E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1925 din  2 octombrie 1998

pentru aprobarea Normelor metodologice de modificare si completare a Normelor metodologice privind tehnica de calcul si formularistica necesare pentru accize si alte taxe indirecte, pentru impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna si taxa pentru jocurile de noroc, precum si modul de realizare a regimului de supraveghere fiscala

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 386 din 12 octombrie 1998


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    avand in vedere Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    in temeiul art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor taxe indirecte, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de modificare si completare a Normelor metodologice privind tehnica de calcul si formularistica necesare pentru accize si alte taxe indirecte, pentru impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna si taxa pentru jocurile de noroc, precum si modul de realizare a regimului de supraveghere fiscala, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 95/1998.
    Art. 2
    Directia generala legislatie impozite indirecte va lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                         p. Ministrul finantelor,
                             Dan Radu Rusanu,
                             secretar de stat

                            NORME METODOLOGICE
de modificare si completare a Normelor metodologice privind tehnica de calcul si formularistica necesare pentru accize si alte taxe indirecte, pentru impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna si taxa pentru jocurile de noroc, precum si modul de realizare a regimului de supraveghere fiscala

    I. Normele metodologice privind tehnica de calcul si formularistica necesare pentru accize si alte taxe indirecte, pentru impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna si taxa pentru jocurile de noroc, precum si modul de realizare a regimului de supraveghere fiscala, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 95/1998, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 bis din 11 februarie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul normelor metodologice va avea urmatorul cuprins:
    "Norme metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997*) privind regimul accizelor si al altor taxe indirecte, cu modificarile ulterioare"
------------
    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, si a mai fost modificata prin:
    - Ordonanta Guvernului nr. 35/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 30 ianuarie 1998;
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 100 din 3 martie 1998;
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 18/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 30 septembrie 1998.

    2. Punctul 2 din normele metodologice va avea urmatorul cuprins:
    ORDONANTA:
    Art. 4
    Platitori de accize, pentru produsele prevazute la art. 3, sunt agentii economici - persoane juridice, asociatii familiale si persoane fizice autorizate -, care produc sau importa astfel de produse.
    NORME:
    "2. Pentru toate cantitatile de alcool etilic alimentar, provenit din tara sau din import, se datoreaza bugetului de stat acciza de 200 ECU/hl alcool pur.
    Pentru toate bauturile alcoolice prevazute in anexa nr. 1 lit. A pct. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, cu modificarile ulterioare, inclusiv pentru bauturile alcoolice aflate in stoc la data de 1 octombrie 1998, livrate incepand cu aceasta data, se datoreaza bugetului de stat acciza de 220 ECU/hl alcool pur, cu exercitarea dreptului de deducere - prevazut de lege - a accizelor aferente materiei prime achizitionate si utilizate in prelucrare."
    3. Punctul 5 din normele metodologice va avea urmatorul cuprins:
    ORDONANTA:
    Art. 6
    In cazul produselor prevazute la art. 3, provenite din import sau din tara, precum si din productia proprie a unitatilor care functioneaza in sistem integrat, utilizate ca materie prima pentru obtinerea altor produse supuse accizelor, agentii economici prelucratori vor deduce, pe baza de documente justificative, din accizele datorate pentru produsele finale facturate accizele platite fie in vama, fie la achizitionarea de pe piata interna a materiei prime, fie la transferul alcoolului din sectia de productie in sectia de prelucrare.
    Deducerea se face pe raspunderea agentilor economici, in raport cu cantitatea de materie prima utilizata efectiv - in limita normelor de consum - pentru obtinerea produselor finite supuse accizelor, livrate in fiecare luna calendaristica.
    Exercitarea dreptului de deducere este conditionata de existenta documentelor justificative care atesta provenienta legala a cantitatilor de alcool utilizate ca materie prima.
    NORME:
    "5. Pentru deducerea accizelor aferente produselor importate sau achizitionate de pe piata interna si utilizate ca materie prima pentru obtinerea altor produse prevazute la art. 3 din ordonanta de urgenta, agentii economici vor proceda astfel:
    - vor evidentia in jurnalul de cumparari, intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice, toate intrarile de produse utilizate ca materie prima si accizele aferente;
    - vor evidentia in jurnalul de vanzari, intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, toate livrarile de produse.
    Deducerea se face pe raspunderea agentilor economici, in raport cu cantitatea de materie prima utilizata pentru obtinerea produsului finit care se livreaza in fiecare luna calendaristica. Limita normei de consum in functie de care se va face deducerea accizelor aferente materiei prime este prevazuta in retetele de fabricatie a bauturilor alcoolice aprobate, in baza carora s-a obtinut licenta de fabricatie.
    Nu se accepta deducerea unor accize aferente materiilor prime in cuantum mai mare decat cel al accizelor aferente produselor finite livrate.
    Pentru a beneficia de regimul de deducere prevazut la art. 6 din ordonanta de urgenta, producatorii de bauturi alcoolice sunt obligati sa faca dovada achizitionarii alcoolului etilic alimentar, utilizat ca materie prima, direct de la agentii economici importatori sau de la agentii economici producatori interni, inclusiv de la cei care obtin alcool etilic alimentar in sistem de prestari de servicii.
    Deducerea accizei aferente materiei prime de catre agentii economici producatori de bauturi alcoolice se va face in baza urmatoarelor documente justificative:
    a) in cazul achizitionarii materiei prime direct de pe piata externa:
    - licenta de import a agentului economic;
    - declaratia vamala de import;
    - factura externa;
    b) in cazul achizitionarii materiei prime de la agentii economici importatori:
    - o copie de pe licenta de import a agentului economic furnizor;
    - o copie de pe declaratia vamala de import;
    - factura si, respectiv, factura speciala*), care sa ateste provenienta alcoolului, in care sa fie evidentiata, separat, acciza;
------------
    *) Factura speciala este factura prevazuta la art. 19 din Hotararea Guvernului nr. 588/1998 privind instituirea regimului de supraveghere fiscala a productiei interne, importului, circulatiei si comercializarii alcoolului si a bauturilor alcoolice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 361 din 24 septembrie 1998.

    c) in cazul achizitionarii materiei prime de la agentii economici producatori interni sau de la agentii economici care au obtinut alcoolul in baza unui contract de prestari de servicii:
    - o copie de pe licenta de fabricatie a producatorului de alcool sau o copie de pe contractul de prestari de servicii;
    - factura si, respectiv, factura speciala*), care sa ateste provenienta alcoolului, in care acciza sa fie evidentiata separat;
------------
    *) Factura speciala este factura prevazuta la art. 19 din Hotararea Guvernului nr. 588/1998 privind instituirea regimului de supraveghere fiscala a productiei interne, importului, circulatiei si comercializarii alcoolului si a bauturilor alcoolice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 361 din 24 septembrie 1998.

    d) pentru agentii economici producatori de bauturi alcoolice, care folosesc pentru realizarea acestor produse alcoolul etilic alimentar fabricat in sectiile proprii, sistemul de deducere a accizelor aferente materiei prime va functiona astfel:
    - momentul datorarii accizelor pentru alcoolul introdus in prelucrare este prevazut la art. 23 lit. c) din ordonanta de urgenta;
    - la livrarea bauturilor alcoolice rezultate din prelucrare se datoreaza bugetului de stat accize in cuantum de 20 ECU/hl alcool pur, cu exercitarea dreptului de deducere prevazut de lege. Valoarea accizelor, cuprinsa in preturile de livrare, se va evidentia distinct in facturi.
    In acest caz, toate transferurile de alcool etilic alimentar, utilizat ca materie prima, si accizele aferente se vor evidentia intr-un jurnal privind transferurile de materii prime supuse accizelor, intocmit dupa modelul prezentat in anexa 4a)*) la prezentele norme metodologice.
    De asemenea, toate livrarile de bauturi spirtoase se vor evidentia in jurnalul de vanzari, intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice;
------------
    *) Anexa nr. 4a) la actualele norme metodologice completeaza numarul anexelor prevazut in normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 95/1998, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 bis din 11 februarie 1998.

    e) in cazul alcoolului etilic alimentar - obtinut in sistem de prestari de servicii - si utilizat ca materie prima in obtinerea bauturilor alcoolice, se va proceda astfel:
    1. Cand beneficiarul prestatiei receptioneaza alcoolul etilic alimentar si il livreaza, in nume propriu, altor agenti economici producatori de bauturi alcoolice:
    - la receptia alcoolului etilic alimentar de la prestator ii datoreaza acestuia, pe langa tariful de prelucrare, si acciza de 200 ECU/hl alcool pur, aferenta cantitatilor de alcool etilic alimentar obtinut;
    - la vanzarea alcoolului etilic alimentar catre alti agenti economici producatori de bauturi alcoolice beneficiarul prestatiei intocmeste facturi si evidentiaza distinct acciza aferenta platita agentului economic prestator.
    2. In cazul in care beneficiarul prestatiei receptioneaza alcoolul etilic alimentar si il utilizeaza in sectiile proprii de productie pentru obtinerea de bauturi alcoolice, deducerea accizelor aferente materiilor prime datorate la receptia alcoolului se va face pe baza urmatoarelor documente:
    - contractul de prestari de servicii;
    - factura.
    3. In cazul in care prestatorul obtine pentru beneficiarul prestatiei si bauturi alcoolice, se va proceda astfel:
    - la transferul alcoolului etilic alimentar din sectia de productie in sectia de prelucrare in bauturi alcoolice prestatorul datoreaza bugetului de stat accize in cuantum de 200 ECU/hl alcool pur si factureaza beneficiarului prestatiei atat tariful de prelucrare, cat si acciza aferenta;
    - la vanzarea bauturilor alcoolice beneficiarul prestatiei actioneaza in calitate de producator intern si beneficiaza de dreptul de deducere a accizei aferente materiei prime. Deducerea accizelor aferente materiei prime se va face, si in acest caz, pe baza urmatoarelor documente:
    - contractul de prestari de servicii;
    - factura;
    f) in cazul bauturilor alcoolice rezultate din prelucrarea alcoolului etilic alimentar, achizitionat inainte de data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, de la alti agenti economici decat cei mentionati la alin. 4 al acestui punct 5, deducerea accizelor aferente cantitatilor de alcool utilizate ca materie prima se face pe masura fabricarii bauturilor alcoolice, pana la epuizarea stocurilor, pe baza urmatoarelor documente:
    - factura de achizitie a alcoolului;
    - o copie de pe factura de origine a alcoolului, in care acciza sa fie evidentiata separat.
    Toate documentele justificative vor sta la baza verificarilor incrucisate, efectuate de organele fiscale cu atributii de control.
    Deducerea accizelor aferente alcoolului etilic alimentar, utilizat ca materie prima pentru obtinerea de bauturi alcoolice, se face la valoarea inclusa in factura de cumparare.
    In toate situatiile in care din verificarile ulterioare efectuate de catre organele cu atributii de control se constata ca unele dintre aceste documente lipsesc sau ca agentii economici furnizori sunt fictivi, nu se va accepta deducerea accizelor aferente materiei prime si, in acelasi timp, se vor aplica sanctiunile prevazute de lege."

    II. Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor taxe indirecte, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 95/1998, cu modificarile ulterioare, se vor republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    ANEXA 4a)

    AGENTUL ECONOMIC
    ..................................
               (denumirea)
    Sediul ...........................
    Cod platitor de accize ...........

                                  JURNAL
          privind transferurile de materii prime supuse accizelor
             luna ................ anul ...................

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Nr. crt.
    B - Felul si data documentului
    C - Sectia furnizoare
    D - Denumirea produsului
    E - Cantitatea
    F - U.M.
    G - Taria alcoolica (% vol.)
    H - Valoarea totala
    I - Acciza unitara
    J - Acciza totala
 ------------------------------------------------------------------
  A      B      C      D      E      F      G      H      I      J
 ------------------------------------------------------------------
  0      1      2      3      4      5      6      7      8      9
 ------------------------------------------------------------------
 ------------------------------------------------------------------
 ------------------------------------------------------------------
 ------------------------------------------------------------------
 ------------------------------------------------------------------
 ------------------------------------------------------------------
  TOTAL:
 ------------------------------------------------------------------


            Director,                          Intocmit,
................................   ................................
(numele, prenumele si semnatura)   (numele, prenumele si semnatura)



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1925/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1925 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 110 2007
    Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, așa că colaborarea cu noi vă oferă maximă asigurare de a obține finanțare pentru că avem un rating A+ în finanțare. Frank Loan Services (FLS) de-a lungul anilor a fost apreciat ca una dintre cele mai bune companii online cu o rată a dobânzii mai ieftină. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (713-389-6778) sau prin e-mail: k.frankloans@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1790 2005
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Decretul 388 2019
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1925/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu