E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 5 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 41 2003
Articolul 9 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 13 din actul OUG 195 2002
Articolul 9 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 29 din actul OUG 195 2002
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 1 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 13 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 16 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 19 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 adauga dupa articolul 9 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 26 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 23 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 adauga dupa articolul 24 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 1 din actul OUG 50 2004 adauga dupa articolul 25 din actul Ordonanţa 84 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 abrogă articolul 11 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 adauga dupa articolul 11 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 adauga dupa articolul 15 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 83 2001
Articolul 7 din actul OUG 50 2004 modifica Ordonanţa 83 2001
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 8 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 65 1997
Articolul 6 din actul OUG 50 2004 modifica Legea 119 1996
Articolul 6 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 38 din actul Legea 119 1996
Articolul 6 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 66 din actul Legea 119 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 42 din actul Legea 105 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 44 din actul Legea 105 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica Legea 105 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 1 din actul Legea 105 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 2 din actul Legea 105 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 3 din actul Legea 105 1996
Articolul 4 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 5 din actul Legea 105 1996
Articolul 3 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 38 din actul Legea 46 1996
Articolul 3 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 57 din actul Legea 46 1996
Articolul 3 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 59 din actul Legea 46 1996
Articolul 2 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 8 din actul Legea 68 1992
Articolul 2 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 9 din actul Legea 68 1992
Articolul 2 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 14 din actul Legea 68 1992
Articolul 2 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 16 din actul Legea 68 1992
Articolul 2 din actul OUG 50 2004 modifica articolul 51 din actul Legea 68 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 50 din 15 iunie 2004

pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzator desfasurarii activitatilor de eliberare si evidenta a cartilor de identitate, actelor de stare civila, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare a vehiculelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 595 din  1 iulie 2004


SmartCity3


    Crearea noului cadru institutional ca urmare a comasarii fostului Minister al Administratiei Publice cu fostul Minister de Interne presupune realizarea unei restructurari corespunzatoare, atat la nivel central, cat si teritorial, care sa duca la eficientizarea activitatilor din domeniile de competenta specifice institutiei nou-create. Intre domeniile care necesita o abordare imediata sub acest aspect se numara si activitatile de eliberare si evidenta a cartilor de identitate, a actelor de stare civila, a pasapoartelor simple, a permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare a vehiculelor.
    Avand in vedere faptul ca procesul de reforma in domeniile sus-mentionate a fost ingreunat din cauza dificultatilor de natura financiara si de infrastructura, intampinate in cadrul demersurilor de descentralizare a activitatilor specifice, prin transferarea competentelor de la structurile centralizate existente pana in acel moment in Ministerul de Interne, la autoritatile publice locale coordonate de Ministerul Administratiei Publice, se impune de urgenta adoptarea unor masuri de ordin legislativ care sa elimine aceste dificultati si sa asigure crearea unor structuri eficiente, menite sa puna in practica principiul descentralizarii, aspect relevant din punct de vedere al diminuarii birocratiei existente pana in prezent in relatiile autoritatilor cu cetatenii.
    In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 554 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 372/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor asigura atat intocmirea, pastrarea, evidenta si eliberarea actelor de stare civila, a cartilor de identitate, a cartilor de alegator si a listelor electorale, cat si desfasurarea activitatilor de primire a cererilor si de eliberare a pasapoartelor simple, permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare a vehiculelor si a placilor cu numere de inmatriculare, in sistem de ghiseu unic."
    2. In cuprinsul alineatului (1) al articolului 4, termenul "Ministerul de Interne" se inlocuieste cu "Ministerul Administratiei si Internelor".
    3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Serviciile publice comunitare locale se infiinteaza si in sectoarele municipiului Bucuresti, prin reorganizarea compartimentelor de stare civila din aparatul propriu al consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si a structurilor de evidenta a populatiei ale Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti, din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei."
    4. La articolul 5, literele a), e), i) si j) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) intocmesc, pastreaza, tin evidenta si elibereaza, in sistem de ghiseu unic, certificatele de stare civila, cartile de identitate si cartile de alegator;
    ...........................................................................
    e) actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul local de evidenta a persoanei care contine datele de identificare si adresele cetatenilor care au domiciliul in raza de competenta teritoriala a serviciului public comunitar respectiv;
    ...........................................................................
    i) primesc cererile si documentele necesare in vederea eliberarii pasapoartelor simple, permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare si a placilor cu numere de inmatriculare a vehiculelor si le inainteaza serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, respectiv serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor;
    j) primesc de la serviciile publice comunitare competente pasapoartele simple, permisele de conducere, certificatele de inmatriculare a vehiculelor si placile cu numere de inmatriculare a vehiculelor pe care le elibereaza solicitantilor;"
    5. La articolul 5, dupa litera e) se introduce o noua litera, litera e^1), cu urmatorul cuprins:
    "e^1) furnizeaza, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a populatiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenta a populatiei;"
    6. Alineatele (1) si (2) ale articolului 6 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Se infiinteaza, in subordinea consiliilor judetene, servicii publice comunitare judetene de evidenta a persoanelor, denumite in continuare servicii publice comunitare judetene, prin reorganizarea serviciilor de stare civila din aparatul propriu al consiliilor judetene, precum si a formatiunilor teritoriale de evidenta informatizata a persoanei.
    (2) Se infiinteaza, in subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, serviciul public comunitar de evidenta persoanelor al municipiului Bucuresti, prin reorganizarea serviciului de stare civila din aparatul propriu al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, precum si a structurilor de evidenta a populatiei ale Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti, din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei."
    7. La articolul 7, literele a) si d) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul judetean de evidenta a persoanei;
    ...........................................................................
    d) asigura emiterea certificatelor de stare civila, a cartilor de identitate si a cartilor de alegator;"
    8. La articolul 7, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a^1), cu urmatorul cuprins:
    "a^1) furnizeaza, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a populatiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenta a populatiei;"
    9. La articolul 7 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Personalizarea cartilor de identitate si a cartilor de alegator se asigura de catre Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor, prin structurile sale teritoriale."
    10. In cuprinsul articolului 8, denumirea "ministrul administratiei publice" se inlocuieste cu "ministrul administratiei si internelor".
    11. Alineatul (1) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Inspectoratul este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica ce functioneaza in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, infiintat prin reorganizarea Directiei de evidenta a populatiei din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, si care exercita atributiile ce ii sunt date in competenta prin lege, cu privire la organizarea si coordonarea activitatii de evidenta a persoanelor."
    12. Articolul 13 se abroga.
    13. La articolul 14, literele a), c), g) si h) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) organizeaza, coordoneaza si urmareste modul de aplicare in mod unitar a reglementarilor legale in domeniul evidentei persoanelor, a starii civile si a schimbarii pe cale administrativa a numelor persoanelor fizice;
    ...........................................................................
    c) actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul national de evidenta a persoanei, care contine datele de identificare si adresele tuturor cetatenilor romani, precum si imaginile posesorilor de carti de identitate;
    ...........................................................................
    g) raspunde impreuna cu Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor, precum si cu celelalte institutii abilitate, de punerea in aplicare a reglementarilor privind confidentialitatea si protectia datelor referitoare la persoana;
    h) gestioneaza Sistemul national informatic de evidenta a persoanelor;"
    14. La articolul 14, litera d) se abroga.
    15. La articolul 14, dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h^1), cu urmatorul cuprins:
    "h^1) asigura dotarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, precum si furnizarea registrelor de stare civila si a materialelor necesare emiterii cartilor de identitate, a cartilor de alegator si a certificatelor de stare civila;"
    16. La articolul 14, se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Inspectoratul indeplineste orice alte atributii prevazute de lege."
    17. Articolul 16 se abroga.
    18. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Organigrama, statul de organizare, precum si regulamentul de organizare si functionare ale Inspectoratului se aproba prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (2) Coordonarea Inspectoratului in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se stabileste prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (3) Inspectoratul este condus de un director general, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director general adjunct, numiti prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (4) Posturile necesare functionarii Inspectoratului se asigura prin redistribuire, dintre cele existente in statele de organizare ale Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei."
    19. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Personalul Inspectoratului este constituit din politisti, alti functionari publici si personal contractual.
    (2) Personalul Directiei de evidenta a populatiei din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, constituit din politisti si functionari publici, se transfera in interesul serviciului si se numeste pe functii la Inspectorat."
    20. Articolul 19 se abroga.
    21. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor se asigura din venituri proprii, subventii de la bugetul de stat si, dupa caz, subventii de la bugetele locale ale comunelor, oraselor, municipiilor sau sectoarelor municipiului Bucuresti."
    22. Alineatul (2) al articolului 20 se abroga.
    23. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    Veniturile proprii ale serviciilor publice comunitare prevazute la art. 20 provin din sumele incasate din activitatile de eliberare a documentelor, prin valorificarea formularelor utilizate in procesul de eliberare a acestora si prin furnizarea, in conditiile legii, a datelor referitoare la persoana, precum si din donatii si sponsorizari."
    24. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Baza de calcul pentru stabilirea taxelor pentru eliberarea documentelor si pentru furnizarea datelor din registrele administrate de serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se avizeaza de catre Consiliul Concurentei si se supune aprobarii Guvernului de catre Ministerul Administratiei si Internelor, pe baza propunerilor Inspectoratului."
    25. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Materiile prime necesare in vederea producerii cartilor de identitate, cartilor de alegator si certificatelor de stare civila, tipariturile speciale si tehnica de calcul utilizate in activitatea de evidenta a persoanelor se achizitioneaza de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectorat, in conditiile legii."
    26. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Bunurile mobile si imobile, proprietate publica sau privata a statului, aflate in administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, destinate activitatilor de evidenta a persoanelor desfasurate la nivel local, se transmit in proprietatea publica a unitatilor administrativ teritoriale si in administrarea consiliilor locale, in conditiile legii."
    27. Articolul 24^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24^1
    (1) Politistii care isi desfasoara activitatea in cadrul structurilor teritoriale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei se detaseaza la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, in conditiile legii.
    (2) Personalul contractual, precum si cel constituit din functionari publici, incadrat la structurile prevazute la alin. (1), se preia sau, dupa caz, se transfera in interesul serviciului la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, in conditiile legii, pastrandu-si toate drepturile anterior dobandite.
    (3) Personalul disponibilizat in urma infiintarii Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor si a serviciilor publice comunitare beneficiaza de drepturile prevazute de lege."
    28. Dupa articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 25^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 25^1
    (1) Predarea-primirea bunurilor mobile si imobile, precum si preluarea personalului si a activitatilor, de la Ministerul Administratiei si Internelor la consiliile locale si judetene, se realizeaza pe baza de protocoale, in conditiile legii.
    (2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile rezultate in baza protocoalelor prevazute la alin. (1), in volumul si structura bugetului de stat, bugetului Ministerului Administratiei si Internelor si in bugetele locale."
    29. Articolul 26 si anexa se abroga.
    Art. 2
    Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 16 iulie 1992, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatele (2) si (5) ale articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Listele electorale permanente se intocmesc de serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, sub coordonarea si controlul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor.
    ...........................................................................
    (5) Listele electorale permanente se intocmesc in doua exemplare oficiale, se semneaza de seful serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor si de primar. Un exemplar va fi predat, spre pastrare, pe baza de proces-verbal, primariei, iar celalalt, judecatoriei in a carei raza teritoriala se afla localitatea pentru care au fost intocmite. Listele speciale permanente se pastreaza in registre speciale cu file detasabile."
    2. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor actualizeaza listele electorale permanente intocmite conform art. 8, sub controlul si coordonarea Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, si le comunica primariei si judecatoriei in cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votarii."
    3. Alineatul (2) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Ministerul Administratiei si Internelor supune aprobarii Guvernului forma, continutul, modul de eliberare si de utilizare a cartii de alegator, precum si cheltuielile de tiparire si distribuire a acestora, pe baza propunerilor primite de la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor."
    4. Alineatele (1), (2) si (6) ale articolului 16 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Cartile de alegator se intocmesc de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor la care sunt arondate localitatile in care isi au domiciliile alegatorii.
    (2) Eliberarea cartii de alegator se face pe baza actului de identitate, numai titularului si sub semnatura acestuia, de catre serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor.
    ...........................................................................
    (6) Evidenta cartilor de alegator se asigura de catre serviciile publice comunitare impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor."
    5. In cuprinsul alineatului (6) al articolului 51, termenul "Ministerul de Interne" se inlocuieste cu "Ministerul Administratiei si Internelor".
    Art. 3
    Legea nr. 46/1996 privind pregatirea populatiei pentru aparare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 120 din 11 iunie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul 2 al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
    "Organele specializate in tinerea evidentei militare sunt centrele militare judetene, municipale si de sector. Unitatile de politie, precum si, dupa caz, serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor desfasoara activitati specifice in sprijinul centrelor militare."
    2. Alineatul 2 al articolului 57 va avea urmatorul cuprins:
    "De asemenea, sprijina, indruma si verifica activitatea unitatilor de politie si a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor in ceea ce priveste tinerea evidentei militare a recrutilor si rezervistilor."
    3. Partea introductiva a articolului 59^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 59^1
    Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor sub coordonarea si controlul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor au urmatoarele obligatii privind evidenta militara a recrutilor si rezervistilor:"
    Art. 4
    Legea nr. 105/1996 privind evidenta populatiei si cartea de identitate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 237 din 30 septembrie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Evidenta cetatenilor romani care domiciliaza in Romania se tine dupa principiul locului de domiciliu al acestora, de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, impreuna cu serviciile publice comunitare de evidenta persoanelor, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a populatiei."
    2. Alineatul (2) al articolului 1 se abroga.
    3. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Intocmirea, actualizarea, exploatarea si valorificarea datelor Registrului permanent de evidenta a populatiei se fac de Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, impreuna cu serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor."
    4. Articolul 3^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3^1
    (1) Documentele prevazute la art. 1 alin. (3) se elibereaza in conditiile prezentei legi, respectiv ale reglementarilor privind regimul pasapoartelor, circulatia pe drumurile publice sau, dupa caz, ale altor acte normative care prevad eliberarea unor documente necesare persoanei, de catre structurile Ministerului Administratiei si Internelor, precum si de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    (2) Coordonarea activitatii de evidenta informatizata a persoanei, de producere, eliberare si evidenta a documentelor, precum si administrarea bazelor de date integrate, care cuprind date referitoare la persoana fizica, se asigura de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor."
    5. Alineatul (3) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Gestionarea si verificarea atribuirii codului numeric personal revin serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, sub coordonarea Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor".
    6. La articolul 42^1, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42^1
    (1) In scopul asigurarii resurselor financiare necesare pentru eliberarea documentelor prevazute la art. 1 alin. (3), Ministerul Administratiei si Internelor prevede sumele necesare, anual, in mod distinct, in bugetul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, al Directiei generale de pasapoarte, respectiv al Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    (2) Veniturile realizate de Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, Directia generala de pasapoarte si Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, prin furnizarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populatiei si din valorificarea imprimatelor tipizate, necesare pentru aceste activitati, se fac venit la bugetul de stat."
    7. Articolul 42^1 se completeaza, dupa alineatul (3), cu alineatul (3^1) avand urmatorul cuprins:
    "(3^1) Dotarea cu mobilier si birotica a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor si a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si certificate de inmatriculare se face, de asemenea, din productia interna si din import, prin grija Ministerului Administratiei si Internelor."
    8. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 44
    Cererile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in Romania si ale misiunilor diplomatice si oficiilor consulare de cariera ale Romaniei, referitoare la identificarea unor persoane fizice, se solutioneaza de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, Directia generala de pasapoarte, respectiv Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor."
    9. In cuprinsul Legii nr. 105/1996, denumirea "Ministerul de Interne" se inlocuieste cu "Ministerul Administratiei si Internelor."
    Art. 5
    Alineatul (3) al articolului 18 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2003 privind dobandirea si schimbarea pe cale administrativa a numelor persoanelor fizice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68 din 2 februarie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 323/2003, se abroga.
    Art. 6
    Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 282 din 11 noiembrie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Denumirile "autoritate a administratiei publice locale" si "autoritati ale administratiei publice locale" se inlocuiesc cu "serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor", respectiv "servicii publice comunitare locale de evidenta a persoanelor", iar denumirea "autoritati ale administratiei publice judetene" se inlocuieste cu "servicii publice comunitare judetene".
    2. In cuprinsul alineatului (1) al articolului 38, termenul "politie" se inlocuieste cu "serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor".
    3. Articolul 66 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 66
    Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor au obligatia de a actualiza permanent, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a persoanelor, baza de date a populatiei."
    Art. 7
    Ordonanta Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 362/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul ordonantei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "ORDONANTA
privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor"
    2. Articolele 1 - 4 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, denumite in continuare servicii publice comunitare, se organizeaza in cadrul prefecturilor judetene si al Prefecturii municipiului Bucuresti.
    (2) Serviciile publice comunitare asigura intocmirea, pastrarea, evidenta si eliberarea pasapoartelor simple, respectiv a permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare a vehiculelor si placilor cu numere de inmatriculare.
    Art. 2
    Coordonarea si controlul metodologic al serviciilor publice comunitare se asigura de Directia Generala de Pasapoarte, respectiv Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
    Art. 3
    Ministerul Administratiei si Internelor, prin Directia generala de pasapoarte si Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor asigura punerea in aplicare, intr-o conceptie unitara, a legislatiei in vigoare in domeniul pasapoartelor simple, respectiv din domeniul permiselor de conducere si al certificatelor de inmatriculare, precum si a programelor de reforma privind apropierea administratiei publice de cetatean.
    Art. 4
    Serviciile publice comunitare si directiile prevazute la art. 2 coopereaza cu institutiile abilitate din domeniul ordinii publice, securitatii si apararii nationale, conform legii".
    3. Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    "Organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple"
    4. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple se infiinteaza in cadrul aparatului propriu al prefecturilor judetene si al Prefecturii municipiului Bucuresti, prin reorganizarea formatiunilor teritoriale de pasapoarte din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei, respectiv al Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti."
    5. La articolul 6, partea introductiva a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple au urmatoarele atributii principale:"
    6. La articolul 6, alineatul (1) se completeaza dupa litera c), cu litera c^1), care va avea urmatorul cuprins:
    "c^1) furnizeaza permanent, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a persoanelor, informatii necesare actualizarii Registrului national de evidenta a pasapoartelor simple;"
    7. La articolul 6, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In exercitarea atributiilor legale specifice, serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple coopereaza cu serviciile publice comunitare, locale si judetene, de evidenta a persoanelor, precum si cu serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului Bucuresti."
    8. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Modul de organizare si functionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple in cadrul prefecturilor se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) Prefectul aproba prin ordin, cu avizul Directiei generale de pasapoarte, structura organizatorica a serviciului public comunitar, numarul de posturi, in limita numarului maxim de posturi stabilit anual pentru prefectura de catre Ministerul Administratiei si Internelor, precum si statul de functii, in conditiile legii."
    9. La articolul 8, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Directia generala de pasapoarte este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, care functioneaza in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, infiintata prin reorganizarea Directiei de pasapoarte din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, si care exercita competentele ce ii sunt date prin lege cu privire la organizarea si coordonarea activitatii de evidenta si eliberare a pasapoartelor simple."
    10. La articolul 9, alineatul (1) se completeaza in final cu litera f), care va avea urmatorul cuprins:
    "f) asigura dotarea serviciilor publice comunitare de eliberare si evidenta a pasapoartelor simple, precum si furnizarea materialelor necesare emiterii pasapoartelor simple".
    11. Alineatul (2) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Directia generala de pasapoarte indeplineste orice alte atributii prevazute de lege."
    12. Dupa articolul 9 se introduce articolul 9^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 9^1
    Materiile prime necesare in vederea producerii documentelor, tipariturile speciale si tehnica de calcul utilizate in activitatea de eliberare si evidenta a pasapoartelor se asigura de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Directia generala de pasapoarte, conform contractelor incheiate in acest scop.".
    13. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Organigrama, statul de organizare, precum si regulamentul de organizare si functionare ale Directiei generale de pasapoarte se aproba prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (2) Coordonarea Directiei generale de pasapoarte in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se stabileste prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (3) Directia generala de pasapoarte este condusa de un director general, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director general adjunct, numiti prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (4) Posturile necesare functionarii Directiei generale de pasapoarte se asigura prin redistribuire dintre cele existente in statele de organizare ale Directiei pasapoarte din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, precum si din cele aprobate, conform legii, pentru Ministerul Administratiei si Internelor."
    14. Articolul 11 se abroga.
    15. Dupa capitolul III se introduc doua noi capitole, capitolele III^1 si III^2, cu urmatorul cuprins:
    "CAP. 3^1
    Organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor

    Art. 11^1
    Serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se infiinteaza in cadrul aparatului propriu al prefecturilor judetene si al Prefecturii municipiului Bucuresti, prin reorganizarea compartimentelor regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei si a sectorului regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti din structura Ministerului Administratiei si Internelor.
    Art. 11^2
    (1) Serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor au urmatoarele atributii principale:
    a) constituie, actualizeaza si valorifica Registrul judetean de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate;
    b) organizeaza examenele pentru obtinerea permiselor de conducere, in conditiile legii;
    c) asigura emiterea permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare a autovehiculelor si a placilor cu numere de inmatriculare pentru vehicule rutiere;
    d) solutioneaza cererile pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare si a placilor cu numere de inmatriculare pentru vehicule rutiere, in conditiile legii;
    e) monitorizeaza si controleaza modul de respectare a prevederilor legale in domeniul asigurarii protectiei datelor referitoare la persoana;
    f) gestioneaza resursele materiale si de dotare necesare activitatii proprii;
    (2) Serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor indeplinesc si alte atributii stabilite prin reglementari legale.
    (3) In exercitarea atributiilor legale specifice, serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor coopereaza cu serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, cu cele locale si judetene de evidenta a persoanelor, precum si cu serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului Bucuresti.
    Art. 11^3
    (1) Modul de organizare si functionare ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor in cadrul prefecturilor se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) Prefectul aproba prin ordin, cu avizul Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, structura organizatorica a serviciului public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, numarul de posturi, in limita numarului maxim de posturi stabilit anual pentru prefectura de catre Ministerul Administratiei si Internelor, precum si statul de functii, in conditiile legii.

    CAP. 3^2
    Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor

    Art. 11^4
    (1) Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, care functioneaza in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, infiintata prin reorganizarea Serviciului central regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din structura Ministerului Administratiei si Internelor si care exercita competentele ce ii sunt date prin lege cu privire la organizarea si coordonarea activitatii de evidenta si eliberare a permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare si a placilor cu numere de inmatriculare.
    (2) Sediul Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor este in municipiul Bucuresti.
    Art. 11^5
    (1) Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor are urmatoarele atributii principale:
    a) raspunde de punerea in aplicare a reglementarilor legale in domeniul evidentei permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare, precum si al desfasurarii examenelor pentru obtinerea permiselor de conducere;
    b) elaboreaza normele si metodologiile de lucru utilizate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor;
    c) asigura dotarea serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, precum si furnizarea materialelor necesare emiterii permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare si placilor cu numere de inmatriculare;
    d) constituie, utilizeaza si actualizeaza Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate;
    e) gestioneaza Sistemul informatic national de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate;
    f) furnizeaza, in conditiile legii, date de identificare a persoanei, solicitate de autoritati si institutii publice, agenti economici si de alte persoane juridice pentru derularea unor actiuni de interes general reglementate prin acte normative;
    g) raspunde de punerea in aplicare, impreuna cu celelalte institutii abilitate, a reglementarilor privind confidentialitatea si protectia datelor referitoare la persoana;
    h) colaboreaza cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale pentru constituirea unor registre permanente, potrivit legii.
    (2) Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
    Art. 11^6
    Materiile prime necesare in vederea producerii documentelor, tipariturile speciale si tehnica de calcul utilizate in activitatea de eliberare si evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare se asigura de Ministerul Administratiei si Internelor, prin Directia regim permise de conducere, certificate de inmatriculare si examinari, conform contractelor incheiate in acest scop.
    Art. 11^7
    (1) Organigrama, statul de organizare, precum si regulamentul de organizare si functionare ale Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se aproba prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (2) Coordonarea Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se stabileste prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (3) Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor este condusa de un director, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director adjunct, numiti prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (4) Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se constituie pe actualele posturi ale Serviciului central regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, precum si din cele aprobate, conform legii, pentru Ministerul Administratiei si Internelor."
    16. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple analizeaza cererile prevazute la art. 12 si emit pasapoartele simple solicitate de cetateni sau, dupa caz, inscriu mentiunile necesare in acestea, in conditiile legii, si le transmit operativ serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor, care le elibereaza solicitantilor.
    17. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Taxa consulara pentru eliberarea pasapoartelor simple, taxa de inmatriculare a autovehiculelor, precum si pentru furnizarea datelor din Registrul national de evidenta a pasapoartelor, din registrele judetene si al municipiului Bucuresti de evidenta a pasapoartelor si din Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare si registrele judetene si al municipiului Bucuresti de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor si cu avizul Consiliului Concurentei.
    (2) Sumele obtinute din incasarea tarifelor prevazute la alin. (1) se fac venit la bugetul de stat."
    18. Articolul 15^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15^1
    (1) Personalul Directiei generale de pasapoarte si al serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple este constituit din politisti, functionari publici si personal contractual.
    (2) Personalul constituit din politisti si functionari publici, incadrat la Directia de pasapoarte si la formatiunile teritoriale de pasapoarte din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei, respectiv al Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti, se transfera in interesul serviciului si se numeste pe functii la Directia generala de pasapoarte, respectiv la serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, in conditiile legii.
    (3) Personalul contractual incadrat la Directia de pasapoarte si la formatiunile teritoriale de pasapoarte din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei, respectiv al Serviciului Independent de Evidenta Informatizata a Persoanei al municipiului Bucuresti, va fi preluat, in conditiile legii, de Directia generala de pasapoarte, respectiv de serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, pastrandu-si drepturile salariale existente pana la data efectuarii preluarii.
    (4) Incadrarea si eliberarea din functie a personalului serviciilor publice comunitare se efectueaza prin ordin al prefectului, in conditiile legii, cu avizul Directiei generale de pasapoarte.
    (5) Personalul disponibilizat in urma infiintarii Directiei generale de pasapoarte si a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple beneficiaza de drepturile prevazute de lege."
    19. Dupa articolul 15^1 se introduce un nou articol, articolul 15^2, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 15^2
    (1) Personalul Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor si al serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor este constituit din politisti, functionari publici si personal contractual.
    (2) Personalul constituit din politisti si functionari publici, incadrat la Serviciul central regim permise de conducere si certificate de inmatriculare si la compartimentele regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei, respectiv la Sectorul regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti din structura Ministerului Administratiei si Internelor se transfera in interesul serviciului si se numeste pe functii la Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, respectiv la serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in conditiile legii.
    (3) Personalul contractual incadrat la Serviciul central regim permise de conducere si certificate de inmatriculare si la compartimentele regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei, respectiv la Sectorul regim permise de conducere si certificate de inmatriculare din cadrul Serviciului independent de evidenta informatizata a persoanei al municipiului Bucuresti din structura Ministerului Administratiei si Internelor va fi preluat, in conditiile legii, de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, respectiv de serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, pastrandu-si drepturile salariale existente pana la data efectuarii preluarii.
    (4) Incadrarea si eliberarea din functie a personalului serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se efectueaza prin ordin al prefectului, in conditiile legii, cu avizul Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    20. Articolele 16 si 17, precum si alineatul (1) al articolului 18 se abroga.
    21. In cuprinsul Ordonantei Guvernului nr. 83/2001, denumirea "Directia generala pentru pasapoarte" se inlocuieste cu "Directia generala de pasapoarte", iar denumirea "Ministerul Administratiei Publice" se inlocuieste cu "Ministerul Administratiei si Internelor".
    Art. 8
    Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind regimul pasapoartelor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 216/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (3) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In cazul in care cetateanul roman nu detine documente prin care sa poata face dovada identitatii sale, pasaportul consular va fi eliberat numai dupa confirmarea acesteia de catre Directia generala de pasapoarte".
    2. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Pasapoartele simple se elibereaza de serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, denumite in continuare serviciile publice comunitare, si se pastreaza de catre titulari."
    3. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple se depun, personal, de catre solicitanti la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor."
    4. Alineatul (1) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple ori de prelungire a valabilitatii acestora, includerea ulterioara a minorilor ori aplicarea ulterioara a mentiunilor se solutioneaza de catre serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple."
    5. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pasapoartele gasite, precum si cele care au apartinut persoanelor decedate se predau celui mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple sau, dupa caz, de evidenta a persoanelor."
    6. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate ori cei aflati temporar in strainatate, carora autoritatile statului respectiv le-au aprobat stabilirea domiciliului, pot depune cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple, in care se mentioneaza tara de domiciliu, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, iar cand se afla temporar in tara, la serviciile publice comunitare pe raza carora au avut ultimul domiciliu sau pe raza carora au resedinta."
    7. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pierderea, deteriorarea sau distrugerea pasaportului simplu ori a altui document de calatorie se declara la serviciul public comunitar pe raza caruia domiciliaza titularul, iar a celui de serviciu sau diplomatic, la Ministerul Afacerilor Externe."
    Art. 9
    Alineatul (3) al articolului 13 si articolul 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 958 din 28 decembrie 2002 se abroga.
    Art. 10
    (1) In cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se infiinteaza Centrul National de Administrare a Bazelor de Date Privind Evidenta Persoanelor, la nivel de directie, in limita numarului de posturi aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, cu atributii in gestionarea si administrarea la nivel national a bazelor de date privind evidenta persoanei, cartilor de identitate, pasapoartelor, permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare a vehiculelor si a altor documente necesare persoanei in relatiile cu statul.
    (2) Organizarea, functionarea si atributiile Centrului prevazut la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    Art. 11
    De la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, urmatoarele denumiri din actele normative in vigoare se inlocuiesc dupa cum urmeaza:
    a) Directia de pasapoarte - Directia generala de pasapoarte;
    b) Directia de evidenta a populatiei - Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor;
    c) Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei - Directia generala de pasapoarte, Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor sau Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, dupa caz;
    d) formatiune de evidenta informatizata a persoanei - serviciu public comunitar de evidenta a persoanei, serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor sau serviciu public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, dupa caz.
    Art. 12
    Guvernul va modifica in mod corespunzator hotararile adoptate in temeiul actelor normative modificate si completate prin prezenta ordonanta de urgenta, Hotararea Guvernului nr. 85/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 58 din 31 ianuarie 2003 si Hotararea Guvernului nr. 725/2003 privind structura organizatorica si efectivele Ministerului Administratiei si Internelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 478 din 4 iulie 2003.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         Ministrul delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gabriel Oprea

                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Eugen Bejinariu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 50/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 50 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 50/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu