E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 117 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 121 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 123 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 127 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 5 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 6 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 17 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 20 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 21 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 23 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 24 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 25 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 26 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 29 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 37 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 38 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 42 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 43 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 44 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 adauga dupa articolul 48 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 129 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 133 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 135 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 141 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 142 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 adauga dupa articolul 144 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 148 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 162 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 163 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 167 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 adauga dupa articolul 167 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 168 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 171 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 180 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 adauga dupa articolul 180 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 184 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 185 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 adauga dupa articolul 186 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 193 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 195 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 198 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 4 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 6 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 49 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 50 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 52 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 56 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 59 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 68 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 69 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 70 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 71 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 76 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 77 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 78 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 adauga dupa articolul 78 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 80 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 81 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 83 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 86 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 87 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 88 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 92 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 94 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 95 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 98 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 99 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 101 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 102 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 104 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 109 din actul Legea 19 2000
Articolul 1 din actul OUG 49 2001 modifica articolul 111 din actul Legea 19 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 49 din 29 martie 2001

pentru modificarea si completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 161 din 30 martie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Punctul I al alineatului (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "I. persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca si functionarii publici;"
    2. Punctul III al alineatului (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "III. persoanele care beneficiaza de drepturi banesti lunare ce se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, in conditiile legii, denumite in continuare someri;"
    3. Litera f) a punctului IV al alineatului (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "f) proprietari si/sau arendasi de suprafete agricole si forestiere;"
    4. Punctul VI al alineatului (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "VI. persoanele care, exclusiv pe baza de conventii civile de prestari de servicii, realizeaza un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel putin 3 salarii medii brute pe economie, cu exceptia beneficiarilor unei pensii de limita de varsta."
    5. Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Se pot asigura in sistemul public, pe baza de contract de asigurare, in conditiile prezentei legi, persoanele care se regasesc in situatiile prevazute la alin. (1) si care doresc sa isi completeze venitul asigurat pana la plafonul prevazut de lege, precum si alte persoane care nu se regasesc in situatiile prevazute la alin. (1)."
    6. Alineatul (3) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Se excepteaza de la obligativitatea depunerii declaratiei de asigurare persoanele prevazute la art. 5 alin. (1) pct. IV si V, daca beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de prezenta lege sau daca se regasesc in situatiile prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I, II si III."
    7. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru drepturile salariale sau pentru veniturile asigurate, stabilite in moneda altor tari pe teritoriul Romaniei, contributiile se platesc in lei la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei din data stabilita pentru plata acestor drepturi."
    8. La articolul 20 se introduce litera e) cu urmatorul cuprins:
    "e) activitatea desfasurata pe platformele petroliere marine."
    9. Alineatul (5) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Contributia de asigurari sociale pentru someri se suporta integral din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, la nivelul cotei stabilite pentru conditii normale de munca, cu exceptia platilor compensatorii si a indemnizatiilor acordate salariatilor din industria de aparare, in perioada de intrerupere a activitatii."
    10. La articolul 21, dupa alineatul (5) se introduce alineatul (5^1) cu urmatorul cuprins:
    "(5^1) Contributia de asigurari sociale pentru persoanele care beneficiaza de plati compensatorii, respectiv pentru salariatii din industria de aparare, care beneficiaza de indemnizatii, potrivit legii, in perioada de intrerupere a activitatii, se suporta de bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj la nivelul unei treimi din cota stabilita pentru conditii normale de munca."
    11. Litera a) a alineatului (1) al articolului 23 va avea urmatorul cuprins:
    "a) salariile individuale brute realizate lunar, inclusiv sporurile si adaosurile, reglementate prin lege sau prin contractul colectiv de munca, in cazul asiguratilor prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. I, sau veniturile de natura drepturilor salariale realizate lunar de asiguratii prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. II si VI;"
    12. La articolul 24, dupa alineatul (4) se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) In situatia depasirii plafonului prevazut la alin. (3), in cazul angajatorilor care datoreaza contributie asupra unui fond total de salarii realizat in conditii diferite de munca, baza de calcul la care se datoreaza contributia de asigurari sociale, corespunzatoare fiecarei conditii de munca, se stabileste proportional cu ponderea, in fondul total de salarii, a drepturilor salariale realizate in fiecare dintre conditiile de munca."
    13. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale pentru someri o constituie cuantumul drepturilor banesti lunare ce se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj."
    14. Literele b), c) si d) ale alineatului (1) al articolului 26 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) drepturile platite potrivit dispozitiilor legale, in cazul desfacerii contractelor individuale de munca, al incetarii raporturilor de serviciu ale functionarilor publici sau al incetarii calitatii de membru cooperator;
    c) diurnele de deplasare si de delegare, indemnizatiile de delegare, detasare si transfer, platite in limita dispozitiilor legale, precum si drepturile de autor;
    d) sumele obtinute in baza unei conventii civile de prestari de servicii sau de executari de lucrari de catre persoanele care au incheiate contracte individuale de munca, precum si de catre beneficiarii unei pensii de limita de varsta;"
    15. Litera c) a articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
    "c) pana la sfarsitul lunii, pentru luna in curs, in cazul asiguratilor prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. IV lit. a), b), c), d), e) si pct. V;"
    16. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    (1) In sistemul public stagiul de cotizare se constituie din insumarea perioadelor in care s-a platit contributia la bugetul asigurarilor sociale de stat atat de catre asigurat, cat si de angajator sau, dupa caz, numai de catre asigurat, in situatiile prevazute la art. 5 alin. (1) pct. IV, pct. V si alin. (2).
    (2) In perioada in care asiguratului i s-a retinut contributia de asigurari sociale, iar angajatorul nu si-a achitat contributia datorata in calitatea sa de contribuabil, stagiul de cotizare ce se ia in calcul reprezinta o treime din perioada respectiva.
    (3) Stagiul de cotizare corespunzator contributiei de asigurari sociale achitate in conditiile art. 21 alin. (5^1) reprezinta o treime din perioada respectiva."
    17. Litera b) a alineatului (1) al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
    "b) a urmat cursurile de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normala a studiilor respective, cu conditia absolvirii acestora;"
    18. Alineatul (3) al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Persoanele prevazute la alin. (1) beneficiaza de perioadele asimilate daca in aceste perioade nu au realizat stagii de cotizare in conditiile prezentei legi, cu exceptia situatiei prevazute la art. 78 alin. (7)."
    19. Alineatul (1) al articolului 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    (1) Asiguratii care au realizat stagiul complet de cotizare si care si-au desfasurat activitatea total sau partial in conditii deosebite de munca au dreptul la pensie pentru limita de varsta, cu reducerea varstelor standard de pensionare conform tabelului nr. 1."
    20. Alineatul (1) al articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 43
    (1) Asiguratii care si-au desfasurat activitatea in locurile de munca prevazute la art. 20 lit. a) si e), care au realizat un stagiu de cotizare de cel putin 20 de ani in aceste conditii, beneficiaza de pensie pentru limita de varsta incepand cu varsta de 45 de ani."
    21. La articolul 43, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Criteriile de incadrare a activitatilor de cercetare, explorare, exploatare sau prelucrare a materiilor prime nucleare din zonele I si II de expunere la radiatii se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si a Ministerului Sanatatii si Familiei, in urma consultarii Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare."
    22. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 44
    Asiguratii prevazuti la art. 20 lit. a), c), d) si e), care au realizat stagii de cotizare mai mici decat cele prevazute la alin. (1) si (2) ale art. 43, beneficiaza de pensie pentru limita de varsta, cu reducerea proportionala a varstelor standard de pensionare, in conditiile realizarii stagiilor totale de cotizare necesare, conform prevederilor cuprinse in anexele nr. 4 si 5."
    23. Dupa articolul 48 se introduce articolul 48^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 48^1
    (1) Asiguratii care au realizat stagii de cotizare in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii: in conditii de munca speciale, in conditii de munca deosebite, in conditiile prevazute la art. 47 si 48, precum si in conditiile prevazute de legi speciale beneficiaza cumulativ de reducerea varstei standard de pensionare.
    (2) Varsta de pensionare redusa conform alin. (1) nu poate fi mai mica decat varstele prevazute la art. 42, 43 si 47, respectiv in anexele nr. 4 si 5, sau decat reducerea maxima prevazuta la art. 46, dupa caz.
    (3) Asiguratii care au realizat stagii de cotizare in conditii normale de munca, precum si in conditiile prevazute de legi speciale sau, dupa caz, in conditiile prevazute la art. 48 beneficiaza de reducerea varstei standard de pensionare pana la 50 de ani pentru femei, respectiv pana la 55 de ani pentru barbati."
    24. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    (1) Asiguratii care au depasit stagiul complet de cotizare cu cel putin 10 ani pot solicita pensia anticipata cu cel mult 5 ani inaintea varstelor standard de pensionare.
    (2) La stabilirea stagiului de cotizare pentru acordarea pensiei anticipate nu se au in vedere perioadele asimilate prevazute la art. 38 alin. (1) lit. b) si c), precum si perioadele in care asiguratul a beneficiat de pensie de invaliditate.
    (3) Cuantumul pensiei anticipate se stabileste in aceleasi conditii cu cel al pensiei pentru limita de varsta.
    (4) La implinirea varstelor standard de pensionare prevazute de prezenta lege pensia anticipata devine pensie pentru limita de varsta si se recalculeaza prin adaugarea perioadelor asimilate si a eventualelor stagii de cotizare realizate in perioada de anticipare."
    25. La articolul 50, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) La stabilirea stagiului de cotizare pentru acordarea pensiei anticipate partiale nu se au in vedere perioadele asimilate prevazute la art. 38 alin. (1) lit. b) si c), precum si perioadele in care asiguratul a beneficiat de pensie de invaliditate."
    26. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    La implinirea varstelor standard de pensionare prevazute de prezenta lege pensia anticipata partiala devine pensie pentru limita de varsta si se recalculeaza prin eliminarea diminuarii prevazute la art. 50 alin. (2) si prin adaugarea perioadelor asimilate si a eventualelor stagii de cotizare realizate in perioada de anticipare."
    27. Alineatul (4) al articolului 56 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Termenul de rezolvare a contestatiei este de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia."
    28. Alineatul (3) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Stagiul potential rezultat conform alin. (1) si (2) nu poate fi mai mare decat stagiul de cotizare pe care asiguratul l-ar fi putut realiza de la data ivirii invaliditatii pana la implinirea varstei standard de pensionare prevazute in anexa nr. 3, varsta la care, in conditiile prezentei legi, poate solicita o pensie pentru limita de varsta."
    29. Alineatul (2) al articolului 68 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas, indiferent de varsta si de durata casatoriei, daca decesul sotului sustinator s-a produs ca urmare a unui accident de munca, a unei boli profesionale sau tuberculozei si daca nu realizeaza venituri lunare dintr-o activitate profesionala pentru care asigurarea este obligatorie sau acestea sunt mai mici de o patrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3)."
    30. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    Sotul supravietuitor care nu indeplineste conditiile prevazute la art. 67 si la art. 68 alin. (1) beneficiaza de pensie de urmas pe o perioada de 6 luni de la data decesului, daca in aceasta perioada nu realizeaza venituri lunare dintr-o activitate profesionala pentru care asigurarea este obligatorie sau acestea sunt mai mici de o patrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3)."
    31. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    Sotul supravietuitor care are in ingrijire la data decesului sustinatorului unul sau mai multi copii in varsta de pana la 7 ani beneficiaza de pensie de urmas pana la data implinirii de catre ultimul copil a varstei de 7 ani, in perioadele in care nu realizeaza venituri lunare dintr-o activitate profesionala pentru care asigurarea este obligatorie sau acestea sunt mai mici de o patrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3)."
    32. Alineatul (2) al articolului 71 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cuantumul pensiei de urmas se stabileste, in conditiile art. 76, prin aplicarea unui procent asupra punctajului mediu anual realizat de sustinator, aferent pensiei prevazute la alin. (1), in functie de numarul urmasilor indreptatiti, astfel:
    a) pentru un singur urmas - 50%;
    b) pentru 2 urmasi - 75%;
    c) pentru 3 sau mai multi urmasi - 100% ."
    33. Articolul 76 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 76
    (1) Incepand cu data inscrierii la pensie cuantumul pensiei se determina prin inmultirea punctajului mediu anual realizat de asigurat in perioada de cotizare cu valoarea unui punct de pensie.
    (2) Cuantumul pensiei stabilit conform alin. (1) se majoreaza cu suma corespunzatoare contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, datorata potrivit legii.
    (3) La determinarea cuantumurilor pensiei conform alin. (1) si (2) fractiunile de leu se intregesc la un leu in favoarea pensionarilor."
    34. Articolul 77 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 77
    (1) Punctajul mediu anual realizat de asigurat in perioada de cotizare se determina prin impartirea numarului de puncte rezultat din insumarea punctajelor anuale realizate de asigurat in perioada de cotizare la numarul de ani corespunzator stagiului complet de cotizare, prevazut in anexa nr. 3.
    (2) In situatia asiguratilor prevazuti la art. 43 si 47, la stabilirea punctajului mediu anual conform alin. (1) se iau in considerare stagiile de cotizare prevazute la aceste articole.
    (3) In situatiile prevazute la art. 44, la stabilirea punctajului mediu anual al asiguratilor conform alin. (1) se iau in considerare stagiile totale de cotizare necesare prevazute in anexele nr. 4 si 5.
    (4) La calcularea punctajului mediu anual, a punctajului anual si a numarului de puncte realizat in fiecare luna se utilizeaza cinci zecimale."
    35. Alineatul (8) al articolului 78 va avea urmatorul cuprins:
    "(8) Asiguratii care, dupa indeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de varsta, reglementate de prezenta lege, contribuie o anumita perioada la sistemul public, regasindu-se in una dintre situatiile prevazute la art. 5, beneficiaza de majorarea punctajului realizat in aceasta perioada cu 0,3% pentru fiecare luna, respectiv cu 3,6% pentru fiecare an suplimentar."
    36. Dupa articolul 78 se introduce articolul 78^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 78^1
    (1) In situatia prevazuta la art. 37 alin. (2) numarul de puncte realizat in fiecare luna, calculat conform art. 78 alin. (1), se diminueaza la o treime.
    (2) Numarul de puncte realizat de someri se calculeaza prin raportarea cuantumului drepturilor banesti lunare acordate la salariul mediu brut lunar din luna respectiva, comunicat de Institutul National de Statistica si Studii Economice.
    (3) Se excepteaza de la prevederile alin. (2) persoanele care beneficiaza de plati compensatorii si salariatii din industria de aparare, care beneficiaza de indemnizatii, potrivit legii, in perioada de intrerupere a activitatii, pentru care s-a achitat contributia din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru care numarul de puncte se calculeaza prin raportarea unei treimi din drepturile primite, in aceste cazuri, la salariul mediu brut lunar din luna respectiva, comunicat de Institutul National de Statistica si Studii Economice."
    37. Alineatul (1) al articolului 80 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 80
    (1) Valoarea unui punct de pensie se calculeaza pe baza unui coeficient care nu poate depasi 50% din salariul mediu brut pe economie, utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat."
    38. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    (1) Valoarea unui punct de pensie se calculeaza de catre CNPAS, conform prevederilor art. 80, la data intrarii in vigoare a legii bugetului asigurarilor sociale de stat si se actualizeaza in functie de posibilitatile financiare, in cursul executiei bugetare, prin indexare trimestriala cu un procent care sa acopere cu pana la 100% rata inflatiei.
    (2) Indexarea prevazuta la alin. (1) se stabileste prin hotarare a Guvernului."
    39. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    (1) Drepturile de pensie pentru limita de varsta se acorda si se platesc de la data indeplinirii conditiilor de pensionare, daca cererea a fost depusa in termen de 30 de zile de la aceasta data.
    (2) Drepturile de pensie anticipata sau pensie anticipata partiala se acorda si se platesc:
    a) de la data indeplinirii conditiilor, dar nu inaintea incetarii calitatii de asigurat, in cazul persoanelor prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I, II, III si VI, daca cererea a fost depusa in termenul prevazut la alin. (1);
    b) de la data indeplinirii conditiilor, in cazul persoanelor prevazute la art. 5 alin. (1) pct. IV, V si alin. (2), daca cererea a fost depusa in termenul prevazut la alin. (1).
    (3) In cazul persoanelor care indeplinesc conditiile de pensionare si a caror cerere a fost depusa peste termenul prevazut la alin. (1) drepturile de pensie se acorda si se platesc de la data depunerii cererii impreuna cu actele doveditoare."
    40. Alineatul (3) al articolului 86 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Decizia casei teritoriale de pensii se comunica in scris persoanei care a solicitat pensionarea, in termen de 5 zile de la data emiterii."
    41. Articolul 87 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 87
    Decizia emisa in conditiile art. 86 alin. (1) poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta in a carei raza teritoriala se afla domiciliul asiguratului, in termen de 45 de zile de la comunicare."
    42. Articolul 88 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 88
    Decizia casei teritoriale de pensii, necontestata in termen, este definitiva."
    43. Literele b) si d) ale alineatului (1) al articolului 92 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) beneficiarul unei pensii anticipate sau al unei pensii anticipate partiale se regaseste in una dintre situatiile prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I, II si VI;
............................................................................
    d) beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3);"
    44. Alineatul (1) al articolului 94 se completeaza cu litera d) cu urmatorul cuprins:
    "d) pensionarii de invaliditate de gradul III."
    45. Alineatul (2) al articolului 94 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3)."
    46. Alineatul (1) al articolului 95 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 95
    (1) Beneficiarii pensiei pentru limita de varsta pot solicita recalcularea pensiei dupa realizarea fiecarui stagiu de cotizare de minimum 12 luni."
    47. La articolul 98 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Dreptul asiguratilor la ajutorul de deces nu este conditionat de indeplinirea stagiului de cotizare prevazut la alin. (2) sau (3)."
    48. Alineatele (1) si (2) ale articolului 99 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 99
    (1) Baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni, pe baza carora s-a achitat contributia individuala de asigurari sociale in lunile respective, conform prevederilor art. 23.
    (2) In situatia in care stagiul de cotizare este mai mic de 6 luni, pentru asiguratii prevazuti la art. 98 alin. (4) baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale o constituie media veniturilor lunare la care s-a achitat contributia de asigurari sociale din lunile respective sau, dupa caz, venitul lunar din prima luna de activitate pentru care s-a stabilit sa se plateasca contributia de asigurari sociale."
    49. La articolul 99, dupa alineatul (4) se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) In cazul in care baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale cuprinde si perioade anterioare datei intrarii in vigoare a prezentei legi, la calculul indemnizatiilor se iau in considerare, pentru aceste perioade, veniturile lunare care, potrivit legii, au constituit baza de calcul a drepturilor respective."
    50. Litera a) a literei B a alineatului (1) al articolului 101 va avea urmatorul cuprins:
    "a) a 4-a zi de incapacitate temporara de munca, in cazul persoanelor prevazute la art. 5 alin. (1) pct. III, IV, V si alin. (2);"
    51. Litera d) a articolului 102 va avea urmatorul cuprins:
    "d) de bugetul asigurarilor sociale de stat, in cazul asiguratilor prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. I, II si VI, precum si al celor prevazuti la alin. (1) pct. III, aflati la cursuri de calificare, recalificare, perfectionare sau la alte forme de pregatire profesionala, organizate potrivit legii, daca bolile profesionale sau accidentele de munca s-au produs din vina acestora."
    52. Alineatul (1) al articolului 104 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 104
    (1) Durata de acordare a indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca, in cazul asiguratilor cu contract individual de munca pe durata determinata, precum si al celor prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. IV, V si VI, este de cel mult 90 de zile in cursul unui an calendaristic."
    53. La alineatul (1) al articolului 109 se introduce litera g) cu urmatorul cuprins:
    "g) bilete de odihna, pentru asiguratii unitatilor in care nu este reglementata, potrivit legii, constituirea fondului social."
    54. Articolul 111 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 111
    Indemnizatia pentru reducerea timpului de munca cu o patrime din durata normala se acorda asiguratilor prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. I si II, care, din motive de sanatate, nu mai pot realiza durata normala de munca."
    55. Alineatul (4) al articolului 117 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Pot beneficia de tratament balnear si alte categorii de pensionari si asigurati, in limitele fondului alocat pentru tratament balnear, cu suportarea de catre beneficiar a unei parti din costul biletului de tratament balnear."
    56. La articolul 117, dupa alineatul (5) se introduc alineatele (6), (7) si (8) cu urmatorul cuprins:
    "(6) Locurile la tratament balnear vor fi asigurate in unitatile de tratament din proprietatea CNPAS si, in completare, prin contracte incheiate, potrivit legii, cu alte unitati de profil. La incheierea contractelor se va tine seama de gradul de solicitare al statiunii si de categoria de confort oferita, precum si de nivelul maxim al tarifelor, ce poate fi suportat din bugetul asigurarilor sociale de stat, stabilit de CNPAS.
    (7) Criteriile pe baza carora se acorda biletele de odihna, precum si nivelul cotei de participare individuala a asiguratilor se aproba prin hotarare a Guvernului.
    (8) Plata serviciilor aferente biletelor de tratament balnear si biletelor de odihna utilizate se realizeaza de CNPAS."
    57. Literele a) si b) ale alineatului (1) al articolului 121 vor avea urmatorul cuprins:
    "a) concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani;
    b) concediu si indemnizatie pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani, iar in cazul copilului cu handicap, pentru afectiunile intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani."
    58. Alineatele (1) si (2) ale articolului 123 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 123
    (1) Indemnizatia pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani se acorda, la cerere, pe baza livretului de familie sau a certificatului de nastere.
    (2) Indemnizatia pentru cresterea copilului cu handicap pana la implinirea varstei de 3 ani se acorda, la cerere, pe baza livretului de familie sau a certificatului de nastere, precum si a certificatului de persoana cu handicap, emise in conditiile legii."
    59. Litera b) a alineatului (2) al articolului 127 va avea urmatorul cuprins:
    "b) copiii proprii, copiii adoptati, copiii aflati in plasament familial sau cei incredintati spre crestere si educare familiei, in varsta de pana la 18 ani sau, daca isi continua studiile, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani, precum si copiii incapabili de munca, indiferent de varsta, daca si-au pierdut capacitatea de munca inaintea varstelor mentionate;"
    60. Articolul 129 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 129
    In cazul in care angajatorul isi inceteaza activitatea sau a expirat termenul pentru care a fost incheiat contractul individual de munca drepturile de asigurari sociale prevazute la art. 98 alin. (1) lit. a), c), d) si e) si la art. 109 alin. (1) lit. c), care s-au nascut anterior ivirii acestor situatii, se achita din bugetul asigurarilor sociale de stat de catre casele teritoriale de pensii, urmand sa fie recuperate de la angajator, dupa caz, conform legii."
    61. Litera c) a alineatului (2) al articolului 133 va avea urmatorul cuprins:
    "c) casa teritoriala de pensii, in termen de 3 zile de la data depunerii certificatului medical, pentru asiguratii prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. IV, V si alin. (2)."
    62. La articolul 133, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Cuantumul indemnizatiilor de asigurari sociale acordate pe o perioada mai mare de 90 de zile se indexeaza o data cu indexarea valorii punctului de pensie."
    63. Litera c) a articolului 135 va avea urmatorul cuprins:
    "c) casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului prevazut la art. 5 alin. (1) pct. IV, V sau alin. (2), respectiv al unui membru de familie al acestuia."
    64. Alineatul (2) al articolului 141 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Statutul va cuprinde in mod obligatoriu atributiile consiliului de administratie, ale presedintelui CNPAS, modul de organizare si functionare a CNPAS, precum si atributiile caselor teritoriale de pensii."
    65. Articolul 142 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 142
    Cheltuielile privind organizarea si functionarea sistemului public se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, in limita unui procent de 3% aplicat asupra cheltuielilor anuale totale prevazute prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, inclusiv asupra cheltuielilor din alte surse atrase, in conditiile legii."
    66. Dupa articolul 144 se introduce articolul 144^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 144^1
    Realizarea atributiilor ce revin CNPAS, potrivit legii, este supusa controlului Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale."
    67. Litera l) a articolului 148 va avea urmatorul cuprins:
    "l) refuzul de a pune la dispozitie organelor de control ale CNPAS si ale caselor teritoriale de pensii documentele justificative si actele de evidenta necesare in vederea stabilirii obligatiilor de asigurari sociale, precum si in vederea recuperarii creantelor prin executare silita."
    68. Alineatul (2) al articolului 162 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Punctajul anual pentru fiecare an util realizat in cadrul fostelor unitati agricole cooperatiste, precum si pentru fiecare an de contributie realizat de taranii cu gospodarie individuala din zonele necooperativizate, pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 80/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, reprezinta 0,25 puncte."
    69. La articolul 163 se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Prevederile alin. (1), referitoare la stabilirea punctajului anual, se aplica si in cazul perioadelor in care, anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, o persoana s-a aflat in una dintre situatiile prevazute la art. 38."
    70. La articolul 167, textul actual devine alineatul (1) si se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru perioada aprilie 2001 - noiembrie 2014 varsta standard de pensionare si stagiul complet de cotizare, in intelesul art. 49 si 50, sunt cele prevazute in anexa nr. 3, la care asiguratul ar avea dreptul la pensie pentru limita de varsta in raport cu data nasterii."
    71. Dupa articolul 167 se introduc articolele 167^1 si 167^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 167^1
    (1) Intr-un interval de 5 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi persoanele care au desfasurat activitati incadrate in grupa I de munca, conform legislatiei anterioare, pot solicita pensie pentru limita de varsta cu reducerea varstelor standard de pensionare, conform tabelului nr. 4.

    TABELUL Nr. 4
____________________________________________________________________
 Stagiul de cotizare realizat          Reducerea varstelor standard
 efectiv, conform legislatiei           de pensionare prevazute
  anterioare, in grupa I de                  in anexa nr. 3
    munca (ani impliniti)                (ani)             (luni)
____________________________________________________________________
             2                             1                  2
             4                             2                  5
             6                             3                  7
             8                             4                 10
            10                             6                  0
            12                             7                  2
            14                             8                  5
            16                             9                  7
            18                            10                 10
            20                            12                  0
            22                            13                  0
            24                            14                  0
        26 si peste                       15                  0
____________________________________________________________________

    (2) Varstele de pensionare reduse conform prevederilor alin. (1) nu pot fi mai mici de 50 de ani.
    (3) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul asiguratilor prevazuti la art. 20, daca acestea sunt mai avantajoase decat cele stipulate in anexele nr. 4 si 5.
    Art. 167^2
    (1) In perioada esalonarii varstelor standard de pensionare si a stagiilor de cotizare prevazute in anexa nr. 3 cererea de pensionare pentru limita de varsta, pensie anticipata sau pensie anticipata partiala, impreuna cu actele doveditoare se depun de catre solicitant in termen de 90 de zile de la data indeplinirii conditiilor de pensionare, la casa teritoriala de pensii in a carei raza se afla domiciliul acestuia.
    (2) In cazul persoanelor prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I, II, III si VI cererea de pensionare, impreuna cu actele doveditoare se depun de angajator sau de institutia care efectueaza plata drepturilor de somaj, dupa caz, in termen de 90 de zile de la data indeplinirii conditiilor de pensionare, la casa teritoriala de pensii in a carei raza se afla domiciliul asiguratului.
    (3) Drepturile de pensii se acorda si se platesc in conditiile prevazute la art. 83, in raport cu termenul prevazut la alin. (1) si (2)."
    72. La articolul 168, dupa alineatul (2) se introduc alineatele (3), (4) si (5) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, pe baza analizei rezultatelor recorelarii aplicate conform prevederilor alin. (1) si (2) Guvernul poate adopta masuri suplimentare de recorelare a pensiilor stabilite pe baza legislatiei anterioare.
    (4) Programul si metodologia de recorelare a pensiilor, potrivit prevederilor alin. (3), se stabilesc prin hotarari ale Guvernului.
    (5) In cazul pensiilor de asigurari sociale ale agricultorilor, stabilite anterior datei de 29 iulie 1992, recorelarea pensiilor se face pe baza determinarii timpului util conform metodologiei care a fost folosita la aplicarea prevederilor Legii nr. 80/1992, republicata, cu modificarile ulterioare."
    73. La articolul 171, textul actual devine alineatul (1) si se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul pensiilor de invaliditate stabilite pe baza legislatiei anterioare, la modificarea incadrarii intr-un alt grad de invaliditate."
    74. Articolul 180 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 180
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi pensiile de asigurari sociale de stat, pensiile suplimentare, pensiile de asigurari sociale pentru agricultori, stabilite pe baza legislatiei anterioare, precum si ajutoarele sociale stabilite potrivit legislatiei de pensii devin pensii in intelesul prezentei legi.
    (2) CNPAS va lua masurile necesare astfel incat la data intrarii in vigoare a prezentei legi sa determine punctajul mediu anual al fiecarui pensionar, prin raportarea cuantumului pensiilor cuvenite conform legislatiei anterioare, pe categoriile de pensii prevazute la art. 40, din care s-a dedus contributia pentru asigurarile sociale de sanatate, datorata conform legii, la valoarea unui punct de pensie stabilita in conditiile art. 80.
    (3) Se excepteaza de la prevederile alin. (2) pensionarii de asigurari sociale de stat ale caror drepturi stabilite in perioada 1 ianuarie 1998 - 31 martie 2001 sunt mai mari decat un punctaj mediu estimat pentru persoanele care se vor pensiona in conditiile prezentei legi.
    (4) Punctajul mediu estimat, prevazut la alin. (3), se calculeaza de CNPAS.
    (5) Punctajul mediu anual, calculat conform alin. (2), se poate corecta corespunzator recorelarii prevazute la art. 168 alin. (3), (4) si (5).
    (6) Cuantumul pensiilor se stabileste in baza prevederilor art. 76, luandu-se in considerare punctajul mediu anual stabilit conform alin. (2), (3), (4) si (5).
    (7) In situatia in care cuantumul pensiilor stabilit conform alin. (6) este mai mic decat cel stabilit in baza legislatiei anterioare, se pastreaza in plata cuantumul avantajos."
    75. Dupa articolul 180 se introduce articolul 180^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 180^1
    (1) De prevederile art. 180 beneficiaza si magistratii pensionati in baza Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru partea din pensia de serviciu care se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si pentru pensia suplimentara.
    (2) Punctajul mediu al magistratilor pensionari se determina si se evidentiaza distinct pentru pensia de asigurari sociale de stat, respectiv pentru pensia suplimentara.
    (3) In situatiile reglementate la alin. (1) si (2) se pastreaza in plata drepturile stabilite in baza legislatiei anterioare intrarii in vigoare a prezentei legi."
    76. La articolul 184, textul actual devine alineatul (1) si se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Pensiile stabilite potrivit prevederilor Legii nr. 2/1995 privind pensionarea anticipata devin pensii pentru limita de varsta la implinirea varstelor de 62 de ani barbatii si de 57 de ani femeile si se recalculeaza pe baza metodologiei prevazute la art. 180, prin eliminarea diminuarii aplicate cuantumului la data stabilirii initiale si prin adaugarea eventualelor stagii de cotizare realizate in perioada de anticipare."
    77. La articolul 185, textul actual devine alineatul (1) si se introduc alineatele (2) si (3) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Drepturile de asigurari sociale aflate in plata la data intrarii in vigoare a prezentei legi se achita pe duratele si in procentele prevazute de prezenta lege, daca acestea sunt in avantajul beneficiarilor. Procentele vor fi aplicate la baza de calcul stabilita initial pentru deschiderea acestor drepturi.
    (3) In caz contrar se mentin drepturile de asigurari sociale aflate in plata la data intrarii in vigoare a prezentei legi."
    78. Dupa articolul 186 se introduce articolul 186^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 186^1
    Pentru anul 2001 salariul mediu brut pe economie in baza art. 5 alin. (3) reprezinta salariul mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2001."
    79. Articolul 193 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 193
    (1) La efectuarea oricaror operatiuni care nu sunt legate de stabilirea si de plata pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale de catre CNPAS si de casele teritoriale de pensii se percepe un comision de 3% aplicat la suma totala ce face obiectul operatiunii.
    (2) Se excepteaza de la prevederile alin. (1) operatiunile legate de stabilirea si plata prestatiilor sociale, finantate din bugetul de stat si din bugetele fondurilor speciale, pentru care CNPAS percepe contravaloarea cheltuielilor materiale si a manoperei aferente serviciilor efectuate.
    (3) Sumele rezultate ca urmare a aplicarii prevederilor alin. (1) si (2) constituie venituri la bugetul asigurarilor sociale de stat."
    80. Articolul 195 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 195
    Sumele ce urmeaza sa fie achitate beneficiarilor de drepturi stabilite potrivit prevederilor prezentei legi se intregesc la o mie de lei in favoarea acestora, dupa deducerea eventualelor obligatii."
    81. Penultima liniuta de la articolul 198 va avea urmatorul cuprins:
    "- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/1999 privind modificarea si completarea Decretului nr. 389/1972 cu privire la contributia pentru asigurarile sociale de stat, modificat si completat prin Legea nr. 49/1992 pentru modificarea si completarea unor reglementari din legislatia de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 49 din 1 februarie 1999, aprobata prin Legea nr. 72/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 135 din 19 martie 2001;"
    82. Punctul 6 din anexa nr. 4 va avea urmatorul cuprins:
    "6. Stagiul complet de cotizare de 35 de ani
    (incepand cu luna decembrie 2014)
____________________________________________________________________________
  Reducerea      Stagiul de cotizare    Stagiul de cotizare   Stagiul total
  varstei de     realizat in conditii   de realizat in alte    de cotizare
pensionare cu          speciale          conditii de munca       necesar
____________________________________________________________________________
    (ani)         (ani)       (luni)     (ani)       (luni)   (ani)   (luni)
____________________________________________________________________________
      10           24            -         -            -       24       -
       9           22            6         3            6       26       -
       8           20            -         7            -       27       -
       7           17            6        10            6       28       -
       6           15            -        14            -       29       -
       5           12            6        17            6       30       -
       4           10            -        21            -       31       -
       3            7            6        24            6       32       -
       2            5            -        28            -       33       -
       1            2            6        31            6       34       -"
____________________________________________________________________________
    83. Titlul anexei nr. 6 si specificatia din tabel vor avea urmatorul cuprins:
    "SALARIUL MEDIU ANUAL"
    84. In cuprinsul legii denumirile Ministerul Sanatatii, Ministerul Transporturilor, respectiv Comisia Nationala pentru Statistica se inlocuiesc cu denumirile Ministerul Sanatatii si Familiei, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si, respectiv, Institutul National de Statistica si Studii Economice.
    Art. 2
    Legea nr. 19/2000, cu modificarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia de catre Parlament, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                 ADRIAN NASTASE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                        Marian Sarbu

                        Ministrul finantelor publice,
                        Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 49/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 49 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 37 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 5049 2019
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Hi everyone. My name is Wanetta Zabrina Yedda i am from Brașov i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Salut tuturor sau oricui mă numesc Vlad Toma. Sunt din București România am auzit despre această companie numită Patricia Kingsman că ajută oameni cu împrumuturi din întreaga lume. Am fost căutat cândva un împrumut online și am fost înșelat de 2 companii care a fost fals și după acel moment nu am crezut niciodată că o companie de împrumut bună ar putea veni de pe internet, am crezut că toate sunt o fraudă până când am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman am găsit oameni care au depus mărturie despre această companie și am fost surprins de ce am făcut nu găsiți această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce au spus oamenii despre companie până când nu am depus cererea și i-am încercat suma pe care o căutam era mare și era pentru o proprietate imobiliară suma împrumutului a fost de 10,5 milioane de euro și așa am aplicat și doamna Patricia Kingsman a vorbit pentru mine, dar având în vedere că împrumutul meu a fost mare, a fost nevoie de doar 15 ore pentru a primi creditul meu, mi-au spus că serviciul de împrumut este de 8 ore pentru a primi împrumut. Singurul lucru pe care mi-a spus să-l fac a fost să depun taxa de transfer bancar pe care banca urma să o folosească pentru a-mi transfera împrumutul în contul meu bancar atunci când mi-a spus că odată mi-a fost teamă că este o înșelătorie, dar am spus să mă dau o încercare am depus taxa de transfer, care a fost declarată și asta a fost depus în total în mai puțin de 15 ore am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care a fost de 10,5 milioane de euro a fost creditată în contul meu bancar și totul despre banii detaliile și de la cine a venit au fost, iată, a fost Patricia Kingsman care m-a ajutat când am văzut-o prima dată, am fost surprinsă, nu am crezut niciodată ochii, dar era adevărat. Așa că mi-am spus mie, de la alți oameni că compania a ajutat să depună mărturie despre faptele bune, mă las să fac din cauza mea că nu este ușor să văd o companie de împrumut legitim online în zilele noastre, astfel încât oricine de oriunde are nevoie de un împrumut online fără să fie înșelat să solicite de la această companie pentru că numai asta te pot ajuta, am confirmat-o și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face și mai mulți oameni mai fericiți decât mine. Puteți contacta această companie prin e-mail sau Whatsapp, dar am folosit Whatsapp pentru că a fost mai rapid adresa de mail a companiei este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar Whatsapp este +1 (575) 655-0066. Mulțumesc tuturor salutărilor lui Vlad Toma din București România.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Mulțumesc lui Patricia Kingsman că m-a ajutat cu împrumutul meu, după ce au fost escrocați de 6 ori de oameni falsi care clamează să fie creditori de împrumuturi. Numele meu este Viorica Waleis Viviana, sunt din România și locuiesc în orașul Constanța. În urmă cu o lună am căutat un împrumut online și am văzut diferite credite pe internet și cu câteva mărturii false și am aplicat de la ele și tot ce am primit a fost escroci am aplicat mai mult de 6 companii și am fost înșelat până la capăt. Așa că am renunțat la speranță până când am decis să verific din nou dacă voi găsi ajutor în timp ce căutam și m-am stabilit să caut o companie de împrumuturi legitime. Am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman. Am văzut o mulțime de mărturii despre care oamenii comentează. ea, dar pentru că am fost înșelată în mai multe rânduri, am crezut că este o înșelătorie, dar am făcut ceea ce mi s-a cerut să fac și am așteptat împrumutul meu, iar doamna Patricia Kingsman mi-a spus în mai puțin de 8 ore când sunteți cu împrumutul meu în siguranță, nu am crezut pentru că am crezut că este și o înșelătorie, așa că în acea zi era ora nopții în România și m-am culcat dimineața din cuib în timp ce m-am trezit am primit o alertă de la banca mea că există bani pe contul meu și imediat am sunat la banca pentru a confirma iar directorul bancar mi-a spus să vin imediat la bancă și m-am dus imediat banca s-a deschis în timp ce managerul bancar mi-a verificat contul, am văzut o sumă de 135.000,00 Euro și i-am explicat managerului meu că am solicitat un împrumut online și banca managerul a fost șocat dacă există st sunt o companie de împrumut real și legitim online, sunt atât de fericită, mulțumesc lui Patricia Kingsman, am decis să scriu pe internet pentru că am văzut alte persoane care o fac și mărturisesc despre această companie, de aceea postez acest mesaj online tuturor celor care au nevoie de împrumut, chiar dacă ați fost înșelat înainte de a aplica de la această companie și fiți sigur că această companie nu vă va da jos. Salutări pentru oricine care îmi citește mesajul și puteți contacta această companie prin e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com, de asemenea, folosesc Whatsapp, numărul care este +1 (575) 655-0066. Din nou, mulțumesc tuturor celor care îmi citesc mesajul și vă rog să fiți fericiți, deoarece sunt astăzi cu această companie, deoarece aduc mai mulți oameni în această companie pentru a vă ajuta.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Cu respect tuturor, numele meu este Kojonka Moe și sunt din România am auzit despre oameni care mărturisesc despre această companie numită Patricia Kingsman și aceasta este prima dată când solicit un împrumut online, mi-a fost teamă să solicit un împrumut online din cauza escrocheriei pe care o văd pe internet, dar după ce am citit atât de multe mărturii despre această companie, am decis să încerc și să solicit un împrumut de la această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman, aveam nevoie de bani și aveam nevoie de un împrumut de 5.000,00 Euro. Așa că am aplicat și mi s-a spus ce să fac mi-a fost teamă, dar am oferit companiei o șansă să mă ajute și m-au asigurat că în mai puțin de 8 ore îmi voi primi împrumutul în cont. Nu am crezut niciodată, dar așteptam în mai puțin de 8 ore când am primit un apel de la banca mea că o sumă de 5.000,00 Euro era în contul meu și imediat banca m-a sunat am contactat compania și le-am anunțat că am primit împrumutul meu iar astăzi sunt fericit. Așadar, dacă ați dat mesajul meu și l-ați citit și aveți nevoie de un împrumut legitim să aplicați de la această companie și să fiți siguri că veți fi mulțumiți de această companie, cred că această companie este trimisă de Dumnezeu și vă rog să dureze și să continue să ajute oamenii . Contactati aceasta companie prin adresa de mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Bună ziua tuturor Numele meu este Abiezer Petit Homme Sunt din România Vreau să folosesc acest mic timp trebuie să citesc pe internet că dacă ai nevoie de un împrumut real și legitim Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la am fost înșelat de 2 companii pe care le-am aplicat pentru un împrumut de la și Patricia Kingsman a fost a treia companie din care am solicitat de la am primit împrumutul meu de la compania de împrumuturi Patricia Kingsman în mai puțin de 8 ore, în timp ce compania mi-a spus, așa că oricine are nevoie de un împrumut online, fără a fi înșelat, să solicite de la Patricia Kingsman fiți sigur că veți fi mulțumit de această companie. Puteți contacta această companie doar prin e-mail sau prin adresa de mail whatsapp este patriciakingsman.loans2016@gmail.com Whatsapp +1 (575) 655-0066. Salutări oricui citește acest mesaj în toată lumea.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu