E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 289 din 16 februarie 2004

privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 148 din 19 februarie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, in baza prevederilor art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pentru aplicarea unitara a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adaugata, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, impozitul pe venit, inainte de intrarea in vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscala centrala la nivelul Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 2
    (1) Comisia fiscala centrala emite decizii fiscale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea prin ordin al ministrului finantelor publice, pentru probleme de natura fiscala, prin coroborarea legislatiei fiscale cu legislatia conexa, dupa caz, pentru care se impune o solutionare unitara in vederea eliminarii confuziilor si interpretarilor diferite in aplicarea legislatiei fiscale.
    (2) Comisia fiscala centrala solutioneaza si cazurile in care aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile finantate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare sau din imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale si de organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice, prevazuta la art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 141/2004.
    (3) Comisia fiscala centrala este formata din 13 persoane cu drept de vot, din care un presedinte, un loctiitor al presedintelui si 11 membri, in componenta prevazuta in anexa.
    (4) Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat care raspunde de politica si legislatia fiscala.
    Art. 3
    In cadrul Comisiei fiscale centrale functioneaza un secretariat format din 3 persoane, din care doua persoane din cadrul Directiei generale de politici si legislatie fiscala privind veniturile bugetului general consolidat si o persoana din cadrul Directiei generale juridice.
    Art. 4
    (1) Directorii generali si/sau adjuncti in ale caror atributii se regaseste coordonarea impozitelor prevazute la art. 1, denumiti in continuare directori coordonatori, selecteaza problematica rezultata din corespondenta primita, care este de competenta Comisiei fiscale centrale.
    (2) Ceilalti membri ai Comisiei fiscale centrale, altii decat directorii coordonatori, pot propune spre dezbatere, in vederea adoptarii unor solutii unitare, probleme din domeniul legislatiei fiscale prevazute la art. 1.
    (3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectata, precum si ceilalti membri ai Comisiei fiscale centrale, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigura elaborarea notei de prezentare si a solutiei propuse. Inscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare si a solutiilor propuse se supune aprobarii presedintelui Comisiei fiscale centrale.
    Art. 5
    (1) Comisia fiscala centrala se intruneste o data pe saptamana sau ori de cate ori este nevoie. Comisia fiscala centrala se poate intruni si poate lua decizii in prezenta a cel putin 9 membri, dintre care nu pot sa lipseasca presedintele comisiei sau loctiitorul acestuia, directorul general al Directiei generale juridice si directorul coordonator sau inlocuitorii de drept ai acestora pe problematica specifica fiecarui impozit care face obiectul analizei. Deciziile se iau cu votul a jumatate plus unu din membrii prezenti si sunt valabile indiferent de pozitia ulterioara a persoanelor absente de la lucrarile Comisiei fiscale centrale.
    (2) La lucrarile sedintei pot fi invitati sa participe fara drept de vot specialisti din cadrul directiilor de specialitate.
    (3) Comisia fiscala centrala analizeaza notele de prezentare si solutiile propuse, inscrise pe ordinea de zi, si aproba prin decizii solutii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupa caz, resping solutiile propuse daca acestea contravin prevederilor legale sau daca nu sunt de competenta Comisiei fiscale centrale in sensul art. 2 alin. (1).
    (4) Comisia fiscala centrala nu solutioneaza probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor solutii unitare general aplicabile de catre toti agentii economici, acestea rezolvandu-se potrivit fisei posturilor din organigrama Ministerului Finantelor Publice si legislatiei specifice.
    Art. 6
    (1) Secretariatul va tine un registru in care se vor consemna:
    - data sedintei;
    - participantii (nominal);
    - ordinea de zi;
    - modul de votare a deciziilor;
    - numarul atribuit deciziei Comisiei fiscale centrale.
    (2) Cu cel putin 3 zile inaintea sedintei secretariatul distribuie membrilor Comisiei fiscale centrale si invitatilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii si solutiile propuse, sub semnatura directorilor coordonatori sau, dupa caz, a celorlalti membri ai Comisiei fiscale centrale.
    (3) Procesul-verbal al sedintei Comisiei fiscale centrale se redacteaza de secretariat, va fi semnat de membrii prezenti ai Comisiei fiscale centrale si va fi pastrat de secretariatul acesteia.
    (4) In termen de 3 zile de la data sedintei secretariatul Comisiei fiscale centrale redacteaza decizia Comisiei fiscale centrale, care va contine numai solutiile aprobate de comisie, si proiectul de ordin pe care il va inainta spre aprobare ministrului finantelor publice.
    (5) Prin grija secretariatului si a directorilor coordonatori, decizia Comisiei fiscale centrale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza valabilitatea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.581/2003 privind constituirea Comisiei centrale fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 859 din 3 decembrie 2003.
    Art. 8
    Solutiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei fiscale centrale si aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ in baza caruia au fost date.
    Art. 9
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 10
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       p. Ministrul finantelor publice,
                             Gheorghe Gherghina,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                      COMPONENTA COMISIEI FISCALE CENTRALE

________________________________________________________________________________
Nr.      Functia                        Domeniul                    Statutul
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Secretar de stat       Cu atributii in domeniul politicii si  presedinte
                            legislatiei fiscale
  2. Secretar de stat       Presedintele Agentiei Nationale de     loctiitor al
                            Administrare Fiscala - ANAF            presedintelui
  3. Director general       Directia generala de politici si       membru
                            legislatie privind veniturile
                            bugetului general consolidat
  4. Director general       Directia generala juridica             membru
  5. Director general       Directia generala de gestiune a        membru
                            impozitelor si contributiilor - ANAF
  6. Director general       Directia generala de colectare a       membru
                            creantelor bugetare - ANAF
  7. Director general       Directia generala de inspectie         membru
                            fiscala - ANAF
  8. Director general       Directia generala de solutionare a     membru
                            contestatiilor - ANAF
  9. Director general       Directia generala de politici si       membru
     adjunct care           legislatie privind veniturile
     coordoneaza            bugetului general consolidat
     legislatia privind
     impunerea persoanelor
     juridice si a altor
     entitati similare
 10. Director general       Directia generala de politici si       membru
     adjunct care           legislatie privind veniturile
     coordoneaza            bugetului general consolidat
     legislatia privind
     taxa pe valoarea
     adaugata
 11. Director general       Directia generala de politici si       membru
     adjunct care           legislatie privind veniturile
     coordoneaza            bugetului general consolidat
     legislatia privind
     accizele
 12. Director               Directia de reglementari contabile     membru
 13. Sef serviciu           Serviciul legislatie si armonizare
                            T.V.A. in regim normal si
                            regimuri speciale
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 289/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 289 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu