E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1581 din 14 noiembrie 2003

privind constituirea Comisiei centrale fiscale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 859 din  3 decembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul Hotararii Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,
    in baza prevederilor art. 34 alin. (3) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile ulterioare, ale art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, ale art. 84 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile ulterioare, ale art. 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor, aprobata si modificata prin Legea nr. 523/2002, cu modificarile ulterioare, si ale art. 38 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pentru aplicarea unitara a prevederilor legale privind impozitul pe profit, impozitul pe venit, impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, accizele si taxa pe valoarea adaugata, se constituie Comisia centrala fiscala la nivelul Ministerului Finantelor Publice, potrivit art. 34 alin. (3) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile ulterioare, art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, art. 84 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile ulterioare, art. 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor, aprobata si modificata prin Legea nr. 523/2002, cu modificarile ulterioare, si art. 38 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare.
    Art. 2
    In cadrul Comisiei centrale fiscale functioneaza un secretariat tehnic format din 3 persoane, reprezentand Directia generala de politici si legislatie privind veniturile bugetului general consolidat si Directia generala juridica.
    Art. 3
    Comisia centrala fiscala, avand componenta prevazuta in anexa nr. I, este prezidata de secretarul de stat cu atributii in domeniul politicii si legislatiei fiscale. Solutiile fiscale unitare se adopta prin decizii ale Comisiei centrale fiscale care se aproba de ministrul finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    Este interzisa emiterea de avize, instructiuni sau orice alta indrumare constand in interpretarea unor prevederi legale in domeniul fiscal de catre functionarii din Ministerul Finantelor Publice, inclusiv de catre membrii comisiei, fara a fi supuse dezbaterii si aprobarii Comisiei centrale fiscale.
    Art. 5
    Atributiile si modul de desfasurare a activitatii Comisiei centrale fiscale sunt prevazute in Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei centrale fiscale, prezentat in anexa nr. II.
    Art. 6
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza valabilitatea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 718 din 3 iunie 2003. In termen de cel mult 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin se modifica in mod corespunzator Ordinul ministrului finantelor nr. 767/2000 pentru aprobarea Instructiunilor cuprinzand procedura de asistare a contribuabililor in domeniul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 299 din 30 iunie 2000.
    Art. 7
    Anexele nr. I si II fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 8
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                      Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                                COMPONENTA
                        Comisiei centrale fiscale

________________________________________________________________________________
Nr.  Functia            Domeniul                                  Statutul
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Secretar de stat   Cu atributii in domeniul politicii si     presedinte
                        legislatiei fiscale
  2. Secretar de stat   Cu atributii in domeniul activitatii de   loctiitor al
                        administrare fiscala                      presedintelui
  3. Director general   Directia generala de politici si          membru
                        legislatie privind veniturile bugetului
                        general consolidat
  4. Director general   Directia generala juridica                membru
  5. Director general   Directia generala de proceduri pentru     membru
                        gestiunea veniturilor bugetului general
                        consolidat
  6. Director general   Directia generala de proceduri si         membru
                        gestiune a colectarii veniturilor
                        bugetare
  7. Director general   Directia generala de revizie fiscala si   membru
                        de metodologie si proceduri pentru
                        control
  8. Director general   Directia generala de solutionare a        membru
                        contestatiilor
  9. Director general   Directia generala de politici si          membru
     adjunct, care      legislatie privind veniturile bugetului
     coordoneaza        general consolidat
     legislatia
     privind impunerea
     persoanelor
     juridice si a
     altor entitati
     similare
 10. Director general   Directia generala de politici si          membru
     adjunct, care      legislatie privind veniturile bugetului
     coordoneaza        general consolidat
     legislatia
     privind taxa pe
     valoarea adaugata
 11. Director general   Directia generala de politici si          membru
     adjunct, care      legislatie privind veniturile bugetului
     coordoneaza        general consolidat
     legislatia
     privind accizele
 12. Director           Directia de reglementari contabile        membru
 13. Sef serviciu       Serviciul legislatie si armonizare T.V.A. membru
                        in regim normal si regimuri speciale
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2

                             REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei centrale fiscale

    Art. 1
    Comisia centrala fiscala este formata din 13 persoane cu drept de vot, dintre care un presedinte, un loctiitor al presedintelui si 11 membri, in componenta prevazuta in anexa nr. I.
    Art. 2
    In cadrul Comisiei centrale fiscale, denumita in continuare Comisie, functioneaza Secretariatul tehnic format din 3 persoane si, cu atributii temporare, cate o persoana pentru fiecare dintre cele 5 impozite prevazute la art. 4.
    Art. 3
    Comisia analizeaza problemele complexe si cu caracter general de natura fiscala cu care se confrunta contribuabilii si organele fiscale, pentru care se impune o solutionare unitara in vederea eliminarii confuziilor si interpretarilor diferite in aplicarea legislatiei fiscale.
    Art. 4
    Sarcina de a selecta problematica ce se supune dezbaterii Comisiei revine directorilor generali si/sau adjuncti in ale caror atributii se regaseste coordonarea urmatoarelor impozite: impozitul pe profit, impozitul pe venit, impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, accizele si taxa pe valoarea adaugata, denumiti in continuare directori coordonatori, la propunerea Secretariatului tehnic care primeste intreaga corespondenta privind problemele din domeniul legislatiei fiscale. Pentru fiecare dintre problemele selectate directorii coordonatori elaboreaza nota de prezentare si solutia propusa. Pentru inscrierea pe ordinea de zi a sedintei comisiei este necesara aprobarea presedintelui comisiei.
    Art. 5
    Atributiile Comisiei sunt urmatoarele:
    a) analizeaza notele de prezentare si solutiile propuse, inscrise pe ordinea de zi;
    b) aproba prin decizii solutii unitare de aplicare a prevederilor legale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Punctele de vedere ale membrilor comisiei si solutiile adoptate se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se intocmeste de Secretariatul tehnic.
    Art. 6
    (1) Comisia se intruneste o data pe saptamana sau ori de cate ori este nevoie, la propunerea Secretariatului tehnic, cu aprobarea presedintelui Comisiei. Comisia se poate intruni si poate lua decizii in prezenta a cel putin 9 membri, dintre care nu pot sa lipseasca presedintele Comisiei sau loctiitorul acestuia, directorul general al Directiei generale juridice si directorul coordonator ori inlocuitorii de drept ai acestora. Deciziile se iau cu votul a jumatate plus unu din numarul membrilor prezenti si sunt valabile indiferent de pozitia ulterioara a persoanelor absente de la lucrarile Comisiei.
    (2) La lucrarile sedintei pot fi invitati sa participe fara drept de vot specialisti din cadrul directiilor de specialitate.
    (3) Secretariatul tehnic primeste si inregistreaza intreaga corespondenta ce se refera la aspecte din domeniul legislatiei fiscale si va proceda astfel:
    - analizeaza adresele si le selecteaza in functie de probleme;
    - prezinta directorului coordonator inventarul problemelor din adrese;
    - in termen de 7 zile lucratoare, Secretariatul tehnic impreuna cu directorul coordonator selecteaza problemele care impun elaborarea de solutii de catre Comisie.
    (4) Problemele selectate se prezinta presedintelui Comisiei, care aproba inscrierea acestora pe ordinea de zi a sedintei.
    (5) Secretariatul tehnic va tine un registru in care se vor consemna:
    - data sedintei;
    - participantii (nominal);
    - ordinea de zi;
    - modul de votare a deciziilor;
    - numarul atribuit deciziei Comisiei.
    Presedintele Comisiei semneaza in registru pentru conformitate.
    (6) Cu cel putin 3 zile inaintea sedintei Secretariatul tehnic distribuie membrilor Comisiei si invitatilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii si solutiile propuse, sub semnatura directorilor coordonatori. Membrii din Comisie care au avut propuneri pe ordinea de zi sunt obligati sa consemneze luarile de cuvant ale participantilor legate de subiectul propus si sa le transmita Secretariatului tehnic, care va redacta procesul verbal al sedintei. Procesul verbal va fi semnat de membrii prezenti ai Comisiei si va fi pastrat de Secretariatul tehnic.
    (7) In termen de 3 zile de la data sedintei, Secretariatul tehnic redacteaza decizia Comisiei, care va contine numai solutiile aprobate de aceasta, pe care o va inainta spre aprobare ministrului finantelor publice. Prin grija Secretariatului tehnic si a directorilor coordonatori, decizia Comisiei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1581/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1581 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu