Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1427 din 30 octombrie 2000

pentru aprobarea Precizarilor metodologice privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2000

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 571 din 16 noiembrie 2000


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare, in conformitate cu prevederile art. 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2000,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Precizarile metodologice privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2000, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea Ordinul ministrului finantelor nr. 1.009 din 7 iulie 2000, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 27 iulie 2000.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                         p. Ministrul finantelor,
                            Sebastian Vladescu,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                           PRECIZARI METODOLOGICE
privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2000

    In aplicarea prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000, se emit urmatoarele precizari metodologice:
    1. Sumele reprezentand contravaloarea in lei a garantiilor in cota de 10% din valoarea utilajelor, echipamentelor, aparatajului si constructiilor metalice livrate pentru Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu continut de fier (CIM) de la Krivoi Rog, Ucraina, retinute prin necreditare, se compenseaza pana la data de 15 decembrie 2000 cu obligatiile de plata datorate bugetului de stat pana la data de 31 decembrie 1999 si neachitate pana la data compensarii, de catre societatile comerciale furnizoare.
    In intelesul prezentelor precizari metodologice data compensarii este data intocmirii procesului-verbal de compensare.
    In cuantumul obligatiilor de plata datorate bugetului de stat nu se includ si majorarile de intarziere aferente sumelor compensate, calculate pana la data compensarii inclusiv, care se scutesc la plata.
    2. Procedura de compensare se realizeaza de organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrate ca platitori de impozite si taxe societatile comerciale furnizoare, denumite in continuare organe fiscale competente, cu conditia incheierii in prealabil, conform art. 65 alin. (6^1) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000, a unei conventii intre fiecare societate comerciala si Ministerul Industriei si Comertului. Prin conventie se prevede obligatia expresa a acestor societati comerciale furnizoare ca, in cadrul noilor termene de punere in functiune a combinatului si in conditiile ce vor fi stabilite prin noua intelegere care va fi perfectata intre Guvernul Romaniei si Cabinetul de Ministri al Ucrainei, sa aduca furnitura livrata, pe cheltuiala proprie, intr-o noua garantie externa care sa expire in termen de 12 luni de la data punerii in functiune a combinatului. Conventia va fi intocmita in 3 exemplare originale, dintre care un exemplar pentru Ministerul Industriei si Comertului, un exemplar pentru societatea comerciala si al treilea exemplar va insoti exemplarul procesului-verbal de compensare care va fi retinut de organul fiscal.
    3. In operatiunea de compensare nu sunt cuprinse societatile comerciale furnizoare aflate in procedura de dizolvare-lichidare, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, sau in procedura de reorganizare judiciara si faliment, conform prevederilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata.
    4. Societatile comerciale furnizoare care se incadreaza in prevederile art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000, care au incheiat conventia cu Ministerul Industriei si Comertului, vor stabili valoarea in lei a garantiilor retinute si vor intocmi pe propria raspundere, in 4 exemplare, procesul-verbal de compensare prevazut in modelul cuprins in anexa la prezentele precizari metodologice.
    Sumele reprezentand valoarea garantiilor retinute, potrivit pct. 1 din anexa, se stabilesc de catre aceste societati comerciale pe baza datelor cuprinse in documentele justificative proprii.
    Procesul-verbal de compensare, semnat de directorul general si de seful compartimentului financiar-contabil al societatii comerciale este transmis Ministerului Industriei si Comertului pentru verificare si confirmarea pe propria raspundere a realitatii garantiilor retinute si a cuantumului acestora, actualizat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data compensarii, mentionate de societatea comerciala furnizoare si rezultate din documentele justificative prezentate de aceasta, potrivit pct. 2 din anexa. Procesul-verbal de compensare va fi insotit de un exemplar original al conventiei.
    Dupa confirmarea realitatii garantiilor cele 4 exemplare ale procesului-verbal de compensare, insotite de conventie, sunt transmise de catre Ministerul Industriei si Comertului organului fiscal teritorial la care este inregistrata ca platitor de impozite si taxe societatea comerciala furnizoare, nominalizata in document.
    Organul fiscal teritorial competent va verifica mai intai daca societatea comerciala respectiva nu se afla in procedura de dizolvare-lichidare sau reorganizare judiciara ori faliment, dupa care, numai pentru societatile comerciale care nu se afla in aceste situatii, va inscrie la pct. 3.1 din anexa cuantumul obligatiilor datorate bugetului de stat pana la data de 31 decembrie 1999 si neachitate pana la data compensarii, pe feluri de impozite si taxe.
    Organul fiscal teritorial competent va efectua compensarea obligatiilor bugetare datorate bugetului de stat in limita sumei reprezentand contravaloarea in lei a garantiilor retinute, prevazuta la pct. 1.3 din anexa, si in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, conform pct. 3.2 din anexa.
    Pot fi stinse numai obligatiile mentionate in procesul-verbal de compensare al carui model este prezentat in anexa la prezentele precizari metodologice, cu mentiunea ca T.V.A. datorata in vama nu face obiectul compensarii.
    Pentru impozitul pe salarii se vor compensa numai sumele reprezentand cota din acest impozit, aferenta bugetului de stat, care trebuia virata de societatea comerciala furnizoare.
    5. Dupa efectuarea procedurii de stingere organul fiscal competent va retine un exemplar al procesului-verbal de compensare, impreuna cu exemplarul original al conventiei care l-a insotit, pentru operarea in evidenta a compensarii obligatiilor datorate bugetului de stat de catre societatea comerciala furnizoare, care se vor pastra la dosarul fiscal al acesteia, iar pe celelalte 3 exemplare ale procesului-verbal le va transmite, dupa cum urmeaza:
    - un exemplar societatii comerciale furnizoare, pentru a sta la baza efectuarii operatiunii de compensare in contabilitatea proprie;
    - un exemplar Ministerului Industriei si Comertului, pentru informarea ordonatorului principal de credite asupra rezultatelor compensarii garantiilor retinute si pastrarii acestuia impreuna cu conventia, in vederea respectarii obligatiilor mentionate in aceasta;
    - un exemplar directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti (serviciul buget si achizitii publice), la care este inregistrata societatea comerciala furnizoare ca platitor de impozite si taxe, in vederea preluarii si prelucrarii datelor din procesul-verbal de compensare.
    Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, va transmite informatiile rezultate Ministerului Finantelor - Directia generala pentru tehnologia informatiei pana in ultima zi a fiecarei luni in care s-a efectuat compensarea, pentru situatiile primite pana la data de 25 a lunii respective, in conformitate cu instructiunile transmise de aceasta directie.
    6. In cazul in care societatile comerciale care au beneficiat de compensarea obligatiilor bugetare nu si-au indeplinit obligatiile asumate in conventia incheiata cu Ministerul Industriei si Comertului, acestea vor restitui contravaloarea garantiilor compensate, actualizate la cursul de schimb valutar, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data restituirii garantiei.
    Aceste sume, care reprezinta venituri ale bugetului de stat, vor fi recuperate de organele fiscale teritoriale competente ale Ministerului Finantelor, in baza conventiei care constituie, potrivit legii, titlu executoriu.
    7. Majorarile de intarziere aferente obligatiilor bugetare compensate se calculeaza si se evidentiaza de organele fiscale teritoriale competente in evidenta pe platitori si se scutesc la plata, conform prevederilor art. 65 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000, iar la nivelul societatilor comerciale, persoane juridice, se reflecta in contul de ordine si evidenta 8038 "Alte valori in afara bilantului", analitic distinct.
    8. Reflectarea in contabilitatea agentilor economici a acestor operatiuni
    Agentii economici care efectueaza operatiuni de compensare a obligatiilor datorate bugetului de stat cu sumele retinute cu titlu de garantii, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000, vor proceda, pe baza procesului-verbal de compensare aprobat de organele in drept, la efectuarea inregistrarii:

          %                  = 267 "Creante imobilizate"  cu sumele compensate
                                                          prevazute la pct. 3.2
                                                          din procesul-verbal
                                                          de compensare
- 441 "Impozitul pe profit"
- 4423 "T.V.A. de plata"
- 444 "Impozitul pe salarii"
- 446 "Alte impozite, taxe
      si varsaminte
      asimilate"
- 448 "Alte datorii si
      creante cu bugetul
      statului"

    ANEXA 1

    Societatea Comerciala ..............
    Sediul .............................
    Cod fiscal .........................

                       PROCES-VERBAL DE COMPENSARE
a garantiilor retinute in cota de 10% din valoarea utilajelor, echipamentelor etc., livrate la Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu continut de fier de la Krivoi Rog, Ucraina, care urmeaza sa fie compensate cu obligatiile de plata datorate bugetului de stat, in conformitate cu prevederile art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2) din Legea nr. 76/2000, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 145/2000

                               - model -
____________________________________________________________________________
Nr.             Explicatii                             Numarul      Suma
crt.                                                   randului     lei
____________________________________________________________________________
 0                   1                                     2          3
____________________________________________________________________________
 1.    Date privind garantiile retinute
 1.1.  Valoarea in lei a garantiilor de 10% la
       data retinerii, prin necreditare*)
 1.2.  Echivalentul in dolari S.U.A. al garantiilor
       retinute la cursul de schimb valutar
       comunicat de Banca Nationala a Romaniei,
       in vigoare la data retinerii .......... USD
 1.3.  Valoarea in lei a garantiilor retinute,
       actualizata la cursul de schimb valutar
       comunicat de Banca Nationala a Romaniei,
       in vigoare la data intocmirii
       procesului-verbal de compensare                    01     ..........

             Raspundem pentru datele de mai sus.

         Director,    Conducatorul compartimentului
            L.S.           financiar-contabil,

 2.    Ministerul Industriei si Comertului

         Confirmam si avizam pe propria raspundere
         realitatea sumelor prevazute la pct. 1.

        Ordonator principal         Director,
            de credite,
               L.S.

       Organul fiscal teritorial ...................
 3.1.  Obligatii datorate bugetului de stat la data
       de 31 decembrie 1999, in suma totala
       de ..........................................,     02     ..........
       din care:
       a) 010100 Impozit pe profit ..................     03     ..........
       b) 020101 Impozit pe salarii (cota aferenta
          bugetului de stat) ........................     04     ..........
       c) 080103 Impozit pe dividende de la
          societatile comerciale ....................     05     ..........
       d) 130100 Taxa pe valoarea adaugata ..........     06     ..........
       e) 140101 Accize .............................     07     ..........
       f) 140102 Impozit la titeiul si la gazele
          naturale din productia interna ............     08     ..........
       g) 170104 Taxa pe activitatea de prospectiuni,
          explorare si exploatare a resurselor
          minerale ..................................     09     ..........
       h) 220107 Venituri din concesiuni (redevente)
          ...........................................     10     ..........
 3.2.  In baza art. 65 alin. (6), (6^1) si (6^2)
       din Legea nr. 76/2000, modificata si completata
       prin Ordonanta de urgenta a Guvernului
       nr. 145/2000, in limita sumei garantiilor
       retinute in cota de 10% se compenseaza
       obligatiile catre bugetul de stat,
       in suma totala de ...........................,     11     ..........
       din care:
       a) 010100 Impozit pe profit ..................     12     ..........
       b) 020101 Impozit pe salarii (cota aferenta
       bugetului de stat) ...........................     13     ..........
       c) 080103 Impozit pe dividende de la
       societatile comerciale .......................     14     ..........
       d) 130100 Taxa pe valoarea adaugata ..........     15     ..........
       e) 140101 Accize .............................     16     ..........
       f) 140102 Impozit la titeiul si la gazele
          naturale din productia interna                  17     ..........
       g) 170104 Taxa pe activitatea de prospectiuni,
          explorare si exploatare a resurselor
          minerale ..................................     18     ..........
       h) 220107 Venituri din concesiuni (redevente)
          ...........................................     19     ..........

            Director,              Sef serviciu,
              L.S.

 4.    Suma garantiilor retinute in cota de 10%,
       ramase necompensate (1.3 - 3.2)                    20
____________________________________________________________________________
    *) Prin data retinerii se intelege data inregistrarii in extrasul de cont bancar a sumei in lei, reprezentand 90% din valoarea utilajelor, echipamentelor etc. livrate la CIM Krivoi Rog.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1427/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1427 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu