Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.51 din 24.01.2014

pentru aplicarea Rezoluţiei A.1050(27) privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor, adoptată de Adunarea Organizaţiei Maritime la 30 noiembrie 2011
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 116 din 17 februarie 2014



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 1 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă aplicarea Rezoluţiei A.1050(27) privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor, adoptată de Adunarea Organizaţiei Maritime la 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor, Constantin Matei, subsecretar de stat
ANEXĂREZOLUŢIA A.1050(27) adoptată la 30 noiembrie 2011 Recomandări revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor Adunarea, amintind articolul 15(j) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Adunării privind adoptarea de reguli şi linii directoare privind siguranţa maritimă, amintind, de asemenea, că a adoptat prin Rezoluţia A.864(20) Recomandările privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor, în care au fost incluse Recomandările privind accesul la spaţii de marfă, tancuri, compartimente de pompe, tancuri de combustibil, coferdamuri, chile tunel, tancuri de balast şi alte spaţii similare închise, constatând cu îngrijorare că pierderile de vieţi omeneşti continuă să se producă atunci când personalul intră, la bordul navelor, în spaţii unde atmosfera este săracă în oxigen, îmbogăţită cu oxigen, toxică sau inflamabilă, fiind conştientă de activitatea întreprinsă în acest sens de către Organizaţia Internaţională a Muncii, guverne şi segmente ale sectorului privat, luând în considerare recomandarea făcută de Comitetul de siguranţă maritimă la cea de-a optzeci şi noua sesiune a sa, 1. adoptă Recomandările revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie; 2. invită guvernele să aducă Recomandările revizuite anexate în atenţia proprietarilor de nave, a operatorilor şi a navigatorilor, îndemnându-i să le aplice, după caz, tuturor navelor; 3. solicită Comitetului de siguranţă maritimă să menţină recomandările revizuite în curs de revizuire şi să le modifice după cum este necesar; 4. anulează Rezoluţia A.864(20). ANEXĂla Rezoluţia A.1050(27) Recomandări revizuite privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor Preambul Obiectivul acestor recomandări este de a promova adoptarea procedurilor de securitate pentru a preveni accidentele ce pot apărea la personalul unei nave care are acces la spaţii închise, în care atmosfera poate fi cu deficit de oxigen, îmbogăţită cu oxigen, inflamabilă şi/sau toxică. Investigaţiile privind circumstanţele producerii accidentelor survenite la bordul navelor au demonstrat că acestea au fost, în cele mai multe cazuri, cauzate de o cunoaştere insuficientă sau de nerespectarea necesităţii de a lua măsuri de precauţie mai degrabă decât de lipsa de instrucţiuni. Următoarele recomandări practice se aplică tuturor tipurilor de nave pentru a furniza îndrumări operatorilor şi navigatorilor. Ar trebui remarcat că la bordul navelor de pasageri sau de mărfuri generale de mici dimensiuni, unde accesul în spaţii închise este rar, pericolele pot fi mai puţin evidente, necesitând o vigilenţă sporită. Recomandările sunt destinate să completeze legislaţia şi reglementările naţionale, standardele acceptate şi procedurile speciale aplicabile transporturilor, navelor sau tipurilor de activităţi maritime speciale. Ar putea fi imposibil să se aplice unele recomandări la situaţii particulare. În astfel de cazuri, ar trebui să se facă eforturi, pe cât posibil, să se respecte specificul recomandărilor şi să se acorde atenţie riscurilor posibile. 1. Introducere Atmosfera în orice spaţiu închis poate fi cu deficit de oxigen sau îmbogăţită cu oxigen şi/sau să conţină gaze sau vapori inflamabili şi/sau toxici. Atmosfera poate, de asemenea, deveni periculoasă într-un spaţiu ce a fost considerat anterior a fi sigur. Totodată, o atmosferă periculoasă poate fi prezentă în spaţiile adiacente celor despre care se cunoaşte că includ riscuri. 2. Definiţii 2.1. Spaţiu închis înseamnă un spaţiu care prezintă una dintre următoarele caracteristici: .1 deschideri limitate pentru intrare şi ieşire; .2 ventilaţie inadecvată; şi .3 spaţiu nedestinat ocupării permanente, şi include, dar nu se limitează la: spaţii de marfă, dublu fund, tancuri de combustibil, tancuri de balast, camere ale pompelor de marfă, camere ale compresoarelor de marfă, coferdamuri, puţurile lanţului, spaţii goale, chile tunel, spaţii interbariere, caldarine, carterele motorului, rezervoare de aer de lansare a motorului, tancuri de ape uzate şi spaţii de legături adiacente. Lista de mai sus nu este exhaustivă; se recomandă a se stabili o listă proprie pentru fiecare navă pentru a identifica spaţiile închise. 2.2. Spaţiu de legătură adiacent înseamnă un spaţiu în mod normal neventilat, care nu este folosit pentru marfă, dar care poate avea aceleaşi caracteristici atmosferice ca şi cum ar fi un spaţiu închis fără limitare, o cale de acces la spaţiul de marfă. 2.3. Persoană competentă înseamnă o persoană cu suficiente cunoştinţe teoretice şi experienţă practică pentru a judeca, în cunoştinţă de cauză, că o atmosferă periculoasă poate exista sau este susceptibilă de a se produce în spaţiul considerat. 2.4. Persoană responsabilă înseamnă o persoană autorizată să permită intrarea într-un spaţiu închis şi având o cunoaştere suficientă a procedurilor care urmează să fie stabilite şi respectate la bord, pentru a se asigura că intrarea se poate face în condiţii de deplină securitate. 2.5. Supraveghetor înseamnă o persoană care a primit o pregătire profesională corespunzătoare privind managementul siguranţei şi care monitorizează persoanele ce intră într-un spaţiu închis, menţine comunicarea cu persoanele care se găsesc în interiorul spaţiului închis şi iniţiază procedurile de urgenţă în caz de incident. 3. Managementul siguranţei pentru accesul în spaţiile închise 3.1. Strategia de securitate care urmează să fie adoptată în scopul de a preveni accidentele la intrarea în spaţii închise ar trebui să fie abordată într-un mod cuprinzător de către companie. 3.2. Compania ar trebui să se asigure că procedurile pentru accesul la spaţii închise sunt incluse printre principalele operaţiuni de la bordul navei privind siguranţa personalului şi a navei, în conformitate cu dispoziţiile paragrafului 7 din Codul internaţional de management al siguranţei (ISM). 3.3. Compania ar trebui să elaboreze un sistem de punere în aplicare a procedurilor, care prevăd instruirea în utilizarea de echipamente de testare atmosferică în astfel de spaţii şi un program regulat de exerciţii la bord pentru echipaj. 3.3.1. Persoanele competente şi persoanele responsabile ar trebui să aibă o calificare corespunzătoare pentru a recunoaşte riscurile din spaţiile închise, pentru a le evalua, măsura, controla şi elimina, conform standardelor acceptate de administraţie. 3.3.2. Membrii echipajului ar trebui să beneficieze de o calificare corespunzătoare pentru accesul în siguranţă în spaţii închise, inclusiv de o instruire pentru familiarizarea cu procedurile de la bord ce permit recunoaşterea riscurilor asociate cu intrarea în spaţiile închise, pentru a le evalua şi controla. 3.4. Auditurile interne ale sistemelor de management al siguranţei navei efectuate în companie, precum şi auditurile externe efectuate de administraţie ar trebui să verifice dacă procedurile stabilite sunt bine respectate în practică şi sunt în concordanţă cu strategia de securitate menţionată la paragraful 3.1. 4. Evaluarea riscurilor 4.1. Compania ar trebui să se asigure că o evaluare a riscurilor este efectuată pentru a identifica toate spaţiile închise de la bordul navei. Această evaluare ar trebui să fie revizuită periodic pentru a se asigura că rămâne valabilă. 4.2. Pentru a se garanta siguranţa, o persoană competentă ar trebui întotdeauna să efectueze o evaluare preliminară a riscurilor potenţiale ce le reprezintă spaţiul în care se va intra, ţinând seamă de marfa transportată anterior, de ventilarea şi acoperirea spaţiului şi de alţi factori relevanţi. Evaluarea preliminară a persoanei competente ar trebui să permită a determina o posibilă prezenţă a unei atmosfere cu deficit de oxigen, îmbogăţită cu oxigen, inflamabilă sau toxică. Persoana competentă ar trebui să aibă în vedere faptul că procedurile de ventilaţie aplicabile pentru un spaţiu de legătură adiacent cu spaţiul închis pot fi diferite de cele care se aplică în însuşi spaţiul închis. 4.3. Procedurile pentru a verifica atmosfera într-un spaţiu şi la intrare în acesta ar trebui să fie stabilite pe baza rezultatelor evaluării preliminare. Acestea vor varia, dacă această evaluare arată că: .1 există un risc minim pentru sănătatea sau viaţa personalului intrat în acest spaţiu; sau .2 nu există niciun risc imediat pentru sănătatea sau viaţa personalului, dar un risc ar putea apărea atunci când se lucrează în interiorul acestui spaţiu; sau .3 a fost identificat un risc pentru sănătatea sau viaţa personalului. 4.4. Dacă, la evaluarea preliminară, există un risc minim pentru sănătatea sau viaţa personalului sau dacă un risc ar putea apărea atunci când se lucrează în interiorul spaţiului considerat, ar trebui să se urmeze măsurile de precauţie descrise în secţiunile 5, 6, 7 şi 8. 4.5. Atunci când evaluarea preliminară arată că există un risc pentru viaţa sau sănătatea personalului, ar trebui să se urmeze măsurile de precauţie suplimentare descrise în secţiunea 9. 4.6. De-a lungul procesului de evaluare, ar trebui să se înceapă de la premisa că spaţiul în care se va intra este potenţial periculos, atât timp cât nu a fost demonstrat cu certitudine că intrarea nu prezintă un pericol. 5. Autorizaţie de acces 5.1. Nimeni nu ar trebui să deschidă un spaţiu închis ori să intre fără autorizarea comandantului sau a persoanei responsabile desemnate şi fără ca procedurile de siguranţă adecvate special aplicabile navei să fi fost respectate. 5.2. Accesul la un spaţiu închis ar trebui să fie planificat şi este recomandat a se utiliza un sistem de „autorizaţie de acces“, care poate include utilizarea unei liste de control de securitate. O autorizaţie de acces într-un spaţiu închis ar trebui să fie emisă de către comandantul sau persoana responsabilă desemnată şi completată de către persoana care intră în spaţiu, înainte de intrare. În apendice se va găsi un model de autorizaţie de acces într-un spaţiu închis. 6. Măsuri generale de precauţie 6.1. Uşile de acces sau trapele care conduc la spaţiile închise, în orice moment, ar trebui să fie protejate împotriva accesului, atunci când acest acces nu este necesar. 6.2. Când o uşă sau o trapă este deschisă pentru ventilaţia naturală a unui spaţiu închis, ar putea fi greşit să se considere că acest lucru indică faptul că atmosfera este în condiţii de siguranţă, prin urmare, fiind necesară postarea unui supraveghetor la intrare sau utilizarea în acel loc a unei bariere mecanice, cum ar fi o frânghie sau un lanţ poziţionat de-a curmezişul deschiderii, având un panou de avertizare, pentru a preveni orice acces accidental. 6.3. Comandantul sau persoana responsabilă ar trebui să decidă că accesul într-un spaţiu închis este în siguranţă, asigurându-se că: .1 eventuale riscuri au fost identificate la evaluare şi au fost izolate pe cât posibil sau neutralizate; .2 spaţiul a fost bine ventilat prin mijloace naturale sau mecanice pentru a elimina gazele toxice sau inflamabile şi pentru a se asigura un nivel adecvat de oxigen în întreg spaţiul; .3 atmosfera din spaţiu a fost testată, cu instrumente calibrate în mod corespunzător, pentru a se asigura că conţinutul de oxigen este acceptabil şi concentraţiile de vapori inflamabili sau toxici sunt acceptabile; .4 spaţiul a fost securizat pentru acces şi iluminat în mod corespunzător; .5 un sistem adecvat de comunicare a fost convenit între toate părţile şi a fost testat; .6 o persoană a fost instruită să rămână la intrarea în spaţiu pe timpul cât acesta este ocupat; .7 echipamentul de salvare şi de resuscitare gata pentru utilizare imediată a fost plasat la intrarea în spaţiu şi modalităţile de salvare au fost planificate şi convenite; .8 personalul este corect îmbrăcat şi echipat corespunzător pentru accesul în spaţiu şi pentru a îndeplini sarcinile; şi .9 o autorizaţie de acces a fost eliberată. Măsurile enunţate în alineatele .6 şi .7 nu se pot aplica în toate situaţiile descrise în această secţiune. Persoana ce autorizează accesul ar trebui să decidă dacă este necesar de a pune o persoană şi de a plasa echipamentul de salvare la intrarea în spaţiu. 6.4. Atribuţiile privind supravegherea, intrarea sau lucru într-un spaţiu închis pot fi efectuate numai de membrii unei echipe de salvare care au fost instruiţi. Membrii echipajului unei nave care efectuează operaţiuni de salvare şi de prim ajutor ar trebui să efectueze periodic exerciţii privind procedurile de salvare şi acordarea primului ajutor. Instruirea ar trebui să includă cel puţin următoarele elemente: .1 identificarea pericolelor care pot apărea la accesul într-un spaţiu închis; .2 recunoaşterea semnelor efectelor nocive asupra sănătăţii umane, care decurg din expunerea la riscuri în momentul accesului într-un spaţiu închis; şi .3 cunoaşterea echipamentului individual de protecţie necesar pentru accesul într-un spaţiu închis. 6.5. Toate echipamentele folosite pentru accesul în spaţii închise ar trebui să fie în stare bună şi să fie inspectate înainte de utilizare. 7. Verificarea atmosferei 7.1. Atmosfera unui spaţiu ar trebui să fie verificată cu ajutorul instrumentelor calibrate adecvat de către persoane instruite în utilizarea acestor instrumente. Instrucţiunile producătorului ar trebui să fie strict respectate. Verificarea ar trebui să fie efectuată înainte ca cineva să intre în spaţiu şi, apoi, la intervale regulate, până când toate sarcinile sunt realizate. Dacă este cazul, ar trebui efectuate verificările la cât mai multe niveluri deoarece este necesar pentru a se obţine un eşantion reprezentativ al atmosferei din spaţiu. În unele cazuri, poate fi dificil să se verifice atmosfera peste tot în spaţiu închis fără accesul în spaţiu (de exemplu, treapta inferioară a scării) şi ar trebui să se ţină seama de acest fapt în momentul evaluării riscului la care este expus personalul care are acces la spaţiu. Utilizarea de conducte flexibile sau conducte fixe de prelevare a probelor, pentru a ajunge la zonele greu accesibile ale spaţiului închis, ar permite verificarea în condiţii de securitate, fără a fi necesară intrarea în spaţiu. 7.2. Înainte de a intra în spaţiu, ar trebui să fie obţinute valori constante după cum ar fi: .1 21% oxigen în volum, prin intermediul unui aparat de măsurare a conţinutului de oxigen; NOTĂ: Gama de valori a unei atmosfere sigure poate fi stabilită prin cerinţe naţionale. .2 limita minimă de inflamabilitate nu depăşeşte 1% (LFL), folosind un indicator de gaz combustibil suficient de sensibil, în cazul în care evaluarea preliminară a stabilit că există potenţial pentru gaze sau vapori inflamabili; şi .3 limită de expunere profesională (OEL)1 nu depăşeşte 50%, oricare ar fi vaporii sau gazele toxice.1 Ar trebui remarcat faptul că termenul de „limită de expunere profesională“ (OEL) include limita de expunere permisă (PEL), concentraţia maximă admisă (MAC) şi valoarea limitei de expunere (TLV) sau orice alţi termeni recunoscuţi pe plan internaţional. Dacă aceste condiţii nu pot fi îndeplinite, ar trebui să se aplice o ventilaţie suplimentară a spaţiului şi o reverificare a atmosferei, după o perioadă corespunzătoare de timp. 7.3. Orice verificare a prezenţei unui gaz ar trebui să fie efectuată cu ventilaţia în spaţiul închis oprită şi după ce condiţiile s-au stabilizat, în scopul de a obţine citiri precise. 7.4. În cazul în care evaluarea preliminară a stabilit că există un potenţial pentru prezenţa de gaze sau vapori toxici, ar trebui să se efectueze o încercare corespunzătoare cu ajutorul unui echipament fix sau mobil de detectare de gaze sau vapori. Citirile obţinute, folosind acest echipament, ar trebui să fie sub limitele expunerii profesionale la gaze sau vapori toxici, specificate în standardele naţionale sau internaţionale acceptate, în conformitate cu paragraful 7.2. Ar trebui remarcat faptul că încercarea de inflamabilitate şi de măsurare a conţinutului de oxigen nu este o modalitate bună de a măsura toxicitatea într-un mod adecvat şi invers. 7.5. Ar trebui subliniat faptul că structura internă a spaţiului, a mărfii, a reziduurilor de marfă şi acoperirile tancului pot, de asemenea, crea condiţii pentru formarea de zone sărace în oxigen şi ar trebui să fie întotdeauna suspectat acest fapt, chiar şi atunci când un spaţiu închis a fost testat în mod satisfăcător ca fiind potrivit pentru intrare. Acesta este în special cazul spaţiilor în care elemente de structură sau de marfă se găsesc în calea căilor de intrare-ieşire a ventilaţiei cu aer. 8. Măsuri de luat în momentul accesului într-un spaţiu închis 8.1. Atmosfera ar trebui să fie verificată frecvent în timp ce spaţiul este ocupat şi persoanele ar trebui să fie obligate să părăsească acest spaţiu în caz de deteriorare a condiţiilor. 8.2. Persoanele care intră în spaţii închise ar trebui să fie echipate cu detectoare de gaz multiple, calibrate şi încercate, pentru a verifica conţinutul de oxigen, monoxid de carbon şi alte gaze, după caz. 8.3. Ventilaţia ar trebui să fie asigurată în timp ce spaţiul este ocupat şi în timpul întreruperilor temporare de muncă. Înainte de a reveni într-un spaţiu după o pauză, ar trebui făcută o nouă verificare a atmosferei. În caz de întrerupere a sistemului de ventilaţie, persoanele care se găsesc în spaţiu ar trebui să iasă imediat. 8.4. Persoanele ar trebui să fie deosebit de atente atunci când trebuie să lucreze pe conducte şi valve în interiorul spaţiului. În cazul în care condiţiile se schimbă în timpul lucrului, ar trebui să fie verificată mai des atmosfera. Condiţiile de schimbare care pot apărea includ creşterea temperaturii mediului ambiant, utilizarea de lămpi cu oxigen, instalaţii mobile, lucru în spaţii închise care ar putea degaja vapori, pauze de lucru sau dacă nava este balastată ori asieta modificată în timpul lucrului. 8.5. În situaţii de urgenţă, membrul echipajului care supraveghează spaţiul în niciun caz nu ar trebui să intre în spaţiu înainte de a obţine asistenţă şi înainte ca situaţia să fie evaluată pentru a garanta securitatea persoanelor care intră în spaţiu în vederea efectuării operaţiunilor de salvare. Numai membrii personalului care au beneficiat de o instruire adecvată şi cu echipamentul necesar ar trebui să efectueze operaţiuni de salvare în spaţii închise. 9. Măsuri suplimentare pentru accesul într-un spaţiu în care atmosfera este cunoscută sau suspectată a fi periculoasă 9.1. Spaţiile care nu au făcut obiectul unei verificării ar trebui să fie considerate ca nesigure înainte de a se putea intra în ele. În cazul în care se suspectează sau se cunoaşte că atmosfera dintr-un spaţiu închis este periculoasă, nu ar trebui să se intre în acest spaţiu decât dacă nu există nicio altă soluţie posibilă. Accesul ar trebui să fie făcut numai pentru noi verificări, operaţiuni esenţiale, salvarea vieţii omeneşti sau siguranţa navei. Numărul de persoane care intră în spaţiu ar trebui să fie limitat sau minimum necesar pentru sarcinile care trebuie efectuate. 9.2. Personalul ar trebui întotdeauna să poarte un aparat de respirat adecvat, cu furtun de alimentare cu aer sau autonom, şi numai personalul instruit în utilizarea acestuia ar trebui să fie autorizat să intre în spaţiu. Nu ar trebui să se utilizeze măşti care filtrează aerul, deoarece ele nu oferă aer curat provenit dintr-o sursă independentă de atmosfera din spaţiu. 9.3. Personalul care intră în spaţii închise ar trebui să fie echipat cu detectoare de gaz multiple, calibrate şi încercate, care monitorizează conţinutul de oxigen, monoxid de carbon şi alte gaze, după caz. 9.4. Personalul ar trebui să poarte centură de siguranţă şi, dacă acest lucru nu este posibil în practică, să folosească un cablu de siguranţă. 9.5. Personalul ar trebui să poarte îmbrăcăminte de protecţie adecvată, în special în cazul în care există riscul ca substanţele sau produsele chimice toxice să intre în contact cu pielea sau cu ochii persoanelor care întră în spaţiu. 9.6. Recomandările din paragraful 8.5 referitoare la operaţiunile de salvare de urgenţă sunt deosebit de relevante în acest context. 10. Riscuri asociate anumitor tipuri de nave sau marfă 10.1. Mărfuri periculoase în formă ambalată 10.1.1. Atmosfera din orice spaţiu care conţine mărfuri periculoase poate constitui un risc pentru sănătatea sau viaţa oricărei persoane care intră în acest spaţiu. Printre pericolele prezente putem include gazele sau vaporii inflamabili, toxici sau corosivi care distrug oxigenul, reziduurile de pe ambalaje şi scurgeri materiale. Aceleaşi pericole pot exista în spaţiile adiacente spaţiilor de marfă. Informaţii privind riscurile prezentate de diverse substanţe sunt prevăzute în Codul Maritim Internaţional al Mărfurilor Periculoase (Cod IMDG), în Procedurile de urgenţă pentru navele care transportă mărfuri periculoase şi Formularele de date privind siguranţa materialului (MSDS)2. Dacă există dovezi sau suspiciuni că a avut loc o scurgere de substanţe periculoase, măsurile enunţate în secţiunea 9 ar trebui să fie urmate.2 Se referă la Recomandările pentru formularele de date privind siguranţa materialului (MSDS) pentru încărcăturile de hidrocarburi şi de combustibili lichizi prevăzute în anexa I la MARPOL [Rezoluţia MSC.286(86)]. 10.1.2. Personalul care trebuie să cureţe scurgerile sau să elimine pachetele defecte sau deteriorate ar trebui să fie instruit corespunzător şi să poarte un aparat de respirat şi îmbrăcăminte de protecţie adecvată. 10.2. Lichide în vrac Industria constructoare de nave-tanc a elaborat instrucţiuni detaliate pentru operatorii şi echipajele de nave care efectuează transportul în vrac de hidrocarburi, produse chimice şi gaze lichefiate, sub forma de ghiduri de securitate internaţionale de specialitate. Informaţiile privind accesul în spaţii închise incluse în aceste ghiduri completează prezentele recomandări şi ar trebui să servească ca documente de bază pentru pregătirea planurilor de acces. 10.3. Solide în vrac La bordul navelor care transportă mărfuri solide în vrac atmosfera poate deveni periculoasă în spaţiile de marfă şi spaţiile adiacente. Riscuri care pot include inflamabilitatea, toxicitatea, scăderea conţinutului de oxigen şi autoîncălzirea mărfii sunt identificate în declaraţia încărcătorului. Informaţiile suplimentare ar trebui obţinute din Codul IMSBC. 10.4. Utilizarea azotului ca gaz inert33 Se referă la Liniile directoare privind accesul în tancurile petrolierelor folosind azot ca mediu inert (Circulara MSC.1/Circ.1401). Azotul este un gaz incolor şi inodor care poate, atunci când este utilizat ca gaz inert, să provoace epuizarea oxigenului din spaţii închise şi de la nivelul deschiderilor de evacuare situate pe punte în timpul purjării tancurilor şi spaţiilor goale, atunci când este utilizat în spaţiile de marfă. Ar trebui notat faptul că o singură inspiraţie profundă de aer saturat cu N2 100% este mortală. 10.5. Mărfuri şi materiale care provoacă epuizarea oxigenului Un risc important cu astfel de mărfuri este epuizarea oxigenului din cauza proprietăţilor inerente ale mărfii, de exemplu, autoîncălzirea spontană, oxidarea metalelor şi minereurilor sau descompunerea de uleiuri vegetale, uleiuri de peşte, grăsimi animale, cereale şi alte materiale organice sau reziduuri ale acestora. Materialele prezentate mai jos sunt cunoscute ca fiind capabile să provoace epuizarea oxigenului. Cu toate acestea, această listă nu este exhaustivă. Scăderea conţinutului de oxigen, de asemenea, poate fi cauzată de alte materiale de origine vegetală sau animală, de materiale inflamabile sau predispuse la combustie spontană şi de materiale având un conţinut ridicat de metal, inclusiv, dar nelimitându-se la: .1 cereale, produse din cereale şi reziduuri de la prelucrarea cerealelor (cum ar fi tărâţe, cereale zdrobite, malţ zdrobit şi făină, de exemplu), hamei, coji de malţ şi malţ rezidual; .2 seminţe oleaginoase, precum şi produse şi reziduuri din seminţe oleaginoase (reziduuri grase, turte, ştroturi şi făină, de exemplu); .3 copra; .4 lemn prezentat sub formă de cherestea ambalată, lemn rotund, buşteni, celuloză, stâlpi (stâlpi de mină şi alte lemne pentru stâlpi), aşchii de lemn, talaş, pelete din lemn şi rumeguş; .5 iută, cânepă, in, sisal, capoc, bumbac şi alte fibre vegetale (cum ar fi împletituri de fibre vegetale iarbă/iarbă spaniolă, fân, paie, bhusa), saci goi, deşeuri de bumbac, fibre de origine animală, ţesături de origine vegetală sau animală, deşeuri de lână şi cârpe; .6 peşte, făină de peşte şi resturi de peşte; .7 guano; .8 minereuri şi concentrate de minereuri sulfurate; .9 cărbune de lemn, cărbune, lignit şi produse de cărbune; .10 fier obţinut prin reducere directă; .11 zăpadă carbonică; .12 deşeuri şi aşchii metalice, pilitură de fier, oţel, şpan, resturi de alezaje, perforare, tăiere; şi .13 deşeuri metalice. 10.6. Fumigaţie În timpul fumigaţiei unei nave ar trebui să se urmeze recomandările detaliate conţinute în Recomandările privind utilizarea pesticidelor la bordul navelor (MSC.1/Circ.1358). Spaţiile adiacente spaţiilor de fumigaţie ar trebui să fie considerate, de asemenea, ca spaţii de fumigaţie. 11. Concluzii Nerespectarea procedurilor simple de către persoanele care intră în spaţii închise poate duce la sucombarea acestora. Principiile şi procedurile descrise mai sus constituie o bază solidă pentru evaluarea riscurilor existente în spaţii închise şi pentru luarea măsurilor de precauţie necesare. APENDICE Exemplu de autorizaţie de acces într-un spaţiu închis Această autorizaţie se referă la accesul într-un spaţiu închis şi ar trebui să fie completată de către comandantul sau persoana responsabilă şi de către orice persoană care intră în spaţiu: persoana competentă şi de supraveghere. Generalităţi Locul/denumirea spaţiului închis Motiv pentru acces ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... Această autorizaţie este valabilă

de la: ............. ora Data .............
la: ........ ........ ora Data .............
(Vezi nota 1)

Secţiunea 1Pregătire de acces (A se verifica de către comandantul sau de persoana responsabilă desemnată)

Da Nu
• Spaţiul a fost bine ventilat prin mijloace mecanice? ...... ......
• Spaţiul a fost izolat prin obturarea sau izolarea tuturor conductelor de legătură, valvelor şi a
utilajelor/echipamentelor electrice? ...... ......
• Spaţiul a fost curăţat, dacă era necesar? ...... ......
• S-a verificat dacă intrarea în spaţiu nu prezenta niciun pericol? ...... ......
(Vezi nota 2)
• Valorile verificărilor atmosferei înaintea intrării:
- oxigen ........ ..........% volum (21%)4 De către:
- hidrocarburi ..........% LFL (mai mic de 1%)
- gaze toxice ........ppm (mai mici de 50% OEL a gazului indicat) Ora

4 Gama valorilor unei atmosfere sigure poate să fie fixată de către cerinţele naţionale.

(Vezi nota 3)
• S-au luat dispoziţiile pentru verificarea frecventă a atmosferei în timp ce spaţiul este ocupat
şi după pauzele de muncă? ......... ........
• Dispoziţiile au fost luate pentru ca spaţiul să fie ventilat în permanenţă atunci când este
ocupat şi în timpul pauzelor? ....... ........
• Intrările şi iluminarea sunt adecvate? ......... .......
• Echipamentul de salvare şi resuscitare este disponibil pentru utilizare imediată la
intrarea în spaţiu ? ......... ..........
• Un supraveghetor a fost desemnat pentru a fi postat în permanenţă la intrarea în spaţiu? ......... .........
• Ofiţerul de cart (punte, compartiment maşini, cameră de control al mărfii) a fost informat
de intrarea planificată? ......... .........
• Un sistem de comunicare între toate părţile a fost testat şi semnalele de urgenţă
au fost aprobate? ......... .........
• Procedurile de urgenţă şi de evacuare au fost stabilite şi sunt ele înţelese de către tot
personalul implicat în intrarea în spaţiul închis? ......... .........
• Întreg echipamentul utilizat este în bună stare de funcţionare şi este inspectat
înainte de intrare? ......... .........
• Personalul are îmbrăcăminte şi echipament adecvate? ......... .........

Secţiunea a 2-aVerificări înainte de acces (A se efectua de către toate persoanele care intră în spaţiu)

Da Nu

• Am primit de la comandant sau de la persoana responsabilă desemnată instrucţiuni

sau autorizaţia de a intra în spaţiul închis. ......... .........

• Secţiunea 1 a prezentei autorizaţii a fost corespunzător completată de către

comandant sau persoana responsabilă desemnată. ......... .........
• Am acceptat metodele de comunicare şi le înţeleg. ......... .........
• Am acceptat să fac un raport la fiecare ...... minute. ......... .........
• Procedurile de urgenţă şi de evacuare au fost agreate şi sunt înţelese. ......... .........
• Ştiu că spaţiul trebuie să fie evacuat imediat în cazul unei pene de ventilaţie sau dacă
verificările atmosferei relevă o abatere în raport cu criteriile de securitate stabilite. ......... .........

Secţiunea a 3-aAparat de respirat şi alt echipament (A se verifica în acelaşi timp de către comandant sau persoana responsabilă desemnată şi persoana care va intra în spaţiu)

Da Nu
• Persoanele care intră în spaţiu sunt familiarizate cu toate aparatele de respirat utilizate. ......... .........
• Aparatul de respirat a făcut obiectul verificărilor următoare: ......... .........
- presiune şi debit de alimentare cu aer;
- alarmă sonoră de presiune scăzută, dacă este cazul;
- mască de protecţie - presurizată şi etanşă.
• Mijloacele de comunicare au fost verificate şi semnalele de urgenţă au fost convenite. ......... .........
• Tot personalul care intră în spaţiu a primit centuri de siguranţă şi, dacă este posibil în
practică, cabluri de siguranţă. ......... .........

Semnătură aplicată după completarea secţiunilor 1, 2 şi 3: Comandant sau persoană responsabilă desemnată ........ ......... Data ........ ........... Ora ............ Supraveghetor ........ ................ ................ ................ ................ Data ........ ........... Ora ........... Persoana intrată în spaţiu ........ ................ ................ ............... Data ........ ............ Ora ............ Secţiunea a 4-aIntrare personal (A se completa de persoana responsabilă cu supravegherea accesului) Nume ........ ................ ........ ............

Oră intrare ........ ................ ................ ............... Oră ieşire ........ ................ ................ .........

Secţiunea a 5-aFinalizarea muncii (A se completa de persoana responsabilă cu supravegherea accesului)

• Munca finalizată Data ........ ........... Ora ................
• Blocarea spaţiului pentru împiedicarea intrării Data ........ ........... Ora ................
• Ofiţerul de cart a fost corespunzător informat. Data ........ ........... Ora ................

Semnătură aplicată după completarea secţiunilor 4 şi 5:

Persoană responsabilă cu supravegherea intrării ............... Data ........ ........... Ora ........ ........

PREZENTA AUTORIZAŢIE NU MAI ESTE VALABILĂ ÎN CAZ DE OPRIRE A VENTILAŢIEI SPAŢIULUI SAU A SCHIMBĂRII ORICĂREI CONDIŢII INDICATE ÎN LISTA DE CONTROL DE SIGURANŢĂ. NOTE: 1. Autorizaţia ar trebui să indice durata maximă de valabilitate. 2. Pentru a obţine o prelevare de probe reprezentativă atmosferei spaţiului, ar trebui prelevate eşantioane pe mai multe nivele şi prin cât mai multe deschideri posibile. Ar trebui oprită ventilaţia timp de aproximativ 10 minute înainte de a proceda la verificările atmosferei înainte de intrare. 3. Ar trebui făcute teste pentru verificarea prezenţei contaminanţilor toxici specifici, cum ar fi benzenul sau hidrogenul sulfurat, în funcţie de natura mărfii care se găsea înainte în spaţiu.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 51/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 51 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 51/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu