ORDIN Nr. 102
din 20 martie 2007
privind aprobarea
Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la
reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE
COMUNALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 245 din 12 aprilie 2007
Având în vedere prevederile art. 21 alin. (2) lit. b)
din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006,
în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotărârea
Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C. nr.
373/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de constatare,
notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul
de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile
Publice de Gospodărie Comunală*), prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul
Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie
Comunală vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie
Comunală,
Jeanina Preda
REGULAMENT
de constatare, notificare şi sancţionare a
abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament de constatare,
notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul
de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile
Publice de Gospodărie Comunală, denumit în continaure regulament,
este elaborat în conformitate cu prevederile art.
21 alin. (2) lit. b) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr.
51/2006.
Art. 2. - Prezentul regulament stabileşte procedura
conform căreia Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile
Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C, efectuează activitatea de
control, respectiv de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la
actele normative emise în domeniul său de reglementare.
CAPITOLUL II
Domeniu de aplicare
Art. 3. - Prevederile prezentului regulament se aplică:
a) operatorilor furnizori/prestatori de servicii
comunitare de utilităţi publice;
b) operatorilor economici şi instituţiilor publice,
care desfăşoară în condiţii de monopol activităţi specifice serviciilor de
utilităţi publice din sfera de reglementare a A.N.R.S.C;
c) autorităţilor administraţiei publice locale;
d) asociaţiilor de dezvoltare comunitară;
e) prestatorilor care montează şi exploatează sisteme
de repartizare a costurilor;
f) utilizatorilor, conform competenţelor stabilite
prin lege.
Art. 4. - Ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului regulament va fi asigurată de către reprezentanţii
împuterniciţi ai preşedintelui A.N.R.S.C.
*) Conform prevederilor Legii
nr. 51/2006, începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autorităţii
Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală va
fi Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice (A.N.R.S.C).
CAPITOLUL III
Definiţii
Art. 5. - In sensul prezentului regulament, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) agent constatator - persoana împuternicită de către preşedintele A.N.R.S.C. să
desfăşoare activităţi de control, să constate, să notifice şi să sancţioneze
abaterile de la reglementările emise în domeniul de activitate al A.N.R.S.C;
b) control - acţiunea
efectuată pentru a se determina dacă activităţile desfăşurate de către
persoanele juridice şi/sau persoanele fizice, care prestează/beneficiază de
servicii aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C, se efectuează conform
legislaţiei în vigoare;
c) echipă de control - echipa formată din două sau mai multe persoane angajate în cadrul
A.N.R.S.C, din care cel puţin una are calitatea de agent constatator;
d) împuternicire de control - documentul prin care se atestă calitatea de agent constatator;
e) mandat de control - documentul prin care se autorizează membrii unei echipe de control
să efectueze o activitate de control;
f) măsură de conformare -
acţiunea corectivă obligatorie, dispusă de echipa
de control a A.N.R.S.C, în urma unei acţiuni de control, în vederea respectării
reglementărilor legale în vigoare;
g) notă de control - documentul care se întocmeşte de către
echipa de control, în care sunt consemnate datele, investigaţiile şi
concluziile rezultate, precum şi măsurile şi termenele de conformare stabilite;
h) plan anual de control - documentul de planificare a activităţilor de control, elaborat de
către Direcţia control, sesizări si relaţii cu publicul, aprobat de către
preşedintele A.N.R.S.C.;
i) proces-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor - documentul
care se încheie pentru acele fapte care, potrivit legii, constituie contravenţii, a căror constatare şi sancţionare sunt de competenţa
A.N.R.S.C;
j) prestator - persoană
juridică autorizată de către A.N.R.S.C, care furnizează, montează şi/sau
exploatează sisteme de repartizare a costurilor pentru apă şi agent termic
pentru încălzire.
CAPITOLUL IV
Acte normative de referinţă
Art. 6. - Dispoziţiile prezentului regulament sunt
elaborate în concordanţă cu prevederile următoarelor acte normative:
a) Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de
utilităţi publice;
b) Legea nr. 101/2006 privind
serviciul de salubrizare a localităţilor;
c) Legea nr. 230/2006 privind serviciul de iluminat
public;
d) Legea nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare
cu apă şi de canalizare;
e) Legea nr. 325/2006 privind serviciul public de alimentare cu energie termică;
f) Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
g) Legea nr. 252/2003 - legea privind registrul unic de
control.
CAPITOLUL V
Agenţi constatatori
Art. 7. - (1) In înţelesul
prezentului regulament, calitatea de agent constatator o are personalul
A.N.R.S.C. împuternicit în acest sens de către preşedintele A.N.R.S.C.
(2) Conţinutul împuternicirii de control este
prevăzut în anexa nr. 1.
(3) Imputernicirea de control
este valabilă pentru o perioadă de maximum 2 ani, însoţită de actul de
identitate şi de legitimaţia de serviciu ale agentului constatator.
Art. 8. - Agenţii constatatori au următoarele drepturi
şi obligaţii:
a) să efectueze acţiuni de control, planificate şi
neplanificate, privind respectarea prevederilor legale ale actelor normative
din sfera de competenţă a A.N.R.S.C, pe baza mandatului de control;
b) să respecte procedura de control, în conformitate
cu prevederile prezentului regulament;
c) să propună declanşarea procedurii de suspendare
sau de retragere a licenţelor operatorilor de servicii comunitare de utilităţi
publice, respectiv de retragere a autorizaţiilor prestatorilor, în condiţiile
prevăzute de reglementările în vigoare;
d) să efectueze acţiunea de
control cu obiectivitate şi să încheie proces-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor în cazul în care constată că au fost săvârşite
fapte care constituie contravenţii în domeniul de reglementare al A.N.R.S.C;
e) să se legitimeze înainte
de exercitarea controlului;
f) agenţii constatatori nu pot depăşi obiectivele
controlului stabilite prin mandatul de control;
g) să păstreze secretul informaţiilor cu caracter
confidenţial, deţinute ca urmare a efectuării controlului, şi să nu le facă
publice decât în cazurile expres prevăzute de reglementările legale în vigoare.
h) să nu depăşească obiectivele controlului stabilite
prin mandat.
CAPITOLUL VI
Procedura de control
SECŢIUNEA 1
Notificarea controlului
Art. 9. - Activitatea de
control a A.N.R.S.C. se exercită prin următoarele modalităţi:
a) controale planificate, pe baza planului de control;
b) controale neplanificate, dispuse de către preşedintele
A.N.R.S.C. ca urmare a unor sesizări, solicitări de informaţii şi/sau semnale
primite de la terţi ori ca urmare a sesizării din oficiu.
Art. 10. - (1) Inainte de desfăşurarea unei acţiuni de
control planificat, Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul va
transmite persoanei juridice care urmează să fie controlată o notificare, care
va cuprinde:
- denumirea şi adresa A.N.R.S.C;
- denumirile şi adresele persoanelor juridice
menţionate la art. 3 lit. a)-d) la care urmează a se efectua controlul;
- obiectul controlului;
- data începerii controlului şi durata acestuia;
- perioada care urmează să fie supusă controlului;
- documentele, evidenţele, datele şi informaţiile pe
care persoana juridică controlată trebuie să le pună la dispoziţia echipei de
control;
- semnătura directorului Direcţiei control, sesizări şi
relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C.
(2) Notificarea va fi transmisă persoanei juridice cu
cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data începerii efective a acţiunii
de control.
(3) Controalele neplanificate nu se notifică.
(4) Modelul notificării este
prevăzut în anexa nr. 2.
SECŢIUNEA a 2-a
Echipa de control
Art. 11. - (1) Echipa de control va respecta
următoarele activităţi şi etape:
a) notificarea persoanei juridice supuse controlului,
în cazul controalelor planificate;
b) efectuarea controlului în
conformitate cu obiectivele menţionate în mandatul de control aprobat de către
preşedintele A.N.R.S.C;
c) întocmirea notei de control;
d) întocmirea, dacă este cazul, a procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
Art. 12. - (1) Echipa de control este formată din cel
puţin 2 membri, unul dintre ei având obligatoriu calitatea de agent
constatator.
(2) Unul dintre membrii echipei de control, care are
şi calitatea de agent constatator, va şi şeful echipei de control.
(3) Şeful echipei de control nominalizat în mandatul
de control răspunde de modul de desfăşurare a activităţilor şi a etapelor
aferente procedurii de control.
(4) Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei
de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
Art. 13. - (1) Preşedintele A.N.R.S.C. va desemna, la
solicitarea altor autorităţi publice, centrale sau locale, specialiştii care să
participe la controalele comune organizate cu acestea.
(2) Modul de colaborare va fi stabilit prin protocol încheiat între A.N.R.S.C. şi respectivele
autorităţi, după caz.
Art. 14. - (1) Membrii echipei de control au
următoarele responsabilităţi şi obligaţii:
a) să îşi decline calitatea, legitimându-se în faţa
reprezentantului persoanei juridice sau a persoanei fizice care urmează să fie
controlată, prezentând mandatul de control, legitimaţia de serviciu,
împuternicirea de control şi actul de identitate;
b) să solicite persoanei juridice controlate registrul
unic de control şi să consemneze, înaintea începerii controlului, următoarele
elemente: numele şi prenumele persoanelor împuternicite să efectueze controlul,
instituţia din care fac parte, numărul împuternicirii de control, numărul şi
data delegaţiei/ordinului de deplasare, obiectivele controlului, perioada
controlului, perioada controlată, precum şi temeiul legal în baza căruia se
efectuează controlul;
c) în situaţia neprezentării registrului unic de
control, acţiunea de control se efectuează, iar cauzele neprezentării se
consemnează în nota de control;
d) să consulte, înainte de începerea acţiunii de
control, actele de control încheiate anterior, care au legătură cu domeniul de
activitate al A.N.R.S.C, pentru a cunoaşte constatările făcute, măsurile
stabilite si stadiul îndeplinirii lor;
e) să efectueze controlul
conform procedurii stabilite de prezentul regulament;
f) să întocmească nota de control;
g) să păstreze secretul informaţiilor cu caracter
confidenţial, deţinute ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu, şi să
nu le facă publice decât în cazurile expres prevăzute de reglementările legale
în vigoare;
h) să nu pretindă şi să nu primească bunuri sau bani şi
să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul ori prin exercitarea
funcţiei.
Art. 15. - (1) In timpul efectuării activităţilor de
control, membrii echipei au acces, în condiţiile legii, în incinta clădirilor,
la instalaţii, precum şi în orice alt loc în al cărui perimetru sunt situate
instalaţiile de producţie, transport, tranzit, înmagazinare/stocare,
dispecerizare, distribuţie şi furnizare a serviciilor comunitare de utilităţi
publice.
(2) Pentru efectuarea activităţilor de control,
persoana juridică şi/sau persoana fizică menţionate la art. 3 din prezentul
regulament au obligaţia de a pune la dispoziţia membrilor echipei de control
toate documentele, evidenţele şi actele specifice solicitate, în original
şi/sau în copie conformă cu originalul, precum şi un spaţiu adecvat în vederea
bunei desfăşurări a activităţii de control.
(3) Refuzul de a pune la dispoziţia echipei de
control actele prevăzute la alin. (2) se consemnează în nota de control.
SECŢIUNEA a 3-a
Documentele de control
Art. 16. - Mandatul de control este prevăzut în anexa
nr. 3.
Art. 17. - (1) Nota de control se întocmeşte în 3
exemplare, pe baza tuturor informaţiilor şi documentelor puse la dispoziţie de
către persoana juridică/persoana fizică controlată.
(2) La încheierea controlului, şeful echipei de
control va prezenta reprezentanţilor persoanei juridice, respectiv persoanei
fizice controlate, nota de control conţinând concluziile controlului şi are
obligaţia de a înmâna acestora un exemplar, potrivit prevederilor alin. (4).
(3) Nota de control se semnează şi se ştampilează pe
fiecare pagină de către toţi membrii echipei de control şi de către
reprezentanţii persoanei juridice şi se înregistrează la registratura acesteia.
Inregistrarea notei de control la registratura persoanei juridice supuse
controlului echivalează cu comunicarea acesteia.
(4) In cazul unui utilizator-persoană fizică, supus
controlului, nota de control se semnează pe fiecare pagină de către toţi
membrii echipei de control şi de către utilizatorul în cauză, respectiv se
ştampilează de către şeful echipei de control.
(5) Un exemplar al notei de control va fi depus de
către şeful echipei de control şi va fi înregistrat la Direcţia control,
sesizări şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C.
(6) Modelul notei de control este prevăzut în anexa
nr. 4.
Art. 18. - Şeful echipei de control răspunde de
urmărirea îndeplinirii măsurilor stabilite în nota de control şi comunică
Direcţiei de control, sesizări şi relaţii cu publicul stadiul îndeplinirii
măsurilor de conformare.
CAPITOLUL VII
Procedura de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor
Art. 19. - (1) Constatarea săvârşirii contravenţiei şi
aplicarea sancţiunii sunt consemnate într-un proces-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor, întocmit şi semnat de către şeful echipei de control.
(2) Modelul procesului-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 5.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor se semnează pe fiecare pagină de către şeful echipei de control
şi de către reprezentantul persoanei juridice, respectiv de persoana fizică
contravenientă.
(4) In cazul în care contravenientul nu se află de
faţă, refuză sau nu poate să semneze, şeful echipei de control va face menţiune
despre aceste împrejurări, care trebuie să fie confirmate de cel puţin un
martor. In acest caz, procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor va cuprinde şi datele personale din actul de identitate al
martorului şi semnătura acestuia.
(5) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent
constatator.
(6) In lipsa unui martor, şeful echipei de control va
preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de constatare
şi sancţionare a contravenţiilor în acest mod.
(7) In conformitate cu prevederile actelor normative
privind regimul juridic al contravenţiilor, agenţii constatatori pot cere
sprijinul organelor de poliţie sau de jandarmi.
(8) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor se încheie după ce s-a întocmit nota de control prevăzută la
art. 17 alin. (1).
Art. 20. - (1) A.N.R.S.C, prin Direcţia de control,
sesizări şi relaţii cu publicul, are obligaţia de a transmite agenţilor
constatatori carnete conţinând procese-verbale de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor.
(2) Evidenţa carnetelor conţinând procesele-verbale
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, a registrelor de evidenţă, a
proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a
împuternicirilor de control se ţine de către Direcţia control, sesizări şi
relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C, cu respectarea regulilor privind
evidenţa şi circuitul imprimatelor cu regim special.
(3) Procesele-verbale de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor se arhivează conform reglementărilor stabilite pentru
imprimatele cu regim special.
(4) Modelul registrului de evidenţă a
proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut
în anexa nr. 6.
Art. 21. - (1) Dacă aceeaşi persoană juridică sau
persoană fizică controlată a săvârşit mai multe fapte care constituie
contravenţii, sancţiunea se va aplica pentru fiecare faptă.
(2) Când contravenţiile au fost constatate prin
acelaşi proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, amenzile
cumulate nu pot depăşi dublul maximului amenzii prevăzute de lege pentru
contravenţia cea mai gravă.
(3) Procesul-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 exemplare,
dintre care unul pentru persoana juridică/persoana fizică sancţionată, unul se
transmite de către Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul din cadrul
A.N.R.S.C. organelor de specialitate ale direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau unităţilor
subordonate acestora, în a căror rază teritorială îşi are sediul sau
domiciliază contravenientul, iar un exemplar va rămâne la A.N.R.S.C, urmând a
fi arhivat conform reglementărilor stabilite pentru imprimatele cu regim
special.
CAPITOLUL VIII
Căi de atac
Art. 22. - (1) Impotriva procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de
15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării acestuia.
Plângerea se depune la sediul A.N.R.S.C, însoţită de o copie a
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Plângerea împreună cu dosarul cauzei vor fi
transmise de către A.N.R.S.C. judecătoriei în a cărei circumscripţie a fost
săvârşită contravenţia.
(3) Plângerea împotriva procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi exercitarea căilor de
atac împotriva hotărârii judecătoreşti sunt suspensive
de executare.
Art. 23. - (1) Plata amenzii contravenţionale se va
face în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Contravenientul poate achita în termen de cel mult
48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare şi sancţionare
a contravenţiilor jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ,
agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în
procesul-verbal, după caz. In actul normativ de stabilire a contravenţiilor
această posibilitate trebuie menţionată în mod expres.
Art. 24. - (1) Dacă contravenientul nu foloseşte calea
de atac împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor, în termen de 15 zile de la data înmânării sau a comunicării
procesului-verbal, A.N.R.S.C, prin Direcţia control, sesizări şi relaţii cu
publicul, va comunica din oficiu organelor de specialitate ale direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
sau unităţilor subordonate acestora, în a căror rază teritorială domiciliază
sau îşi are sediul contravenientul, procesul-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor.
(2) Modelul comunicării
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut
în anexa nr. 7.
CAPITOLUL IX
Răspunderi şi sancţiuni
Art. 25. - Incălcarea prevederilor prezentului
regulament atrage răspunderea materială, disciplinară, contravenţională, civilă
sau penală, după caz, în condiţiile legii.
Art. 26. - (1) Plata amenzilor contravenţionale se face
în contul prevăzut în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor. Dovada plăţii va fi transmisă la A.N.R.S.C. în termenul
prevăzut la art. 23 alin. (1).
(2) Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul
de stat, potrivit legii.
Art. 27. - Aplicarea sancţiunii contravenţionale şi
executarea acesteia se prescriu în conformitate cu prevederile actelor
normative în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 28. - Anexele nr. 1 -7 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Antetul A.N.R.S.C.
ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL
Nr..........
Doamna/Domnul ......................................................, având funcţia de
.................................., în cadrul ...................................., în conformitate
cu prevederile Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 şi
ale Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la
reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, aprobat prin
Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 102/2007, este împuternicită/împuternicit:
1. să efectueze controale, planificate şi
neplanificate, la operatorii furnizori/prestatori, la prestatori, precum şi la
autorităţile administraţiei publice locale, privind respectarea prevederilor
legale în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice aflate în sfera
de competenţă a A.N.R.S.C. şi al repartizării costurilor pentru apă şi agent
termic pentru încălzire în imobilele de tip condominiu;
2. să stabilească măsuri de conformare pentru
operatorii furnizori/prestatori, prestatorii şi autorităţile administraţiei
publice locale supuse controlului;
3. să constate şi să sancţioneze contravenţiile
prevăzute de actele normative care reglementează serviciile comunitare de
utilităţi publice şi repartizarea costurilor pentru apă şi agent termic pentru
încălzire în imobilele de tip condominiu aflate în sfera de competenţă a
A.N.R.S.C.
Imputernicirea este valabilă o perioadă de 2 ani.
Preşedinte,
....................................
Data eliberării ..............
ANEXA Nr. 2 la regulament
Antetul A.N.R.S.C.
Nr.........../.................
..................................................................
.......................................................
(denumirea organizaţiei controlate)
In atenţia domnului/doamnei .....................................................................
(conducătorul organizaţiei controlate)
NOTIFICARE
privind începerea controlului planificat
Vă facem cunoscut că Autoritatea Naţională de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, în conformitate
cu Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la
reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C, aprobat prin Ordinul preşedintelui
A.N.R.S.C. nr. 102/2007 , şi, potrivit Planului de control pe anul .........,
va efectua un control
planificat la organizaţia dumneavoastră în perioada
......................................................
Perioada supusă controlului este
......................................
In vederea efectuării activităţii de control în bune
condiţii, aveţi obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control a
A.N.R.S.C. următoarele documente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Pe timpul activităţii de control, membrii echipei de
control pot solicita şi alte documente sau date referitoare la modul de
desfăşurare a serviciilor comunitare de utilităţi publice.
Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul
Director,
.........................................................................
ANEXA Nr. 3 la regulament
Antetul A.N.R.S.C
Preşedinte,
MANDAT DE CONTROL
In perioada ............, o echipă a Autorităţii
Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, formată din:
1.............................................., şeful echipei de control, care se legitimează cu
.............. seria ........ nr..................;
2............................................., care se
legitimează cu .............. seria ........ nr..................;
3.............................................,
care se legitimează cu .............. seria ........ nr..................;
4............................................., care se
legitimează cu .............. seria ........ nr..................;
5.............................................,
care se legitimează cu .............. seria ........ nr..................., va
efectua un control la
....................., cu sediul în localitatea ...............,
str............... nr........, judeţul/sectorul ..........
Pe timpul activităţii de
control vor fi verificate următoarele probleme:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul
Director,
..........................................................................
Data
.................................................................
ANEXA Nr. 4 la regulament
Nr. înregistrare persoană
juridică ..................../..............................
NOTĂ DE CONTRO L***)
încheiată în ziua de........, luna.........,
anul......, ora ..., în localitatea.............., judeţul (sectorul)..........
1. Temeiul legal al acţiunii de control
2. Date privind controlul efectuat
(Se completează cu informaţii privind componenţa
echipei de control care efectuează controlul, precizându-se, pentru fiecare,
numele şi prenumele, funcţia şi direcţia din care face parte, numărul/data
mandatului de control, precum şi numărul împuternicirilor de control ale
agenţilor constatatori, numărul şi data emiterii ordinelor de deplasare.
De asemenea, se vor preciza:
- locul desfăşurării acţiunii de control şi
denumirea persoanei juridice/persoanei fizice
supuse controlului;
- numărul notificării privind începerea şi perioada
efectuării controlului, în cazul controalelor planificate;
- obiectul şi/sau perioada la care se raportează
controlul;
- documentele pe care persoana juridică supusă
controlului Ie-a pus la dispoziţia A.N.R.S.C. în vederea efectuării acţiunii de
control.)
3. Date privind persoana juridică supusă controlului
[Se completează cu datele de identificare ale
persoanei juridice controlate (sediul, codul de identificare fiscală/codul unic
de înregistrare la Registrul Comerţului), cu datele de identificare ale
conducătorului organizaţiei controlate/reprezentantului legal al acesteia si
numele persoanelor din partea altor autorităţi care au participat la derularea
controlului efectuat de către A.N.R.S.C]
4. Rezultatele controlului
(Constatările care se înscriu în această secţiune
trebuie să fie precise, fără ştersături sau corecturi şi trebuie să se bazeze
pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri
personale, inutile şi neconcludente. La nota de control se pot anexa orice
acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatărilor.
In cazul constatării de nereguli sau al
încălcării/eludării prevederilor legale, se vor preciza actele normative
încălcate, cu identificarea lor la nivel de articol, alineat şi/sau literă.)
5. Concluzii şi măsuri
(In această secţiune se vor sintetiza informaţiile
cuprinse la pct. 3 şi 4 din nota de control, în raport cu măsurile care se
impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor
constatate pe parcursul controlului. In măsura în care, prin nota de control,
s-a constatat încălcarea sau eludarea prevederior legale, se vor menţiona cele
care constituie contravenţii şi care urmează să fie sancţionate prin încheierea
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în
conformitate cu competenţele conferite A.N.R.S.C. prin actele normative în
vigoare, precum şi propunerile referitoare la utilizarea mijloacelor de
prevenire, stopare sau remediere a efectelor, altele decât aplicarea de
sancţiuni.)
***) Instrucţiunile privind completarea notei de
control sunt prevăzute în paranteză.
Nota de control va purta la final următoarele
menţiuni:
Prezenta notă de control conţine un număr de ......................... pagini şi s-a
întocmit în 3 (trei) exemplare, dintre care un exemplar
pentru
.....................................................................
(persoana
juridică/fizică supusă controlului)
La terminarea acţiunii de control, echipa A.N.R.S.C. a
restituit toate documentele originale puse la dispoziţie de persoana
juridică/persoana fizică controlată.
Nota de control a fost comunicată şi înregistrată la
registratura persoanei juridice controlate cu nr....... şi, acolo unde a fost cazul, a fost înregistrată în RUC,
seria ...... nr........, la poziţia ........
Echipa de control a A.N.R.S.C.
...................................................
...................................................
...................................................
(semnăturile şi ştampila)
Persoana juridică/fizică controlată,
...................................................
...................................................
...................................................
(semnăturile/semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 5 la regulament
PROCES-VERBAL Seria........Nr...........
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
Incheiat în ziua ............., luna
..........................., anul ......., ora ........., în localitatea
................................., judeţul/sectorul
..................................
Subsemnatul .........................................,
agent constatator împuternicit de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice - A.N.R.S.C, cu sediul în Bucureşti,
str.................................. nr........, sectorul ........., posesorul Imputernicirii de control nr.......,
constat că persoana fizică/persoana juridică/autoritatea administraţiei publice locale ................................., cu sediul în localitatea
....................................., str.................................. nr......, judeţul/sectorul ................................., având
codul de înregistrare fiscală/CUI .................................,
reprezentată prin
...................................................., identificat/identificată
cu actul de identitateCI/BI seria ....... nr.................................., CNP .................................,
eliberată/eliberat de ................................. la data de
.................., a săvârşit următoarele:
........................................................................................................................................................................ .................................................
........................................................................................................................................................................ .................................................
Cele menţionate constituie contravenţie/contravenţii,
prevăzută/prevăzute de art................ alin........... lit......... din .................................... şi
sancţionată/sancţionate de art...... alin........... lit...... din
.....................................
Stabilesc avertisment/amendă
.................................... (în cifre)
.................................... (în litere), care va fi achitată în contul bugetului de stat
nr....................................., deschis la Trezoreria
...................................., iar copia chitanţei şi cea a procesului-verbal vor fi depuse la sediul A.N.R.S.C. în
termen de 15 zile calendaristice de la data
înştiinţării/comunicării prezentului proces-verbal.
Prin semnarea prezentului proces-verbal,
contravenientul recunoaşte că a primit o copie a acestuia.
Neplata amenzii în termen de 15 zile de la data
înmânării/comunicării procesului-verbal atrage executarea silită conform
prevederilor legislaţiei în vigoare.
In cazul în care contravenientul nu este de
faţă/refuză/nu poate lua cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal, agentul
constatator va face menţiune despre aceste împrejurări, care vor fi confirmate
şi semnate de un martor, identificat cu datele din
buletinul/cartea de identitate.
Alte menţiuni:
....................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .................................................
Obiecţii ale contravenientului privind cele consemnate
în procesul-verbal:
........................................................................................................................................................................ .................................................
........................................................................................................................................................................ .................................................
Căile de atac din partea contravenientului: plângere în
termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării/comunicării prezentului
proces-verbal, însoţită de copie de pe acesta, depusă la sediul A.N.R.S.C.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare,
semnate pe fiecare pagină, un exemplar fiindu-i înmânat/comunicat
contravenientului.
Agent constatator,
Numele şi prenumele ..................................
Semnătura
.................................................
Ştampila
Contravenient,
(reprezentant al contravenientului)
Numele şi prenumele
.....................................
Semnătura
.....................................................
Ştampila
Martor,
Numele şi prenumele
............................................................
B.I./C.I. seria........ nr.................., CNP
...............................
Semnătura
............................................................................
ANEXA Nr. 6 la regulament
REGISTRUL DE EVIDENŢĂ A PROCESELOR-VERBALE
...............................................................................................................
Nr. crt.
|
Seria şi
nr. procesu- lui verbal
|
Data/locul
încheierii procesului-verbal
|
Agentul
constatator
|
Denumirea
contrave- nientului
|
Sediul
contravenientu- lui
|
Descrierea
pe scurt a faptei
|
Incadrarea
juridică
a contra
venţiei
|
Măsuri
de
conformare
|
Amendă
|
Obiecţii
|
Mod de
comunicare
|
Date de
identificare
|
Plângere/
depunere
|
Finalizarea
procesului-verbal
|
Comunicare
către
administraţia
financiară
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 7 la regulament
Antetul A.N.R.S.C.
Către,
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a
...........................................................
Adresa
..................................................................................................................
Vă transmitem alăturat procesul-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor nr............................ din data de ..........................., prin care (denumirea persoanei
juridice/numele persoanei
fizice)....................................................................................................................................,
cu sediul/domiciliul în ..................................................,
str............................................... nr......, bl........,
sc........, et........, ap.........., judeţul/sectorul
..........................., cod de înregistrare fiscală/cod unic de
înregistrare ..........................., a fost sancţionată contravenţional, amenda fiind în cuantum de
........................... lei.
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor a rămas definitiv la data de ..........................., prin trecerea termenului prevăzut de Ordonanţa
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
Conform prevederilor art. 39 din Ordonanţa Guvernului
nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, procesul-verbal rămas definitiv
constituie titlu executoriu.
Ca urmare, vă solicităm să procedaţi la punerea sa în
executare, potrivit prevederilor legale.
Director D.C.S.R.P.,
.........................................