere privind acele situatii, inregistrari si conturi si un raport al acelui audit, efectuat de auditorii mentionati, cu o astfel de arie de cuprindere si cu astfel de detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii alte astfel de informatii privind astfel de evidente, conturi si auditul acestora si privind respectivii auditori, dupa cum Banca le poate solicita periodic in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care au fost efectuate trageri din contul imprumutului, pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului sau a declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul:
    (i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu paragraful a) al prezentei sectiuni, inregistrari si conturi separate, care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului, toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de evidente; si
    (iv) va asigura ca aceste evidente si conturi sa fie incluse in auditul anual la care se face referire in paragraful b) al prezentei sectiuni si raportul acestui audit sa contina o opinie separata a respectivilor auditori, potrivit careia rapoartele privind managementul Proiectului sau declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul unui astfel de an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot constitui o baza pentru a justifica tragerile respective.

    Sectiunea 4.02
    a) Fara a se limita la prevederile sectiunii 4.01 din prezentul acord, Imprumutatul va realiza un plan de actiune cu termene precise, acceptabil pentru Banca pentru intarirea sistemului de management financiar la care se face referire in paragraful a) din sectiunea 4.01, pentru a permite Imprumutatului, nu mai tarziu de 31 martie 2000 sau acea data ulterioara pe care Banca o va conveni, sa elaboreze rapoartele trimestriale privind managementul Proiectului, acceptabile pentru Banca, oricare dintre ele:
    (i) (A) stabileste sursele reale si solicitarile de fonduri pentru Proiect, atat cumulat, cat si pentru perioada acoperita de raportul mentionat, precum si sursele si solicitarile de fonduri prevazute pentru Proiect pentru perioada de 6 luni care urmeaza perioadei acoperite de raportul mentionat, si (B) arata separat cheltuielile finantate din sumele imprumutului in perioada acoperita de raportul mentionat si cheltuielile propuse pentru a fi finantate din sumele imprumutului in perioada de 6 luni care urmeaza perioadei acoperite de raportul mentionat;
    (ii) (A) descrie progresul fizic in implementarea Proiectului, atat cumulat, cat si pentru perioada acoperita de raportul mentionat, si (B) explica diferentele dintre obiectivele de implementare efective si cele anterior prognozate; si
    (iii) prezinta stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului si cheltuielile in cadrul contractelor finantate din sumele imprumutului la sfarsitul perioadei acoperite de raportul mentionat.
    b) La incheierea planului de actiune la care se face referire in paragraful a) din prezenta sectiune Imprumutatul va pregati, in conformitate cu liniile directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 45 de zile dupa sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic, un raport privind managementul Proiectului pentru o astfel de perioada.

    Art. 5
    Data intrarii in efectivitate; terminare

    Sectiunea 5.01
    Urmatoarele situatii sunt mentionate drept conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut in intelesul sectiunii 12.01 c) din Conditiile generale:
    a) un sistem financiar de management, satisfacator pentru Banca, va fi fost stabilit; si
    b) o lista scurta cuprinzand auditorii independenti si termenii lor de referinta, acceptabili Bancii, va fi fost pregatita.

    Sectiunea 5.02
    Perioada de o suta douazeci (120) de zile de la data semnarii prezentului acord este specificata aici pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.

    Art. 6
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese

    Sectiunea 6.01
    Ministrul finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.

    Sectiunea 6.02
    Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:
    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti, Romania
    Telex: 11239

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Adresa telegrafica:
    INTBAFRAD
    Washington, D.C.
    Telex: 248423 (MCI)
    64145 (MCI)
    Drept care, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor, in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si in anul specificate mai sus.

                        Pentru Romania,
                        Mircea Geoana,
                        reprezentant autorizat

                        Pentru Banca Internationala pentru
                        Reconstructie si Dezvoltare,
                        Andrew Vorkink,
                        Director de tara
                        Unitatea de tara pentru
                        Romania si Bulgaria
                        Regiunea Europa si Asia Centrala

    ANEXA 1

                        TRAGEREA SUMELOR DIN IMPRUMUT

    A. Generalitati
    1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de articole care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:
_____________________________________________________________________________
                              Suma alocata
                              din imprumut                  %
    Categoria                 (exprimata in       din cheltuielile care
                              dolari S.U.A.)      urmeaza sa fie finantate
_____________________________________________________________________________
(1) Bunuri                      1.500.000    100% din cheltuielile externe,
                                             100% din cheltuielile locale
                                             (costuri ex-factory) si 80% din
                                             cheltuielile locale pentru alte
                                             articole achizitionate pe plan
                                             local
(2) Servicii de consultanta    19.500.000    100%
    (inclusiv seminarii si
    pregatire profesionala)
(3) Cheltuieli de functionare   1.500.000    100%
(4) Rambursarea avansului
    pentru pregatirea
    Proiectului                 1.500.000    Suma datorata potrivit sectiunii
                                             2.02 b) din acest acord
(5) Nealocate                   1.000.000
_____________________________________________________________________________
    TOTAL:                     25.000.000
_____________________________________________________________________________

    2. Pentru scopurile prezentei anexe:
    a) cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei alte tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    b) cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) cheltuieli de functionare inseamna cheltuielile de auditare, salariile personalului U.M.P. (altele decat salariile functionarilor publici care primesc deja un salariu de la angajatorul public) si costurile pentru asigurarea vehiculelor, combustibil si intretinere, echipament de birou si alte materiale si furnituri utilizate de catre personalul U.M.P. in realizarea Proiectului.
    3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nu vor fi efectuate trageri pentru efectuarea platilor in cadrul categoriilor (1), (2) si (3), prezentate in tabelul din paragraful 1 al prezentei anexe, pana cand nu a fost platit comisionul la care s-a facut referire in sectiunea 2.04 din prezentul acord.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli realizate pentru: (a) bunuri in cadrul unor contracte, fiecare costand mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent, cu exceptia primelor doua contracte care vor fi adjudecate conform partii C2 din sectiunea I a anexei nr. 4 la prezentul acord; (b) cheltuieli de functionare; si (c) servicii in cadrul unor contracte care costa fiecare mai putin de 100.000 dolari S.U.A. in echivalent pentru angajarea firmelor de consultanta si in cadrul unor contracte care costa fiecare mai putin de 50.000 dolari S.U.A. pentru angajarea unor consultanti individuali, in conformitate cu acei termeni si cu acele conditii pe care Banca le va notifica Imprumutatului.

    B. Contul special
    1. Imprumutatul va deschide si va mentine un cont special de depozit in dolari la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, avand protectia adecvata impotriva compensarii, sechestrului si popririi.
    2. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru ea ca a fost deschis contul special, tragerile de sume din contul imprumutului care urmeaza sa fie depozitate in contul special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) pana cand Banca va fi primit (i) primul raport privind managementul Proiectului, la care se face referire in sectiunea 4.02 b) din prezentul acord, si (ii) o cerere de tragere din partea Imprumutatului, pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului, tragerile vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei A la prezenta anexa; si
    b) pe baza primirii de catre Banca a raportului privind managementul Proiectului in conformitate cu sectiunea 4.02 b) din prezentul acord, insotit de o cerere de tragere din partea Imprumutatului, pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului, toate tragerile ulterioare vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei B la prezenta anexa.
    3. Platile din contul special vor fi facute exclusiv pentru cheltuieli eligibile. Pentru fiecare plata efectuata de catre Imprumutat din contul special Imprumutatul, in momentul in care Banca va solicita in mod rezonabil, va furniza Bancii astfel de documente si alte evidente care sa arate ca astfel de plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    4. Fara a contraveni prevederilor partii B2 a prezentei anexe, Bancii nu i se va cere sa efectueze in continuare depozite in contul special:
    a) daca Banca stabileste in orice moment ca orice raport privind managementul Proiectului nu ofera in mod adecvat informatiile solicitate in conformitate cu sectiunea 4.02 din prezentul acord;
    b) daca Banca stabileste in orice moment ca toate tragerile ulterioare ar trebui efectuate de Imprumutat direct din contul imprumutului; sau
    c) daca Imprumutatul nu va fi reusit sa furnizeze Bancii in perioada specificata in sectiunea 4.01 b) (ii) din prezentul acord oricare dintre rapoartele de audit solicitate a fi furnizate Bancii in conformitate cu sectiunea mentionata cu privire la auditul (A) inregistrarilor si conturilor pentru contul special sau (B) inregistrarilor si conturilor care reflecta cheltuielile pentru care au fost efectuate tragerile pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului.
    5. Banca nu va fi solicitata sa efectueze in continuare depozite in contul special, in conformitate cu prevederile partii B2 a prezentei anexe, daca in orice moment Banca va fi notificat Imprumutatului asupra intentiei sale de a suspenda in intregime sau in parte dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului in conformitate cu sectiunea 6.02 din Conditiile generale. Pe baza unei astfel de notificari Banca va decide, dupa cum va considera singura, daca pot fi efectuate in continuare depozite in contul special si ce proceduri ar trebui urmate pentru efectuarea acestor depozite si va notifica Imprumutatului asupra deciziei sale.
    6. a) Daca Banca decide in orice moment ca orice plata din contul special a fost efectuata pentru o cheltuiala care nu este cheltuiala eligibila sau daca nu a fost justificata de dovezile furnizate Bancii, Imprumutatul, imediat, pe baza notificarii de la Banca, va furniza astfel de dovezi suplimentare pe care Banca le poate solicita sau va depozita in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va rambursa Bancii) o suma egala cu suma unei astfel de plati. Daca Banca nu va conveni altfel, nu va mai fi efectuat nici un fel de depozit de catre Banca in contul special pana cand Imprumutatul nu va furniza astfel de dovezi sau nu va efectua astfel de depozit sau rambursare, dupa cum va fi cazul.
    b) Daca Banca decide in orice moment ca orice suma trasa si nerambursata in contul special nu va trebui sa acopere plati pentru cheltuieli eligibile in perioada de 6 luni care urmeaza unei astfel de decizii, Imprumutatul, imediat, pe baza notificarii din partea Bancii, va rambursa Bancii astfel de suma trasa si nerambursata.
    c) Imprumutatul, pe baza notificarii Bancii, poate rambursa Bancii toate sau orice parte a fondurilor in depozit in contul special.
    d) Rambursarile catre Banca, efectuate in conformitate cu subparagrafele a), b) sau c) din prezentul paragraf, vor fi creditate in contul imprumutului, pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile acordului de imprumut.

    ANEXA A
    la anexa 1

                       FUNCTIONAREA CONTULUI SPECIAL
cand nu sunt efectuate trageri pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului

    1. Pentru scopurile prezentei anexe:
    - termenul alocatie autorizata inseamna o suma egala cu 350.000 dolari S.U.A. care urmeaza sa fie trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special, in conformitate cu paragraful 2 al prezentei anexe; avand in vedere ca totusi, daca Banca nu va conveni altfel, alocarea autorizata va fi limitata la o suma egala cu 200.000 dolari S.U.A. pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale ale Bancii, in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale, va egala sau va depasi echivalentul a 1.000.000 dolari S.U.A.
    2. Tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile din alocatia autorizata, Imprumutatul va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau a unor sume care in total nu depasesc alocatia autorizata. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o astfel de suma, dupa cum Imprumutatul va fi solicitat.
    b) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va furniza Bancii cereri de depozit in contul special la astfel de intervale pe care Banca le va specifica. Anterior sau la momentul fiecarei astfel de cereri Imprumutatul va furniza Bancii documentele sau alte dovezi solicitate in conformitate cu partea B3 din anexa nr. 1 la prezentul acord, pentru plata sau platile cu privire la care este solicitata realimentarea. Pe baza unei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o astfel de suma, dupa cum a solicitat Imprumutatul si dupa cum a fost dovedit, prin documentele mentionate si prin alte dovezi, ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de catre Banca din contul imprumutului in cadrul uneia sau mai multor categorii eligibile.
    3. Banca nu va fi solicitata sa efectueze in continuare depozite in contul special, o data ce suma totala netrasa a imprumutului minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale la care este parte Banca, in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale, va fi egala cu echivalentul dublului sumei alocatiei autorizate. Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumei ramase netrase din imprumut va urma astfel de proceduri pe care Banca le va specifica Imprumutatului prin notificare. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si in masura in care Banca va fi fost satisfacuta ca toate astfel de sume ramase in depozit in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.

    ANEXA B
    la anexa 1

                        FUNCTIONAREA CONTULUI SPECIAL
cand sunt efectuate tragerile pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului

    1. Cu exceptia cazului in care Banca poate specifica altfel prin notificarea catre Imprumutat, toate tragerile din contul imprumutului vor fi depozitate de catre Banca in contul special, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de Banca din contul imprumutului in cadrul uneia sau mai multor categorii eligibile.
    2. Fiecare cerere de tragere din contul imprumutului pentru depozitarea in contul special va fi justificata de un raport privind managementul Proiectului.
    3. La primirea fiecarei cereri de tragere a unei sume din imprumut, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o suma egala cu cea mai mica dintre: a) suma astfel solicitata; si b) suma pe care Banca a determinat-o, pe baza raportului privind managementul Proiectului care insoteste cererea mentionata, ca fiind ceruta pentru a fi depozitata in scopul finantarii cheltuielilor eligibile in perioada de 6 luni care urmeaza datei raportului mentionat; cu conditia ca totusi suma astfel depozitata, adunata cu suma indicata in raportul privind managementul Proiectului mentionat ca ramanand in contul special, sa nu depaseasca echivalentul a 3.000.000 dolari S.U.A.

    ANEXA 2

                          DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivul Proiectului este de a sprijini Imprumutatul in intarirea rolului sectorului privat in economia nationala, prin crearea unui mediu propice cresterii si dezvoltarii sectorului privat.
    Proiectul contine urmatoarele parti, sub rezerva unor astfel de modificari asupra carora Imprumutatul si Banca pot conveni periodic in vederea realizarii unor astfel de obiective:

    Partea A: Privatizarea
    Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta necesare Fondului Proprietatii de Stat al Imprumutatului, in vederea sprijinirii privatizarii intreprinderilor mari de stat

    Partea B: Sectorul financiar si pietele de capital
    Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta pentru Imprumutat, in vederea sprijinirii restructurarii sectorului financiar si dezvoltarii pietelor de capital

    Partea C: Mediul de afaceri
    Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta pentru Imprumutat, pentru a sprijini imbunatatirea mediului de afaceri din Romania, cu privire in special la fiscalitate, contabilitate si auditare, si dezvoltarea sectorului privat

    Partea D: Intarirea capacitatii institutionale
    (i) Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta pentru U.M.P., in vederea imbunatatirii capacitatii de management al Proiectului
    (ii) Asigurarea serviciilor de consultanta Imprumutatului pentru a formula o strategie de reforma a dezvoltarii.

                                   *

    Se prevede ca Proiectul sa fie finalizat pana la 31 decembrie 2001.

    ANEXA 3

                           GRAFICUL DE RAMBURSARE
_____________________________________________________
 Data scadentei          Plata ratei de capital*)
                         (exprimata in dolari S.U.A.)
_____________________________________________________
 15 septembrie 2004               550.000
 15 martie 2005                   565.000
 15 septembrie 2005               580.000
 15 martie 2006                   595.000
 15 septembrie 2006               610.000
 15 martie 2007                   630.000
 15 septembrie 2007               645.000
 15 martie 2008                   665.000
 15 septembrie 2008               680.000
 15 martie 2009                   700.000
 15 septembrie 2009               720.000
 15 martie 2010                   740.000
 15 septembrie 2010               760.000
 15 martie 2011                   780.000
 15 septembrie 2011               800.000
 15 martie 2012                   820.000
 15 septembrie 2012               845.000
 15 martie 2013                   870.000
 15 septembrie 2013               890.000
 15 martie 2014                   915.000
 15 septembrie 2014               940.000
 15 martie 2015                   965.000
 15 septembrie 2015               990.000
 15 martie 2016                 1.020.000
 15 septembrie 2016             1.045.000
 15 martie 2017                 1.075.000
 15 septembrie 2017             1.105.000
 15 martie 2018                 1.135.000
 15 septembrie 2018             1.165.000
 15 martie 2019                 1.200.000
_____________________________________________________
    *) Cifrele din coloana reprezinta sumele in dolari S.U.A. care vor fi rambursate, cu exceptia celor prevazute in sectiunea 4.04 d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                               ACHIZITII

    Sectiunea I
    Achizitii de bunuri
    Partea A: Generalitati
    Bunurile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din Liniile directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor IDA, publicate de Banca in ianuarie 1995 si revizuite in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Linii directoare) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii I din prezenta anexa.

    Partea B: Licitatia internationala competitiva
    Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea C a prezentei sectiuni, bunurile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare si ale paragrafului 5 din anexa nr. 1 la acestea.

    Partea C: Alte proceduri de achizitie
    1. Achizitii internationale
    Bunurile estimate sa coste 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract sau mai putin pana la o suma totala care sa nu depaseasca 350.000 dolari S.U.A. echivalent pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de achizitie internationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.
    2. Achizitii nationale
    Bunurile estimate sa coste 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract sau mai putin pana la o suma totala care sa nu depaseasca 100.000 dolari S.U.A. echivalent pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de achizitii nationale, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.

    Partea D: Analiza de catre Banca a deciziilor de achizitii
    1. Planificarea achizitiilor
    Anterior transmiterii oricarei invitatii de licitatie pentru contracte, se va transmite Bancii spre analiza si aprobare planul de achizitii propus pentru Proiect, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Liniile directoare. Achizitia tuturor bunurilor va fi efectuata in conformitate cu planul de achizitii, astfel cum va fi fost aprobat de catre Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza anterioara
    a) In ceea ce priveste fiecare contract adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea B a acestei anexe, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 2 si 3 din anexa nr. 1 la Liniile directoare.
    b) Cu privire la: (i) fiecare contract estimat sa coste 100.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, care va fi achizitionat in conformitate cu procedurile la care se face referire in sectiunea I, partea C1 a prezentei anexe; si (ii) primele doua contracte care vor fi achizitionate in conformitate cu procedurile la care se face referire in sectiunea I, partea C2 a prezentei anexe, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (i) anterior selectarii oricarui furnizor in cadrul procedurilor de achizitii, Imprumutatul va furniza Bancii un raport privind compararea si evaluarea cotatiilor primite;
    (ii) anterior incheierii oricarui contract achizitionat in cadrul procedurilor de achizitii, Imprumutatul va furniza Bancii un exemplar al specificatiilor si al proiectului de contract; si
    (iii) se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 2(f), 2(g) si 3 ale anexei nr. 1 la Liniile directoare.
    3. Analiza ulterioara
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al prezentei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Liniile directoare.

    Sectiunea II
    Angajarea consultantilor
    Partea A: Generalitati
    Serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile introducerii si ale sectiunii IV din Liniile directoare: "Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicate de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuite in septembrie 1997 si in ianuarie 1999 (Ghid pentru servicii de consultanta) si cu prevederile care urmeaza in sectiunea II a acestei anexe.

    Partea B: Selectarea pe baza costului si a calitatii
    Daca nu se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, ale paragrafului 3 al anexei nr. 1 la acestea, ale anexei nr. 2 la acestea si ale prevederilor paragrafelor 3.13 - 3.18 ale acestora, aplicabile selectarii consultantilor pe baza costului si a calitatii.

    Partea C: Alte proceduri de selectare a consultantilor
    1. Selectarea dintr-o unica sursa
    Serviciile pentru analiza legislatiei fiscale, elaborarea normelor metodologice pentru privatizare, proiectarea pachetelor pentru privatizare si infiintarea Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare pot, cu acordul prealabil al Bancii, sa fie achizitionate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.8 - 3.11 din Ghidul pentru servicii de consultanta.
    2. Consultanti individuali
    Serviciile pentru obiective care indeplinesc cerintele prezentate in paragraful 5.1 din Ghidul pentru servicii de consultanta vor fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate unor consultanti individuali in concordanta cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 din Ghidul pentru servicii de consultanta.

    Partea D: Analiza Bancii privind selectia consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Anterior transmiterii catre consultanti a oricarei cereri de oferta, planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi furnizat Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta. Selectia tuturor serviciilor de consultanta va fi efectuata in conformitate cu un astfel de plan de selectie, asa cum va fi fost aprobat de Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza prealabila
    a) In ceea ce priveste fiecare contract de angajare a unor firme de consultanta, estimat sa coste echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 1, 2 [altele decat al doilea subparagraf al paragrafului 2 (a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.
    b) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali estimat sa coste echivalentul a 50.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor vor fi furnizati Bancii pentru analiza prealabila si aprobare. Contractul va fi atribuit numai dupa ce aprobarea mentionata a fost data.
    3. Analiza ulterioara
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.

                                                       Scrisoarea nr. 1

                              ROMANIA

                                                       17 iunie 1999

    Banca Internationala
    pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii

    Stimati domni si doamne,
                 Referitor la: Imprumutul nr. 4491 RO
                 (Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat)
                 Sectiunea 9.02 din Conditii generale
                 Date financiare si economice

    In legatura cu Acordul de imprumut de la aceasta data dintre Romania (Tara membra) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru Proiectul mai sus mentionat, va scriu in numele Tarii membre pentru a preciza urmatoarele:
    1. Noi intelegem si suntem de acord ca, pentru scopurile sectiunii 9.02 din Conditiile generale, Tarii membre sa i se solicite de catre Banca sa raporteze "noile angajamente de imprumut" (conform descrierii din Manualul privind sistemul de raportare a debitorilor al Bancii Mondiale, datat ianuarie 1989), nu mai tarziu de 30 de zile dupa sfarsitul trimestrului in cursul caruia are loc contractarea datoriei, si sa raporteze "tranzactiile in cadrul imprumuturilor" (dupa cum sunt descrise), nu mai tarziu de data de 31 martie a anului urmator celui pentru care a fost intocmit raportul.
    2. Noi garantam ca nu exista nici un fel de ipoteci, gajuri, speze, privilegii, prioritati sau alte garantii, altele decat cele excluse conform paragrafului (c) din sectiunea 9.03 din Conditiile generale, asupra oricaror active publice, asa cum acest termen este definit in sectiunea mentionata, ca garantie pentru orice fel de datorie externa. Nu exista nici un fel de incapacitate asupra oricarei datorii publice externe.
    Este intelegerea noastra ca, acordand imprumutul, Banca poate conta pe situatiile stabilite sau la care se face referire in aceasta scrisoare.
    Cu stima,

                           Mircea Geoana,
                           reprezentant autorizat
                           Romania

                                                          Scrisoarea nr. 2

                                 ROMANIA

                                                          17 iunie 1999
    Banca Internationala
    pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii

    Stimati domni si doamne,
                 Referitor la: Imprumutul nr. 4491 RO
                 (Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat)
                 Indicatori

    In legatura cu Acordul de imprumut de la aceasta data dintre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru imprumutul mai sus mentionat, va scriu numele Imprumutatului pentru a confirma intelegerea si acordul nostru ca, pentru scopurile sectiunii 3.04 a) din acordul de imprumut si daca nu se convine altfel intre Imprumutat si Banca, expresia indicatori acceptabili Bancii se refera la indicatorii prezentati in anexa la prezenta scrisoare.

    Cu stima,

                           Mircea Geoana,
                           reprezentant autorizat
                           Romania

    ANEXA

                              1. ROMANIA
         PROIECTUL DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA A SECTORULUI PRIVAT

Obiectivul dezvoltarii  Indicatori de rezultat/impact: Rapoartele
Proiectului:                                           Proiectului:
Intarirea rolului       Externalizarea activelor de    Grafice de privatizare
sectorului privat       stat din sectorul financiar    Aprobarea de legi
in economie prin        si al intreprinderilor si      Implementarea
transferul activelor    rationalizarea cadrului        standardelor
statului si prin        economic
crearea unui mediu
propice pentru
cresterea si
dezvoltarea
sectorului privat

                         2. SERVICII FINANCIARE

Rezultatul              Indicatori de realizat:        Rapoartele
fiecarei                                               Proiectului:
componente:
1. Restructurarea       1. Transferul a cel putin 50%  Rapoarte ale U.M.P.
si recapitalizarea      din activele neperformante     Rapoarte ale
Bancii Agricole -       ale Bancii Agricole - S.A.     consultantilor
S.A.                    la Agentia de Valorificare a
                        Activelor Bancare (A.V.A.B.)
                        pana in luna octombrie 1999

2. Recapitalizarea      2. (i) incheierea evaluarii    Rapoarte ale U.M.P.
si restructurarea       (due dilligence) a             Rapoarte ale
Bancii Comerciale       portofoliului de credite al    consultantilor
Romane - S.A.           bancii, pentru a identifica
                        creditele clasificate ca
                        indoielnice si pierdere si
                        pentru a le transfera la
                        A.V.A.B.;
                        (ii) restructurarea si
                        recapitalizarea bancii pana
                        in luna octombrie 1999

3. Lichidarea           3. (i) transferul creditelor   Rapoarte ale U.M.P.
   BANCOREX             neperformante la A.V.A.B.;     Rapoarte ale
                        (ii) conformarea cu aspectele  consultantilor
                        juridice si judiciare ale
                        lichidarii;
                        (iii) implementarea
                        managementului activelor si
                        vanzarea creditelor altor
                        banci;
                        (iv) eliminarea activelor
                        bancare si a participatiilor
                        neprofitabile;
                        (v) lichidarea BANCOREX pana
                        in luna octombrie 1999

4. Infiintarea          4. (i) angajarea la A.V.A.B.   Rapoarte ale U.M.P.
Agentiei de             a intregului personal necesar; Rapoarte ale
Valorificare a          (ii) instalarea unui           consultantilor
Activelor Bancare       management dublu (twin) la
(A.V.A.B.)              A.V.A.B.;
                        (iii) transferarea in
                        intregime a activelor
                        neperformante ale BANCOREX,
                        Bancii Agricole - S.A.,
                        Bancii Comerciale Romane -
                        S.A. la A.V.A.B. inainte de
                        luna octombrie 1999

5. Dezvoltarea          5. Realizarea pana in luna     Raportul echipei US
pietelor primara        octombrie 1999 a urmatoarelor  Treasury asupra
si secundara pentru     obiective: (i) piata secundara progresului
titlurile de stat       sa devina operationala in      indicatorilor de
                        conformitate cu planul de      realizat
                        actiune convenit cu Banca;
                        (ii) dezvoltarea unei
                        structuri de scadente pentru
                        titlurile de stat, pentru a
                        infiinta o structura de
                        termene de scadenta a ratelor
                        de dobanda determinata de
                        piata

                         3. SERVICII DE PRIVATIZARE

Rezultatul              Indicatori de realizat:        Rapoartele
fiecarei                                               Proiectului:
componente:
1. Privatizarea,        1, 2 si 3                      Rapoarte ale U.M.P.
caz cu caz, a 4         (i) selectarea a 9             Rapoarte ale
intreprinderi           intreprinderi de stat pentru   consultantilor
mari de stat            privatizare si a 5
2. Privatizarea,        intreprinderi de stat pentru
caz cu caz, a altor     restructurare/lichidare
5 intreprinderi mari    inainte de luna octombrie
de stat                 1999;

3. Restructurarea/      (ii) selectarea de banci
lichidarea altor 5      internationale de investitii
intreprinderi de        pentru privatizarea a cel
stat                    putin 8 intreprinderi
                        selectate in plus fata de
                        de selectarea firmelor
                        internationale pentru
                        restructurarea/lichidarea a 5
                        intreprinderi mari de stat

4. Privatizarea in      4. (i) selectarea a 50 de
pachet a                intreprinderi mari de stat
intreprinderilor        pentru privatizarea in pachet,
detinute de Fondul      abordarea gradului de
Proprietatii de         indatorare cu Ministerul
Stat (F.P.S.)           Finantelor si proiectarea
                        pachetelor de licitatie
                        pentru bancile de investitii
                        agenti de vanzare;
                        (ii) incheierea de contracte,
                        inainte de luna octombrie
                        1999, cu agenti de vanzare
                        pentru vanzarea a cel putin
                        60% din intreprinderile incluse
                        in lista celor 50 de firme
                        alese, ca o conditie pentru
                        Board pentru Proiectul PSAL;
                        (iii) oferirea spre vanzare a
                        45 de intreprinderi mari si a
                        850 de intreprinderi mici si
                        mijlocii, care reprezinta 9%
                        din portofoliul total de
                        actiuni detinut de F.P.S.;
                        (iv) gasirea de cumparatori si
                        incheierea de contracte pentru
                        vanzarea acestor intreprinderi

                             MEDIUL DE AFACERI

Rezultatul              Indicatori de realizat:        Rapoartele
fiecarei                                               Proiectului:
componente:
1. Asigurarea           1. (i) Guvernul va sprijini    1. Rapoartele U.M.P.
pregatirii necesare     infiintarea Camerei de Audit;  privind progresul
pentru contabili si     (ii) Guvernul va aproba o      inregistrat
auditori, in vederea    ordonanta de urgenta pentru
implementarii noilor    auditul financiar; ministrul
standarde               finantelor va emite ordinul
internationale de       privind standardele
contabilitate           internationale de
                        contabilitate;
                        (iii) finalizarea cursurilor
                        de pregatire si a materialelor
                        de pregatire

2. Reforma              2. (i) inaintarea la Parlament 2. Rapoarte ale
impozitelor directe,    a proiectului legii privind    consultantilor
pentru a furniza o      impozitul pe venitul global;   Rapoarte ale U.M.P.
impozitare mai          (ii) inaintarea la Parlament a
echitabila si mai       amendamentelor la legea
eficienta si pentru a   impozitului pe profit;
imbunatati              (iii) incorporarea
administrarea si        recomandarilor consultantilor
conformarea cu          la legea impozitelor
sistemul de impozite
directe

3. Introducerea unui    3. (i) finalizarea unei        3. (i) Raportul
sistem mai eficient     analize a procesului              U.M.P.
si mai eficace al       falimentului;                     (ii) Raportul
falimentului si         (ii) elaborarea unui raport       comisiei pentru
lichidarii pentru       in termen de 6 - 8 luni (pana     faliment
a asista                in luna martie 2000), care sa
restructurarea          contina recomandarile pentru
sectorului privat       reforme mult mai cuprinzatoare
si solutionarea         in continuare privind
situatiei               procesul falimentului
intreprinderilor
neperformante

4. Dezvoltarea unei     4. Finalizarea unei evaluari   4. (i) Raportul
strategii pentru        a structurilor si                 U.M.P.
solutionarea            reglementarilor in domeniul       (ii) Raportul
problemelor             utilitatilor                      consultantilor
majore structurale
si de reglementare
si asigurarea unui
fundament pentru
viitorul program
de asistenta
tehnica in
domeniul
reglementarilor

5. Studiu privind       5. (i) contractarea             5. Raportul
mediul de afaceri       consultantilor;                 consultantilor
                        (ii) finalizarea raportului

6. Infiintarea unui     6. (i) finalizarea proiectarii  6. Rapoarte ale
registru al             si instalarii registrelor       U.M.P.
garantiilor reale       pentru garantiile reale
mobiliare               mobiliare;
                        (ii) finalizarea pregatirii
                        judecatorilor si bancherilor

                             Infiintarea U.M.P.

    Numirea personalului si
    auditarea

                                                          Scrisoarea nr. 3

                                  ROMANIA

                                                          17 iunie 1999

    Banca Internationala
    pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii

    Stimati domni si doamne,
                    Referitor la: Imprumutul nr. 4491 RO
                                  (Proiectul de dezvoltare institutionala a
                                  sectorului privat)
                                  Planul de actiune cu termene precise

    In legatura cu Acordul de imprumut de la aceasta data dintre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru Proiectul mai sus mentionat, va scriu in numele Imprumutatului pentru a confirma intelegerea si acordul nostru ca, pentru scopul sectiunii 4.02 a) din acordul de imprumut si daca nu se convine altfel intre Banca si Imprumutat, expresia un plan de actiune cu termene precise, acceptabil pentru Banca se refera la planul de actiune prezentat in anexa la prezenta scrisoare.

    Cu stima,

                            Mircea Geoana,
                            reprezentant autorizat
                            Romania

    ANEXA

    Misiunea de evaluare a Bancii a analizat impreuna cu partenerii romani fezabilitatea adoptarii Initiativei de modificare a administrarii creditelor a Bancii (LACI) pentru propunerea de imprumut privind dezvoltarea institutionala a sectorului privat. Procedurile LACI solicita ca Imprumutatul sa utilizeze un sistem de monitorizare integrata a Proiectului pentru a pune laolalta toate aspectele relevante ale implementarii Proiectului, inclusiv managementul financiar, tragerile, managementul achizitiilor si contractelor si progresul fizic. Utilizarea procedurilor simplificate de tragere in cadrul LACI solicita ca agentia de implementare a Proiectului sa infiinteze si sa mentina un management financiar si un sistem de raportare solide, acceptabile pentru Banca.
    Partenerii romani si echipa Bancii au convenit asupra urmatoarelor actiuni cu privire la infiintarea si intarirea sistemului de management financiar al Proiectului:
    a) U.M.P. care reprezinta Imprumutatul va implementa un plan de actiune cu termene precise, detaliat mai jos, pentru intarirea unui sistem de management financiar al Proiectului, acceptabil in conformitate cu politicile operationale ale Bancii; si
    b) un specialist in management financiar al Bancii va evalua gradul de pregatire a unui astfel de sistem anterior efectivitatii acestuia in conformitate cu cerintele minime prezentate mai jos.
    Cerintele minime pentru un astfel de sistem includ: (i) U.M.P. sa fie dotata cu personal calificat (inclusiv un contabil cu experienta); (ii) instalarea unui software adecvat pentru contabilitate si mentinerea inregistrarilor de incredere privind Proiectul, in conformitate cu practicile contabile sanatoase; (iii) capacitatea de a intocmi la timp situatiile financiare ale Proiectului si rapoartele trimestriale, in concordanta cu formatele standard ale Bancii, in vederea auditarii; si (iv) elaborarea unor proceduri adecvate de control intern si aranjamente satisfacatoare de auditare a Proiectului.
    Planul de actiune de mai jos intentioneaza sa indrume si sa sprijine activitatile U.M.P. pentru ca sistemul de management financiar al Proiectului sa fie pe deplin operational. Conform estimarii ca imprumutul va deveni efectiv in luna iulie, activitatile vor fi programate dupa cum urmeaza:
    - Cererea de oferte (CO) pentru infiintarea unui sistem de management financiar a fost trimisa la firmele de contabilitate acceptabile Bancii, incluse in lista scurta (PWC, KPMG, Ernst & Young, Arthur Andersen si Deloitte & Touche);
    - U.M.P. a fost dotata cu intregul personal necesar, inclusiv cu un contabil;
    - U.M.P. a selectat o firma pentru infiintarea sistemului de management financiar;
    - au fost determinate procesele administrative si procedurile de control intern aferente Proiectului. Formatele de raportare vor fi elaborate in conformitate cu modelele prezentate in Raportul privind managementul financiar al Proiectului (Planul de implementare a Proiectului) si sistemul urmeaza sa fie testat;
    - un specialist in management financiar al Bancii va testa functionarea sistemului de management financiar si va solutiona problemele ramase;
      auditorii vor fi selectati pana la 31 octombrie 1999;
      Imprumutatul va elabora rapoarte trimestriale de management al Proiectului, acceptabile Bancii, incepand nu mai tarziu de 31 martie 2000.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 40/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 40 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 40/1999
Hotărârea 1893 2004
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 31 august 2004 si la Zagreb la 28 septembrie 2004 intre Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999
Hotărârea 734 2004
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori semnate la Zagreb la 30 martie 2004 si la Bucuresti la 5 aprilie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999
Hotărârea 689 2003
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 17 decembrie 2002 si la Washington D.C. la 20 ianuarie 2003, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999
Hotărârea 689 2002
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 10 august 2001 si la Washington D.C. la 21 septembrie 2001, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999
Hotărârea 355 2001
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori la 14 decembrie 2000 si la 9 ianuarie 2001 la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington DC la 17 iunie 1999
OUG 178 2000
privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 40/1999 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington DC la 17 iunie 1999
OUG 43 2000
pentru aprobarea amendamentelor, convenite prin schimbul de scrisori din 10 martie 2000, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999, si pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 40/1999 pentru ratificarea acestui acord
Legea 8 2000
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 40/1999 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington D.C. la 17 iunie 1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu