Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 116 din 13 martie 2002

pentru aprobarea Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 209 din 28 martie 2002


SmartCity3


    Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
    in temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) si ale art. 7 alin. (2) din Regulamentul privind constituirea, organizarea si functionarea structurilor silvice proprii, necesare pentru gospodarirea padurilor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si a celor proprietate privata, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 997/1999,
    avand in vedere prevederile art. 39^2 din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, republicata, modificata si completata prin Legea nr. 75/2002,
    in baza art. 8 alin. (10) din Hotararea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Instructiunile privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic aflate in subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin, iar Directia regim si inspectie silvica din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor va controla modul in care acesta se aplica.
    Art. 3
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza valabilitatea prevederile Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 1.123/2000 pentru aprobarea Instructiunilor de autorizare de catre inspectoratele silvice teritoriale din subordinea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului a personalului silvic necesar pentru paza si gospodarirea padurilor, altele decat cele administrate de Regia Nationala a Padurilor, precum si orice alte dispozitii contrare.
    (2) Prezentul ordin va intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

              Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                                Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                               INSTRUCTIUNI
privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice private pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Pentru constituirea si functionarea structurilor silvice private - cantoane, brigazi/districte si ocoale silvice -, necesare pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si/sau a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic din subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor acorda asistenta tehnica si juridica.
    Art. 2
    Asistenta tehnica si juridica consta in oferirea de informatii si sprijin referitor la:
    a) prevederile legale in vigoare privind constituirea si functionarea structurilor silvice prevazute la art. 1;
    b) organizarea si functionarea structurilor silvice existente pentru gospodarirea padurilor proprietate publica a statului;
    c) obligatiile ce le revin proprietarilor sau detinatorilor de paduri, referitoare la respectarea si aplicarea regimului silvic;
    d) autorizarea personalului silvic in vederea angajarii in structurile silvice care fac obiectul prezentelor instructiuni;
    e) consultanta si sprijin pentru intocmirea si promovarea documentatiilor necesare avizarii constituirii, autorizarii functionarii structurilor silvice, precum si a personalului silvic angajat in structurile silvice respective;
    f) sprijinirea proprietarilor de paduri, persoane fizice, pentru constituirea in asociatii, potrivit reglementarilor in vigoare.

    CAP. 2
    Autorizarea personalului silvic in vederea angajarii

    Art. 3
    Prin autorizarea personalului silvic in vederea angajarii se da dreptul persoanei respective de a fi angajata in structurile silvice private.
    Art. 4
    Prin autorizarea in vederea angajarii se confirma capacitatea persoanei respective de a efectua lucrari privind cultura, exploatarea, protectia si paza padurilor, in conformitate cu normele tehnice silvice si cu prevederile amenajamentelor silvice.
    Art. 5
    (1) Persoanele fizice care solicita autorizarea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    a) sa fie cetatean roman;
    b) sa aiba varsta de 18 ani impliniti;
    c) sa aiba pregatire profesionala in domeniul silvic, dupa cum urmeaza:
    - pregatire superioara, ca urmare a absolvirii facultatii de silvicultura;
    - pregatire superioara de scurta durata, ca urmare a absolvirii colegiului forestier;
    - pregatire medie, ca urmare a absolvirii scolii tehnice silvice postliceale sau a liceului silvic;
    - pregatire de baza, ca urmare a absolvirii scolii profesionale silvice;
    d) sa nu fi fost condamnat penal pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni.
    (2) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1) se face cu documentele pe care trebuie sa le contina dosarul care se depune in vederea autorizarii.
    Art. 6
    Dosarul cu documentele pentru autorizare se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic in raza caruia isi are domiciliul solicitantul. Acesta va cuprinde:
    a) cererea pentru autorizare;
    b) curriculum vitae al persoanei solicitante;
    c) acte de studii, in original si in copie;
    d) certificatul de cazier judiciar;
    e) adeverinta medicala;
    f) carnetul de munca, dupa caz, in original si in copie;
    g) copie de pe livretul militar, pentru posturi cu atributii de paza.
    Art. 7
    (1) Autorizarea personalului silvic in vederea angajarii se face la inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic aflate in subordinea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
    (2) Autorizarea personalului silvic se face de catre o comisie de autorizare, denumita in continuare comisie.
    Art. 8
    (1) Comisia este numita prin decizie a inspectorului-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic si este formata din 5 membri: 4 specialisti in domeniul silvic, cu pregatire superioara si vechime in specialitate cel putin egala cu cea a specialistului examinat, si un consilier juridic, dintre care unul indeplineste si functia de presedinte.
    (2) In situatia in care nu pot fi indeplinite conditiile pentru constituirea comisiei in conformitate cu alin. (1), inspectorul-sef poate coopta specialisti din afara inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic, care sa indeplineasca conditiile mentionate.
    Art. 9
    Comisia este legal constituita in prezenta tuturor membrilor.
    Art. 10
    (1) Secretarul comisiei este conducatorul compartimentului resurse umane din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic si are urmatoarele atributii:
    a) primeste, inregistreaza si pastreaza dosarele persoanelor care solicita autorizarea;
    b) verifica autenticitatea documentelor (acte de studii, extras de pe carnetul de munca) depuse in copie si restituie originalele;
    c) verifica conformitatea dosarelor depuse, intocmeste periodic lista cuprinzand persoanele care indeplinesc conditiile pentru a fi supuse examinarii, supune aprobarii presedintelui comisiei aceasta lista si data organizarii examinarii;
    d) redacteaza procesul-verbal al examinarii si afiseaza rezultatele;
    e) completeaza formularele autorizatiilor si elibereaza autorizatiile celor admisi la examinare.
    (2) Secretarul comisiei nu este membru al acesteia.
    Art. 11
    Este autorizat, la cerere, in baza documentelor prevazute la art. 6, fara a mai fi obligat sa sustina examenul de autorizare, personalul silvic din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si din structurile sale teritoriale, precum si din cadrul Regiei Nationale a Padurilor si al structurilor teritoriale ale acesteia, cu conditia sa indeplineasca celelalte conditii prevazute in prezentele instructiuni.
    Art. 12
    (1) Solicitantii care nu indeplinesc conditiile de autorizare se pot prezenta la o noua examinare.
    (2) Examenele de autorizare in vederea angajarii se tin lunar la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic, pe baza unei bibliografii si a unei tematici afisate permanent. Data desfasurarii examenului se afiseaza la sediul inspectoratului de regim silvic si cinegetic cu cel putin 15 zile inainte.
    Art. 13
    Examinarea consta intr-o proba scrisa si un interviu pe teme profesionale, notate fiecare cu note de la 1 la 10. Se autorizeaza solicitantii care obtin cel putin nota 7 la fiecare dintre probe.
    Art. 14
    (1) Rezultatul examinarii se consemneaza intr-un proces-verbal care contine urmatoarele elemente: data examinarii, componenta comisiei, numarul deciziei prin care a fost constituita comisia, numele si prenumele celor examinati, notele obtinute la examinare, iar pentru cei declarati admisi la examinare, functiile pentru care este autorizat fiecare.
    (2) Rezultatul examinarii se afiseaza in termen de 3 zile de la data examinarii, la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic.
    Art. 15
    Procesul-verbal al examinarii sta la baza eliberarii autorizatiei. Aceasta se completeaza dupa modelul prezentat in anexa nr. 1 si este semnata de inspectorul-sef.
    Art. 16
    (1) Eventualele contestatii privind modul de desfasurare a examinarii si/sau rezultatul acesteia se depun in termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor si se adreseaza inspectorului-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic, care le solutioneaza.
    (2) Rezultatul solutionarii contestatiilor se afiseaza in termen de 48 de ore de la data depunerii acestora.
    (3) In cazul admiterii contestatiei se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) cand contestatia are ca obiect modul de desfasurare a examinarii, se va proceda la anularea examinarii si se va organiza o noua examinare in termen de 15 zile de la data anularii examinarii;
    b) cand contestatia are ca obiect rezultatul examinarii, inspectorul-sef va proceda la reevaluarea examinarii contestatarului si va elibera/nu va elibera autorizatia, dupa caz.
    Art. 17
    (1) Autorizatia da dreptul titularului ca in termen de un an sa solicite angajarea in structurile silvice.
    (2) Daca la expirarea termenului de un an titularul autorizatiei nu este angajat, pentru a se angaja acesta este obligat sa solicite o noua autorizare.
    Art. 18
    Autorizatia eliberata reprezinta una dintre conditiile de angajare, aceasta efectuandu-se in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    CAP. 3
    Constituirea structurilor silvice

    Art. 19
    (1) Constituirea structurilor silvice private prevazute la art. 1 se face de catre persoane juridice care au in proprietate sau care detin terenuri forestiere (unitati administrativ-teritoriale, asociatii de proprietari, unitati de cult, institutii de invatamant), precum si de cele rezultate in urma asocierii acestora.
    (2) Constituirea structurilor silvice - cantoane, brigazi, districte sau ocoale - se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic in raza caruia isi are sediul persoana juridica care constituie structura.
    (3) Functionarea structurilor silvice se autorizeaza de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare in vederea autorizarii.
    Art. 20
    (1) Criteriile minime de avizare a constituirii structurilor silvice sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Numarul de cantoane silvice care pot compune o brigada silvica este de minimum doua si de maximum 4, iar pentru constituirea unui district este de minimum 4 si de maximum 7.
    (3) Numarul de brigazi sau districte silvice care pot compune un ocol silvic este de minimum 3 si de maximum 6.
    Art. 21
    (1) In vederea obtinerii avizului de constituire persoana juridica prevazuta la art. 19 alin. (1) va depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic competent o cerere la care se anexeaza:
    a) memoriu in care sa fie prezentate motivele constituirii structurii silvice, modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic, precum si unele estimari privind viabilitatea in timp a structurii silvice, in situatia avizarii si autorizarii;
    b) copie de pe actul doveditor al calitatii de persoana juridica (lege, hotarare a Guvernului, hotarare judecatoreasca etc.);
    c) copie de pe actul constitutiv al persoanei juridice, dupa caz;
    d) copie de pe statutul persoanei juridice, respectiv extras din regulamentul de organizare si functionare a consiliului comunal, orasenesc, municipal, din care sa rezulte ca are in obiectul de activitate, respectiv in atributiile sale, administrarea in regim silvic a terenurilor forestiere pe care le are in proprietate sau pe care le detine, dupa caz;
    e) copie de pe hotararea legal adoptata de catre organele de conducere ale persoanei juridice, prin care se stabileste constituirea de structuri silvice, la care se anexeaza un proiect de regulament de organizare si functionare, al carui model orientativ este prezentat in anexa nr. 3;
    f) organigrama si statul de functii ale structurii silvice, precum si organigrama persoanei juridice care solicita avizul, din care sa rezulte existenta numarului minim de posturi corespunzator nivelului structurii silvice in conformitate cu prevederile art. 20. La statul de functii se anexeaza fisele posturilor corespunzatoare acestuia, care vor cuprinde detaliat toate obligatiile de serviciu, relatiile functionale si competentele fiecarui post, corespunzator atributiilor functiilor similare din structurile silvice de administrare ale statului.
    Fisa fiecarui post pentru personalul silvic nu poate cuprinde alte atributii si obligatii in afara celor ce privesc aplicarea regimului silvic;
    g) statul de personal la care se anexeaza copiile de pe contractele individuale de munca; in situatia in care nu au fost facute angajari de personal se va depune statul de personal pro forma aferent statelor de functii prevazute la lit. f).
    In termen de 30 zile de la avizare persoana juridica solicitanta va depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic statul de personal, la care se anexeaza copii de pe contractele individuale de munca si fisele posturilor aferente. In termen de 5 zile de la primirea acestora, dupa verificare inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic va aviza statul de functii.
    Statul de personal va fi intocmit cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobata si modificata prin Legea nr. 427/2001;
    h) extras din proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al persoanei juridice, intocmit si aprobat conform legii, si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al structurii silvice, din care sa rezulte clar sursele, destinatia si sumele necesare gospodaririi in regim silvic a terenurilor forestiere pentru anul financiar in curs si pentru anul financiar urmator, atunci cand cererea de avizare se depune in semestrul 2 al anului in curs. La documentele prevazute mai sus se anexeaza:
    - un centralizator fizic si valoric cuprinzand toate lucrarile necesare a fi executate in terenurile forestiere ce urmeaza sa fie administrate de structura silvica in cursul perioadei pentru care a fost elaborat proiectul de buget;
    - un borderou al actelor de punere in valoare a masei lemnoase neautorizate la taiere, aferente fondului forestier ce se preia, certificat prin semnatura sefului ocolului silvic al Regiei Nationale a Padurilor de la care se preiau suprafetele;
    - lista cuprinzand unitatile amenajistice din planul decenal de recoltare si cultura, pe natura produselor, din care sa rezulte clar pentru fiecare unitate amenajistica volumul prevazut a fi recoltat si volumul recoltat pana la data intocmirii listei. Lista va cuprinde doar unitatile amenajistice care sunt arondate noii structuri silvice si va fi intocmita, sub semnatura sefului ocolului silvic, de catre ocolul silvic al Regiei Nationale a Padurilor de la care se preiau suprafetele.
    Borderoul cuprinzand actele de punere in valoare si lista cuprinzand unitatile amenajistice se transmit de catre ocolul silvic care le intocmeste persoanei juridice solicitante, in termen de 30 de zile de la data solicitarii;
    i) proiectele de executie si devizele de executie pentru toate operatiunile, lucrarile si activitatile legate de aplicarea regimului silvic, conform prevederilor amenajamentelor silvice si reglementarilor tehnice in vigoare, aferente proiectelor de buget prevazute la lit. h);
    j) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice in vigoare, pentru unitatile amenajistice ce urmeaza sa fie predate.
    Pentru terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, incluse in arondarea cantoanelor silvice, se vor prezenta amenajamente silvopastorale sau studii de transformare, in vigoare. In situatia in care acestea nu exista, vor fi prezentate orice alte documente pe baza carora pot fi stabilite amplasamentul si caracteristicile vegetatiei forestiere (amenajamente silvopastorale mai vechi, evidente cadastrale etc.).
    Terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier vor fi luate in calcul la stabilirea suprafetei cantoanelor silvice numai daca o data cu cererea de avizare a constituirii structurii silvice se depune si hotararea organului de conducere legal al persoanei juridice care are in proprietate terenurile forestiere respective, prin care se stabileste schimbarea folosintei si, respectiv, a destinatiei acestor terenuri, necesara includerii lor in fondul forestier. Pentru aceste terenuri persoana juridica ce le detine are obligatia de a intocmi amenajamente silvice in termen de un an de la data luarii hotararii de schimbare a folosintei;
    k) copii de pe hartile amenajistice la scara 1:20.000 sau 1:10.000 si 1:50.0000 pentru intreaga suprafata ce urmeaza sa fie gospodarita prin structura silvica, pe care sunt delimitate cantoanele, brigazile/districtele si/sau ocoalele silvice, enclavele altor detinatori, vecinatatile etc.
    Copiile de pe documentele prevazute la lit. j) si k) au o valabilitate de cel mult 2 ani si vor fi certificate de ocolul silvic care detine amenajamentele silvice si care are obligatia de a le pune la dispozitie persoanei juridice solicitante;
    l) situatia arondarii suprafetelor cantoanelor, brigazilor, districtelor si ocoalelor silvice; atunci cand unui canton silvic ii sunt arondate si terenuri forestiere din afara fondului forestier, acestea vor fi evidentiate separat, inscriindu-se fie unitatile amenajistice din amenajamentul silvopastoral sau din studiul de transformare, fie elementele de identificare cadastrala, dupa caz;
    m) centralizatorul cuprinzand suprafetele ce urmeaza sa fie gospodarite prin structura silvica conform evidentelor amenajistice si cadastrului general, la care se anexeaza copii de pe documentele care atesta dreptul de proprietate asupra suprafetelor ce urmeaza sa fie gospodarite (titlul de proprietate, hotararea de validare a comisiei judetene cu anexele, procesele-verbale de punere in posesie, adeverintele eliberate in baza hotararii comisiei judetene, dupa caz);
    n) lista cuprinzand mijloacele fixe si lista cuprinzand obiectele de inventar pentru dotarea structurilor silvice, conform conditiilor minime de logistica, la care se anexeaza copii de pe documentele de inregistrare contabila (facturi, contracte de vanzare-cumparare sau de inchiriere etc.).
    In situatia in care bunurile mentionate mai sus nu se afla in posesia persoanei juridice care solicita avizarea, se va prezenta dovada disponibilului financiar necesar. In aceasta situatie procurarea bunurilor se face conform termenelor dintr-un program de conformare aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic; la eliberarea avizului se va face mentiune in acest sens, urmand ca inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic competent sa urmareasca respectarea obligatiilor si a termenelor si sa propuna retragerea autorizatiei, dupa caz.
    Programul de conformare elaborat de persoana juridica si aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic se va referi la bunurile pentru dotarea structurii silvice si la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depasi 6 luni de la data avizarii. Programul de conformare va cuprinde si termenul de intocmire a amenajamentelor silvice pentru suprafetele arondate noii structuri silvice si care nu poate depasi termenul de valabilitate a extraselor din amenajamentele in vigoare prevazute la lit. k) teza a doua;
    o) contractul de prestari de servicii (numai in cazul structurilor silvice constituite la nivel de canton si/sau brigada/district silvic) incheiat cu un ocol silvic, prin care se asigura executarea tuturor lucrarilor ce depasesc nivelul de competenta al personalului silvic incadrat in structurile respective, lucrari prevazute de regulamentul de paza si de normele tehnice pentru aplicarea regimului silvic.
    (2) O data cu analizarea cererii inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic va stabili, impreuna cu ocoalele silvice ale Regiei Nationale a Padurilor implicate, documentele si documentatiile tehnice ce urmeaza sa fie predate-preluate in situatia autorizarii functionarii noii structuri silvice (acte de punere in valoare, carnete de teren, inventare, procese-verbale, fise tehnice pentru suprafetele de control al regenerarilor etc.), facand mentiuni detaliate despre acestea in avizul de constituire prevazut in anexa nr. 4. Mentiunile vor contine in mod obligatoriu: numele si functia persoanelor responsabile de predarea-preluarea documentatiilor, atat din partea ocolului silvic al Regiei Nationale a Padurilor, cat si din partea persoanei juridice care constituie structura silvica, precum si termenul de finalizare a preluarii, care nu poate depasi 60 de zile de la data avizarii.
    Art. 22
    Suprafata maxima de fond forestier ce se gospodareste de catre un padurar in cadrul cantonului silvic este de: 300 ha in zona de campie; 500 ha in zona de coline; 1.000 ha in zona de munte.
    Art. 23
    (1) In urma analizarii documentatiei inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic decide dupa cum urmeaza:
    a) admite solicitarea si emite avizul pentru constituirea structurii silvice;
    b) respinge motivat solicitarea si invita in scris persoana juridica solicitanta la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic pentru a primi asistenta tehnica si juridica in vederea obtinerii avizului.
    (2) Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic comunica decizia luata conform alin. (1), in termen de 30 de zile de la data depunerii documentatiei. In avizul emis inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic mentioneaza, in cazul structurilor constituite la nivel de canton sau de brigada/district silvic, contractul de prestari de servicii pe baza caruia structurile respective vor fi arondate ocolului silvic ce presteaza serviciile de management tehnic functional.
    (3) In termen de 30 de zile de la eliberarea avizului de constituire a structurii silvice titularul acestuia solicita autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura autorizarea functionarii.
    Art. 24
    (1) Eliberarea autorizatiei de functionare a structurii silvice se face de catre directia de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, pe baza cererii depuse de persoana juridica si a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic competent.
    (2) Modelul autorizatiei de functionare este prezentat in anexa nr. 5.
    Art. 25
    (1) Autorizarea pentru practica a personalului silvic angajat in structuri silvice private se face concomitent cu autorizarea functionarii respectivelor structuri, pe baza cererii depuse de persoana juridica, la care se anexeaza statul de personal avizat de inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic.
    (2) Eliberarea autorizatiilor de practica a personalului silvic angajat se face de catre directia de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6.
    Art. 26
    In functie de gravitatea faptelor savarsite in indeplinirea atributiilor de serviciu directia de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, la propunerea personalului silvic cu atributii de control din structurile centrale si teritoriale ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, poate hotari suspendarea sau retragerea autorizatiei prevazute la art. 25, dupa caz.
    Art. 27
    Persoanele carora li s-a retras autorizatia pentru practica intr-o structura silvica pot fi angajate in alte structuri, dar nu mai devreme de 6 luni de la data retragerii autorizatiei, pe baza autorizatiei eliberate in vederea angajarii, daca aceasta nu a expirat, sau in baza unei noi autorizatii obtinute in conditiile prevazute la cap. II.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 28
    Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic si unitatile Regiei Nationale a Padurilor vor acorda prioritate obligatiilor ce le revin conform prezentelor instructiuni, astfel incat constituirea noilor structuri silvice si transferul raspunderii privind aplicarea regimului silvic sa se faca fara intarzieri si fara repercusiuni asupra bunei gospodariri a fondului forestier national.
    Art. 29
    (1) Structurile silvice care au obtinut autorizatie de confectionare si folosire a ciocanelor silvice, potrivit Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 33/2002, inainte de eliberarea autorizatiei de functionare prevazute in prezentele instructiuni, pot folosi ciocanele numai dupa eliberarea autorizatiei de functionare.
    (2) Incalcarea prevederilor alin. (1) atrage retragerea autorizatiei de confectionare si folosire a ciocanelor silvice si sesizarea organelor abilitate pentru sanctionarea conform legii a infractiunii de utilizare fara drept a ciocanelor silvice.
    Art. 30
    (1) In functie de gravitatea situatiilor determinate de nerespectarea regimului silvic (neelaborarea amenajamentelor silvice, neaplicarea prevederilor amenajamentelor silvice etc.), directia de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, la propunerea personalului silvic cu atributii de control din structurile centrale si teritoriale ale autoritatii pentru silvicultura, poate hotari suspendarea sau retragerea autorizatiei de functionare a structurilor silvice, dupa caz.
    (2) Persoanele juridice titulare ale autorizatiilor care au fost suspendate sau retrase in conditiile prevazute la alin. (1) sunt obligate sa incheie cu alte structuri silvice, autorizate in acest scop, contracte de administrare a fondului forestier pe care il detin.
    Art. 31
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentele instructiuni.

    ANEXA 1
    la instructiuni

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
    Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic ....................

                             AUTORIZATIE
                   Nr. ............ din ...............

    In temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 116 din 13 martie 2002,
    in baza cererii nr. .......................... din ........................,
    vazand constatarile mentionate in procesul-verbal nr. ............... din ........................., intocmit de comisia de autorizare,
    Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic ...................... autorizeaza pe domnul/doamna*1) ........................., domiciliat/domiciliata in .............................., absolvent/absolventa*2) a ........................., care a obtinut*3) ........................ pentru a fi angajat/angajata in cadrul structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata, precum si a padurilor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor. Titularul prezentei autorizatii poate solicita ocuparea unui post corespunzator functiilor de ..................... si are drepturile si obligatiile care decurg din reglementarile silvice in vigoare.
    In termen de un an de la eliberarea prezentei autorizatii titularul autorizatiei poate fi angajat in structurile silvice mentionate mai sus, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

                            Inspector-sef
                          .................
------------
    *1) Numele si prenumele.
    *2) Denumirea institutiei de invatamant absolvite si anul absolvirii.
    *3) Media obtinuta la examinare.

    ANEXA 2
    la instructiuni

                           CRITERII MINIME DE AVIZARE
                       a constituirii structurilor silvice

    A. Criterii de avizare a structurii silvice la nivel de canton silvic
    a) conditii de personal: un post de padurar cu studii profesionale/liceale de specialitate si grad profesional minim de padurar, gradatia III;
    b) conditii de logistica: spatii pentru sediul cantonului silvic, arma de paza, uniforma de serviciu, clupa forestiera, pichet de incendiu;
    c) conditii tehnico-organizatorice: corespunzator reglementarilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului.

    B. Criterii de avizare a structurii silvice la nivel de brigada/district silvic
    a) conditii de personal: un post de brigadier/sef de district silvic cu studii liceale/tehnice de specialitate si cu grad profesional minim de brigadier silvic, gradatia III/tehnician silvic, gradatia III;
    b) conditii de logistica: spatii pentru sediul brigazii/districtului silvic, uniforma de serviciu, clupa forestiera, dendrometru cu pendul, pichet de incendiu;
    c) conditii tehnico-organizatorice: corespunzator reglementarilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului;
    d) conditiile prevazute la lit. A pentru fiecare canton silvic din structura brigazii/districtului silvic.

    C. Criterii de avizare a structurii silvice la nivel de ocol silvic
    a) conditii de personal:
    - un post de sef de ocol silvic cu studii superioare de specialitate si cu gradul profesional minim de inginer sef silvic, gradatia III;
    - un post de inginer silvic cu studii superioare de specialitate si cu gradul profesional minim de inginer silvic, gradatia III;
    - un post de subinginer silvic cu studii superioare de scurta durata de specialitate si cu gradul profesional minim de subinginer silvic, gradatia III;
    - un post de tehnician silvic cu studii tehnice postliceale de specialitate si cu gradul profesional minim de tehnician silvic principal, gradatia III;
    b) conditii de logistica: spatii pentru sediul ocolului silvic, mijloc de transport exclusiv, tehnica de calcul, mijloace de comunicare, birotica, pichet de incendiu;
    c) conditii tehnico-organizatorice: corespunzator reglementarilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului;
    d) conditiile prevazute la lit. B pentru fiecare brigada/district silvic din structura ocolului silvic.
    Conditiile tehnico-organizatorice se refera la totalitatea normelor care reglementeaza organizarea si functionarea interioara a structurii silvice, in scopul gospodaririi in regim silvic a terenurilor forestiere, precum si documentele care stau la baza functionarii acesteia, si anume: statut, regulament, fisa postului, buget de venituri si cheltuieli, documentatii tehnice (proiecte de executie, devize de executie, prognoze, registre, evidente etc.), formulare si documente conform sistemului international, amenajamente silvice, documente privind regimul juridic al terenurilor forestiere, precontracte, contracte, protocoale etc.

    ANEXA 3
    la instructiuni

                               REGULAMENT-CADRU
                   de organizare si functionare al ...*1)

    Partea I           - Rolul si functiile
    Partea a II-a      - Atributiile principale si structura de organizare
    Partea a III-a     - Conducerea: atributii si competente
    Partea a IV-a      - Atributiile si relatiile functionale existente

    CAPITOLUL I        - COMPARTIMENTELE DIN STRUCTURA DE ORGANIZARE A OCOLULUI
                         SILVIC*)
    Sectiunea I:         Compartimentul regenerarea si protectia padurilor
    Sectiunea a II-a:    Compartimentul fond forestier
    Sectiunea a III-a:   Compartimentul paza padurilor
    Sectiunea a IV-a:    Compartimentul productie-comercial-resurse umane
    Sectiunea a V-a:     Compartimentul financiar-contabilitate
    Sectiunea a VI-a:    Compartimentul secretariat-administrativ

    CAPITOLUL II       - ORGANIZAREA IN TERITORIU
    Sectiunea I:         Districtul/Brigada silvica*), *2) ...................
              I.A:       Cantonul silvic*2) ...................................
              .
              .
              .
              I.F:       Cantonul silvic*2) ...................................
              .
              .
              .
    Sectiunea a V-a      Districtul/Brigada silvica*2) ........................
              .
              .
              .
    Partea a V-a       - Dispozitii generale
    Partea a VI-a      - Anexe (organigrama, scheme privind functionarea si
                         circulatia informationala, extrase din Regulamentul de
                         organizare si functionare a persoanei juridice, cand
                         este cazul etc.)
------------
    *) Numai cand este cazul.
    *1) Denumirea structurii silvice si nivelul acesteia.
    *2) Denumirea si numarul de ordine.

    NOTA:
    Pentru fiecare sectiune vor fi precizate clar atributiile compartimentului, respectiv ale structurii silvice exterioare (district/brigada/canton silvic), atributiile si competentele fiecarui post din componenta acestora, responsabilitatile fiecarei functii si relatiile functionale dintre compartimente si dintre posturi.
    Din prevederile regulamentului de organizare si functionare trebuie sa rezulte clar modul de elaborare si circulatia documentelor de la elaborare/intrare pana la arhivare/iesire, precum si responsabilitatile personalului implicat.
    Pentru compartimentele ale caror atributii, competente si responsabilitati sunt preluate de structura persoanei juridice care solicita avizul, se vor face precizari clare privind functionarea acestora si legatura lor cu structura silvica, prezentandu-se eventual si extrase din regulamentul de organizare si functionare al persoanei juridice care solicita constituirea structurii silvice.
    Proiectul regulamentului de organizare si functionare se stampileaza si se semneaza pe fiecare pagina de conducerea persoanei juridice care solicita avizul.

    ANEXA 4
    la instructiuni

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
    Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic .....................

                                AVIZ
                  Nr. ............. din .................
pentru constituirea structurii silvice*1) ........................ apartinand*2) ......................

    In temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 116 din 13 martie 2002,
    in urma verificarii documentatiei depuse cu Cererea nr. .................. din data de .................... de catre ..................................., am constatat cu privire la indeplinirea conditiilor de avizare urmatoarele:

    I. Conditii privind calitatea persoanei juridice solicitante:
    a) prevederi ale actului doveditor privind calitatea de persoana juridica ...............................................................................
..............................................................................;
    b) prevederi din statut ...................................................
...............................................................................
..............................................................................;
    c) prevederi din actul de constituire a structurii silvice si din regulamentul de organizare si functionare .....................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
............................................................................. .

    II. Conditii privind terenurile forestiere detinute:
    - documentatia ce atesta proprietatea .....................................
...............................................................................
...............................................................................
............................................................................. .

    III. Conditii privind organizarea structurii silvice:
    a) prevederi din documentatia privind personalul (organigrama, stat de functii, fise de posturi, stat de personal etc.) ..............................
..............................................................................;
    b) prevederi din documentatia tehnico-organizatorica [amenajamente silvice, harti, arondare, mentiuni conform art. 21 alin. (2) din instructiuni etc.]
...............................................................................
...............................................................................
............................................................................. .

    IV. Conditii privind asigurarea resurselor financiare si logistice:
    a) prevederi ale bugetelor de venituri si cheltuieli si ale documentatiilor tehnice care stau la baza intocmirii acestora ................................. ..............................................................................;
    b) prevederi ale documentatiilor cu privire la asigurarea logistica (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.) ..................................... ............................................................................. .

    V. Arondarea si balanta suprafetelor*3):
...............................................................................
    Avand in vedere constatarile de mai sus, existenta tuturor documentelor necesare, pertinenta si relevanta acestor documente, precum si informatiile obtinute prin mijloace specifice sau existente in baza de date a Inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic ................................ cu privire la solicitantul avizarii,
    Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic ...................... ................................................

                                     AVIZEAZA

    Constituirea structurii silvice ..................................., apartinand ......................................., pentru gospodarirea suprafetei de ................... ha fond forestier si ...................... ha vegetatie forestiera din afara fondului forestier, avand in subordine*4) ......
..............................................................................,
cu urmatoarele precizari*5): ..................................................
............................................................................. .
    Dupa obtinerea autorizarii din partea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor titularul, prin structura silvica, pe de o parte, si actualul administrator, pe de alta parte, vor proceda la primirea, respectiv la predarea suprafetelor si a gestiunilor pe baza de controale de fond si procese-verbale.
    Titularul prezentului aviz este obligat sa asigure respectarea tuturor reglementarilor in vigoare privind aplicarea regimului silvic in suprafetele pe care le gospodareste prin structura silvica proprie si raspunde de incalcarea prevederilor acestora, conform legii.
    In termen de 90 de zile de la data eliberarii prezentului aviz Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic ................................. va efectua un control de fond al structurii silvice avizate pentru a constata modul de respectare a obligatiilor si termenelor prevazute in reglementarile in vigoare si in programul de conformare.
    Titularul avizului are obligatia, sub sanctiunea retragerii autorizatiei/avizului, de a aduce la cunostinta directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si Inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic ........................ orice intentie de modificare a organizarii si functionarii structurii silvice, care nu corespunde documentatiei depuse pentru avizare/autorizare.
    In termen de 30 de zile de la data eliberarii prezentului aviz titularul acestuia va depune la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, respectiv la inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic, cererea de autorizare la care se anexeaza in copie prezentul aviz si statul de personal avizat de inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic.

                                  Inspector-sef,
                        ................................
                        (numele, prenumele si semnatura)
------------
    *1) Nivelul structurii silvice si denumirea acesteia.
    *2) Persoana juridica ce solicita avizarea constituirii structurii silvice proprii.
    *3) In cazul structurilor silvice constituite la nivel de canton sau de brigada/district silvic se va preciza ocolul silvic (apartinand Regiei Nationale a Padurilor, altei persoane juridice sau ocolul de regim silvic) caruia ii este arondata suprafata gospodarita de structura silvica avizata. Balanta suprafetelor va cuprinde detaliat toate suprafetele din centralizatorul prevazut la art. 21 alin. (1) lit. m) din instructiuni si ocolul/ocoalele silvice de la care se scad suprafetele respective, pe folosinte, detinatori etc.
    *4) Se precizeaza, cand este cazul, numarul districtelor/brigazilor si cantoanelor silvice.
    *5) Numai cand este cazul, in situatii deosebite, se pot folosi anexe.

    ANEXA 5
    la instructiuni

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
    ...............................................*1)

                            AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE
                      Nr. ............ din ...............

    In temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 116 din 13 martie 2002,
    in baza Avizului nr. ........................ din ........................, emis de Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic ..............................................................................,
    se autorizeaza functionarea structurii silvice la nivel de*2) .................................., cu denumirea ............................., avand sediul in ................................., apartinand*3) ................................., cu sediul in ............................. .

    Titularul prezentei autorizatii de functionare este obligat sa asigure respectarea tuturor reglementarilor in vigoare privind aplicarea regimului silvic si raspunde de incalcarea prevederilor acestora, conform legii.

    Terenurile forestiere administrate de*4) ................................... sunt arondate Ocolului silvic*5) ............................................... care asigura si managementul tehnic functional.

    Activitatea*4) ............................................. este indrumata, coordonata si avizata tehnic de compartimentul de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si de structurile teritoriale corespunzatoare ale acestuia.

    Activitatea personalului angajat in structura silvica este controlata sub aspectul aplicarii regimului silvic, din punct de vedere tehnic, economico-financiar si juridic, de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin structurile centrale si teritoriale de control ale acesteia.

                               Director,
                            ..............
------------
    *1) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    *2) Canton, brigada/district sau ocol silvic.
    *3) Denumirea persoanei juridice care a constituit structura silvica si care este titulara autorizatiei.
    *4) Nivelul si denumirea structurii silvice care se autorizeaza.
    *5) Se completeaza numai in cazul structurilor silvice constituite la nivel de canton sau de brigada/district silvic, mentionandu-se ocolul silvic (al Regiei Nationale a Padurilor, privat sau ocolul de regim silvic) caruia ii sunt arondate suprafetele forestiere administrate de structura silvica autorizata.

    ANEXA 6
    la instructiuni

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

                           AUTORIZATIE DE PRACTICA
                     Nr. .............. din .............

    1. In temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 116 din 13 martie 2002;

    2. in baza Cererii nr. .................... din data de ..................., depusa de*1) .......................................................;

    3. vazand statul de personal al*2) ..........................., avizat de Inspectoratul teritorial de regim silvic si cinegetic ..................... cu nr. ................ din data de .......................;

    4. Directia regim si inspectie silvica din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor autorizeaza pe domnul/doamna ......................... sa functioneze in cadrul*2) ................................, in functia de ............................;

    5. titularul prezentei autorizatii are drepturile si obligatiile care decurg din reglementarile silvice in vigoare.

    6. Prezenta autorizatie da dreptul titularului sa isi desfasoare activitatea numai in structura silvica si in functia precizata la pct. 4 si poate fi suspendata sau retrasa in conditiile prevazute de instructiunile mentionate la pct. 1.

                                 Director,
                            ...................
------------
    *1) Persoana juridica ce infiinteaza structura silvica proprie.
    *2) Denumirea si nivelul structurii silvice in care functioneaza titularul autorizatiei de practica.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 116/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 116 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu