E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Ordonanţa 20 2002 aprobat cu modificari de Legea 94 2012
Ordonanţa 20 2002 in legatura cu Hotărârea 1567 2003
Articolul 9 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 535 2003
Articolul 20 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 535 2003
Articolul 64 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 535 2003
Articolul 9 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 10 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 19 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 20 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 25 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 62 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 64 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 64 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 69 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 73 2003
Articolul 18 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 29 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 40 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 44 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 63 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 64 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 69 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 9 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 10 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Articolul 11 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de Legea 246 2003
Ordonanţa 20 2002 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 276 2003
Articolul 3 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 10 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 11 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 11 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 18 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 26 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 29 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 63 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 69 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 2003
Articolul 69 din actul Ordonanţa 20 2002 in legatura cu Hotărârea 1594 2002
Articolul 46 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 47 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 47 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 48 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 49 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 50 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 51 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 53 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 54 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 55 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 56 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 57 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 58 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 59 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 60 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 61 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 62 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 62 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 63 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 64 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 65 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 66 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 67 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 40 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 40 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 41 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 42 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 43 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 44 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 68 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Ordonanţa 20 2002 aprobat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 9 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 15 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 16 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 18 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 21 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 23 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 24 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 25 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 26 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 27 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 28 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 29 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 30 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 31 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 32 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 33 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 34 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 35 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 36 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 37 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 38 din actul Ordonanţa 20 2002 modificat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 39 din actul Ordonanţa 20 2002 abrogat de articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 69 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Legea 468 2002
Articolul 70 din actul Ordonanţa 20 2002 articole noi... articolul 1 din actul Legea 468 2002
Ordonanţa 20 2002 in legatura cu Hotărârea 179 2002
Articolul 69 din actul Ordonanţa 20 2002 in legatura cu Hotărârea 180 2002
Ordonanţa 20 2002 in legatura cu Hotărârea 182 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 20 din 24 ianuarie 2002

privind achizitiile publice prin licitatii electronice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 86 din  1 februarie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. II.4 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta ordonanta are drept scop stabilirea principiilor, cadrului general si a conditiilor de utilizare a procedurii on-line pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, precum si a regulilor generale de asigurare prin mijloace electronice a transparentei in domeniul achizitiilor publice.
    Art. 2
    Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achizitie publica in procedura on-line sunt:
    a) libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca orice furnizor de produse, executant de lucrari sau prestator de servicii, indiferent de nationalitate, sa aiba dreptul de a deveni, in conditiile legii, contractant;
    b) eficienta utilizarii fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurential si a criteriilor economice pentru atribuirea contractului de achizitie publica;
    c) transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica;
    d) tratamentul egal, respectiv aplicarea in mod nediscriminatoriu a criteriilor de selectie si a criteriilor pentru atribuirea contractului de achizitie publica, astfel incat orice furnizor de produse, executant de lucrari sau prestator de servicii sa aiba sanse egale de a i se atribui contractul respectiv;
    e) confidentialitatea, respectiv garantarea protejarii secretului comercial si a proprietatii intelectuale ale ofertantului.
    Art. 3
    In sensul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) procedura on-line - utilizarea, in tot sau in parte, a facilitatilor tehnice oferite de Sistemul electronic de achizitii publice in cadrul atribuirii unui contract de achizitie publica;
    b) Sistemul electronic de achizitii publice - acel sistem informatic de utilitate publica, accesibil prin Internet la adresa www.e-licitatie.ro, operat in scopul facilitarii transparentei, corectitudinii si eficientei in domeniul achizitiilor publice, sistem denumit in continuare Sistem electronic.
    Art. 4
    Prezenta ordonanta se completeaza cu dispozitiile legale privind achizitiile publice si cu dispozitiile legale privind incheierea, validitatea si efectele actelor juridice.
    Art. 5
    Prin hotarare a Guvernului se stabilesc autoritatile contractante care au obligativitatea de a aplica prevederile prezentei ordonante, produsele, serviciile si lucrarile care urmeaza sa fie achizitionate prin licitatie electronica, precum si pragurile valorice pana la care se aplica prezenta ordonanta.
    Art. 6
    (1) Autoritatea contractanta care aplica procedura licitatiei electronice in cazul atribuirii unui anumit contract de achizitie publica are obligatia sa indice acest lucru in anuntul de participare, precum si fazele procedurii care nu se vor desfasura on-line, daca este cazul.
    (2) Aplicarea procedurii licitatiei electronice, o data stabilita prin publicarea anuntului de participare, nu poate fi revocata pe toata durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica.
    Art. 7
    Autoritatea contractanta are obligatia sa asigure respectarea principiilor liberei concurente, transparentei, tratamentului egal si confidentialitatii in relatia cu furnizorii, executantii sau cu prestatorii interesati sa participe la procedura pentru atribuirea prin licitatie electronica a contractului de achizitie publica.

    CAP. 2
    Conditii de participare la procedura de licitatie electronica

    Art. 8
    Orice furnizor, executant sau prestator, persoana fizica sau juridica, are dreptul de a participa, in conditiile prezentei ordonante, la procedura de atribuire prin licitatie electronica a contractelor de achizitie publica (denumita in continuare procedura de licitatie electronica); furnizorul, executantul sau prestatorul strain beneficiaza in Romania de acelasi regim privind participarea de care beneficiaza si furnizorul, executantul sau prestatorul roman in tara in care furnizorul, executantul sau prestatorul strain este rezident.
    Art. 9
    (1) Participarea la procedura de licitatie electronica se poate face numai dupa inregistrarea in Sistemul electronic.
    (2) Conditiile si procedura inregistrarii se stabilesc de operatorul Sistemului electronic.
    (3) Orice furnizor, executant sau prestator are dreptul sa solicite inregistrarea in Sistemul electronic.
    (4) Inregistrarea ca furnizor, executant sau prestator in Sistemul electronic va fi refuzata, iar daca a fost deja acordata poate fi suspendata sau revocata, in cazul in care solicitantul se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) este in stare de faliment ori lichidare, afacerile ii sunt administrate de un judecator-sindic sau activitatile sale comerciale sunt suspendate ori este intr-o situatie similara cu cele anterioare, reglementata prin lege;
    b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa in una dintre situatiile prevazute la lit. a);
    c) nu si-a indeplinit obligatiile exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre stat, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat;
    d) furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
    e) incalca procedurile stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (5) In cazul intervenirii vreuneia dintre situatiile prevazute la alin. (4) lit. a), b) sau c) ulterior momentului inregistrarii ca furnizor, executant sau prestator, persoana fizica in cauza, respectiv reprezentantul legal al persoanei juridice, are obligatia sa aduca la cunostinta operatorului Sistemului electronic acest lucru in termen de 24 de ore.
    (6) Toate autoritatile contractante stabilite potrivit art. 5 au obligatia sa se inregistreze in Sistemul electronic.
    Art. 10
    (1) Operatorul are dreptul de a cere oricarui furnizor, executant sau prestator care solicita inregistrarea in Sistemul electronic sa prezinte documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din Romania sau din tara in care este stabilit, dupa caz.
    (2) Orice furnizor, executant sau prestator inregistrat in Sistemul electronic are obligatia sa comunice operatorului, in termen de 3 zile, orice modificare a documentelor prevazute la alin. (1).
    Art. 11
    (1) La inregistrarea in Sistemul electronic orice furnizor, executant sau prestator trebuie sa plateasca un tarif de inregistrare al carui cuantum este stabilit de operatorul Sistemului electronic.
    (2) Cuantumul tarifului prevazut la alin. (1) nu poate depasi nivelul costurilor administrative ale operatiunii in cauza.
    (3) Tariful prevazut la alin. (1) se face venit la bugetul operatorului Sistemului electronic.
    Art. 12
    In scopul facilitarii unor studii de piata operatorul Sistemului electronic stabileste conditiile de realizare si de utilizare a unui sistem electronic de clasificare a produselor, care sa permita prezentarea rezultatelor tranzactiilor incheiate cu succes.

    CAP. 3
    Procedura de licitatie electronica

    SECTIUNEA 1
    Generalitati

    Art. 13
    Autoritatile contractante au obligatia, in conditiile art. 5, de a aplica prevederile prezentului capitol pentru atribuirea oricarui contract de achizitie publica, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 6 alin. (4), art. 7 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice.
    Art. 14
    Procedura licitatiei electronice cuprinde urmatoarele faze, dupa caz:
    a) publicarea anuntului de participare;
    b) inscrierea solicitantilor;
    c) preselectia solicitantilor;
    d) comunicarea documentatiei de elaborare si prezentare a ofertei;
    e) evaluarea ofertelor;
    f) comunicarea rezultatului evaluarii;
    g) incheierea contractului;
    h) publicarea anuntului de atribuire a contractului de achizitie publica.
    Art. 15
    (1) Autoritatile contractante, stabilite potrivit art. 5, au obligatia de a face cunoscuta in mod public, prin mijloace electronice, intentia de a efectua achizitii publice, scop in care trebuie sa transmita spre publicare in Sistemul electronic un anunt de intentie.
    (2) Anuntul de intentie se va publica in mod separat pentru produse, lucrari si servicii, in cel mult 30 de zile de la data aprobarii bugetului propriu al autoritatii contractante.
    (3) Anuntul de intentie trebuie sa cuprinda cel putin toate contractele de achizitie publica previzionate sa fie atribuite pana la sfarsitul anului bugetar si a caror valoare estimata, fara T.V.A., este egala sau mai mare decat echivalentul in lei a 100.000 euro. Pentru contractele a caror valoare estimata, fara T.V.A., este mai mica decat echivalentul in lei a 100.000 euro publicarea anuntului de intentie este optionala.
    (4) Publicarea anuntului prevazut la alin. (1) nu creeaza autoritatii contractante obligatia de a efectua respectiva achizitie publica.
    (5) Autoritatile contractante care desfasoara activitati relevante in sectoarele de utilitati publice fac exceptie de la prevederile alin. (2), in sensul ca acestea au dreptul sa transmita spre publicare anuntul de intentie oricand pe parcursul anului.

    SECTIUNEA a 2-a
    Publicarea anuntului de participare

    Art. 16
    In scopul asigurarii unei transparente maxime orice autoritate contractanta are obligatia sa transmita spre publicare in Sistemul electronic un anunt de participare in toate cazurile in care aplica procedura licitatiei electronice, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta.
    Art. 17
    Autoritatea contractanta are obligatia sa includa in anuntul de participare ce urmeaza sa fie publicat in Sistemul electronic toate informatiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 si sa aplice in mod corespunzator prevederile acesteia referitoare la comunicare, in cazul modificarii anuntului.
    Art. 18
    (1) Anuntul de participare trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii, in formatul stabilit de operatorul Sistemului electronic:
    1. elementele de identificare a autoritatii contractante;
    2. a) procedura aplicata pentru fiecare faza a atribuirii contractului de achizitie publica;
    b) tipul contractului de achizitie publica pentru care sunt solicitate oferte;
    3. a) locul de livrare a produselor/amplasamentul lucrarii/locul de prestare a serviciilor;
    b) natura si cantitatea produselor ce se vor achizitiona (codul CPSA)/natura si cerintele de executie, caracteristicile generale ale lucrarii/categoria serviciilor ce se vor achizitiona si descrierea acestora (codul CPSA);
    c) indicatii referitoare la posibilitatile ofertantilor de a depune oferta pentru o parte sau pentru intreaga cantitate de produse/lucrari/servicii solicitate;
    4. data limita de livrare a produselor/termenul limita de executie a lucrarii/durata sau termenul limita de prestare a serviciilor;
    5. a) modalitatea de obtinere a unui exemplar al documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    b) costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar (unde este cazul);
    c) data limita pentru solicitarea clarificarilor;
    6. a) data limita pentru depunerea ofertelor;
    b) modalitatea de depunere a ofertelor;
    c) limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele;
    7. data, ora si locul deschiderii ofertelor;
    8. garantiile pentru participare solicitate;
    9. modalitatile principale de finantare si de plata si/sau referirile la prevederile care le reglementeaza;
    10. forma juridica in care trebuie sa se legalizeze asocierea grupului de ofertanti carora li s-a atribuit contractul de furnizare (unde este cazul);
    11. informatii privind conditiile de eligibilitate, precum si cerintele minime cu privire la capacitatea tehnica si la cea economico-financiara pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantul;
    12. perioada pentru care ofertantul trebuie sa isi mentina oferta valabila;
    13. criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului;
    14. interzicerea depunerii de oferte alternative (unde este cazul);
    15. alte informatii (acordarea preferintei interne etc.);
    16. data publicarii in Sistemul electronic si numarul anuntului de intentie sau mentionarea inexistentei unui astfel de anunt.

    SECTIUNEA a 3-a
    Inscrierea solicitantilor

    Art. 19
    (1) Orice furnizor, executant sau prestator care doreste sa participe la procedura de licitatie electronica pentru atribuirea unui anumit contract de achizitie publica trebuie sa se inscrie in conformitate cu procedura stabilita de operatorul Sistemului electronic.
    (2) In momentul inscrierii fiecare solicitant va primi descrierea detaliata a procedurii de comunicare si a procedurii de generare electronica a documentelor care vor fi utilizate pe parcursul licitatiei electronice, respectarea acestor proceduri fiind obligatorie.

    SECTIUNEA a 4-a
    Preselectia solicitantilor

    Art. 20
    (1) Autoritatea contractanta are dreptul de a organiza preselectia solicitantilor care si-au manifestat intentia de a participa la procedura de licitatie electronica.
    (2) Criteriile pe baza carora se va face preselectia trebuie sa fie publicate in anuntul de participare si trebuie sa respecte principiile obiectivitatii si nediscriminarii.
    (3) In functie de specificul obiectului contractului de achizitie publica, autoritatea contractanta poate stabili drept conditie de preselectie indeplinirea unor conditii minime referitoare la capacitatea tehnica si situatia economico-financiara ale solicitantilor.
    Art. 21
    (1) In cazul aplicarii fazei de preselectie pentru atribuirea unui contract de achizitie publica, autoritatea contractanta are obligatia de a stabili si de a include in anuntul de participare data limita de primire a documentelor de calificare.
    (2) Data limita stabilita de autoritatea contractanta nu trebuie sa fie mai devreme de 30 de zile de la data publicarii anuntului de participare in Sistemul electronic.
    (3) Autoritatea contractanta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii, si anume de a reduce numarul de zile prevazut la alin. (2), dar nu la mai putin de 10 zile si numai in situatia in care, din motive de urgenta, respectarea numarului de zile prevazut la alineatul respectiv ar cauza prejudicii autoritatii contractante. In acest caz autoritatea contractanta are obligatia de a include in anuntul de participare motivele aplicarii accelerate a procedurii.
    Art. 22
    (1) Solicitantii au dreptul de a cere clarificari in legatura cu procedura de preselectie si cu documentele de calificare pana cel mai tarziu cu 6 zile inainte de data limita de depunere a documentelor de calificare.
    (2) Autoritatea contractanta are obligatia de a pune la dispozitie tuturor solicitantilor, prin publicare in Sistemul electronic, raspunsurile la clarificarile cerute, cu cel putin 4 zile inainte de data limita de depunere a documentelor de calificare.
    Art. 23
    (1) Preselectia solicitantilor trebuie sa se faca, ori de cate ori acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, prin utilizarea unei proceduri automate de verificare a indeplinirii criteriilor, in conditii stabilite de operatorul Sistemului electronic, pe baza specificatiilor autoritatii contractante.
    (2) In cazul in care preselectia nu se poate realiza prin utilizarea unei proceduri automate, comisia de evaluare a autoritatii contractante are obligatia sa transmita rezultatul preselectiei in maximum 24 de ore de la luarea hotararii, cu respectarea procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    Art. 24
    Rezultatul preselectiei, insotit de motivatia corespunzatoare, va fi pus la dispozitie tuturor solicitantilor prin intermediul Sistemului electronic.

    SECTIUNEA a 5-a
    Comunicarea documentatiei de elaborare si prezentare a ofertei

    Art. 25
    (1) Documentatia de elaborare si prezentare a ofertei trebuie sa contina criteriul de atribuire a contractului de achizitie publica si, unde este cazul, algoritmul detaliat de calcul ce va fi aplicat pentru determinarea punctajului.
    (2) In cazul in care evaluarea se va face dupa criteriul ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere tehnico-economic, autoritatea contractanta are obligatia sa stabileasca un algoritm de calcul care sa permita utilizarea unei proceduri automate de selectare a ofertei castigatoare, ori de cate ori acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
    Art. 26
    (1) Garantia de participare se constituie de catre ofertant in scopul de a proteja autoritatea contractanta fata de riscul unui eventual comportament necorespunzator al acestuia pe intreaga perioada pana la incheierea contractului de achizitie publica.
    (2) Documentatia de elaborare si prezentare a ofertei trebuie sa contina cuantumul garantiei de participare si perioada de valabilitate a acesteia.
    (3) Cuantumul garantiei de participare se stabileste in suma fixa, care se va incadra de regula intre 1% si 2% din valoarea estimata a contractului de achizitie publica si care in nici un caz nu va fi mai mica de 0,5% sau mai mare de 2,5% din aceasta valoare.
    (4) Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei.
    Art. 27
    (1) Autoritatea contractanta are dreptul de a vira garantia de participare in bugetul propriu, ofertantul pierzand astfel suma constituita, atunci cand se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
    a) isi retrage oferta in perioada de valabilitate a acesteia;
    b) oferta sa fiind stabilita castigatoare, nu constituie garantia de buna executie in perioada de valabilitate a ofertei;
    c) oferta sa fiind stabilita castigatoare, refuza sa incheie contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertelor.
    Art. 28
    (1) Garantia de buna executie a contractului de achizitie publica se constituie de catre contractant in scopul asigurarii autoritatii contractante de indeplinirea cantitativa, calitativa si in perioada convenita a contractului.
    (2) Autoritatea contractanta are obligatia de a stabili in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei cuantumul garantiei de buna executie, care va fi cuprins intre 5% si 10% din pretul contractului de achizitie publica.
    Art. 29
    (1) Data limita stabilita pentru depunerea ofertelor nu trebuie sa fie mai devreme de 45 de zile de la data publicarii in Sistemul electronic a documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cazul in care autoritatea contractanta a publicat in anul respectiv un anunt de intentie referitor la contractul de achizitie publica ce urmeaza sa fie atribuit, aceasta are dreptul de a reduce perioada fixata pentru depunerea ofertelor, care nu trebuie sa fie mai mica de 26 de zile de la data publicarii in Sistemul electronic a documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    (3) Prevederea alin. (2) este aplicabila numai in cazul in care anuntul de intentie a fost transmis spre publicare de catre autoritatea contractanta cu cel putin 52 de zile inainte de data transmiterii anuntului de participare spre publicare.
    (4) In cazul in care, din motive de urgenta, respectarea numarului de zile prevazut la alin. (1) ar cauza prejudicii autoritatii contractante, aceasta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii de licitatie electronica prin reducerea numarului de zile, dar nu la mai putin de 10 zile.
    Art. 30
    In cazul in care obiectul contractului de achizitie publica include si furnizarea de produse, oferta de pret depusa de fiecare furnizor trebuie sa contina in mod obligatoriu si costul transportului produselor la locul de livrare indicat de autoritatea contractanta in anuntul de participare.
    Art. 31
    Primirea solicitarilor de obtinere a documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei si remiterea documentatiei respective se fac prin utilizarea procedurii de comunicare stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    Art. 32
    (1) Solicitantii au dreptul de a cere clarificari in legatura cu documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, pana cel mai tarziu cu 8 zile inainte de data limita de primire a ofertelor.
    (2) Autoritatea contractanta are obligatia de a pune la dispozitie tuturor solicitantilor, prin publicare in Sistemul electronic, raspunsurile la clarificarile primite, cu cel putin 6 zile inainte de data limita de primire a ofertelor.
    Art. 33
    (1) Ofertele si documentele care le insotesc se realizeaza in forma electronica, daca este cazul, prin utilizarea semnaturilor electronice sau a criptografiei, conform procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (2) Oferta are caracter ferm si obligatoriu, din punct de vedere al continutului, pe toata perioada de valabilitate stabilita de autoritatea contractanta si trebuie semnata electronic de catre ofertant si transmisa pana la data limita de primire a ofertelor.
    (3) Furnizorul, executantul sau prestatorul are obligatia de a transmite oferta conform procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic si isi asuma riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forta majora.

    SECTIUNEA a 6-a
    Evaluarea ofertelor

    Art. 34
    Deschiderea ofertelor in forma electronica se face cu respectarea procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    Art. 35
    (1) Evaluarea ofertelor trebuie sa se faca, ori de cate ori acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, prin utilizarea unei proceduri automate de aplicare a algoritmului de calcul prevazut in documentatia de prezentare si elaborare a ofertei, in conditii stabilite de operatorul Sistemului electronic, pe baza specificatiilor autoritatii contractante.
    (2) Examinarea ofertelor, evaluarea ofertelor si stabilirea ofertei celei mai avantajoase se fac, in mod corespunzator, prin utilizarea facilitatilor sistemelor electronice de clasificare a ofertelor, conform procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (3) In cazul in care evaluarea nu se poate realiza, in tot sau in parte, prin utilizarea unei proceduri automate, comisia de evaluare a autoritatii contractante are obligatia sa transmita rezultatul evaluarii, in maximum 24 de ore de la luarea hotararii, cu respectarea procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    Art. 36
    (1) In scopul stabilirii ofertei castigatoare autoritatea contractanta are dreptul sa recurga la o procedura de ofertare deschisa. Astfel, pentru unul dintre criteriile de evaluare cuantificabile electronic fiecare ofertant are posibilitatea sa prezinte, in interiorul unui interval de timp bine precizat, mai multe oferte consecutive a caror valoare sa fie accesibila tuturor celorlalti ofertanti, fara a fi accesibila si identitatea titularului fiecarei oferte.
    (2) Regulile standard de aplicare a procedurii prevazute la alin. (1) se stabilesc de operatorul Sistemului electronic, astfel incat sa se asigure, pe tot parcursul procedurii, confidentialitatea in ceea ce priveste identitatea fiecarui ofertant, inclusiv in raport cu autoritatea contractanta.
    (3) Descrierea detaliata a procedurii trebuie prevazuta in documentatia de elaborare si prezentare a ofertei.
    (4) Pentru fiecare participant plasarea unei noi oferte atrage neluarea in considerare a ofertei anterioare.
    (5) La sfarsitul intervalului de timp prevazut la alin. (1) este declarata castigatoare oferta cea mai avantajoasa dintre cele existente, identitatea titularului ofertei castigatoare devenind accesibila celorlalti ofertanti si autoritatii contractante.
    Art. 37
    (1) Transmiterea comunicarii privind rezultatul stabilirii ofertei castigatoare se realizeaza, in termen de 5 zile, prin utilizarea procedurii de comunicare stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (2) In cazul aplicarii accelerate a procedurii de licitatie electronica termenul prevazut la alin. (1) este de 24 de ore.

    SECTIUNEA a 7-a
    Incheierea contractului de achizitie publica

    Art. 38
    (1) Autoritatea contractanta are obligatia de a incheia contractul de achizitie publica cu ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare, in conditiile prezentului capitol.
    (2) In cazul in care autoritatea contractanta nu ajunge sa incheie contractul de achizitie publica cu ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare, atunci aceasta are dreptul:
    a) de a invita ofertantii, in ordinea descrescatoare a clasamentului, in vederea incheierii contractului; sau
    b) de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
    (3) Autoritatea contractanta are obligatia sa incheie contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertelor.
    (4) Fara sa fie incalcate prevederile alin. (3), autoritatea contractanta are obligatia de a incheia contractul de achizitie publica numai dupa 15 zile de la data transmiterii comunicarii privind rezultatul stabilirii ofertei castigatoare.
    Art. 39
    (1) Ofertantul invitat de autoritatea contractanta pentru incheierea contractului de achizitie publica are obligatia de a constitui garantia de buna executie in conformitate cu prevederile cuprinse in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    (2) Daca garantia de buna executie s-a constituit sub forma unei scrisori de garantie bancara, aceasta se constituie in anexa la contractul de achizitie publica.
    (3) Autoritatea contractanta are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, in limita prejudiciului creat, daca contractantul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contract. Anterior emiterii unei pretentii asupra garantiei de buna executie autoritatea contractanta are obligatia de a notifica pretentia contractantului, precizand obligatiile care nu au fost respectate.
    Art. 40
    (1) Incheierea contractului de achizitie publica in forma electronica se realizeaza conform procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (2) Contractul se semneaza electronic de catre parti, o copie de pe acesta fiind stocata de operator in vederea asigurarii mijloacelor de proba corespunzatoare.
    (3) In cazul in care autoritatea contractanta stabileste in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei obligativitatea incheierii contractului altfel decat prin procedura on-line, contractul semnat electronic de catre parti are natura juridica a antecontractului.
    Art. 41
    (1) Autoritatea contractanta are obligatia de a denunta unilateral contractul de achizitie publica, in cel mult 30 de zile de la aparitia unor circumstante care nu au putut fi prevazute la data incheierii contractului de achizitie publica si care conduc la modificarea clauzelor contractuale in asa masura incat indeplinirea contractului respectiv ar fi contrara interesului public.
    (2) In acest caz contractantul are dreptul de a pretinde plata corespunzatoare pentru partea din contractul de achizitie publica indeplinita pana la data rezilierii, precum si recuperarea altor costuri aferente indeplinirii acestuia, efectuate pana la data denuntarii unilaterale a contractului.
    Art. 42
    In cazul nerespectarii obligatiilor contractuale de catre una dintre parti partea lezata are dreptul de a cere rezilierea contractului de achizitie publica si de a pretinde plata de despagubiri.

    SECTIUNEA a 8-a
    Publicarea anuntului de atribuire a contractului de achizitie publica

    Art. 43
    Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare in Sistemul electronic un anunt de atribuire a contractului de achizitie publica, nu mai tarziu de 30 de zile de la data incheierii contractului de achizitie publica, in conditiile, in formatul si conform procedurii stabilite de operatorul Sistemului electronic.

    SECTIUNEA a 9-a
    Dispozitii procedurale

    Art. 44
    Operatorul Sistemului electronic are obligatia sa stabileasca acele proceduri si norme de securitate care asigura gradul necesar de confidentialitate si siguranta in utilizare, in scopul bunei desfasurari a procedurilor de licitatie electronica.
    Art. 45
    (1) Toate comunicarile efectuate in cadrul procedurii licitatiei electronice trebuie efectuate on-line, in conformitate cu regulile stabilite de operatorul Sistemului electronic, sub sanctiunea neluarii lor in considerare.
    (2) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare si altele asemenea prevazute de lege trebuie sa se transmita in forma electronica, in conformitate cu procedura stabilita de operatorul Sistemului electronic.
    Art. 46
    (1) Toate documentele transmise in cadrul procedurii de licitatie electronica trebuie sa fie prezentate in forma electronica si semnate electronic, daca este cazul, prin folosirea unui procedeu de criptare, in conditiile stabilite de operatorul Sistemului electronic, sub sanctiunea neluarii lor in considerare.
    (2) Toate documentele in forma electronica ce sunt de natura a contine manifestari de vointa ale celui care le-a semnat electronic, cu respectarea procedurilor stabilite de operatorul Sistemului electronic, sunt prezumate a apartine titularului semnaturii respective.
    (3) Orice document in forma electronica trebuie inregistrat in momentul transmiterii si al primirii, in conformitate cu procedura stabilita de operatorul Sistemului electronic.
    (4) Orice document in forma electronica trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor care confirma primirea.
    (5) Formatul documentului in forma electronica, precum si conditiile generarii, transmiterii si stocarii acestuia sunt stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    Art. 47
    (1) Daca specificatiile autoritatii contractante prevad obligativitatea prezentarii unor documente in original sau in copie legalizata, aceasta obligatie se considera indeplinita prin prezentarea unei copii in forma electronica de pe acestea, copie semnata electronic de catre un notar public inregistrat in Sistemul electronic, in conformitate cu procedura si cu conditiile stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (2) Actul eliberarii unei copii in forma electronica de pe un inscris este un act notarial si este asimilat, din punct de vedere al regimului juridic aplicabil, inclusiv in ceea ce priveste nivelul onorariilor minimale, cu legalizarea copiilor de pe inscrisuri prevazuta la art. 93 din Legea notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, cu modificarile ulterioare.
    (3) Eliberarii copiei in forma electronica de pe un inscris, prevazuta la alin. (1), ii sunt aplicabile, in mod corespunzator, dispozitiile Legii nr. 36/1995, cu modificarile ulterioare.
    (4) Conditiile si procedura inregistrarii in Sistemul electronic a notarilor publici, precum si tariful de inregistrare corespunzator datorat se stabilesc de catre operatorul Sistemului electronic.
    Art. 48
    (1) Obligatia de a prezenta o garantie de participare sau, respectiv, de buna executie se considera indeplinita prin prezentarea unei copii in forma electronica de pe o scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante, copie semnata electronic de banca emitenta, cu conditia ca aceasta banca sa fie inregistrata in Sistemul electronic si in conformitate cu procedura si conditiile stabilite de operatorul Sistemului electronic.
    (2) Conditiile si procedura inregistrarii in Sistemul electronic a bancilor, precum si tariful de inregistrare corespunzator datorat se stabilesc de catre operatorul Sistemului electronic.
    Art. 49
    (1) Operatorul Sistemului electronic are obligatia de a publica anunturile prevazute la art. 15, 16 si 43, in termen de cel mult 24 de ore de la data inregistrarii on-line a acestora.
    (2) Procedura inregistrarii on-line a anunturilor prevazute la art. 15, 16 si 43, structura acestor anunturi, precum si a invitatiei de participare se stabilesc de catre operatorul Sistemului electronic.
    (3) Publicarea in Sistemul electronic a anunturilor prevazute la art. 15, 16 si 43 se face gratuit.
    Art. 50
    (1) In scopul acoperirii costurilor de operare si utilizare a Sistemului electronic, fiecare furnizor, executant sau prestator care a incheiat un contract de achizitie publica in urma aplicarii procedurii de licitatie electronica trebuie sa plateasca operatorului Sistemului electronic un tarif de utilizare, determinat procentual la valoarea contractului.
    (2) Cuantumul tarifului de utilizare se stabileste de catre operatorul Sistemului electronic si nu poate depasi 0,5% din valoarea contractului.
    (3) Obligatia de plata a tarifului de utilizare prevazut la alin. (1) se naste in sarcina furnizorului, executantului sau, respectiv, a prestatorului in momentul incheierii contractului de achizitie publica.
    (4) Autoritatea contractanta nu datoreaza tarife de utilizare.
    (5) In cazul in care un furnizor, executant sau prestator nu plateste in termen de 30 de zile de la data incheierii unui contract de achizitie publica tariful prevazut la alin. (1), acesta este suspendat de drept din Sistemul electronic pana la data prezentarii dovezii de plata a tarifului.
    (6) Tariful prevazut la alin. (1) se face venit la bugetul operatorului Sistemului electronic.
    Art. 51
    (1) Operatorul Sistemului electronic are obligatia de a implementa un sistem de evaluare a performantei furnizorilor, executantilor si prestatorilor inregistrati in Sistemul electronic, in scopul determinarii respectarii de catre fiecare dintre acestia a procedurilor si regulilor obligatorii de utilizare a Sistemului electronic, al evitarii si prevenirii fraudelor, cu conditia respectarii principiilor transparentei, nediscriminarii si echitatii.
    (2) Orice autoritate contractanta poate stabili drept criteriu de preselectie in cadrul unei proceduri de licitatie electronica o valoare minima a indicatorului de performanta stabilit in conformitate cu prevederile alin. (1), cu respectarea principiilor transparentei, nediscriminarii si echitatii.
    Art. 52
    In scopul aplicarii dispozitiilor prezentului capitol, data inseamna ziua, luna si anul, precum si ora si minutul.

    SECTIUNEA a 10-a
    Dosarul procedurii licitatiei electronice

    Art. 53
    (1) In scopul asigurarii mijloacelor de proba corespunzatoare operatorul Sistemului electronic are obligatia de a intocmi, in forma electronica, dosarul procedurii licitatiei electronice.
    (2) Informatiile si documentele in forma electronica ce trebuie sa fie incluse in dosarul achizitiei publice se stabilesc de catre operatorul Sistemului electronic si trebuie sa permita stocarea in conditii de securitate a evidentelor necesare pentru fiecare faza desfasurata on-line a procedurii licitatiei electronice.
    Art. 54
    Dosarul procedurii licitatiei electronice se pastreaza de catre operatorul Sistemului electronic atat timp cat contractul de achizitie publica produce efecte juridice, dar nu mai putin de 5 ani de la data finalizarii contractului respectiv.
    Art. 55
    La cerere, dosarul procedurii licitatiei electronice este pus la dispozitie oricarei autoritati publice interesate, spre consultare, cu conditia ca nici o informatie sa nu fie dezvaluita daca dezvaluirea ei ar fi contrara legii, ar impiedica aplicarea legii, ar afecta interesul public, ar prejudicia interesul comercial legitim al partilor sau ar afecta libera concurenta, dar fara a se limita drepturile ce decurg, potrivit legii, pentru organele abilitate, de a ridica documente care pot servi la dovedirea fraudelor, contraventiilor sau infractiunilor.

    CAP. 4
    Anularea aplicarii procedurii licitatiei electronice

    Art. 56
    Autoritatea contractanta are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica numai daca ia aceasta decizie inainte de data transmiterii anuntului de atribuire si numai in urmatoarele circumstante:
    a) nu a fost posibila asigurarea unui nivel satisfacator al concurentei;
    b) nici unul dintre candidati/ofertanti nu a indeplinit conditiile de calificare prevazute in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    c) au fost prezentate numai oferte necorespunzatoare, respectiv oferte care:
    - sunt depuse dupa data limita de depunere a ofertelor;
    - nu au fost elaborate si prezentate in concordanta cu cerintele cuprinse in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    - contin in propunerea financiara preturi care par in mod evident a nu fi rezultatul liberei concurente si care nu pot fi temeinic justificate;
    - contin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt in mod evident dezavantajoase pentru autoritatea contractanta;
    - prin valoarea inclusa in propunerea financiara fiecare dintre ele a depasit valoarea fondurilor alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv;
    d) circumstante exceptionale afecteaza procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica sau este imposibila incheierea contractului.
    Art. 57
    Decizia de anulare nu creeaza vreo obligatie a autoritatii contractante fata de participantii la procedura de achizitie publica, cu exceptia returnarii garantiei pentru participare.
    Art. 58
    Autoritatea contractanta are obligatia de a comunica tuturor participantilor la procedura de achizitie publica atat incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au creat prin depunerea de oferte, cat si motivul anularii.

    CAP. 5
    Cai de atac

    Art. 59
    Orice persoana fizica sau juridica ce are un interes legitim in legatura cu un anumit contract de achizitie publica si care sufera, risca sa sufere sau a suferit un prejudiciu ca o consecinta directa a incalcarii dispozitiilor prezentei ordonante are dreptul de a ataca actul sau decizia nelegala, in conditiile stabilite la art. 80 - 97 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001.
    Art. 60
    Nu se contesta si nu se ataca in justitie deciziile autoritatii contractante referitoare la alegerea procedurii licitatiei electronice in scopul atribuirii unui contract de achizitie publica.
    Art. 61
    Instiintarea si comunicarea prevazute la art. 86 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 se pot face si prin mijloace electronice, daca participantii carora le sunt destinate au consimtit astfel in prealabil.
    Art. 62
    (1) De indata ce primeste o contestatie sau o notificare privind introducerea unei actiuni in justitie, in scopul optimizarii procesului de monitorizare a sistemului de achizitii publice, autoritatea contractanta are obligatia sa instiinteze despre aceasta operatorul Sistemului electronic, anexand copie electronica de pe contestatia/notificarea primita.
    (2) Autoritatea contractanta are obligatia de a comunica prin mijloace electronice operatorului Sistemului electronic toate actele si deciziile ulterioare referitoare la contestatia/actiunea in justitie in cauza, in termen de doua zile lucratoare de la producerea/primirea lor.
    Art. 63
    Hotararile judecatoresti irevocabile pronuntate in litigiile care decurg din aplicarea dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 se publica in Sistemul electronic, iar plata transmiterii si a cheltuielilor de publicare este in sarcina partii care a pierdut procesul; in acest scop instanta va dispune prin aceeasi hotarare judecatoreasca plata acestor cheltuieli.

    CAP. 6
    Sanctiuni

    Art. 64
    In cazul incalcarii de catre un furnizor, executant sau prestator a regulilor si procedurilor stabilite de operatorul Sistemului electronic, acesta poate decide, in functie de gravitatea incalcarii, suspendarea dreptului furnizorului, executantului sau prestatorului respectiv de a utiliza Sistemul electronic, excluderea din Sistemul electronic, precum si interzicerea inregistrarii in acesta pe o perioada de pana la 5 ani.
    Art. 65
    (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:
    a) efectuarea unei achizitii publice prin eludarea sau incalcarea prevederilor prezentei ordonante si ale actelor normative emise in aplicarea acesteia;
    b) aplicarea procedurii pentru atribuirea prin licitatie electronica a unui contract de achizitie publica, fara autorizatii, avize, acorduri si aprobari legale;
    c) furnizarea de informatii unuia sau mai multor furnizori, executanti sau prestatori, de natura sa ii favorizeze pe acestia in cadrul unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achizitie publica;
    d) detinerea de catre un participant la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica de informatii privind continutul ofertelor celorlalti participanti la procedura, precum si intelegerea acestuia cu alti participanti sau cu autoritatea contractanta in scopul denaturarii rezultatului procedurii.
    Art. 66
    (1) Contraventiile prevazute la art. 65 se sanctioneaza cu amenda de la 20.000.000 lei la 250.000.000 lei.
    (2) Nivelul amenzilor prevazute la alin. (1) se actualizeaza prin hotarare a Guvernului, in raport cu rata inflatiei.
    (3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de reprezentantii imputerniciti ai Ministerului Finantelor Publice.
    (4) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 67
    Procedurile de achizitie publica aflate in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului adoptate in conditiile art. 5 se vor definitiva pe baza prevederilor legale in vigoare la data initierii procedurilor respective.
    Art. 68
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se infiinteaza Sistemul electronic.
    (2) Operatorul Sistemului electronic, in colaborare cu institutiile publice abilitate, va utiliza acele standarde si proceduri de securitate care sa asigure un grad ridicat de fiabilitate si siguranta a operatiunilor desfasurate in cadrul Sistemului electronic, in acord cu practicile internationale in domeniu.
    (3) Operatorul Sistemului electronic are obligatia sa dezvolte un sistem electronic de clasificare a produselor, lucrarilor si serviciilor a caror dobandire face obiectul contractelor de achizitie publica, compatibil cu sistemul de grupare si codificare prevazut de clasificarile statistice oficiale, in scopul asigurarii transparentei, promovarii competitiei si facilitarii realizarii studiilor de piata.
    Art. 69
    (1) Operatorul Sistemului electronic este Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, institutie publica cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, finantata integral din venituri extrabugetare.
    (2) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei se infiinteaza prin hotarare a Guvernului, prin reorganizarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicatiilor" care se desfiinteaza.
    (3) Veniturile extrabugetare ale Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei provin in principal din urmatoarele surse:
    a) tariful de utilizare a spectrului de frecvente radio;
    b) tarifele de supraveghere si control in domeniul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, prevazute in actele normative in vigoare;
    c) tariful de utilizare a Sistemului electronic si tariful de inregistrare in Sistemul electronic;
    d) alte venituri ce se pot realiza conform prevederilor actelor normative in vigoare.
    Art. 70
    (1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei poate adopta, acolo unde se impune, norme obligatorii pentru utilizarea Sistemului electronic, in functie de gradul de dezvoltare a tehnologiei si de cerintele de securitate adecvate.
    (2) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei vor elabora si vor adopta, in termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, normele necesare utilizarii instrumentelor de plata electronica in cadrul Sistemului electronic.
    Art. 71
    Prezenta ordonanta intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul comunicatiilor si
                         tehnologiei informatiei,
                         Dan Nica

                         p. Ministrul integrarii europene,
                         Vasile Puscas,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 20/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 20 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 20/2002
Legea 94 2012
Hotărârea 1567 2003
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
Legea 535 2003
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 73/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
Ordonanţa 73 2003
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
Legea 246 2003
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 23/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
Hotărârea 276 2003
privind achizitia de medicamente, materiale sanitare, reactivi si alte produse specifice aferente programelor si subprogramelor de sanatate in anul 2003
Ordonanţa 23 2003
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
Hotărârea 1594 2002
privind organizarea si functionarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei
Legea 468 2002
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
Hotărârea 179 2002
privind infiintarea Comisiei de supraveghere a functionarii Sistemului electronic de achizitii publice
Hotărârea 180 2002
privind infiintarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei prin reorganizarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicatiilor"
Hotărârea 182 2002
privind lista autoritatilor contractante care au obligatia de a aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice si produsele care urmeaza sa fie achizitionate prin procedura de licitatie electronica
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu