Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 102 din 27 aprilie 2007

pentru modificarea si completarea Metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 967/2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 333 din 17 mai 2007



In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 1473 alin. (9) al titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:

Art. I. - Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 3 august 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. Capitolul III se modifică şi va avea conţinutul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

2. După capitolul III se introduce un nou capitol, capitolul III1, cu următorul cuprins:

„CAPITOLUL III1

Transferul datelor pentru aplicarea metodologiei de soluţionare

Pentru contribuabilii care îşi modifică sediul social/domiciliul fiscal se transferă, în format electronic, toate datele necesare pentru aplicarea procedurii prevăzute de prezentul ordin, până cel târziu la data transferului dosarului fiscal."

3. Anexa nr. 5 la metodologie se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

4. Anexele nr. 10-12 la metodologie se înlocuiesc cu anexele nr. 3-5 la prezentul ordin.

5. După anexa nr. 12 la metodologie se introduc două noi anexe, anexele nr. 13 şi 14, al căror conţinut este prevăzut în anexele nr. 6 şi 7 la prezentul ordin.

Art. II. - (1) Prevederile capitolului III din Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, referitoare la contribuabilii mijlocii, astfel cum sunt definiţi potrivit reglementărilor legale în vigoare, intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.

(2) Pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mijlocii, după intrarea în vigoare a prezentului ordin, se aplică prevederile capitolului II din metodologia de soluţionare aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. III. - Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin;.

Art. IV. - In termen de 5 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, Autoritatea Naţională a Vămilor transmite Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, lista exportatorilor care, în anul 2006, au efectuat operaţiuni de export în valoare de minimum, echivalentul, în iei, a 1.000.000 euro.

Art. V. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică începând cu deconturile cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse după data publicării.

Art. VI. - Prevederile prezentului ordin se aplică şi deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mari, astfel cum sunt definiţi prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili, cu modificările şi completările ulterioare, în perioade anterioare şi aflate în curs de soluţionare la data publicării.

Art. VII. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, se abrogă:

a)  capitolul C „Rambursarea TVA" din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.340/2006 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 24 august 2006;

b)  capitolul C „Rambursarea TVA", primul paragraf, din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 269/2007 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 6 martie 2007.

Art. VIII. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generala a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene si a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA Nr. 1

„CAPITOLUL III

Dispoziţii speciale privind soluţionarea solicitărilor de rambursare

A. Dispoziţii generale

1.1.  Pentru contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi pentru persoanele impozabile care desfăşoară activităţi de export rambursarea se acordă cu inspecţie fiscală ulterioară, cu excepţia cazurilor care prezintă risc fiscal mare, când rambursarea se acordă în urma inspecţiei fiscale anticipate.

1.2.   In categoria contribuabililor mari şi mijlocii se cuprind contribuabilii definiţi potrivit prevederilor legale în vigoare.

1.3.  In categoria persoanelor impozabile care desfăşoară activităţi de export care beneficiază de regimul special privind soluţionarea solicitărilor de rambursare se încadrează persoanele impozabile care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) au depus, în ultimele 12 luni, toate declaraţiile fiscale;

b) au depus toate situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;

c) nu înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat;

d) au desfăşurat în anul anterior activităţi de export, în nume propriu sau în comision, în procent de minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro. Volumul exportului derulat în anul 2006 se comunică organului fiscal competent de către Autoritatea Naţională a Vămilor;

e) activitatea de export nu se desfăşoară în domeniul:

-  comerţului cu băuturi alcoolice (cod 5117 «Intermedieri în comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun», cod 5134 «Comerţ cu ridicata al băuturilor», cod 5139 «Comerţ cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, băuturi şi tutun», cod 5225 «Comerţ cu amănuntul al băuturilor»);

-  tutunului (cod 5125 «Comerţ cu ridicata al tutunului neprelucrat», cod 5135 «Comerţ cu ridicata al produselor din tutun», cod 5226 «Comerţ cu amănuntul al produselor din tutun»);

- petrolului (cod 505 «Comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule»);

- comerţului cu ridicata al animalelor vii (cod 5123 «Comerţ cu ridicata al animalelor vii»);

- comerţului cu ridicata al deşeurilor (cod 5157 «Comerţul cu ridicata al deşeurilor şi resturilor»);

- recuperării deşeurilor şi resturilor metalice şi nemetalice (cod 3710 şi cod 3720);

- comerţului cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii (cod 5153 «Comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii»).

1.4.  In categoria contribuabililor prevăzuţi la pct. 1.3 nu intră contribuabilii mari şi mijlocii.

2. Primul decont cu sume negative cu opţiune de rambursare depus, după înregistrarea investiţiei potrivit legii, de către contribuabilii care realizează investiţii ce se încadrează în prevederile Legii nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu impact semnificativ în economie, cu modificările şi completările ulterioare, va fi supus inspecţiei fiscale, rambursarea fiind acordată cu control anticipat.

Solicitările ulterioare depuse de această categorie de contribuabili pe durata derulării investiţiei vor fi soluţionate cu inspecţie fiscală ulterioară.

Compartimentele cu atribuţii de inspecţie fiscală vor verifica, semestrial, la sediul contribuabilului, rambursările acordate.

B. Procedura de aprobare a regimului special pentru persoanele impozabile care desfăşoară activităţi de export

1.1. La depunerea primului decont de taxă pe valoarea adăugată de către persoanele impozabile care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1.3, acestea vor depune la organul fiscal competent şi o cerere prin care solicită aplicarea regimului special, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta metodologie.

1.2. Cererea va fi însoţită de balanţa de verificare la data de 31 decembrie 2006 şi fişa contului 4111, din care să rezulte că volumul exportului scutit, efectuat în anul anterior, în nume propriu sau în comision, a reprezentat minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de export în domeniile prevăzute la lit. A pct. 1.3 lit. e). Contribuabilii care îşi desfăşoară activitatea în domeniul comerţului cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii (cod CAEN 5153) vor înscrie în declaraţia pe propria răspundere şi faptul că respectă condiţia prevăzută la lit. A pct. 1.4.

2. Pentru soluţionarea cererii, compartimentul de specialitate:

- analizează documentaţia depusă de persoana impozabilă;

- verifică lista transmisă de Autoritatea Naţională a Vămilor;

- verifică îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată în evidenţele fiscale şi întocmeşte Referatul privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 13 la prezenta metodologie.

3.1. Dacă se constată că sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1.3, compartimentul de specialitate propune aprobarea aplicării regimului special şi întocmeşte proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată.

3.2. Decizia se întocmeşte şi în cazurile în care se propune respingerea solicitării de aprobare a regimului special.

3.3. Decizia privind aplicarea regimului special pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată se întocmeşte în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 14 la prezenta metodologie.

3.4. Decizia poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub condiţia decăderii, la organul fiscal emitent.

4. Referatul privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special, împreună cu proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, vizate de şeful compartimentului de specialitate, se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.

5. Decizia privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată se comunică persoanei impozabile, în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului  nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

6. La depunerea unui decont de taxă pe valoarea adăugată cu sume pozitive, precum şi dacă din analiza evidenţelor fiscale sau în urma inspecţiei fiscale efectuate se constată că persoana impozabilă nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1.3., organul fiscal dispune, prin decizie, încetarea aplicării regimului special.

C. Fluxul de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi de persoanele impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B

1. Compartimentul de analiză de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, înregistrează deconturile într-o evidenţă, care se conduce informatizat, organizată potrivit anexei nr. 3 la prezenta metodologie.

2. După înregistrarea în evidenţă, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare sunt supuse analizei, în vederea soluţionării, în ordinea cronologică a înregistrării lor la organul fiscal.

3.1. Deconturile se verifică din punctul de vedere al corectitudinii completării urmărindu-se şi corelarea soldului sumei negative solicitate la rambursare cu suma înregistrată în evidenţele fiscale.

3.2. Dacă se constată erori materiale, compartimentul de specialitate notifică contribuabilul pentru corectarea erorilor materiale şi aplică procedura specială în domeniu.

3.3. Termenul legal de soluţionare a solicitării de rambursare se prelungeşte cu perioada de timp cuprinsă între data emiterii notificării şi data emiterii Deciziei de corectare a erorilor materiale, potrivit art. 681 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

4. Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se încadrează în categoria de risc fiscal mare, dacă este îndeplinită oricare dintre următoarele condiţii:

a) contribuabilul respectiv are fapte înscrise în cazierul fiscal;

b) deconturile depuse de contribuabili conţin neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale;

c) pentru contribuabilul respectiv a fost deschisă procedura de insolvenţă;

d) pentru contribuabilul respectiv, organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii şi pentru care a fost începută urmărirea penală;

e) pentru contribuabilul respectiv au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări de efectuare a inspecţiei fiscale.

5. In cazul contribuabililor mijlocii, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se încadrează în categoria de risc fiscal mare şi dacă persoana impozabilă:

a) nu a depus, în ultimele 12 luni, toate declaraţiile fiscale;

b) nu a depus situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;

c) au ca obiect principal de activitate sau îşi desfăşoară efectiv activitatea în domeniile prevăzute la cap. II «Procedura de soluţionare a solicitărilor de rambursare» lit. B1  «Stabilirea Standardului Individual Negativ (SIN)», subpunctul 6.1.

6.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionării deconturilor cu sume negative de TVA depuse de contribuabilii mari sau de persoanele impozabile, pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, se consemnează în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de marii contribuabili/de persoanele impozabile care desfăşoară activităţi de export, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 10 la prezenta metodologie.

6.2. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionării deconturilor cu sume negative de TVA depuse de contribuabilii mijlocii se consemnează în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de contribuabilii mijlocii, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11 la prezenta metodologie.

7. Informaţiile prevăzute la pct. 4 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen de două zile, de către:

- compartimentul cu atribuţii în domeniul gestionării cazierului fiscal, pentru situaţia prevăzută la lit. a);

- compartimentul cu atribuţii de colectare, pentru situaţia prevăzută la lit. c);

- compartimentele cu atribuţii de control ale Ministerului Economiei şi  Finanţelor: inspecţie fiscală şi Garda financiară, pentru situaţiile prevăzute la lit. d) şi e).

Informaţiile se transmit compartimentului de specialitate, de îndată ce  compartimentele responsabile le deţin.

8. Informaţiile prevăzute la pct. 5 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen de două zile, de către:

- compartimentul cu atribuţii de colectare, pentru situaţia prevăzută la lit. a);

- compartimentul cu atribuţii în domeniul gestionării declaraţiilor fiscale, pentru situaţiile prevăzute la lit. b) şi c).

9.1. Dacă decontul supus analizei se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la pct. 4 şi, după caz, pct. 5, se soluţionează cu inspecţie fiscală anticipată.

9.2. Rambursarea cu inspecţie fiscală anticipată se soluţionează potrivit prevederilor cap. 2 lit. C «Fluxul operaţiunilor în cazul deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare soluţionate cu inspecţie fiscală anticipată».

10.1. Dacă decontul supus analizei nu se încadrează în condiţiile prevăzute la pct. 4 şi, după caz, pct. 5, se consideră cu risc fiscal mic, se soluţionează cu inspecţie fiscală ulterioară şi se emite decizie de rambursare.

10.2. Decizia de rambursare emisă pentru deconturile cu risc fiscal mic este decizie sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

D. Termenul de efectuare a inspecţiei fiscale ulterioare

1. In cazul contribuabililor mari şi mijlocii, inspecţia fiscală ulterioară a rambursărilor se efectuează în termen de maximum un an de la aprobare.

2. In cazul persoanelor impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, inspecţia fiscală ulterioară a rambursărilor se efectuează în termen de maximum 6 luni de la aprobare."

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 5 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia Generală a Finanţelor Publice ............................................

Administraţia Finanţelor Publice .....................................................

Nr. de înregistrare ................... Data .............................................

DECIZIE   DE   RAMBURSARE

a taxei pe valoarea adăugată

Către: Denumirea/Numele si prenumele.......................................................................................................................................................................

Codul de identificare fiscala........................................................................................................................................................................ ................

Domiciliul fiscal: localitatea ...................................., str........................ nr........, bl......, ap......, et......, judeţul/sectorul ................................................

In baza art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a  Decontului de taxă pe valoarea adăugată pentru perioada fiscală ..........................., înregistrat sub nr........ din ................ şi a analizei de risc/inspecţiei fiscale efectuate în perioada ...................................., se stabileşte taxa pe valoarea adăugata de rambursat, astfel:

TVA solicitată la rambursare                                     ..................................... lei

TVA aprobată la rambursare                                     ..................................... lei

Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 111, 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările si completările ulterioare.

Aprobat,

Funcţia ........................................

Numele si prenumele .................

Data ............................................

Semnătura ..................................

Verificat,

Funcţia ........................................

Numele si prenumele .................

Data ............................................

Semnătura ..................................

Intocmit.

Funcţia ........................................

Numele si prenumele .................

Data ............................................

Semnătura ..................................

Cod MFP: 14.13.02.02

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 10 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Nr. ............/.........................

Avizat,

Şeful compartimentului de specialitate,

Aprobat,

Conducătorul unităţii fiscale,

REFERAT

privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de marii contribuabili/de persoanele impozabile care desfăşoară activităţi de export

nr..........din.........................................

aferent perioadei...............................

A.  Datele de identificare a persoanei impozabile

Denumirea........................................................................................................................................................................ ........................................

Codul de înregistrare în scopuri de TVA.....................................................................................................................................................................

Domiciliul fiscal........................................................................................................................................................................ ..................................

B.  Analiza documentară

1.  fapte înscrise în cazierul fiscal                                                                                                                                                  |_|                    

2.  Decontul conţine neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale.                         |_|

Motivaţie........................................................................................................................................................................ .........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

3.  A fost deschisă procedura de insolvenţă.                                                                                                                                  |_|                    

Motivaţie

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4.   Organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii.      |_|    

Motivaţie........................................................................................................................................................................ .........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

5.  Au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări de efectuare a inspecţiei fiscale.                                             |_|

Motivaţie   ........................................................................................................................................................................ .......................................

C. Concluzii:

a)  Se propune aprobarea solicitării de rambursare a TVA.                                                                                                             |_|                 

b)  Se propune transmiterea, spre soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată, avându-se în vedere următoarele:                                  |_|

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

Intocmit.

ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 11 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ....................

Administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii

Nr...................../.......................

Avizat.

Şeful compartimentului de specialitate,

Aprobat.

Conducătorul unităţii fiscale,

REFERAT

privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de contribuabilii mijlocii

nr..........din.................

aferent perioadei...............................

A.  Datele de identificare a persoanei impozabile

Denumirea........................................................................................................................................................................ ........................................

Codul de înregistrare în scopuri de TVA.....................................................................................................................................................................

Domiciliul fiscal   ........................................................................................................................................................................ ...............................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B.  Analiza documentară

1.  fapte înscrise în cazierul fiscal                                                                                                                                                  |_|

2.  Decontul conţine neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale.                        |_|

Motivaţie   ........................................................................................................................................................................... ..................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

3.  A fost deschisă procedura de insolvenţă.                                                                                                                                 |_|                                       

Motivaţie........................................................................................................................................................................ .........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

4.   Organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii.      |_|      

Motivaţie   ........................................................................................................................................................................ .....................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

5.  Au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări de efectuare a inspecţiei fiscale.                                          |_|

Motivaţie...............................................................................................................

..............................................................................................................................

6.  Are obligaţii fiscale restante faţă de bugetul general consolidat.                                                                                                 |_|

 Motivaţie ........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

7. Nu a depus, în ultimele 12 luni, toate declaraţiile fiscale.                                                                                                             |_|    

Motivaţie ........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

8.Nu a depus situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni.                                                                                    |_|   

Motivaţie   ........................................................................................................................................................................ ......................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

9.  Au ca obiect principal de activitate sau îşi desfăşoară efectiv activitatea în domeniile prevăzute la cap. II „Procedura de soluţionare a solicitărilor de rambursare" lit. B1 „Stabilirea Standardului Individual Negativ (SIN)", pct. 6.1.                                                                                            |_|  

 Motivaţie   ......................................................................................................................................................................... ....................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

C.  Concluzii:

a)  Se propune aprobarea solicitării de rambursare a TVA.                                                                                                              |_| 

b)  Se propune transmiterea, spre soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată, avându-se în vedere următoarele:                                   |_|

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

Intocmit.

ANEXA Nr. 5*)

(Anexa nr. 12 la metodologie)

Cerere de aplicare a regimului special de  rambursare a taxei pe valoarea adăugata

I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

DENUMIRE / NUME, PRENUME

COD DE IDENTIFICARE FISCALA                                                       |_||_||_||_||_||_||_||_||_||_||_||_|

JUDEŢ

SECTOR

LOCALITATE

STRADA

NR.

BLOC

SC.

ET.

AP.

COD POŞTAL

TELEFON

FAX

E-MAIL

II. INFORMAŢII FINANCIARE

Rulajul debitor al contului de clienţi (4111)                                                            |_||_||_||_||_||_||_||_||_|

Volumul exportului in anul 2006                                                                            |_||_||_||_||_||_||_||_||_| 

Procent                                                                                                                |_||_||,_||_||_||_%_|        

   Va ros a-mi aproba aplicarea regimului special de rambursarea taxei pe valoarea adăugata  |_|

Anexez următoarele documente:

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete

Numele persoanei care face declaraţia

Funcţia

Ştampila

Semnătura

Se completează de personalul organului fiscal

Organ fiscal

Număr înregistrare

Data înregistrare                        |_||_||/_||_||_||/_|    |_||_||_||_|

Numele persoanei care a verificat

*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 13 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...........................................

Administraţia Finanţelor Publice ........................................................

Nr...................../.......................

Avizat.

Şeful compartimentului de specialitate,

Aprobat.

Conducătorul unităţii fiscale/

Directorul coordonator,

REFERAT

privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special

A.  Datele de identificare a persoanei impozabile

Denumirea........................................................................................................................................................................ .........................................

Codul de înregistrare în scopuri de TVA......................................................................................................................................................................

Domiciliul fiscal   ........................................................................................................................................................................ ...............................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B.  Analiza documentară a Cererii nr............./data

Au fost analizate următoarele documente:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Din analiza documentelor prezentate a rezultat:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

C.  Analiza informaţiilor deţinute de organul fiscal

Au fost analizate următoarele informaţii:

1.  evidenţa analitică pe plătitori                                                                       |_|                                                        

2.  raportul de inspecţie fiscală                                                                         |_|                                                                                 

3.  decontul de taxă pe valoarea adăugată                                                        |_|                                                                                                    

1.  din analiza evidenţei pe plătitori, la data de   ..........................................................................................................................................................

2.  din Raportul de inspecţie fiscală nr............. din ......................................................................................................................................................

3.  din Decontul de TVA aferent lunii ..........., anul .........., înregistrat la organul fiscal cu nr........... din .........................................................................

D.  Concluzii:

a)  Se propune aprobarea aplicării regimului special pentru rambursarea TVA. |_|                                                        

b)  Se propune respingerea cererii, avându-se în vedere următoarele:     |_|

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

c)  Se propune anularea aplicării regimului special pentru rambursarea TVA, avându-se în vedere următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Intocmit.

ANEXA Nr. 7 (Anexa nr. 14 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcţia Generală a Finanţelor Publice ......................................

Administraţia Finanţelor Publice ................................................

Str.............................................. nr..........................................

Localitatea ......................... cod postal ....................................

Nr....................

Aprobat.

Conducătorul unităţii fiscale/

Directorul coordonator,

DECIZIE

privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată

Către: Denumirea/Numele şi prenumele......................................................................................................................................................................

Domiciliul fiscal: localitatea ........................., str...................... nr......., bl. ..., ap. ..., et. ..., judeţul/sectorul .................................................................

Codul de identificare fiscală   ........................................................................................................................................................................ ............

In baza prevederilor cap. III din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 privind Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii nr.................. din data .............. şi a Referatului privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special nr............. din data .................., vă comunicăm:

Se aprobă aplicarea regimului special.                                                          |_|

Nu se aprobă aplicarea regimului special.                                                     |_|

Incetează aplicarea regimului special.                                                           |_|

Motivaţia respingerii/încetării:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată aprobată prin prezenta decizie este valabilă de la data comunicării, pe durata păstrării condiţiilor prevăzute la cap. III din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

Impotriva prezentului înscris se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit    prevederilor art.  177 din acelaşi

Verificat,

Funcţia ..................................................

Numele şi prenumele ..............................

Data ......................................................

Semnătura .............................................

Intocmit.

Funcţia ..................................................

Numele şi prenumele ..............................

Data ......................................................

Semnătura .............................................

cod MEF


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 102/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 102 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu