E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1009 din  7 iulie 2000

pentru aprobarea Precizarilor metodologice privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000

ACT EMIS DE:                MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 352 din 27 iulie 2000


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in conformitate cu prevederile art. 65 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Precizarile metodologice privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul finantelor,
                           Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                           PRECIZARI METODOLOGICE
privind compensarea unor obligatii de plata, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000

    In aplicarea prevederilor art. 65 alin. (6) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 se emit urmatoarele precizari metodologice:
    1. Sumele retinute cu titlu de garantii de 10% din valoarea utilajelor, echipamentelor, aparatajului si constructiilor metalice livrate pentru Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu continut de fier de la Krivoi-Rog - Ucraina, prin necreditare, se compenseaza pana la data de 31 decembrie 2000 cu obligatiile de plata datorate bugetului de stat la data de 31 decembrie 1997 de catre societatile comerciale furnizoare si neachitate pana la data compensarii.
    In cuantumul obligatiilor de plata datorate bugetului de stat nu se includ si majorarile de intarziere aferente sumelor compensate, calculate incepand cu data de 31 martie 1997 pana la data compensarii inclusiv, fiind scutite la plata conform art. 7 din Legea nr. 193/1998.
    Compensarea obligatiilor de plata se va efectua in cursul anului pana la data de 31 decembrie 2000, in limita sumelor retinute cu titlu de garantie, certificate si avizate de Ministerul Industriei si Comertului.
    2. Operatiunile de compensare a obligatiilor datorate bugetului de stat vor fi efectuate in conditiile respectarii prevederilor art. 8 din Legea nr. 193/1998, respectiv ale incheierii in prealabil de catre fiecare societate comerciala furnizoare a unui addendum la contractele interne de livrare, prin care sa se prevada obligatia ca aceasta, pe cheltuiala proprie, sa aduca furnitura livrata intr-o noua garantie care sa expire o data cu garantia externa.
    Aceasta noua garantie expira in termen de 12 luni de la punerea in functiune a obiectivului, care va fi stabilita printr-o noua intelegere intre Guvernul Romaniei si Cabinetul de Ministri al Ucrainei, privind continuarea constructiei Combinatului de la Krivoi-Rog si in conditiile prevazute in aceasta intelegere.
    3. In operatiunea de compensare prevazuta la art. 65 alin. (6) din Legea nr. 76/2000 nu sunt cuprinse societatile comerciale furnizoare aflate in procedura de dizolvare-lichidare, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, sau in procedura de lichidare si faliment conform prevederilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata.
    4. Societatile comerciale furnizoare care se incadreaza in prevederile Legii nr. 193/1998 si care au incheiat in prealabil addendumul mentionat la art. 8 din aceasta lege vor intocmi pe propria raspundere, in 4 exemplare, procesul-verbal de compensare prevazut in modelul anexat la prezentele precizari metodologice.
    Datele privind valoarea garantiilor retinute (pct. 1) se completeaza de catre aceste societati comerciale pe baza datelor cuprinse in documentele justificative proprii.
    Procesul-verbal de compensare, impreuna cu un exemplar original din addendumul incheiat conform prevederilor Legii nr. 193/1998, semnate de directorul general si de seful compartimentului financiar-contabil al societatii comerciale, sunt transmise Ministerului Industriei si Comertului pentru verificarea si certificarea pe propria raspundere a realitatii garantiilor si a cuantumului acestora, mentionate de societatea comerciala furnizoare, rezultate din documentele justificative prezentate de aceasta (pct. 2).
    Dupa avizarea addendumului si a certificarii realitatii garantiilor cele 4 exemplare ale procesului-verbal de compensare, inclusiv addendumul, sunt transmise de catre Ministerul Industriei si Comertului organului fiscal teritorial in a carui evidenta se afla societatea comerciala furnizoare, nominalizata in document.
    Organul fiscal teritorial va verifica mai intai daca societatea comerciala respectiva nu se afla in procedura de dizolvare-lichidare sau de faliment, dupa care, numai pentru societatile care nu se afla in aceste situatii, va inscrie la pct. 3.1 cuantumul obligatiilor datorate bugetului de stat pana la data de 31 decembrie 1997 si neachitate pana la data compensarii, pe feluri de impozite si majorari de intarziere aferente, calculate pana la data de 31 martie 1997 exclusiv. Pe randul rezervat fiecarei obligatii datorate bugetului de stat suma inscrisa va cuprinde, cumulat, impozitul si majorarea de intarziere aferenta.
    Organul fiscal teritorial va face stingerea obligatiilor bugetare datorate bugetului de stat in limita sumei reprezentand contravaloarea in lei a garantiilor retinute, nominalizata la pct. 1.3, si in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare (pct. 3.2.).
    Pot fi stinse numai obligatiile nominalizate in procesul-verbal de compensare al carui model este anexat la prezentele precizari metodologice, iar in cazul T.V.A. se va excepta T.V.A. datorata in vama.
    5. Dupa efectuarea procedurii de stingere organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea comerciala furnizoare isi va retine unul dintre exemplarele procesului-verbal de compensare, pentru operarea in evidenta a stingerii obligatiilor datorate bugetului de stat de catre societatea comerciala furnizoare, care se pastreaza la dosarul fiscal al acesteia, iar celelalte 3 le va transmite:
    - un exemplar societatii comerciale furnizoare pentru a fi operat in contabilitatea proprie;
    - un exemplar, impreuna cu addendumul, Ministerului Industriei si Comertului pentru informarea ordonatorului principal de credite asupra rezultatelor compensarii garantiilor retinute si inregistrarii acestora, in vederea respectarii obligatiilor mentionate in addendum;
    - un exemplar directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz (serviciul buget si achizitii publice), in a carei raza teritoriala isi are sediul fiscal societatea comerciala furnizoare, pentru preluarea si prelucrarea datelor din procesul-verbal de compensare.
    Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti, pana in ultima zi a fiecarei luni, pentru situatiile primite pana in data de 25 a lunii respective, va transmite informatiile respective Ministerului Finantelor - Directia generala pentru tehnologia informatiei, in conformitate cu instructiunile transmise de aceasta directie.
    6. Pentru reflectarea in contabilitate agentii economici care efectueaza operatiuni de compensare a obligatiilor datorate bugetului de stat cu sumele retinute cu titlu de garantii, potrivit prevederilor art. 65 alin. (6) din Legea nr. 76/2000, vor proceda, pe baza Procesului-verbal de compensare aprobat de organele in drept, la efectuarea inregistrarii:

                    %               =   267 "Creante   cu sumele compensate
                                        imobilizate"   prevazute la pct. 3.2
                                                       din Procesul-verbal de
                                                       compensare

    - 441 "Impozitul pe profit"
    - 4423 "T.V.A. de plata"
    - 444 "Impozitul pe salarii"
    - 446 "Alte impozite, taxe
          si varsaminte asimilate"
    - 448 "Alte datorii si creante
          cu bugetul statului"

    MODEL

    Societatea comerciala ...........
    Adresa ..........................
    Codul fiscal ....................

                        PROCES-VERBAL DE COMPENSARE
a garantiilor retinute in cota de 10% din valoarea utilajelor, echipamentelor etc., livrate la Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu continut de fier de la Krivoi-Rog - Ucraina, care urmeaza sa fie compensate cu obligatiile de plata datorate bugetului de stat, in conformitate cu prevederile Legii nr. 193/1998
_____________________________________________________________________________
Nr.                       Explicatii                            Nr.    Suma
crt.                                                            rand  - lei -
_____________________________________________________________________________
 0                            1                                  2       3
_____________________________________________________________________________
1.   Date privind garantiile retinute
1.1. Valoarea in lei a garantiilor de 10% la data retinerii,
     prin necreditare (mii lei)*)
1.2. Echivalentul in dolari S.U.A. al garantiilor retinute la
     cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei,
     in vigoare la data retinerii
1.3. Valoarea in lei a garantiilor retinute, actualizata la
     cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei,
     in vigoare la data intocmirii situatiei (mii lei)           01   .......

                Raspundem pentru datele de mai sus.

          Director,              Conducatorul compartimentului
            L.S.                      financiar-contabil,
2.   Ministerul Industriei si Comertului

          Confirmam pe propria raspundere realitatea sumelor
                       prevazute la pct. 1.

      Ordonator principal de credite,          Director,
                   L.S.
3.   Organul fiscal teritorial ................................
3.1. Obligatii datorate bugetului de stat la data de 31
     decembrie 1997, in suma totala de .......................,  02   .......
     din care:
     a) 010100 Impozit pe profit ..............................  03   .......
     b) 020101 Impozit pe salarii .............................  04   .......
     c) 080103 Impozit pe dividende de la societatile
        comerciale: ...........................................  05   .......
     d) 130100 Taxa pe valoarea adaugata ......................  06   .......
     e) 140101 Accize .........................................  07   .......
     f) 140102 Impozit la titeiul si la gazele naturale din
        productia interna .....................................  08   .......
     g) 170104 Taxa pe activitatea de prospectiune, explorare
        si exploatare a resurselor minerale ...................  09   .......
     h) 220107 Venituri din concesiuni (redevente) ............  10   .......
3.2. In baza art. 65 alin. (6) din Legea nr. 76/2000, in limita
     sumei garantiilor retinute in cota de 10%, se compenseaza
     obligatiile catre bugetul de stat, in suma totala de ....,  11   .......
     din care:
     a) 010100 Impozit pe profit ..............................  12   .......
     b) 020101 Impozit pe salarii .............................  13   .......
     c) 080103 Impozit pe dividende de la societatile
               comerciale: ....................................  14   .......
     d) 130100 Taxa pe valoarea adaugata ......................  15   .......
     e) 140101 Accize .........................................  16   .......
     f) 140102 Impozit la titeiul si la gazele naturale din
        productia interna                                        17   .......
     g) 170104 Taxa pe activitatea de prospectiuni, explorare
               si exploatare a resurselor minerale ............  18   .......
     h) 220107 Venituri din concesiuni (redevente) ............  19   .......

            Director,                 Sef serviciu,
               L.S.

4.   Suma garantiilor retinute in cota de 10%, ramase
     necompensate (1.3 - 3.2)                                    20   .......
_____________________________________________________________________________
    *) Prin data retinerii se intelege data inregistrarii in extrasul de cont bancar a sumei in lei reprezentand 90% din valoarea utilajelor, echipamentelor etc., livrate Combinatului de la Krivoi Rog   Ucraina.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1009/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1009 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1009/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu