Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 38 din 16 august 2001

privind acceptarea anexei nr. III, amendata, si a unor amendamente la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78)

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 517 din 30 august 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. I. 20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Se accepta anexa nr. III la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978, la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 57 din 18 martie 1993, adoptata de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru protectia Mediului Marin - MEPC.58(33) la Londra la 30 decembrie 1992, astfel cum a fost amendata prin Rezolutia nr. 2 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, adoptata la Londra la 2 noiembrie 1994, prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.84(44) la Londra la 13 martie 2000, prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.57(33) la Londra la 30 octombrie 1992, prevazute in anexa nr. 3.
    Art. 4
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate prin Rezolutia nr. 1 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la Londra la 2 noiembrie 1994, prevazute in anexa nr. 4.
    Art. 5
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate prin Rezolutia nr. 3 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la Londra la 2 noiembrie 1994, prevazute in anexa nr. 5.
    Art. 6
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.65(37) la Londra la 14 septembrie 1995, prevazute in anexa nr. 6.
    Art. 7
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.68(38) la Londra la 10 iulie 1996, prevazute in anexa nr. 7.
    Art. 8
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.75(40) la Londra la 25 septembrie 1997, prevazute in anexa nr. 8.
    Art. 9
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.78(43) la Londra la 1 iulie 1999, prevazute in anexa nr. 9.
    Art. 10
    Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.89(45) la Londra la 5 octombrie 2000, prevazute in anexa nr. 10.
    Art. 11
    Proprietarii si operatorii navelor maritime sub pavilion roman sunt obligati sa respecte prevederile cuprinse in reglementarile prevazute la art. 1 - 10.
    Art. 12
    Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va lua masurile necesare in vederea punerii in aplicare a reglementarilor prevazute la art. 1 - 10.
    Art. 13
    Anexele nr. 1 - 10 fac parte integranta din prezenta ordonanta.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministrul afacerilor externe,
                         Mircea Geoana

    ANEXA 1

                            ANEXA Nr. III
la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978, adoptata de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.58(33) la Londra la 30 decembrie 1992, astfel cum a fost amendata prin Rezolutia nr. 2 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, adoptata la Londra la 2 noiembrie 1994*)

    *) Traducere.

                               REGULI
pentru prevenirea poluarii cu substante daunatoare transportate pe mare sub forma ambalata

    REGULA 1
    Aplicare

    (1) Daca nu se prevede in mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplica tuturor navelor care transporta substante daunatoare sub forma ambalata.
    (1.1) In sensul prezentei anexe, substante daunatoare sunt acele substante identificate ca poluanti marini in Codul maritim international de marfuri periculoase (Codul IMDG).
    (1.2) In apendicele la prezenta anexa sunt prevazute cerintele pentru identificarea substantelor daunatoare transportate sub forma ambalata.
    (1.3) In sensul prezentei anexe, expresia forma ambalata defineste tipurile de ambalaj specificate in Codul IMDG pentru substante daunatoare.
    (2) Transportul de substante daunatoare este interzis, cu exceptia cazului in care se efectueaza in conformitate cu prevederile prezentei anexe.
    (3) Pentru a completa prevederile prezentei anexe guvernul fiecarei parti la conventie va elabora sau va dispune sa se elaboreze cerinte detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, stivuirea, limitele cantitatilor si exceptiile, pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluarii mediului marin cu substante daunatoare.
    (4) In sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substantelor daunatoare vor fi tratate si ele ca substante daunatoare, daca nu s-au luat masuri de prevedere adecvate pentru a se asigura ca nu contin reziduuri periculoase pentru mediul marin.
    (5) Cerintele prezentei anexe nu se aplica proviziilor si echipamentului de la bordul navei.

    REGULA 2
    Ambalare

    Ambalajele vor fi adecvate pentru a se reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, tinandu-se seama de continutul lor specific.

    REGULA 3
    Marcare si etichetare

    (1) Ambalajele continand o substanta daunatoare vor avea un marcaj permanent cu denumirea tehnica corecta (nu se admit numai denumirile comerciale) si in plus vor avea un marcaj sau o eticheta rezistenta care sa indice ca substanta este daunatoare. Aceasta identificare va fi completata, daca este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, prin indicarea numarului de referinta conform clasificarii Natiunilor Unite.
    (2) Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte si de aplicare a etichetelor pe ambalajele care contin o substanta daunatoare va fi astfel incat aceste informatii sa poata fi identificate inca pe ambalajele care au rezistat unei scufundari in apa marii timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare si etichetare corespunzatoare se va tine seama de rezistenta materialelor folosite si de suprafata ambalajului.
    (3) Ambalajele care contin cantitati mici de substante daunatoare pot fi scutite de aplicarea cerintelor de marcare.

    REGULA 4
    Documente

    (1) In toate documentele care se refera la transportul pe mare al substantelor daunatoare, in care se mentioneaza aceste substante, se va folosi denumirea tehnica corecta a fiecarei substante (nu se admit numai denumirile comerciale) si se va completa cu urmatoarele cuvinte: "POLUANT MARIN".
    (2) Documentele de expeditie furnizate de expeditor vor include sau vor fi insotite de un certificat ori de o declaratie semnata care sa ateste ca marfa prezentata pentru transport este corespunzator ambalata si marcata, etichetata sau etichetata cu placarda, dupa caz, si in conditie adecvata de transport pentru a reduce la minimum riscurile fata de mediul marin.
    (3) Orice nava care transporta substante daunatoare va avea o lista sau un document special in care se mentioneaza substantele daunatoare de la bord si depozitarea acestora. In locul acestei liste sau al documentului special se poate folosi un plan de incarcare detaliat (cargoplan), indicand depozitarea substantelor daunatoare de la bord. Copii de pe aceste documente vor fi pastrate, de asemenea, pe uscat de catre armatorul navei sau de reprezentantul sau pana la descarcarea substantelor daunatoare. Inainte de plecare o copie de pe unul dintre aceste documente va fi pusa la dispozitie persoanei sau organizatiei numite de autoritatile statului portului.
    (4) In cazul in care nava are o lista sau un document special ori un plan de incarcare detaliat, in conformitate cu prevederile Conventiei internationale din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, astfel cum a fost amendata, documentele cerute de aceasta regula pot fi combinate cu documentele referitoare la marfurile periculoase. Daca documentele sunt combinate, trebuie sa se faca o distinctie clara intre marfurile periculoase si substantele daunatoare la care se refera prezenta anexa.

    REGULA 5
    Arimare

    Substantele daunatoare trebuie arimate si asigurate corespunzator, astfel incat sa reduca la minimum riscurile pentru mediul marin, fara a dauna sigurantei navei si persoanelor de la bord.

    REGULA 6
    Limitari cantitative

    Pentru motive intemeiate de ordin stiintific si tehnic poate fi necesara interzicerea transportului anumitor substante daunatoare sau limitarea cantitativa a unor astfel de substante ce pot fi transportate de aceeasi nava. La fixarea acestor limite se va tine seama de dimensiunile, constructia si echipamentul navei, precum si de ambalajul si proprietatile intrinseci ale substantelor.

    REGULA 7
    Exceptii

    (1) Aruncarea in mare a substantelor daunatoare transportate in ambalaje va fi interzisa, cu exceptia cazului in care aceasta este necesara pentru siguranta navei sau salvarea vietii omenesti pe mare.
    (2) Sub rezerva prevederilor prezentei conventii, se vor lua masuri corespunzatoare bazate pe proprietati fizice, chimice si biologice ale substantelor daunatoare, pentru a se reglementa aruncarea in mare a apei de spalare a scurgerilor, cu conditia ca astfel de masuri sa nu compromita siguranta navei si a persoanelor de la bord.

    REGULA 8
    Controlul statului portului asupra cerintelor operationale

    (1) O nava care se gaseste intr-un port al unei alte parti este subiect al unei inspectii efectuate de catre inspectori corespunzator autorizati de acea parte in ceea ce priveste cerintele operationale prevazute in prezenta anexa, atunci cand exista motive intemeiate de a se considera ca comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esentiale aplicate la bord privind prevenirea poluarii cu substante daunatoare.
    (2) In conditiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua masurile necesare pentru a se asigura ca nava nu va naviga pana cand situatia existenta nu se va remedia in conformitate cu cerintele acestei anexe.
    (3) Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevazute la art. 5 din prezenta conventie, se vor aplica in cazul acestei reguli.
    (4) Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie sa fie interpretata ca limitand drepturile si obligatiile unei parti care efectueaza controlul asupra cerintelor operationale prevazute in mod expres in prezenta conventie.

    APENDICE
    la anexa nr. III

                            CERINTE
pentru identificarea substantelor daunatoare sub forma ambalata

    In sensul prezentei anexe, substantele identificate potrivit oricaruia dintre criteriile urmatoare sunt substante daunatoare:
    - bioacumulate intr-o masura considerabila si cunoscute ca prezentand un pericol pentru viata acvatica sau sanatatea omului [gradul de risc "+" in coloana A*)]; sau
    - bioacumulate care prezinta un risc pentru organismele acvatice sau sanatatea omului, cu o perioada scurta de persistenta de ordinul a cel mult o saptamana [gradul de risc "Z" in coloana A*)]; sau
    - susceptibile de a altera hrana de origine marina [gradul de risc "T" in coloana A*)]; sau
    - foarte toxice pentru viata acvatica, definite printr-un LC50/96 ore*) mai mic de 1 ppm [gradul de risc "4" in coloana B*)].
-----------
    *) Se face referire la lista alfabetica a evaluarii riscurilor, intocmita de grupul mixt de experti IMO/FAO/UNESCO/WMO/WHO/IAEA/UN/UNEP, insarcinat cu studierea aspectelor stiintifice ale poluarii marine (GESAMP), care este difuzata anual de Organizatie prin circularele BCH tuturor statelor membre IMO.
    *) Concentratia unei substante care, intr-o perioada de timp determinata (in general 96 de ore), produce moartea a 50% din organismele supuse incercarilor. LC50 este adesea specificat in mg/l [parti per milion (ppm)].

    ANEXA 2

                             AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.84(44) la Londra la 13 martie 2000*)

    *) Traducere.

    Amendamente la apendicele la anexa nr. III la MARPOL 73/78
    Din apendicele la anexa nr. III la MARPOL 73/78 se elimina criteriul: "- susceptibile de a altera hrana de origine marina [gradul de risc "T" in coloana A*)]; sau".

    ANEXA 3

                              AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.57(33) la Londra la 30 octombrie 1992*)

    *) Traducere.

    Amendamente la anexa nr. II la MARPOL 73/78 si la apendicele II si III

    REGULA 1
    Textul existent al paragrafului (6) se inlocuieste cu:
    "(6) Substanta lichida nociva inseamna orice substanta la care se refera apendicele II la aceasta anexa sau care este clasificata provizoriu pe baza prevederilor regulii 3 paragraful (4) in categoria A, B, C sau D."

    Textul existent al ultimei propozitii a paragrafului (7) se modifica dupa cum urmeaza:
    "Zonele speciale sunt:
    a) zona Marii Baltice; si
    b) zona Marii Negre; si
    c) zona antarctica."

    Se introduce urmatorul paragraf nou (9A):
    "(9A) Zona antarctica inseamna zona maritima situata la sud de latitudinea 60 grade S."

    REGULA 2
    Se introduce urmatorul paragraf nou (7):
    "(7) a) Cand un amendament la aceasta anexa, la Codul international pentru produse chimice in vrac si la Codul pentru produse chimice in vrac implica modificari ale structurii sau ale echipamentului si armaturilor datorita sporirii cerintelor pentru transportul anumitor substante, Administratia poate modifica sau amana pentru o perioada specificata aplicarea unui astfel de amendament la navele construite inainte de data intrarii in vigoare a respectivului amendament, daca se considera nerationala sau nerealizabila aplicarea imediata a unui astfel de amendament. O astfel de scutire se va stabili tinandu-se seama de fiecare substanta, cu luarea in considerare a Liniilor directoare elaborate de Organizatie.
    b) Administratia care permite o scutire de la aplicarea unui amendament conform acestui paragraf va supune spre examinare Organizatiei un raport cuprinzand detalii despre nava sau navele implicate, marfurile transportate, activitatea de comert in care fiecare nava este angajata si justificarea scutirii, pentru a fi difuzat partilor la conventie spre informare si pentru actiuni corespunzatoare, daca este cazul."

    REGULA 3
    Textul existent al paragrafului (3) se inlocuieste cu:
    "(3) Pentru substantele lichide nocive transportate in vrac, care sunt in prezent clasificate in categoria A, B, C sau D si care sunt supuse prevederilor acestei anexe, se face referire in apendicele II la aceasta anexa."

    REGULA 4
    Textul existent al paragrafului (1) se inlocuieste cu:
    "(1) Substantele la care se refera apendicele III la aceasta anexa au fost evaluate si s-a constatat ca nu se incadreaza in categoriile A, B, C si D, asa cum sunt definite in regula 3 paragraful (1) din aceasta anexa, deoarece se considera in prezent ca ele nu prezinta nici un risc pentru sanatatea omului, resursele marine, pitorescul locurilor sau alte utilizari legitime ale marii, atunci cand sunt deversate in mare in cursul operatiunilor de curatare a tancurilor sau de debalastare."

    Textul existent al paragrafului (2) se inlocuieste cu:
    "(2) Descarcarea apei de santina sau a apei de balast ori a altor reziduuri sau amestecuri continand numai substante la care se refera apendicele III la aceasta anexa nu este supusa nici unei prevederi din aceasta anexa."

    REGULA 5
    Textul existent al expresiei care preceda paragrafele (1) si (7) se modifica astfel:
    "Sub rezerva prevederilor paragrafului (14) al acestei reguli si ale regulii 6 din aceasta anexa,"

    A doua fraza a textului existent al paragrafului (1) se modifica astfel:
    "Daca trebuie spalate tancurile care contin astfel de substante sau amestecuri, reziduurile rezultate vor fi descarcate intr-o instalatie de colectare pana cand concentratia substantei in efluentul golit la o astfel de instalatie este egala cu sau mai mica de 0,1% din greutate si pana cand tancul se goleste, cu exceptia fosforului galben sau alb pentru care concentratia reziduala trebuie sa fie de 0,01% din greutate."

    A doua fraza a textului existent al paragrafului (7) se modifica astfel:
    "Daca trebuie spalate tancurile care contin astfel de substante sau amestecuri, reziduurile rezultate vor fi descarcate intr-o instalatie de colectare pe care statele riverane la zona speciala trebuie sa o prevada in conformitate cu regula 7 din aceasta anexa, pana cand concentratia substantei in efluentul golit la o astfel de instalatie este egala cu sau mai mica de 0,05% din greutate si pana cand tancul se goleste, cu exceptia fosforului galben sau alb pentru care concentratia reziduala trebuie sa fie de 0,005% din greutate."

    Se introduce un paragraf nou (14):
    "(14) In zona antarctica este interzisa orice descarcare in mare a substantelor lichide nocive sau a amestecurilor continand astfel de substante."

    REGULA 8
    Prima si a doua fraza ale textului existent al paragrafului (3) se modifica astfel:
    "Daca tancul se va spala in conformitate cu subparagraful (2) a) al acestei reguli, efluentul rezultat in urma operatiunii de spalare a tancului va fi descarcat intr-o instalatie de colectare cel putin pana cand concentratia in efluentul descarcat, indicata de analizele probelor de efluent luate de inspector, scade pana la concentratia specificata in regula 5 paragrafele (1) sau (7), dupa caz, din aceasta anexa. Cand se atinge concentratia ceruta, apa ramasa in urma spalarii va continua sa fie descarcata in instalatia de colectare pana cand tancul va fi gol."

    REGULA 14
    In randul al doilea cuvintele "indicate in apendicele II" se inlocuiesc cu cuvintele "la care se refera apendicele II".

    Apendicele II se inlocuieste cu:
    "Apendicele II

                            LISTA
cuprinzand substantele nocive transportate in vrac

    Substantele lichide nocive transportate in vrac, clasificate in prezent in categoria A, B, C sau D si supuse prevederilor acestei anexe, sunt astfel indicate in coloana denumita "categoria de poluare" din cap. 17 sau 18 al Codului international pentru transportul in vrac al produselor chimice."

    Apendicele III se inlocuieste cu:
    "Apendicele III

                            LISTA
              cuprinzand alte substante lichide

    Substantele lichide transportate in vrac, despre care s-a stabilit ca nu se incadreaza in categoria A, B, C sau D si ca nu se supun prevederilor acestei anexe, sunt indicate cu <<III>> in coloana denumita "Categoria de poluare" din cap. 17 sau 18 al Codului international pentru transportul in vrac al produselor chimice."

    ANEXA 4

                         AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate prin Rezolutia nr. 1 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la Londra la 2 noiembrie 1994*)

    *) Traducere.

    Amendamente la anexele nr. I si II la MARPOL 73/78

    1. Se introduce urmatoarea noua regula 8A dupa regula 8 existenta din anexa nr. I.
    "REGULA 8A
    Controlul statului portului asupra cerintelor operationale

    (1) O nava care se gaseste intr-un port sau la un terminal din larg al unei alte parti este subiect al unei inspectii efectuate de catre inspectori corespunzator autorizati de acea parte in ceea ce priveste cerintele operationale prevazute in prezenta anexa, atunci cand exista motive intemeiate de a se considera ca comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esentiale aplicate la bord privind prevenirea poluarii cu substante daunatoare.
    (2) In conditiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua masurile necesare pentru a se asigura ca nava nu va naviga pana cand situatia existenta nu se va remedia in conformitate cu cerintele acestei anexe.
    (3) Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevazute la art. 5 din prezenta conventie, se vor aplica in cazul acestei reguli.
    (4) Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie sa fie interpretata ca limitand drepturile si obligatiile unei parti care efectueaza controlul asupra cerintelor operationale prevazute in mod expres in prezenta conventie."

    2. Se introduce urmatoarea noua regula 15 dupa regulile existente din anexa nr. II:
    "REGULA 15
    Controlul statului portului asupra cerintelor operationale

    (1) O nava care se gaseste intr-un port al unei alte parti este subiect al unei inspectii efectuate de catre inspectori corespunzator autorizati de acea parte in ceea ce priveste cerintele operationale prevazute in prezenta anexa, atunci cand exista motive intemeiate de a se considera ca comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esentiale aplicate la bord privind prevenirea poluarii cu substante daunatoare.
    (2) In conditiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua masurile necesare pentru a se asigura ca nava nu va naviga pana cand situatia existenta nu se va remedia in conformitate cu cerintele acestei anexe.
    (3) Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevazute la art. 5 din prezenta conventie, se vor aplica in cazul acestei reguli.
    (4) Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie sa fie interpretata ca limitand drepturile si obligatiile unei parti care efectueaza controlul asupra cerintelor operationale prevazute in mod expres in prezenta conventie."

    ANEXA 5

                              AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate prin Rezolutia nr. 3 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la Londra la 2 noiembrie 1994*)

    *) Traducere.

    Amendamente la anexa nr. V la MARPOL 73/78

    Se introduce urmatoarea noua regula 8 dupa regulile din anexa nr. V:
    "REGULA 8
    Controlul statului portului asupra cerintelor operationale

    (1) O nava care se gaseste intr-un port al unei alte parti este subiect al unei inspectii efectuate de catre inspectori corespunzator autorizati de acea parte in ceea ce priveste cerintele operationale prevazute in prezenta anexa, atunci cand exista motive intemeiate de a se considera ca comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esentiale aplicate la bord privind prevenirea poluarii cu substante daunatoare.
    (2) In conditiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua masurile necesare pentru a se asigura ca nava nu va naviga pana cand situatia existenta nu se va remedia in conformitate cu cerintele acestei anexe.
    (3) Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevazute la art. 5 din prezenta conventie, se vor aplica in cazul acestei reguli.
    (4) Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie sa fie interpretata ca limitand drepturile si obligatiile unei parti care efectueaza controlul asupra cerintelor operationale prevazute in mod expres in prezenta conventie."

    ANEXA 6

                              AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.65 (37) la Londra la 14 septembrie 1995*)

    *) Traducere.

    Amendamente la anexa nr. V la MARPOL 73/78

    REGULA 2
    Aplicare

    Textul existent al regulii 2 se inlocuieste cu:
    "Daca nu se precizeaza in mod expres altfel, prevederile acestei anexe se vor aplica tuturor navelor."

    Se introduce noua regula 9 dupa cum urmeaza:
    "REGULA 9
    Afise, planuri de administrare a gunoiului si inregistrarea operatiunilor de descarcare a gunoiului

    (1) a) La bordul fiecarei nave cu o lungime de 12 m sau mai mult trebuie sa fie puse afise care sa informeze echipajul si pasagerii cu privire la cerintele de evacuare a gunoiului, cuprinse in regulile 3 si 5 ale acestei anexe, dupa caz.
    b) Afisele vor fi scrise in limba oficiala a statului al carui pavilion nava este imputernicita sa il arboreze si, pentru navele angajate in voiaje spre porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdictia altor parti la conventie, in limba engleza sau franceza.
    (2) Fiecare nava cu un tonaj brut de 400 tone si mai mult si fiecare nava care este autorizata sa transporte 15 sau mai multe persoane vor avea la bord un plan de administrare a gunoiului pe care echipajul trebuie sa il urmeze. Acest plan va preciza in scris procedurile de colectare, depozitare, procesare si evacuare a gunoiului, inclusiv utilizarea echipamentului de la bord. De asemenea, in plan va fi desemnata persoana insarcinata cu executarea acestuia. Un astfel de plan trebuie sa corespunda liniilor directoare elaborate de Organizatie si sa fie scris in limba de lucru a echipajului.
    (3) Fiecare nava cu un tonaj brut de 400 tone si mai mult si fiecare nava care este autorizata sa transporte 15 sau mai multe persoane si este angajata in voiaje spre porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdictia altor parti la conventie si fiecare platforma fixa sau plutitoare angajata in explorarea si exploatarea fundului marii vor avea un jurnal de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului. Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului, fie ca este parte din jurnalul de bord al navei, fie ca este un jurnal distinct, va respecta modelul descris in apendicele la aceasta anexa.
    a) Fiecare operatiune de descarcare sau de incinerare completa va fi inregistrata in Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului si inregistrarea va fi semnata de ofiterul insarcinat cu aceasta la data incinerarii sau a descarcarii. Fiecare pagina completata a Jurnalului de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului va fi semnata de comandantul navei. Inregistrarile din Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului se vor face atat in limba oficiala a statului al carui pavilion nava este imputernicita sa il arboreze, cat si in limba engleza sau franceza. Inregistrarile in limba nationala oficiala a statului al carui pavilion nava este imputernicita sa il arboreze vor prevala in cazul unui diferend sau al unei contradictii.
    b) Inregistrarea fiecarei incinerari sau descarcari va include data si ora, pozitia navei, descrierea gunoiului si cantitatea estimata sa fie incinerata sau descarcata.
    c) Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului va fi tinut la bordul navei si intr-un astfel de loc incat sa fie accesibil inspectarii intr-un timp rezonabil. Acest document va fi pastrat pe o perioada de 2 ani dupa ultima inregistrare facuta in jurnal.
    d) In cazul descarcarii, deversarii sau pierderii accidentale mentionate in regula 6 din prezenta anexa, se va face o inregistrare in Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului, aratandu-se conditiile si cauzele pierderii.
    (4) Administratia poate renunta la cerintele privind Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului pentru:
    a) orice nava angajata in voiaje de o ora sau mai putin de o ora, care este autorizata sa transporte 15 sau mai multe persoane; sau
    b) platforme fixe sau plutitoare, angajate in explorarea si exploatarea fundului marii.
    (5) Autoritatea competenta a guvernului unei parti la conventie poate inspecta Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului de la bordul oricarei nave la care se aplica aceasta regula, in timp ce nava se afla in portul ei sau la terminalele ei din larg, si poate face o copie de pe orice inregistrare din acest jurnal si poate cere comandantului navei sa certifice ca copia corespunde originalului unei astfel de inregistrari. Orice copie facuta astfel, care a fost certificata de comandantul navei ca fiind o copie reala de pe inregistrarea din Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului, va fi admisa in orice procedura juridica ca dovada a celor mentionate in inregistrare. Verificarea Jurnalului de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului si luarea unei copii certificate de catre autoritatea competenta in virtutea acestui paragraf vor fi efectuate cat se poate de repede fara a cauza navei intarzieri nejustificate.
    (6) In cazul navelor construite inainte de 1 iulie 1997 aceasta regula se va aplica de la data de 1 iulie 1998."

    Dupa anexa se introduce apendicele urmator:
    "Apendice

                                MODEL
de Jurnal de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului

    Numele navei .......................................................
    Numarul sau literele distinctive ...................................
    Numarul IMO ........................................................
    Perioada ............... de la .............. pana la ..............

    1. Introducere
    In conformitate cu regula 9 din anexa nr. V la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78), trebuie facuta o inregistrare a fiecarei operatiuni de descarcare sau de incinerare completa. Aceasta include descarcari in mare, la instalatiile de colectare sau la alte nave.
    2. Gunoiul si administrarea gunoiului
    Gunoiul include orice fel de deseuri de alimente, interne si din exploatarea navei, cu exceptia pestelui proaspat intreg sau nu, produse in timpul exploatarii normale a navei si care pot fi eliminate continuu sau periodic, cu exceptia substantelor definite sau enumerate in alte anexe la MARPOL 73/78 (cum ar fi: hidrocarburile, apele uzate sau substantele lichide nocive).
    Liniile directoare privind implementarea anexei nr. V la MARPOL 73/78 trebuie, de asemenea, mentionate ca informatie relevanta.
    3. Descrierea gunoiului
    Gunoiul este grupat in categorii, in sensul acestui jurnal de inregistrare, dupa cum urmeaza:
    1. materiale plastice;
    2. materiale de fardaj, de captusire sau de ambalaj, care pot pluti;
    3. produse concasate din hartie, carpe, obiecte din sticla si metal, sticle, vesela etc.;
    4. produse din hartie, carpe, obiecte din sticla si metal, sticle, vesela etc.;
    5. deseuri de alimente;
    6. cenusa provenind de la incineratoare.
    4. Inregistrari in Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului
    4.1. Inregistrarile in Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului vor fi facute in fiecare dintre urmatoarele cazuri:
    a) daca gunoiul este descarcat in mare:
    (i) data si ora descarcarii;
    (ii) pozitia navei (latitudinea si longitudinea);
    (iii) categoria de gunoi descarcat;
    (iv) cantitatea descarcata estimata pentru fiecare categorie, in mc;
    (v) semnatura ofiterului responsabil cu efectuarea acestei operatiuni;
    b) daca gunoiul este descarcat la instalatiile de colectare de la tarm sau la alte nave:
    (i) data si ora descarcarii;
    (ii) portul sau instalatia ori numele navei;
    (iii) categoria de gunoi descarcat;
    (iv) cantitatea descarcata estimata pentru fiecare categorie, in mc;
    (v) semnatura ofiterului responsabil cu efectuarea acestei operatiuni;
    c) daca gunoiul este incinerat:
    (i) data si ora inceperii si ale opririi incinerarii;
    (ii) pozitia navei (latitudinea si longitudinea);
    (iii) cantitatea incinerata estimata, in mc;
    (iv) semnatura ofiterului responsabil cu efectuarea acestei operatiuni;
    d) in cazul descarcarilor accidentale sau exceptionale ale gunoiului:
    (i) ora la care au avut loc;
    (ii) portul sau pozitia navei la ora la care au avut loc;
    (iii) cantitatea de gunoi estimata si categoria acestuia;
    (iv) imprejurarile evacuarii, deversarii sau pierderii, motivul si observatii generale.
    4.2. Adeverinte
    Comandantul va obtine de la operatorul instalatiilor de colectare din port sau de la comandantul navei care receptioneaza gunoiul o adeverinta sau un certificat in care se mentioneaza cantitatea de gunoi ce se estimeaza ca a fost transferata. Adeverintele sau certificatele trebuie pastrate timp de 2 ani la bordul navei impreuna cu Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului.
    4.3. Cantitatea de gunoi
    Cantitatea de gunoi de la bord trebuie estimata in mc, daca este posibil separat pe categorii. Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului contine multe referiri la cantitatea estimata de gunoi. Se recunoaste faptul ca precizia de estimare a cantitatii de gunoi este interpretabila. Volumul estimat va fi diferit inainte si dupa procesare. Unele procedee de procesare nu pot permite o estimare utilizabila a volumului, de exemplu procesarea continua a deseurilor de alimente. Astfel de factori trebuie luati in considerare la efectuarea si interpretarea celor inscrise la o inregistrare.

                          INREGISTRAREA
                      descarcarii gunoiului

    Numele navei .................................... Numarul sau literele distinctive ................................ Numarul IMO ......................
    Categoriile de gunoi:
    1. materiale plastice;
    2. materiale de fardaj, de captusire sau de ambalaj, care pot pluti;
    3. produse concasate din hartie, carpe, obiecte din sticla si metal, sticle, vesela etc.;
    4. produse din hartie, carpe, obiecte din sticla si metal, sticle, vesela etc.;
    5. deseuri de alimente;
    6. cenusa provenind de la incineratoare.

    NOTA:
    Descarcarea oricarui alt gunoi in afara de deseurile de alimente este interzisa in zonele speciale.
    Numai gunoiul descarcat in mare trebuie sa fie grupat in categorii. Pentru gunoiul descarcat la instalatiile de colectare, cu exceptia gunoiului din categoria 1, este suficient sa se indice cantitatea totala estimata.

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Categoria 2
    B - Categoria 3
    C - Categoria 4
    D - Categoria 5
    E - Categoria 6
    F - Categoria 1
 ______________________________________________________________________________
|        |         |                   |  Cantitatea  |           |            |
|        |         |                   |   estimata   |           |            |
|Data/ora| Pozitia |     Cantitatea    | descarcata la|Cantitatea |Certificare/|
|        |  navei  |      estimata     | instalatiile | estimata  |  Semnatura |
|        |         | descarcata in mare| de colectare |incinerata |            |
|        |         |                   | sau la alta  |   (mc)    |            |
|        |         |                   |     nava     |           |            |
|        |         |                   |     (mc)     |           |            |
|        |         |___________________|______________|___________|____________|
|        |         | A | B | C | D | E | F |  Altele  |           |            |
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|

    Semnatura comandantului ................       Data .....................

    ANEXA 7

                             AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.68(38) la Londra la 10 iulie 1996*)

    *) Traducere.

    Amendamente la Protocolul I din MARPOL 73/78

    Textul existent al articolului II (1) va fi inlocuit cu:
    "(1) Raportul va fi intocmit atunci cand un incident implica:
    a) o descarcare peste nivelul permis sau o descarcare probabila de hidrocarburi ori de substante lichide nocive, din orice motiv, inclusiv in scopul asigurarii securitatii navei sau al salvarii vietii omenesti pe mare; sau
    b) o descarcare ori o descarcare probabila de substante daunatoare ambalate, inclusiv cele din containere de marfa, rezervoare portabile, vehicule auto sau de cale ferata si barje purtate; sau
    c) avarierea, defectarea ori o pana a unei nave de 15 m lungime sau mai mult, care:
    (i) afecteaza siguranta navei; incluzand, dar fara a se limita la coliziune, esuare, incendiu, explozie, defectiune de constructie, inundare ori deplasare a marfii; sau
    (ii) compromite siguranta navigatiei; incluzand, dar fara a se limita la defectarea sau la o pana a instalatiei de guvernare, a instalatiei de propulsie, a generatoarelor electrice si a mijloacelor esentiale de navigatie de la bord; sau
    d) o descarcare, in timpul operarii navei, de hidrocarburi sau de substante lichide nocive care depasesc cantitatea sau cota instantanee permisa conform prezentei conventii."

    ANEXA 8

                             AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.75(40) la Londra la 25 septembrie 1997*)

    *) Traducere.

    Amendamente la regula 10 si noua regula 25 A din anexa nr. I la MARPOL 73/78

    I. Textul existent al regulii 10 se modifica dupa cum urmeaza:

    REGULA 10
    Metode pentru prevenirea poluarii cu hidrocarburi de catre navele exploatate in zone speciale

    1. Partea introductiva a paragrafului (1) se inlocuieste cu:
    "(1) In sensul prezentei anexe, zone speciale sunt zona Marii Mediterane, zona Marii Baltice, zona Marii Negre, zona Marii Rosii, <<zona golfurilor>>, zona Golfului Aden, zona Antarcticii si apele Europei de Nord-Vest, definite dupa cum urmeaza:"
    2. Urmatorul nou paragraf (1) h) se introduce dupa paragraful (1) g) existent:
    "h) apele Europei de Nord-Vest includ: Marea Nordului si accesele la ea, Marea Irlandei si accesele la ea, Marea Celtica, Canalul Manecii si accesele la el si partea Atlanticului de Nord-Est situata chiar in vestul Irlandei. Aceasta zona este delimitata de liniile care unesc urmatoarele puncte geografice:
    (i) 48 grade 27' N pe coasta franceza;
    (ii) 48 grade 27' N; 6 grade 25' V;
    (iii) 49 grade 52' N; 7 grade 44' V;
    (iv) 50 grade 30' N; 12 grade V;
    (v) 56 grade 30' N; 12 grade V;
    (vi) 62 grade N; 3 grade V;
    (vii) 62 grade N pe coasta norvegiana;
    (viii) 57 grade 44,8' N pe coastele daneza si suedeza."
    3. Partea introductiva a paragrafului (7) b) se inlocuieste cu:
    "b) Zona Marii Rosii, zona golfurilor, zona Golfului Aden si apele Europei de Nord-Vest:"
    II. Urmatoarea noua regula 25 A se introduce dupa regula 25 existenta:
    "REGULA 25 A
    Stabilitatea navei in stare intacta

    (1) Aceasta regula se aplica petrolierelor de 5.000 tone deadweight si mai mult:
    a) al caror contract de constructie a fost incheiat la sau dupa 1 februarie 1999; sau
    b) in lipsa unui contract de constructie, ale caror chile sunt puse sau care se gasesc intr-un stadiu similar de constructie la sau dupa 1 august 1999; sau
    c) a caror livrare are loc la sau dupa 1 februarie 2002; sau
    d) care au suferit o transformare importanta:
    (i) al carei contract a fost incheiat dupa 1 februarie 1999; sau
    (ii) in lipsa unui contract, ale carei lucrari au inceput dupa 1 august 1999; sau
    (iii) ce este terminata dupa 1 februarie 2002.
    (2) Fiecare petrolier trebuie sa indeplineasca, dupa caz, criteriile de stabilitate in stare intacta, specificate in subparagrafele a) si b) ale acestui paragraf, pentru orice pescaj de exploatare in cele mai nefavorabile cazuri de incarcare a marfii si de balastare, compatibile cu o experienta satisfacatoare in exploatare, inclusiv in stadii intermediare ale operatiunilor de transfer de lichide. In toate cazurile se presupune ca tancurile de balast sunt partial umplute.
    a) In port inaltimea metacentrica initiala GMo, corectata tinandu-se seama de efectul suprafetei libere de lichid, masurata la un unghi de inclinare de 0 grade, nu trebuie sa fie mai mica de 0,15 m.
    b) Pe mare trebuie sa se aplice urmatoarele criterii:
    (i) aria de sub curba bratului de redresare (curba GZ) nu trebuie sa fie mai mica de 0,055 metri radiani pana la un unghi de inclinare teta = 30 grade si nici mai mica de 0,09 metri radiani pana la un unghi de inclinare teta = 40 grade sau pana la alt unghi de inundare teta f*), daca acest unghi este mai mic de 40 grade. In plus, aria de sub curba bratului de redresare (curba GZ) dintre unghiurile de inclinare de 30 grade si 40 grade sau dintre 30 grade si teta f, daca acest unghi este mai mic de 40 grade, nu trebuie sa fie mai mica de 0,03 metri radiani;
    (ii) bratul de redresare GZ trebuie sa fie cel putin egal cu 0,20 m, la un unghi de inclinare mai mare sau egal cu 30 grade;
    (iii) bratul maxim de redresare trebuie sa fie atins la un unghi de inclinare de preferinta mai mare de 30 grade, dar nu mai mic de 25 grade; si
    (iv) inaltimea metacentrica initiala GMo, corectata tinandu-se seama de efectul suprafetei libere de lichid, masurata la un unghi de inclinare de 0 grade, nu trebuie sa fie mai mica de 0,15 m.
------------
    *) Teta f este unghiul de inclinare la care sunt imersate deschiderile din corp, suprastructuri sau rufuri, care nu pot fi inchise etans la intemperii. La aplicarea acestui criteriu deschiderile mici, prin care nu se poate produce inundarea progresiva, nu trebuie considerate ca fiind deschise.

    (3) Cerintele paragrafului (2) trebuie indeplinite in stadiul de proiectare. In cazul navelor de transport mixte pot fi permise proceduri de exploatare suplimentare simple.
    (4) Procedurile de exploatare suplimentare simple, la care se face referire in paragraful (3), pentru operatiunile de transfer de lichide inseamna proceduri scrise furnizate comandantului, care:
    a) sunt aprobate de Administratie;
    b) indica acele tancuri de marfa si de balast care, conform unei anumite situatii de transfer de lichide si unui domeniu posibil al densitatii marfurilor, pot fi umplute partial fara ca aceasta sa impiedice satisfacerea criteriilor de stabilitate. Tancurile partial umplute pot varia in timpul operatiunilor de transfer de lichide si toate combinatiile pot fi autorizate, cu conditia sa fie indeplinite criteriile;
    c) pot fi usor intelese de ofiterul responsabil cu operatiunile de transfer de lichide;
    d) indica ordinea in care se efectueaza operatiunile de transfer de marfa/balast;
    e) permit compararea stabilitatii obtinute si a stabilitatii cerute, cu ajutorul criteriilor de stabilitate reprezentate sub forma grafica sau tabelara;
    f) nu impun ofiterului responsabil calcule matematice complexe;
    g) indica masurile corective pe care ofiterul responsabil trebuie sa le ia in caz de abatere de la valorile recomandate si in caz de situatii critice; si
    h) sunt bine puse in evidenta in manualul aprobat privind asieta si stabilitatea si sunt afisate la vedere in postul de comanda a operatiunilor de transfer de marfa/balast, precum si in orice program pentru calculator, utilizat pentru efectuarea calculelor de stabilitate."

    ANEXA 9

                              AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.78(43) la Londra la 1 iulie 1999*)

    *) Traducere.

    Amendamente la anexele nr. I si II la MARPOL 73/78

    I. Amendamente la anexa nr. I la MARPOL 73/78
    Amendamente la regula 13G
    1. Textul existent al paragrafului (1) a) este inlocuit cu:
    "(1) Aceasta regula:
    a) se va aplica:
    (i) petrolierelor de 20.000 tone deadweight si mai mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid, combustibil diesel greu sau ulei de ungere; si
    (ii) petrolierelor de 30.000 tone deadweight si mai mult, altele decat cele mentionate la alin. (i),
ale caror contracte de constructie au fost incheiate, ale caror chile au fost puse sau sunt livrate inaintea datelor specificate la regula 13F (1) din aceasta anexa; si"
    2. Textul existent al paragrafului (2) este inlocuit cu:
    "(2) Cerintele prezentei reguli vor avea efect incepand cu data de 6 iulie 1995, cu exceptia cerintelor de la paragraful (1)a), aplicabile petrolierelor de 20.000 tone deadweight si mai mult, dar mai putin de 30.000 tone deadweight, care transporta ca marfa combustibil lichid, combustibil diesel greu sau ulei de ungere, si care vor avea efect incepand cu data de 1 ianuarie 2003."
    3. Se introduce noul paragraf (2 bis) dupa paragraful (2):
    "(2 bis) In sensul paragrafelor (1) si (2) ale prezentei reguli:
    a) combustibil diesel greu inseamna combustibil diesel marin, altul decat distilatele, din care mai mult de 50% din volum se distileaza la o temperatura ce nu depaseste 340 grade C, daca se testeaza printr-o metoda acceptata de Organizatie;
    b) combustibil lichid inseamna distilate grele sau reziduuri de titei ori amestecuri de astfel de produse destinate utilizarii drept combustibil pentru producerea de caldura sau energie, cu o calitate echivalenta celei din specificatia acceptata de Organizatie."

    Amendamente la regula 26
    4. Noul paragraf (3) se introduce dupa paragraful existent (2):
    "(3) In cazul navelor la care se aplica, de asemenea, regula 16 din anexa nr. II la conventie, acest plan poate fi combinat cu planul de urgenta de bord contra poluarii marine cu substante lichide nocive, prevazut la regula 16 din anexa nr. II la conventie. In acest caz titlul acestui plan va fi <<Plan de urgenta de bord contra poluarii marine>>."

    II. Amendamente la certificatul IOPP conform anexei nr. I la MARPOL 73/78
    1. Amendamente la suplimentul la Certificatul IOPP (Formularul A)
    Paragrafele existente 2.4 - 3.2 se inlocuiesc cu:
    "2.4. Standarde de aprobare:
    2.4.1. Echipamentul de separare/filtrare:
    1. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia A.393(X);
    2. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia MEPC.60(33);
    3. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia A.233(VII);
    4. a fost aprobat in conformitate cu standardele nationale care nu se bazeaza pe Rezolutia A.393(X) sau pe Rezolutia A.233(VII);
    5. nu a fost aprobat.
    2.4.2. Instalatia de prelucrare a fost aprobata in conformitate cu Rezolutia A.444(XI).
    2.4.3. Aparatul pentru masurarea continutului de hidrocarburi:
    1. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia A.393(X);
    2. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia MEPC.60(33).
    2.5. Debitul maxim al instalatiei este ............... mc/h.
    2.6. Scutire de la prevederile regulii 16:
    2.6.1. Nava este scutita de aplicarea cerintelor regulii 16 (1) si (2) in conformitate cu regula 16 (3) a). Nava este angajata exclusiv in voiaje in una sau mai multe zone speciale ............................... .
    2.6.2. Nava este prevazuta cu unul sau mai multe tancuri de colectare pentru pastrarea la bord a tuturor apelor de santina continand hidrocarburi, astfel:
 ________________________________________________________________________
| Identificarea tancului |        Pozitia tancului         | Volum (mc)  |
|________________________|_________________________________|_____________|
|                        |    Coaste    | Pozitie laterala |             |
|                        |(de la) - (la)|                  |             |
|________________________|______________|__________________|_____________|
|________________________|______________|__________________|_____________|
                                                           | Volum total |
                                                           | ......... mc|
                                                           |_____________|

    3. Mijloace pentru pastrarea si evacuarea reziduurilor de hidrocarburi (regula 17) si tanc (tancuri) de colectare a apei de santina*)

    3.1. Nava este prevazuta cu tancuri de reziduuri de hidrocarburi, astfel:
 ________________________________________________________________________
| Identificarea tancului |        Pozitia tancului         | Volum (mc)  |
|________________________|_________________________________|_____________|
|                        |    Coaste    | Pozitie laterala |             |
|                        |(de la) - (la)|                  |             |
|________________________|______________|__________________|_____________|
|________________________|______________|__________________|_____________|
                                                           | Volum total |
                                                           | ......... mc|
                                                           |_____________|

    3.2. Mijloace pentru evacuarea reziduurilor suplimentar fata de tancurile de reziduuri:
    3.2.1. Incinerator pentru reziduuri de hidrocarburi, capacitate ........ l/h
    3.2.2. Caldare auxiliara adecvata arderii reziduurilor de hidrocarburi
    3.2.3. Tanc pentru amestecarea reziduurilor de hidrocarburi cu combustibil lichid, capacitate ............ mc
    3.2.4. Alte mijloace acceptabile ...................................
    3.3. Nava este prevazuta cu (tanc) tancuri de colectare pentru pastrarea la bord a apei de santina cu hidrocarburi, astfel:
 ________________________________________________________________________
| Identificarea tancului |        Pozitia tancului         | Volum (mc)  |
|________________________|_________________________________|_____________|
|                        |    Coaste    | Pozitie laterala |             |
|                        |(de la) - (la)|                  |             |
|________________________|______________|__________________|_____________|
|________________________|______________|__________________|_____________|
                                                           | Volum total |
                                                           | ......... mc|
                                                           |_____________|
------------
    *) Tancul (tancurile) de colectare a apei de santina nu este (nu sunt) cerut (cerute) de conventie, inregistrarile in tabelul de la paragraful 3.3 fiind facultative.

    2. Amendamente la suplimentul la Certificatul IOPP (Formularul B)
    2.1. Dupa paragraful existent 1.11.2 se introduce urmatorul paragraf:
    "1.11.2 bis. Nava pentru transportul produselor, care nu transporta combustibil lichid sau combustibil diesel greu, asa cum se mentioneaza la regula 13G (2 bis), sau ulei de ungere."
    2.2. Paragrafele existente 2.4 - 3.2 se inlocuiesc cu:
    "2.4. Standarde de aprobare:
    2.4.1. Echipamentul de separare/filtrare:
    1. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia A.393(X);
    2. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia MEPC.60(33);
    3. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia A.233(VII);
    4. a fost aprobat in conformitate cu standardele nationale care nu se bazeaza pe Rezolutia A.393(X) sau pe Rezolutia A.233(VII);
    5. nu a fost aprobat.
    2.4.2. Instalatia de prelucrare a fost aprobata in conformitate cu Rezolutia A.444(X)
    2.4.3. Aparatul pentru masurarea continutului de hidrocarburi:
    1. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia A.393(X);
    2. a fost aprobat in conformitate cu Rezolutia MEPC.60(33).
    2.5. Debitul maxim al instalatiei este ......... mc/h.
    2.6. Scutire de la prevederile regulii 16:
    2.6.1. Nava este scutita de aplicarea cerintelor regulii 16 (1) si (2) in conformitate cu regula 16 (3) a). Nava este angajata exclusiv in voiaje in una sau mai multe zone speciale .................. .
    2.6.2. Nava este prevazuta cu unul sau mai multe tancuri de colectare pentru pastrarea la bord a tuturor apelor de santina continand hidrocarburi, astfel:
 ________________________________________________________________________
| Identificarea tancului |        Pozitia tancului         | Volum (mc)  |
|________________________|_________________________________|_____________|
|                        |    Coaste    | Pozitie laterala |             |
|                        |(de la) - (la)|                  |             |
|________________________|______________|__________________|_____________|
|________________________|______________|__________________|_____________|
                                                           | Volum total |
                                                           | ......... mc|
                                                           |_____________|

    2.6.3. In loc de tanc (tancuri) de colectare, nava este echipata cu dispozitive pentru transferul apei de santina in tancul de reziduuri de hidrocarburi.
    3. Mijloace pentru pastrarea si evacuarea reziduurilor de hidrocarburi (regula 17) si tanc (tancuri) de colectare a apei de santina*)
    3.1. Nava este prevazuta cu tancuri de reziduuri de hidrocarburi astfel:
 ________________________________________________________________________
| Identificarea tancului |        Pozitia tancului         | Volum (mc)  |
|________________________|_________________________________|_____________|
|                        |    Coaste    | Pozitie laterala |             |
|                        |(de la) - (la)|                  |             |
|________________________|______________|__________________|_____________|
|________________________|______________|__________________|_____________|
                                                           | Volum total |
                                                           | ......... mc|
                                                           |_____________|

    3.2. Mijloace pentru evacuarea reziduurilor suplimentar fata de tancurile de reziduuri:
    3.2.1. Incinerator pentru reziduuri de hidrocarburi, capacitate ........ l/h
    3.2.2. Caldare auxiliara adecvata arderii reziduurilor de hidrocarburi
    3.2.3. Tanc pentru amestecarea reziduurilor de hidrocarburi cu combustibil lichid, capacitate .......... mc
    3.2.4. Alte mijloace acceptabile .......
    3.3. Nava este prevazuta cu tanc (tancuri) de colectare pentru pastrarea la bord a apei de santina cu hidrocarburi, astfel:
 ________________________________________________________________________
| Identificarea tancului |        Pozitia tancului         | Volum (mc)  |
|________________________|_________________________________|_____________|
|                        |    Coaste    | Pozitie laterala |             |
|                        |(de la) - (la)|                  |             |
|________________________|______________|__________________|_____________|
|________________________|______________|__________________|_____________|
                                                           | Volum total |
                                                           | ......... mc|
                                                           |_____________|
------------
    *) Tancul (tancurile) de colectare a apei de santina nu este (nu sunt) cerut (cerute) de conventie, inregistrarile in tabelul de la paragraful 3.3 fiind facultative.

    2.3. Dupa paragraful existent 5.7.2 se introduc urmatoarele paragrafe:
    "5.7.3. Se cere ca nava sa fie construita conform prevederilor regulii 25A si sa corespunda acestor prevederi.
    5.7.4. Informatiile si datele cerute conform regulii 25A pentru navele combinate au fost predate navei sub forma de procedura scrisa, aprobata de Administratie."
    2.4. Paragraful existent 5.8.4 se inlocuieste cu:
    "5.8.4. Nava este supusa prevederilor regulii 13G si:
    1. trebuie sa satisfaca prevederile regulii 13F cel mai tarziu la .........;
    2. este astfel conceputa incat urmatoarele tancuri sau spatii sa nu fie folosite pentru transportul hidrocarburilor ...................;
    3. a fost acceptata in conformitate cu regula 13G (7) si cu Rezolutia MEPC.64(36);
    4. este prevazuta cu un manual de exploatare, aprobat la data de ........... in conformitate cu Rezolutia MEPC.64(36)."

    III. Amendamente la anexa nr. II la MARPOL 73/78
    Urmatoarea noua regula 16 se introduce dupa regula 15 existenta:
    "REGULA 16
    Plan de urgenta de bord contra poluarii marine cu substante lichide nocive

    (1) Fiecare nava cu un tonaj brut de 150 sau mai mare, autorizata sa transporte in vrac substante lichide nocive, va trebui sa aiba la bord un plan de urgenta contra poluarii marine cu substante lichide nocive, aprobat de Administratie. Aceasta cerinta se va aplica tuturor navelor de acest tip cel mai tarziu la data de 1 ianuarie 2003.
    (2) Acest plan va corespunde instructiunilor elaborate de Organizatie si va fi scris in limba sau in limbile de serviciu intelese de catre comandant si ofiteri. Planul va cuprinde cel putin:
    a) procedura ce va fi folosita de catre comandant sau de alte persoane care raspund de nava pentru raportarea unui incident de poluare cu substante lichide nocive, asa cum se prevede in art. 8 si in Protocolul I la aceasta conventie, pe baza instructiunilor elaborate de Organizatie;
    b) lista cuprinzand autoritatile sau persoanele care urmeaza sa fie contactate in cazul unui incident de poluare cu substante lichide nocive;
    c) o descriere detaliata a masurii ce va fi luata imediat de catre persoanele de la bord pentru a reduce sau a controla descarcarea substantelor lichide nocive, rezultata in urma incidentului; si
    d) procedurile si punctul de contact de pe nava in vederea coordonarii masurii de la bord cu autoritatile nationale si locale pentru combaterea poluarii.
    (3) In cazul navelor carora li se aplica, de asemenea, regula 26 din anexa nr. I la conventie, acest plan poate fi combinat cu planul de urgenta de bord contra poluarii cu hidrocarburi, prevazut la regula 26 din anexa nr. I la conventie. In acest caz titlul acestui plan va fi <<Plan de urgenta de bord contra poluarii marine>>."

    ANEXA 10

                              AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.89(45) la Londra la 5 octombrie 2000*)

    *) Traducere.

    Amendamente la anexa nr. V la MARPOL 73/78

    1. Paragraful (2) existent al regulii 1 se modifica dupa cum urmeaza:
    "Uscatul cel mai apropiat. Termenul de la uscatul cel mai apropiat inseamna de la linia de baza care serveste la determinarea marii teritoriale a teritoriului respectiv in conformitate cu dreptul international; totusi, in sensul prezentei conventii, expresia de la uscatul cel mai apropiat in cazul coastei de N - E a Australiei inseamna de la o linie trasa dintr-un punct al coastei Australiei cu latitudine 11 grade 00' S, longitudine 142 grade 08' E pana la punctul cu latitudine 10 grade 35' S, longitudine 141 grade 55' E si apoi intre urmatoarele puncte:
    - latitudine 10 grade 00' S, longitudine 142 grade 00' E;
    - latitudine 9 grade 10' S, longitudine 143 grade 52' E;
    - latitudine 9 grade 00' S, longitudine 144 grade 30' E;
    - latitudine 10 grade 41' S, longitudine 145 grade 00' E;
    - latitudine 13 grade 00' S, longitudine 145 grade 00' E;
    - latitudine 15 grade 00' S, longitudine 146 grade 00' E;
    - latitudine 17 grade 30' S, longitudine 147 grade 00' E;
    - latitudine 21 grade 00' S, longitudine 152 grade 55' E;
    - latitudine 24 grade 30' S, longitudine 154 grade 00' E;
si apoi pana la punctul de latitudine 24 grade 42' S, longitudine 153 grade 15' E pe coasta Australiei."
    2. Paragraful (1) a) existent al regulii 3 se modifica dupa cum urmeaza:
    "a) este interzisa evacuarea in mare a tuturor obiectelor din material plastic, care includ in special parame sintetice, plase de pescuit din fibra sintetica, saci din material plastic pentru gunoi si cenusa de la produsele din material plastic incinerate, care pot contine reziduuri toxice sau de metale grele."
    3. Paragraful (2) a)(i) existent al regulii 5 se modifica dupa cum urmeaza:
    "(i) toate obiectele din material plastic care includ in special parame sintetice, plase de pescuit din fibre sintetice, saci din material plastic pentru gunoi si cenusa de la produsele din material plastic incinerate, care pot contine reziduuri toxice sau de metale grele; si"
    4. Paragraful (1) b) existent al regulii 9 se modifica dupa cum urmeaza:
    "b) Afisele vor fi scrise in limba de lucru a personalului navei si, pentru navele angajate in voiaje spre porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdictia altor parti la conventie, in limba engleza, franceza sau spaniola."
    5. Paragraful (3) a) existent al regulii 9 se modifica dupa cum urmeaza:
    "a) Fiecare operatiune de descarcare sau de incinerare completa va fi inregistrata in Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului si inregistrarea va fi semnata de ofiterul insarcinat cu aceasta la data incinerarii sau a descarcarii. Fiecare pagina completata a Jurnalului de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului va fi semnata de comandantul navei. Inregistrarile din Jurnalul de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului se vor face cel putin in limba engleza, franceza sau spaniola. Daca inregistrarile sunt facute si intr-o limba oficiala a statului al carui pavilion nava este imputernicita sa il arboreze, aceste inregistrari vor prima in cazul unui diferend sau al unei contradictii."
    6. Formularul "Inregistrarea descarcarii gunoiului", inclus in apendice, se modifica astfel:
    "INREGISTRAREA
    descarcarii gunoiului

    Numele navei .................................... Numarul sau literele distinctive ............................. Numarul IMO ..........................
    Categoriile de gunoi:
    1. materiale plastice;
    2. materiale de fardaj, de captusire sau de ambalaj, care pot pluti;
    3. produse concasate din hartie, carpe, obiecte din sticla si metal, sticle, vesela etc.;
    4. produse din hartie, carpe, obiecte din sticla si metal, sticle, vesela etc.;
    5. deseuri de alimente;
    6. cenusa provenind de la incineratoare, cu exceptia celei provenite de la produsele din material plastic care pot contine reziduuri toxice sau de metale grele.

    NOTA:
    Descarcarea oricarui alt gunoi in afara de deseurile de alimente este interzisa in zonele speciale. Numai gunoiul descarcat in mare trebuie sa fie grupat in categorii. Pentru gunoiul descarcat la instalatiile de colectare, cu exceptia gunoiului din categoria 1, este suficient sa se indice cantitatea totala estimata.

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Categoria 2
    B - Categoria 3
    C - Categoria 4
    D - Categoria 5
    E - Categoria 6
    F - Categoria 1
 ______________________________________________________________________________
|        |         |                   |  Cantitatea  |           |            |
|        |         |                   |   estimata   |           |            |
|Data/ora| Pozitia |     Cantitatea    | descarcata la|Cantitatea |Certificare/|
|        |  navei  |      estimata     | instalatiile | estimata  |  Semnatura |
|        |         | descarcata in mare| de colectare |incinerata |            |
|        |         |                   | sau la alta  |   (mc)    |            |
|        |         |                   |     nava     |           |            |
|        |         |                   |     (mc)     |           |            |
|        |         |___________________|______________|___________|____________|
|        |         | A | B | C | D | E | F |  Altele  |           |            |
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|
|________|_________|___|___|___|___|___|___|__________|___________|____________|

    Semnatura comandantului ................       Data .....................



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 38/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 38 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu