E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Ordonanţa 30 1995 abrogat de articolul 6 din actul Legea 528 2004
Articolul 37 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de articolul 40 din actul Legea 345 2002
Articolul 37 din actul Ordonanţa 30 1995 in legatura cu articolul 4 din actul OUG 62 1998
Ordonanţa 30 1995 aprobat de Legea 136 1996
Articolul 8 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 21 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 23 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 24 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 26 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 28 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 33 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 35 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 37 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 39 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 43 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 45 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Articolul 46 din actul Ordonanţa 30 1995 modificat de Legea 136 1996
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 30 din 18 august 1995

privind regimul de concesionare a construirii si exploatarii unor tronsoane de cai de comunicatii terestre - autostrazi si cai ferate

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 203 din 1 septembrie 1995




    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutie si al art. 1 lit. e) din Legea nr. 81/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite prezenta ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Concesionarea construirii si exploatarii unor tronsoane de cai de comunicatii terestre - autostrazi si cai ferate - se realizeaza in conditiile prezentei ordonante.
    Concesionarea se face pe baza de contract. Prin contractul incheiat, o parte - concedentul - transmite celeilalte parti - concesionarul - dreptul de construire, administrare, exploatare si intretinere asupra unor tronsoane de cai de comunicatii terestre (autostrazi si cai ferate) prevazute la alin. 1, pe o perioada determinata, in schimbul unei redevente.
    Prin redeventa, in sensul prezentei ordonante, se intelege o suma, in lei sau in valuta, in conditiile legii, sau alte avantaje materiale convenite de parti, potrivit specificului concesiunii.
    Modalitatea de plata a redeventei se stabileste prin caietul de sarcini.
    Redeventa se face venit la bugetul de stat.
    La expirarea duratei concesiunii, toate bunurile si lucrarile care fac obiectul contractului de concesiune revin in deplina proprietate publica a statului, impreuna cu instalatiile si echipamentele respective la parametrii tehnici impusi prin caietul de sarcini, gratuit si libere de orice sarcini.
    Art. 2
    Prin concesiune se va asigura realizarea unor conditii de administrare rentabila a obiectivului concesiunii. Concesionarul trebuie sa posede capacitate manageriala, financiara si tehnica pentru realizarea concesiunii.
    Art. 3
    Calitatea de concedent o are persoana juridica romana care are in administrare bunurile, respectiv realizeaza activitatea economica sau serviciul public ce face obiectul contractului de concesiune.
    Art. 4
    Concesionar poate fi orice persoana juridica romana sau straina.
    Concesionarul are obligatia sa respecte legile romane in toate actiunile pe care le intreprinde pentru realizarea contractului de concesiune.
    Concesionarul se bucura de toate drepturile oferite de legea romana pentru agentii economici.
    Art. 5
    Exploatarea autostrazilor si a unor tronsoane de cale ferata, ce fac obiectul concesionarii, se face in regim de plata, prin perceperea de tarife de utilizare, respectiv de tarife de transport marfuri si calatori. Exploatarea se face in concordanta cu legea romana si prevederile conventiilor internationale la care Romania a aderat sau este parte.
    Tarifele se stabilesc de catre concesionar.
    Art. 6
    Concesionarul trebuie sa asigure exploatarea obiectului concesiunii cu diligentele specifice unui bun intreprinzator.
    Concesionarul nu are dreptul de instrainare a activelor concesiunii, acestea constituind proprietate publica, si nici de a le folosi in afara prevederilor contractului de concesiune.
    Art. 7
    Statul asigura protectia drepturilor ce revin concesionarilor, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pe toata durata concesiunii.

    CAP. 2
    Obiectul si perioada concesiunii

    Art. 8
    Pot face obiectul concesiunii tronsoane de cai de comunicatii terestre - autostrazi si cai ferate - dupa cum urmeaza:
    a) constructia, administrarea, exploatarea si intretinerea unor tronsoane noi sau aflate in executie si neterminate;
    b) modernizarea, dezvoltarea, exploatarea, administrarea si intretinerea unor tronsoane existente.
    Pot face obiectul concesiunii - potrivit conventiei partilor - si activitatile economice accesorii ce vor fi organizate de concesionar, cum sunt serviciile de aprovizionare cu carburanti, service auto, moteluri, restaurante, comert si alte asemenea.
    Art. 9
    Perioada de concesionare este de pana la 20 de ani. In cazuri justificate, luandu-se in considerare valoarea lucrarilor de investitii ce urmeaza a fi realizate, raportata la perioada necesara de recuperare a cheltuielilor, Guvernul este abilitat sa aprobe, in conditiile legii, o durata mai mare, fara a putea depasi 49 de ani.
    Perioada aferenta executarii lucrarilor de investitii, determinata prin caietul de sarcini, nu intra in calculul duratei de concesionare stabilita in conditiile prevederilor alin. 1

    CAP. 3
    Initiativa si aprobarea concesionarii

    Art. 10
    Initiativa concesionarii revine:
    a) persoanei juridice romane care are in administrare bunurile sau realizeaza activitatea ori serviciul public ce face obiectul concesiunii;
    b) Ministerului Transporturilor care are in subordine regia autonoma ce are calitatea de concedent.
    Persoanele juridice romane sau straine, care justifica interesul dobandirii unei concesiuni, se pot adresa persoanelor juridice prevazute la alineatul precedent, in vederea declasarii procedurilor de concesionare.
    Art. 11
    Concedentul va proceda la elaborarea unui studiu privind oportunitatea concesionarii, din proprie initiativa sau la cererea Ministerului Transporturilor.
    Elementele principale ale studiului de oportunitate se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 12
    Studiul de oportunitate se analizeaza si se insuseste de catre consiliul de administratie al concedentului, dupa care se inainteaza spre aprobare Ministerului Transporturilor.
    Art. 13
    Dupa obtinerea aprobarii Ministerului Transporturilor, concedentul va elabora caietul de sarcini al concesiunii.
    Caietul de sarcini va cuprinde, in principal, urmatoarele:
    - obiectul concesiunii, cu elementele care il caracterizeaza;
    - durata concesiunii;
    - programul lucrarilor ce urmeaza a fi executate de concesionar;
    - elementele de pret ale concesiunii;
    - transmiterea, la data expirarii concesiunii, a bunurilor concesionate sau dobandite in perioada concesiunii si destinate exploatarii acesteia, in proprietatea sau deplina folosinta a concedentului, libere de orice sarcini;
    - conditiile de incetare a concesiunii si raspunderea concesionarului in cazul incetarii contractului de concesiune din culpa sa;
    - raspunderea concesionarului si concedentului pentru neindeplinirea obligatiilor stabilite prin caietul de sarcini;
    - conditiile in care se poate rascumpara concesiunea;
    - clauze referitoare la exploatarea concesiunii;
    - clauze referitoare la personal;
    - controlul activitatii concesionarului prin organele abilitate;
    - alte obligatii in raport cu obiectul concesiunii.
    Continutul-cadru al caietului de sarcini se stabileste prin hotarare a Guvernului.
    Art. 14
    Caietul de sarcini se analizeaza si se insuseste de catre organele prevazute la art. 12.
    Art. 15
    Propunerea de concesionare, insotita de studiul de oportunitate si caietul de sarcini se inainteaza de catre Ministerul Transporturilor, spre aprobare, Guvernului.
    In cazul in care conditiile de concesionare angajeaza si participarea statului la finantarea lucrarilor, se va obtine in prealabil si avizul Ministerului Finantelor.
    Statul poate garanta, in conditiile legii, creditele necesare realizarii contractului de concesiune, angajate de catre concesionar.

    CAP. 4
    Organizarea licitatiei si acordarea concesiunii

    Art. 16
    Organizatorul licitatiei este concedentul sau un agent economic de specialitate.
    Art. 17
    Publicarea licitatiei se face dupa aprobarea de catre Guvern a concesiunii, a caietului de sarcini si a organizarii licitatiei.
    Art. 18
    Pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatii de licitatie se instituie, prin ordin al ministrului transporturilor, o comisie de licitatie compusa din:
    - reprezentantul Ministerului Transporturilor - presedinte;
    - reprezentantul Ministerului Finantelor - membru;
    - reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului - membru;
    - reprezentantii concedentului;
    - specialisti de profil;
    - secretarul comisiei.
    Art. 19
    Comisia de licitatie raspunde de activitatea de deschidere, examinare, calificare a ofertantilor si adjudecare a ofertei castigatoare. De asemenea, controleaza si verifica documentele licitatiei.
    Onorariile membrilor comisiei de licitatie, care nu sunt salariati ai concedentului, vor fi suportate de concedent.
    Art. 20
    Acordarea concesiunii se efectueaza prin:
    a) licitatie publica deschisa fara preselectie;
    b) licitatie publica deschisa cu preselectie;
    c) licitatie publica restransa;
    d) negociere directa, in conditiile art. 24.
    Art. 21
    Licitatia publica deschisa fara preselectie se organizeaza intr-o singura etapa, la care poate participa un numar nelimitat de ofertanti interni si externi care indeplinesc conditiile din documentele de licitatie.
    Art. 22
    Licitatia publica deschisa cu preselectie se organizeaza in doua etape distincte: in prima etapa pot participa toti ofertantii interesati, care raspund anuntului publicitar, iar in a doua etapa participa numai ofertantii selectionati de comisia de licitatie in baza indeplinirii conditiilor din documentele de licitatie.
    Documentatia de participare la preselectie va fi elaborata de concedent, participantii urmand a raspunde chestionarelor care cuprind date referitoare la: experienta in concesionari, capacitatea manageriala, situatia financiara si credibilitatea, dotarea si personalul de specialitate, precum si alte elemente considerate necesare.
    Art. 23
    Licitatia publica restransa poate fi tinuta in urmatoarele cazuri:
    a) cand interesele strategice sau alte interese majore ale statului nu permit tinerea unei licitatii publice deschise;
    b) cand a existat o licitatie publica deschisa anterioara, nefinalizata prin incheierea unui contract.
    Art. 24
    In cazul in care la o licitatie s-a prezentat un singur ofertant, cu o oferta corespunzatoare, se va aplica procedura negocierii directe.
    Art. 25
    La licitatie pot participa persoane juridice din tara sau din strainatate, care au acceptat caietul de sarcini si care au depus garantia stabilita. Capitalul social al participantilor trebuie sa reprezinte o cota din valoarea investitiilor ce urmeaza a fi realizata in cadrul concesiunii, stabilita prin caietul de sarcini.
    Art. 26
    La inscrierea la licitatie, participantii sunt tinuti sa dovedeasca capacitatea juridica, precum si capacitatea tehnica si economica de a desfasura activitatile specifice concesiunii.
    Pentru participantii din strainatate este necesara prezentarea dovezilor prin care se certifica forma juridica de organizare a firmei, precum si bonitatea acesteia pe baza de date din bilantul pe ultimii 3 ani si recomandare bancara.
    Reprezentarea ofertantilor la licitatie se va face pe baza prezentarii unei imputerniciri exprese primite din partea acestora.
    Art. 27
    Regulamentul privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea concesionarii se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 28
    Dupa adjudecare, organizatorul licitatiei va anunta imediat despre aceasta, atat ofertantul castigator cat si pe cei necastigatori, telegrafic, prin telex sau telefax, precum si printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
    Art. 29
    Ofertantii necastigatori au dreptul la contestatie. Termenul de contestatie este de 7 zile de la data primirii incunostintarii.
    Art. 30
    Contestatia se solutioneaza de catre o comisie centrala constituita din reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si Ministerului Finantelor. Componenta acesteia se stabileste prin ordin comun al conducatorilor acestor organe.
    Solutionarea se face in cel mult 30 de zile de la data sesizarii.
    Art. 31
    In situatia anularii licitatiei, organizatorul comunica hotararea, in scris, tuturor participantilor si se inapoiaza garantiile pentru oferta prezentata. In acest caz se poate organiza o noua licitatie.

    CAP. 5
    Incheierea contractului de concesiune

    Art. 32
    Pe baza hotararii de adjudecare, concedentul notifica castigatorului licitatiei, printr-o scrisoare de acceptare a ofertei, invitatia de a incheia contractul de concesiune.
    Contractul de concesiune se va incheia dupa constituirea de catre concesionar a garantiei pentru realizarea contractului de concesiune.
    Art. 33
    Contractul de concesiune va cuprinde, in principal, urmatoarele:
    - partile contractului si obiectul concesiunii;
    - durata concesiunii;
    - elementele ofertei acceptate;
    - redeventa concesiunii; modalitati de plata;
    - drepturile si obligatiile partilor contractante, inclusiv dreptul de control din partea concedentului si a organelor abilitate in acest scop;
    - raspunderile partilor pentru nerespectarea clauzelor contractuale si a caietului de sarcini;
    - interdictia pentru concesionar de a ceda - partial sau integral - concesiunea, fara autorizarea concedentului si a organelor abilitate potrivit legii;
    - restituirea de catre concesionar a obiectului concesiunii la incetarea acesteia, liber de orice sarcini;
    - clauze referitoare la garantii si asigurari;
    - conditiile eventuale de desfiintare a contractului inaintea expirarii duratei stabilite - rascumparare, retragere, renuntare si consecintele lor;
    - modul de solutionare a litigiilor.
    Modelul orientativ de contract pentru concesiunea construirii si exploatarii de cai de comunicatii terestre - autostrazi si portiuni ale infrastructurii cailor ferate romane - se stabileste prin hotarare a Guvernului.
    Art. 34
    Semnarea documentelor contractuale - contractul, conditiile suplimentare si speciale, anexele acestuia care fac parte integranta din contract - se face prin negociere la sediul concedentului, cu care ocazie partile vor prezenta si documentele de imputernicire in vederea semnarii.
    Caietul de sarcini face, de asemenea, parte integranta din contract.
    Art. 35
    Daca ofertantul castigator, dupa ce a primit scrisoarea de acceptare, nu semneaza contractul si documentele acestuia, acest refuz constituie un motiv de anulare a incredintarii contractului, precum si pierderea garantiei de participare la licitatie. In acest caz comisia de licitatie poate adjudeca oferta de concesionare participantului clasat pe locul urmator.

    CAP. 6
    Sprijinul statului, facilitati

    Art. 36
    Statul sprijina activitatea de concesionare a unor tronsoane de cai de comunicatii terestre - autostrazi si cai ferate - prin punerea la dispozitia concesionarilor, spre folosinta, a terenurilor necesare.
    Terenurile se pun la dispozitia concesionarului de catre concedent, in conditiile legii.
    Terenurile necesare pentru constructia autostrazilor si tronsoanelor de cale ferata sunt scutite de taxele pentru scoaterea din circuitul agricol si silvic, prevazute in Legea fondului funciar nr. 18/1991.
    Art. 37
    Pentru autostrazile si tronsoanele de cale ferata concesionate, concesionarii beneficiaza de urmatoarele facilitati:
    - scutirea de taxa de autorizatie de construire, instituita prin Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale, modificata;
    - scutirea de la plata redeventei pe o perioada egala cu jumatate din durata concesionarii, in cazurile prevazute la art. 8 lit. a) si b);
    - scutirea de la plata taxei pe valoarea adaugata a tarifelor incasate din exploatarea autostrazilor si tronsoanelor de cale ferata concesionata;
    - taxa pe valoarea adaugata platita de concesionar pentru achizitii de bunuri materiale si prestari servicii legate de constructia sau modernizarea de autostrazi si tronsoane de cale ferata este deductibila in conditiile legii;
    - exceptarea sau reducerea temporara de la plata taxelor vamale de import pentru materiale, utilajele si echipamentele necesare constructiei si exploatarii. Acestea se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Finantelor, pe baza cererii concesionarului.
    Art. 38
    In cazul in care concesionarul este un investitor strain, se aplica in mod corespunzator prevederile referitoare la garantii si facilitati instituite prin Legea nr. 35/1991 privind regimul investitiilor straine, republicata.

    CAP. 7
    Dispozitii speciale

    Art. 39
    Exploatarea autostrazilor si a cailor ferate concesionate se face cu respectarea legislatiei romane in materie si cu prevederile conventiilor internationale la care Romania a aderat sau este parte.
    Persoana juridica concesionara este obligata sa aiba pe toata durata concesiunii sediul principal sau secundar in Romania.
    Art. 40
    Pentru exploatarea cailor ferate romane concesionate, concesionarul va trebui sa obtina licenta de exploatare de la Ministerul Transporturilor. Acordarea licentei de exploatare este conditionata de intrunirea tuturor conditiilor necesare care garanteaza securitatea si buna functionare a serviciului de transport.
    Art. 41
    In situatiile in care, din anumite considerente, statul determina tarife de exploatare care sunt sub nivelul celor convenite potrivit prevederilor contractuale, diferentele de tarif se suporta de la bugetul de stat.
    Art. 42
    Personalul necesar in activitatea de executie si exploatare a autostrazilor si cailor ferate concesionate va fi recrutat, in general, dintre cetatenii romani, exceptand cadrele absolut necesare indicate de concesionarul persoana juridica straina.
    Art. 43
    Pentru executarea de lucrari de proiectare, constructii, reparatii si altele asemenea se vor incheia contracte cu agenti economici de profil, persoane juridice romane sau straine.
    La conditii egale se recunoaste principiul dreptului primului refuz pentru agentii economici romani.
    La executia lucrarilor se vor folosi cu prioritate materiale din resurse indigene.
    Art. 44
    Subconcesionarea poate avea loc numai pe baza aprobarii Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor.
    Art. 45
    In situatii in care interese majore ale statului impun rascumpararea concesiunii, aceasta se face prin hotarare a Guvernului, prin justa despagubire.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 46
    Controlul asupra activitatii concesionarului, privind respectarea de catre acesta a contractului de concesiune si a caietului de sarcini, revine organelor abilitate prin lege.
    Art. 47
    Eventualele litigii dintre concedent si concesionar sunt de competenta instantelor judecatoresti romane sau arbitrajului, potrivit legii romane.
    Art. 48
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 49
    In termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor supune aprobarii Guvernului regulamentul de licitatie, continutul-cadru al studiului de oportunitate, al caietului de sarcini si al contractului de concesiune.

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Aurel Novac

                       Ministru de stat,
                       presedintele Consiliului
                       pentru Coordonare, Strategie
                       si Reforma Economica,
                       Mircea Cosea

                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu

                       p. Ministrul lucrarilor publice
                       si amenajarii teritoriului
                       Theodor Gavrila,
                       secretar de stat



COMENTARII la Ordonanţa 30/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 30 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 57 1974
    Bună ziua. Vă rog să publicați și anexele la lege, anexa unde sunt precizate indemnizațiile de conducere pentru construcții montaj (șef de lot, șef de șantier șef de brigadă,), am nevoie pentru luarea in calcul a indemnizației de conducere la calculul pensiei. ( sau șă-mi trimiteți pe mail ridelyp@invitel.hu ( am lucrat la I.E.L.I.F. Zalău în perioada 1975-1990) Vă mulțumesc cu anticipație. Vă doresc o zi frumoasă.
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Ziua bună Fiecare One aici ... Am Victoria Anita Crawford din Bahrain, am ajuns doar împrumut mea de la aceasta companie în această dimineață, o cantitate împrumut de €4 milioane de euro, fără nici o întârziere, după aplicarea pentru un credit in banca, dar ei resping cererea mea de credit form.Please îi contactați în cazul în care sunt interesați în obținerea unui împrumut de aici este de e-mail lor. marlyeduarda94@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 30 1990
    Bună seara. Întrebare intrebatoare. Codul Muncii din acea perioada spunea la art 69 de transferul în interesul serviciului. Dacă în cartea mea de munca apare ca în anul 1992 am fost încadrată la o instituție de stat prin transfer în interesul serviciului, eu trebuia au ba sa dau concurs?! Legea 30 se bate cap în cap cu Codul muncii. Poate ma poate ajuta cineva cu un răspuns. Va mulțumesc!
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    $READ MY STORY ON HOW I BECAME DEBT FREE WITH TIPS OF DETECTING A LOAN SCAM ON-LINE !!$$$$$ Attention To The World, If you need a genuine and reliable loan help,and don’t want to be a scam victim,I think this is for you.This is a testimony on how,I was ripped off by some idiot that calls themselves lenders,and how I finally got my financial freedom through a God sent helper that finally gave my life a meaning,with the least cheapest rates as to 2% interest and little TOKEN other requirements and they don’t give a damn to your credit score… For more info on how to reach this great man just email him now and tell him that Mark Shores testify about him on the internet his email address is: slivinumarko@yahoo.com ... CONTACT THIS GREAT LOAN LENDER TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS:slivinumarko@yahoo.com and my everyday prayer to this great man is that GOD WILL NEVER STOP BLESSING AND PROTECTING HIS FAMILY because he put an endless smile on my faces and am 100% DEBT FREE TODAY.......
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW I GOT MY LOAN FROM THIS GREAT COMPANY CALLED SLIVINU MARKO LOAN COMPANY Hello to All across the globe, I am Martha Loiussa, currently living in NEW YORK now, USA. I am a widow at the moment with 2 kids and I was stuck in a financial situation in April 2015 and I needed to refinance and pay my bills. I tried seeking loans from various loan firms both private and corporate but never with success, and most banks declined my credit ,do not full prey to those hoodlums at there that call them self money lender they are all scam , all they want is your money and you well not hear from them again they have done it to me twice before I meet Mr Slivinu Marko the most interesting part of it is that my loan was transfer to me within 74hours so I will advice you to contact Mr Slivinu Marko if you are interested in getting loan and you are sure you can pay him back on time you can contact him via email……… ( slivinumarko@yahoo.com ) No credit check, no co signer with just 2% interest rate and better repayment plans and schedule if you must contact any firm with reference to securing a loan without collateral then contact Mr Slivinu Marko today for your loan They offer all kind of categories of loan they Short term loan (5_10years) Long term loan (20_40) Media term loan(10_20) They offer loan like Home loan............., Business loan........ Debt loan ....... Student loan..........,Business start up loan Business loan....... , Company loan.............. etc Email..........( slivinumarko@yahoo.com ) When it comes to financial crisis and loan then Mr Slivinu Marko loan financial is the place to go please just tell him I Martha Loiussa direct you Good Luck.... HS EMAIL IS : slivinumarko@yahoo.com ......................
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    De la primarie ati primit informatiile partial adevarate. Conform art 502 aliniat 7 a fost abrogat art.8 alin 1 din legea 118/1990 care preciza ca este scutit de la plata impozitelor locale beneficiarul legii 118/1990 si deci ale legii 189/2000. Aici au dreptate. Dar,tot in cod fiscal ,este precizat ca, persoanele beneficiare ale legii 118/1990 si deci si ale legii 189/2000 sunt scutite de impozit pe cladirea folosita ca DOMICILIU-vezi art.456 litera s. Asta nu v- au spus cei de la primarie. In cazul in care cladirea dvs este folosita in scop nerezidential atunci nu mai beneficiati de nicio reducere si va supuneti codului fiscal ( trebuie raport de evaluare daca cladirea este mai veche de 5 ani si plata impozit conform hotararii consiliului local intre 0,2 si 1,3 la suta din valoarea cf raportului de evaluare sau act de vanzare-cumparare/ proces verbal pt cladiri noi de pana in 5 ani. Nu sunt jurist dar asta e pararea mea. Va rog sa verificati si sa cititi articolele mentionate mai sus si sa solicitati primarie punctul de vedere daca aveti noutati sa ni le transmiteti si noua.
ANONIM a comentat Hotărârea 18 2016
     Acest lucru a informa publicul larg acest împrumut ușor este acum dat afara de la rata dobânzii de 2%, numai ca sunt necesare oameni serioase să se înscrie. e-mail de contact: jadkimi@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 16 2016
    Dragi Investitorii / Candidați financiare. Suntem o investitori privați / împrumut Creditor inregistrat! Crezi nevoie de asistență financiară? Ești în mizerie financiare sau datorii? Oferim împrumut la rata dobânzii de 3% în decurs de 1 an la 30 de ani de rambursare perioadă durată la individ și companii care au nevoie de asistență financiară și la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ 5,000.00 la $ 500,000,000.00, valute: USD, CAD, KWD, OMR, SGD, RUB, GBP, AUD, MYR, ZAR, IDR, UAH, PHP, EURO. credite noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, Te pierde dormi la noapte îngrijorătoare cum să obțineți un creditor împrumut legit? Ești în sărăcie? Ai nevoie de asistență financiară pentru înființarea unei afaceri? Noi va putem ajuta financiar. Ne vom ajuta să treci peste aceste obstacole financiare. Interesate individuale sau la societăți ar trebui să ne contactați prin: e-mail: {} jadkimi@gmail.com Salutări, Dl Jad Kimi.
ANONIM a comentat Regulament 1 2016
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu