ORDIN
Nr. 1073 din 21 noiembrie 2003
privind aprobarea Normelor metodologice de evaluare pentru acreditarea
farmaciilor
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 929 din 23 decembrie 2003
Avand in vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. e), art. 30 lit. a) si
ale art. 37 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002
privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de
sanatate, cu modificarile ulterioare, si prevederile art. 2 alin. (1) din
Hotararea Guvernului nr. 1.509/2002 pentru aprobarea Contractului-cadru privind
conditiile acordarii medicamentelor cu si fara contributie personala in
tratamentul ambulatoriu si a dispozitivelor medicale destinate recuperarii unor
deficiente organice sau fiziologice, in cadrul sistemului de asigurari sociale
de sanatate,
vazand Referatul de aprobare al Directiei generale farmaceutice, inspectia
de farmacie si aparatura medicala nr. 1B.5.679/2003,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii,
ministrul interimar al sanatatii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de evaluare pentru acreditarea farmaciilor,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prevederile prezentului ordin se aplica farmaciilor, care stabilesc relatii
contractuale cu casele de asigurari de sanatate.
Art. 3
Directia generala farmaceutica, inspectia de farmacie si aparatura medicala
din cadrul Ministerului Sanatatii, Directia acreditare si Directia norme de
contractare si relatii cu furnizorii - marketing din cadrul Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate, precum si casele de asigurari de sanatate judetene, a
municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor
de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului vor
duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul interimar al sanatatii,
Ionel Blanculescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de evaluare pentru acreditarea farmaciilor
CAP. 1
Comisiile de acreditare a farmaciilor
Art. 1
In procesul de acreditare a farmaciilor intra numai farmaciile care
functioneaza in circuit deschis si care sunt organizate ca societati comerciale
conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea nr. I, nr. 33 din 29 ianuarie 1998, cu
modificarile si completarile ulterioare. Farmaciile din mediul urban sau rural,
organizate ca puncte de lucru ale societatilor comerciale farmaceutice, se
acrediteaza ca orice farmacie conform acelorasi standarde si aceleiasi
metodologii.
Art. 2
Punctele de lucru ale unei farmacii, organizate conform art. 14 alin. (4)
si (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr.
626/2001 pentru aprobarea Normelor privind infiintarea si autorizarea
unitatilor farmaceutice, precum si a Conditiilor de organizare si functionare a
acestora, in mediul rural, in localitatile izolate, de catre cea mai apropiata
farmacie autorizata si care se desfiinteaza daca se inregistreaza o alta
farmacie in localitatea respectiva, nu intra in procesul de acreditare. Aceste
puncte de lucru care nu sunt farmacii pot elibera medicamente cu si fara
contributie personala, daca farmacia care are punctele de lucru in mediul rural
este acreditata. Localitatile izolate din mediul rural sunt nominalizate de
catre casa de asigurari de sanatate judeteana si directia de sanatate publica
judeteana, potrivit reglementarilor in vigoare.
Art. 3
Acreditarea farmaciei se face de catre comisiile judetene de acreditare a
farmaciilor, respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Municipiului
Bucuresti, in functie de judetul in care se afla farmacia.
Art. 4
Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei
Nationale si Autoritatii Judecatoresti, denumita in continuare CASAOPSNAJ,
precum si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, denumita in continuare CASMTCT, isi organizeaza
comisii de acreditare proprii pentru a evalua numai farmaciile aflate in
contract exclusiv cu CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT.
Art. 5
Pentru farmaciile care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii
cu mai multe case de asigurari de sanatate sau sunt deja acreditate prin
comisiile judetene de acreditare, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, ia in
considerare acreditarile emise de comisiile judetene de acreditare a
farmaciilor si Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Municipiului Bucuresti.
Art. 6
Casele de asigurari de sanatate judetene si Casa de Asigurari de Sanatate a
Municipiului Bucuresti, in caz ca doresc sa incheie contracte cu farmacii din
alt judet, vor lua in considerare acreditarile emise de comisiile judetene de
acreditare a farmaciilor, respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor a
Municipiului Bucuresti, din judetul in care se afla farmacia.
Art. 7
Comisiile judetene de acreditare a farmaciilor, respectiv Comisia de
Acreditare a Farmaciilor a Municipiului Bucuresti, denumite in continuare CJAF,
Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei
Nationale si Autoritatii Judecatoresti, denumita in continuare CAFAOPSNAJ,
respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor din sistemul Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, denumita in continuare
CAFASMTCT, sunt infiintate in baza deciziei comune a presedintelui Casei
Nationale de Asigurari de Sanatate, a presedintelui Colegiului Medicilor din
Romania, a presedintelui Colegiului Farmacistilor din Romania si a
presedintelui Ordinului Asistentilor Medicali din Romania si sunt subordonate
conform regulamentului propriu Subcomisiei Nationale de Acreditare a
Farmaciilor, denumita in continuare SCNAF.
Art. 8
SCNAF este infiintata in baza deciziei comune a presedintelui Casei
Nationale de Asigurari de Sanatate, a presedintelui Colegiului Medicilor din
Romania, a presedintelui Colegiului Farmacistilor din Romania si a
presedintelui Ordinului Asistentilor Medicali din Romania.
CAP. 2
Etapele procesului de acreditare
Art. 9
In vederea acreditarii sunt parcurse urmatoarele etape:
a) farmacia care doreste acreditarea face o cerere, al carei model este
prevazut in anexa nr. 1, adresata CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, prin
care furnizeaza date de structura si se angajeaza sa permita accesul
evaluatorilor in toate spatiile acesteia, precum si la toate datele necesare
acreditarii;
b) CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, desemneaza prin dispozitii
scrise, al caror model este prevazut in anexa nr. 2, 2 evaluatori care
viziteaza farmacia pentru a constata in ce masura aceasta corespunde standardelor
de acreditare stabilite de SCNAF;
c) rezultatul evaluarii este consemnat intr-un raport de evaluare, al carui
model este prevazut in anexa nr. 3, care are atasata grila de scoruri
corespondenta standardelor, completata de catre evaluator, conform scalei de
evaluare prevazute in anexa nr. 4, grila de scor care se depune la Serviciul
acreditare al casei de asigurari de sanatate judetene (CASJ), CASAOPSNAJ,
respectiv CASMTCT;
d) Serviciul acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, agrega
scorurile din grila de scor conform regulilor de agregare stabilite de SCNAF si
intocmeste fisa de evaluare sintetica aprobata de SCNAF;
e) fisa de evaluare sintetica (primita sub semnatura de la persoana care a
elaborat-o), avand anexata cererea de acreditare (al carei numar corespunde cu
numarul vizitei de evaluare, precum si cu cel al fisei de evaluare sintetica),
este luata in discutie de catre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, care
emite certificatul de acreditare a farmaciei, al carui model este prevazut in
anexa nr. 5, certificatul de acreditare provizorie, al carui model este
prevazut in anexa nr. 6, respectiv notificarea de neacreditare, al carei model
este prevazut in anexa nr. 7;
f) CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, va raspunde solicitarii de
acreditare adresate de farmacie, in cel mult 30 de zile lucratoare de la data
inregistrarii cererii de evaluare.
CAP. 3
Evaluarea farmaciei
Art. 10
Persoanele desemnate sa evalueze farmacia, denumite in continuare evaluatori,
trebuie sa indeplineasca obligatoriu urmatoarele cerinte:
a) sunt angajate ale CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, dar nu pot face
parte din serviciul audit al acesteia;
b) nu pot fi decat medici, farmacisti sau asistenti de farmacie;
c) au experienta de minimum 1 an de lucru in sistemul sanitar;
d) nu lucreaza, nu sunt actionari si nu fac parte din conducerea vreunei
farmacii;
e) se angajeaza in scris printr-o declaratie de compatibilitate, al carei
model este prevazut in anexa nr. 8, ca indeplinesc conditiile mentionate si ca
vor notifica orice situatie de incompatibilitate pentru a se evita conflictele
de interese.
Art. 11
Evaluatorii sunt raspunzatori de evaluarea corecta si de pastrarea
confidentialitatii datelor, in caz contrar fiind pasibili de sanctiuni
disciplinare si administrative, la propunerea CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv
CAFASMTCT.
Art. 12
Evaluatorii primesc din partea CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, unde
s-a depus cererea de acreditare de catre farmacie, o dispozitie pentru vizita
de evaluare a acesteia (anexa nr. 2).
Art. 13
Vizita de evaluare a farmaciei are urmatoarele caracteristici:
a) se face dupa un program stabilit in prealabil cu farmacia;
b) programarea vizitelor de evaluare se va face de preferinta in ordinea
depunerii cererilor sau astfel incat timpul de lucru al evaluatorilor sa fie
folosit cat mai eficient;
c) are loc numai in zilele lucratoare;
d) evaluatorii sunt desemnati din cadrul Serviciului acreditare al CASJ,
CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, de catre directorul general al acesteia;
e) evaluatorii au o copie de pe cererea de acreditare depusa de farmacie si
completeaza pe parcursul vizitei o singura grila de scor corespondenta
standardelor, conform scalei de evaluare;
f) reprezentantul legal al farmaciei contrasemneaza un raport de evaluare
(anexa nr. 3) care are atasate grilele de scor;
g) orice stersaturi pe documentele completate in cursul evaluarii trebuie
semnate de evaluator si de reprezentantul legal al farmaciei pentru a fi luate
in considerare;
h) grilele de scor nu contin date de identificare directa a farmaciei
(nume, adresa), ci numai un numar care este numarul vizitei de evaluare;
i) Serviciul acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, tine un
registru la care are acces numai seful acestuia si in care sunt consemnate
cererile de acreditare, precum si numarul vizitei de evaluare aferente;
j) dupa vizita de evaluare, evaluatorul preda raportul de evaluare impreuna
cu grila de scor, sub semnatura, persoanei din cadrul Serviciului acreditare al
CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, desemnata pentru agregarea datelor.
CAP. 4
Elaborarea fisei de evaluare sintetica
Art. 14
Fisa de evaluare sintetica se alcatuieste prin agregarea datelor rezultate
in urma vizitei de evaluare.
Art. 15
Agregarea datelor se organizeaza la nivelul Serviciului acreditare al CASJ,
CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT.
Art. 16
Personalul care efectueaza agregarea datelor este desemnat de directorul
general al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, este angajat cu norma intreaga
la casa de asigurari de sanatate respectiva si a declarat pe propria raspundere
ca nu lucreaza, nu este actionar si nu face parte din conducerea vreunei
farmacii.
Art. 17
Personalul care efectueaza agregarea datelor este responsabil de
prelucrarea in conditii de confidentialitate a datelor primite de la
evaluatori, sub semnatura. Persoana desemnata pentru agregarea datelor nu mai
indeplineste nici un fel de alte activitati in cadrul acreditarii farmaciilor.
Art. 18
Agregarea datelor se efectueaza conform regulilor de agregare aprobate de
SCNAF si puse in aplicare de Serviciul acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ,
respectiv CASMTCT, in urma careia se intocmeste fisa de evaluare sintetica ce
se inainteaza sub semnatura CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT.
Art. 19
Persoana care agrega datele va pastra un fisier electronic corespunzator
evaluarii fiecarei farmacii, avand ca element de identificare numarul vizitei
de evaluare, respectiv al fisei de evaluare sintetica; fisierele cu fiecare
agregare vor fi pastrate si pe suport hartie.
Art. 20
Agregarea datelor se face potrivit unui algoritm elaborat de Directia
acreditare a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), respectandu-se
cerintele de mai jos:
a) prelucrarea datelor se face in programul Excel;
b) pentru fiecare vizita de evaluare exista un fisier separat;
c) identificarea fiselor de evaluare se face dupa numarul vizitei, care
este singurul element de identificare;
d) personalul care face agregarea datelor este raspunzator pentru pastrarea
confidentialitatii datelor si a formatului de agregare, angajandu-se in acest
sens printr-o declaratie de compatibilitate (anexa nr. 8).
CAP. 5
Decizia de acreditare
Art. 21
Decizia de acreditare este ultima etapa a procesului de acreditare. Pe baza
acesteia, CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, emite certificatul de
acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de
neacreditare, dupa caz.
Art. 22
Decizia de acreditare se ia de catre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT,
in urma analizei fisei de evaluare sintetica, conform regulilor prevazute la
art. 23 - 37.
Art. 23
Farmacia se acrediteaza, primind documentul aferent (anexa nr. 7), daca la
toate grupele de standarde, precum si la standardele independente din fisa de
evaluare sintetica nota obtinuta este maxima (5).
Art. 24
Farmacia se acrediteaza provizoriu pe o perioada de 6 luni, daca a obtinut
la toate standardele independente nota maxima (5) si la fiecare dintre grupele
de standarde (de la I la VI) cel putin nota 4.
Art. 25
La primirea acreditarii provizorii reprezentantul legal al farmaciei poate
solicita o noua vizita de evaluare la o data care nu va depasi data de expirare
a acreditarii provizorii, dar nu mai devreme de 3 luni.
Art. 26
Daca se constata in urma celei de-a doua vizite de evaluare ca farmacia nu
a facut remedierile necesare pentru a satisface standardele, in perioada de
acreditare provizorie, farmacia nu se acrediteaza.
Art. 27
Acreditarea provizorie nu poate fi urmata de o alta acreditare provizorie.
Art. 28
La reevaluarea unei farmacii in perioada de acreditare provizorie, daca se
constata ca farmacia nu indeplineste conditiile de acreditare, acreditarea
inceteaza cu data zilei urmatoare emiterii notificarii de neacreditare.
Art. 29
Farmacia nu se acrediteaza in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) daca farmacia nu a obtinut la toate standardele independente nota maxima
(5);
b) daca farmacia a obtinut la toate standardele independente nota maxima
(5), dar nu a obtinut cel putin nota 4 la fiecare dintre celelalte grupe de
standarde (I - VI).
Art. 30
In cazul in care farmacia nu se acrediteaza, aceasta primeste o notificare
scrisa (anexa nr. 7) din partea CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, prin
care se comunica motivele neacreditarii (standardele neindeplinite), precum si
faptul ca farmacia nu poate fi evaluata la cerere mai devreme de 3 luni de la
data notificarii neacreditarii.
Art. 31
Atat deciziile de acreditare, cat si notificarile de neacreditare se
comunica in scris, in aceeasi zi, serviciului contractare al casei de asigurari
de sanatate cu care are contract farmacia. Notificarea de neacreditare se aduce
la cunostinta farmaciei prin scrisoare recomandata.
Art. 32
Acreditarile, acreditarile provizorii si notificarile de neacreditare,
emise de CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, sunt valabile din ziua
urmatoare datei emiterii acestora si anuleaza acreditarea curenta sau
acreditarea provizorie curenta, emise pentru farmacia respectiva, dupa caz.
Art. 33
In vederea luarii deciziei de acreditare, CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv
CAFASMTCT, urmeaza procedura de mai jos:
a) ia in discutie fisa de evaluare sintetica care nu are elemente directe
de identificare a farmaciei si pe baza ei emite certificatul de acreditare,
certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de neacreditare,
dupa caz;
b) identifica farmacia pentru care se elibereaza certificatul de
acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de
neacreditare, dupa caz.
Art. 34
Acreditarea se acorda pentru o perioada de maximum 2 ani, fara a depasi
termenul de valabilitate a unui document in baza caruia s-a facut acreditarea.
Art. 35
Acreditarea provizorie se acorda pentru o perioada de maximum 6 luni, fara
a depasi termenul de valabilitate a unui document in baza caruia s-a facut
acreditarea.
Art. 36
In situatia in care exista o sesizare scrisa catre CJAF, CAFAOPSNAJ,
respectiv CAFASMTCT, prin care se semnaleaza ca cel putin unul dintre
standardele de acreditare nu mai este indeplinit de catre farmacie, se face o
verificare de catre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT (printr-o vizita de
evaluare, in termen de 7 zile lucratoare), desemnandu-se alti evaluatori decat
cei care au efectuat evaluarea initiala. Anonimele nu se iau in considerare. In
urma noii evaluari, se emite o noua decizie de acreditare, acreditare
provizorie sau notificare de neacreditare, care corespunde situatiei prezente.
Refuzul farmaciei de a primi vizita de evaluare in situatia mentionata mai sus
duce la emiterea unei notificari de neacreditare de catre CJAF, CAFAOPSNAJ,
respectiv CAFASMTCT.
Art. 37
CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, pastreaza un dosar pentru fiecare
farmacie care a solicitat acreditarea si care contine urmatoarele documente:
a) cerere;
b) dispozitie pentru vizita de evaluare;
c) raportul de evaluare;
d) grila de scor;
e) fisa de evaluare sintetica;
f) copie de pe autorizatia de functionare eliberata de Ministerul
Sanatatii;
g) copie de pe autorizatia de manipulare a produselor toxice;
h) copie de pe autorizatia de manipulare a produselor stupefiante;
i) copii de pe autorizatiile de libera practica ale farmacistului-sef,
farmacistilor si celuilalt personal de specialitate din farmacie;
j) copie de pe certificatul de acreditare, certificatul de acreditare
provizorie sau notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 38
Casele de asigurari de sanatate pot incheia contracte de furnizare de
servicii numai cu farmacii acreditate; contractul de furnizare de servicii nu
poate depasi durata acreditarii.
CAP. 6
Procedura de contestare
Art. 39
Farmaciile pot contesta acreditarea provizorie sau notificarea de
neacreditare, emise de CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, la SCNAF. Contestatiile
trimise de farmacii la SCNAF vor fi insotite de o copie a acreditarii
provizorii, respectiv a notificarii de neacreditare.
Art. 40
SCNAF va lua o decizie ce este definitiva si executorie, care va fi
comunicata farmaciei si casei de asigurari de sanatate in termen de 30 de zile
calendaristice de la depunerea contestatiei; in acest interval SCNAF ia toate
masurile in vederea solutionarii contestatiei, inclusiv prin solicitarea altor
acte pe care le considera necesare si investigatii la fata locului.
Art. 41
Sesizarile privind neindeplinirea unor standarde de catre farmaciile
acreditate, nesolutionate de catre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, sau
de a caror solutionare petitionarul este nemultumit, se adreseaza SCNAF.
Aceasta verifica sesizarea si ia masurile corespunzatoare conform
reglementarilor existente.
Art. 42
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
Domnule presedinte,
Subsemnatul ........................................, reprezentant legal al
farmaciei ......................, aflata la adresa: str. ......................
nr. ...., localitatea ......................., judetul .......................,
codul fiscal ........................, solicit acreditarea farmaciei sus-numite
pentru a intra in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a
Judetului ................... .
Declar prin prezenta ca in farmacie nu se elibereaza fara prescriptie medicala
medicamente pentru care reglementarile legale in vigoare prevad aceasta
obligatie.
Ma oblig prin prezenta sa furnizez evaluatorului desemnat de comisia
judeteana de acreditare a farmaciilor informatiile si documentele necesare
evaluarii farmaciei in vederea acreditarii, precum si acces liber in spatiile
farmaciei.
Farmacia are urmatoarele spatii ..........................................,
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
..............................................................................,
in suprafata totala de ...... mp.
Farmacia are urmatoarele puncte de lucru in mediul rural, conform Ordinului
ministrului sanatatii si familiei nr. 626/2001:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Farmacia este condusa de farmacistul-sef .................................,
care se legitimeaza cu B.I./C.I. seria .... nr. .......... si are contractul de
munca nr. .........*1).
In farmacie lucreaza urmatoarele persoane:
........................, in functie de ............., conform Contractului
de munca nr. ..............
........................, in functie de ............., conform Contractului
de munca nr. ..............
........................, in functie de ............., conform Contractului
de munca nr. ..............
........................, in functie de ............., conform Contractului
de munca nr. ..............
........................, in functie de ............., conform Contractului
de munca nr. ..............
........................, in functie de ............., conform Contractului
de munca nr. ..............
Data .................. Semnatura
...................
Domnului presedinte al Comisiei de Acreditare a Farmaciilor a Judetului
..................
NOTA:
Spatiile punctate se completeaza cu majuscule, iar spatiile libere se
bareaza.
------------
*1) Cu exceptia cazului in care farmacistul-sef este unic asociat al
societatii comerciale si nu are contract de munca.
ANEXA 2
la normele metodologice
Nr. ...................
Data ..................
Judetul ...............
COMISIA JUDETEANA DE ACREDITARE A FARMACIILOR
DISPOZITIE
pentru vizita de evaluare a farmaciilor pentru acreditare in vederea furnizarii
de servicii farmaceutice in sistemul asigurarilor sociale de sanatate
Se numeste domnul/doamna ............................., care se legitimeaza
cu B.I./C.I. seria .... nr. .........., si domnul/doamna .....................,
care se legitimeaza cu B.I./C.I. seria .... nr. ............., pentru a efectua
vizita de evaluare nr. ...... la farmacia ................................., cu
adresa ............................, la data .................... . A primit in
acest scop grila de scor nr. ................ .
Presedinte,
....................
Am luat la cunostinta.
Evaluator,
..................
Am luat la cunostinta.
Evaluator,
..................
ANEXA 3
la normele metodologice
RAPORT DE EVALUARE
Subsemnatul/Subsemnata .......................... si subsemnatul/subsemnata
..........................., evaluatori ai Comisiei de Acreditare a Farmaciilor
a Judetului ............................, desemnati prin Dispozitia de evaluare
nr. ..... sa efectuam vizita de evaluare nr. ......, am efectuat aceasta vizita
la adresa indicata, la data de ................., si am completat grila de scor
nr. ....., aferenta dispozitiei pentru vizita de evaluare. Evaluarea a fost
efectuata in prezenta farmacistului-sef, domnul/doamna .......................,
iar rezultatele acesteia sunt consemnate in grila de scor nr. ....., atasata
prezentului raport.
Farmacist-sef ........................
Semnatura
Stampila farmaciei
Evaluator ........................
Semnatura
Evaluator ........................
Semnatura
Data ................
ANEXA 4
la normele metodologice
SCALA DE EVALUARE
pentru acreditarea farmaciilor
____________________________________________________________
Cod Caracter Interpretare Scor
____________________________________________________________
L Logica da/nu 5/1
____________________________________________________________
C Cantitativa 90 - 100% 5
____________________________________
80 - 89% 4
____________________________________
70 - 79% 3
____________________________________
60 - 69% 2
____________________________________
mai putin de 60% 1
____________________________________________________________
ANEXA 5
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDETULUI ..............
CERTIFICAT DE ACREDITARE
Farmacia .................., cu adresa: judetul (sectorul) ...............,
localitatea ................., str. ................ nr. ..., cu Autorizatia de
functionare nr. .......... din .................., emisa de ..................,
este acreditata pana la data de .............. .
Data .................
Presedinte
....................
ANEXA 6
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDETULUI ..............
CERTIFICAT DE ACREDITARE PROVIZORIE
Farmacia .................., cu adresa: judetul (sectorul) ...............,
localitatea ......................, str. ......................... nr. ...., cu
Autorizatia de functionare nr. .... din ..........., emisa de ................,
este acreditata provizoriu pana la data de ............. .
Data .................
Presedinte
....................
ANEXA 7
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDETULUI ..............
NOTIFICARE DE NEACREDITARE
Comisia judeteana de acreditare a farmaciilor a analizat fisa de evaluare
sintetica, aferenta vizitei de evaluare nr. ........., incheiat in urma vizitei
de evaluare efectuate la data de ........... la farmacia .................., cu
adresa ........................, avand ca reprezentant legal pe ...............
si ca farmacist-sef pe ........................, si a hotarat sa emita prezenta
notificare de neacreditare pentru ca farmacia nu a indeplinit in masura
adecvata standardele pentru acreditare, dupa cum urmeaza*1):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Prezenta notificare de neacreditare se aduce la cunostinta farmaciei prin
scrisoare recomandata si casei de asigurari de sanatate printr-o adresa.
Farmacia poate face contestatie impotriva prezentei notificari de neacreditare
la Subcomisia Nationala de Acreditare a Farmaciilor, mentionand motivele pentru
care nu este de acord cu prezenta notificare. Farmacia poate fi evaluata la
cerere, dupa 90 de zile de la emiterea prezentei notificari de neacreditare.
Presedintele Comisiei de Acreditare a Farmaciilor a Judetului ............,
.......................................
Data .....................
------------
*1) Se mentioneaza standardele sau grupele de standarde neindeplinite de
farmacie.
ANEXA 8
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDETULUI ..............
DECLARATIE DE COMPATIBILITATE
Subsemnatul ................................, angajat al Casei de Asigurari
de Sanatate a Judetului ..........................., propus ca evaluator pentru
acreditarea farmaciilor in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, declar ca
nu am rude sau afini care au parti sociale sau lucreaza ori fac parte din
conducerea unor farmacii cu circuit deschis, distribuitori/producatori de
medicamente si materiale sanitare, precum si distribuitori/producatori de
produse parafarmaceutice si, de asemenea, ca nici eu nu am parti sociale, nu
lucrez, nu fac parte din conducerea unor farmacii cu circuit deschis,
distribuitori/producatori de medicamente si materiale sanitare, precum si
distribuitori/producatori de produse parafarmaceutice. Ma oblig sa solicit incetarea
calitatii de evaluator pentru acreditarea farmaciilor in cazul in care
conditiile de mai sus nu mai sunt satisfacute.
................................
Data .................