Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

CIRCULARA Nr

CIRCULARA   Nr. 21550 din 23 septembrie 1996

in legatura cu modul de aplicare a Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, in cazul persoanelor fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania

ACT EMIS DE:                MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 321 din  3 decembrie 1996


SmartCity3


    Potrivit art. 1 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata*), salariile in bani si in natura primite din strainatate de catre persoanele care isi desfasoara activitatea in Romania sunt impozabile in tara noastra, in conformitate cu prevederile acestei legi.
    In ultima perioada, datorita dezvoltarii relatiilor economice internationale ale tarii noastre cu alte state, se constata ca tot mai multe persoane fizice nerezidente presteaza diverse servicii la firme romanesti cu capital de stat, mixt sau privat, persoane care sunt retribuite de catre firmele straine ai caror salariati sunt.
    Prin contractele incheiate intre firmele straine la care salariatii respectivi isi desfasoara activitatea in mod curent si firmele din Romania unde aceasta activitate se desfasoara pe o perioada de timp limitata, definita prin contract, se prevede ca drepturile salariale sunt platite de catre firmele ai caror angajati sunt, iar impozitul datorat pentru veniturile respective se va plati din proprie initiativa in statul in care se desfasoara activitatea, respectiv in Romania.
    In contextul celor prezentate, rezulta ca firmelor din Romania, la care persoanele in cauza presteaza un serviciu sau desfasoara o activitate salariata pentru o perioada determinata de timp, nu le revine in mod direct sarcina de a retine si varsa la buget impozitul pentru veniturile realizate in cazul persoanelor respective; in schimb aceste persoane au obligatia de a depune declaratii privind veniturile realizate la organele fiscale de la sediul firmei la care se desfasoara activitatea in mod temporar.
    Firmele la care, pe baza contractelor incheiate, se desfasoara asemenea activitati, raspund insa de incasarea impozitelor si taxelor datorate bugetului tarii noastre de catre persoanele fizice nerezidente si au obligatia sa informeze in acest sens organele fiscale teritoriale din subordinea Ministerului Finantelor cu privire la prezenta acestora si la activitatea desfasurata in cadrul firmei, in urma carora se obtin venituri de natura salariilor si a altor drepturi salariale.
    In vederea realizarii drepturilor cuvenite bugetului de stat sau local, dupa caz, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, prin organele lor teritoriale din subordine, vor identifica aceste persoane si vor stabili drepturile cuvenite bugetului de stat.
    In acest scop se au in vedere prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, incheiate de Guvernul Romaniei cu guvernele altor state, in cazul in care sunt incheiate asemenea conventii cu statele ai caror rezidenti sunt persoanele in cauza, coroborate cu prevederile legislatiei interne a tarii noastre, respectiv Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata.
    La calcularea impozitului, in aceasta ipoteza, se vor avea in vedere dispozitiile articolului intitulat "Profesii dependente" din conventiile de evitare a dublei impuneri, respectiv principiul celor 183 de zile, potrivit caruia impozitul pe salariile primite din strainatate pentru activitatea desfasurata in Romania de persoanele straine se datoreaza din prima zi a sosirii acestora in tara noastra, cand aceste persoane sunt prezente in Romania o perioada care depaseste 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat.
    In situatia in care aceste persoane sunt prezente in Romania o perioada mai mica de 183 de zile, impozitul pentru aceste salarii este datorat in tara de rezidenta a acestor persoane.
    Pentru persoanele straine care desfasoara activitate in Romania si care sunt platite de firmele din strainatate, persoane care sunt rezidente ale unor state cu care Romania nu are incheiate conventii de evitare a dublei impuneri, impozitul pe salarii se calculeaza, de asemenea, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1991, republicata, cu mentiunea ca in aceste cazuri nu se aplica principiul celor 183 de zile, deci impunerea se face din prima zi.
    Persoanele straine care desfasoara activitate in tara noastra, de natura celei mentionate mai sus, care nu au declarat veniturile realizate la organele fiscale in raza carora isi are sediul firma la care se desfasoara activitatea salariata, ori nu au achitat impozitele datorate statului roman se sanctioneaza pentru aceste fapte, potrivit legislatiei din domeniu (Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, Decretul nr. 153/1954, cu modificarile ulterioare, privitor la impozitul pe veniturile populatiei, Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare) si Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
    In scopul incasarii impozitului datorat statului roman de aceste persoane, organele fiscale teritoriale vor lua in evidenta persoanele nerezidente respective care desfasoara asemenea activitati pe teritoriul tarii noastre si vor stabili obligatiile catre bugetul de stat sau local, dupa caz, pe baza veniturilor declarate sau a celor rezultate din contracte.
    Impozitul stabilit pe baza venitului inscris in declaratia intocmita de catre beneficiarul sumelor respective si in conformitate cu legislatia mentionata se achita de catre acesta la data si in conditiile prevazute de legislatia ce reglementeaza termenele de plata a impozitului in cauza.
    De mentionat ca impozitul stabilit potrivit legislatiei la care s-a facut referire mai sus se achita in lei proveniti din schimb valutar, la cursul valutar de referinta al Bancii Nationale a Romaniei, in vigoare la data platii.
    Pentru aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, beneficiarii veniturilor, rezidenti ai statelor contractante cu care Romania are incheiate conventii de evitare a dublei impuneri, vor primi, pe baza de cerere, de la organele fiscale din Romania, un document din care va rezulta impozitul platit in tara noastra, care va fi dedus din impozitul datorat in statul de rezidenta, evitandu-se in acest fel dubla impunere.
    Documentul respectiv va cuprinde denumirea firmei la care beneficiarul venitului isi desfasoara activitatea, venitul brut anual sau lunar realizat, venitul impozabil, precum si impozitul achitat bugetului de stat sau local, dupa caz.
    Pentru eliberarea documentului referitor la impozitul platit in Romania, persoanele care au realizat veniturile respective trebuie sa faca dovada organelor fiscale din tara noastra cu documentul eliberat de autoritatile fiscale ale statului de rezidenta din care sa rezulte ca sunt rezidenti ai statului respectiv.
    Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti, precum si unitatile subordonate acestora, prin organele de specialitate, vor stabili la timp si in cuantumul legal impozitele si taxele datorate de persoanele fizice nerezidente cu activitate in Romania si vor lua masuri pentru incasarea sumelor datorate bugetului de stat sau local, dupa caz, in contextul prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare.
    Adresa Ministerului Finantelor nr. 86.446 din 30 august 1996 isi inceteaza aplicabilitatea.
------------
    *) Legea nr. 32/1991 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 12 august 1996.

                          p. Ministru de stat,
                          ministrul finantelor,
                          Gheorghe Raicu,
                          secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Circulara 21550/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Circulara 21550 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Circulara 21550/1996
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu